Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 4915
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 20 de maig de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics destinats a fomentar l’economia social per mitjà de la promoció de l’ocupació i la millora de la competitivitat de les cooperatives, de les microcooperatives i de les societats laborals
L’article 129.2 de la Constitució espanyola preveu que els poders públics han de promoure eficaçment les diverses formes de participació en l’empresa i fomentar les societats cooperatives, com també establir els mitjans que facilitin l’accés dels treballadors i les treballadores a la propietat dels mitjans de producció.
Les entitats d’economia social, entre les quals destaquen les cooperatives i les societats laborals, constitueixen una forma diferent de fer empresa que, sense descartar una finalitat lucrativa, es caracteritzen per la seva finalitat de servei als socis i sòcies i a la col·lectivitat, a més a més de l‘adaptació a una sèrie de principis cooperatius prevists en la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears, com són els d’adhesió voluntària i oberta; la gestió democràtica i la igualtat dels socis i sòcies; la participació econòmica d’aquests; l’autonomia i la independència de les entitats cooperatives; l’interès voluntari i limitat de les aportacions al capital social; l’educació, la formació i la informació dels membres integrants de les cooperatives; la cooperació entre cooperatives, i l’interès per la comunitat.
L’economia social i, particularment, les cooperatives i les societats laborals són fórmules idònies de creació d’ocupació que, a més, han mostrat més capacitat per mantenir-la durant els anys de crisi econòmica a causa de l’adopció de mesures de flexibilitat interna.
Igualment, l’economia social contribueix al desenvolupament local per mitjà de la creació d’ocupació de qualitat i no deslocalitzable. Així, les empreses de treball associat, com són les cooperatives i les societats laborals, creen llocs de treball estables i de qualitat en què els treballadors i les treballadores són a la vegada propietaris i empresaris, de manera que participen directament i col·lectiva en la gestió de l’empresa.
D’altra banda, des del punt de vista de l’activitat econòmica de les Illes Balears, mentre el sector serveis és preponderant dins l’estructura productiva de la comunitat autònoma, en la qual representa el 80 % del producte interior brut, el sector industrial es troba en una situació de debilitat perquè ha patit un descens greu del teixit empresarial i dels llocs de treball, amb la consegüent pèrdua de pes de la indústria en l’arxipèlag. Per aquest motiu i a l’efecte de diversificar l’economia, la Llei 4/2017, de 12 de juliol, d’indústria de les Illes Balears, dedica el títol II a la política industrial, a fi de promoure i modernitzar la indústria, i preveu que el Consell de Govern pot aprovar la declaració de projectes industrials estratègics definits en la mateixa Llei com aquella proposta d’inversió per implantar una o diverses activitats industrials que tenguin com a resultat previsible una expansió significativa i sostenible del teixit empresarial de les Illes Balears o la seva consolidació, o l’adopció de mesures adreçades a garantir la viabilitat d’una empresa o sector industrial exposats a riscs per a la seva continuïtat.
A més, el passat dia 31 de gener de 2019 es va aprovar la Llei 4/2019, de microcooperatives de les Illes Balears, adreçada a fomentar i afavorir la creació de micropimes sota els models de societats cooperatives de treball associat i d’explotació comunitària de la terra, com a base per al creixement i el desenvolupament futur del teixit empresarial cooperatiu de les Illes Balears, en la seva condició de model generador de qualitat.
Per això, a l’efecte de dinamitzar i impulsar el creixement de l’economia a les Illes Balears per mitjà de la creació de noves empreses o la consolidació de les existents que generin llocs de treball de qualitat, aquesta convocatòria estableix cinc programes d’ajuts destinats a fomentar la creació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals:
El Programa I s’adreça a la incorporació de persones en situació de demanda d’ocupació com a sòcies treballadores o de treball a cooperatives, microcooperatives i societats laborals.
El Programa II preveu ajuts per a la creació de cooperatives, microcooperatives i societats laborals declarades com a projectes industrials estratègics pel Consell de Govern.
El Programa III s’enfoca a donar suport a la creació de microcooperatives mitjançant la subvenció de les despeses de posada en marxa.
El Programa IV s’orienta al finançament parcial de les quotes de la Seguretat Social de les persones desocupades que percebin la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives, microcooperatives o societats laborals. Els fons assignats a aquest Programa es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social i els ajuts es regulen d’acord amb l’Ordre del Ministeri de Treball i Seguretat Social de 13 d’abril de 1994 per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions consistents en l’abonament, als treballadors que facin ús del dret previst en l’article 1 del Reial decret 1044/1985, de 19 de juny, de quotes a la Seguretat Social, segons allò que disposa l’article 4.2 del mateix Reial decret, modificat per la Llei 22/1992, de 30 de juliol (BOE núm. 106 de 4 de maig).
El Programa V va destinat a subvencionar parcialment les inversions en noves tecnologies de la informació i les comunicacions que contribueixin a la creació, consolidació o millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals.
L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L’article 1.2, apartat 16, d’aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció el suport a empreses d’economia social per al foment de l’ocupació i la millora de la competitivitat en les cooperatives i societats laborals. D’altra banda, l’article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d’aprovar, per mitjà d’una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
D’altra banda, l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts, que ha de ser aprovada per l’òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquests ajuts s’han inclòs en l’objectiu I, línia I.3.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de dia 10).
Per tot això, d’acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte
Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d’ajuts per fomentar l’economia social i promocionar l’emprenedoria col·lectiva per mitjà de la creació d’ocupació i de la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals, d’acord amb els programes següents:
a) Programa I: promoció de la incorporació de persones desocupades inscrites en demanda d’ocupació i de treballadores i treballadors vinculats a l’empresa per contractes de treball de caràcter temporal com a socis treballadors o de treball de cooperatives, microcooperatives i societats laborals.
b) Programa II: suport a la creació de cooperatives, microcooperatives i societats laborals declarades com a projectes industrials estratègics pel Consell de Govern.
c) Programa III: foment de la creació de microcooperatives mitjançant la subvenció de les despeses de posada en marxa.
d) Programa IV: finançament parcial de les quotes de la Seguretat Social de les persones desocupades que percebin la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives de treball associat, microcooperatives o societats laborals.
e) Programa V: inversions en noves tecnologies de la informació i les comunicacions que contribueixin a la creació, consolidació o millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals.
Segon
Bases reguladores
1. Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d’aquesta Resolució es regeixen pel que disposa l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008.
2. Així mateix, el Programa IV es regeix pel que disposa l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 13 d’abril de 1994, en relació amb el Reial decret 1044/1985, de 19 de juny, que regula l’abonament de la prestació de desocupació en la modalitat de pagament únic pel valor actual de l’import, de conformitat amb la disposició transitòria quarta de la Llei 45/2002, de 12 de desembre, de mesures urgents per a la reforma del sistema de protecció per desocupació i millora de l’ocupabilitat, modificada pel Reial decret 1413/2005, de 25 de novembre; i pel que disposa el Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril).
Tercer
Partides pressupostàries
1. El crèdit inicial assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és d’un total de dos-cents vint mil dos-cents noranta-un euros (220.291 €), distribuïts amb càrrec a les partides dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019 que s’indiquen a continuació:
— 19601 322A01 47000.00 per a les accions subvencionables del Programa I. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2019 és de seixanta-cinc mil euros (65.000 €).
— 19601 322A01 47000.00 per a les accions subvencionables del Programa II. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2019 és de cinquanta mil euros (50.000 €).
— 19601 322A01 47000.00 per a les accions subvencionables del Programa III. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2019 és de dotze mil sis-cents euros (12.600 €).
— 19601 322A01 47000.00 19021 per a les accions subvencionables del Programa IV. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2019 és de seixanta-dos mil sis-cents noranta-un euros (62.691 €).
— 19601 322A01 77000.00 per a les accions subvencionables del Programa V. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2019 és de trenta mil euros (30.000 €).
2. Els crèdits assignats a cadascun dels programes I, II i III poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cadascun, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licitud.
3. La concessió dels ajuts prevists en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt 1 d’aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.
4. Els ajuts del Programa IV es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social.
Quart
Àmbit temporal i territorial d’aplicació
1. Els terminis per iniciar i dur a terme les activitats són els següents:
a) Per a les activitats dels programes I, II, III i V que es puguin subvencionar l’àmbit temporal comprèn de dia 1 d’octubre de 2018 a dia 30 de setembre de 2019.
b) Per a les activitats subvencionables del Programa IV, l’àmbit temporal comprèn de dia 1 de setembre de 2018 a dia 31 d’agost de 2018.
2. Per ser beneficiàries de la subvenció, les cooperatives, les microcooperatives i les societats laborals sol·licitants han de tenir el centre de treball on es realitza l’actuació a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i han de constar inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.
Igualment han de tenir el domicili i el centre de treball a les Illes Balears les persones sòcies treballadores o de treball que sol·licitin els ajuts establerts en el Programa IV.
Cinquè
Beneficiaris
1. Respecte dels programes I, II, III i V, es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les cooperatives, les microcooperatives i les societats laborals en els termes que s’indiquen en els annexos 1, 2, 3 i 5.
2. Amb caràcter general, les entitats beneficiàries han de reunir els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
La sol·licitud dels incentius comporta que s’autoritza la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui comprovar d’ofici que l’entitat sol·licitant està al corrent d’aquestes obligacions, sens perjudici que la dita entitat pugui aportar els certificats acreditatius corresponents juntament amb la sol·licitud.
c) Haver dut a terme l’organització preventiva de riscs laborals.
d) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.
e) Les cooperatives i les microcooperatives han d’estar al corrent de les obligacions que estableix la Llei 1/2003, de cooperatives de les Illes Balears, modificada per la Llei 5/2011: presentació de comptes anuals, llibres societaris, llibres comptables i totes aquelles modificacions que hagi sofert la societat (renovació del consell rector, renovació de l’interventor, modificació d’estatuts, etc.) i sigui obligatori comunicar al Registre de Cooperatives de les Illes Balears.
f) Les societats laborals han d’estar al corrent de les obligacions regulades en la Llei 44/2015, de 14 d’octubre, de societats laborals i participades, i en el Reial decret 2114/1998, de 2 d’octubre, sobre Registre Administratiu de Societats Laborals: modificació del capital social, trasllat de domicili, augment del límit de les hores/any treballades i les transmissions d’accions o participacions socials.
3. Respecte del Programa IV, poden ser beneficiàries les persones desocupades que perceben la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic, que s’hagin constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa, en una microcooperativa o en una societat laboral.
Sisè
Exclusions
1. No poden ser beneficiàries de les subvencions:
a) Les empreses que desenvolupin activitats en els sectors que estableix l’article 1.1 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat als ajuts de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre), amb les particularitats següents:
— Les empreses que operen en els sectors de la pesca i l’aqüicultura poden ser beneficiàries de les subvencions fins al límit de 30.000 € previst en el Reglament (UE) núm. 717/2014, de la Comissió, de 27 de juny, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis en el sector de la pesca i l’aqüicultura, excepte les excloses del seu àmbit d’aplicació de conformitat amb el seu article 1.1.
— Les empreses dedicades a la producció primària de productes agrícoles poden ser beneficiàries de les subvencions fins al límit de 15.000 € previst en el Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis en el sector agrícola, excepte que n’estiguin excloses del seu àmbit d’aplicació, de conformitat amb el seu article 1.1.
b) Les entitats que hagin resultat sancionades per infraccions en matèria de cooperatives o de l’ordre social.
2. En cas d’incorporació de treballadors o treballadores temporals com a socis en les cooperatives i les societats laborals en què prestaven serveis amb caràcter temporal, no es poden subvencionar les contractacions que vulnerin l’article 15 de l’Estatut dels treballadors i, en general, la normativa reguladora del contracte temporal de què eren titulars.
3. També s’exclouen dels ajuts les incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball que hagin tingut aquesta condició en la mateixa empresa en els 24 mesos anteriors a la data de la incorporació com a socis.
Setè
Quantia dels ajuts
En els annexos 1 a 5 d’aquesta convocatòria es fixen les quanties dels ajuts per a cadascun dels programes.
Vuitè
Termini de presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds comença el tercer dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 4 d’octubre de 2019.
2. Els models oficials de sol·licitud dels ajuts es poden obtenir a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ubicada a la plaça de Son Castelló, 1, de Palma; a qualsevol de les oficines públiques del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i també en el web de la Conselleria, a l’adreça d’Internet
<https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/2322212>.
3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o per qualsevol de les formes previstes en dret d’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació prevista en la convocatòria.
Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha d’efectuar la petició de l’ajut per mitjà de qui la representi legalment, amb l’acreditació adequada.
4. Les sol·licituds s’han de presentar tenint en compte els requisits generals i específics establerts per a cada acció subvencionable, d’acord amb l’annex que correspongui d’aquesta Resolució.
5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals ni els que exigeixen l’Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s’haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies, esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.
Novè
Documentació general
A més de la documentació específica indicada en l’annex per a cada programa, les persones interessades han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació general que s’indica a continuació (original o fotocòpia compulsada), la qual serà completada per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria amb els corresponents informes telemàtics de demanda d’ocupació i vides laborals de les persones incorporades com a soci:
a) Pel que fa a la targeta d’identificació fiscal en cas de persones jurídiques o del DNI en cas de persones físiques, la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de conformitat amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, pot consultar les bases de dades corresponents, llevat que la persona sol·licitant s’hi hagi oposat expressament, supòsit en què ha d’aportar una fotocòpia de la targeta o del DNI.
b) Escriptura pública o acta de constitució de l’entitat o institució, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.
c) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l’entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret. La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de conformitat amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, pot consultar les bases de dades corresponents al DNI, excepte que la persona representant s’hi hagi oposat expressament, supòsit en què ha d’aportar fotocòpia del seu DNI.
d) En el cas que l’entitat sol·licitant sigui una cooperativa, una microcooperativa o una societat laboral, documentació acreditativa d’haver duit a terme l’organització preventiva de riscs laborals.
e) En el cas d’empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, declaració responsable de complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o de tenir degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.
f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que s’ha de fer segons l’annex adjunt al model de sol·licitud que podeu trobar en l’adreça electrònica https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/2322212 o en qualsevol de les modalitats que preveu l’apartat 6 del mateix article.
g) Declaració responsable en què es facin constar les subvencions o els ajuts que, per a la mateixa finalitat, s’hagin obtingut de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, com també les que s’hagin sol·licitat o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap.
S’hi ha de fer constar, a més, una declaració sobre tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també els sol·licitats pendents de resoldre.
L’import màxim total d’ajuts públics atorgat en concepte d’ajuts de minimis que una empresa pot rebre durant un període de tres anys, a partir de la concessió del primer ajut d’aquesta mena, no pot superar la quantitat de dos-cents mil euros (200.000 €), excepte en el cas d’empreses del sector del transport per carretera, en què el màxim és de cent mil euros (100.000 €) en el mateix període, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió; en el cas d’empreses del sector de l’agricultura, en què el màxim és de quinze mil euros (15.000 €) en el mateix període, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió, i en el d’empreses del sector de pesca i aqüicultura, en què el màxim és de 30.000 € en el mateix període, segons el Reglament (UE) 717/2014, abans referenciat.
L’entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit que ha de presentar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d’ajuts.
h) Declaració responsable de l’empresa de no estar incursa en les exclusions indicades en l’apartat sisè d’aquesta convocatòria.
i) Imprès de declaració de dades bancàries.
El model corresponent el podeu trobar a l’adreça electrònica:
<https://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=4786&cont=56791>
j) La sol·licitud dels ajuts implica autoritzar la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui obtenir la informació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, com també amb la Seguretat Social, si bé l’entitat també pot presentar aquestes acreditacions juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
k) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, instructora de l’expedient, podrà comprovar la situació de demanda d’ocupació de les persones incorporades com a sòcies com també les seves vides laborals per mitjà d’una consulta a les bases de dades corresponents. No obstant això, les persones sol·licitants podran aportar la documentació pertinent juntament amb la sol·licitud.
Desè
Règim de concessió de les subvencions
1. La concessió dels ajuts sol·licitats a l’empara dels programes I, II, III i V s’ha de fer en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d’establir-ne una prelació d’acord amb els criteris de valoració que fixa l’apartat onzè d’aquesta convocatòria, i que haurà d’aplicar la comissió avaluadora regulada en l’apartat dotzè.
2. Els ajuts sol·licitats a l’empara del Programa IV seguiran el procediment de concessió següent:
a) En aplicació de l’article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l’article 5.5 de l’Ordre de bases reguladores, com també de l’article 2.1.e en relació amb l’article 5 ambdós del Reial decret 357/2006, de 24 de març, la concessió dels ajuts sol·licitats a l’empara d’aquest Programa s’ha de fer aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o en els registres i les oficines que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, juntament amb la documentació prevista en la convocatòria, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que, d’acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.
b) Així mateix, les sol·licituds d’ajuts es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini d’admissió, tan bon punt es presentin en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria. Si s’exhaureixen els crèdits destinats a aquesta convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s’haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
c) No obstant això, en cas que en l’expedient no consti la documentació que aquesta Resolució preveu i una vegada que s’hagi requerit d’acord amb l’apartat vuitè.5, la data de la presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.
Onzè
Criteris de concessió de les subvencions dels programes I, II, III i V
1. Per determinar la concessió de les subvencions per incorporació de socis o sòcies, i per despeses de creació de microcooperatives establertes en els programes I, II i III d’aquesta convocatòria, s’han de tenir en compte els criteris de concessió següents:
a) Qualitat del projecte i repercussió en la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa. S’ha de valorar el contingut de l’acció i la seva adequació a la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa. La valoració serà directament proporcional a l’adequació dels seus objectius.
b) Ocupació estable generada, s’ha de valorar el nombre de persones incorporades susceptibles de ser subvencionades (tant d’incorporacions inicials com de treballadors o treballadores amb contracte temporal que s’incorporin com a socis). La valoració serà directament proporcional al nombre de persones incorporades.
c) Percentatge de dones en l’ocupació estable generada, s’ha de valorar el nombre de dones incorporades com a sòcies sobre el total de persones incorporades. La valoració serà directament proporcional al percentatge de dones incorporades com a sòcies sobre el total de persones incorporades.
d) Contribució a la integració de col·lectius en situació d’exclusió social, s’ha de valorar el nombre de persones en situació d’exclusió social incorporades com a sòcies sobre el total de persones incorporades. La valoració serà directament proporcional al percentatge de persones en situació d’exclusió social incorporades com a sòcies sobre el total de persones incorporades.
e) Incidència en la creació i el manteniment de l’ocupació en l’entorn geogràfic en què es desenvolupi l’actuació, s’ha de valorar l’índex d’atur de la localitat on s’ubica el centre de treball en què s’incorporen els socis o les sòcies en relació amb l’índex d’atur a les Illes Balears. Si l’índex d’atur local està per sota de l’índex d’atur autonòmic, s’atorgarà un punt; si ambdós índex són iguals, s’atorgaran dos punts; si el local és superior a l’autonòmic, s’atorgaran tres punts.
f) Activitats desenvolupades en el marc dels nous jaciments d’ocupació definits per la Unió Europea. Es puntuarà en atenció a la memòria del projecte.
g) Incorporació de noves tecnologies de la informació i les comunicacions. Es puntuarà en atenció a la memòria del projecte.
h) Desenvolupament de projectes d’R+D+I. Es puntuarà en atenció a la memòria del projecte.
i) Contribució a la millora del medi ambient. Es puntuarà en atenció a la memòria del projecte.
2. Quant a les subvencions presentades a l’empara del Programa V d’aquesta convocatòria, s’han de tenir en compte els criteris de concessió següents:
a) Qualitat del projecte d’inversions i repercussió en la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa. S’ha de valorar el contingut de l’acció i la seva adequació a la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa. La valoració serà directament proporcional a l’adequació dels seus objectius.
b) Incidència social i sobre l’ocupació en l’entorn geogràfic on s’exerceixi l’activitat, tenint en compte la taxa d’atur en el municipi del domicili social de l’entitat sol·licitant, en relació amb la taxa d’atur mitjana de les Illes Balears durant el període subvencionable. Si l’índex d’atur local està per sota de l’índex d’atur autonòmic, s’atorgarà un punt; si ambdós índex són iguals, s’atorgaran dos punts; si el local és superior a l’autonòmic, s’atorgaran tres punts.
c) Relació entre la inversió efectuada i l’ocupació generada o mantinguda. La valoració serà directament proporcional a la inversió realitzada i a l’ocupació de l’empresa.
d) Relació entre la inversió efectuada i l’import sol·licitat. La valoració serà directament proporcional al percentatge de la inversió realitzada sobre l’import sol·licitat.
3. Aquests criteris tenen la mateixa importància, amb independència de l’ordre en què s’han expressat; per la seva banda, la comissió avaluadora que estableix l’apartat dotzè d’aquesta convocatòria pot atribuir una valoració de 0 a 3 punts a cada un.
4. Si en confeccionar la prelació de projectes aprovats en cada programa es produeix una igualtat en la puntuació total entre dos o més projectes, tindran preferència els que hagin obtingut una puntuació millor en aplicació del que disposa la lletra a de cada un dels punts 1 i 2 d’aquest apartat onzè; si encara persisteix la igualtat, s’ha de tenir en compte la puntuació obtinguda en aplicació del que estableixen les lletres següents dels punts 1 i 2 successivament i per l’ordre indicat en cada un. Si, a pesar de tot, persisteix la coincidència, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds a cada programa, de manera que tindran preferència les que s’han presentat abans respecte de les posteriors.
Dotzè
Comissió Avaluadora
Amb la finalitat d’examinar les sol·licituds presentades en el marc dels programes I, II, III i V d’aquesta convocatòria i d’emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució, es constitueix una comissió avaluadora integrada pels membres que s’indiquen a continuació, de conformitat amb el que disposa l’article 6.3 de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, en relació amb l’article 19.3 del Text refós de la Llei de subvencions:
— El o la cap del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a presidenta.
— El o la cap de la Secció IX de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.
— El o la cap de la Secció XI de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.
— Una persona amb categoria de personal tècnic del Grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.
— El o la cap del Negociat III de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a secretari o secretària.
En cas d’absència per qualsevol causa de les persones que integren la Comissió Avaluadora, la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral podrà designar-ne suplents entre el personal adscrit a la Direcció General de la qual és titular.
Tretzè
Instrucció i resolució del procediment
1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.
2. De conformitat amb l’article 7 de les bases reguladores, les sol·licituds d’ajuts les ha de resoldre motivadament el conseller de Treball, Comerç i Indústria, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral, i amb l’informe de la tècnica o del tècnic competent. En les resolucions de concessió s’ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.
3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos comptadors des de l’acabament del període de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s’haurà d’entendre desestimada.
4. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Catorzè
Règim de minimis
1. En general, els ajuts concedits a l’empara d’aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis, en els termes que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE als ajuts de minimis (DOUE núm. L352, de 24 de desembre).
2. L’import màxim total d’ajuts públics atorgat en concepte d’ajuts de minimis que una empresa pot rebre durant un període de tres anys, a partir de la concessió del primer ajut d’aquesta mena, no pot superar la quantitat de dos-cents mil euros (200.000 €), a excepció dels supòsits d’empreses que operin en el sector de transport per carretera, en què l’ajut total de minimis concedit no pot ser superior a cent mil euros (100.000 €) en un període de tres anys, d’acord amb el que disposa el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, abans esmentat.
3. En cas que l’entitat sol·licitant pertanyi al sector de l’agricultura, és d’aplicació el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis en el sector agrícola, i l’import màxim de l’ajut total de minimis concedit a una empresa no podrà ser superior a 15.000 € en un període de tres anys. Se n’exceptuen la transformació i comercialització de productes agrícoles, que s’inclouen en l’àmbit d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió.
4. Si l’entitat sol·licitant pertany al sector de pesca i aqüicultura, és d’aplicació el Reglament (UE) núm. 717/2014, de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis en el sector de la pesca i l’aqüicultura, i l’import màxim de l’ajut total de minimis concedit a una empresa no podrà ser superior a 30.000 € en un període de tres anys.
5. El sotmetiment al règim de minimis s’ha de fer constar expressament en la resolució de concessió de les subvencions.
6. A aquest efecte, les empreses sol·licitants han d’aportar també una declaració sobre tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també sobre els que hagi sol·licitat i estiguin pendents de resoldre o, si és el cas, una declaració de no haver-ne sol·licitat cap.
Quinzè
Règim de compatibilitats
1. L’import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
En el supòsit d’acumulació d’ajuts, l’import total d’aquests ha de respectar els límits de quantia fixats en la convocatòria.
2. Les subvencions que estableix aquesta Resolució en els diferents programes són incompatibles amb altres ajuts o subvencions que, pels mateixos conceptes, puguin atorgar les administracions públiques com a mesura de foment de l’ocupació i, en concret, amb les d’integració de persones amb discapacitat en empreses de mercat ordinari de treball, amb les de promoció de l’ocupació autònoma i amb les d’incentius a la contractació.
3. No obstant això, els ajuts per la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball dels programes I i II són compatibles amb els beneficis fiscals i les bonificacions a la Seguretat Social prevists en els programes estatals de foment de l’ocupació, si bé en aquests supòsits la suma total de tots els ajuts i les subvencions no pot superar el 60 % del cost salarial anual de la persona sòcia treballadora o de treball incorporada, d’acord amb l’article 7.3 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l’ocupació (BOE núm. 312, de 30 de desembre).
4. En tot cas, les noves situacions que es puguin produir en relació amb altres sol·licituds o concessions de subvencions i ajuts s’han de notificar a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria en un termini de quinze dies comptadors des que es concedeixi la subvenció o s’efectuïn aquestes altres sol·licituds d’ajuts.
Setzè
Justificació i pagament
1. L’import de la subvenció s’ha d’abonar una vegada que l’entitat beneficiària hagi justificat que ha duit a terme l’actuació que fonamenta la concessió de l’ajut.
2. L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l’aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en els termes que disposa l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
L’activitat subvencionada s’ha d’entendre justificada quan se n’hagi acreditat la realització efectiva i que s’ha complert la finalitat per a la qual s’ha concedit.
Es consideren despeses subvencionables les que responguin, sens dubte, a la naturalesa de l’activitat objecte de la subvenció i s’efectuïn en el termini d’execució fixat en l’apartat quart, punt 1, d’aquesta convocatòria. A aquest efecte, s’ha de considerar com a despesa satisfeta la que s’hagi pagat efectivament fins al dia 31 d’octubre de 2019.
3. Respecte dels programes I i II, de conformitat amb l’article 12, paràgraf sisè, de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores en matèria de treball i formació, la justificació de les actuacions corresponents a la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i societats laborals s’entén acreditada amb la presentació de la documentació general i específica necessària per a la concessió de la subvenció, que s’estableix en l’apartat novè i en els annexos 1 i 2 d’aquesta convocatòria, atès que la finalitat dels ajuts, adreçats a la incorporació de treballadores i treballadors desocupats o que tenguin un contracte temporal en cooperatives, microcooperatives i societats laborals com a sòcies d’aquestes, s’aconsegueix amb la incorporació mateixa de les persones que reuneixen els requisits necessaris.
4. Quant al pagament dels ajuts establerts en els programes III i V, s’ha de justificar l’import de la despesa o de la inversió efectuada, ja que en aquests programes els ajuts s’estableixen aplicant un percentatge sobre la despesa pressupostada per l’entitat sol·licitant.
La justificació s’ha de documentar mitjançant el compte justificatiu, que s’ha de compondre dels documents següents, de conformitat amb els models que s’adjunten a aquesta convocatòria com a annex 6:
a) Memòria de les activitats duites a terme i dels criteris objectius d’imputació, per a la correcta comprensió de l’activitat efectivament realitzada i la seva relació amb el projecte presentat per l’empresa beneficiària, i l’aprovació per l’Administració. A més, la memòria ha d’incloure tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.
b) Relació dels justificants imputats, mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin l’acreditació del compliment de les condicions imposades de la subvenció, com també del seu cost.
c) Documentació justificativa de les despeses efectuades, que ha d’incloure una còpia acarada de les factures i d’altres documents de valor probatori equivalent com també la documentació que n’acrediti el pagament efectiu i que s’ha d’ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
En el supòsit que la despesa o la inversió s’hagi efectuat i pagat abans de presentar la sol·licitud, el compte justificatiu es pot presentar juntament amb la sol·licitud.
El 8 de novembre de 2019 és la data límit per presentar el compte justificatiu a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral. No obstant això, si en la data indicada no s’ha resolt l’expedient o no s’ha notificat la resolució, el termini màxim de justificació s’ha d’establir en aquesta, sense que pugui excedir de la data límit per fer les propostes de pagament que estableixi l’ordre corresponent de tancament de l’exercici.
5. D’acord amb l’article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre), per al contracte menor (40.000 € en el cas de contractes d’obra, de concessió d’obres o de concessió de serveis o 15.000 € quan es tracti de contractes de serveis i subministres), l’entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l’obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que la realitzin, el prestin o el subministrin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
6. Pel que fa al Programa IV, d’acord amb el mateix article 12, paràgraf sisè, per al pagament de la subvenció de quotes, la justificació s’entén acreditada amb la presentació de la documentació general i específica necessària per a la concessió de la subvenció, que s’estableix en l’apartat novè i en l’annex 2, punt 4, respectivament, d’aquesta convocatòria, atès que la finalitat dels ajuts, adreçats a facilitar que les persones perceptores de la prestació de desocupació en la modalitat de pagament únic s’incorporin com a soci en cooperatives, microcooperatives o societats laborals mitjançant el finançament de les quotes al règim de la Seguretat Social que correspongui, s’aconsegueix per mitjà del compliment dels requisits esmentats.
A aquests efectes, s’han de presentar els butlletins de cotització a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, juntament amb la sol·licitud, a mesura que la persona beneficiària faci l’ingrés de les quotes mensuals del règim de la Seguretat Social corresponent; es considera com a despesa efectuada en el període corresponent a l’àmbit temporal d’aquesta convocatòria i que s’hagi pagat efectivament fins a dia 31 d’octubre de 2019.
Dissetè
Obligacions dels beneficiaris
1. En general, són obligacions de qui sigui beneficiari o beneficiària dels ajuts les que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. A més, les entitats beneficiàries tenen les obligacions següents:
A) Les cooperatives, les microcooperatives i les societats laborals beneficiàries dels programes I i II han d’assumir l’obligació de mantenir la persona o les persones per la incorporació de les quals es concedeix l’ajut, almenys durant tres anys com a sòcia treballadora o de treball.
Si els socis incorporats deixen el lloc vacant, els han de substituir per una altra persona pel període que falti fins a completar el període de manteniment obligatori. Si l’ajut s’ha concedit per la incorporació d’una persona que pertany a un col·lectiu determinat, la substitució s’ha de fer per una altra persona que pertanyi a algun dels col·lectius que puguin ser beneficiaris de les subvencions establertes en el programa corresponent per un import igual o superior al de qui ha estat baixa. La nova contractació o incorporació no dona dret a una nova subvenció.
L’entitat ha de comunicar la baixa produïda a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral en el termini d’un mes comptador des del moment en què ha tingut lloc, i disposa d’un termini màxim de sis mesos comptadors des de la baixa, per substituir la persona contractada o el soci o la sòcia. Efectuada la substitució, l’entitat disposa d’un mes per comunicar-la a la Direcció General esmentada.
Si la baixa de la persona sòcia treballadora o de treball es produeix abans que transcorrin dotze mesos des de la seva incorporació i no se la substitueix en els termes indicats abans, s’ha de reintegrar la totalitat de la subvenció concedida. Si la baixa es produeix una vegada transcorreguts dotze mesos, però abans que transcorrin els tres anys d’obligació de manteniment, s’han de reintegrar les quantitats percebudes en proporció al temps que falti per complir l’obligació de manteniment.
A aquests efectes, la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot fer les comprovacions corresponents per mitjà de l’informe de la vida laboral de les persones contractades o incorporades com a sòcies treballadores o de treball.
a) En cas d’incorporacions de persones sòcies a temps parcial, s’ha de mantenir com a mínim el percentatge de jornada pel qual s’ha concedit la subvenció. En cas contrari, s’ha de reintegrar la subvenció en proporció al percentatge de jornada que falti complir, excepte en el cas que la jornada sigui inferior al 50 % de la jornada completa d’un treballador comparable en els termes de l’article 12.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, supòsit en què s’ha de retornar la totalitat de la subvenció.
b) En el cas d’entitats de nova creació, han de mantenir durant un període de cinc anys, almenys, una forma jurídica d’entre les exigibles per ser beneficiàries de la subvenció obtinguda. A aquest efecte, l’entitat beneficiària ha de presentar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, abans del 31 de juliol de cada any, un certificat expedit per la persona titular de l’òrgan competent que acrediti que es manté la forma jurídica.
c) En les subvencions per inversions, la inversió objecte de subvenció s’ha de mantenir durant un període mínim de tres anys, excepte que es tracti de béns amortitzables amb un període inferior, cas en què almenys s’han de mantenir pel període esmentat.
E) Comunicar qualsevol modificació de les circumstàncies i de les condicions tingudes en compte en el moment de la concessió, com també dels compromisos i de les obligacions assumits per la persona beneficiària.
3. L’incompliment d’aquestes obligacions comporta l’inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.
Divuitè
Control i seguiment
1. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot dur a terme periòdicament controls de seguiment a les beneficiàries o beneficiaris dels ajuts i les subvencions atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les beneficiàries o beneficiaris han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.
2. A aquest efecte, la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot fer les comprovacions oportunes per mitjà dels informes de vida laboral emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social, excepte en el supòsit que la persona afectada hagi denegat expressament el seu consentiment, cas en què la beneficiària o el beneficiari haurà de presentar, abans del dia 30 de juny de cada any, un informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
3. Igualment, la persona beneficiària s’ha de sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.
4. En cas que es detectin irregularitats, s’hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.
Dinovè
Aprovació dels annexos
S’aproven els termes de la convocatòria d’ajuts que consten en els annexos 1 a 6 d’aquesta Resolució.
Vintè
Interpretació i execució
El conseller de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
Vint-i-unè
Efectes
Aquesta Resolució esdevé efectiva el tercer dia hàbil següent d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vint-i-dosè
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 20 de maig de 2019
El conseller de Treball, Comerç i Indústria
Iago Negueruela Vázquez
ANNEX 1 Programa I. Promoció de la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives, microcooperatives i societats laborals
1. Fet subvencionable
Resulten subvencionables les incorporacions següents:
a) La incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i en societats laborals.
b) La incorporació de persones sòcies treballadores en microcooperatives.
2. Requisits específics de les persones que s’incorporin com a sòcies
2.1. Les persones que s’incorporin com a sòcies treballadores o de treball en una cooperativa, en una microcooperativa o en una societat laboral han d’estar incloses en algun dels col·lectius següents:
a) Persones desocupades inscrites en demanda d’ocupació en el servei públic d’ocupació.
b) Treballadors i treballadores vinculats a l’empresa sol·licitant per mitjà d’un contracte laboral de caràcter temporal.
2.2. La persona que s’incorpora com a soci treballador o de treball s’ha de donar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social amb caràcter previ a la sol·licitud. La data d’alta és la referència per al compliment dels requisits anteriors i es pot sol·licitar aquesta subvenció per a les incorporacions de socis o sòcies amb dates d’alta a la Seguretat Social incloses en el període establert en l’apartat quart.1.a) d’aquesta convocatòria d’ajuts.
2.3. En el supòsit d’entitats preexistents, la incorporació ha de suposar un increment de l’ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data d’incorporació dels nous socis o sòcies pels quals se sol·licita l’ajut, excepte en el cas que la incorporació es produeixi per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball que s’hagi jubilat en el període indicat. A l‘efecte de calcular l’increment de l’ocupació, s’ha de tenir en compte el nombre de persones sòcies treballadores o de treball.
2.4. S’exclouen dels ajuts els supòsits d’incorporació de persones sòcies treballadores o de treball que hagin tingut aquesta condició en la mateixa empresa en els dos anys anteriors a la seva incorporació com a soci.
3. Quantia dels ajuts del Programa I
Les quanties dels ajuts corresponents a la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives, microcooperatives i societats laborals són les següents:
3.1. 4.000 € per cada home incorporat com a soci que no pertanyi a cap dels col·lectius esmentats en els apartats següents.
3.2. 5.000 € per cada home jove fins a 30 anys incorporat com a soci.
3.3. 6.000 € per cada persona incorporada com a soci que pertanyi a algun dels col·lectius següents:
a) Dones.
b) Homes de 45 o més anys.
c) Persones en situació d’atur de llarga durada. S’entén que es troba en situació d’atur de llarga durada si consta inscrita en demanda d’ocupació en el servei d’ocupació corresponent durant un termini de 12 mesos dins dels 18 mesos anteriors a la subscripció del contracte.
3.4. 8.000 € per cada persona en situació d’exclusió social que s’incorpori com a soci.
3.5. 10.000 € per cada persona amb discapacitat que s’incorpori com a soci.
3.6. Si la persona que s’incorpora com a soci és víctima de violència de gènere, les quanties indicades s’han d’incrementar en 500 €.
3.7. Totes aquestes quanties s’estableixen per a incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball a jornada completa. En el cas que la jornada de la persona incorporada com a sòcia sigui a temps parcial, la quantia de l’ajut s’ha de calcular de forma proporcional al temps efectiu de la durada de la jornada de treball, la qual no pot ser inferior al 50 % de la jornada completa d’un soci treballador o de treball comparable.
3.8. En supòsits d’incorporacions de socis treballadors o de treball amb caràcter fix discontinu, el període d’activitat inicialment previst ha de ser de 6 mesos com a mínim.
4. Documentació específica per als ajuts del Programa I
Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents que figuren a continuació per acreditar els requisits establerts en l’apartat anterior:
a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb les indicades en l’apartat onzè d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.
b) Certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la data d’alta i permanència com a soci treballador o de treball de la persona incorporada i còpia del full del llibre de socis i sòcies en què es registra l’alta.
c) En el cas d’incorporació de treballadors o treballadores titulars d’un contracte temporal amb l’entitat sol·licitant, còpia del contracte de treball.
d) En el supòsit d’incorporació de persones en situació d’exclusió social o de persones amb discapacitat, els certificats corresponents emesos per les administracions públiques competents que acreditin aquestes situacions.
e) Si pertoca, acreditació que la persona que s’incorpora com a soci és víctima de violència de gènere.
f) En el cas d’incorporacions a temps parcial o de caràcter fix discontinu:
- Si l’entitat sol·licitant és una societat laboral, còpia del contracte de treball.
- Si l’entitat sol·licitant és una cooperativa, certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la durada de la jornada que té fixada la persona que s’incorpora amb relació a la d’un soci a jornada completa o el període d’activitat inicialment previst en el cas de fixos discontinus.
g) En el supòsit d’entitats preexistents, certificat del representant de l’entitat, en què es faci constar que la incorporació de la persona sòcia treballadora o de treball per la qual se sol·licita la subvenció suposa un increment d’ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data de la incorporació, o que no suposa un increment perquè la incorporació es produeix per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball que s’hagi jubilat en el període indicat.
El certificat ha d’incloure, de forma detallada, la mitjana de persones sòcies treballadores o de treball, amb indicació del règim corresponent a la Seguretat Social, i de treballadores i treballadors amb contracte indefinit en cada un dels dotze mesos anteriors a la incorporació de cada persona sòcia treballadora o de treball per la qual se sol·licita la subvenció; a més, s’hi ha de calcular la mitjana, que s’ha de comparar amb l’ocupació total existent el dia de la incorporació.
En el cas que la cooperativa o societat laboral porti menys d’un any en funcionament, el certificat s’ha de referir al període comprès entre l’inici de l’activitat i la data de la incorporació de la persona sòcia treballadora o de treball.
h) Si pertoca, acreditació de la baixa de la persona sòcia treballadora o de treball que hagi causat baixa per jubilació en els dotze mesos anteriors a la incorporació per la qual se sol·licita la subvenció, i la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
i) En el supòsit d’entitats preexistents, certificat del representant de l’entitat sol·licitant en què es faci constar que la persona sòcia treballadora o de treball que s’incorpora no ha tingut aquesta condició en la societat en els dos anys anteriors a la incorporació.
j) Alta en la Seguretat Social de la persona que s’incorpora com a sòcia.
En el cas que l’alta de la persona incorporada com a sòcia treballadora o de treball es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s’ha d’aportar el certificat d’alta emès per la mutualitat corresponent.
k) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot obtenir les dades corresponents als documents que figuren a continuació per mitjà de consulta a les bases de dades pertinents, si bé l’entitat sol·licitant també els pot aportar si ho considera oportú:
- Document nacional d’identitat de la persona que s’incorpora com a sòcia.
- Informe de vida laboral de la persona que s’incorpora com a sòcia.
- Informe d’inscripció com a demandant d’ocupació de la persona que s’incorpora com a sòcia.
l) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot sol·licitar en qualsevol moment la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
ANNEX 2 Programa II. Foment de la creació de cooperatives, microcooperatives i societats laborals declarades projectes industrials estratègics pel Consell de Govern de les Illes Balears
1. Fets subvencionables:
a) La incorporació de socis treballadors o de treball a cooperatives i societats laborals de nova creació que tenguin la consideració de projecte industrial estratègic segons la declaració del Consell de Govern de les Illes Balears en aplicació de l’article 10.2.c) de la Llei 4/2017, de 12 de juliol, d’indústria de les Illes Balears. Requisits específics de les persones que s’incorporin com a sòcies.
b) La incorporació de socis treballadors en microcooperatives declarades com a projectes industrials estratègics pel Consell de Govern de les Illes Balears.
2. Requisits de les persones que s’incorporin com a sòcies treballadores o de treball:
2.1. Les persones que s’incorporin com a sòcies treballadores o de treball en una cooperativa, en una microcooperativa o en una societat laboral declarada com a projecte industrial estratègic han ser persones desocupades inscrites en demanda d’ocupació en el servei públic d’ocupació.
2.2. La persona que s’incorpora com a soci treballador o de treball s’ha de donar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social amb caràcter previ a la sol·licitud. La data d’alta és la referència per al compliment dels requisits anteriors i es pot sol·licitar aquesta subvenció per a les incorporacions de socis o sòcies amb dates d’alta a la Seguretat Social incloses en el període establert en l’apartat quart.1.a) d’aquesta convocatòria d’ajuts.
3. Quantia dels ajuts del Programa II
Les quanties dels ajuts corresponents a la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives, en microcooperatives i en societats laborals declarades com a projectes industrials estratègics són de 12.000 € per cada persona desocupada i en demanda d’ocupació incorporada com a sòcia treballadora o de treball.
A més, la subvenció s’ha d’incrementar en 1.000 € per la concurrència de cadascuna de les circumstàncies següents:
— Dona.
— Home de 45 o més anys.
— Persona en situació d’exclusió social.
— Víctima de violència de gènere.
— Persona en situació d’atur de llarga durada. S’entén que es troba en situació d’atur de llarga durada si consta inscrita en demanda d’ocupació en el servei d’ocupació corresponent durant un termini de 12 mesos dins dels 18 mesos anteriors a la subscripció del contracte.
Totes aquestes quanties s’estableixen per a incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball a jornada completa. En el cas que la jornada de la persona incorporada com a sòcia sigui a temps parcial, la quantia de l’ajut s’ha de calcular de forma proporcional al temps efectiu de la durada de la jornada de treball, la qual no pot ser inferior al 50 % de la jornada completa d’un soci treballador o de treball comparable.
En supòsits d’incorporacions de socis treballadors o de treball amb caràcter fix discontinu, el període d’activitat inicialment previst ha de ser de 6 mesos com a mínim.
4. Documentació específica per als ajuts del Programa II:
Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents que figuren a continuació per acreditar els requisits establerts en l’apartat anterior:
a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb les indicades en l’apartat onzè d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.
b) Certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la data d’alta i permanència com a soci treballador o de treball de la persona incorporada i còpia del full del llibre de socis i sòcies en què es registra l’alta.
c) En el supòsit d’incorporació de persones en situació d’exclusió social, el certificat corresponent emès per l’administració pública competent que acrediti aquesta situació.
d) Si pertoca, acreditació que la persona que s’incorpora com a sòcia és víctima de violència de gènere.
e) En el cas d’incorporacions a temps parcial o de caràcter fix discontinu:
- Si l’entitat sol·licitant és una societat laboral, còpia del contracte de treball.
- Si l’entitat sol·licitant és una cooperativa, certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la durada de la jornada que té fixada la persona que s’incorpora amb relació a la d’un soci a jornada completa o el període d’activitat inicialment previst en el cas de fixos discontinus.
f) Alta en la Seguretat Social de la persona que s’incorpora com a sòcia.
En el cas que l’alta de la persona incorporada com a sòcia treballadora o de treball es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s’ha d’aportar el certificat d’alta emès per la mutualitat corresponent.
g) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot obtenir les dades corresponents als documents que figuren a continuació per mitjà d’una consulta a les bases de dades pertinents, si bé l’entitat sol·licitant també els pot aportar si ho considera oportú:
- Document nacional d’identitat de la persona que s’incorpora com a sòcia.
- Informe de vida laboral de la persona que s’incorpora com a sòcia.
- Informe d’inscripció com a demandant d’ocupació de la persona que s’incorpora com a sòcia.
h) Respecte de l’acreditació de la declaració de projecte industrial estratègic, la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral farà les gestions oportunes amb la Direcció General de Política Industrial perquè consti en l’expedient la declaració corresponent per part del Consell de Govern, prevista en l’article 10 de la Llei 4/2017, d’indústria de les Illes Balears.
i) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot sol·licitar en qualsevol moment la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
ANNEX 3 Foment de la creació de microcooperatives mitjançant la subvenció de les despeses de posada en marxa
1. Fet subvencionable
El fet subvencionable és la creació de microcooperatives en els termes de la Llei 4/2019, de 31 de gener, de microcooperatives de les Illes Balears.
2. Despeses subvencionables.
2.1. Es consideren subvencionables els costs associats a la posada en marxa de microcooperatives i concretament els següents:
a. Despeses d’assessoria en les diverses àrees de la gestió empresarial. Aquestes despeses s’han de referir a les de caràcter extraordinari que afecten la viabilitat o per a la implantació de projectes d’innovació en els processos de gestió o organització (com ara estudis de viabilitat, organització, diagnosi i altres de naturalesa anàloga) o a la implantació de noves tecnologies. En canvi, se n’exclouen les tasques d’assessorament que per la seva naturalesa tenguin caràcter ordinari i continuat en l’activitat de l’empresa.
b. Despeses notarials inherents a la constitució de la microcooperativa.
c. Despeses en publicitat, promoció i comercialització en la fase de llançament de l’activitat.
2.2. Les despeses subvencionables per aquest concepte són les que es realitzin en el termini màxim de sis mesos anteriors i posteriors a la data de l’escriptura de constitució de l’entitat sol·licitant i han d’estar compreses dins el període de convocatòria determinat en l’apartat quart d’aquesta Resolució.
3. Quantia dels ajuts corresponents al Programa III.
La quantia ha de ser el 100 % dels costs totals suportats que s’enumeren en l’apartat anterior, amb el límit per empresa de mil euros (1.000 €).
4. Documentació específica referida al Programa III.
Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents següents, segons pertoqui:
a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb les indicades en l’apartat onzè d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.
b) Pressuposts o factures proforma de la despesa a realitzar o factures en cas que la despesa ja s’hagi efectuat.
ANNEX 4 Programa IV. Subvenció de les quotes de la Seguretat Social de les persones perceptores de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i que s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives, en microcooperatives o en societats laborals
1. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris de la subvenció prevista en aquest Programa, les persones desocupades que perceben la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i que s’hagin constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa o en una societat laboral o com a soci treballador en una microcooperativa.
2. Requisits
Les persones sol·licitants dels ajuts han de complir els requisits següents:
a) Haver percebut la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic.
b) Haver-se constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa o societat laboral o com a soci treballador en una microcooperativa.
c) Haver iniciat l’activitat el mes següent de la percepció de la prestació de pagament únic o estar en fase d’iniciació.
d) Estar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social.
e) Justificar l’ingrés de les quotes, la subvenció de les quals se sol·licita, mitjançant la presentació dels butlletins de cotització corresponents, que s’han de correspondre amb l’àmbit temporal establert en l’apartat quart.1.b) d’aquesta convocatòria.
3. Quantia i duració de l’ajut
3.1. L’import de la subvenció és calcula sobre la base dels percentatges següents de les quotes als règims de la Seguretat Social que s’indiquen:
a) Si la persona sòcia treballadora o de treball causa alta en el règim corresponent de la Seguretat Social com a treballador autònom, se subvenciona el 50 % de la quota, calculada sobre la base mínima de cotització.
b) Si la persona sòcia treballadora o de treball causa alta en un altre règim de la Seguretat Social, el 100 % de l’aportació del treballador o treballadora en les cotitzacions al règim corresponent.
3.2. La duració de la subvenció de quotes ha de coincidir amb el temps en què la persona sol·licitant hauria percebut la prestació per desocupació si no ho hagués fet en la modalitat de pagament únic.
4. Documentació específica per als ajuts del Programa IV:
Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents següents per acreditar els requisits establerts en l’apartat 1 d’aquest annex:
a) Fotocòpia de la resolució per la qual es concedeix la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic.
b) Fotocòpia de l’escriptura de constitució de l’entitat o document acreditatiu d’haver-s’hi incorporat com a soci treballador o de treball.
c) Butlletins de cotització mensuals al règim especial d’autònoms, quan pertoqui.
d) Butlletins de cotització TC1 i TC2 al Règim General de la Seguretat Social o règims especials corresponents i nòmines, quan pertoqui.
e) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot obtenir les dades corresponents als documents següents per mitjà de consulta a les bases de dades pertinents, si bé la persona sol·licitant també els pot aportar si ho considera oportú:
- Document nacional d’identitat de la persona que s’incorpora com a soci.
- Alta a la Seguretat Social de la persona que s’incorpora com a soci.
- Informe de vida laboral de la persona que s’incorpora com a soci.
- Informe d’inscripció com a demandant d’ocupació de la persona que s’incorpora com a soci.
ANNEX 5 Programa V. Inversions en noves tecnologies de la informació i les comunicacions
1. Inversions subvencionables
1.1. Les despeses de desenvolupament i implantació de pàgines web. Per poder ser objecte de subvenció el contingut de les pàgines web s’ha de referir exclusivament a l’activitat professional o empresarial que la persona sol·licitant exerceix a les Illes Balears.
1.2. La implantació de programari de gestió. Poden ser objecte de subvenció les despeses d’adquisició, implantació i parametrització de sistemes informàtics de gestió amb funcionalitats que es refereixin exclusivament a l’activitat professional o empresarial que la persona sol·licitant exerceix a les Illes Balears.
2. Característiques de les inversions
2.1. Les característiques de les inversions relatives al desenvolupament de pàgines web són les següents, sense perjudici de la incorporació d’altres funcionalitats:
A) Disposar d’un nom de domini propi per mitjà del qual s’ha d’accedir a la pàgina web, registrat a nom de l’entitat sol·licitant. No s’admeten dominis registrats a nom de terceres persones.
B) Incorporar en la pàgina principal, en lloc visible, el logotip de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria amb la indicació que ha subvencionat la pàgina web.
C) Incorporar informació general en compliment de la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i el comerç electrònic https://www.boe.es/buscar/pdf/2002/BOE-A-2002-13758-consolidado.pdf
D) Incorporar la clàusula de protecció de dades de caràcter personal pertinents en tots els formularis de recollida de dades en compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Les clàusules han d’identificar la finalitat i el tractament de les dades i han d’informar del mitjà per exercir els drets d’accés, modificació, cancel·lació i oposició.
E) Disposar de navegació per menús presents en tot el lloc web.
F) Incorporar, almenys, els continguts i les funcionalitats següents:
a) Presentació del negoci.
b) Informació detallada de localització i contacte.
c) Formulari de contacte que no requereixi d’un client de correu extern.
d) Informació dels productes o serveis que s’ofereixen.
G) Incorporar un o més serveis de valor afegit com ara comerç electrònic (recollida de comandes, sistemes de reserves, de pressuposts, etc.), fidelització de clients (butlletins electrònics, extranet d’usuaris, etc.), prestació de serveis en línia, o altres degudament acreditats per l’entitat sol·licitant.
2.2. Les característiques de les despeses d’implantació de la pàgina web són les següents:
A) Les despeses d’implantació només se subvencionaran si s’inclouen com un concepte més (encara que separat i detallat com cal) en la factura de desenvolupament de la pàgina web. No se subvencionaran despeses d’implantació si no van acompanyades amb les despeses de desenvolupament de la pàgina web.
B) Les despeses derivades de la implantació de la pàgina web que es poden subvencionar són:
a) Alta del domini.
b) Alta i contracte de lloguer del primer any.
c) Alta i manteniment, durant el primer any, de comptes de correu electrònic associades al domini.
d) Manteniment de la pàgina web durant el primer any.
2.3. Les característiques de la implantació de programari de gestió són les següents:
A) Es poden subvencionar les despeses d’adquisició, de llicències o contractació de desenvolupament a mida d’aplicacions informàtiques de gestió avançada dels tipus següents:
a) Aplicacions de gestió financera (facturació, comptabilitat, etc.).
b) Aplicacions de gestió dels recursos humans (nòmines, etc.).
c) Aplicacions de gestió de clients.
d) Aplicacions de gestió de la cadena de subministrament: sincronització de dades, gestió de la vida del producte, gestió de cost, gestió de subministrament, gestió del proveïdor, valoració de resultats, etc.
e) Aplicacions per a la logística d’emmagatzematge, embalatge, composició, etc.
f) Sistemes de gestió documental.
g) Programari de gestió específica per a ajudants personals digitals (PDA).
h) Programari de gestió específica per a sistemes de posició global (GPS): sistemes de gestió de flotes, posicionament, etc.
i) Qualsevol altre programari de gestió de característiques similars a les anteriors la implantació del qual impliqui una millora de l’activitat professional o empresarial.
B) Es podran subvencionar les despeses d’implantació de programari de gestió indicat si s’inclouen com un concepte més (encara que separat i amb el detall escaient) en la factura d’adquisició dels software de gestió. S’han de desglossar les despeses d’implantació i parametrització per cada aplicació.
C) No són subvencionables les despeses derivades de la formació per a la posada en marxa de les aplicacions adquirides, com tampoc el maquinari ni les despeses de comunicacions necessàries per a la implantació de l’aplicació de gestió que se subvenciona.
3. Quantia de la subvenció
3.1. La quantia de la subvenció és del 50 % del cost subvencionable sense que en cap cas es puguin superar els límits següents:
A) Desenvolupament i implantació de pàgines web, se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 2.000 € d’ajut per pàgina desenvolupada i implantada.
B) Implantació de programari de gestió: se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 1.000 € d’ajut per cada programari implantat.
4. Documentació específica
Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents que figuren a continuació per acreditar els requisits establerts per a les inversions:
a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb les indicades en l’apartat onzè.3 d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.
b) Per al desenvolupament i implantació de pàgines web: el contracte signat pel sol·licitant i l’empresa que la desenvolupa en el qual s’especifiqui l’abast del desenvolupament contractat, les condicions en què s’ha de prestar el servei i el cost desglossat adequadament.
c) Per a la implantació de programari de gestió avançada: memòria explicativa de les característiques i funcionalitats dels programari que s’ha d’adquirir, com també els avantatges competitius que aportarà a l’empresa, amb una breu descripció de l’activitat, justificació de la necessitat d’informatització dels processos, descripció de les característiques tècniques i funcionals del programari que s’ha d’adquirir, millores que s’introdueixin i justificació del programari seleccionat.
d) En el cas de contractació de desenvolupament a mida de les aplicacions, s’ha d’aportar també una còpia del contracte de desenvolupament del programari.
ANNEX 6 COMPTE JUSTIFICATIU dels ajuts concedits destinats a inversions en noves tecnologies de la informació i les comunicacions en cooperatives, microcooperatives i societats laborals, o dels destinats a despeses de constitució de microcooperatives (Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, i Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 20 de maig de 2019)
Número d’expedient: |
|
Exercici pressupostari: |
|
Partida pressupostària: |
|
|
|
Beneficiari: |
|
NIF: |
|
Concepte: |
|
|
|
Número de BOIB i data de la convocatòria: |
|
Data de concessió: |
|
Data d’execució: |
|
Data de justificació: |
|
El beneficiari identificat més amunt declara que: Data: (signatura)
|
MEMÒRIA D’ACTIVITATS I CRITERIS
Número d’expedient: |
|
Exercici pressupostari: |
|
Beneficiari: |
|
NIF: |
|
Concepte: |
|
Descripció del projecte i de la seva execució: |
ADQUISICIÓ D’IMMOBLES (1) |
|||
Identificació de l’immoble: |
|
||
Nom/raó social del taxador: |
|
||
Número d’informe de taxació: |
|
||
Data d’emissió de la taxació: |
|
||
Valor de la taxació: |
|
||
OBRES, SUBMINISTRAMENTS O SERVEIS (2) |
|||
Identificació de la prestació: |
|
||
Pressuposts sol·licitats: |
|||
Empresa: |
Oferta econòmica: |
Altres aspectes rellevants de l’oferta: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oferta seleccionada i motivació: |
|
Descripció dels criteris d’imputació: |
El beneficiari |
|
Notes: |
Data: (signatura) |
|
S’ha d’emplenar amb independència de la quantia de l’adquisició. S’ha d’emplenar per a obres amb un cost d’execució superior a 40.000 euros, o subministraments i prestacions de serveis superiors a 15.000 euros. |