Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 4894
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 17 de maig de 2019 per la qual es regula el procediment selectiu de correctors de les proves corresponents a les avaluacions de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària i de quart curs d’educació secundària obligatòria en una mostra de centres, d’ambdues etapes educatives, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Fets
1. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat, de 14 de març de 2019, per la qual s’aproven les instruccions per dur a terme durant el curs acadèmic 2018-2019, les proves corresponents a les avaluacions de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària i de quart curs d’educació secundària obligatòria en una mostra de centres, d’ambdues etapes educatives, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, especifica que les avaluacions de final d’etapa d’educació primària i d’educació secundària obligatòria tenen caràcter mostral i que la correcció de les proves anirà a càrrec de professorat extern al centre.
2. La correcció estandarditzada de les proves de la mostra requereix coneixements tècnics per a la seva realització. Per aquest motiu, cal disposar de professorat amb un grau d’especialització que garanteixi la qualitat del procés. Sembla procedent, per tant, convocar un procediment selectiu entre el personal funcionari docent dels cossos que imparteixen docència a l’etapa d’educació primària i a la d’educació secundària, amb un perfil professional congruent amb la naturalesa de les proves per tal que puguin procedir a la realització de les tasques de correcció de les proves d’avaluació de final de l’etapa d’educació primària i de final de l’etapa d’educació secundària obligatòria, com també a l’entrada de les dades resultants de la correcció a l’aplicació informàtica corresponent.
Fonaments de dret
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en els articles 21 i 29 respectivament la realització d’una avaluació individualitzada als alumnes quan acabin les etapes d’educació primària i d’educació secundària obligatòria.
El Reial decret llei 5/2016, de 9 de desembre, de mesures urgents per a l’ampliació del calendari d’implantació de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, modifica, a l’article 1, la disposició final cinquena de la Llei esmentada i concreta, per a l’etapa d’educació primària, que fins a l’entrada en vigor de la normativa resultant del Pacte d’Estat Social i Polític per a l’Educació, l’avaluació de l’educació primària recollida en l’article 21 de la Llei orgànica 2/2006 s’ha de considerar mostral i ha de tenir una finalitat diagnòstica. A més, la selecció d’alumnes i de centres ha de ser suficient per obtenir dades representatives.
El mateix article 1 del Reial decret llei 5/2016 també modifica la disposició final cinquena de la Llei orgànica 8/2013 pel que fa a l’educació secundària obligatòria i, amb referència a l’article 29 de la Llei orgànica 2/2006, indica que fins a l’entrada en vigor de la normativa resultant del Pacte d’Estat Social i Polític per a l’Educació, l’avaluació de l’educació secundària obligatòria s’ha de considerar mostral, ha de tenir una finalitat diagnòstica i no ha de tenir efectes acadèmics.
La regulació de les proves d’avaluació final individualitzada d’educació primària ve determinada pel Reial Decret 1058/2015, de 20 de novembre.
L’Ordre ministerial EFP/196/2019, de 26 de febrer, regula les proves de l’avaluació final d’educació secundària obligatòria per al curs 2018/2019.
La Resolució del conseller d’Educació i Universitat, de 14 de març de 2019, dicta les instruccions per a la realització de les proves corresponents a les avaluacions de diagnòstic de final d’etapa als alumnes de sisè curs d’educació primària i als de quart curs d’educació secundària obligatòria d’una mostra de centres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el curs acadèmic 2018-2019.
Així doncs, per tal de tancar els processos corresponents a l’aplicació de les avaluacions de final d’etapa als alumnes de sisè curs d’educació primària i als de quart curs d’educació secundària obligatòria dins els terminis prevists, i ateses les competències en matèria d’avaluació del sistema educatiu que m’atorga el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, de competències i estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la CAIB i la disposició final primera de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat, de 14 de març de 2019, dict la següent
Resolució
1. Convocar, d’acord amb les condicions que especifica l’Annex I d’aquesta Resolució, un procediment per seleccionar el professorat extern als centres de la mostra, el nombre dels quals es concreten en els Annexos II i III, perquè duguin a terme la correcció de les proves corresponents a les avaluacions de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària i de quart curs d’educació secundària obligatòria.
2. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a Annex IV d’aquesta Resolució.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al BOIB, segons el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de maig de 2019
El director general de Planificació, Ordenació i Centres,
Antoni Morante Milla
Annex I
1. Professorat encarregat de la correcció i de l’entrada de dades a l’aplicació informàtica de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària.
1.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris del cos de mestres que imparteixin docència a l’etapa d’educació primària en el moment de la publicació d’aquesta Resolució, que estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i que compleixin els requisits següents:
a) Pertànyer al cos de mestres.
b) Impartir, durant aquest curs, a l’educació primària, àrees directament associades a les competències objecte de l’avaluació (llengua anglesa, llengua castellana, llengua catalana, matemàtiques o ciències naturals).
c) No estar sotmès a expedient disciplinari.
1.2. El nombre de correctors necessaris és el que s’especifica a l’Annex II d’aquesta convocatòria.
2. Professorat encarregat de la correcció i de l’entrada de dades a l’aplicació informàtica de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria.
2.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris docents que imparteixen docència a l’etapa d’educació secundària obligatòria i batxillerat, que en el moment de la publicació d’aquesta Resolució estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i compleixin els requisits següents:
a) Pertànyer a algun dels cossos de catedràtics d’ensenyament secundari o de professors d’ensenyament secundari que desenvolupin les seves funcions a l’educació secundària obligatòria, batxillerat o formació professional.
b) Impartir, durant aquest curs, a l’ensenyament secundari, matèries directament associades a les competències objecte de l’avaluació (llengua anglesa, llengua castellana i literatura, llengua catalana i literatura, matemàtiques i geografia i història).
c) No estar sotmès a expedient disciplinari.
2.2. El nombre de correctors necessaris és el que s’especifica a l’Annex III d’aquesta convocatòria.
3. Termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds s’han de presentar en un termini màxim de deu dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.
4. Tramesa de documentació
Els aspirants han de remetre a l’IAQSE la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura a l’Annex IV d’aquesta convocatòria. No serà necessari que acreditin les dades professionals que figuren al portal de personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.
Les sol·licituds poden presentar-se al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a Correus, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la. Per establir l’ordre d’entrada de les sol·licituds que no hagin estat presentades als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, es consideraran presentades a les 24:00 hores del dia d’entrega.
Una vegada registrada la sol·licitud i abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, se n’haurà d’enviar una còpia per correu electrònic (iaqse@iaqse.es) o per fax (971 176902) a l’IAQSE. Si no s’envia aquesta còpia, l’aspirant no apareixerà al llistat provisional de seleccionats, sense perjudici que pugui aparèixer al llistat definitiu si s’estima la seva reclamació.
5. Procés de selecció dels correctors
5.1 Criteris de selecció
Entre els aspirants que compleixin tots els requisits, se’n seleccionarà, per estricte ordre d’entrada al registre, el nombre suficient per cobrir les places de correctors per a cada una de les proves.
5.2. Suplències
Els aspirants no seleccionats romandran adscrits a una llista que permetrà a l’Administració educativa, en el cas que no hi renunciïn expressament, cobrir les necessitats de correctors que puguin presentar-se eventualment en l’aplicació d’aquesta convocatòria.
5.3. Resultats de la selecció
El director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà una Resolució per aprovar el llistat provisional d’aspirants seleccionats i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta Resolució es publicarà a la web de l’IAQSE (http://iaqse.caib.es). Es disposarà de dos dies hàbils, des de l’endemà de la publicació del llistat, per a possibles reclamacions, que s’hauran de remetre per correu electrònic a l’IAQSE (iaqse@iaqse.es).
Una vegada revisades les reclamacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà la Resolució amb el llistat definitiu d’aspirants seleccionats. Aquesta Resolució es publicarà a la web de l’IAQSE abans del dia 10 de juny de 2019.
6. Compromisos adquirits pels seleccionats
6.1. Les feines derivades de la correcció i de la introducció de dades de les proves en l’aplicació informàtica, que s’habilitarà a tal efecte, i que s’han de realitzar fora de l’horari laboral.
6.2. Seguir les pautes derivades de les instruccions de correcció de les proves que els faciliti l’IAQSE.
6.3. Un cop començat el procés d’avaluació, no podran renunciar-hi.
6.4. Complir amb exactitud el calendari i els horaris que s’estableixin.
6.5. Mantenir la confidencialitat sobre les proves i els resultats. En aquest sentit, hauran de signar el document de compromís de confidencialitat. Pel que fa al trasllat de la documentació (proves realitzades i llistats) i a les dades personals de l’alumnat, els correctors han d’ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
7. Compensació econòmica
Els seleccionats percebran, en els termes que estableix la legislació vigent, una compensació econòmica en concepte de gratificació per la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o jornada habitual de treball. Aquesta compensació es farà en concepte de correcció de les proves.
8. Manca de sol·licituds
En el cas de no cobrir-se les places per fer la correcció de les proves, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres pot designar els funcionaris docents corresponents, sempre que compleixin amb els requisits del punt 1.1 i 2.1. respectivament de l’Annex I d’aquesta convocatòria.
Annex II
Nombre d’aplicadors de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en anglès.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en castellà.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en català.
2 correctors de les proves de la competència matemàtica.
2 correctors de les proves de les competències bàsiques en ciència i tecnologia.
Annex III
Nombre d’aplicadors de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en anglès.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en castellà.
2 correctors de les proves de la competència en comunicació lingüística en català.
2 correctors de les proves de la competència matemàtica.
2 correctors de les proves de la competència social i cívica.
Annex IV
Sol·licitud per participar en el procediment selectiu de correctors de les proves corresponents a les avaluacions de final d’etapa dels alumnes de sisè curs d’educació primària i de quart curs d’educació secundària obligatòria, convocades per Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 14 de març de 2019 (BOIB de 21 de març)
DADES DEL SOL·LICITANT / DE LA SOL·LICITANT
Nom i Llinatges
NIF
NRP
Adreça
Localitat
Codi postal
Telèfon de contacte
Correu electrònic
Situació administrativa
Càrrec
Cos
Especialitat/Habilitació
Centre de destinació
Localitat del centre de destinació
CP del centre de destinació
Telèfon del centre de destinació
Observacions: __________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________
Data:
Signatura
Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE)