Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 4807
Modificació del Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El president, el dia 17 de maig de 2019, va resoldre:

«Fets

1. El 9 de juny de 2017 es va dictar el Decret pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca que s’ha modificat pel Decret de dia 9 de juny de 2017, pel Decret de dia 24 de juliol de 2017, de dia 16 de gener de 2018, de dia 7 de febrer de 2018 i de 27 de març de 2018.

2. El dia 14 de maig de 2019 la consellera executiva de Territori i Infraestructures ha proposat la modificació del Decret d’organització atesa l’aprovació del Pla Director Sectorial d’Equipaments comercials de Mallorca i d’altra legislació sectorial que preveuen noves atribucions al Departament de Territori i Infraestructures.

3. El dia 17 de maig de 2019 s’ha modificat l’estructura interna del Departament d’Economia i Hisenda i del Departament de Territori i Infraestructures.

Consideracions jurídiques

1. En l’article 62 de l’Estatut d’autonomia, es disposa que els consells insulars estableixen la seva organització d’acord amb la Constitució i amb l’Estatut esmentat.

2. En l’article 9.2.f) de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, es determina que correspon a la Presidència fixar les atribucions dels diferents òrgans de cada departament.

Per tot això, decret:

Article únic: Modificar el Decret de 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca en els termes següents

U. Modificar l’article 4, pel qual es determinen les competències del Departament de Territori i Infraestructures, en els termes següents:

- Afegir a l’apartat a) el següent: «Igualment ha d’elaborar els informes prevists als plans directors sectorials aprovats pel Consell de Mallorca, de conformitat amb les previsions que hi contenen, en especial els de control d’adequació a Pla d’aquells instruments, programes o projectes que es tramiten a l’empara dels esmentats plans directors sectorials, així com d’incidència en les infraestructures i els serveis insulars en els termes previstos en la legislació sectorial.»

- Afegir a l’article 4 la lletra s) amb el contingut següent: «Les relatives a informació i promoció turística i suport a oficines locals d’informació turística.»

- Afegir la lletra t) amb el contingut següent: «Les relatives als processos de l’assumpció i de l’exercici de les competències pròpies en matèria turística que s’acompanyin d’un traspàs de funcions, serveis i mitjans per part de l’Administració de la Comunitat Autònoma.»

-  Afegir la lletra u) amb el contingut següent: «Artesania. Fomentar la competitivitat, la capacitació i el desenvolupament de les empreses artesanes, i crear canals per a comercialitzar l’artesania.»

-  Adscriure al departament:

  1. Les oficines d’Informació Turística del Consell de Mallorca.
  2. La Fundació Mallorca Turisme
  3. Can Weyler

En conseqüència, l’article 4 del Decret de dia 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 4. Atribucions del Departament de Territori i Infraestructures

Les atribucions del Departament de Territori i Infraestructures són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del Departament, que en la legislació vigent s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

a). Elaborar, tramitar i impulsar la formació, la revisió o la modificació del Pla territorial insular, dels instruments de planificació derivats prevists en el PTIM (PMT, PRT i PE) i dels plans directors sectorials, amb inclusió de les normes cautelars que els han de precedir; gestionar les facultats administratives contingudes en la Llei de les directrius d’ordenació territorial. En relació amb els plans directors sectorials i els plans especials del PTIM, l’elaboració i la tramitació s’han de fer en coordinació amb els departaments relacionats amb la matèria. Igualment ha d’elaborar els informes prevists als plans directors sectorials aprovats pel Consell de Mallorca, de conformitat amb les previsions que hi contenen, en especial els de control d’adequació a Pla d’aquells instruments, programes o projectes que es tramiten a l’empara dels esmentats plans directors sectorials, així com d’incidència en les infraestructures i els serveis insulars en els termes previstos en la legislació sectorial.

b). Exercir, en els termes que preveu el Reglament orgànic, la presidència efectiva de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme, en cas que aquesta persona gaudeixi de la condició de vocal d’aquesta comissió.

c).  Dur a terme les funcions de l’article 2 de la Llei autonòmica 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori.

d). Atorgar autoritzacions referides a obres, instal·lacions i activitats permeses en la zona de servitud de protecció prevista en la legislació de costes, sempre que s’hagin de produir en terrenys classificats de sòl urbà o de sòl urbanitzable, o categoria equivalent.

e). Efectuar els requeriments que, si escau, s’han de dur a terme per completar els expedients de planejament urbanístic que el Consell Insular de Mallorca ha de resoldre en tràmit d’aprovació definitiva, en els termes establerts en la legislació i reglamentació urbanística aplicable.

f). Atendre les consultes que altres administracions o organismes públics formulin en relació amb les matèries pròpies del departament, quan aquesta atribució no estigui assignada expressament a altres òrgans de l’estructura del Consell Insular de Mallorca, d’acord amb el Reglament orgànic o amb la legislació sectorial.

g). Emetre els informes prevists en l’article 36 de la Llei de sòl rústic de les Illes Balears, en relació amb l’autorització d’activitats relacionades amb l’ús de l’habitatge unifamiliar, i també els que la legislació i la reglamentació urbanística vigent preveuen en relació amb l’autorització d’usos o obres de caràcter provisional.

h). Atorgar les autoritzacions que es preveuen en l’article 20.2 de la Llei de sòl rústic de les Illes Balears, quant a immobles d’especial protecció; les autoritzacions previstes en l’article 31.3 de la mateixa norma, per a activitats en parcel·les de més d’un terme municipal, i també les autoritzacions de declaració d’interès general de dotacions de serveis previstes en el seu article 30.

i). Efectuar les inscripcions que corresponguin en el Registre d’Entitats Urbanístiques Col·laboradores del Consell Insular de Mallorca en els termes prevists en la normativa aplicable.

j). Expedir cèdules d’habitabilitat d’edificis, habitatges i locals.

k). Ordenar l’execució de les obres de conservació o reforma a què es refereix l’article 117.6 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl.

l). Planificar i executar obres de construcció, ampliació i manteniment de carreteres i camins públics, i també administrar i gestionar els que són de titularitat del Consell de Mallorca.

m). Tramitar els expedients d’expropiació forçosa que afecten infraestructures o urbanisme, sempre que la competència no correspongui al Ple del Consell de Mallorca; així com fixar i aprovar el preu just i també l’acceptació de les propostes d’acord mutu. Resoldre els expedients d’expropiació forçosa en la quantia que es determina en les bases d’execució del pressupost.

n). Ordenar l’abonament de les indemnitzacions per guàrdies d’emergència, a més de les dietes per manutenció i hores extraordinàries fetes com a conseqüència de la prestació del servei de carreteres.

o). Iniciar, ordenar i instruir els expedients de responsabilitat patrimonial del departament, així com resoldre’ls quan l’import no supera els 30.000,00 €.

p). Les relatives a les llicències integrades d’activitat, que no tengui atribuïdes un altre òrgan.

q). Les relatives a la inspecció tècnica de vehicles.

r). Coordinar el desenvolupament del programa Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial.

s). Les relatives a informació i promoció turística i suport a oficines locals d’informació turística.

t). Les relatives als processos de l’assumpció i de l’exercici de les competències pròpies en matèria turística que s’acompanyin d’un traspàs de funcions, serveis i mitjans per part de l’Administració de la Comunitat Autònoma.

u). Artesania. Fomentar la competitivitat, la capacitació i el desenvolupament de les empreses artesanes, i crear canals per a comercialitzar l’artesania.

Resten adscrits a aquest Departament:

  1. L’Agència de Defensa del Territori de Mallorca

  2. El Consorci Serra Tramuntana Patrimoni Mundial
  3. El Centre d’Interpretació de la Serra de Tramuntana, ubicat a la finca Raixa
  4. Les oficines d’Informació Turística del Consell de Mallorca.
  5. La Fundació Mallorca Turisme
  6. Can Weyler »

Dos. Modificar l’article 5 del Decret de dia 9 de juny de 2017 en els termes següents:

  • Eliminar les lletres f) i g)

  • Desadscriure del Departament:

    • Les oficines d’Informació Turística del Consell de Mallorca.

    • La Fundació Mallorca Turisme

    • Can Weyler

En conseqüència, l’article 5 del Decret de dia 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 5. Atribucions del Departament d’Economia i Hisenda

Les atribucions del Departament d’Economia i Hisenda són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del departament, que la legislació vigent assigna al Consell de Mallorca, i particularment:

a) Coordinar el procés de preparació i formar els pressuposts del Consell de Mallorca.

b) Coordinar l’execució i el control dels pressuposts del Consell de Mallorca.

c) Aprovar la liquidació dels pressuposts del Consell de Mallorca.

d) Exercir les relatives a la programació i la gestió en l’ordre econòmic financer dels recursos del Consell de Mallorca, que inclou:

1. Gestionar, inspeccionar, liquidar, recaptar i resoldre reclamacions en relació amb els ingressos públics de l’Administració insular.

2. Elaborar informes econòmics sobre la gestió financera de la hisenda insular.

3. Ordenar els pagaments de l’entitat.

4. Autoritzar la cessió de crèdits i facturatges .

e) Constituir, cancel·lar totalment i parcialment, i qualsevol altra operació relativa a la consignació del Consell de Mallorca en la Caixa General de Dipòsits de l’Estat, a efectes d’expropiacions o qualsevol altra finalitat, així com emetre canvi de titular o beneficiari dels dipòsits que es cancel·lin.

f) Polítiques de responsabilitat social i sistema estadístic:

1. Definir, implantar, coordinar i avaluar les polítiques de responsabilitat social i de sostenibilitat de la Institució.

2. Canalitzar i divulgar la responsabilitat social d’empreses i/o de persones compromeses amb el desenvolupament sostenible des de la dimensió social, econòmica i mediambiental.

3. Definir polítiques d’impuls a l’economia social i sostenible.

4. Dur a terme les funcions d’unitat estadística que correspon al Consell Insular de Mallorca dins del sistema estadístic de les Illes Balears.

g) L’impuls, la coordinació executiva i el seguiment dels projectes que per la seva naturalesa transversal o interdepartamental puguin tenir contingut o repercussió econòmica per al Consell de Mallorca i que la Presidència o el Consell Executiu encarreguin expressament al Departament d’Economia i Hisenda.»

Disposició final.

Aquest Decret comença a vigir el mateix dia en què es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

 

Palma, 20 de maig de 2019

El secretari general

Jeroni M. Mas Rigo