Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 4952
Bases extraordinàries de la convocatòria pel sistema de concurs-oposició per a la constitució d’un borsí de interventor/a-tresorer/a de l’Ajuntament d'Andratx
La Batlessa-President en virtut del Decret núm. 1339/2019, ha disposat el següent:
«Atès que en l’actualitat les places destinades a funcionaris d’habilitació nacional de Intervenció-Tresoreria d’aquest Ajuntament, es troben cobertes per Comissions de Serveis i davant la possible necessitat de realitzar substitucions de llarga durada, en tant no es cobreixi la plaça per un titular habilitat, es considera necessari la constitució d’un borsí de treball.
En ús de les atribucions que m’han estat conferides d’acord amb l’establert en l’article 21.h de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local,
RESOLC:
PRIMER.- Aprovar les bases i programes de la convocatòria de proves selectives per a la constitució d’un borsí de Interventor/a-tresorer/a:
«BASES EXTRAORDINÀRIES DE LA CONVOCATÒRIA PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ DE INTERVENTOR/A-TRESORER/A DE L’AJUNTAMENT D'ANDRATX.
Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs-oposició lliure, per a la constitució d’un borsí, per ocupar el següent lloc de treball:
Denominació del lloc: Interventor - Tresorer
Característiques del lloc de treball: escala HCE, grup A, subgrup A1.
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, per les bases generals per funcionaris interins i personal laboral d'aquest Ajuntament (BOIB 75, de 20 de juny de 2017), pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes i per l'altra normativa que li sigui aplicable.
Segona: FUNCIONS
Li corresponen, a tots els efectes, les funcions descrites en l’article 5 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, per el qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
Tercera. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les determinades a les bases generals i les següents especifiques:
a) Estar en possessió, o en condicions d’obtenir en el moment en que acabi el termini de presentació d'instàncies, la titulació universitària exigida per l'ingrés en els cossos o escales classificats en el grup A, subgrup A1, d’acord amb el previst al text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Public, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
b) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B2, mitjançant un certificat expedit pel EBAP a partir de 1994 o per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.
c) Abonar 25,00 euros pels drets d'examen, dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%
La autoliquidació de la taxa es pot obtenir amb certificat digital a la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es, o presencialment al Servei d’Atenció a la Ciutadania.
Quarta. SOL·LICITUDS:
Les sol·licituds compliran l'article 6 de les bases generals, dirigides a l'Alcaldessa, i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins del termini de vint dies hàbils, a partir de l'endemà al de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria, bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat, en vigor.
- Fotocòpia del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.
- Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.
- Declaració jurada de l'autenticitat dels documents presentats com a requisits.
-El justificant d'haver liquidat e ingressat la taxa o documentació de minusvalidesa corresponent.
Cinquena. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es dictarà resolució, amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i en la web municipal (www.andratx.cat).
Es concedirà un termini de tres dies hàbils a explicar de l'endemà a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errors i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions.
Si hi hagués, seran estimades o desestimades, si s'escau, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i en la web.
En la mateixa resolució es fixarà el lloc, la data i l'hora de realització de la prova de la fase d'oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització de l’exercici amb l'exposició d'aquesta resolució, i el nomenament del Tribunal Qualificador complint l'article 9 de les bases generals.
Entre la publicació de l'anunci d'aprovació definitiva i l'inici de les proves no podrà haver-hi menys de dos dies hàbils.
Sexta. TRIBUNAL QUALIFICADOR:
Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. El tribunal qualificador estarà format per:
- Un president
- Quatre vocals, un dels quals serà designat com a secretari amb veu i vot.
Podrà assistir un observador designat per la Junta de Personal, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.
Cadascun dels membres de tribunal tindrà la suplent corresponent, per cobrir les possibles absències que es puguin donar.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.
El tribunal podrà disposar, la incorporació d'assessors especialistes perquè assessorin, amb veu i sense vot.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar en el que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Setena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs.
La selecció constarà de les següents fases:
PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ
Aquesta fase constara d’un únic exercici de coneixements teòrics: de caràcter obligatori i eliminatori.
La puntuació màxima serà de 30 punts. El resultat obtingut, ha de superar els 15 punts per aprovar la fase d'oposició.
Consistira en desenvolupar per escrit, durant el termini de 180 minuts, tres temes, escollits a l’atzar pel tribunal, del temari que consta a l’annexe I d’aquestes bases.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si hi hagués, començarà el termini de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la llista definitiva d'aspirants perquè les persones que figurin puguin presentar els mèrits que s'hagin de valorar en la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies compulsades juntament amb una instància i la relació indicada a la base quarta.
SEGONA FASE: FASE DE CONCURS
El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants.
El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.
No es determinen mèrits específics per a aquesta convocatòria. Aquest procés avaluarà els mèrits definits a les bases generals per a funcionaris interins i personal laboral d'aquest Ajuntament (BOIB 75, de 20 de juny de 2017) , amb un valor màxim de la formació no reglada de 3,5 punts
Vuitena. RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ, I CREACIÓ DE BORSA DE TREBALL.
Aquest apartat queda determinat per l'article 12 i 13 de les bases generals.
ANNEX I
Temari
Tema 1. Estat social i democràtic. Models, polítiques i problemes actuals de l’Estat del benestar.
Tema 2. La transició espanyola a la democràcia. El consens constitucional de 1978. La constitució democràtica.
Tema 3. La constitució espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. La constitucionalització del principi d’estabilitat pressupostaria. La reforma constitucional.
Tema 4. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals.
Tema 5. La Corona. Atribució segon la Constitució.
Tema 6. Les Corts Generals. Composició i funcions. Òrgans de control dependents de les Corts Generals: El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.
Tema 7. El Govern en el sistema constitucional espanyol. El president del Govern. El control parlamentari del Govern. El Govern. Composició, organització i funcions.
Tema 8. El poder judicial. Regulació constitucional de la justícia. La Llei Orgànica del Poder Judicial i la Llei de Demarcació i de Planta Judicial. El consell General del Poder Judicial. L’organització de l’Administració de Justícia d’Espanya; ordres jurisdiccionals, classes d'òrgans jurisdiccionals i les seves funcions. Conflictes de jurisdicció i de competència.
Tema 9. El Tribunal Constitucional en la Constitució i en la seva Llei Orgànica. Composició, designació i organització. Funcions del Tribunal Constitucional.
Tema 10. L’Administració Pública en la Constitució. L’Administració Pública: concepte. L’Administració Instrumental. Els òrgans públics. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantil i fundacions públiques.
Tema 11. L’Administració General de l’Estat. L'estructura departamental i els òrgans superiors. L’Organització territorial de l’Administració General de l’Estat. Els delegats i subdelegats del Govern. Directors Insulars.
Tema 12. L’organització territorial de l’Estat. Naturalesa jurídica i principis. Els estatuts d’Autonomia. L’organització política i administrativa de les Comunitats Autònomes. La reforma dels Estatuts d’Autonomia.
Tema 13. El sistema de la distribució de competències entre l'Estat i les Comunitats Autònomes. Les relacions entre l'Estat i les Comunitats Autònomes. Jurisprudència constitucional. El marc competencial de les Entitats Locals.
Tema 14. La Unió Europea: origen i evolució. Institucions i Organismes de la Unió Europea: composició, funcionament i competències. La Unió Econòmica i Monetària.
Tema 15. El Comitè de les Regions. El Congrés de Poders Locals i Regionals d'Europa. La cooperació i l'associacionisme internacional de les Entitats Locals.
Tema 16. El Dret de la Unió Europea. Tractats i Dret derivat. Les Directives i els Reglaments comunitaris. Les decisions, recomanacions i dictàmens. Dret europeu i dret dels països membres. Relacions amb Comunitats Autònomes i Entitats Locals.
Tema 17. L'Administració Pública i el Dret. El principi de legalitat en l'Administració. Potestats reglades i discrecionals: discrecionalitat i conceptes jurídics indeterminats. Límits de la discrecionalitat. Control judicial de la discrecionalitat. La desviació de poder.
Tema 18. La potestat organitzatoria de l'Administració. Creació, modificació i supressió dels ens i òrgans administratius. Classes d'òrgans. Especial referència a òrgans col·legiats.
Tema 19. Els principis de l'organització administrativa: La competència i les seves tècniques de translació. La jerarquia, la coordinació i el control. Conflicte d'atribucions.
Tema 20. L'ordenament jurídic-administratiu: El Dret Administratiu: concepte i continguts. El dret administratiu bàsic dictat en virtut de l'article 149.1.18 de la Constitució. Tipus de disposicions legals. Els Tractats Internacionals.
Tema 21. L'ordenament jurídic-administratiu. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària. El Procediment d'elaboració. Límits. El control de la potestat reglamentària.
Tema 22. Les persones davant l'activitat de l'administració: drets i obligacions. L'interessat: concepte, capacitat d'obrar i representació. La identificació dels interessats i els seus drets en el procediment.
Tena. 23.- La transparència de l'activitat pública. Publicitat activa.
Tema 24. El dret d'accés a la informació pública. La protecció de les dades de caràcter personal.
Tema 25. L'acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. La forma i la motivació.
Tema 26. La notificació: contingut, termini i pràctica en paper i a través de mitjans electrònics. La notificació infructuosa. La publicació.
Tema 27. L'eficàcia dels actes administratius: el principi de autotutela declarativa. Condicions. L'aprovació per una altra Administració. La demora i retroactividad de l'eficàcia.
Tema 28. L'executivitat dels actes administratius: el principi de autotutela executiva. L'execució forçosa dels actes administratius: els seus mitjans i principis d'utilització. La coacció administrativa directa. La via de fet.
Tema 29. La invalidesa de l'acte administratiu. Suposats de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu.
Tema 30. Disposicions generals sobre el procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu comú.
Tema 31. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius.
Tema 32. L'adopció de mesurades provisions. El temps en el procediment. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència.
Tema 33. La instrucció del Procediment. Les seves fases. La intervenció dels interessats.
Tema 34. L'Ordenació i tramitació del Procediment. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.
Tema 35. Terminació del procediment. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional.
Tema 36. L'incompliment dels terminis per resoldre i els seus efectes. .La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat.
Tema 37. La revisió d'actes i disposicions per la pròpia Administració: suposats. La revocació d'actes. La rectificació d'errors materials o de fet. L'acció de nul·litat, procediment, límits. La declaració de lesivitat.
Tema 38. Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.
Tema 39. La Jurisdicció contenciós-administrativa. Naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció i les seves competències. Les parts: legitimació. L'objecte del recurs contenciós administratiu. Causes d'inadmissibilitat.
Tema 40. El procediment en primera o única instància. Mesures cautelars. La sentència: recursos contra sentències. L'execució de la sentència. Procediments especials.
Tema 41. La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.
Tema 42. L'exercici de la potestat normativa. Els principis de bona regulació. La planificació i avaluació normativa. La participació dels ciutadans. La memòria d'anàlisi d'impacte normatiu.
Tema 43. L'expropiació forçosa. Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiatòria. Referència a les singularitats procedimentals.
Tema 44. La responsabilitat de l'Administració pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys resarcibles. L'acció de responsabilitat. Especialitats del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les Administracions públiques.
Tema 45. Els contractes del sector públic: les directives europees en matèria de contractació pública. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats.
Tema 46. Disposicions generals sobre la contractació del sector públic: racionalitat i consistència, llibertat de pactes i contingut mínim del contracte, perfecció i forma del contracte.
Tema 47. Règim d'invalidesa. Recurs especial en matèria de contractació.
Tema 48. Les parts en els contractes del sector públic. Òrgans de contractació. Capacitat i solvència de l'empresari. Successió en la persona del contractista. Competència en matèria de contractació i normes específiques de contractació publica en les entitats locals.
Tema 49. Objecte, pressuposat base de licitació, valor benvolgut, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Preparació dels contractes de les Administracions públiques: expedient de contractació, plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques.
Tema 50. Adjudicació dels contractes de les Administracions públiques: normes generals i procediments d'adjudicació. El Perfil de Contractant. Normes específiques de contractació pública en les entitats locals
Tema 51. Efectes dels contractes. Prerrogatives de l'Administració pública en els contractes administratius. Execució dels contractes. Modificació dels contractes. Suspensió i extinció dels contractes. Cessió dels contractes i subcontractació.
Tema 52. El contracte d'obres. Actuacions preparatòries del contracte d'obres. Execució del contracte d'obres. Modificació del contracte. Compliment i resolució.
Tema 53. El contracte de concessió d'obres. Actuacions preparatòries del contracte de concessió d'obres. Efectes, compliment i extinció de les concessions. Construcció de les obres objecto de concessió. Drets i obligacions del concessionari i prerrogatives de l'Administració concedent. Extinció de les concessions.
Tema 54. El contracte de concessió de serveis. Actuacions preparatòries del contracte de concessió de serveis. Efectes, compliment i extinció del contracte de concessió de serveis. Execució i modificació del contracte. Compliment i resolució.
Tema 55. Els empleats públics: Classes i règim jurídic. Els instruments d'organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans: l'oferta d'ocupació, els plans d'ocupació i altres sistemes de racionalització.
Tema 56. L'Impost sobre Béns Immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.
Tema 57. L'Impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
Tema 58. L'Impost sobre vehicles de tracció mecànica. L'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.
Temi 59. Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana.»
SEGON.- Publicar la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al Tauler d’edictes de la seu electrònica i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.»
Andratx, 20 de maig de 2019
La Batlassa
Katia Rouarch