Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 4887
Bases que han de regir la convocatòria d’una línia de subvencions en matèria de prevenció, reutilització i reciclatge de residus a entitats sense ànim de lucre 2019
1. Justificació
En matèria de residus domèstics, la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, al seu article 8 estableix la jerarquia de residus, en la qual la prevenció, la reutilització i el reciclatge ocupen els tres primers llocs. A l’article 12.5 disposa que les entitats locals poden gestionar en matèria de prevenció de residus. A la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, s’estableixen com a objectius prioritaris la prevenció, reutilització, preparació per a la reutilització i el reciclatge. El Pla Director Sectorial per a la Gestió de Residus Urbans d’Eivissa i Formentera (PDSGRUEF), aprovat mitjançant Decret 46/2001, de 30 de març, té, com a màxima prioritat, la prevenció dels residus, i en segon lloc, el seu reciclatge.
Així, es desprèn la necessitat de fomentar, des de l’administració, la prevenció, reutilització i reciclatge dels residus. Des del Departament de Medi Ambient del Consell Insular d’Eivissa (CIE en endavant), es vol premiar la promoció de projectes enfocats en la prevenció, la reutilització i el reciclatge dels residus per part de les entitats socials.
2. Objecte i beneficiaris
2.1. La finalitat principal d’aquesta subvenció és fomentar la prevenció, reutilització i el reciclatge de residus domèstics a l’illa d’Eivissa i, per tant, contribuir a assolir una gestió més sostenible i un estalvi de recursos naturals i, al mateix temps, donar compliment als objectius establerts a la normativa vigent.
2.2. L’objecte d’aquesta convocatòria és fomentar la implantació de projectes de prevenció, reutilització i reciclatge de residus domèstics a l’illa d’Eivissa que incloguin actuacions en els següents àmbits:
-Dependències pròpies.
-Projectes dirigits a la ciutadania.
Les actuacions subvencionables en els diferents àmbits poden ser:
a.- Ambientalització de compres (establiment de pautes de compra amb criteris de prevenció, reutilització i reciclatge/reciclabilitat).
b.- Actuacions per a la prevenció de la publicitat i premsa gratuïta, i del paper que no constitueix envàs en general.
c.- Promoció de la reparació i reutilització d’equips i productes (mercats de segona mà, proves pilot de bolquers reutilitzables, etc.).
d.- Actuacions per a l’estalvi d’envasos (foment de la reutilització de bosses o d’altres elements, evitar el sobreembalatge, afavorir els sistemes de dipòsit, devolució i retorn, substitució de productes d’un sol ús per productes reutilitzables, etc., i en general destinades a realitzar la transició cap al compliment dels objectius de la Llei de Residus Balear).
e.- Campanyes de conscienciació de prevenció, de reutilització i/o de reciclatge generals o específiques (promoció del consum immaterial, promoció de bones pràctiques i ús responsable del paper, conscienciació del malbaratament alimentari, etc.).
f.- Elaboració de materials didàctics (vídeos, audiovisuals, etc.).
g.- Tallers per reciclar residus i convertir-los en nous objectes útils.
h.- Altres actuacions relacionades amb l’objecte de la convocatòria.
Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000 euros sense (IVA exclós) en contractes de subministrament o de serveis, la beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, s’ha de fer de conformitat amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.
2.3. Característiques de les actuacions objecte de subvenció:
a.- Han d’estar exclusivament centrades en la prevenció, la reutilització i/o el reciclatge de residus domèstics.
b.- Han d’estar clarament definides, tant des del punt de vista tècnic com econòmic, han de presentar un pressupost justificat, i han de ser perfectament quantificables, avaluables i controlables tant en la fase de valoració com en la de seguiment.
c.- Els missatges que es difondran han d’incloure els beneficis ambientals de la prevenció, reutilització i/o el reciclatge dels residus i la forma de realitzar les accions de prevenció, reutilització i/o de reciclatge.
d.- Els elements de difusió i materials que es realitzin en el marc del projecte duran el distintiu del beneficiari de la subvenció i el del Consell Insular d’Eivissa, que es pot consultar a la pàgina web del CIE www.conselldeivissa.es.
e.- Han de ser projectes executats entre l’1 de gener de 2018 i el 30 de setembre de 2019.
f.- Seran subvencionables el personal propi, el material (tant béns inventariables com no inventariables) i altres despeses necessàries per a la realització de les actuacions de prevenció, reutilització i/o de reciclatge projectades, incloses les campanyes de difusió i d’informació del projecte de prevenció, reutilització i/o reciclatge. Són objecte d’aquesta subvenció els projectes que s’hagin executat a l’illa d’Eivissa, a partir de l’1 de gener de 2018 i fins la data de justificació establerta a la base 9, sempre i quan no hagin estat finançats amb la subvenció del departament de Medi Ambient per prevenció, reutilització i reciclatge per a entitats sense ànim de lucre d’altres anys. No seran subvencionables les despeses generals.
g.- També queden exclosos els gots, els plats, els coberts i les tasses compostables, i les fonts d’aigua, els premis i els regals no relacionats amb la prevenció, reutilització i/o reciclatge.
2.4. Poden concórrer a aquesta convocatòria les entitats i associacions sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa que vulguin dur a terme un projecte de prevenció, reutilització i/o reciclatge de residus. Poden ser associacions ecologistes, associacions de vesins, comunitats de propietaris, associacions de mares i pares d’alumnes, etc.
3. Consignació pressupostària
La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és de 130.000 € (cent trenta mil euros) amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 1700 48900 (100.000 €) i 1700 78900 (30.000 €). L’import màxim per beneficiari és de 20.000 €, dels quals, només podran ser destinats a finançar béns inventariables un màxim de 6.000 €.
D’acord amb l’article 31.4. de la Llei 38/2003, General de Subvencions, els beneficiaris hauran de destinar els béns inventariables a la fi concreta per a la qual es va atorgar la subvenció durant al menys dos anys. En el cas de béns inventariables inscriptibles a un registre públic, aquest termini serà al menys, de cinc anys.
4. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients
4.1. L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa el Decret de Presidència de 8 de juliol de 2015 (BOIB núm. 103 de 10/07/2015) de determinació de les atribucions corresponents dels diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa, en el seu punt segon, apartat d.
4.2. El Departament de Medi Ambient serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. Es constituirà una comissió avaluadora integrada per:
Aquesta comissió emetrà un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució provisional.
4.3. Una vegada avaluades les sol·licituds, el Conseller Executiu del departament de Medi Ambient formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d’entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l’ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la seua denegació, s’indicarà la causa d’exclusió o denegació. Una vegada notificada la resolució, es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè els interessats formulin les al·legacions que estimin oportunes. Examinades les al·legacions presentades, si és el cas, per les entitats interessades, l’òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.
Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Medi Ambient que expressarà la relació d’entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda. Igualment, si és el cas, les sol·licituds excloses o per a les quals es denega, amb indicació de la causa d’exclusió o denegació. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades.
4.4. La resolució del conseller executiu del Departament de Medi Ambient, dictada per delegació, i que s’ha de considerar dictada per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureix la via administrativa. Contra l’esmentada resolució, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
4.5. D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’haurà d’entendre desestimada. D’acord amb l’article 45.1.b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió de les ajudes s’exposarà a la seu electrònica del CIE (http://seu.conselldeivissa.es/), fent referència al número de registre d’entrada de la sol·licitud.
4.6. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, d’acord amb les condicions administratives i tècniques establertes a les bases reguladores per adquirir la condició de beneficiari, hagin estat desestimades per sobrepassar la quantia màxima del crèdit fixat a la convocatòria.
4.7. L’atorgament de la subvenció comporta l’obligació per part del beneficiari d’executar el projecte i realitzar l’activitat que basa la concessió de la subvenció.
4.8. En compliment de l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions s’ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s’imputin, la relació d’associacions o entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda concedida i l’objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.
5. Règim de les ajudes
El procediment de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva. El procediment de concessió d’aquestes ajudes s’ha de tramitar d’acord amb els principis de publicitat, d’objectivitat, de transparència, d’igualtat i de no-discriminació, i per concórrer en el sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari, en el marc del que preveuen l’article 30.7 de la Llei 38/2003.
Cada entitat pot sol·licitar més d’una ajuda, però en cap cas cada entitat podrà rebre més de 20.000 € (ni més de 6.000 € per béns inventariables) tenint en compte tots els projectes per als quals sol·liciti subvenció, ja sigui individualment o conjuntament amb altres entitats.
El pagament de la subvenció concedida quedarà condicionat a la implantació del projecte presentat i aprovat pel qual ha estat concedida.
L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, o ingressos o recursos privats, superi el cost de l’activitat que durà a terme el beneficiari.
Les subvencions que s’atorguin tenen caràcter ocasional i no generen cap dret a continuïtat en l’assignació de finançament per a exercicis posteriors.
Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions, sempre que l’import total de les ajudes no superi l’import total del projecte. Serà obligació de les beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d’ingressos i despeses prevista a la base 13a de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció.
Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d’aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6. Requisits dels sol·licitants
Per ser beneficiari de les ajudes que es preveuen en aquesta convocatòria, les persones físiques o jurídiques sol·licitants hauran de complir amb els següents requisits generals:
a.-Estar al corrent de les seues obligacions econòmiques amb el CIE.
b.-Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
c.-L’àmbit territorial de les actuacions serà l’illa d’Eivissa.
d.-Els requisits específics que es detallen en la base 2.3.
e.-No podran ser beneficiaris de les subvencions les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears i de l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
f.-Els beneficiaris hauran de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
7. Documentació a presentar
S’estableix un termini de presentació de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB. D’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques al seu article 14.2, les sol·licituds i la resta de documentació, així com qualsevol altra relació amb el CIE, es presentarà per mitjans electrònics a la seu electrònica del CIE (seu.conselldeivissa.es). Els interessats hauran de presentar:
a.- Instància dirigida al Conseller de Medi Ambient del Consell Insular d’Eivissa, avda. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa (Illes Balears), degudament firmada per la persona que sigui representant legal de l’entitat. Hi haurà disponible un model normalitzat de sol·licitud a la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa, que és el que figura a l’annex I. Les sol·licituds de subvenció hauran d’incloure amb detall els conceptes per als quals es concorre a la convocatòria i que, en tot cas, hauran de ser coherents amb l’objecte de la convocatòria. Així mateix, s’indicarà a la sol·licitud l’adreça electrònica a la qual el CIE enviarà els avisos de les notificacions telemàtiques referents a aquesta subvenció.
b.- La presentació de la sol·licitud d’ajuda comportarà l’autorització del sol·licitant perquè el CIE obtingui la comprovació del compliment dels requisits establerts als apartats 6.a. i 6.b. mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. No obstant això, si el sol·licitant aporta les certificacions en els termes previstos, el CIE no realitzarà aquesta comprovació d’ofici. Es podrà simplificar l’acreditació d’aquest compliment mitjançant la presentació de declaració responsable (model normalitzat a l’annex II), en els casos que descriu l’article 24 del RD 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i sempre que l’ajuda sol·licitada sigui com a màxim de 3.000 €. En el cas que l’ajuda sol·licitada superi els 3.000 euros s’hauran de presentar certificats que acreditin aquests aspectes.
c.- Sempre que no s’hagi presentat amb anterioritat, s’haurà de presentar original de l’imprès de sol·licitud de transferència bancària, emplenat i segellat pel director/per la directora de l’entitat bancària corresponent (model normalitzat a l’annex III). La sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés.
d.- Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions que s’esmenten al punt 6.e (s’inclou al model de sol·licitud a l’annex I).
e.- Declaració de l’existència d’altres subvencions o ajudes públiques o privades sol·licitades per al projecte, amb indicació de la quantia sol·licitada, el percentatge que suposa del cost total del projecte, si estan en fase de sol·licitud o concessió i amb càrrec a quina entitat pública o privada s’han sol·licitat (s’inclou al model de sol·licitud a l’annex I). En cas d’haver sol·licitat altres ajudes i que aquestes estiguin concedides, s’haurà d’adjuntar la notificació de resolució d’atorgament. En cas que no s’hagin sol·licitat altres ajudes o subvencions, serà necessari declarar aquest fet (s’inclou al model de sol·licitud a l’annex I).
f.- Si el certificat digital amb el qual es firma la sol·licitud és de representant legal de l’entitat, només caldrà presentar el NIF o CIF de l’entitat sol·licitant. Si el certificat digital pertany a una persona física sense cap tipus de representació, s’haurà d’aportar el document acreditatiu del poder amb el qual actua, a més del NIF o CIF de l’entitat.
g.- En el cas que sigui una entitat que representa a diversos associats la que presenta la sol·licitud, serà necessari adjuntar un llistat de les entitats a les quals representa, i acreditar que actua en el seu nom i representació.
h.- Documentació acreditativa de la seua inscripció en el registre competent i escriptura de constitució i dels seus estatuts.
i.- Apartat tècnic, explicant les característiques tècniques i econòmiques del projecte, d’acord amb les dades exigides al document que consta com a l’annex IV.
El CIE podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud. No serà necessari aportar la documentació que ja consti en poder del CIE sempre que es trobi vigent, però s’haurà d’indicar la referència de l’expedient administratiu en què consta.
En el cas d’entitats que presentin més d’un projecte, hauran de presentar una sol·licitud per projecte, amb l’apartat tècnic corresponent per a cada sol·licitud. Només estaran exemptes de presentar la documentació dels apartats b, c, d, f, g i h a partir del segon projecte presentat, sempre que s’indiqui aquesta circumstància i quedi clar en quina sol·licitud es poden trobar aquests documents.
La presentació de la sol·licitud degudament firmada comporta la plena acceptació d’aquestes bases i la submissió a aquestes.
8. Selecció de beneficiaris i valoració
La selecció dels beneficiaris es realitzarà pel procediment de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat i l’efecte d’establir una prelació entre elles d’acord amb els criteris de valoració establerts a continuació, i adjudicar subvenció, fins a 20.000 € i fins el 100 % de l’import del projecte (IVA inclòs), a aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicar-se els següents criteris, i fins exhaurir les partides pressupostàries destinades a aquesta línia de subvencions. La Comissió avaluadora puntuarà cada projecte d’acord amb els següents criteris:
a.- El grau d’interès que suposin les actuacions proposades per a la millora en la prevenció, la reutilització i el reciclatge de residus de l’illa d’Eivissa. Es valorarà aquest interès en funció del benefici aportat a l’Administració, tant a nivell de Consell Insular com local, per tractar-se d’una acció inclosa entre les seues prioritats, i de l’abast o repercussió de l’acció projectada. S’adjudicaran fins un màxim de 4 punts.
b.- La qualitat del projecte presentat a l’Apartat Tècnic inicial. Es valorarà aquesta qualitat en funció de la concreció dels seus objectius, l’explicació detallada de les actuacions, el desenvolupament de la metodologia, la idoneïtat dels recursos humans i la presentació dels suports documentals en els quals es basarà el treball. També es valorarà la presentació del projecte. S’adjudicaran fins un màxim de 3 punts.
c.- La relació del cost del projecte amb el treball presentat i desenvolupat. Es valorarà l’eficiència de les actuacions. S’adjudicaran fins un màxim de 3 punts.
Per cada punt obtingut, es comptaran 10 punts percentuals (és a dir, si se li atorguen 7,5 punts, equivaldrà a un 75% de l’import sol·licitat). En cas d’haver sol·licitat una part per béns inventariables i una part per béns no inventariables, el percentatge atorgat d’acord amb la puntuació obtinguda s’aplicarà a ambdues quantitats.
En cas de no arribar la quantitat total per pagar tots els imports sol·licitats, es tendran en compte les puntuacions per pagar en primer lloc els projectes amb més puntuació en l’ordre resultant, i fins que s’exhaureixin les quantitats disponibles.
9. Justificació i pagament de la subvenció
9.1. La justificació de la subvenció es farà en una sola vegada en el moment de finalització del projecte i, com a màxim, fins el 30 de setembre de 2019. Inclourà la totalitat del projecte, tot i que no s’hagi subvencionat el 100%. Si amb la documentació presentada no s’arriba a justificar el 100% de l’actuació per la qual es va sol·licitar l’ajuda, la quantitat d’ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades, d’acord amb la taula de l’apartat 10.
9.2. Es consideraran despeses justificables les que siguin efectivament realitzades i pagades entre l’1 de gener de 2018 i fins a la data límit de justificació, sempre que es tracti d’actuacions incloses en els projectes subvencionats per la present convocatòria.
9.3. Per justificar la subvenció, el beneficiari haurà de presentar a la seu electrònica del CIE la següent documentació:
a.- Compte justificatiu simplificat (art. 30 de Llei 38/2003 i art. 75 del Reial Decret 887/2006), que tendrà caràcter de document amb validesa jurídica per a la justificació de la subvenció. Inclourà la següent informació (model normalitzat a l’annex V):
- Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtenguts. La memòria haurà d’anar acompanyada d’un exemplar de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini del CIE, mitjançant el logotip de la institució.
- Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament, tot declarant que les despeses relacionades corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada i que les factures justificatives de la subvenció concedida no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l’IVA. Cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions esdevingudes.
- Un detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seua procedència.
- En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.
b.- Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida a l’entitat beneficiària a fi de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.
El departament de Medi Ambient podrà realitzar, mitjançant tècniques de mostreig aleatori simple, les comprovacions que estimi necessàries i que permetin obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció. Així, podrà sol·licitar a aquelles entitats beneficiàries seleccionades, la remissió dels justificants que consideri oportuns (factures i justificants de pagament), sense perjudici del control financer que pugui realitzar la Intervenció General del CIE. En el seu cas, el mostreig es realitzarà de la següent manera: per sorteig, se seleccionarà de forma aleatòria un número d’expedients equivalent a entre el 30 i el 40% del total d’expedients generats. Per a cadascun d’aquests expedients, se sol·licitarà el 100% de les factures i justificants de pagament. L’òrgan instructor es reserva la facultat d’incrementar el mostreig si es detecta un alt nivell d’incompliment. Tot això sense perjudici del pagament de la subvenció, que podrà ser tramitat amb anterioritat a la presentació dels justificants.
En aquest sentit, les factures originals o altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa del pressupost executat del projecte subvencionat han d’estar expedits a nom de les entitats subvencionades, i han de reunir tots els requisits que exigeix la normativa reguladora de les obligacions de facturació. Hauran de concretar suficientment els conceptes inclosos i les seues característiques, per tal de comprovar que s’ajusten als requisits de la convocatòria i als conceptes subvencionats. En el cas d’exempció de l’IVA, s’acreditarà suficientment la concessió d’aquesta exempció. Es procedirà de la mateixa manera en cas que no es practiqui la retenció de l’IRPF. Així mateix, per justificar les actuacions realitzades amb personal propi, serà necessari adjuntar originals dels TC1 i TC2 del personal dedicat a les tasques detallades.
L’entitat beneficiària serà la responsable d’estampillar les factures i resta de documents indicant les quantitats imputables a cadascuna de les subvencions rebudes. En el cas de béns inventariables inscriptibles a un registre públic, s’haurà d’aportar còpia compulsada de l’escriptura, en la qual haurà de constar que la seua finalitat durant al menys 5 anys és aquella per a la qual s’ha concedit la subvenció, així com l’import de la subvenció concedida. Aquests dos fets hauran de ser objecte d’inscripció al registre corresponent, del qual també s’haurà de presentar l’original.
En el cas d’entitats que hagin presentat més d’un projecte, hauran de presentar un compte justificatiu per projecte, corresponent a cada sol·licitud presentada.
Amb aquesta documentació i amb l’informe favorable del tècnic o la tècnica del departament de Medi Ambient sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció, s’emetrà informe proposta del cap de Secció, amb el vistiplau de la secretària tècnica de Medi Ambient per fer efectiu el pagament del 100% la subvenció concedida, mitjançant resolució del conseller executiu del departament de Medi Ambient. Prèviament a l’emissió de l’informe tècnic, el/la tècnic/a podrà realitzar els controls necessaris per verificar el compliment dels termes establerts en la present convocatòria.
Als efectes de comprovar el compliment de l’article 31.4 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, el personal del Consell Insular d’Eivissa inspeccionarà durant l’any 2020 (i durant el 2021, 2022, 2023 i 2024 en el cas de béns inscriptibles a un registre públic) tots aquells béns inventariables que hagin estat subvencionats per aquesta ajuda, per comprovar que l’ús d’aquests béns continua sent aquell per al qual es va concedir la subvenció.
10. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió i en el seu cas es reintegraran, totalment o parcialment, les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent en els termes establerts a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes del Consell Insular d’Eivissa, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.
La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó del incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.
Si amb posterioritat a la concessió de les ajudes s’observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes (incompliment material) aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l’article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l’article 37.2 de la mateixa llei, s’estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l’activitat objecte d’aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE DE REDUCCIÓ |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L’òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l’entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l’import a reintegrar.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Per incompliment material s’entén tot aquell que impliqui la no realització de les actuacions objecte de la subvenció, i que queda reflectit al compte justificatiu presentat per l’entitat.
11. Règim d’infraccions i sancions
En el cas d’incompliments formals, el règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per incompliment formal s’entén tot aquell que impliqui un incompliment de la normativa de subvencions, com ara l’incompliment de la presentació de la justificació en el termini establert, la justificació deficient, la deficiència en la publicitat del CIE com a entitat subvencionadora, l’acreditació d’aquest fet, etc.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
12. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2005, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa aplicable.
Així mateix, hi és d’aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14-12-99, i suplement en català núm. 17, de 30-12-99).
13. Publicitat
Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per la seua publicació, tal i com estableix la normativa vigent de subvencions (article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions). L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
Eivissa, 21 de maig de 2019
La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni i Joventut Marilina Tur Torres
ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ EN MATÈRIA DE PREVENCIÓ, REUTILITZACIÓ I RECICLATGE DE RESIDUS
Dades de l’entitat i/o associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili: Carrer o plaça: núm. Localitat: C.P. |
Telèfon: E-mail (per rebre notificacions electròniques): |
Dades del / de la representant legal (presidència):
Nom i llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Qualitat/condició de la representació: |
Dades de la persona de contacte (omplir en cas que es vulgui designar una persona de contacte distinta al representant legal):
Persona de contacte |
Nom: Telèfon: E-mail: Indiqueu si desitgeu rebre les notificacions electròniques en aquesta adreça: ____ SI o ____ NO (en cas de marcar NO, les notificacions electròniques s’efectuaran a l’adreça electrònica indicada al primer quadre). |
EXPÒS:
Que havent tengut coneixement de la convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre, i d'acord amb el que preveuen les seves bases,
PRIMER.- SOL·LICITO una subvenció econòmica per la quantitat de _____________________ euros, d’acord amb la previsió de realització d’activitats relacionades al quadre posterior i descrites a l’annex(es) adjunt(s) a aquesta sol·licitud:
Denominació del projecte: |
Breu descripció i explicació de la relació amb la prevenció, reutilització i/o reciclatge de residus:
|
Pressupost total previst: |
Subvenció sol·licitada al CIE: |
SEGON.- DECLARO SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:
1) Que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes i que accepto les normes de la convocatòria per la qual cosa facilitaré tota la informació i documentació necessària per afavorir la seva tramitació.
2) Que no estic incurs en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions d’acord amb el que estableix l’article 13 de la llei de subvencions 38/2003 de 17 de novembre, circumstàncies que s’enumeren a continuació:
D’acord amb l’article 13.3 d’aquesta llei no podran obtenir la condició de beneficiàries de subvencions regulades en aquesta llei les associacions sotmeses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Decret d’Associació o per haver-se suspès el procediment administratiu d’inscripció per trobar-se indicis racionals d’il·licitud penal, article 30.4 de la mateixa llei, mentre no recaigui sentència judicial ferma en virtut de la qual pugui practicar-se la inscripció en el corresponent registre. Situació a la que no m’hi trob sotmès, ni l’entitat a la qual represent.
3) Així mateix, declar que (assenyalar una de les opcions):
____ Que no s’han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa ni a cap altra Administració Pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció.
____ Que s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra Administració Pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció, que s’enumeren a continuació (si s’ha demanat ajut per més d’una de les activitats relacionades, incorporar tants de quadres com siguin necessaris):
Denominació de l’activitat |
Entitat subvencionadora |
Quantia de l’ajut |
---|---|---|
|
|
Sol·licitat i no resolt: ....................... € Concedit i no rebut: ......................... € Rebut: .............................................. € Denegat: .......................................... € |
|
|
Sol·licitat i no resolt: ....................... € Concedit i no rebut: ......................... € Rebut: .............................................. € Denegat: .......................................... € |
TERCER.- AUTORITZO el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant l’Agència Tributària de l’Administració de l’Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, prèvia autorització de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seves funcions (art. 6 i següents de la Llei orgànica 3/2008, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l’aportació de certificats per part dels ciutadans.
El CIE no procedirà a la comprovació d’ofici d’aquesta circumstància únicament en el cas que l’interessat aporti els corresponents certificats o declaració responsable de l’annex II, que només és vàlid per aquelles sol·licituds d’ajuda de fins a 3.000 €.
NOTA: l’autorització concedida pel firmant pot ser revocada en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit al departament de Medi Ambient del Consell d'Eivissa.
(signatura de la representació de l'associació),
________________________, __________ d _______________________ de 2019
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE (en cas que la subvenció sol·licitada sigui de 3.000 € o menys)
El Sr./La Sra:
amb DNI / NIF :
Actuant en nom i representació de l’entitat:
amb CIF:
DECLAR
Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb les següents administracions: Consell Insular d’Eivissa, Comunitat Autònoma i l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
Que tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta com a annex suposarà l’obligació de pèrdua del dret a obtenir aquesta subvenció.
(signatura del/de la representant)
Eivissa, ......... d ............................ de 2019
ANNEX III
Vegeu-ne al final del document
ANNEX IV APARTAT TÈCNIC
1. Dades del responsable tècnic del projecte
Nom i cognoms, NIF, càrrec, adreça, codi postal i municipi, telèfon, correu electrònic.
2. Dades tècniques del projecte
- Nom
- Introducció: breu descripció de la finalitat de l'entitat; situació actual en relació als darrers anys de la generació de residus domèstics; antecedents d'actuacions en prevenció, reutilització i/o reciclatge de residus que s'han dut a terme; motiu pel qual decideix impulsar aquest projecte de prevenció, reutilització i/o reciclatge de residus; altres.
- Objectius del projecte i les seues actuacions: objectius qualitatius i quantitatius, entesos aquests com a quantitat de residus totals o d'un tipus en particular que es vol reduir, expressats en % i en kg.
- Actuacions que es duran a terme: explicar les actuacions que es duguin a terme, dins de cada actuació especificar àmbits (dependències pròpies, comerços, etc.). Al final de cada actuació explicar breument la metodologia, el material a realitzar, la durada de l'actuació, etc.., per tal d'assolir els objectius plantejats.
- Indicadors de seguiment i d’avaluació: plantejar els indicadors de seguiment de la implantació del projecte i d'avaluació de l'assoliment dels objectius que s'obtindran al finalitzar el projecte.
- Publicitat prevista.
- Cronograma i durada del projecte: durada total i per actuació, expressat en mesos i/o setmanes, i representat gràficament.
- Abast del projecte: relació i/o nombre de dependències i instal·lacions implicats al projecte, relació i/o nombre de membres implicats al projecte, explicació del temps que durarà l’actuació o els seus efectes una vegada finalitzat el projecte.
3. Dades econòmiques del projecte
- Personal propi: especificar per a cada treballador/a categoria laboral, hores totals que dedicarà, euros/hora, euros totals, i breu resum de les tasques que realitzarà.
- Material: especificar per a cada material el nom, les unitats, euros/unitat, cost sense IVA, % IVA, l’IVA, euros totals, i breu explicació de cadascun dels materials.
- Altres despeses, com personal extern i altres: descripció, unitats, euros/unitat, cost sense IVA, % IVA, l’IVA, euros totals, i breu justificació d’aquestes despeses en relació al projecte.
- Subtotals: subtotal personal propi, subtotal material, subtotal altres despeses, i pressupost total.
- Percentatge de subvenció que se sol·licita sobre el pressupost total.
- Fonts de finançament:
Ingressos prevists |
Import |
|
---|---|---|
Subvenció sol·licitada al Consell Insular d’Eivissa |
|
|
Subvencions sol·licitades a altres administracions públiques o entitats (especificar) |
Govern de les Illes Balears.......................... |
|
Ajuntament de ............................................. |
|
|
Altres ........................................................... |
|
|
Aportació dels usuaris |
|
|
Aportació dels socis |
|
|
Aportació altres entitats |
|
|
Altres ingressos (especificar) |
|
|
Total ingressos previstos |
|
- Previsió de liquidació detallant els ingressos i les despeses del projecte.
4. Informació complementària (que es consideri d’interès per a la valoració del projecte).
ANNEX V MODEL DE COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT
El/la Sr/Sra. ________________________________________________________________ _________________________________________________en nom i representació de ________________________________________________________________ amb C.I.F. ___________________________ sol·licita que es tengui per presentat el següent COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT relatiu a la subvenció rebuda del departament de Medi Ambient destinades a entitats sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa per a l'any 2019.
A. Memòria d'actuació justificativa, amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtenguts. Haurà d'incloure, com a mínim, els següents apartats:
- Nom y breu descripció de com s’ha desenvolupat el projecte.
- Actuacions realitzades en cada àmbit: explicar les actuacions que s’han realitzat, i l’àmbit (dependències pròpies, comerços, etc.). Al final de cada actuació realitzada, explicar breument la metodologia, el material utilitzat, la durada de l’actuació, etc. Adjuntar documentació d’acord amb la base 9.3 de la convocatòria.
- Objectius i indicadors de seguiment i d’avaluació: d’acord amb els objectius qualitatius i quantitatius en % i en kg de cada residu que es volia reduir, segons el projecte plantejat, explicació de quins han aconseguit i en quina mesura, amb càlcul dels indicadors plantejats al projecte.
- Cronograma y durada del projecte: durada total i per actuació, expressat en mesos i/o setmanes, d’acord amb l’execució real de cada actuació. Representació gràfica.
- Abast del projecte: relació i/o número de dependències i instal·lacions implicats al projecte, relació i/o número de membres implicats al projecte, explicació del temps que durarà l’actuació o els seus efectes una vegada finalitzat el projecte.
- Publicitat: s'haurà d'adjuntar exemplar de la publicitat on consti el patrocini del Consell Insular.
B. Relació classificada de les despeses de l'activitat:
- Despeses materials (hauran d’anar agrupades en funció del concepte del pressupost que es presentà en la sol·licitud):
Identificació del creditor |
Núm. de factura |
Concepte factura |
Actuació a la qual s'imputa la despesa |
Data emissió factura |
Data pagament factura |
Forma pagament (efectiu, transferència bancària...) |
Import factura |
Import subvencionat pel CIE (€) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CIF |
Nom Raó Social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTALS |
|
|
- Nòmines: es realitzarà una altra taula amb indicació de les hores dedicades al projecte i a cada actuació, i la quantitat de la nòmina imputable al projecte.
- Subtotals:
Concepte |
Import (€) |
Import subvencionat pel CIE (€) |
Subtotal personal propi |
|
|
Subtotal material |
|
|
Subtotal serveis |
|
|
Despesa total |
|
|
C. Detall d'ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada:
Identificació procedència dels ingressos |
Import (€) |
Cobrat o pendent |
|
Subvenció sol·licitada al Consell Insular d’Eivissa |
|
|
|
Subvencions sol·licitades a altres administracions públiques o entitats (especificar) |
Govern de les Illes Balears.......................... |
|
|
Ajuntament de ............................................. |
|
|
|
Altres ........................................................... |
|
|
|
Aportació dels usuaris |
|
|
|
Aportació dels socis |
|
|
|
Aportació altres entitats |
|
|
|
Altres ingressos (especificar) |
|
|
|
Total ingressos previstos i efectuats |
|
|
D. Declaro sota la meva responsabilitat que:
- les dades incloses són certes.
- la subvenció atorgada pel Consell d'Eivissa s’ha destinat íntegrament a finançar l’actuació per a la qual fou concedida la subvenció, que ha estat realitzada amb compliment de totes les obligacions imposades a les bases reguladores de la seua concessió, i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n’és el cas- el cost total del projecte subvencionat.
- les despeses relacionades corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada.
- les factures justificatives de la subvenció concedida no superen el valor de mercat.
- no es recuperarà ni es compensarà l'IVA, i si n’és el cas, l’import imputat a la justificació únicament inclou la part d’IVA no deduïble pel beneficiari.
E. AUTORITZO el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant l’Agència Tributària de l’Administració de l’Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, prèvia autorització de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seves funcions (art. 6 i següents de la Llei orgànica 3/2008, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l’aportació de certificats per part dels ciutadans.
El CIE no procedirà a la comprovació d’ofici d’aquesta circumstància únicament en el cas que l’interessat aporti els corresponents certificats o declaració responsable de l’annex II (vàlid únicament per aquelles sol·licituds d’ajuda de fins a 3.000 €).
Així mateix, manifesto la meva disposició a què el Consell Insular d'Eivissa pugui comprovar qualsevol dels justificants relacionats, amb la finalitat d'obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa li podrà ser requerida la remissió dels justificants originals.
(Signatura de la representació de l'associació),
__________________________, ________ d _____________________ de 2019