Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 5047
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), de 23 de maig de 2019, relativa a la creació de les noves unitats funcionals amb autonomia de gestió que reuneixen els requisits fixats als Estatuts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials
Antecedents
En data 11 d’abril de 2019 es varen aprovar definitivament els nous Estatuts de l’IMAS, els quals es varen publicar al BOIB el 18 de maig de 2019.
L'entrada en vigor de diverses normes varen aconsellar modificar els Estatuts per tal d'adaptar-los a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, al Reglament Orgànic del Consell de Mallorca, així com a la Llei 9/2017, de Contractes del sector public.
Els nous Estatuts suposen una modificació essencial del model de gestió de l’IMAS. Per una banda, aquest model passa d’estar centralitzat en la presidència a descentralitzar-se en diferents òrgans i, per l’altra, el Consell Rector passa de ser un òrgan d’assessorament a un òrgan decisori, col·legiat, en el qual participen tots els grups polítics. Fins ara la majoria de les competències eren titularitat de la presidència de l’IMAS i podien ser delegades a altres òrgans. A partir d’ara, amb la descentralització, les competències es distribueixen entre tots els òrgans i es dota de major autonomia de gestió determinades unitats administratives que ateses les condicions i peculiaritats del caràcter assistencial dels serveis de residència de gent gran, centres de menors i centres d’inclusió social, que presten servei 24 hores els 365 dies de l’any, necessiten poder autogestionar les despeses de menor import.
En data 20 de maig de 2019 la directora gerent ha emès Informe Proposta per a la tramitació, de forma urgent, de la creació de les noves unitats funcionals amb autonomia de gestió de l’IMAS, per tal d’agilitzar la gestió econòmica, tal i com ho recullen els nous Estatuts de l’IMAS. En relació a l'autonomia de gestió per a la contractació de personal assistencial per suplir les absències de durada igual o inferior a tres dies, proposa donar un termini de 3 mesos per poder realitzar les adaptacions del programa informàtic de Recursos Humans.
En data 21 de maig de 2019 el servei de gestió econòmica ha identificat les unitats funcionals que compleixen els requisits recollits als articles 6 i 14 dels nous Estatuts de l’IMAS.
Fonaments de dret
1. De conformitat amb l’article 7.2 apartat 27, dels Estatuts de l'IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 11 d'abril de 2019 (BOIB BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) correspon a la presidència de l’IMAS determinar les unitats funcionals amb autonomia de gestió, d’acord amb els criteris fixats a l’article 6.2.
2. L'art. 7.2. 31 dels Estatuts preveuen que la presidència pot delegar es competències excepte les definides en els apartats 1, 2, 15, 16 i 23.
Per tot l’exposat,
Resolc,
1. Determinar que les següents unitats funcionals disposen d'autonomia de gestió en els termes prevists pels articles 6 i 14 dels Estatuts de l’IMAS:
a. «Àmplia» per a la contractació de personal assistencial per suplir les absències de durada igual o inferior a tres dies així com per aprovar l'expedient i contractar fins als límits de les quanties que disposi la legislació vigent per als contractes menors i per a tots els procediments oberts simplificats prevists a l'article 159 :
la direcció de la Residència La Bonanova
la direcció de la Residència Llar dels Ancians
b. «Limitada» per a la contractació de personal assistencial per suplir les absències de durada igual o inferior a tres dies així com per aprovar l'expedient i contractar fins als límits de les quanties que disposi la legislació vigent per als contractes menors i per als procediments oberts simplificats prevists a l'article 159.6 de la Llei de Contractes del Sector Públic :
la direcció de la Residència de Felanitx
la direcció de la Residència Huialfàs
la direcció de la Residència i centre de dia Oms-Sant Miquel
la direcció de les Llars del Menor
la coordinació dels centres de d’Inclusió Social
2. L'autonomia de gestió en matèria de contractació administrativa entrarà en vigor a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
L'autonomia de gestió en matèria de contractació de personal entrarà en vigor tres mesos després de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
3.En els casos de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o altra causa legal de les persones que es troben al capdavant de les unitats funcionals amb autonomia de gestió assumiran les seves competències el respectiu Vicepresident que gestioni el seu àmbit d'actuació, de conformitat amb el previst per l'art. 8 dels Estatuts.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 del Text dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d’abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
Palma, 23 de maig de 2019
La secretaria delegada
(BOIB núm 109, de 5 de setembre de 2017)
Mª Angels Vanrell Julià