Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4585
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 9 de maig del 2019 per la qual es convoquen ajuts per a l’alumnat del sisè curs d’educació primària, del primer curs de batxillerat i del segon curs de formació professional de grau mitjà o grau superior de centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el marc de dos programes d’immersió lingüística en llengua anglesa durant l’estiu del 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 9 de maig del 2019 per la qual es convoquen ajuts per a l’alumnat del sisè curs d’educació primària, del primer curs de batxillerat i del segon curs de formació professional de grau  mitjà o grau superior de centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el marc de dos programes d’immersió lingüística en llengua anglesa durant l’estiu del 2019

El coneixement d’un idioma diferent del propi contribueix de forma essencial a la formació integral de l’alumnat. El seu aprenentatge s’ha convertit en un objectiu fonamental dels sistemes educatius, tant perquè afavoreix la lliure circulació i la comunicació, com per les exigències del mercat de treball.

En l’àmbit internacional, la Unió Europea dicta polítiques que promouen uns objectius a assolir l’any 2020, entre els quals el domini de llengües estrangeres esdevé prioritari pel seu paper primordial en la cohesió social, en el desenvolupament personal i econòmic i en la mobilitat professional. El plurilingüisme, per tant, és un valor bàsic per afavorir la convivència i per augmentar les perspectives d’inserció laboral de la ciutadania europea.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix com a una de les seves finalitats la capacitació de l’alumnat per a la comunicació en la llengua oficial i en la cooficial, si n’hi ha, i en una o més llengües estrangeres.

L’article 17 d’aquesta Llei esmenta com un dels objectius de l’educació primària l’adquisició, en almenys una llengua estrangera, de la competència comunicativa bàsica que permeti a l’alumnat expressar i comprendre missatges senzills i actuar en situacions quotidianes. Pel que fa a l’educació secundària, la mateixa Llei, en l’article 23, assenyala que l’alumnat d’aquesta etapa ha de comprendre una o més llengües estrangeres i expressar-s’hi de manera apropiada.

En l’àmbit de la Formació Professional, constitueix una demanda reiterada del sector empresarial balear que l’alumnat pugui adquirir coneixements en llengua anglesa directament relacionats amb l'especialitat de les diferents famílies professionals, per tal de millorar el seu desenvolupament personal, la seva empleabilitat i participació en el mercat laboral, tant nacional com europeu. Per això, la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, competent en matèria de formació professional i relació del sistema educatiu amb l’empresa, d’una banda; i competent en matèria de foment de llengües estrangeres, d’altra banda; conscient d’aquesta necessitat i demanda del mercat laboral, va posar en marxa durant el curs escolar 2017-2018 el Pla Pilot de reforç i suport educatiu als alumnes de Formació Professional per a la Millora de l’Aprenentatge de l’Anglès com a llengua estrangera per tal de facilitar l’aprenentatge de llengües estrangeres, el qual ha tingut continuïtat durant el present curs escolar.

L’article 10.4 del Decret 45/2016, de 22 de juliol, per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears determina que la Conselleria d’Educació i Universitat ha de promoure la participació dels centres en projectes i activitats internacionals que estimulin l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat de l’alumnat i del personal docent per desenvolupar la competència comunicativa en llengües estrangeres.

Amb l’objectiu de promoure accions de suport i reforç per a l’adquisició de destreses de comprensió i expressió oral i escrita en llengües estrangeres, la Conselleria d’Educació i Universitat ha considerat oportú destinar un crèdit a finançar actuacions adreçades a l’alumnat de nivell no universitari de les Illes Balears per tal de millorar la seva competència oral en llengua anglesa.

Per aquest motiu es convoquen ajuts per a la participació de l’alumnat als programes d’immersió següents:

Curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger adreçat a l’alumnat del segon curs de formació professional de grau mitjà o grau superior i a l’alumnat del primer curs de batxillerat de centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Escola d’estiu en llengua anglesa adreçada a l’alumnat del sisè curs d’educació primària de centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquests programes són finançats per la Conselleria d’Educació i Universitat. El servei d’organització, coordinació i impartició d’aquests programes d’immersió lingüística en llengua anglesa es durà a terme per empreses especialitzades del sector contractades a l’efecte per la Conselleria d’Educació i Universitat.

Per tot això, i d’acord amb el que disposa l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, de 11 de juliol), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura; segons el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, a proposta de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat i fent ús de les facultats que m’atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte convocar, com a mínim, 345 ajuts per a la participació d’alumnat de nivell no universitari de centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears a diferents programes d’immersió lingüística en llengua anglesa, segons el nivell educatiu de l’alumnat participant, organitzats per la Conselleria d’Educació i Universitat durant l’estiu del 2019.

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005) i per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100 d’11 de juliol de 2009).

3. Dotació i crèdit pressupostari

La quantia dels ajuts a què es refereix la present Resolució és d’un import màxim de 300.000,00 euros, que s’abonarà directament a l’empresa o empreses que resultin adjudicatàries del contracte convocat a l’efecte pel procediment obert i seran finançades per la Conselleria d’Educació i Universitat amb càrrec a la partida pressupostària 13901-G/421E08/48000/00 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma per a 2019.

4. Compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts o beques que es puguin rebre de l’Administració Pública o d’altres entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat.

5. Modalitats, nombre i import dels ajuts i persones beneficiàries

5.1. Es convoquen ajuts per a les modalitats següents:

Modalitat A (2n curs de formació professional de grau mitjà o grau superior): ajuts d’un valor econòmic de fins a 1.750,00 euros com a màxim cadascun per a la participació en un curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger de 2 setmanes de durada amb un total de 45-50 hores lectives adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2018-2019 estigui matriculat al segon curs de formació professional de grau mitjà o grau superior en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El curs es realitzarà a Irlanda en el període comprès entre l’1 de juliol i el 31 d’agost de 2019. Els participants es distribuiran en grups d’un màxim de 16 persones.

El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 40 ajuts com a mínim. El nombre final d’ajuts dependrà de la disponibilitat pressupostària una vegada adjudicat el contracte administratiu corresponent i segons el preu unitari d’adjudicació, el qual serà com a màxim de 1.750,00 euros.

En cas que el nombre de sol·licituds per a una de les modalitats  A o B sigui inferior al nombre d’ajuts assignats a la modalitat corresponent, els ajuts que no es puguin atorgar per manca de sol·licituds en una modalitat es podran atorgar a la modalitat en què romangui alumnat en llista d’espera.

Modalitat B (1r curs de batxillerat): ajuts d’un valor econòmic de fins a 1.750,00 euros com a màxim cadascun per a la participació en un curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger de 2 setmanes de durada amb un total de 45-50 hores lectives adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2018-2019 estigui matriculat al primer curs de batxillerat en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El curs es realitzarà a Irlanda en el període comprès entre l’1 de juliol i el 31 d’agost de 2019. Els participants es distribuiran en grups d’un màxim de 16 persones.

El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 80 ajuts com a mínim. El nombre final d’ajuts dependrà de la disponibilitat pressupostària una vegada adjudicat el contracte administratiu corresponent i segons el preu unitari d’adjudicació, el qual serà com a màxim de 1.750,00 euros.

En cas que el nombre de sol·licituds per a una de les modalitats  A o B sigui inferior al nombre d’ajuts assignats a la modalitat corresponent, els ajuts que no es puguin atorgar per manca de sol·licituds en una modalitat, es podran atorgar a la modalitat en què romangui alumnat en llista d’espera.

Modalitat C (6è curs d’educació primària): ajuts d’un valor econòmic de fins a 400 euros com a màxim cadascun per a la participació en una escola d’estiu en llengua anglesa d’una durada de 10 dies lectius (de dilluns a divendres en horari de 9h a 14h), amb un total de 50 hores de formació, entre activitats acadèmiques i lúdiques, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2018-2019 estigui matriculat en el sisè curs d’educació primària en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest programa s’impartirà a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa en el període comprès entre l’1 de juliol i el 31 d’agost de 2019. Els participants es distribuiran en grups d’un màxim de 12 persones.

El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 225 ajuts com a mínim. El nombre final d’ajuts dependrà de la disponibilitat pressupostària, una vegada adjudicat el contracte administratiu corresponent i segons el preu unitari d’adjudicació, el qual serà com a màxim de 400 euros.

5.2. En el cas de les modalitats  A i B, els ajuts són per fer front a totes les despeses derivades dels cursos, els desplaçaments d’anada i tornada des de Mallorca, Menorca i Eivissa al lloc on es realitzarà el curs i els trasllats des de l’aeroport a l’allotjament i de l’allotjament a l’aeroport, les despeses dels tutors-acompanyants, les activitats complementàries amb els seus desplaçaments, l’allotjament, la manutenció en règim de pensió completa, la docència, el certificat d’assistència, els materials pedagògics, l’assegurança d’accidents i de responsabilitat civil, així com també altres despeses i imposts, si s'escau. El trasllat des del domicili de residència dels participants a l’aeroport de Mallorca, Menorca o Eivissa i des de l’aeroport al domicili de residència dels participants serà a càrrec de les famílies dels participants.

5.3. En el cas de la modalitat C, els ajuts són per fer front a totes les despeses derivades del programa (activitats acadèmiques i lúdiques), les activitats complementàries i els desplaçaments que se’n derivin, si n’hi ha, el certificat d’assistència, els materials pedagògics, inclòs el material fungible, els professors i monitors i l’assegurança tant del personal responsable com la dels alumnes, així com també altres despeses i imposts, si s'escau. El trasllat i recollida diari de l’alumnat al centre on tindran lloc les activitats serà a càrrec de les famílies dels participants.

5.4. La distribució per illes del nombre total definitiu dels ajuts es farà de la manera següent: el 75 % per a Mallorca, el 14 % per a Eivissa (alumnes d’Eivissa i Formentera) i l’11 % per a Menorca. En cas que el nombre de sol·licituds per a alguna de les illes sigui inferior al nombre d’ajuts que aquesta té assignats, els que no es puguin atorgar per manca de sol·licituds en una illa, es podran atorgar a les illes en què romanguin alumnes en llista d’espera.

5.5. El pagament dels ajuts es farà d’acord amb el que s’especifica a l’apartat 16 d’aquesta Resolució.

6. Requisits de participació

Per optar a aquests ajuts l’alumnat ha de complir amb els requisits següents.

Alumnat que opta a la Modalitat A (2n curs de formació professional de grau mitjà o grau superior):

a) Estar escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears i cursar 2n curs de formació professional de grau mitjà o grau superior durant el curs escolar 2018-2019.

b) Cicles LOE: Tenir els requisits necessaris per tal de poder accedir a l’FCT de grau mitjà o superior del mateix cicle que s’està cursant.

Cicles LOGSE: Tenir aprovats tots el mòduls de la primera i segona avaluació del mateix cicle que s’està cursant.

c) Específic per a grau mitjà: haver nascut entre l’any 2000 i 2002.

d) Específic per a grau superior: haver nascut entre l’any 1998 i 2000.

e) En cas de no ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea, s’haurà de complir amb la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda.

Alumnat que opta a la Modalitat B (1r curs de batxillerat):

a)Estar escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears i cursar 1r de batxillerat durant el curs escolar 2018-2019.

b)Haver estat escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears en el curs 2017-2018 en el nivell educatiu de 4t d’ESO.

c)Haver obtingut una nota igual o superior a 6 en la matèria de llengua anglesa a la convocatòria de juny del curs 2017-2018 (4t d’ESO).

d)En cas de no ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea, s’haurà de complir amb la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda.

Alumnat que opta a la Modalitat C (6è curs d’educació primària):

a)Estar escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears i estar cursant el nivell educatiu de 6è curs d’educació primària durant el curs escolar 2018-2019.

b)Haver estat escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears en el curs 2017-2018 en el nivell educatiu de 5è curs d’educació primària.

c)Tenir aprovades la primera i segona avaluació de l’assignatura de llengua anglesa del present curs escolar.  

7. Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds

7.1. L’alumnat que compleixi els requisits establerts a l’apartat anterior i desitgi obtenir un dels ajuts convocats per la present Resolució, haurà de presentar la sol·licitud (Annex I) degudament emplenada i signada per l’alumne/pare/mare o tutor legal i signada i segellada pel centre educatiu en el qual es trobi matriculat.

7.2. La sol·licitud (Annex I), juntament amb la declaració responsable  que figura a l’Annex II d’aquesta Resolució, s’ha de presentar a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i adreçar-la a:

Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals

Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat

Conselleria d’Educació i Universitat

C. del Ter, 16, 2n

Palma, 07009

7.3. Si els interessats decideixen enviar les sol·licituds per correu postal, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’ofici destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat es dati i s’hi faci figurar el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre de la Conselleria o en les dependències descrites amb anterioritat.

7.4. No s’acceptaran les sol·licituds enviades per correu electrònic.

7.5. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7.6. Si analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s’observés que hi ha defectes formals o omissió d'alguns documents exigits, l'òrgan competent per instruir el procediment requerirà al sol·licitant perquè en el termini de 3 dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, s’entendrà que desisteix de la petició i l’expedient quedarà arxivat sense cap altre tràmit, amb la notificació prèvia de la resolució d’arxivament que dicti l’òrgan instructor del procediment.

8. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor del procediment serà la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, la qual ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

9. Comissió avaluadora

9.1. Es constitueix una comissió avaluadora que ha d’exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució de convocatòria.

b) Una vegada revisades totes les sol·licituds i la documentació annexa, remetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.

9.2. La composició d’aquesta comissió avaluadora serà la següent:

a) Presidència: la cap del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui.

b) Secretaria: un funcionari o funcionària del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.

Vocalia:

Un funcionari o funcionària designat pel director general d’Innovació i Comunitat Educativa.

Un inspector o inspectora, designat pel Cap del Departament d’Inspecció Educativa.

Un funcionari o funcionària designat per la Cap del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat.

9.3. La comissió pot demanar que l’òrgan instructor requereixi els documents complementaris necessaris per a un coneixement adequat de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir el compliment de l’objecte de la convocatòria i la correcta aplicació dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.

10. Criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió

En el cas que el nombre de sol·licitants que reuneixen els requisits establerts en l’apartat 6 de la present convocatòria sigui superior al nombre d’ajuts oferts, per a la selecció dels candidats s’ha de seguir el procediment següent.

La Comissió ordenarà els sol·licitants en funció del seu expedient acadèmic, de conformitat amb els criteris següents:

10.1. Modalitat A (específics per a l’alumnat del 2n curs de formació professional de grau mitjà o de grau superior)

Les sol·licituds s’han d’ordenar segons la nota mitjana de l’expedient de primer i segon del cicle formatiu que l’alumne estigui cursant.

En cas d’empat s’ha de donar preferència a l’alumne que hagi obtingut el reconeixement d’aprofitament i realització satisfactòria durant el present curs del Programa de Millora de la Competència Lingüística en Anglès de l’Alumnat de Formació Professional’.  Si l’empat persisteix, s’ha de donar preferència al candidat de menor edat.

10.2. Modalitat B (específics per a l’alumnat de 1r de batxillerat)

Les sol·licituds s’han d’ordenar segons la nota mitjana de l’expedient d’ESO.

En cas d’empat s’ha de donar preferència al candidat de menor edat.

10.3. Modalitat C: (específics per a l’alumnat de 6è d’educació primària)

 La Comissió ha de seleccionar l’alumnat participant a l’escola d’estiu utilitzant el criteri d’ordre alfabètic de les dues primeres lletres del primer cognom, seguit del segon cognom i del nom del sol·licitant.

Per determinar el cognom pel qual s’ha d’iniciar l’adjudicació, s’ha de fer un sorteig en un acte públic que ha de tenir lloc a les 12.00 h del primer dia laborable següent a l’acabament del termini per presentar sol·licituds, a la sala de reunions de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat (carrer del Ter, 16, 2n pis, 07009, Palma).

Els alumnes procedents de centres educatius de Formentera poden optar a ajuts per participar a l’escola d’estiu en llengua anglesa que tengui lloc a l’illa d’Eivissa.

Si no existeix cap sol·licitant el primer cognom del qual comenci per aquestes dues lletres, el primer sol·licitant seleccionat serà aquell el primer cognom del qual sigui l’immediat posterior d’acord amb l’ordre alfabètic. En cas d’empat s’ha de donar preferència al candidat de menor edat.

10.4. Els criteris objecte de valoració de les modalitats A i B els comprovarà d’ofici l’Administració educativa i s’han d’aplicar per prioritzar per separat els llistats de cada illa. Els alumnes procedents de centres educatius de Formentera poden optar a la reserva d’ajuts per a Eivissa.

11. Tramitació del procediment

11.1. Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà per revisar les sol·licituds presentades, ordenar-les d'acord amb els criteris objectius i de preferència establerts en l’apartat anterior, i elaborar l’informe que ha de servir de base a la proposta de resolució amb les següents relacions:

Modalitat A: (2n curs d’un cicle de formació professional de grau mitjà o de grau superior)

Illa de Mallorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa de Menorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa d’Eivissa (alumnat d’Eivissa i Formentera)

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Modalitat B: (1r curs de batxillerat)

Illa de Mallorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa de Menorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa d’Eivissa (alumnat d’Eivissa i Formentera)

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Modalitat C: (6è curs d’educació primària)

Illa de Mallorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa de Menorca

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

Illa d’Eivissa (alumnat d’Eivissa i Formentera)

1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts.

2) Alumnat en llista d’espera.

3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió.

11.2. Amb l’alumnat inclòs en els llistats d’espera, ordenats per la nota mitjana de l’expedient i per illes (modalitats A i B) o ordenats alfabèticament i per illes (modalitat C), s’anirà substituint, per rigorós ordre, a l’alumnat de les llistes de beneficiaris que no confirmi l’assistència en els termes de l’apartat 15, renunciï o no participi en els programes per qualsevol altre motiu.

11.3. Les sol·licituds de l’alumnat que aparegui en la llista d’espera, però no sigui seleccionat per obtenir l’ajut, s’entendran denegades.

12. Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts

12.1 Fonamentat en l’informe de la comissió avaluadora, correspon a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, que ha d’incloure, per modalitats i illes, la llista de l’alumnat seleccionat, en llista d’espera i exclòs, amb indicació de la causa d’exclusió i amb l’expressió dels motius de concessió o de denegació.

12.2 La proposta de resolució provisional es farà pública a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional de la Conselleria d’Educació i Universitat http://dgfpfp.caib.es, així com al microsite del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals http://llenguesestrangeres.caib.es

12.3 L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i les dates en què s’han produït.

13. Reclamacions a la proposta de resolució provisional

13.1. Les persones interessades poden presentar les reclamacions que estimin oportunes dins del termini de 3 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional de la Conselleria d’Educació i Universitat http://dgfpfp.caib.es, així com al microsite del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals http://llenguesestrangeres.caib.es

13.2. Les reclamacions s’han de presentar a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i adreçar-les a:

Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals

Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat

Conselleria d’Educació i Universitat

C. del Ter, 16, 2n

Palma, 07009

En cap cas s’acceptaran les reclamacions presentades fora de termini.

13.3. En el supòsit que es presentin reclamacions, la comissió avaluadora les ha de revisar i, si n’és el cas, ha d’elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva, on es faci referència a l’anàlisi d’aquestes reclamacions.

14. Resolució de la convocatòria

14.1. Examinades les reclamacions presentades, si s'escau, pels interessats, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva de concessió o denegació dels ajuts i que ha d’incloure, per modalitats i illes, la llista de l’alumnat beneficiari, l’alumnat en llista d’espera i l’alumnat exclòs, amb indicació de la causa d’exclusió.

14.2. La proposta de resolució definitiva es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional de la Conselleria d’Educació i Universitat http://dgfpfp.caib.es, així com al microsite del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals http://llenguesestrangeres.caib.es

14.3. L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i les dates en què s’han produït.

14.4. Una vegada que l’òrgan instructor hagi formulat la proposta de resolució definitiva, el conseller d’Educació i Universitat ha de resoldre motivadament en el termini de tres mesos comptadors a partir de la finalització del termini per presentar les sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’entendran desestimades totes les sol·licituds.

14.5. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web de la Direcció General de la Conselleria d’Educació i Universitat http://dgfpfp.caib.es i en el microsite del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals http://llenguesestrangeres.caib.es

15. Acceptació, renúncia i informació a l’alumnat i a les famílies

15.1. L’alumnat que resulti beneficiari dels ajuts en la proposta de resolució definitiva rebrà l’oportuna comunicació per correu electrònic per part de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat en la qual es determinarà la localitat i data en què tindrà lloc l’estada, juntament amb la corresponent informació complementària.

En el cas de la modalitat C, l’adjudicació dels centres en què es desenvoluparà el programa, en cas que n’hi hagués més d’un a cada illa, es farà atenent a la ubicació dels centres escolars de procedència de l’alumnat. No es podran modificar les dates de realització del curs.

Per a les modalitats A i B, tampoc es podran modificar les destinacions adjudicades i comunicades a l’alumnat seleccionat, així com les dates de realització del curs.

15.2. El pare, mare o tutor legal dels beneficiaris dels ajuts disposaran de 3 dies hàbils a partir d’aquesta comunicació per acceptar l’ajut i autoritzar la participació de l’alumnat al programa corresponent mitjançant l’enviament de l’Annex III signat i escanejat a l’adreça de correu electrònic spl@dgfpfp.caib.es

Transcorregut aquest termini sense que s’hagi produït l’acceptació expressa, s’entendrà que el participant renuncia a l’ajut i es procedirà a la substitució de l’alumne d’acord amb el procediment de l’apartat 11 de la convocatòria.

15.3. L’acceptació de l’ajut comporta el compromís d’acceptació de totes les condicions i normes que la Conselleria d’Educació i Universitat pugui establir quant al desenvolupament del programa, trasllats i allotjament en els casos que pertoqui. Els alumnes hauran d’assistir a un mínim d’un 80% de les hores lectives del curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger per tal d’obtenir el certificat d’assistència corresponent.

16. Justificació i pagament de l’ajut

El pagament de la subvenció en espècie es durà a terme mitjançant el corresponent expedient de contractació. A més a més, a l’expedient de convocatòria d’aquests ajuts s’haurà d’incorporar certificació de les empreses adjudicatàries de la contractació administrativa, en què es faci constar l’alumnat que ha participat als programes d’immersió lingüística en llengua anglesa. Aquesta certificació haurà de comptar amb el vist i plau de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat on consti que s’ha realitzat satisfactòriament l’activitat.

17. Control de la subvenció

17.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

17.2. Els òrgans de l’administració educativa exerciran un control rigorós que asseguri la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.

17.3. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l’ajut concedit.

17.4. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració podrà determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

18. Revocació dels ajuts concedits

18.1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

18.2. En cas d’absències injustificades que superin el nombre d’absències permeses o de conducta negativa o impròpia durant l’activitat l’alumne deixarà d’assistir al curs corresponent amb efecte immediat i, en els casos que pertoqui, tornarà a la seva residència. En aquest cas, les despeses ocasionades per aquesta circumstància han de córrer a càrrec de la família de l’alumne.

18.3. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i s’hauran de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament dels ajuts concedits

D’acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions procedirà el reintegrament de la subvenció concedida, en el cas que es comprovi la inexistència de les condicions requerides per a la seva obtenció i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió.

20. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.

21. Publicitat

Aquesta Resolució entrarà en vigor al dia següent de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de maig de 2019

El Conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

Documents adjunts