Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME
Núm. 4727
Resolució de la vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme de 30 d’abril de 2019, per la qual es convoquen ajuts a la mobilitat investigadora per fer estades breus a centres d’R+D de fora de les Illes Balears 2019-2021
BDNS (identificador): 452521
Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l’absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació de les Illes Balears és el de potenciació dels recursos humans. Com a mesura complementària dels ajuts per a la formació de personal investigador, es considera interessant que els beneficiaris d’aquests ajuts tenguin la possibilitat de fer estades breus a centres de recerca de fora de les Illes Balears per ampliar la formació científica, utilitzar recursos i instal•lacions d’altres centres i col•laborar amb altres científics. Aquests ajuts tenen com a objectiu principal fer activitats que reforcin l'especialització i la internacionalització de l'activitat investigadora, i els permeti adquirir noves tècniques, compartir coneixements i que tot això, a més, impulsi el desenvolupament de les seves tesis. Els ajuts es concedeixen perquè el personal investigador faci estades a centres d’R+D, incloses empreses, diferents als que estiguin adscrits i principalment estrangers.
Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixin per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i, alhora, formar investigadors, de manera que la formació rebuda durant el període de gaudi de l’ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu.
La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l’homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència efectiva en els mercats internacionals. Així mateix, l’article 2 d’aquesta Llei estableix la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.
El Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació de les Illes Balears 2018-2022, aprovat el 29 de març de 2019, té com a fi última contribuir i impulsar el lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment el desenvolupament i el benestar dels ciutadans.
La Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L’objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s’ha d’assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social. Aquesta convocatòria s’ajusta al que disposa La Llei 18/2016, de 29 de desembre de 2016 (BOIB núm. 164, de 31 de desembre), de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, i l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
El 10 de març de 2018, es va publicar l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aproven el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020. Entre les subvencions previstes en el Pla es troben els ajuts objecte d’aquesta Resolució.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts a la mobilitat investigadora per fer estades breus a centres d’R+D espanyols o estrangers, sempre que aquests estiguin ubicats fora de les Illes Balears.
2. Aprovar els termes d’aquesta convocatòria que consten en l’annex 1, d’acord amb les bases reguladores establertes per l’Ordre de la consellera de 26 de gener de 2010.
3. Publicar aquesta Resolució, que en desenvoluparà els efectes a partir de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici d’interposar-ne qualsevol altre que s’estimi oportú.
Palma, 30 d’abril de 2019
La vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme Isabel M. Busquets i Hidalgo
ANNEX 1
1. Objecte
Els ajuts tenen per objecte el cofinançament en la mobilitat del personal investigador per fer estades breus en centres d’R+D de fora de les Illes Balears, amb la finalitat de dur a terme activitats beneficioses per millorar la formació i impulsar les relacions científiques nacionals i internacionals.
2. Import màxim
Es destina un màxim de 200.000,00 euros a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal.
La distribució de les anualitats és la següent:
— Any 2019: 25.000 €, amb càrrec a la partida 12501 541A01 48000 00 o equivalent.
— Any 2020: 100.000 €, amb càrrec a la partida 12501 541A01 48000 00 o equivalent.
— Any 2021: 75.000 €, amb càrrec a la partida 12501 541A01 48000 00 o equivalent.
3. Requisits dels sol·licitants
Ser beneficiari actiu d’un ajut per a la formació de personal investigador (FPI), formació de personal investigador empresarial (FPI_E) o d’un contracte d’incorporació de personal investigador (IPI-Postdoctoral) de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears.
Aquest ajuts estan destinats a fer activitats que reforcin l’especialització i la internacionalització dels investigadors, i els permeti adquirir noves tècniques i coneixements per al desenvolupament de la pròpia recerca científica. A més a més, pretén impulsar la menció internacional en el títol de doctor en el cas dels investigadors FPI i FPI_E (article 15 del Reial decret 99/2011, de 28 de gener).
4. Durada de les estades
4.1 Les estades que se sol·licitin han de tenir una durada ininterrompuda mínima d’un mes i màxima de sis mesos. 4.2 La durada màxima total de les estades a centres d’R+D fora de les Illes Balears que poden fer les persones investigadores en formació (FPI i FPI_E) durant els 4 anys de gaudi de l’ajut, és de dotze mesos. Pel que fa als contractes d’incorporació de personal investigador (IPI-Postdoctoral), la durada màxima total de les estades a centres d’R+D fora de les Illes Balears de gaudi de l’ajut, és de sis mesos.
4.3 La data límit per al gaudi de l’ajut és el 31 d’octubre de 2021.
4.4 Només es pot fer una sol•licitud prèvia a l’estada. Les sol•licituds posteriors s’han de fer un cop s'hagi gaudit de l’estada anterior.
4.5 La data d’acabament de l’estada objecte d’aquesta convocatòria no pot ser posterior a la data de finalització del contracte de cada un dels ajuts (FPI, FPI_E o IPI).
5. Incompatibilitats
Aquests ajuts són incompatibles amb qualsevol altre ajut obtingut amb la mateixa finalitat en qualsevol altra convocatòria d'entitats públiques o privades.
6. Característiques dels ajuts
Aquests ajuts inclouen tres conceptes: un ajut per a l’estada destinat a despeses d’allotjament i manutenció; un ajut per al viatge destinat a les despeses de locomoció, i un ajut d’assegurança d’assistència mèdica.
6.1 L’ajut per a l’estada destinat a despeses d’allotjament i manutenció ha de ser:
a) A Espanya: 25,00 euros per dia.
b) A l’estranger: en funció del país de destinació, d’acord amb l’annex 2.
6.2 L’ajut per al viatge destinat a les despeses de locomoció ha de ser:
a) A Espanya: fins a 125,00 euros com a màxim.
b) A l’estranger: fins a 450,00 euros com a màxim, quan la destinació sigui un país d’Europa i fins a 1.000,00 d'euros com a màxim, quan la destinació sigui un país de la resta del món.
En el supòsit que la despesa sigui inferior al màxim destinat per aquest concepte, s'ha de fer la minoració proporcional quan es presenti la justificació, segons l’apartat 12, que ha de quedar reflectit en l’Ordre de pagament corresponent al segon pagament segons l’apartat 11.2.
6.3 L’ajut d’assegurança d’assistència mèdica:
El personal investigador haurà de contractar d’una assegurança d’assistència mèdica en els desplaçaments a l’estranger, si es tracta de països en els quals no té validesa la Targeta Sanitaria Europea. L’import d’aquesta assegurança s’abonarà a la persona beneficiària sempre que no superi l’import presentat en el moment de la sol•licitud (cotització a presentar segons l’esmentat en l’apartat 7.3.g).
L’abonament es farà un cop presentat el compte justificatiu d’acord amb l’establert en l’apartat 12.
6.4 Assegurança pròpia d’assistència mèdica en els desplaçaments a l’estranger:
En el supòsit de que l’investigador disposi d’una assegurança pròpia d’assistència mèdica en els desplaçaments a l’estranger, pot renunciar a l’ajut d’aquest concepte. En aquest context, l’investigador haurà de presentar un escrit de renuncia a l’assegurança d’assistència mèdica en el moment de la presentació de la sol·licitud.
No obstant això, haurà de presentar una copia de la pòlissa assegurança d’assistència mèdica en vigor per les dates d’estància sol·licitades. En aquest cas, no es procedirà a l’abonament d’aquesta assegurança d’assistència mèdica pròpia en el moment de la justificació d’aquest ajut.
7. Documentació, formalització de la sol·licitud i termini
7.1 El termini de presentació de sol·licituds comença l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el dia 30 de juny de 2021. Les sol•licituds s’han de presentar amb una antelació mínima de dos mesos respecte de la data en la qual es vol iniciar l’estada.
7.2 Les sol·licituds d’ajuts per a estades breus s’han de presentar al Registre de la Direcció General d’Innovació i Recerca o mitjançant qualsevol de les altres possibilitats que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.3 La documentació que s’hi ha de presentar s’indica a continuació i estarà disponible a Internet en l’adreça http://dgrdi.caib.es:
a) Sol·licitud: s’ha d’emplenar en l’imprès que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
b) La memòria per a la sol·licitud d'un ajut de mobilitat: s’ha d’emplenar en l’imprès que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.
c) Currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o currículum normalitzat (CVN).
d) Fotocòpia de la carta del centre d’acollida en què consti que s’accepta la persona sol·licitant.
e) Certificat de l’Administració tributària estatal que indiqui que està al corrent dels pagaments de les seves obligacions.
f) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d’estar al corrent del pagament de les seves obligacions.
g) Fotocòpia de la Targeta Sanitaria Europea en vigor durant el període d’estada sol·licitat, si es tracta de països en els quals té validesa. Per a les estades de països en els quals no té validesa la Targeta Sanitaria Europea, una fotocòpia de la cotització d’una assegurança d’assistència mèdica d’acord amb l’apartat 6.3 o si n’és el cas, la documentació corresponent d’acord amb l’apartat 6.4. Aquesta ha de especificar les dates del període d’estada sol•licitat i el nom de la persona beneficiària.
h) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries: s’ha d’emplenar en l’imprès que figura com a annex 5 d’aquesta Resolució.
i) Declaració responsable del gaudi d’ajuts de característiques similars amb la mateixa finalitat en qualsevol altra convocatòria d'entitats públiques o privades.
j) Fotocòpia del certificat d’anglès o de la llengua del país de destinació, del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de llengües (MECR) o títol equivalent (en el cas dels països de parla hispana no cal presentar cap certificat).
k) Declaració responsable de no disposar de fons suficients per finançar l’activitat objecte d’aquesta subvenció.
7.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits o la documentació aportada és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de notificar el requeriment, completi la documentació o n’esmeni les deficiències, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb una resolució prèvia que s'ha de dictar d’acord amb el que estableix l’article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. Avaluació de les sol•licituds
8.1 Atesa la naturalesa dels ajuts objecte d’aquesta convocatòria, s’exceptua la selecció dels beneficiaris de la regla general que estableix l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, atès que no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol•licituds entre si.
8.2 Les sol·licituds s’han d'avaluar i resoldre individualment per rigorós ordre d’entrada en el Registre de la Direcció General d’Innovació i Recerca fins que es cobreixi la disponibilitat pressupostària, encara que no hagi acabat el termini d’admissió de sol·licituds.
8.3 Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d’acabar el termini de presentació, s’ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s’ha de publicar en l’adreça http://dgrdi.caib.es.
8.4 L’avaluació de les sol·licituds ha d'anar a càrrec de la Comissió Avaluadora integrada per:
— President: el director general d’Innovació i Recerca.
— Secretària: la cap del Servei d’R+D de la Direcció General d’Innovació i Recerca.
— Vocals: dues persones expertes nomenades per la vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme i una persona representant de la Direcció General d’Innovació i Recerca nomenada pel director general d’Innovació i Recerca.
8.5 L’avaluació cientificotècnica per a les estades breus s’ha de basar en els criteris següents, de manera que obtindrien l’ajut les persones candidates que superin favorablement l’avaluació de la Comissió.
a) El pla de treball: objectius, metodologia i cronograma de treball del període de l'estada (4 punts com a màxim).
b) El coneixement de l’idioma en destinació o l’anglès (1 punt com a màxim).
c) L’adequació del centre i el currículum de l’investigador o del grup d’acollida (2 punts com a màxim).
d) En el cas dels investigadors FPI i FPI_E, un informe del director de la tesi. En el cas dels contractes IPI, un informe de l’IP del grup de recerca al qual estan adscrits. (2 punts com a màxim).
e) L’avaluació de l’aprofitament de les estades, en el cas de sol·licitants que hagin gaudit de borses de viatge d’aquesta Conselleria en convocatòries anteriors (1 punt com a màxim).
8.6 La Comissió Avaluadora ha d'examinar les sol•licituds d’acord amb els criteris establerts en l’apartat anterior i pot fer, si escau, una proposta inferior de la durada de l’estada sol•licitada. La puntuació de les sol•licituds és de 0 a 10 i són propostes de finançament aquelles que igualin o superin els 5 punts. Si la Comissió Avaluadora ha proposat una durada diferent de estada, s’ha de notificar a la persona interessada i aquesta ha de respondre amb un escrit adreçat al director general d’Innovació i Recerca pel qual accepta la nova proposta o declina continuar amb la sol•licitud.
8.7 La Comissió Avaluadora, en l’exercici de les seves funcions, pot demanar un informe científic a experts independents.
8.8 La Comissió Avaluadora ha d'emetre un informe d’acord amb la puntuació obtinguda que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
9. Concessió, resolució i notificació
L’òrgan competent per resoldre la concessió dels expedients és la vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme, d’acord amb el que estableix l’article 9 de l’Ordre de la Conselleria d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, a proposta del director general d’Innovació i Recerca.
Els ajuts es concedeixen mitjançant una resolució motivada de la vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme, en la qual s’ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció concedida.
El termini de la resolució no ha de ser superior a sis mesos, comptadors des de la data de presentació de sol•licituds. Un cop transcorregut aquest temps, si no s’ha dictat i notificat la resolució, s’ha d'entendre desestimada.
La concessió dels ajuts s’ha de notificar individualment a les persones interessades.
10. Renúncies
En el cas que es produeixin renúncies a l’ajut atorgat, aquestes s’han de presentar per escrit a la Direcció General d’Innovació i Recerca, amb la conformitat del director de la tesi.
11. Forma de pagament
11.1 El pagament anticipat de les subvencions que es convoquen s'ha de fer d’acord amb la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre de 2016, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual es modifica el text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Si l’òrgan gestor de la subvenció acredita raons d’interès públic, el Consell de Govern, a proposta del conseller competent per raó de la matèria, pot autoritzar el pagament anticipat fins al 100 % de l’import de qualsevol subvenció, amb l’exigència de les garanties que pertoquin. Així mateix, s’eximeix el beneficiari de presentar aval bancari, d’acord amb l’article 25.3 del Decret 75/2004 de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les Lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
11.2 Per a aquests ajuts, el 50 % del pagament s’ha de fer quan se signi la resolució de concessió de l’ajut a l’acció. El 50 % restant s’ha de pagar quan finalitzi l’acció i una vegada justificada com cal la realització de l’activitat subvencionada en els termes prevists en l’apartat 12 d’aquesta Resolució, sempre que s’hagin complert tots els compromisos dels beneficiaris.
12. Justificació dels ajuts
D’acord amb el que estableix l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les persones beneficiàries tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan que la concedeix l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de les condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de l’ajut. 12.1 En el termini de 20 dies naturals des de la data d’acabament de l’estada objecte de l’ajut, el beneficiari ha de justificar el treball que ha dut a terme i que ha d’ incloure:
a) Una memòria científica detallada de les activitats realitzades i de l’assoliment dels objectius proposats amb indicació segons el cronograma presentat en la sol·licitud.
b) Si escau, una còpia de totes les publicacions, els programes d’actes, els documents de publicitat, etc. que hagin derivat de l’estada, amb les obligacions detallades en l’apartat 13 d’aquesta convocatòria.
c) El compte justificatiu: s’ha d’emplenar en l’imprès que figura com a annex 6 d’aquesta Resolució. Amb el compte justificatiu s’han d’adjuntar els documents següents:
— Les factures originals de les despeses destinades a locomoció, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament.
— Les targetes d’embarcament originals.
— En el cas de despeses derivades d’un desplaçament amb mitjans propis, tots els tiquets originals (benzina, peatges, etc.) gestionats directament per la persona beneficiària.
— La pòlissa assegurança d’assistència mèdica i factura original, en el cas d’haver-ne contractat una, d’acord amb l’establert en l’apartat 6.3.
Els documents que acreditin els pagaments de les factures. Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l’import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l’ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament. En aquest document s’ha d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajut, en el qual ha de figurar el càrrec de la transferència.
Les factures han de ser comprovades i posteriorment estampillades per la Direcció General d’Innovació i Recerca, per tal de verificar que no han estat, ni seran, objecte de cap altra subvenció. Les factures originals, una vegada estampillades, s’han de retornar al beneficiari.
d) Una avaluació de l’investigador principal del centre d’acollida, del treball o projecte dut a terme.
e) Un certificat del centre d’acollida que acrediti l’estada, en el qual han de figurar les dates.
12.2 Amb la presentació d’aquests informes, ha de quedar justificada la quantitat especificada en la resolució de concessió. En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat total concedida però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i minorar proporcionalment.
13. Obligacions de les persones beneficiàries
La concessió de l’ajut implica que les persones beneficiàries han de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, així com qualsevol altra que s’estableixi per fer el seguiment científic de l’activitat que duen a terme i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s’han de sotmetre al règim d’obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.
L’incompliment d’aquestes obligacions implica la revocació dels ajuts concedits, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que disposa l’article 14.1 h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
El manteniment dels ajuts resta condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria i especialment al compliment de l’obligació de l’investigador en formació de dur a terme el treball programat. En aquest sentit, els investigadors en formació han de complir les obligacions següents:
13.1 Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General d’Innovació i Recerca i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, amb relació a les subvencions concedides.
13.2 En el cas de renunciar a l’ajut atorgat, comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General d’Innovació i Recerca. Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajut, el beneficiari l’ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el termini de quinze dies i ha d’aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a la Direcció General d’Innovació i Recerca.
13.3 Avisar la Direcció General d’Innovació i Recerca, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada que tengui previst dur a terme.
13.4 Els deures que comporten la realització i la justificació de l’activitat subvencionada constitueixen una obligació personalitzada en el beneficiari i no pot ser encomanada a un tercer, tal com es recull en l’article 68 del Reglament de desplegament de la Llei de subvencions (Reial decret 887/2006), a excepció del que s’estableix respecte a la subcontractació en l’article 29 de la Llei general de subvencions i en el punt 5.5 de les bases d’aquesta convocatòria.
13.5 Comunicar a la Direcció General d’Innovació i Recerca qualsevol canvi que s’introdueixi en el detall de la sol·licitud, perquè aquesta Direcció General l’autoritzi o el denegui, si cal.
13.6 Acomplir amb aprofitament l'etapa de l’estada breu, que s’ha d’ajustar a les normes pròpies del centre on es dugui a terme l’estada i a les directrius que estableixi el tutor.
13.7 Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme a les estades que aquest ha estat possible gràcies a la concessió de l’ajut de la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. Amb aquesta finalitat, s’hi han d’incloure els logotips corresponents (annex 7), que també estarà disponible a través d’Internet en l’adreça http://dgrdi.caib.es.
14. Seguiment i actuacions de control
14.1 La Direcció General d’Innovació i Recerca ha d’establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l’aplicació de l’ajut.
14.2 El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l’acció o de no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l’ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s’apliqui el règim sancionador del títol V d’aquesta norma.
14.3 Els ajuts concedits d’acord amb el que disposa aquesta convocatòria s’han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció de l’article 41 del Text refós de la Llei de subvencions.
15. Exempció de responsabilitats
La Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears no assumeix cap responsabilitat amb relació a l’actuació de la persona investigadora en formació ni amb els danys i perjudicis que puguin sobrevenir, ni tampoc amb els que pugui ocasionar a terceres persones.