Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 4692
Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019
De conformitat amb l’establert a l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de data 10 de maig de 2019:
Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019
Primera. Justificació
El Consell Insular d’Eivissa, a través del seu Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, en virtut del que estableix l’article 70.18 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d’animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d’esports, vol fomentar la cultura, la formació i els estudis tant a Eivissa com fora de l’illa, tot això tenint en compte la importància de l’estudi en la formació cultural de les persones i atès l’elevat cost que tenen per a les famílies de l’illa d’Eivissa els estudis dels seus fills, ja que Eivissa encara no disposa d’una oferta universitària àmplia ni de suficient oferta de cicles formatius i per això un gran nombre de persones cursen els seus estudis fora de l’illa, fet que implica que aquestos estudiants hagin de traslladar-se fora del seu lloc habitual de residència.
Així, el Consell Insular d’Eivissa vol contribuir a fer que, d’una banda, els estudiants de l’illa puguin enriquir el seu nivell cultural i el seu currículum educatiu i, d’una altra, que es puguin garantir les condicions d’igualtat en l’exercici del dret a la cultura i a l’educació per tal que tots els i les estudiants gaudeixin de les mateixes oportunitats, i així corregir les desigualtats o els desequilibris, conseqüència de la insularitat, entre els estudiants d’Eivissa i els de la resta de l’Estat espanyol, i compensar el cost econòmic que suposa cursar els seus estudis.
En aquest sentit, al Pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2019 i al seu Pla estratègic de subvencions per als anys 2018 i 2019 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 16 de març de 2018 i publicat al BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018) es varen preveure aquestes ajudes a estudiants i, per tot això, es redacten aquestes bases reguladores per a la concessió d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019.
Segona. Objecte
2.1. És objecte d’aquestes bases reguladores concedir ajudes, per al curs acadèmic 2018-2019, a estudiants residents a l’illa d’Eivissa per compensar part del cost que suposa realitzar els seus estudis.
2.2. Els estudis objecte d’aquestes ajudes hauran de ser títols oficials i amb validesa a tot l’Estat espanyol. En concret, seran objecte d’aquestes ajudes:
a) Els següents estudis oficials i presencials cursats fora de l’illa d’Eivissa:
1. Estudis universitaris de grau cursats en universitats espanyoles o en algun dels països de la Unió Europea (UE-28).
2. Estudis de màsters cursats en universitats espanyoles o en algun dels països de la Unió Europea (UE-28).
3. Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior cursats en centres de tot Espanya, sempre que no puguin cursar-se a l’illa d’Eivissa.
4. Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior cursats en centres de tot Espanya, quan també s’imparteixin a l’illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.
5. Estudis d’ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d’arts plàstiques i disseny).
b) Els següents estudis oficials, presencials i no presencials, cursats a l’illa d’Eivissa:
1. Estudis universitaris de grau.
2. Estudis de màster.
2.3. Quant als estudis de mencions previstes en els plans d’estudis dels graus, únicament seran objecte d’aquestes ajudes si aquestes mencions són un requisit (fet que haurà d’acreditar la persona sol·licitant) per completar els estudis de grau.
Tercera. Persones beneficiàries
Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases els i les estudiants residents a l’illa d’Eivissa que cursin els estudis oficials especificats a la base segona i que compleixin, en el moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
3.1. Requisits de residència
Ser resident a l’illa d’Eivissa.
3.2. Requisits acadèmics
3.2.1. Estar matriculat/ada, durant el curs 2018-2019, dels estudis establerts a la base segona, i amb els següents mínims:
3.2.1.a) Estudiants universitaris de grau i d’ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % dels crèdits d’aquest any previstos al pla d’estudis per a un curs acadèmic.
No serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s’haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).
3.2.1.b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d’estudis.
No serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s’haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).
3.2.1.c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): 100 % del curs.
No serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 100 % del curs acadèmic quan sigui la resta d’assignatures a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s’haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).
3.2.2. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver-se matriculat, durant l’any acadèmic anterior, dels següents mínims:
3.2.2.a) Estudiants universitaris de grau i d’ensenyaments artístics superiors: almenys el 65 % del número de crèdits corresponent al curs establert al pla d’estudis.
3.2.2.b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d’estudis.
3.2.2.c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): el 100 % del curs realitzat.
3.2.3. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver aprovat, l’any acadèmic anterior, els següents mínims:
3.2.3.a) Estudiants universitaris de grau i d’ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % dels crèdits matriculats.
3.2.3.b) Estudiants universitaris de màster: almenys el 65 % dels crèdits matriculats.
3.2.3.c) Estudiants de cicles formatius: el 100 % del curs.
3.2.4. A l’efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S’exceptuen d’aquesta norma els estudis realitzats pels estudiants durant el curs 2018-19 dins d’un programa d’intercanvi o mobilitat reconegut a l’espai europeu d’educació superior (EEES).
3.3. Altres requisits
Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa i, en qualsevol cas, complir amb el que disposen l’article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i l’article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb els articles 10 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3.4. Resten excloses d’aquestes ajudes:
a)Les persones que cursin estudis corresponents a títols propis de les universitats (aquells que no tenen caràcter oficial ni validesa en tot el territori nacional).
b) Les persones que cursin estudis corresponents a un doctorat o a un postgrau.
c) Les persones que cursin estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l’exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials (excepte les mencions que siguin requisit per obtenir la titulació de grau).
d) Les persones que cursin estudis que no estiguin compresos als punts 2.2.a i b anteriors.
3.5. Són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Destinar l’ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.
b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l’ajuda.
c) Cooperar amb l’Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.
d) Comunicar al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut l’obtenció de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat subvencionada.
e) Comunicar al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari (Annex IV).
f) Complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Quarta. Modalitats
Aquestes ajudes es divideixen en tres modalitats:
a) MODALITAT A: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de grau, d’ensenyaments artístics superiors i de cicles formatius fora de l’illa d’Eivissa
b) MODALITAT B: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de màster fora de l’illa d’Eivissa
c) MODALITAT C: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de grau i de màster a l’illa d’Eivissa
Cinquena. Dotació econòmica
5.1. La quantia total de les ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019 és de 600.000 €, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l’exercici 2019, distribuïts de la següent manera entre les tres modalitats:
a) MODALITAT A: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de grau, d’ensenyaments artístics superiors i de cicles formatius fora de l’illa d’Eivissa: 530.000 €.
La quantia individual màxima d’aquesta ajuda serà de 1.800 €.
b) MODALITAT B: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de màster fora de l’illa d’Eivissa: 50.000 €.
La quantia individual màxima d’aquesta ajuda serà de 1.000 €.
c) MODALITAT C: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de grau i de màster a l’illa d’Eivissa: 20.000 €.
La quantia individual màxima d’aquesta ajuda serà de 350 €.
5.2. En el cas que la concessió de les ajudes d’una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l’import podrà incorporar-se a la quantitat de l’altra modalitat.
5.3. En el cas que la quantia total de cada modalitat establerta en aquesta no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l’import de la modalitat que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.
En el cas que s’hagi de prorratejar alguna modalitat, s’aplicarà la següent fórmula:
A = Q / S
en què A serà la quantia individual de l’ajuda concedida, Q és la quantitat total de la modalitat que es prorrateja (530.000 €, 50.000 € o 20.000 €, si no s’ha efectuat cap transferència prèvia de l’import d’una modalitat a l’altra) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.
5.4. En el marc d’aquesta convocatòria no es pot atorgar més d’una ajuda a la mateixa persona.
Sisena. Compatibilitat
6.1. Aquestes ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019 són compatibles amb altres ajuts convocats per qualsevol administració o ens públic o privat per a la mateixa finalitat.
6.2. En cap cas, l’import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.
6.3. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d’aquestes ajudes n’hagin rebut altres d’altres administracions o d’altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d’optar per l’ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell (Annex IV).
Setena. Documentació a presentar
7.1. Les persones sol·licitants d’una ajuda per a estudiants de l’illa d’Eivissa, tant per estudis cursats fora de l’illa d’Eivissa (modalitats A i B) com per estudis cursats a l’illa d’Eivissa (modalitat C), per a l’any acadèmic 2018-2019, han de presentar la documentació que es detalla a continuació:
7.1.1. Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per l’estudiant sol·licitant (Annex I), que es facilitarà al Consell Insular d’Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).
7.1.2. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant, en vigor (DNI o, si escau, passaport i NIE o targeta de residència).
7.1.3. Certificat de resident.
7.1.4. Documentació acreditativa de l’historial acadèmic de l’estudiant en què constin, tant per a estudiants universitaris de grau i de màster, com per a estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors, com per a estudiants de cicles formatius:
a) Les notes del curs anterior (excepte per a alumnes que cursin primer curs). En el cas d’alumnes universitaris o d’estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que cursin un número inferior dels crèdits exigits a la base 3.2.1, perquè són la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, hauran de presentar les notes de tots els cursos. També en el cas de cicles formatius, quan sigui la resta d’assignatures a superar per obtenir la titulació.
b) La matrícula del curs 2018-2019.
c) La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d’estudis), per a estudiants universitaris de graus i de màsters i per a estudiants d’estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors.
7.1.5. Traducció oficial a la llengua catalana o castellana de tota la documentació emesa per organismes estrangers en relació amb estudis cursats en universitats de països de la Unió Europea (UE-28).
7.1.6. Documentació fefaent que acrediti que la persona sol·licitant no ha pogut obtenir plaça a l’illa d’Eivissa per al cicle formatiu que està cursant fora de l’illa.
7.1.7. Si escau, documentació acreditativa que els estudis de menció que està cursant són un requisit per obtenir la titulació de grau.
7.1.8. Declaració responsable (Annex II) que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari (articles 13 de la Llei 38/2003 i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions), que es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa, i en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat i/o rebut o no alguna altra ajuda.
7.1.9. Imprès de transferència bancària del Consell Insular d’Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés) i segellat per l’entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d’Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. Només s’haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s’ha produït alguna modificació en el que ja consta al Consell.
7.2. Respecte a la documentació acreditativa de la identitat (DNI, NIE, passaport...), si es volen fer valer documents presentats anteriorment al Consell Insular d’Eivissa i no s’hi han produït canvis, d’acord amb l’article 53.1.d de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona sol·licitant haurà d’indicar la data i l’òrgan en el qual es va presentar (Annex III).
Vuitena. Presentació de sol·licituds
8.1. Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran (de manera presencial o telemàtica) en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, tel. 971 195900) o en els llocs establerts a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8.2. El fet de presentar sol·licitud per a aquestes ajudes implica l’acceptació d’aquestes bases.
Novena. Termini de presentació de sol·licituds
S’estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint dies hàbils que s’inicia l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Desena. Instrucció
10.1. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut és l’òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds.
10.2. L’òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
Onzena. Esmena i millora de la sol·licitud
11.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l’esmenin.
Aquesta llista d’esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d’anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).
11.2. D’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d’haver publicat la llista d’esmenes.
Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d’Eivissa, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició.
Dotzena. Resolució
12.1. Aquestes ajudes a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019 es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut.
12.2. D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB.
12.3. Així mateix, de conformitat amb l’article 24.4 de la dita Llei 38/2003, el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, com a òrgan instructor i a la vista de l’expedient, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d’estudiants per als quals es proposa la concessió de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds denegades i excloses, s’indicarà la causa de denegació i d’exclusió, i s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d’anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es.
Examinades les al·legacions adduïdes, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació d’estudiants subvencionats (DNI de la persona beneficiària) i la quantia de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds denegades i excloses, s’indicarà la causa de denegació i d’exclusió. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d’anuncis del Consell Insular i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.
Tanmateix, en el cas que durant la tramitació de l’expedient s’hagi de fer alguna notificació personalitzada, s’establirà com a preferent la notificació electrònica mitjançant el correu electrònic de la persona sol·licitant, sempre que aquesta ho hagi autoritzat a la sol·licitud.
Tretzena. Revocació i reintegrament
13.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, una vegada emesa la proposta d’aquest Departament.
13.2. Pertoca revocar la concessió de l’ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos previstos en l’article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
13.3. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
Catorzena. Publicitat
14.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
14.2. La presentació de la sol·licitud d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019, per a les modalitats A, B i C, comportarà l’autorització de la persona sol·licitant al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.
Quinzena. Règim de recursos
15.1. La resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, dictada per delegació, i que s’ha de considerar dictada per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureix la via administrativa.
15.2. Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació d’aquestes bases i la resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, dictada per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Setzena. Pagament
Aquestes ajudes a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2018-2019 que atorgui el Consell Insular d’Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada pel conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura i Joventut, per delegació del Consell Executiu.
Dissetena. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Divuitena. Règim jurídic
18.1. El procediment de concessió d’aquestes ajudes s’ha de tramitar d’acord amb els principis de publicitat, d’objectivitat, de transparència, d’igualtat i de no-discriminació, i per concórrer en el sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari, en el marc del que preveuen l’article 30.7 de la Llei 38/2003 i l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
18.2. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
18.3. Aquestes ajudes estan exemptes de retenció de l’impost sobre la renda de les persones físiques, en virtut de l’article 7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobres societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29-11-06).
18.4. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d’aquesta convocatòria s’han d’observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d’aplicació.
Eivissa, 15 de maig de 2019
La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni i Joventut
Maria Catalina Tur Torres