Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4854
Resolució del Conseller Executiu del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, núm. 2019/69, de 8 d’abril de 2019, relativa a l’aprovació del model normalitzat per a la posada en marxa i el funcionament d’una instal·lació juvenil a Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 7 de juliol de 2018 s’ha publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut. Aquesta norma regula fins a sis àmbits de la normativa aplicable en joventut, concretament: el reconeixement de les escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil (títol I), els programes dels cursos de director/a i de monitor/a d’activitats d’educació en el temps lliure infantil i juvenil (títol II), les activitats d’educació en el temps lliure infantil i juvenil (títol III), les instal·lacions juvenils (títol IV), el programa Carnet Jove (títol V) i el Cens d’entitats juvenils i d’entitats prestadores de serveis a la joventut (títol VI).

2. El Decret 23/2018, al títol IV, cap. 2, art. 59, punt 1, fa referència a l'obligació de presentar una declaració responsable per a posar en marxa una instal·lació juvenil, segons un model normalitzat . Seguidament, el mateix article, especifica quins són els continguts bàsics d’aquesta declaració responsable (punts 2, 3 i 4).

3. Per altra banda, el mateix Decret 23/2018, al títol IV, cap. 3, article 63, relatiu al Cens de la Xarxa d'Instal·lacions Juvenils de les Illes Balears, punt 3, fa referència al fet que el cens d’instal·lacions juvenils de Menorca ha de tenir la mateixa estructura, organització i funcionament que el cens autonòmic, i a continuació, a l’art. 64, punt 1, relaciona quines són les dades que s’han d’inscriure en el cens.

Fonaments de dret

1. La Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

2. Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

3. Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut.

RESOLC:

PRIMER. Aprovar el model normalitzat que s'adjunta com a annex:

- Declaració responsable per a la posada en marxa i el funcionament d’una instal·lació juvenil a Menorca.

SEGON. Publicar aquesta Resolució i l'annex corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Annex

DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA POSADA EN MARXA I EL FUNCIONAMENT D’UNA INSTAL·LACIÓ JUVENIL A MENORCA

1. DADES DE LA PROPIETAT DE LA INSTAL·LACIÓ

NOM I LLINATGES / RAÓ SOCIAL DE LA PERSONA O L’ENTITAT PROPIETÀRIA DE LA INSTAL·LACIÓ:

NIF/CIF:

DOMICILI:

NÚM.:

PIS:

PORTA:

POBLACIÓ:

CP:

TELÈFON:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

2. DADES DE L’EXPLOTACIÓ DE LA INSTAL·LACIÓ, SI ESCAU

En cas que la persona o l’entitat que explota la instal·lació sigui diferent de la propietària, aquesta declaració responsable s’ha de presentar en nom de la persona que l’explota.

NOM I LLINATGES / RAÓ SOCIAL DE LA PERSONA O L’ENTITAT QUE EXPLOTA LA INSTAL·LACIÓ:

NIF/CIF:

DOMICILI:

NÚM.:

PIS:

PORTA:

POBLACIÓ:

CP:

TELÈFON:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

REPRESENTANT LEGAL, SI ESCAU:

NIF/CIF:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

3. DADES DE LA INSTAL·LACIÓ

NOM I LLINATGES / RAÓ SOCIAL DE LA PERSONA O L'ENTITAT PROPIETÀRIA DE LA INSTAL·LACIÓ:

NIF/CIF:

NOM I LLINATGES/ RAÓ SOCIAL DE LA PERSONA O L’ENTITAT QUE EXPLOTA LA INSTAL·LACIÓ:

NIF/CIF:

DOMICILI:

NÚM.:

PIS:

PORTA:

POBLACIÓ:

CP:

TELÈFON:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

WEB:

4. TIPUS D’INSTAL·LACIÓ (marcau l’opció que correspongui):

AMB ALLOTJAMENT. TIPUS*: ...........................................................................................................

*Alberg juvenil, campament juvenil, casa de colònies, residència juvenil, granja escola amb allotjament o refugi juvenil.

SENSE ALLOTJAMENT. TIPUS**: .....................................................................................................

**Granja escola sense allotjament, aula de natura, casal, espai per a joves o centre infantil o juvenil de temps lliure.

5. PERÍODE DE FUNCIONAMENT

DE CARÀCTER PERMANENT. Són permanents les instal·lacions que romanen obertes al públic tot l’any.

DE CARÀCTER TEMPORAL. Són de temporada les instal·lacions que obren durant almenys tres mesos l’any. INDICAU EL PERÍODE DE FUNCIONAMENT: ...............................................................................................

En el cas de tractar-se d’una instal·lació juvenil de temporada, si una vegada finalitzat el període temporal de funcionament la instal·lació es destina a un altre ús com a instal·lació juvenil, indicau quin:

.............................................................................................................................................................

6. LLENGUA O LLENGÜES D’ATENCIÓ A LES PERSONES USUÀRIES

...........................................................................................................................................................

7. SERVEIS I MILLORES DUTES A TERME AMB CARÀCTER VOLUNTARI A LA INSTAL·LACIÓ

............................................................................................................................................................

8. DOCUMENTS QUE S’ADJUNTEN (marcau les opcions que corresponguin)

Còpia del DNI o el NIF de la persona o l’entitat propietària de la instal·lació, o del seu representant legal.

Còpia del DNI o el NIF de la persona o l’entitat que explota la instal·lació, o del seu representant legal.

Acreditació de la representació amb què actua el sotasignat, segons les formes previstes a la normativa de procediment administratiu, si escau.

Còpia de l’acta de constitució de l’entitat o de l’escriptura pública de constitució de l’entitat inscrita en el registre corresponent, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

Còpia dels estatuts, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

9. DECLARACIÓ

Declar, sota la meva responsabilitat, que la instal·lació juvenil compleix els requisits que estableix la normativa per a l’obertura i el funcionament de la instal·lació juvenil; que dispòs de la documentació que ho acredita, i que em compromet a complir aquests requisits durant el temps en què es mantengui oberta la instal·lació.

Manifest, d’acord amb el que disposa l’article 59 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, que dispòs de la documentació següent:

a) La memòria descriptiva actualitzada de la instal·lació en la qual figuren les característiques.

b) El projecte pedagògic de la instal·lació.

c) El reglament de règim intern elaborat pel titular de la instal·lació en el qual es regulin les normes de convivència del centre.

d) La documentació que acrediti la disponibilitat de l’immoble per a l’ús de la instal·lació juvenil, bé com a propietari, bé per tenir el títol d’habilitació per a l’explotació de la instal·lació, el contracte de cessió o arrendament o qualsevol altre document que en justifiqui l’ús per part de la persona o entitat interessada.

e) La pòlissa vigent de l’assegurança de responsabilitat civil, la qual ha de preveure uns límits mínims de 300.000 euros per víctima i 1.200.000 euros per sinistre.

f) El pla d’emergències o el pla d’autoprotecció degudament segellat per la conselleria competent en matèria d’emergències.

g) Els certificats que acreditin que el personal de la instal·lació no es troba inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, regulat pel Reial decret 1110/2015, d’11 de desembre.

h) El document que acrediti la potabilitat de l’aigua destinada al consum humà, en cas que la instal·lació no estigui connectada a la xarxa d’abastiment públic.

i) El llibre de registre o qualsevol altre mitjà de control de les persones usuàries a la seva arribada a l’establiment. En aquest fitxer, hi ha de constar el nom complet, el número de document nacional d’identitat i la data de naixement de cada una de les persones usuàries i la possessió, si escau, del carnet d’alberguista.

j) El certificat final d’obra, en el cas d’instal·lacions de nova construcció, o el certificat de solidesa i habitabilitat, en el cas d’edificacions preexistents, tots dos signats per personal tècnic competent en això, de conformitat amb el que disposa la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació, i el Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi tècnic de l’edificació.

k) Les llistes de preus d’allotjament i dels serveis, que s’han de col·locar en un lloc visible.

l) Els fulls de reclamació a disposició de les persones usuàries.

m) Les llicències, títols d’habilitació, declaracions responsables o autoritzacions preceptives per a l’exercici de l’activitat, l’atorgament dels quals sigui competència d’altres departaments o administracions públiques, de conformitat amb la normativa sectorial aplicable.

n) El document que acrediti l’existència d’un programa de desinsectació i desratització.

o) L’informe tècnic que justifiqui el compliment de la normativa vigent en matèria d’accessibilitat.

p) L’ acreditació de la declaració de l’immoble com a bé cultural d’interès nacional, catalogat o històric, si escau.

q) En el cas que la instal·lació no pugui complir totes les condicions generals establertes en el Decret 23/2018 a causa de la declaració com a bé cultural d’interès nacional catalogat o històric: la declaració de la persona o entitat responsable manifestant que la instal·lació compta amb mesures alternatives per garantir la manca de risc per la seguretat i la higiene de les persones i per a la integritat de l’immoble, així com solucions per permetre l’accés i l’estada de persones amb discapacitats, tret que estigui exempta de complir la normativa de supressió de barreres arquitectòniques, fet que s’ha d’acreditar.

Signatura del / de la sol·licitant o del / de la representant legal

........................, ....... d........................... de 20.....

ADVERTIMENT: Les dades personals facilitades en aquest document seran tractades pel Consell Insular de Menorca amb la finalitat de gestionar la vostra sol·licitud. En compliment de la normativa vigent de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercir els vostres drets indicant-ho per escrit al CIM, a l’adreça que consta en aquest document.

 

Maó, 15 d'abril de 2019

El conseller executiu del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports,

Miquel Company Pons