Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 4920
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 20 de maig de 2019 per la qual es convoca un concurs de mèrits per constituir les borses generals per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regula les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal. L’article 33.1 disposa que la selecció de personal estatutari temporal s’ha d’efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, que s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s’han d’establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

2. Davant la falta de regulació uniforme aplicable a totes les gerències, l’any 2014 es va adoptar un acord pel qual es va establir un instrument global i homogeni per regular la selecció del personal estatutari temporal en l’àmbit del Servei de Salut, per tal de garantir que la selecció d’aquest personal s’efectuàs per procediments que permetessin la màxima agilitat en la selecció i amb ple respecte als principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat a què fa referència l’article 33.1 de la Llei 55/2003. En l’Acord esmentat es va instaurar un nou sistema de selecció que parteix de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria professional i especialitat.

3. Transcorreguts diversos anys, l’experiència acumulada ha permès apreciar que alguns dels apartats requereixen una revisió tècnica per millorar tant l’agilitat que ha de presidir el nomenament de personal estatutari temporal com l’eficàcia i l’operativitat en la gestió administrativa del sistema de selecció triat.

4. Després d’un procés de revisió, es va modificar l’Acord esmentat per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, i posteriorment ha estat modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018). Amb això s’ha pretès millorar l’agilitat dels processos selectius i l’eficàcia i l’operativitat en la gestió administrativa del sistema de selecció.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003 té per objecte establir les bases reguladores de la relació funcionarial especial del personal estatutari dels serveis de salut que formen el Sistema Nacional de Salut, per mitjà de l’estatut marc d’aquest personal.

2. L’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26 de novembre de 2016), modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018), té per objecte regular la selecció del personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació d’una borsa única de treball per a cada categoria i especialitat.

3. En el punt 11.1 del Text refós esmentat s’estableix que “la creació de les borses de treball de cada una de les categories professionals i especialitats del Servei de Salut s’ha de fer a través d’una convocatòria pública per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut”. I en el punt 11.3 s’estableix que, a l’efectes de publicitat, s’ha de publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

4. D’altra banda, el punt 4 del Text refós disposa que el sistema selectiu de les borses de treball és com a norma general el concurs de mèrits, valorats per la Unitat de Selecció (actualment Unitat de Borsa Única), adscrita a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut.

5. El Decret 8/2018, de 23 de març (BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018), regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del concurs de mèrits per constituir la borsa única per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària, les bases de la qual s’adjunten com a annex 1.

2. Disposar que la tramitació d’aquest procediment ha de seguir les prescripcions que preveu l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, modificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, a què fa referència el punt 2 de l’epígraf “Fonaments de dret”.

3. Designar la Unitat de Borsa Única dels Serveis Centrals del Servei de Salut com a òrgan encarregat de tramitar el procediment.

4. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 20 de maig de 2019

El director general

Julio Miguel Fuster Culebras

  

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L’objecte d’aquestes bases és establir les normes que regeixen el procés de selecció de persones candidates de la borsa general d’ocupació per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària.

1.2. La selecció de persones candidates s’efectua per mitjà d’un concurs de mèrits que seran valorats per la Unitat de Borsa Única dels Serveis Centrals del Servei de Salut.

1.3. Una vegada publicada la resolució definitiva amb la puntuació final dels mèrits de les persones candidates, la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure-hi noves persones aspirants com perquè les inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria.

1.4. Aquest procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018), i s’ajusta a allò que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola de 1978 i la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

1.5. Tal com estableix el punt 13.2 de l’Acord regulador, els nous barems han de donar un pes específic addicional al total de la puntuació, de manera que correspongui el 24 % al fet d’haver superat alguna prova o algun exercici de la fase d’oposició dels darrers processos selectius de cada categoria i especialitat que convoqui el Servei de Salut posteriorment a la data en què l’Acord tengui efecte. Aquest percentatge es distribuirà de manera proporcional al nombre d’exercicis superats i a la nota obtinguda en cadascun, de la manera que cada convocatòria determini.

2. Requisits d’accés

2.1. Per accedir a la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut tota persona aspirant ha de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors d’acord amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o tenir reconegut aquest dret per una norma legal. Hi poden participar igualment, sigui quina sigui la nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i de les persones amb nacionalitat d’un altre estat membre de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge sempre que no estiguin separats de dret o tenguin menys de 21 anys o superin aquest edat i siguin dependents.

b) Tenir el títol de grau o diplomatura universitària en infermeria o ajudant tècnic sanitari, o bé estar en condicions d’obtenir-lo dins el termini per cursar la inscripció. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

d) Tenir 16 anys complits i no sobrepassar l’edat de jubilació forçosa.

e) Acreditar coneixements de català corresponents al nivell B1, de conformitat amb el Decret 8/2018 i en el mode que s’hi estableix.

f) Si no es pot acreditar el requisit de coneixements de català que correspon a aquesta categoria, en el moment del tall d’aquesta convocatòria les persones aspirants que siguin ciutadanes de països o de territoris on el castellà no sigui idioma oficial han d’acreditar el domini d’aquesta llengua presentant un certificat de nivell B1 (o d’un nivell superior) expedit per un organisme públic amb competències per acreditar els coneixements lingüístics.

g) No haver estat separada per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni estar en la situació d’inhabilitació absoluta o especial per a llocs de feina o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial; ni estar inhabilitada per accedir al cos o a l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que s’acompleixen en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no pot estar inhabilitada o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmesa a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

h) Cursar la inscripció telemàticament.

i) Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent.

j) No incórrer en el moment del nomenament en una causa d’incompatibilitat d’acord amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

k) No estar afectada per una resolució que impliqui quedar exclosa de la borsa.

l) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opti en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2.2. Aquests requisits, llevat del relatiu als coneixements de català, s’han de complir en la data en què la persona aspirant dugui a terme la inscripció telemàticament per participar en el procés selectiu i s’han de mantenir durant tota la vigència del nomenament. L’acreditació d’aquests requisits s’efectuarà de conformitat amb el que estableix la base 9.

3. Accés a les borses de treball de les persones amb alguna discapacitat

Es reserva una quota del 7 % dels nomenaments que s’ofereixin per cobrir-los amb persones que tenguin un grau discapacitat igual o superior al 33 %, les quals ho han d’indicar en el requadre corresponent de la inscripció i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per acomplir les funcions que tengui atribuït el lloc al qual optin: han d’aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s’ha d’indicar el grau de discapacitat i s’ha d’acreditar de manera fefaent la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d’aquest grau de discapacitat.

4. Inscripcions

4.1. La borsa de treball de personal estatutari temporal del Servei de Salut estarà permanentment oberta per a la categoria convocada. Per confeccionar les llistes es faran actualitzacions periòdiques; no obstant això, s’estableix un termini d’un mes a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria perquè s’hi inscriguin noves persones aspirants i perquè les inscrites hi afegeixin més mèrits o hi facin les modificacions pertinents basades en l’Acord regulador i el barem dels annexos 2 i 3 d’aquesta convocatòria a l’efecte de constituir la primera llista de borsa única d’aquesta categoria. Les persones aspirants que s’hi hagin inscrit una vegada transcorregut aquest termini seran tingudes en compte en la següent actualització de mèrits que es faci en la categoria.

4.2. Les persones que estiguin interessades a participar en la convocatòria han d’emplenar la inscripció telemàticament amb les dades corresponents a cada apartat i seguint les instruccions indicades a la plataforma informàtica. Es pot accedir a l’aplicació per aquestes vies:

a) Per mitjà d’un certificat electrònic reconegut o qualificat (DNI electrònic i qualsevol altre que compleixi els requisits de l’article 10 de la Llei 39/2015).

b) Per mitjà d’un número d’usuari i la contrasenya corresponent.

4.3. El sistema comprovarà la compatibilitat de les dades introduïdes i indicarà els errors que hi observi en el moment de cursar la inscripció.

4.4. La inscripció i els annexos corresponents s’han de presentar, havent pagat prèviament la taxa corresponent, per mitjà de l’aplicació informàtica habilitada a l’efecte per la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut en el web <www.ibsalut.es>.

4.5. A fi de preservar el principi d’igualtat en l’accés a la funció pública, a cada gerència del Servei de Salut hi haurà una unitat de suport per facilitar a les persones aspirants el codi d’identificació d’usuari per accedir a l’aplicació informàtica perquè puguin formalitzar la sol·licitud d’inscripció en la borsa. No obstant això, des del web <www.ibsalut.es> es poden descarregar els documents i les instruccions en PDF per presentar la sol·licitud i els annexos, a més del resguard que acredita haver pagat la taxa en el Registre de la Unitat de Borsa Única (c/ del Gremi de Sabaters, 21, de Palma), en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o en els registres de les gerències territorials del Servei de Salut, o bé en els registres habilitats segons la normativa bàsica aplicable al procediment administratiu.

4.6. A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan la sol·licitud s’hagi presentat en un registre aliè al Servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin a la Unitat de Borsa Única enviant un fax al número 971 704 420 o per correu electrònic a l’adreça <incidencias.bolsa@ibsalut.es>, en el qual han de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

4.7. Quan emplena la inscripció per a la categoria que es convoca, la persona aspirant pot triar l’àmbit territorial (Serveis Centrals i gerències territorials), el sector sanitari i, si hi escau, de manera addicional i voluntària la unitat específica on vulgui prestar servei, sempre que compleixi els requisits establits en el punt 29 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018). També pot triar el nivell assistencial —atenció primària o atenció especialitzada— i la modalitat del nomenament temporal (interí, de durada llarga, de durada curta, de cobertura urgent, de jornada parcial), d’acord amb el que preveu l’Acord esmentat.

4.8. Quan formalitzi la inscripció telemàticament, la persona aspirant obtindrà un número de preregistre juntament amb la data en què l’ha efectuat, que tindrà la consideració de justificant, de manera que no farà falta registrar la sol·licitud presencialment. Els requisits i els mèrits que no apareguin en el Web del Candidat el dia en què s’estableixi el tall no es tindran en compte en el moment de determinar si es compleixen els requisits o en el moment de valorar els mèrits.

4.9. El domicili, els telèfons i l’adreça electrònica que figurin en la inscripció seran considerats vàlids a l’efecte de rebre notificacions, de manera que són responsabilitats exclusives de la persona aspirant comunicar qualsevol canvi en aquestes dades i haver-ne consignat erròniament qualsevol.

5. Llistes de persones admeses i excloses

5.1. Una vegada formalitzades les inscripcions i registrats els mèrits, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per fer pública la llista provisional de persones aspirants admeses en la borsa de treball d’aquesta categoria i la llista provisional d’excloses, tot indicant-ne la causa de l’exclusió.

5.2. La resolució esmentada es publicarà en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i en els taulers d’anuncis de les diferents gerències territorials i dels Serveis Centrals. Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació per presentar al·legacions i reclamacions en cas que hagin estat excloses o bé per esmenar les deficiències detectades en cursar la inscripció i que hagin causat la inadmissió. En aquest cas, si no les esmenen en el termini concedit s’entendrà que desisteixen de la sol·licitud.

5.3. Les al·legacions i els escrits per esmenar deficiències s’han d’adreçar a la Unitat de Borsa Única del Servei de Salut; es poden presentar telemàticament o presencialment a qualsevol dels registres previstos. A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan aquestes al·legacions o aquests escrits s’hagin presentat en un registre aliè al Servei de Salut es recomana informar-ne la Unitat de Borsa Única enviant un fax al 971 704 420 o un correu electrònic a l’adreça <incidencias.bolsa@ibsalut.es>, en el qual han de constar el número i la data de registre dels documents.

5.4. Per mitjà d’una resolució del director general que es publicarà en el web del Servei de Salut i en els taulers d’anuncis de les gerències territorials i de la Unitat de Borsa Única es resoldrà l’estimació o la desestimació de les al·legacions formulades i l’esmena de les deficiències de les inscripcions, i s’establiran la llista definitiva de persones candidates a la borsa de selecció i la llista definitiva de persones aspirants excloses, tot indicant-ne la causa de l’exclusió.

5.5. Una vegada publicades aquestes llistes es farà pública una altra llista —amb caràcter merament informatiu— de les persones candidates amb la puntuació resultant de l’autobaremació, contra la qual no es pot interposar cap recurs. Aquesta llista informativa es tindrà en compte per indicar quines persones candidates han d’aportar la documentació que acrediti els requisits i la que justifiqui els mèrits al·legats, segons el que disposa la base següent.

6. Persones candidates que han d’acreditar que compleixen els requisits i justificar els mèrits al·legats

6.1. Com s’ha dit, de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018), la resolució per la qual s’aprovi la llista definitiva indicarà la puntuació de l’autobaremació a partir de la qual les persones candidates que la superin han d’acreditar que compleixen els requisits i justificar els mèrits al·legats. D’aquesta manera, només les que hagin obtingut la puntuació més alta han d’aportar aquesta documentació.

6.2. Per determinar quines persones candidates han d’aportar aquesta documentació s’atendran el que estableix l’Acord regulador i a les necessitats de selecció de personal de cada moment.

6.3. Sense perjudici del que disposa el punt següent, només aquestes persones candidates seran baremades inicialment.

6.4. La resta de persones candidates no han d’aportar cap document fins que en un moment posterior els el requereixin de conformitat amb les normes vigents.

7. Persones candidates que han d’aportar documentació quan s’exhaureixin les llistes de persones baremades

7.1. En els supòsits que s’exhaureixi la llista de persones candidates baremades o que es prevegin més necessitats de selecció, sempre que quedin persones candidates sense baremar en la borsa, la Unitat de Borsa Única els requerirà que aportin la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits al·legats observant l’ordre decreixent de la puntuació apareguda en la llista informativa d’autobaremació, depenent de les necessitats sobrevingudes de nomenaments temporals. En el web del Servei de Salut es donarà publicitat al termini perquè aquestes persones candidates aportin la documentació, que serà un termini reduït a la meitat respecte del concedit per fer la primera aportació de documentació.

7.2. Una vegada exhaurida la llista de romanents, si fa falta seleccionar noves persones candidates s’incorporaran a aquesta borsa les de la categoria que s’hagin inscrit posteriorment a la data de tall, que apareixeran relacionades en una llista subsidiària l’únic criteri de prelació de la qual serà l’expedient acadèmic corresponent a la titulació exigida per accedir a la categoria. Si l’expedient acadèmic no identifica la nota, s’assignarà a la persona candidata una puntuació de 5 sobre 10, o bé la nota proporcional. En cas d’empat, se seleccionarà la persona candidata la lletra inicial del primer llinatge de la qual sigui la primera en l’ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

8. Aportació de la documentació que acredita els requisits i que justifica els mèrits al·legats

8.1. En el web <www.ibsalut.es> es requerirà a les persones candidates que presentin fotocòpies compulsades dels documents que acrediten els requisits i dels quals justifiquen els mèrits al·legats en l’autobaremació. La documentació relativa a l’annex 2 (experiència professional i formació) s’ha de presentar grapada, ordenada i numerada correlativament segons els apartats citats en aquest annex.

8.2. La documentació a què es refereix l’apartat anterior s’ha de presentar en el registre de la Unitat de Borsa Única (c/ del Gremi de Sabaters, 21, de Palma) o bé en el Registre General del Servei de Salut, sense perjudici del que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015.

8.3. Si s’ha presentat la documentació en alguna llengua estrangera, perquè es pugui al·legar com a mèrit la persona interessada n’ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat.

8.4. Si els documents s’han descarregat d’Internet, és imprescindible la signatura digital per poder fer les comprovacions d’autenticació.

8.5. La documentació s’ha de presentar en el termini que es determini en la resolució del director general per la qual s’estableixi la llista definitiva de persones candidates i de persones aspirants excloses a què es refereix el punt 5.4 d’aquestes bases.

8.6. Els mèrits que es validaran per determinar la puntuació de cada persona candidata seran els que s’hagin relacionat per a la valoració i l’acreditació documental durant el termini habilitat per fer-ho, de manera que no es prendran en consideració els al·legats després que hagi vençut el termini.

8.7. Documents per acreditar els requisits relatius a la nacionalitat i a l’edat:

a) En cas de tenir la nacionalitat espanyola, fotocòpia del DNI en vigor, llevat dels interessats que, de conformitat amb l’article 28.2 (“Documents aportats pels interessats al procediment administratiu”) de la Llei 39/2015, hagin prestat consentiment perquè l’Administració obtengui els documents telemàticament.

b) En cas de no tenir la nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l’edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).

c) En cas de ser el cònjuge d’una persona amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’altres estats on sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, cal presentar la documentació següent:

1. Fotocòpia compulsada de la pàgina corresponent del llibre de família.

2. Fotocòpia compulsada del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat del cònjuge (DNI, NIE, passaport o targeta de residència).

d) En cas de ser descendent d’una persona amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’altres estats on sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, o del seu cònjuge o parella de fet, cal presentar la documentació següent:

1) En cas de no tenir la nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l’edat exigides (DNI, NIE, passaport o targeta de residència).

2) En cas de tenir més de 21 anys, certificat de convivència i dependència econòmica.

8.8. Documents que acrediten la titulació:

a) Es pot acreditar la titulació exigida en cada una de les categories sol·licitades per mitjà de qualsevol dels documents següents:

1. Fotocòpia compulsada del títol requerit (anvers i revers) per accedir a la categoria en qüestió.

2. Fotocòpia compulsada del resguard que acredita l’obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques.

3. Certificat acadèmic oficial que acredita que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No es considera com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

b) Si la titulació no s’ha obtingut a Espanya, cal adjuntar l’homologació de la manera següent:

1) Si el títol és d’un estat membre de la Unió Europea, cal presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació amb el títol equivalent, de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de novembre de 2006.

2) En cas de titulacions expedides en altres estats, cal aportar una còpia compulsada de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.

8.9. Independentment del deure de les persones candidates d’aportar la documentació a què fan referència les bases 9.7 i 9.8, el Servei de Salut pot fer les verificacions necessàries per comprovar l’exactitud de les dades personals declarades en la sol·licitud, a fi de determinar si es compleixen els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria, d’acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

8.10. Documents que acrediten la discapacitat

S’ha d’aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s’ha d’indicar el grau de discapacitat i s’ha d’acreditar de manera fefaent la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d’aquest grau de discapacitat.

8.11. Document que acredita la capacitat funcional

Aquest requisit s’ha d’acreditar amb un certificat expedit pel Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut en el moment del nomenament.

8.12. Documents per a l’acreditació lingüística:

a) A l’efecte d’acreditar el nivell de coneixements de català, cal presentar una fotocòpia compulsada del certificat del nivell B1 (o un de superior) de conformitat i en la forma que estableix el Decret 8/2018, expedit per un organisme públic amb competències per acreditar coneixements lingüístics.

b) En el cas que s’estableix en la base 2.1.f, les persones aspirants que siguin ciutadanes de països o de territoris on el castellà no sigui idioma oficial, hauran d’acreditar el domini d’aquesta llengua presentant una fotocòpia compulsada del certificat del nivell B1 (o d’un nivell superior) expedit per un organisme públic amb competències per acreditar els coneixements lingüístics.

8.13. Acreditació dels mèrits d’experiència professional

a) Cal presentar el document original o una fotocòpia compulsada en què quedin acreditats els serveis prestats amb les especificacions que s’estableixen en l’annex 2.

b) No fa falta acreditar documentalment els mèrits dels serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears. Per a la resta dels serveis prestats fora del Servei de Salut cal consignar els períodes de la mateixa manera que figuren en el certificat acreditatiu. No està permès introduir-hi períodes encavalcats; si s’han prestat serveis simultàniament en dos centres o més se n’ha de triar només un:

1) Només es poden computar hores en els serveis prestats pel personal de reforç i amb nomenaments específics per a l’atenció continuada. Cada 150 hores equivalen a un mes de serveis prestats; no es computa l’excés d’hores.

2) Els serveis prestats a temps parcial o amb reducció de jornada es computen com si fossin a temps complet.

3) Per acreditar els serveis prestats a centres sanitaris privats de la Unió Europea cal adjuntar al certificat la vida laboral de la Seguretat Social i el contracte de treball.

4) Per acreditar els serveis prestats com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d’ajuda humanitària, d’acord amb la legislació vigent, acomplint les funcions pròpies de la categoria a la qual s’opta:

− Els serveis esmentats s’han d’haver prestat en el si d’un projecte de cooperació per al desenvolupament i ha de ser reconeguda oficialment la condició de cooperant.

− En el certificat ha de constar la relació jurídica amb una persona o entitat promotora de la cooperació per al desenvolupament o l’acció humanitària en els termes que assenyala l’article 3 del Reial decret 519/2006, de 28 d’abril, pel qual s’estableix l’estatut dels cooperants.

8.14. Acreditació dels mèrits de formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement

a) Cal presentar documents originals o fotocòpies compulsades en què quedi acreditada la formació a què es refereixen els diferents apartats de l’annex 3:

1) En el document justificatiu per acreditar el certificat acadèmic ha de constar la nota mitjana amb què s’ha obtingut el títol exigit per accedir a la categoria. No s’admeten com a documents justificatius simples extractes acadèmics.

2) Amb relació a la formació continuada, només es valoraran els cursos i les accions formatives completats posteriorment a l’obtenció del títol que habiliti per prestar servei en la categoria corresponent, llevat dels previstos en el punt 1.2.d (“Formació continuada”) de l’annex 3.

3) Els certificats o diplomes dels cursos que es presentin han de contenir el nombre d’hores i/o de crèdits de durada de l’acció formativa i del contingut o programa.

b) Quan hi hagi alguna prova fefaent de falsedat en la documentació aportada, l’Administració n’informarà el Ministeri Fiscal i la persona afectada quedarà provisi­onalment exclosa del procés de selecció. Si es confirma la falsedat de la documentació, l’exclusió serà definitiva; en canvi, si no es ratifiquen els indicis, quedarà inclosa immediatament en la borsa.

9. Llista de persones candidates

9.1. Tenint en compte la documentació presentada i quan s’hagi comprovat que es compleixen els requisits i s’han acreditat els mèrits al·legats, una vegada revisada i valorada tota la documentació el director general del Servei de Salut dictarà una resolució —que es publicarà en el web del Servei de Salut— per aprovar la llista provisional de puntuacions obtingudes per les persones candidates. Aquesta resolució inclourà també la llista de persones aspirants finalment excloses per no haver acreditat que complissin els requisits.

9.2. Les persones candidates poden interposar reclamacions o al·legacions contra la resolució per la qual es publica aquesta llista provisional dins el termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució. No es tindran en compte les al·legacions que aportin documentació acreditativa de mèrits o requisits no presentats en el període establert.

9.3. Finalment, una vegada revisades les al·legacions interposades el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per publicar la llista definitiva amb les puntuacions finals de les persones candidates. Amb aquesta resolució es donaran per contestades les al·legacions interposades contra la llista provisional, però contra la resolució es podran interposar els recursos que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent.

9.4. Una vegada publicada la llista definitiva, les persones candidates que compleixin els requisits d’identificació i signatura electrònica admesos per la Llei 39/2015 podran en qualsevol moment accedir a les dades introduïdes per modificar-les, si cal, i incorporar-hi nous mèrits, però no es valoraran fins que no es dugui a terme la següent actualització de la borsa general.

10. Procediments especials de selecció

10.1. D’acord amb el punt 25 de l’Acord que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018), concretament per al procediment de selecció de metge/metgessa i infermer/infermera d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als serveis d’urgència d’atenció primària serà requisit per ser nomenat personal temporal mèdic o d’infermeria d’urgències d’atenció primària haver superat una prova pràctica, que consistirà en dos exercicis de Megacode (sistema de simulació d’actuació davant un cas real): un de suport vital avançat (reanimació cardiopulmonar) i un de suport vital avançat en traumatologia (politraumatismes).

10.2. Es designarà un tribunal avaluador, els membres del qual seran professionals relacionats amb les urgències i emergències del 061.

10.3. Els exercicis de Megacode consistiran a atendre pacients crítics a qui sigui necessari desenvolupar algoritmes de suport vital avançat, suport vital avançat en traumatologia i suport vital avançat en pediatria segons les recomanacions vigents en la data de publicació de la realització del Megacode.

10.4. La qualificació serà de “apte” o “no apte” segons les competències avaluades. Independentment del procés que estigui desenvolupant la persona candidata, ha de conèixer i posar en pràctica les competències següents:

a) Interrelació amb l’equip i l’entorn del pacient.

b) Desenvolupament de la valoració del pacient segons l’algoritme de suport vital avançat A, B, C, D, E i aplicació de tècniques i procediments indicats en cada fase.

c) Desenvolupament de la valoració del pacient segons l’algoritme de suport vital avançat en traumatologia A, B, C, D, E i aplicació de tècniques i procediments indicats en cada fase.

d) Interpretació dels signes i símptomes vitals que denoten la situació de gravetat del pacient.

e) Coneixement d’ utilització, muntatge i de l’ús dels diferents dispositius embarcats d’aplicació rutinària:

‒ monitor desfibril·lador

‒ respirador volumètric

‒ aspirador de secrecions

‒ bombes de perfusió

‒ material avançat de la via aèria i ventilació

‒ material de la via venosa i intraòssia

‒ material d’immobilització.

f) Preparació i administració de la medicació més utilitzada en processos crítics, fent èmfasi especialment en els grups següents:

‒ processos de PCR

‒ drogues vasoactives

‒ processos en els quals es requereix sedoanalgèsia i relaxació

‒ broncodilatadors

‒ antídots més utilitzats al medi extrahospitalari

‒ processos urgents neurològics

‒ d’ús comú en pediatria.

g) Desenvolupament de protocols de classificació en processos de múltiples víctimes.

10.5. La data, el lloc i l’hora en què es farà la prova es publicaran en el web del Servei de Salut una vegada que s’hagi publicat la resolució del director general que contindrà la llista definitiva de persones candidates i de persones aspirants excloses de la borsa única de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària; aquesta resolució també indicarà el nombre de persones candidates que podran fer la prova a fi que, si obtenen la qualificació de “apte”, puguin formar part de la borsa única d’aquesta categoria.

10.6. Una vegada acabada la prova, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director general del Servei de Salut que contindrà la llista definitiva de persones candidates que l’han superada.

10.7. La qualificació d’ “apte” es mantindrà durant quatre anys, transcorreguts els quals caldrà tornar a superar la prova per poder formalitzar un nou nomenament. No obstant això, si transcorreguts aquells quatre anys la persona candidata acredita que, en el període anterior a l’oferta del nomenament, acumula un període de serveis prestats en urgències d’atenció primària del Servei de Salut en la categoria corresponent superior a sis mesos en el darrer any o superior a dos anys en els darrers quatre anys, estarà exempta de fer la prova.

10.8. Així mateix, les persones aspirants que hagin superat una prova de Megacode realitzada per la Gerència del 061 durant els quatre darrers anys també estaran exemptes de fer la prova per a aquesta convocatòria.

10.9. Les persones aspirants que, segons el que estableixen els apartats anteriors, estiguin exemptes de fer la prova han d’aportar en el moment del nomenament l’original o una còpia compulsada del certificat que acrediti aquest requisit.

11. Gestió i funcionament de la borsa de treball

11.1. Una vegada publicada la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació final obtinguda, la gestió de la borsa es regirà per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018).

11.2. Pel que fa a l’ordre de les ofertes, els nomenaments temporals han de respectar les preferències marcades en cada inscripció i s’han d’oferir a les persones candidates per l’ordre de prelació de la llista definitiva d’aquesta borsa de treball que estiguin en la situació de “disponible”.

11.3. La situació de “disponible” o “no disponible” i la resta de preferències que cada persona candidata hagi consignat es poden modificar en qualsevol moment, però seran efectives el primer dia del mes següent. Les modificacions efectuades tindran validesa fins que s’hi es produeixi algun canvi.

11.4. La situació de “disponible” s’apreciarà tenint en consideració la informació que l’Administració tengui en el moment d’iniciar les gestions telemàtiques necessàries per fer la crida.

11.5. El mètode per fer la crida ha de respectar les regles dels punts 19.2, 19.3, 19.4 i 19.5 i del punt 30.2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018).

11.6. Si en la llista definitiva figuren persones candidates amb la mateixa puntuació, s’utilitzaran com a criteri de desempat els serveis prestats; si l’empat persisteix, se seleccionarà la persona candidata la lletra inicial del primer llinatge de la qual sigui la primera en l’ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

   

 

ANNEX 2

Barem de mèrits per a la categoria d’infermer/infermera d’urgències

1. Experiència professional (màxim, 55 punts)

1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l’Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

1.2. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l’Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent per a la qual s’exigeixi el mateix títol de la categoria a la qual s’opta: 0,172 punts.

1.3. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l’Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta: 0,115 punts.

1.4. Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d’ajuda humanitària, d’acord amb la legislació vigent, acomplint les funcions pròpies de la categoria a la qual s’opta: 0,23 punts.

1.5. Per cada mes de servei prestat en el model tradicional de contingent o de zona en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta: 0,172 punts.

1.6. Per cada mes de servei prestat a centres sanitaris privats de la Unió Europea en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,046 punts (màxim 5,5 punts). Juntament amb el certificat de serveis prestats cal aportar la vida laboral de la Seguretat Social i els contractes de treball.

1.7. Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,172 punts.

1.8. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valoraran —si el professional té plaça o lloc base en una institució sanitària pública del Sistema Nacional de Salut— com a prestats en la categoria a la qual s’opta: 0,23 punts. Si no té plaça o lloc base en una institució sanitària pública del Sistema Nacional de Salut: 0,115 punts. En ambdós casos només es valoraran aquests serveis sempre que tengui la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.

1.9. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada es reconeixerà un mes complet de serveis prestats calculant-ho segons les regles següents:

a) Un mes o la part que correspongui proporcionalment per cada 150 hores treballades (o una fracció).

b) Si en un mes natural s’han treballat més de 150 hores, només es pot valorar un mes de servei prestat.

c) Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

1. La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 55 punts.

2. Un mateix marc temporal no es pot valorar per més d’un dels subapartats que l’integren.

3. Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

4. Si es presten serveis simultàniament a dos centres o més es computaran —a elecció de la persona interessada— els serveis prestats només en un d’aquests.

5. El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats a cada un dels subapartats anteriors, el resultat es divideix entre 365 i el quocient resultant es multiplica per 12.

2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement

La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats de formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement és de 40 punts, d’acord amb els barems següents:

2.1. Formació reglada / expedient acadèmic:

a) La nota de l’expedient acadèmic per obtenir el títol que habilita per exercir la professió es valora de manera proporcional a la nota mitjana obtinguda. S’atorguen 0,02 punts per cada decimal que superi la nota de l’aprovat (5), de manera que no s’adjudica puntuació al 5 i la puntuació màxima és d’1 punt, que correspon al 10 de nota mitjana.

b) Si l’expedient acadèmic no reflecteix notes numèriques es consideraran les equivalències següents: bé: 0,2 punts; notable: 0,4 punts; excel·lent: 0,8 punts; matrícula d’honor: 1 punt.

2.2. Formació especialitzada:

a) Per cada títol o diploma d’especialista en infermeria en les especialitats previstes pel Reial decret 450/2005, de 22 d’abril: 1,38 punts.

b) Per cada acreditació d’haver completat el període de formació com a infermer intern resident en un centre espanyol o estranger amb un programa de docència reconegut pel Ministeri d’Educació: 4,14 punts.

2.3. Formació continuada:

a) Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de les categories d’infermeria, d’acord amb els criteris següents:

1. Activitats formatives sobre ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):

‒ Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut als materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

‒ Han d’haver estat impartides per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

2. Activitats formatives sobre ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 i la resta d’activitats formatives, independentment de la data (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):

‒ Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

‒ Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública, per un col·legi professional o per alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició donada per l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre), cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

3. Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

4. Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que s’hagin subscrit aquests acords.

b) A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, les activitats formatives sobre ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària, qualitat i docència.

c) Els diplomes o certificats que es refereixin a aquestes activitats formatives es valoren a raó de 0,026 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU (sistema d’implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària) i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits). Si en el diploma o certificat figura el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un valor de 0,0026 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s’hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora l’activitat.

d) Es valoren a raó de 0,0026 punts per cada hora les activitats formatives relacionades amb les àrees temàtiques següents: prevenció de riscs laborals; sistemes d’informació; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica (nivell d’usuari) i programes informàtics aplicats a la recerca sobre les ciències de la salut; aspectes organitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol, o orientació psicològica, i qualsevol altra que estigui relacionada amb les funcions de les categories d’infermeria.

Nota: es valoren sempre que hagin estat organitzades o impartides per a alguna administració pública o per a alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició donada per l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre), cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

2.4. Formació postgraduada:

a) Per tenir el títol de doctorat: 11,7 punts.

b) Per haver aconseguit el diploma d’estudis avançats (DEA) o de suficiència investigadora, en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctorat: 3,9 punts.

c) Els títols oficials de màster universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de les categories d’infermeria es valoren a raó de 0,070 punts per cada crèdit ECTS i 0,028 punts per cada crèdit LRU. Si en el títol no s’especifica el tipus de crèdit es computarà com a crèdit LRU.

d) Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de les categories d’infermeria es valoren a raó de 0,026 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives. Si en el diploma o certificat figura el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un valor de 0,0026 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s’hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora l’activitat. Si en un mateix document figuren crèdits LRU i/o ECTS, es tindrà en compte la puntuació més favorable a la persona candidata.

2.5. Docència

a) Per cada hora acreditada de docència impartida en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3.a: 0,0078 punts.

b) Les persones candidates que hagin impartit hores de docència en cursos formatius sobre ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 han de justificar que aquests cursos estan acreditats per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

c) Igualment pel que fa a cada hora de docència impartida en l’àmbit universitari. Si la docència impartida es compta per hores, aquesta no es pot computar en cap dels dos apartats següents:

1. Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de docent en ciències de la salut en l’àmbit universitari a temps complet: 2,7 punts.

2. Per cada hora com a docent en ciències de la salut en l’àmbit universitari que no sigui a temps complet: 0,0026 punts.

3. Per cada hora de tutorització de pràctiques d’alumnes de les facultats d’infermeria o que facin qualsevol de les especialitats previstes en el Reial decret 450/2005, de 22 d’abril: 0,0013 punts.

4. Per cada hora impartint docència en l’àmbit universitari en el nivell de càtedra o com a professor titular amb plaça vinculada al Servei de Salut o amb activitat simultània en aquest ens, o com a professor associat amb plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània en el servei de salut corresponent: 0,0026 punts.

2.6. Activitats científiques i de difusió del coneixement:

a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de les categories d’infermeria i que tenguin ISBN i dipòsit legal:

1. Per cada llibre complet: 1,3 punts.

2. Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: 0,026 punts (màxim, tres capítols per llibre).

b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de les categories d’infermeria:

1. Per cada publicació en una revista indexada en el JCR i/o en el SJR: 1,04 punts.

2. Per cada publicació en una revista no indexada de tiratge estatal o internacional: 0,78 punts.

c) Ponències, comunicacions, coordinacions de taula i pertinença a comitès científics:

1. Per cada ponència presentada en congressos, reunions científiques o activitats formatives en ciències de la salut i acreditades degudament (apartats 1 i 2 del punt 2.3.a) relacionades directament amb el contingut de les categories d’infermeria:

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit internacional o estatal: 0,39 punts.

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit autonòmic: 0,195 punts.

2. Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contingut de les categories d’infermeria:

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit internacional o estatal: 0,26 punts.

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit autonòmic: 0,13 punts.

3. Per pertànyer a algun comitè científic o coordinar/moderar una taula i que estigui relacionat directament amb el contingut de les categories d’infermeria:

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit internacional o estatal: 0,3 punts.

‒ Congrés o reunió científica d’àmbit autonòmic: 0,15 punts.

d) Recerca: per participar en projectes de recerca finançats o acreditats per entitats del sector públic institucional definides a l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre:

1. Com a investigador principal: 3,9 punts.

2. Com a investigador col·laborador: 1,95 punts.

3. Com a investigador de camp no remunerat (no sent membre de l’equip): 0,39 punts.

3. Coneixements orals i escrits de català (5 punts)

Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut i els reconeguts per l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, els diplomes i els certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013) tenen una valoració màxima de 5 punts:

a) certificat A1: 0,5 punts

b) certificat A2: 1 punt

c) certificat B1: 1,5 punts

d) certificat B2: 2 punts

e) certificat C1: 3 punts

f) certificat C2: 4 punts

g) certificat LA (llenguatge administratiu): 1 punt.

Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s’acumula la de l’altre certificat que s’aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valora igualment amb 1 punt.