Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 4999
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 22 de maig de 2019, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB Visibles per als exercicis 2019 i 2020 la qual es preveu que es cofinanci amb fons de l’FSE en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears per al període 2014-2020, fons provinents de l’Estat a través de Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals i fons per afavorir el turisme sostenible a través de la Comissió d’Impuls del Turisme Sostenible (plans anuals 2017 i 2018)
Fets
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d’acord amb els estatuts aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions gestionar les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors, així com altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i a millorar les condicions dels treballadors.
Els serveis i programes que desenvolupen les polítiques actives d’ocupació tenen per finalitat millorar les possibilitats d’accés a l’ocupació de les persones desocupades i l’adaptació de la formació i de la seva requalificació per a l’ocupació.
El fi últim de les polítiques actives és aconseguir millorar l’ocupabilitat de les persones demandants d’ocupació, aplicant diferents mesures en funció del seu perfil.
El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre, aprova l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per coordinar les polítiques actives d’ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l’Estat.
Aquesta Estratègia planteja un marc de tendències favorables amb el creixement de l’ocupació i la reducció de l’atur, basat amb les dades de recuperació dels darrers anys. No obstant això, persisteixen greus desafiaments per a la reincorporació al mercat de treball d’un elevat nombre de persones que cerquen ocupació, que són les protagonistes de l’Estratègia.
L’Estratègia 2017-2020, entre d’altres, fixa com a objectius clau la reducció de l’atur; entre els objectius estratègics assenyala potenciar l’ocupació com a principal instrument d’inclusió social, millorant de manera prioritària l’activació i inserció de les persones aturades de llarga durada i persones majors de 55 anys. Quant als objectius estructurals, aquesta convocatòria queda emmarcada a l’eix 3, concretament a l’eix 3.1 «Fomentar i sostenir la contractació de col·lectius amb especials dificultats d’accés a l’ocupació» i l’eix 3.2 «Promoure l’ocupació dins la dimensió local.»
Dins d’aquest marc, les comunitats autònomes determinen els serveis i programes que s’han de desenvolupar amb càrrec als fons distribuïts pel Servei Públic d’Ocupació Estatal, d’acord amb els criteris que s’acordin en la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals, que s’inclouen en els respectius plans d’ocupació anuals. Les comunitats autònomes poden optar per executar serveis i programes comuns d’àmbit estatal regulats en la normativa estatal vigent (serveis i programes comuns) o bé serveis i programes de polítiques actives d’ocupació pròpies, diferents dels anteriors, adaptats a la realitat de les persones desocupades i del teixit productiu del seu àmbit territorial.
Tot i que l’anàlisi de les dades referides a la situació actual del mercat de treball mostra una tendència en la reducció de l’atur registrat, entre elles de les persones aturades de llarga durada, les quals s’han reduït a gairebé la meitat en els darrers tres anys (2015-2018), aquests nivells continuen essent elevats. L’atur de llarga durada presenta conseqüències de naturalesa psicològica, econòmica i d’ocupabilitat a les persones que el pateixen, essent els col·lectius més afectats les dones i els majors de 45 anys.
En aquest context i per donar suport a aquest col·lectiu, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha establert dins l’eix 3 Oportunitats d’ocupació, com a programa propi (PP00093), el Programa de corporacions locals per a persones de més edat (Visibles), amb l’objectiu d’afavorir les condicions sociolaborals d’aquestes persones i millorar-ne l’ocupabilitat i les oportunitats d’inserció.
Aquest programa d’ajuts es configura com una política activa de foment de l’ocupació, mitjançant la qual les entitats locals han de contractar persones treballadores de més de 30 anys, aturades de llarga durada i preferentment sense prestacions o subsidi d’atur, per tal que executin obres o serveis d’interès social, a la vegada que pretén millorar-ne les oportunitats d’inserció. Des de l’any 2015, el SOIB ha implantat el programa Visibles amb resultats que n’assenyalen l’oportunitat com a palanca d’inserció laboral. Així, l’anàlisi de les taxes d’inserció dels programes dels anys desenvolupats durant 2016 i 2017 han mostrat taxes d’inserció a l’any següent de finalitzar del 28 % i 39 %, respectivament. És més, una anàlisi contrafactual amb models economètrics en què es comparen persones desocupades que segueixen el programa amb d’altres amb el mateix perfil que no, mostra que les que el segueixen obtenen fins a 11 punts percentuals més en la possibilitat de trobar feina, així com més probabilitat d’aconseguir un contracte indefinit. Així doncs, l’avaluació concreta d’aquest programa en prova l’eficiència i oportunitat.
L’experiència d’anys anteriors demostra que les taxes d’inserció laboral de les persones beneficiàries d’aquest programa és molt sensible respecte al moment de l’any en què finalitza el programa. En concret, l’experiència mostra que l’acabament de contractació laboral just abans de la temporada turística és el millor escenari per a la inserció de les persones beneficiàries.
A l’objecte de fer un calendari d’execució del programa adreçat a la consecució dels objectius exposats abans, s’ha previst que la convocatòria sigui biennal. D’aquesta manera, es beneficiaran, per una part, les entitats, que podran fer una programació a més llarg termini i, per l’altra, el mateix SOIB, ja que millorarà l’eficàcia i simplificació administrativa i es reduiran les càrregues de feina.
Per això, aquesta convocatòria té un crèdit total de 13.800.000 € que s’han de repartir entre dues anualitats de la manera següent:
Atesa la urgència del temps per poder concedir i executar el programa durant els mesos d’hivern, es preveu que la distribució del crèdit per l’exercici 2019 serà amb una sola línia i un crèdit total de 6.900.000 €, repartit entre tots els municipis i consells de la CAIB, segons les persones de més de 30 anys desocupades de llarga durada.
Per a l’exercici 2020 es preveu una distribució del crèdit (6.900.000 €) en dues línies. Una primera per repartiment territorial entre els municipis i consells de la CAIB, amb un crèdit de 6.200.000 €, i una segona línia amb un crèdit de 700.000 € per incrementar la participació de les dones en el programa i la inserció posterior.
Quant a la línia 1, l’experiència adquirida en convocatòries anteriors ha demostrat que la proximitat en el territori afavoreix que l’aplicació de les polítiques actives d’ocupació sigui més efectiva, ja que implica més coneixement de les debilitats i reptes del mercat de treball local, les necessitats del teixit productiu del territori i les necessitats i mancances de la població pròpia. Així, el crèdit disponible per a aquesta línia i anualitat s’ha distribuït entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones de més de 30 anys aturades de llarga durada inscrites al seu territori. Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori, hem fixat per a cada anualitat la subvenció mínima per poder contractar almenys 1 persona, en 12.300 € i la màxima en 1.000.000 €, per àmbit territorial (municipi i/o illa).
La línia 2 té com a objectiu incrementar la participació de les dones en el programa i la inserció posterior en el món laboral. El crèdit d’aquesta línia s’ha de repartir entre les entitats sol·licitants per concurrència competitiva, d’acord amb el que s’exposa a l’annex I de la convocatòria.
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament que desenvolupa la Llei de Subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
Aquesta convocatòria s’ha d’incloure al Pla Anual de Política d’Ocupació (PAPO) per al 2019 i per al 2020, encara pendent d’aprovació i publicació, i se’n preveu el cofinançament amb fons per afavorir el Turisme Sostenible (ITS), amb fons del Programa Operatiu Regional 2014-2020 del Fons Social Europeu i amb fons de l’Estat provinents del repartiment territorial en Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals.
Les subvencions atorgades dins el marc d’aquesta convocatòria no són ajuts d’Estat, d’acord amb l’article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que l’entitat beneficiària du a terme les activitats subvencionades actuant en exercici d’autoritat pública o en qualitat d’Administració Pública i formen part de les funcions essencials de l’entitat.
Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020, aprovat per Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 3, de 10 de març), d’acord amb el que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions. No obstant això, els imports i les anualitats queden condicionades a la modificació del Pla Estratègic actual, i no es pot concedir cap subvenció fins que no s’hagi fet la modificació corresponent.
La Llei orgànica d’igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V estableix el marc d’actuació en relació als programes d’ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció de les persones beneficiàries de les accions previstes. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) estableix al títol IV, capítol III, el marc d’actuació en relació a l’àmbit laboral.
La Instrucció 3/2018, del president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears estableix els criteris per seleccionar persones per executar programes de polítiques actives d’ocupació presentades per entitats o administracions públiques. Es pot consultar aquesta instrucció a <https://soib.es/wp-content/uploads/2018/06/instrucció-3-2018-criteris-per-seleccionar-persones-programes-politiques-actives.pdf>.
En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.
Per tot això, en l’exercici de les competències atribuïdes pel Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i d’altres disposicions d’aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el consell de direcció del SOIB i d’acord amb l’informe previ de la direcció general competent en matèria de pressuposts, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per als exercicis 2019 i 2020 per a les entitats locals, destinades a finançar projectes per millorar l’ocupabilitat de les persones de més edat, recollida a l’Annex 1 d’aquesta convocatòria.
2. Comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions aquesta Resolució i la resta d’ informació que es requereixi.
3. Ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquesta Resolució comença a produir efecte l’endemà d’haver-s’hi publicat.
4. Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020, aprovat per Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 3, de 10 de març), d’acord amb el que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions. No obstant això, els imports i les anualitats queden condicionades a la modificació del Pla Estratègic actual, i no es pot concedir cap subvenció fins que no s’hagi fet la modificació corresponent.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria, com a president del SOIB, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, 22 de maig de 2019
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears Iago Negueruela Vázquez
Annex I
1. Objecte i àmbit d’aplicació
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions per als exercicis 2019 i 2020, per fomentar la contractació temporal de persones treballadores aturades de llarga durada en el marc de la col·laboració amb els ens locals, en l’àmbit territorial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’objectiu que en millorin l’ocupabilitat i les possibilitats de la inserció laboral posterior.
2. Règim jurídic
1. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la part bàsica i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, també en la part bàsica, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).
2. Per motiu del cofinançament per part de l’FSE són d’aplicació:
3. Crèdit assignat
1. El crèdit total assignat a aquesta mesura per als dos exercicis és de tretze milions vuit-cents mil euros (13.800.000 €), distribuïts de la manera següent:
- Any 2019: 6.900.000 € imputables als pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2019, amb la distribució següent:
- Any 2020: 6.900.000 € imputables als pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2020, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient, amb la distribució següent:
2. Les partides del pressuposts de despeses corresponents a l’anualitat 2020 que s’han d’imputar al fons 20021 i s’han de finançar mitjançant els fons del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social que cada any la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals distribueix territorialment. En cas que l’anualitat prevista en aquesta convocatòria excedeixi d’aquest finançament, s’ha d’imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l’exercici del qual es tracti.
3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, sempre que l’ampliació de crèdit s’aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.
4. Distribució del crèdit
El crèdit de la convocatòria s’ha distribuït per anualitats i línies de la manera següent:
Any 2019:
Línia 1
Per tal d’assegurar la igualtat de tracte territorial, 6.900.000 € del crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria s’ha distribuït entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones de més de 30 anys, inscrites com a demandants desocupades en el SOIB, que no hagin treballat almenys 360 dies en els darrers 540, segons les dades que proporciona l’Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB). Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori, hem fixat la subvenció màxima per àmbit territorial (municipi i/o illa) en 1.000.000 € i la mínima en 12.300 €. El romanent resultant s’ha tornat a repartir entre els municipis. El resultat d’aquest procés ha donat els imports assignats a cada municipi i illa els quals es recullen a l’Annex 2.
Any 2020: dues línies
Línia 1: un crèdit de 6.200.000 € que es distribueix territorialment de la manera exposada per a l’any 2019 al paràgraf anterior.
Línia 2: un crèdit de 700.000 €
Com a mesura de xoc per incrementar la participació de les dones en el programa i la posterior inserció, i per potenciar projectes orientats exclusivament a contractar les dones desocupades de més de 30 anys, inscrites com a demandants en el SOIB, que no hagin treballat almenys 360 dies en els darrers 540.
Els romanents de crèdit que resultin de l’adjudicació de les sol·licituds presentades a la línia 1 es podran afegir a la línia 2.
5. Ens i entitats beneficiàries
1. Es poden beneficiar de les subvenció de la línia 1 d’aquesta convocatòria les corporacions locals i els consells insulars, i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, que gaudeixin de capacitat tècnica i de gestió suficients per executar el projecte corresponent.
2. Les mancomunitats no disposen d’assignació pròpia i només poden presentar sol·licituds a la línia 2.
3. Es poden beneficiar de les subvenció de la línia 2 d’aquesta convocatòria les corporacions locals, els consells insulars i les mancomunitats, i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, que gaudeixin de capacitat tècnica i de gestió suficients per executar el projecte corresponent.
4. Les entitats dependents o vinculades als ens locals que disposin de personalitat jurídica i NIF propi, han de presentar la sol·licitud en nom seu i el projecte de l’obra o servei d’interès social que s’ha de dur a terme ha de ser de la seva competència i s’ha d’executar d’acord amb els seus estatuts o mitjançant les entitats en què tinguin delegades les funcions de programació i gestió de polítiques actives i de foment de l’ocupació.
5. Pel que fa a les sol·licituds que s’han de presentar a la línia 1, en cas que concorrin diferents entitats al mateix àmbit territorial, la suma dels imports adjudicats a cadascuna no pot excedir l’import assignat al seu àmbit territorial, segons l’Annex 2.
6. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
6. Contingut dels projectes
1. El projecte es configura com un programa de foment de l’ocupació en el qual la feina que es dur a terme proporciona professionalització i adquisició d’experiència als participants en activitats d’utilitat pública o d’ interès social, al mateix temps que n’afavoreix la reinserció al mercat de treball mitjançant el suport de l’orientació laboral que ha d’executar el SOIB i que han de rebre els participants en el programa, amb l’objectiu final de millorar-ne l’ocupabilitat.
2. Per concórrer a la borsa de repartiment territorial d’aquesta convocatòria (línia 1), cada entitat local interessada a participar-hi ha de presentar una sol·licitud amb un projecte que ha d’incloure una o més obres o serveis d’interès social per fer, i que ha d’incloure la totalitat de les contractacions que en preveu. L’import màxim que s’ha de subvencionar entre totes les entitats d’un mateix àmbit territorial que hagin presentat sol·licituds està limitat pel crèdit assignat a l’àmbit territorial (municipi o illa) a l’Annex 2 respecte de l’exercici que pertoqui. Si al mateix territori concorren diferents entitats i els projectes que presenten entre totes supera l’import màxim assignat a l’àmbit territorial, s’han d’aplicar els criteris de valoració que estableix el punt 11.1 d’aquesta convocatòria.
3. Les entitats que es considerin amb capacitat per desenvolupar projectes per a la millora de l’ocupabilitat de les dones i que vulguin optar al crèdit de la línia 2, poden presentar una o diverses sol·licituds, amb un projecte nou que ha d’incloure cada una només una obra d’interès social diferent, i que s’adjudicaran en règim de concurrència competitiva, segons els criteris de valoració del punt 11.2.
4. Les entitats poden presentar una única sol·licitud per a la línia 1 i una o més per a la línia 2. No és obligatori haver presentat sol·licitud a una de les dues opcions per poder presentar-se a l’altra.
5. Els projectes han de proposar l’execució d’obres o serveis que es desenvolupin preferentment en algun dels àmbits següents:
a) Projectes en l’àmbit dels serveis relacionats amb la vida diària:
- Serveis socials a domicili
- Serveis personals i a la col·lectivitat
- Tercera edat i persones amb discapacitat
- Noves tecnologies de la informació i la documentació
- Joves amb dificultats especials d’inserció
- Serveis de prestacions personals sociosanitàries relacionats amb la Llei de dependència
- Similars
b) Projectes en l’àmbit del medi ambient:
- Gestió de residus, mitjançant la recollida i el tractament
- Gestió i tractament d’aigües
- Zones naturals (conservació d’espais forestals, millora de parcs i jardins, platges, rius, deveses i camins rurals)
- Prevenció d’incendis, mitjançant la vigilància i la recuperació de zones afectades
- Desenvolupament d’energies alternatives
- Similars
c) Projectes en l’àmbit de la promoció cultural:
- Oci i cultura
- Turisme
- Cultura local, creació d’activitats culturals mitjançant dinamitzadors socials
- Esports
- Sector audiovisual, mitjançant la promoció d’emissores de ràdio i televisions locals
- Similars
Per elaborar els projectes en les dues línies, les entitats poden coordinar-se amb les oficines territorials del SOIB i els seus equips d’orientació per aprofundir en el coneixement dels perfils professionals dels demandants del territori, que estaran disponibles al web del SOIB.
6. Els contractes de treball de les persones que es contractin han de tenir, obligatòriament, una durada de sis mesos i una jornada del 100 % de la jornada laboral que li sigui d’aplicació.
Excepcionalment es poden autoritzar contractes de durada inferior a sis mesos, en els supòsits següents:
- A la concessió: quan l’import de la subvenció concedida permeti fer contractacions de sis mesos i quedi un romanent inferior al necessari per dur a terme una altra contractació més per un període de sis mesos. En aquest cas també es pot autoritzar un contracte per sis mesos si l’entitat es compromet a assumir les despeses no cobertes per la subvenció.
- En el supòsit de substitució de persones treballadores: es pot contractar una nova persona treballadora pel temps que resti fins a completar els sis mesos o com a màxim fins al 15 de juny de 2020 (per als projectes corresponents a l’exercici 2019) o fins al 15 de juny de 2021 (per als projectes corresponents a l’exercici 2020). També es pot autoritzar la contractació per sis mesos amb data de finalització posterior a aquestes dates si l’entitat es compromet a assumir les despeses no cobertes per la subvenció.
7. Durant el desenvolupament de la contractació laboral l’entitat ha de disposar del personal tècnic i/o de suport propi necessari per assegurar que la feina es du a terme de manera correcta i que es compleix la normativa de riscs laborals.
8. En aquells projectes que es prevegi contractar 9 persones o més, una d’elles es pot contractar per dur a terme funcions de suport i gestió administrativa del projecte., així com també altres funcions que li puguin correspondre en el marc del projecte. Aquestes persones hauran de complir amb els mateixos requisits que la resta de les persones treballadores del projecte.
9. Les entitats beneficiàries poden fer accions complementàries, com per exemple l’obtenció de carnets professionals lligats a l’ocupació realitzada i que són requisits per poder accedir a una posterior ocupació, així com també formació necessària per a l’execució de l’obra o servei, sempre que tinguin per objectiu millorar l’ocupabilitat i la inserció dels seus treballadors una vegada finalitzi el programa.
Aquestes actuacions s’han d’incloure al projecte i no poden ser formació de catàleg, ni les formacions vinculades a la prevenció de riscos laboral obligatòries per part de l’entitat contractant. Si escau, la mateixa entitat beneficiària serà l’encarregada de la certificació d’haver fet aquestes actuacions. Aquestes actuacions seran obligatòries per a les persones desocupades contractades i s’hauran de fer durant la jornada laboral, a excepció d’aquelles persones que ja disposin d’aquestes actuacions o similars i se’n justifiqui la no participació.
7. Requisits dels projectes
Els projectes que les persones treballadores contractades hagin de dur a terme en el marc d’aquesta Resolució han de complir els requisits següents:
a) S’han d’haver aprovat per l’òrgan competent de l’entitat sol·licitant de la subvenció.
b) L’entitat sol·licitant de la subvenció ha de disposar d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l’entitat per executar l’activitat.
c) L’obra o servei que s’ha de dur a terme ha de ser d’interès social i l’entitat ha de ser competent per executar-la, ho ha de fer directament i actuar en qualitat d’Administració Pública o exercici d’autoritat.
d) Els contractes que s’hagin de formalitzar a l’empara d’aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.
Una vegada aprovat el projecte, si se sol·licita una modificació no substancial de l’obra o servei, el SOIB pot sol·licitar que s’acrediti que la nova obra o servei compleix aquests requisits, i no es podrà iniciar sense l’autorització del SOIB.
8. Persones destinatàries finals
1. Per dur a terme les obres o serveis d’interès social objecte del projecte, es poden contractar les persones de més de 30 anys, inscrites com a demandants desocupades en el SOIB, que no hagin treballat almenys 360 dies en els darrers 540 en el moment de fer la selecció.
2. Pel que fa a la selecció, s’han d’aplicar els criteris següents per ordre de preferència:
1r. Les persones majors de 45 anys
2n. Les persones majors de 30 anys
Dins cada un dels grups anteriors, s’han de tenir en compte els criteris següents per ordre de preferència:
- La condició de víctima de violència de gènere tindrà especial prioritat en l’accés a la contractació, tal com estableix l’article 6 del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.
- Que no es cobri prestació o subsidi d’atur (s’exceptuen els perceptors de l’ajut del Programa d’Activació per a l’Ocupació, el Subsidi Extraordinari per Atur i la Renda Activa d’Inserció).
- Existència de càrregues familiars. S’entendrà que concorren càrregues familiars quan la persona tingui a càrrec seu el cònjuge o parella de fet i/o fills menors de 26 anys o majors discapacitats, o menors adoptats o acollits.
- Persones amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33 %
- Dur a terme un itinerari personalitzat d’inserció laboral en l’actualitat o haver-ho fet en els darrers 12 mesos, tant als serveis d’orientació del SOIB com a les entitats col·laboradores en el marc de subvencions per itineraris integrats d’inserció.
- No haver participat en altres programes Visibles en les tres darreres convocatòries.
9. Termini i model de presentació de les sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds és des del dia següent de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 31 de juliol de 2019 per a l’exercici del 2019, i des de l’1 de març fins al 30 d’abril de 2020 per a l’exercici del 2020.
2. Les sol·licituds i els annexos s’han de fer mitjançant els models que facilita el SOIB, a disposició de les persones interessades en el web <www.soib.es>, apartat “convocatòries”.
3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre Electrònic Comú de la CAIB o per mitjà de qualsevol dels Registres que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l’art. 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
4. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei esmentada.
5. Quan l’entitat inclogui en la sol·licitud una adreça electrònica, s’ha d’entendre que l’aporta perquè s’hi facin les notificacions dels actes de tràmit.
10. Documentació
Juntament amb la sol·licitud (Annex 3. Línia 1 /Annex 3 bis. Línia 2) s’ha de presentar la documentació següent:
a) Per a les entitats locals: còpia compulsada o autèntica, si escau, del NIF de l’entitat local sol·licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
b) Per a les entitats dependents o vinculades: còpies compulsades o autèntiques, si escau, del NIF i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; dels estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d’entitat dependent o vinculada.
c) Guió de projecte (Annex 4 /4 bis)
d) Declaració responsable, d’acord amb el model establert com a Annex 5, de:
e) Certificat de l’òrgan competent de l’entitat sol·licitant, d’acord amb el model establert com a Annex 6, acreditatiu de:
- Haver aprovat el projecte objecte de la sol·licitud de la subvenció.
- Que l’entitat sol·licitant de la subvenció disposa d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l’entitat per executar l’activitat.
f) Certificat de l’entitat, d’acord amb el model establert com a Annex 7, acreditatiu del compliment de les obligacions d’acord amb l’art. 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears i l’art. 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions o sancions a l’ordre social, amb els termes següents:
- Que disposa d’un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d’un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.
- Que l’entitat no està sancionada amb la sanció accessòria de pèrdua o exclusió a l’accés d’ajudes, bonificacions i beneficis derivats de l’aplicació dels programes d’ocupació o formació professional per a l’ocupació prevista en els articles 46 i 46 bis del Reial decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social sempre que la sanció sigui ferma i vigent.
- Que no ha estat sancionada en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres darrers anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals de conformitat amb l’article 13 del Reial decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost.
En el cas de presentar la sol·licitud i documentació adjunta per mitjans electrònics, aquesta i els documents c, d, e i f han d’estar signats electrònicament.
D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació, fent servir el model que figura com Annex 8 ( Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de la Administració).
De conformitat amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i amb el Conveni de col·laboració en matèria d’interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears, el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s’ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que l’interessat està al corrent de les seves obligacions amb l’Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social. En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions anteriors, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
11. Criteris de valoració i concessió
1. Pel que fa als projectes que es presentin a la línia 1:
En cas que l’import de les sol·licituds presentades a cada àmbit territorial no superi el crèdit que estableix l’Annex 2, el procediment de concessió d’aquests ajuts ha de ser el de concurrència no competitiva atès que no resulta necessària la comparació dels projectes ni establir un ordre de prelació, d’acord amb el que estableix el punt 3 de l’article 7 de les bases reguladores; i s’ha de fer seguint el procediment següent:
Una vegada s’han revisat les sol·licituds rebudes i s’ha verificat que les entitats compleixen els requisits per poder ser beneficiàries de la subvenció, s’han d’adjudicar, d’acord amb l’import sol·licitat i fins al màxim assignat a l’àmbit territorial segons l’Annex 2.
En el supòsit que al mateix territori concorrin diferents entitats i els projectes que presenten entre totes superi l’import màxim assignat a l’àmbit territorial, el procediment de concessió s’ha de fer per ordre de puntuació aplicant els criteris de valoració següents:.
1. Adequació del projecte o de l’activitat que s’ha de desenvolupar a les finalitats, els objectius i les prioritats marcats en la convocatòria, així com les necessitats del territori (60 punts)
1.1. Obres o serveis d’interès social vinculades amb 20 ocupacions més contractades o en ocupacions emergents justificades (15 punts)
1.2 Els que acreditin un nivell d’inserció laboral més elevat (30 punts)
- Presenta acords amb empreses privades per a la contractació posterior dels treballadors del programa (25 punts)
- Presenta acords amb empreses privades que mostren interès en l’execució del programa indicant actuacions concretes per realitzar (5 punts)
1.3 Executa accions complementàries que aporten una millora de l’eficàcia del programa (15 punts)
2. Qualitat i coherència interna en el desenvolupament de la proposta tècnica (5 punts)
2.1 Projectes que estan dins plans de desenvolupament local del territori (5 punts).
3. Capacitat tècnica o experiència desenvolupada per dur a terme el projecte o activitat (fins a 10 punts)
3.1 Experiència en la gestió de Visibles (2 punts)
3.2 Experiència en la gestió de Joves Qualificats (2 punts)
3.3 Experiència en els darrers tres anys amb altres polítiques d’ocupació subvencionades pel SOIB (6 punts)
4. Quan el SOIB determini l’existència d’una situació de desigualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’àmbit d’actuació de l’activitat subvencionada, incorporació de l’impacte de gènere al projecte (fins a 25 punts)
En cas d’empat s’ha de prioritzar el projecte que prevegi contractar un nombre més elevat de persones i, en cas de persistència d’empat, per ordre de registre d’entrada.
2. Pel que fa als projectes que es presentin a la línia 2:
Un cop valorats i comparats els projectes, d’acord amb els criteris de valoració següents, s’han d’adjudicar els imports dels ajuts sol·licitats, d’acord amb l’ordre de prelació establert segons la puntuació obtinguda de major a menor, fins exhaurir el crèdit d’ aquesta línia. Els romanents de crèdit que resultin de l’adjudicació de les sol·licituds presentades a la línia 1 es podran afegir a aquesta línia 2. En cas que el crèdit d’aquesta línia resulti insuficient, la resta de sol·licituds han de quedar excloses per manca de disponibilitat pressupostària.
1. Adequació del projecte o de l’activitat que s’ha de desenvolupar a les finalitats, els objectius i les prioritats marcats en la convocatòria, així com les necessitats del territori (fins a 50 punts)
1.1.Percentatge d’atur de les dones en el territori (de 1 a 10 punts)
Percentatge d’atur en el territori
Punts
<50 % 0,5
De 50 % a 53 % 1
De >53 % a 55 % 2
De >55 % a 58 % 3
De >58 % a 60 % 5
De >60 % a 70 % 8
Més de 70 % 10
1.2 Obres d’interès social vinculades amb les 20 ocupacions més contractades o en ocupacions emergents suficientment justificades al projecte. (10 punts)
1.3 Els que acreditin un nivell d’inserció laboral més elevat (30 punts)
- Presenta acords amb empreses privades per a la contractació posterior de les treballadores del programa (25 punts)
- Presenta acords amb empreses privades que mostren interès en l’execució del programa indicant actuacions concretes (5 punts)
2. Qualitat i coherència interna en el desenvolupament de la proposta tècnica (5 punts)
2.1 Projectes als quals es demostri suficientment que estan dins plans de desenvolupament local del territori ( 5 punts)
3. Capacitat tècnica o experiència desenvolupada per dur a terme el projecte o activitat (fins a 10 punts)
3.1 Experiència en la gestió de Visibles (2 punts)
3.2 Experiència en la gestió de joves qualificats (2 punts)
3.3 Experiència en els darrers tres anys amb altres polítiques d’ocupació subvencionades pel SOIB (6 punts)
4. Quan el SOIB determini l’existència d’una situació de desigualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’àmbit d’actuació de l’activitat subvencionada, incorporació de l’impacte de gènere al projecte (fins a 35 punts)
- Accions de sensibilització en igualtat (2,5 punts)
- Accions en sensibilització en violència de gènere (2,5 punts)
- Executa accions complementàries que aporten una millora de l’ocupabilitat posterior de les dones i està suficientment justificat al projecte (30 punts)
En cas d’empat, els criteris de desempat seran els següents:
El projecte que prevegi contractar un nombre més elevat de persones i, en cas de persistència d’empat, per ordre de registre d’entrada.
12. Procediment de concessió de les subvencions
1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució i en concret, les que determina l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora per examinar-les i per valorar-les (si escau), d’acord amb els criteris que estableix l’apartat onzè d’aquest annex.
3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s’indiquen a continuació:
Titular: el o la cap del servei que tingui les competències del seguiment tècnic d’aquest programa del SOIB que, en cas d’absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Formació i Ocupació.
Titular: el o la cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 3 del SOIB.
Suplent: el o la cap de la Secció del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 3 del SOIB.
El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.
Vocals primer, segon i tercer: tres tècnics del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia, aquests vocals poden ser substituïts per altres tècnics del SOIB.
4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.
5. El director del SOIB, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual per raons de transparència i eficiència procedimental es publicarà a la pàgina web del SOIB. S’ha d’informar d’aquesta publicació les entitats interessades via correu electrònic amb confirmació de recepció. Aquestes disposen d’un termini de 10 dies hàbils per al tràmit d’audiència per poder acceptar la proposta o bé al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents mitjançant registre electrònic o qualsevol dels registres que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Transcorregut aquest termini sense que l’entitat hagi acceptat la proposta o presentat al·legacions, s’entén que desisteix de la seva sol·licitud d’ajut.
6. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament que, en tot cas ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària en reformuli la sol·licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.
7. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.
8. Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions fetes per l’entitat sol·licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.
9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.
10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de sis (6) mesos des de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria al BOIB per a les sol·licituds de l’any 2019 i des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds per a les de l’any 2020. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.
11. L’entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada. En aquests casos l’òrgan concedent pot autoritzar-ne l’alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.
12. Excepcionalment, en els casos en què es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i havent-se omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l’òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenint en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l’article 30.3 de les bases reguladores d’aquesta subvenció.
13. Import de la subvenció, despeses subvencionables i límits
La subvenció que reben les entitats beneficiàries s’ha de destinar a sufragar els cost laborals de les persones que es contracten per dur a terme l’obra o servei d’interès social, així com les despeses per fer accions complementàries que incloguin els projectes.
La quantia de la subvenció s’ha de determinar en funció de l’import que sol·liciti l’entitat, d’acord amb el seu pressupost, amb l’estructura següent de costs i amb els límits fixats a aquesta convocatòria.
a) Costs laborals
S’han de considerar despeses subvencionables en relació a la categoria professional corresponent, els costs salarials i de Seguretat Social de les persones contractades, les pagues extraordinàries i les indemnitzacions per finalització de contracte regulada en l’article 49.1.c del Text refós de la Llei de l’estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre.
Les entitats poden incloure al seu pressupost l’increment salarial que es prevegi per a l’any següent a l’exercici en què s’hagin d’iniciar els projectes. Es consideren despeses subvencionables els increments que finalment s’aprovin per l’Estat i sempre que no es superi l’ import màxim subvencionable per cada contractació de 6 mesos fixat més avall i amb el límit de l’import de la subvenció concedida.
Les despeses generades durant la baixa laboral, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables, malgrat no siguin certificables a l’FSE.
No s’han de considerar despeses subvencionables els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, les hores extraordinàries, el pagament de vacances no gaudides sempre i quan s’hagi realitzat la totalitat de la durada del contracte, els ajuts en concepte de Fons Social i conceptes anàlegs, així com les indemnitzacions per mort, trasllat, suspensió, acomiadament o cessament.
La substitució de persones treballadores per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no ha de suposar en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.
Límits
Pel que fa a les sol·licituds de la línia 1 no es poden superar els imports màxim fixats a l’Annex 2, per a cada àmbit territorial.
L’import de la subvenció per a aquest concepte (costs laborals) és independent de la retribució que finalment percebi el treballador, que en cap cas pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional.
L’import màxim subvencionable per a cada contractació de 6 mesos per aquest concepte és de 12.000 €, o la part proporcional per als contractes en què s’hagi autoritzat una durada inferior. Igualment s’ha d’aplicar aquest límit en cas que s’hagin autoritzat substitucions.
En cap cas es consideren subvencionables les despeses que superin els 6 mesos de contractació entre substituts i persona substituïda o que superin el límit temporal que estableix l’apartat 6.6 guió segon d’aquesta convocatòria.
Seran a càrrec de l’entitat beneficiària les despeses no cobertes per la subvenció.
b) Despeses de les accions complementàries
Es pot destinar fins a un màxim del 2,5 % de l’import dels costs laborals descrits anteriorment (concepte A), per sufragar les despeses per dur a terme les accions complementàries que s’hagin previst al projecte.
14. Selecció i contractació
1. Constitució grup mixt de treball i oferta d’ocupació
A l’objecte de dur a terme la selecció s’ha de constituir un grup mixt de treball, en què hi ha d’haver un representant de l’entitat i un representant del SOIB. Les entitats beneficiàries han de comunicar al SOIB les persones que els han de representar. Aquest grup ha de definir els criteris que s’han d’establir a les ofertes d’ocupació.
L’entitat beneficiària ha de sol·licitar a les oficines del servei públic d’ocupació corresponent les persones treballadores amb suficient antelació a la data prevista d’inici de l’activitat.
Les ofertes d’ocupació han de tenir caràcter genèric i respondre als criteris establerts que estableix resolució, de manera que no poden especificar elements que donin lloc a cap forma de discriminació, llevat de causes excepcionals, motivades per la naturalesa social del projecte, que s’han de justificar en el moment de presentar-lo i que han de ser degudament autoritzades pel SOIB.
L’oferta identificada amb el número d’expedient assignat en la resolució de concessió s’ha de presentar per cada entitat en el servei d’intermediació de l’oficina del SOIB de referència.
2. Selecció de treballadors que han d’executar l’obra o servei d’interès social i formalització de contractes
Presentada l’oferta, l’oficina del servei públic d’ocupació ha de dur a terme la preselecció dels treballadors que reuneixen els requisits, per obtenir els possibles candidats per cobrir l’oferta, segons els criteris de preferència establerts al punt 8 d’aquesta resolució. El SOIB ha de preseleccionar, sempre que sigui possible, un nombre d’homes i dones, candidats i candidates per cobrir l’oferta d’ocupació, suficient perquè el procés de selecció i contractació pugui acabar amb un nombre d’homes i dones contractats que respecti la representació equilibrada d’ambdós sexes de tal manera que les persones de cada sexe no superin el seixanta per cent ni siguin menys del quaranta per cent.
Excepcionalment, les entitats poden manifestar en el guió de projecte (Annex 4) la intenció de fer la contractació directa de persones treballadores. El representant de l'entitat en el grup mixt ha de presentar la proposta de candidats per ser contractats mitjançant aquesta modalitat. Una vegada que el director de l’oficina d’ocupació ha validat que compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria, els serveis socials pertinents han d’emetre un informe social individualitzat que acrediti la situació d’exempció i les circumstàncies que en justifiquin la inclusió en el programa. El grup mixt ha d’informar sobre la contractació directa.
Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència de gènere i se li ha d’atorgar especial prioritat, tal com estableix l’article 6 del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.
Una vegada efectuada la preselecció dels candidats, l’oficina del SOIB els ha d’adreçar a l’entitat beneficiària per seleccionar els treballadors i formalitzar-ne els contractes. El grup mixt ha de dur a terme les seleccions finals i n’ha de deixar constància a l’acta.
El resultat final del procés de selecció i contractació de les persones treballadores ha de respectar el principi de representació equilibrada entre homes i dones (60-40 %) i en el supòsit que no s’acompleixi aquest principi, el grup mixt ho ha de justificar a l’acta, la qual ha de recollir el resultat de la selecció i ha d’establir la llista de reserva per a possibles substitucions. En cas de desacord, el tècnic del SOIB ha d’emetre un informe a la direcció del SOIB, la qual ha de resoldre.
Per poder ser contractat és condició indispensable que en el moment de la contractació el demandant tingui la seva demanda d’ocupació al SOIB d’alta. Si no es compleix aquesta condició no s’efectuarà el pagament de la part de la subvenció corresponent a la contractació efectuada.
Els treballadors s’han de contractar en la modalitat de contracte temporal amb la clàusula específica de la pàgina 12 “treballs d’interès general i social/foment d’ocupació agrari” i s’ha de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE a disposició de les persones beneficiàries en el web <http://www.soib.es/> i en el web del SEPE.
En el supòsit de baixa definitiva per causes alienes a l’entitat d’algun dels treballadors contractats abans que acabi l’obra o el servei, se’l pot substituir pel següent de la llista de reserva amb la sol·licitud i l’autorització prèvia per part del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, la qual s’ha de formalitzar al més aviat possible. En cas que la llista de reserva s’hagi exhaurit, s’ha de fer un altre procés de selecció. L’entitat beneficiària ha de comunicar al SOIB la baixa de la persona treballadora, justificar-ne el motiu i la substitució, i adjuntar l’original o còpia compulsada del contracte de la persona substituta.
3. Registre de contractes
Els contractes de les persones treballadores que han de dur a terme les obres o serveis objecte del projecte han de tenir una durada de sis mesos a jornada completa, llevat de les excepcions previstes al punt 6.6 d’aquesta convocatòria. La durada dels contractes s’ha d’ajustar als límits temporals establerts a la resolució de concessió.
El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l’aplicació “contrat@”, que es troba a disposició de les persones interessades al web del SEPE i sempre s’ha de registrar lligat al número que proporciona l’oficina del SOIB que en fa la selecció. A la Web del SOIB podeu consultar la guia de l’aplicació “contrat@”.
15. Inici i execució
1. Els projectes han de començar, un cop notificada la resolució de concessió, durant el mes de novembre de 2019 els aprovats l’any 2019 i durant el mes de novembre de 2020 els aprovats l’any 2020, i totes les contractacions s’han d’haver formalitzat durant aquest mes de novembre. La data de finalització és 6 mesos després de la data d’inici de la darrera contractació. En cas que es produeixin substitucions, la data màxima de finalització son les fixades a l’apartat 6.6. guió segon d’aquesta convocatòria.
2. L’entitat beneficiària, en el termini màxim de 7 dies hàbils, ha de presentar el certificat d’inici de l’activitat, amb el model disponible al web del SOIB (Annex 9).
16. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableixen les bases reguladores, les següents:
a) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
b) Sol·licitar autorització prèvia davant de qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial, alteració de situacions del treballadors o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l’ajut, tal com indiquen els protocols d’actuacions penjats al web del SOIB.
c) Justificar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.
d) Justificar que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
e) Fer-se càrrec dels danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, i així el SOIB en queda exonerat de qualsevol responsabilitat.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d’efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i dels òrgans competents del Fons Social Europeu, o d’altres òrgans de control, si escau.
g) Els beneficiaris s’han de sotmetre a les actuacions de comprovació, seguiment i control que faci la Direcció General Fons Europeus com a Organisme intermedi del PO FSE 2014-2020 i que en cas que es detectin irregularitats, s’han de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.
h) Comunicar al SOIB la sol·licitud o l’obtenció d’altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.
i) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals i/o de l’FSE; en aquest cas, fins l’any 2027 com a mínim, és a dir, tres anys des del moment en què la Comissió Europea tanqui definitivament el programa operatiu, d’acord amb l’article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell.
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre).
k) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els serveis que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que s’assenyala a l’apartat 19 d’aquesta Resolució.
l) Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions estan obligades a dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l’article, 125.4.b del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.
m) Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses efectuades mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.
n) Comunicar al Comitè d’empresa les previsions de les contractacions en compliment de l’article 64.2.c del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’estatut dels treballadors.
o) Les entitats beneficiàries dels ajuts han d’adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic informació sobre les operacions que finança l’FSE i han de complir amb les normes sobre informació i comunicació sobre l’ajut de l’FSE reflectides en l’annex 12 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, de 17 de desembre de 2013, del Parlament Europeu i del Consell, i en especial les recollides a l’apartat 2.2, de les quals són responsables de complir-les. També s’ha d’aplicar el Reglament d’execució (UE) 821/2014, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió. Les entitats han d’informar als treballadors contractats del cofinançament per part de l’FSE en relació a aquest programa. A aquests efectes han d’usar el model “Comunicació del cofinançament” (Annex 10) que es troba a disposició dels beneficiaris al web del SOIB.
p) Acceptar beneficiar-se dels ajuts implica també acceptar-ne la inclusió en la llista d’operacions publicada d’acord amb l’article 115.2 i l’Annex 12 del Reglament (CE) núm. 1303/2013.
17. Condicions per pagar la subvenció
1. D’acord amb l’article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de Pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2017, el Consell de Govern de dia 3 de maig de 2019, a proposta del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les persones beneficiàries de presentar garantia (d’acord amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost.
2. El SOIB ha de tramitar el pagament de l’import de la subvenció a l’entitat beneficiària de la manera següent:
- Projectes aprovats per a l’exercici 2019: un pagament a la bestreta del total de la subvenció concedida, que s’ha de tramitar d’ofici per part del SOIB a la concessió, i amb càrrec als pressuposts generals de la CAIB per al 2019.
- Projectes aprovats per a l’exercici 2020: un pagament a la bestreta del total de la subvenció concedida, que s’ha de tramitar d’ofici per part del SOIB a la concessió, i amb càrrec als pressuposts generals de la CAIB per al 2020.
3. Sense perjudici del que estableix l’apartat dotzè d’aquest annex, qualsevol alteració de les condicions que s’hagin tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, obtenir subvencions incompatibles, dona lloc a la modificació de la resolució de concessió, d’acord amb el que disposa l’article 24 del Text refós de la Llei de subvencions. D’altra banda, la modificació de la resolució de concessió implica la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament d’acord amb el que disposen els articles 43 i 44 del mateix Text refós.
18. Justificació
1. Es considera despesa subvencionable aquella que es correspongui amb els conceptes definits al punt 13 d’aquesta convocatòria i efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del termini de justificació final. També es considera despesa subvencionable els pagaments de l’IRPF i cotitzacions a la Seguretat Social que no s’hagin pogut fer dins el termini de justificació en atenció als terminis establerts per la normativa que els regula o bé hagi estat objecte de fraccionament i/o ajornament, sempre que l’entitat n’acrediti el pagament efectiu en els terminis atorgats per la normativa corresponent o resolució de fraccionament /ajornament respectivament.
2. En el termini de tres mesos comptadors des de l’acabament del projecte (excepte pel que fa a la memòria tècnica de l’apartat b següent que és d’un mes), l’entitat beneficiària ha de presentar en el SOIB el compte justificatiu d’acord amb el model que es troba a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>, a l’apartat convocatòries.
3. El compte justificatiu es compon de la documentació següent:
a) Certificat de l’exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.
b) Memòria tècnica d’activitats que detallin els resultats del projecte segons el model normalitzat.
c) Una memòria econòmica que ha de contenir:
- Relació classificada de les despeses en què s’hagi incorregut d’acord amb l’estructura de costs que estableix el punt 13 d’aquesta convocatòria, amb indicació del creditor i el document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament juntament amb els justificants de la despesa i els del pagament efectiu.
- Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada indicant-ne l’import i la procedència.
4. Juntament al compte justificatiu, l’entitat ha d’aportar la documentació següent:
a) Originals o còpies autèntiques de les nòmines abonades a les persones contractades i dels justificants bancaris de l’abonament .
b) Originals o còpies autèntiques dels ingressos a l’Agència Estatal de l’Administració tributària de les retencions fetes a les persones treballadores (model 111).
c) Originals o còpies autèntiques dels documents de cotització a la Seguretat Social: TC1 o Rebut de Liquidació de Cotitzacions (RLC) i TC2 o Relació Nominal de Treballadors (RNT), així com els justificants del seu abonament.
d) Original o còpia autèntica de l’IDC (Informe de cotitzacions) per a cada persona contractada i que ha d’abastar tot el període de contractació, signat i segellat per la persona titular de l’autorització concedida per la TGSS.
El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 15 dies.
5. Es considera documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d’altres documents equivalents que permetin seguir una pista d’auditoria adequada. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:
- En el cas de que es tracti de transferències, l’ordre de transferència i l’extracte bancari en què es debiti el pagament.
- En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l’extracte bancari, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.
- En el cas que es tracti de xecs, s’ha d’incloure l’extracte bancari en què es debiti el pagament.
- No es poden considerar elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.
6. Pel que fa als costs de les accions complementàries la despesa s’ha de justificar aportant les factures o minutes pertinents i el pagament mitjançant els corresponents justificants bancaris del pagament i de l’ingrés de la retenció a compte de l’IRPF (si escau). Pel que fa a les factures/minutes originals han de dur l’estampillat d’acord amb el que estableix l’article 19 i l’article el 27 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013.
7. És aplicable l’Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeo durant el període de programació 2014-2020, respecte d’aquelles despeses que hagin estat finançades per aquest fons.
19. Difusió pública de les actuacions
Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones.
Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text així com el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es vagin fent aquestes actuacions de publicitat i difusió, l’entitat ha de trametre al Servei de Seguiment Tècnic evidències que s’està duent a terme.
A tota publicitat o difusió que es dugui a terme s’ha de fer constar el nom complet del programa: SOIB Visibles 2019- 2020, així com que ha estat promogut pel SOIB i cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE), per fons de l’Estat a través de Conferència Sectorial i pel Fons per afavorir l’Impuls del Turisme Sostenible (ITS)¸ mitjançant la incorporació d’elements identificatius d’aquests organismes, i ha de complir amb les instruccions contingudes als manual de publicitat i difusió que estan disponibles al web del SOIB.
20. Revocació i/o reintegrament
1. L’ incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l’entitat, d’acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 30 de l’ordre de bases (Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013). La quantia que finalment s’ha de reintegrar, s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment d’acord amb els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 37 de la Llei 38/2003, i l’article 30 de les bases reguladores abans esmentades.
2. En aplicació d’aquest criteri de proporcionalitat i els criteris de graduació a què fa referència l’article 17.3.n de la Llei 38/2003 esmentada, quan el compliment s’aproximi de manera significativa al compliment total i se n’acrediti per part del beneficiari una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que s’ha de reintegrar estarà determinada per l’aplicació dels criteris de graduació marcats a les bases reguladores.
3. El reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes s’exigirà d’acord amb el que disposen els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 37 de la Llei 38/2003.
4. L’entitat ha de retornar de manera voluntària els fons corresponents als contractes no formalitzats o bé els romanents de fons rebuts i no aplicats (article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions), sense haver d’esperar que el SOIB liquidi la subvenció, mitjançant el model 046 de Declaració/Liquidació que es pot descarregar a: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218.
5. Atès el cofinançament de la subvenció per l’FSE, d’acord amb l’article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament és el que estableix l’article 3 del Reglament (CE, Euratom) núm. 2988/1985, del Consell, de 18 de desembre de 1995, relatiu a la protecció dels interessos financers de les comunitats europees, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció abasta en qualsevol cas fins al tancament definitiu del programa, d’acord amb el que preveuen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que marca que el darrer exercici comptable està comprès entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024.
21. Compatibilitat amb altres subvencions
L’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que desenvolupa el beneficiari.
22. Seguiment dels projectes
Amb la finalitat de comprovar l’execució correcta de les accions d’acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n’ha de fer el seguiment de l’execució.
El SOIB ha d’establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d’inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.
Aquestes funcions s’han de dur a terme d’ofici o a instància de la persona interessada, d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se’ls requereixi en relació amb l’execució de les accions i l’accés a les instal·lacions on es duen a terme.
ANEXO 2 Assignació àmbit territorial municipi
Municipi |
Homes |
Dones |
Total |
% sobre total |
Assignació 2019 |
Assignació 2020 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alaró |
24 |
46 |
70 |
0,56 |
51.888,15 € |
44.126,74 € |
|
Alcúdia |
46 |
66 |
112 |
0,90 |
83.297,04 € |
70.850,79 € |
|
Algaida |
27 |
34 |
61 |
0,49 |
45.354,82 € |
38.577,30 € |
|
Andratx |
44 |
48 |
92 |
0,74 |
68.471,85 € |
58.243,15 € |
|
Ariany |
1 |
4 |
5 |
0,04 |
13.246,30 € |
12.971,91 € |
|
Artà |
29 |
24 |
53 |
0,43 |
39.700,74 € |
33.782,25 € |
|
Banyalbufar |
2 |
2 |
4 |
0,03 |
13.057,04 € |
12.837,53 € |
|
Binissalem |
37 |
63 |
100 |
0,80 |
74.125,93 € |
63.038,20 € |
|
Búger |
3 |
7 |
10 |
0,08 |
14.192,59 € |
13.643,80 € |
|
Bunyola |
23 |
46 |
69 |
0,55 |
51.008,89 € |
43.372,36 € |
|
Calvià |
120 |
242 |
362 |
2,91 |
269.301,86 € |
229.066,30 € |
|
Campanet |
9 |
19 |
28 |
0,23 |
21.169,26 € |
18.022,70 € |
|
Campos |
29 |
48 |
77 |
0,62 |
57.352,90 € |
48.787,42 € |
|
Capdepera |
27 |
29 |
56 |
0,45 |
41.648,52 € |
35.425,39 € |
|
Consell |
10 |
37 |
47 |
0,38 |
35.115,19 € |
29.875,96 € |
|
Costitx |
7 |
9 |
16 |
0,13 |
15.328,15 € |
14.450,11 € |
|
Deià |
- |
1 |
1 |
0,01 |
12.489,26 € |
12.434,38 € |
|
Escorca |
- |
- |
- |
- |
12.300,00 € |
12.300,00 € |
|
Esporles |
10 |
28 |
38 |
0,31 |
28.581,85 € |
24.326,52 € |
|
Estellencs |
2 |
1 |
3 |
0,02 |
12.867,78 € |
12.703,15 € |
|
Felanitx |
64 |
91 |
155 |
1,25 |
115.585,19 € |
98.329,22 € |
|
Fornalutx |
1 |
1 |
2 |
0,02 |
12.678,52 € |
12.568,76 € |
|
Inca |
152 |
306 |
458 |
3,68 |
340.600,75 € |
289.706,98 € |
|
Lloret de Vistalegre |
7 |
14 |
21 |
0,17 |
16.274,45 € |
15.122,02 € |
|
Lloseta |
45 |
71 |
116 |
0,93 |
86.124,08 € |
73.248,32 € |
|
Llubí |
11 |
23 |
34 |
0,27 |
25.064,82 € |
21.308,99 € |
|
Llucmajor |
174 |
294 |
468 |
3,76 |
348.013,35 € |
296.010,80 € |
|
Manacor |
152 |
275 |
427 |
3,43 |
317.483,72 € |
270.041,13 € |
|
Mancor de la Vall |
5 |
8 |
13 |
0,10 |
14.760,37 € |
14.046,97 € |
|
Maria de la Salut |
8 |
9 |
17 |
0,14 |
15.517,41 € |
14.584,49 € |
|
Marratxí |
122 |
318 |
440 |
3,54 |
327.534,09 € |
278.608,10 € |
|
Montuïri |
14 |
22 |
36 |
0,29 |
26.823,33 € |
22.817,75 € |
|
Muro |
29 |
25 |
54 |
0,43 |
39.890,00 € |
33.916,63 € |
|
Palma |
2.474 |
3.986 |
6.460 |
51,93 |
1.000.000,00 € |
1.000.000,00 € |
|
Petra |
4 |
14 |
18 |
0,15 |
15.706,67 € |
14.718,88 € |
|
Pobla (Sa) |
47 |
81 |
128 |
1,03 |
95.295,19 € |
81.060,90 € |
|
Pollença |
30 |
49 |
79 |
0,64 |
59.111,48 € |
50.296,18 € |
|
Porreres |
18 |
18 |
36 |
0,29 |
26.823,33 € |
22.817,75 € |
|
Puigpunyent |
5 |
11 |
16 |
0,13 |
15.328,15 € |
14.450,11 € |
|
Salines (Ses) |
12 |
21 |
33 |
0,27 |
24.875,56 € |
21.174,61 € |
|
Sant Joan |
5 |
8 |
13 |
0,10 |
14.760,37 € |
14.046,97 € |
|
Sant Llorenç des Cardassar |
22 |
31 |
53 |
0,43 |
39.700,74 € |
33.782,25 € |
|
Santa Eugènia |
3 |
11 |
14 |
0,11 |
14.949,63 € |
14.181,35 € |
|
Santa Margalida |
39 |
47 |
86 |
0,69 |
63.886,30 € |
54.336,86 € |
|
Santa Maria del Camí |
26 |
43 |
69 |
0,55 |
51.008,89 € |
43.372,36 € |
|
Santanyí |
25 |
41 |
66 |
0,53 |
49.061,11 € |
41.729,22 € |
|
Selva |
18 |
27 |
45 |
0,36 |
33.356,67 € |
28.367,19 € |
|
Sencelles |
16 |
35 |
51 |
0,41 |
37.942,22 € |
32.273,48 € |
|
Sineu |
13 |
23 |
36 |
0,29 |
26.823,33 € |
22.817,75 € |
|
Sóller |
35 |
33 |
68 |
0,55 |
50.819,63 € |
43.237,98 € |
|
Son Servera |
27 |
36 |
63 |
0,51 |
47.113,34 € |
40.086,07 € |
|
Valldemossa |
5 |
10 |
15 |
0,12 |
15.138,89 € |
14.315,73 € |
|
Vilafranca de Bonany |
8 |
17 |
25 |
0,20 |
18.531,48 € |
15.759,55 € |
|
MALLORCA |
4.066 |
6.753 |
10.819 |
86,98 |
4.347.081,18 € |
3.871.971,31 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alaior |
22 |
39 |
61 |
0,49 |
45.354,82 € |
38.577,30 € |
|
Castell (Es) |
27 |
63 |
90 |
0,72 |
66.713,34 € |
56.734,38 € |
|
Ciutadella de Menorca |
59 |
123 |
182 |
1,46 |
135.185,19 € |
114.977,53 € |
|
Ferreries |
4 |
8 |
12 |
0,10 |
14.571,11 € |
13.912,58 € |
|
Maó |
104 |
207 |
311 |
2,50 |
231.359,64 € |
196.792,82 € |
|
Mercadal (Es) |
6 |
11 |
17 |
0,14 |
15.517,41 € |
14.584,49 € |
|
Migjorn Gran (Es) |
1 |
2 |
3 |
0,02 |
12.867,78 € |
12.703,15 € |
|
Sant Lluís |
20 |
30 |
50 |
0,40 |
37.062,96 € |
31.519,10 € |
|
MENORCA |
243 |
483 |
726 |
5,83 |
558.632,25 € |
479.801,35 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eivissa |
143 |
194 |
337 |
2,71 |
250.770,38 € |
213.306,75 € |
|
Sant Antoni de Portmany |
63 |
102 |
165 |
1,33 |
122.997,78 € |
104.633,04 € |
|
Sant Joan de Labritja |
13 |
11 |
24 |
0,19 |
17.652,22 € |
15.525,17 € |
|
Sant Josep de sa Talaia |
64 |
96 |
160 |
1,29 |
119.291,49 € |
101.481,13 € |
|
Santa Eulàlia del Riu |
71 |
116 |
187 |
1,50 |
138.891,53 € |
118.129,48 € |
|
EIVISSA |
354 |
519 |
873 |
7,02 |
649.603,40 € |
553.075,57 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formentera |
9 |
12 |
21 |
0,17 |
16.274,45 € |
15.122,02 € |
|
FORMENTERA |
9 |
12 |
21 |
0,17 |
16.274,45 € |
15.122,02 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
4.672 |
7.767 |
12.439 |
100,00 |
5.571.591,28 € |
4.919.970,25 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Assignació àmbit territorial illa (Consells i entitats que en depenen) |
|
||||||
Illa Mallorca |
86,98 |
1.000.000,00 € |
1.000.000,00 € |
||||
Illa Menorca |
5,83 |
143.417,42 € |
121.468,05 € |
||||
Illa Eivissa |
7,02 |
172.691,30 € |
146.261,70 € |
||||
Illa Formentera |
0,17 |
12.300,00 € |
12.300,00 € |
||||
Total àmbit illes |
100,00 |
1.328.408,72 € |
1.280.029,75 € |
||||
|
|
|
|
|
6.900.000,00 € |
6.200.000,00 € |