Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 4576
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 8 de maig de 2019 per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets i fonaments de dret

1. Els mitjans de comunicació han estat un element molt important en la vertebració de la societat des de l’aparició de la premsa escrita i han contribuït de manera fonamental a consolidar el pluralisme ideològic de la ciutadania. Entre els mitjans de comunicació que actualment ja es consideren tradicionals, els audiovisuals han estat els que més han arrelat en la nostra societat per la rapidesa amb què s’actualitzen les informacions i arriben al públic.

2. Les societats modernes es doten de mitjans de comunicació audiovisual en la seva llengua pròpia, perquè són un valor potenciador de la seva singularitat. A les Illes Balears, tot i que els mitjans en llengua catalana hi són presents i tenen vitalitat, la inèrcia de molts d’anys de proscripció del català en els usos públics ha fet que encara siguin pocs els projectes que aposten decididament per usar el català com a llengua vehicular de tota la seva programació o de part d’aquesta, i que aquests s’hagin d’enfrontar a una situació de desavantatge competitiu respecte d’altres mitjans que en el mateix camp, ja sigui ràdio o televisió, usen altres llengües amb unes expectatives de mercat potencialment més àmplies i tradicionalment amb més suport dels poders públics.

3. D’altra banda, en els darrers anys s’ha produït per diversos motius un canvi molt profund en el panorama dels mitjans de comunicació audiovisual. Un canvi que es va iniciar amb la irrupció dels canals de televisió convencionals privats, que va continuar amb la implantació de la TDT i l’aparició d’Internet com a nou suport de difusió dels mitjans de comunicació i que actualment s’esdevé amb les plataformes digitals de continguts, que han fet variar molt els hàbits de consum, especialment entre els joves.

4. La legislació vigent preveu l’establiment de mesures de suport i de foment dels mitjans de comunicació que usen el català. Les mesures tenen com a objectiu protegir, fomentar i implementar les iniciatives que empren el català per transmetre la seva programació, perquè no es vegin perjudicades per les forces del mercat proclius a fomentar l’ús d’altres llengües, per garantir el dret a la informació lingüísticament plural per a tots els ciutadans i per contribuir a consolidar la identitat de les Illes Balears. L’establiment d’ajuts als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en català és un instrument vàlid i efectiu per promoure el dinamisme de la llengua catalana en el sector audiovisual. També ho són els ajuts als mitjans de comunicació que emeten una part significativa de la programació en català i que aposten per incrementar l’ús d’aquesta llengua.

5. La Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, té, entre d’altres, l’objectiu de fomentar l’ús del català en tots els mitjans de comunicació social, la qual cosa desplega en el títol III, «Dels mitjans de comunicació social», en el qual es fa palès el mandat al Govern de les Illes Balears de promoure el coneixement i el desenvolupament de la llengua i la cultura catalanes, especialment des de la perspectiva de les Illes Balears, en tots els mitjans de comunicació social i implica tots els poders públics de la Comunitat Autònoma perquè donin suport econòmic als mitjans de comunicació que empren la llengua catalana en la seva programació.

6. L’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol), preveu que una de les matèries que pot ser objecte de subvenció és la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears.

7. S’ha de tenir en compte que el 2 d’abril de 2009 el Consell Social de la Llengua Catalana va aprovar el Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears, un dels objectius del qual és incrementar la presència del català en els mitjans de comunicació (rebut pel Consell de Govern el 10 de desembre de 2010).

8. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports exerceix la competència en matèria de normalització de la llengua catalana a través de la Direcció General de Política Lingüística, d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 9/2017, de 9 d’abril.

9. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu els ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual en llengua catalana que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. S’ha de tenir en compte, així mateix, que en l’exercici de 2019 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d’aquesta convocatòria d’ajuts, la qual ha rebut l’informe previ favorable del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d’ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten, totalment o parcial, la seva programació en llengua catalana a les Illes Balears d’acord amb les bases específiques de l’annex 1.

2. Fixar els models de documents que s’han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 7).

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució també s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 de maig de 2019

La consellera de Cultura, Participació i Esports Francesca Tur Riera

 

ANNEX 1 Bases específiques de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria de subvencions és donar suport als mitjans de comunicació audiovisual que emeten, totalment o parcial, la seva programació en llengua catalana a les Illes Balears, amb la finalitat de contribuir a consolidar la presència i la difusió de la llengua catalana en l’àmbit audiovisual (televisions i ràdios).

1.2. L’activitat subvencionada consisteix en l’emissió de programació de televisió o de ràdio en llengua catalana dins el territori de les Illes Balears durant l’any 2018, o bé l’increment de les emissions en llengua catalana de programació de televisió o de ràdio dins el territori de les Illes Balears durant l’any 2019.

2. Import i partida pressupostària

2.1. L’import total destinat a aquesta convocatòria de subvencions és de 275.000,00 euros. Es preveu desglossar-lo de la manera següent:

- 100.000,00 € per a les televisions que han emès en català durant l’any 2018 (línia A).

- 120.000,00 € per a les ràdios que han emès en català durant l’any 2018 (línia B).

- 25.000,00 € per a les televisions que incrementin la programació en català durant l’any 2019 (línia C).

- 30.000,00 € per a les ràdios que incrementin la programació en català durant l’any 2019 (línia D).

2.2. Aquest import s’imputa a les següents partides pressupostàries dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019:

- 35.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 10

- 5.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 11

- 20.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 20

- 25.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 30

- 5.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 40

- 125.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 47000 00

- 60.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 48000 00

2.3. Ambdues distribucions són orientatives i es poden modificar una vegada avaluades les sol·licituds de subvenció presentades.

3. Beneficiaris

3.1. Els beneficiaris d’aquesta convocatòria de subvencions poden ser:

- Persones físiques.

- Persones jurídiques privades que tenguin com a activitat, única o entre d’altres, l’emissió de programes televisius o radiofònics.

- Entitats sense finalitat lucrativa que tenguin com a activitat, única o entre d’altres, l’emissió de programes televisius o radiofònics.

- Ajuntaments de les Illes Balears o entitats que en depenen.

3.2. Queden excloses d’aquesta convocatòria de subvencions les emissores públiques estatals i autonòmiques de televisió i de ràdio.

4. Requisits de les emissores subvencionables

4.1. Les ajudes que es convoquen mitjançant aquesta Resolució es destinen a subvencionar els mitjans audiovisuals (televisions i ràdios) que compleixin els requisits següents:

a) Línia A. Televisions que hagin emès en català durant l’any 2018:

- Haver emès durant l’any 2018 i continuar l’emissió en el moment de publicació d’aquesta convocatòria.

- Haver emès un mínim de 25 hores setmanals, excloent-ne l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

- Haver emès en català almenys un 80 % de la seva programació.

- Ajustar-se a les normes de correcció lingüística.

b) Línia B. Ràdios que hagin emès en català durant l’any 2018:

- Haver emès durant l’any 2018 i continuar l’emissió en el moment de publicació d’aquesta convocatòria.

- Haver emès un mínim de 25 hores setmanals, excloent-ne la ràdio fórmula musical, l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

- Haver emès en català almenys un 80 % de la seva programació.

- Ajustar-se a les normes de correcció lingüística.

c) Línia C. Televisions que incrementin les emissions en català durant l’any 2019:

- Haver emès durant l’any 2018 i continuar l’emissió en el moment de publicació d’aquesta convocatòria.

- Emetre un mínim de 25 hores setmanals, excloent-ne l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

- Ajustar-se a les normes de correcció lingüística.

- Emetre en el moment de publicació d’aquesta convocatòria com a mínim un 40 % de la programació en català.

- Incrementar les emissions en aquesta llengua com a mínim fins al 60 % en el moment de la justificació de la subvenció.

- En qualsevol cas, l’ interval d’increment de les emissions en català ha de ser d’un mínim d’un 10 %.

Per determinar el percentatge d’ús del català, s’ha de calcular la mitjana per al mes immediatament anterior a la presentació de la sol·licitud i del compte justificatiu.

d) Línia D. Ràdios que incrementin les emissions en català durant l’any 2019:

- Haver emès durant l’any 2018 i continuar l’emissió en el moment de publicació d’aquesta convocatòria.

- Emetre un mínim de 25 hores setmanals, excloent-ne la ràdio fórmula musical, l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

- Ajustar-se a les normes de correcció lingüística.

- Emetre en el moment de publicació d’aquesta convocatòria com a mínim un 40 % de la programació en català.

- Incrementar les emissions en aquesta llengua com a mínim fins al 60 % en el moment de la justificació de la subvenció.

- En qualsevol cas, l’ interval d’increment de les emissions en català ha de ser d’un mínim d’un 10 %.

Per determinar el percentatge d’ús del català, s’ha de calcular la mitjana per al mes immediatament anterior a la presentació de la sol·licitud i del compte justificatiu.

4.2. En el cas de les emissores que emetin mitjançant desconnexions a les Illes Balears, els requisits esmentats s’han de complir per a aquestes desconnexions.

4.3. Les línies A i C, i B i D són excloents entre si, és a dir, per a una mateixa televisió només es pot presentar una sol·licitud a la línia A o a la línia C, i per a una mateixa ràdio a la línia B o a la línia D.

4.4. Els mitjans que obtenguin un ajut a les línies C i D no podran presentar-se a les línies A i B, respectivament, de la convocatòria de 2020, atesa la coincidència de l’activitat subvencionada.

5. Despeses subvencionables

5.1. Són subvencionables les despeses següents:

- Les despeses derivades de les tasques de redacció (inclòs l’assessorament lingüístic), edició, comercialització i publicitat.

- Les despeses derivades de la reparació i el manteniment de sistemes i equipaments.

Per a les línies C i D, en el cas de les despeses que no estiguin directament vinculades amb les hores de programació en català, es comptarà la part proporcional al percentatge d’ús d’aquesta llengua en el moment de justificar la subvenció.

5.2. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

- Les despeses financeres, de garantia bancària, notarials i pericials, i també les d’administracions específiques (gestoria, comptabilitat, etc.).

- Les despeses derivades de serveis de neteja, seguretat, custòdia i vigilància.

- Les despeses derivades d’activitats de promoció, trasllats de persones o de materials o similars.

- Les despeses d’arrendaments de locals on es du a terme l’activitat.

- Les despeses derivades de la compra d’equipaments.

- La utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari.

En tot cas, es desestimaran les despeses la relació directa de les quals amb l’activitat presentada no es pugui comprovar o que es puguin imputar a altres activitats no subvencionables per aquesta convocatòria.

6. Període d’imputació de les despeses

Per a les línia A i B, es poden subvencionar les despeses que s’inclouen en l’apartat 5.1 que s’hagin produït durant el període en què s’hagi duit a terme l’activitat subvencionable, que ha de quedar inclòs entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2018, i que hagin estat pagades.

Per a les línies C i D, es poden subvencionar les despeses que s’inclouen en l’apartat 5.1 que s’hagin produït durant el període en què s’hagi duit a terme l’activitat subvencionable, que ha de quedar inclòs entre el moment de publicació de la convocatòria i el 31 d’octubre de 2019, i que hagin estat pagades.

7. Subcontractació

Els beneficiaris poden subcontractar fins a un 100 % de l’import de l’activitat subvencionada, de conformitat amb l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 15.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

8. sol·licituds

8.1. La sol·licitud l’ha de presentar el titular del mitjà o, en el seu cas, qui tengui atribuïda la capacitat per sol-licitar subvencions. S’ha de presentar una sol·licitud de subvenció per emissora o canal de televisió i s’hi ha d’especificar la línia a la qual s’opta.

8.2. Les sol·licituds de subvenció s’han d’adreçar a la Direcció General de Política Lingüística segons el model que es proporciona en l’annex 2 i que es troba disponible a la seu d’aquesta Direcció General i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web http://dgpoling.caib.cat.

8.3. El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o bé als llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.4. Si la sol·licitud no es presenta al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per correu electrònic a la Direcció General de Política Lingüística (foment@dgpoling.caib.es) l’imprès de sol·licitud emplenat i registrat.

8.5. La presentació de la sol·licitud suposa la plena acceptació d’aquestes bases específiques.

9. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud

9.1. S’ha d’adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

- Documentació necessària per identificar el sol-licitant. Si aquesta documentació ja es va aportar en la convocatòria anterior d’ajuts per als mitjans de comunicació audiovisual i no ha experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar, excepte la documentació prevista en les lletres a) i b) per als ajuntaments:

En el cas de les empreses privades:

a) Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal.

b) Fotocòpia de l’escriptura de constitució de l’empresa i de les modificacions posteriors, si és el cas.

c) Fotocòpia de l’acreditació de la inscripció de l’escriptura de constitució i de les modificacions d’aquesta, si és el cas, als registres corresponents.

d) Fotocòpia del document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.

e) Fotocòpia del DNI del representant, només en el cas que aquest s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives.

En el cas de les associacions sense ànim de lucre:

a) Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal.

b) Fotocòpia dels estatuts reguladors de l’entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas.

c) Fotocòpia de l’acreditació de la inscripció dels estatuts i de les modificacions d’aquests, si és el cas, als registres corresponents.

d) Fotocòpia del document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.

e) Fotocòpia del DNI del representant, només en el cas que aquest s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives.

En el cas dels ajuntaments:

a) Un certificat, signat pel secretari de l’entitat local, conforme l’òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

b) Un certificat, signat pel secretari de l’entitat local, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l’entitat.

c) Fotocòpia del DNI del representant, només en el cas que aquest s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives.

En el cas de les entitats dependents dels ajuntaments:

a) Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal.

b) Fotocòpia dels estatuts reguladors de l’entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas.

c) Fotocòpia de l’acreditació de la inscripció dels estatuts i de les modificacions d’aquests, si és el cas, als registres corresponents.

d) Fotocòpia del document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.

e) Fotocòpia del DNI del representant, només en el cas que aquest s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives.

 

- Documentació relativa al mitjà:

a) La fitxa tècnica del mitjà d’acord amb el model que es proporciona en l’annex 3, al qual s’han d’adjuntar els documents que s’hi indiquen.

Per a les línies A i B s’ha de presentar, juntament amb la resta de documentació indicada en l’annex 3, un certificat de la direcció de l’emissora amb la graella de programació corresponent a tot l’any 2018, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa, amb indicació dels programes que són repeticions i, en el cas de les ràdios, els programes de ràdio fórmula. A més, s’ha d’aportar una mostra de cada un dels programes emesos en català al llarg del 2018.

Per a les línies C i D s’ha de presentar un certificat de la direcció de l’emissora amb la graella de programació del mes complet anterior a la publicació d’aquesta convocatòria de subvencions, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa. A més, s’ha d’aportar l’enregistrament de la programació emesa al llarg de quatre dies d’aquest període, un per a cada setmana, que s’han de correspondre a diferents dies de la setmana.

b) Altres dades del mitjà que no figurin en l’annex 3 que es considerin d’interès (fundació, direcció, etc.).

- Documentació de caràcter econòmic:

a) Una declaració responsable dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol-licitats durant aquest període (annex 4).

b) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol-licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol-licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web http://dgpoling.caib.cat. Si els sol-licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.

c) Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol-licitant (annex 5).

- Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

a) Una declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6).

b) En el cas que el sol-licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents.

- Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:

a) Relació de les despeses imputables a l’activitat, desglossades per conceptes, amb una descripció detallada de cadascun dels conceptes i amb tota la informació necessària per interpretar correctament la relació presentada. Aquestes despeses són l’import màxim que el sol-licitant pot percebre si se li concedeix la subvenció. Addicionalment, s’ha d’especificar el cost total de l’activitat, import que inclou les despeses subvencionables i les no subvencionables, si n’hi ha.

10. Obligacions dels beneficiaris

10.1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Acreditar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, dins el termini que estableix l’apartat 16.1, que l’activitat s’ha duit a terme i que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.

c) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’empresa o l’entitat o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.

d) Destinar l’import de la subvenció al finançament del mitjà objecte de l’ajut.

e) Mantenir el mitjà actiu durant un període mínim de dotze mesos a partir de la concessió de la subvenció i, durant aquest període, reflectir-hi, almenys una vegada al dia, la col-laboració de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el Manual d’Identitat Corporativa, que es pot consultar en la pàgina web http://mic.caib.cat.

f) Dins aquest mateix període, mantenir, com a mínim, el percentatge d’ús de la llengua catalana que ha motivat la concessió de la subvenció (80 % per a les línies A i B o el percentatge que s’hagi assolit per a les línies C i D).

g) Complir amb la resta d’obligacions previstes en la normativa de subvencions, en particular les contingudes en l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 11.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

10.2. La constatació de l’ incompliment d’alguna de les obligacions previstes en les lletres a), b), c), d) i f) de l’apartat anterior comporta el reintegrament de les quantitats percebudes. Si s’incompleix l’obligació prevista en la lletra e), s’ha de reintegrar la part de la subvenció percebuda proporcional a la fracció dels mesos en què s’ha deixat de fer constar la col-laboració de la Direcció General de Política Lingüística.

11. Comissió Avaluadora

11.1. De conformitat amb l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en relació amb l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de constituir una comissió avaluadora perquè examini les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria i emeti l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:

- La presidenta, que és la directora general de Política Lingüística.

- Tres vocals, nomenats per la directora general de Política Lingüística entre el personal de la Direcció General.

- Un secretari, nomenat per la directora general de Política Lingüística entre el personal de la Direcció General.

12. Règim del procediment i òrgan instructor

12.1. Per a les línies A i B, el procediment per concedir aquestes subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 6.1 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d’establir una prelació entre aquestes sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració fixats en el punt 14 d’aquesta convocatòria.

Per a les línies C i D, atesa la seva naturalesa i d’acord amb el que estableixen l’apartat 2 de l’article 17 del Decret legislatiu 2/2005 i l’apartat 3 de l’article 6 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre sí. Per a aquestes línies s’aplicarà, en el seu cas, el prorrateig previst en l’article 18 del Decret legislatiu esmentat i en l’apartat 3 de l’article 7 de les bases reguladores.

12.2. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.

13. Esmena d’errors en les sol·licituds

13.1. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi revisat totes les sol·licituds rebudes, ha d’elaborar una llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió provisional. Aquesta llista s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

13.2. Els sol-licitants disposen de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud o en la documentació adjuntada. Les esmenes s’han de presentar als mateixos llocs que s’indiquen en l’apartat 8.3 d’aquesta convocatòria.

13.3. Si les esmenes no es presenten al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per correu electrònic a la Direcció General de Política Lingüística (foment@dgpoling.caib.es) la sol·licitud d’esmena emplenada i registrada.

13.4. D’acord amb el que disposa l’article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que en desisteixen i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13.5. Una vegada transcorregut el termini per presentar esmenes i després que la Comissió Avaluadora les hagi revisades, s’ha d’elaborar la llista definitiva d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta llista s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

14. Criteris d’assignació i límits de les subvencions

14.1. Una vegada esmenades les deficiències de les sol·licituds i comprovat quines de les presentades dins el termini compleixen els requisits prevists tant en aquesta convocatòria com en les lleis i les bases que la regulen, la Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe amb l’import de la subvenció que ha de rebre cada beneficiari.

Per a les línies A i B, l’import cert que s’ha de destinar a cada sol·licitud amb dret a percebre la subvenció s’ha de calcular d’acord amb la puntuació que cadascun obtengui a partir del barem especificat en el punt següent, d’acord amb la fórmula següent:

ICBx = [100.000 € / ∑PBx...n] x PBx, en el cas de les televisions

ICBx = [120.000 € / ∑PBx...n] x PBx, en el cas de les ràdios

On ICBx és l’import cert que s’ha de destinar al beneficiari X; ∑Pbx...n és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes per tots els sol-licitants amb dret a subvenció aplicant el barem que es detalla en el punt 14.2, i PBx és la puntuació obtinguda pel beneficiari X aplicant el mateix barem.

Una vegada feta la distribució prevista, si hi ha un romanent, es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris de la primera distribució als quals s’hagi assignat un import inferior al màxim previst del cost de l’activitat i que no hagin arribat als màxims establerts en l’apartat 14.5.

14.2. El barem per calcular la puntuació de cada beneficiari és el següent:

14.2.1. Barem per a les televisions:

Criteris

Punts

Nombre de treballadors en nòmina de l’emissora (els treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

1,00 per treballador

Certificats de català del personal periodista en nòmina (els certificats dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment). Només es valora un certificat per treballador.

0,50 B1

1,00 B2

1,50 C1

2,00 C2

Certificats de coneixements específics de català als mitjans de comunicació del personal periodista en nòmina (els certificats dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

2,00 per certificat

Hores de formació lingüística específica en català del personal periodista en nòmina (les hores de formació dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

0,025 per hora de formació

Nombre d’espectadors potencials (abast territorial)

2 municipal

4 comarcal

6 insular

8 dues o tres illes

10 conjunt de l’arxipèlag

Nombre d’hores setmanals de programació en català (s’exclou l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de programació).

0,50 per hora

Nombre d’hores setmanals de repetició de programació en català (s’exclou l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà).

0,25 per hora

Percentatge de publicitat emesa en llengua catalana

De 5 % a 19 %, 2,5 punts

De 20 % a 34 %, 5 punts

De 35 % a 49 %, 7,5 punts

50 % o més, 10 punts

Pàgina web en català

2 punts

Emissió en directe a través d’Internet (només per a les emissores que no tenen Internet com a únic suport).

3 punts

Continguts a la carta per Internet (només per a les emissores que no tenen Internet com a únic suport).

3 punts

14.2.2. Barem per a les ràdios:

Criteris

Punts

Nombre de treballadors en nòmina de l’emissora (els treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

1,00 per treballador

Certificats de català del personal periodista en nòmina (els certificats dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment). Només es valora un certificat per treballador.

0,50 B1

1,00 B2

1,50 C1

2,00 C2

Certificats de coneixements específics de català als mitjans de comunicació del personal periodista en nòmina (els certificats dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

2,00 per certificat

Hores de formació lingüística específica en català del personal periodista en nòmina (les hores de formació dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

0,025 per hora de formació

Nombre d’oients potencials (abast territorial)

2 municipal

4 comarcal

6 insular

8 dues o tres illes

10 conjunt de l’arxipèlag

Nombre d’hores setmanals de programació en català (s’exclou la ràdio fórmula musical i la repetició de programació).

0,50 per hora

Nombre d’hores setmanals de repetició de programació en català (s’exclou la ràdio fórmula musical).

0,25 per hora

Nombre d’hores setmanals de programació de ràdio fórmula musical en català (s’exclou la repetició de programació).

0,15 per hora

Percentatge de cançons interpretades en llengua catalana per hora de ràdio fórmula musical

Fins a un 10 %, 2 punts

Entre 11 % i 20 %, 4 punts

Entre 21 i 35 %, 7 punts

35 % o més, 10 punts

Percentatge de publicitat emesa en llengua catalana

De 5 % a 19 %, 2,5 punts

De 20 % a 34 %, 5 punts

De 35 % a 49 %, 7,5 punts

50 % o més, 10 punts

Pàgina web en català

2 punts

Emissió en directe a través d’Internet (només per a les emissores que no tenen Internet com a únic suport).

3 punts

Continguts a la carta per Internet (només per a les emissores que no tenen Internet com a únic suport).

3 punts

14.3. En el cas de les emissores que emetin mitjançant desconnexions a les Illes Balears, s’ha de valorar la part corresponent a aquestes desconnexions.

14.4. En cas que el mitjà hagi estat actiu només durant un període determinat de l’any 2018, a la puntuació obtinguda se li ha d’aplicar el percentatge corresponent a la fracció dels mesos en què hagi emès.

14.5. L’import màxim que pot rebre cada beneficiari per a la línia A és de 100.000,00 euros i per a la línia B, de 30.000,00 euros.

En cas que un mateix beneficiari presenti més d’una sol·licitud per a la mateixa línia i superi l’import màxim, es distribuirà l’import màxim entre les sol·licituds de manera proporcional en funció de la puntuació obtinguda per cada una d’elles.

14.6. Per a les línies C i D, s’adjudicarà un import fix en funció del percentatge d’ús de la llengua catalana assolit amb l’increment, segons la taula següent:

Percentatge assolit de programació en català respecte de la programació total

Televisions

Ràdios

Entre un 60 % i un 80 %

15.000,00 €

8.000,00 €

Més d’un 80 %

25.000,00 €

12.000,00 €

Si el sumatori dels imports del total de les sol·licituds amb dret a subvenció és superior a l’import disponible per a cada línia, aquest es distribuirà proporcionalment entre els beneficiaris de cada línia amb dret a subvenció.

14.7. D’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, l’import concedit no pot ser, en cap cas, una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat duita a terme per l’empresa o l’entitat beneficiària. Igualment, l’import concedit no pot superar en cap cas el total de les despeses subvencionables de l’activitat presentada.

 

15. Proposta de resolució, resolució i notificació

15.1. L’informe emès per la Comissió Avaluadora després d’examinar i avaluar les sol·licituds ha de servir de base a la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, el contingut de la qual s’ajustarà al que disposa l’article 37.2 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La proposta de resolució es notificarà mitjançant la publicació a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General (http://dgpoling.caib.cat) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o bé es notificarà de manera individual quan el nombre de beneficiaris així ho permeti.

15.2. Una vegada notificada la proposta de resolució els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.

15.3. A partir de la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar la resolució de concessió definitiva. La resolució de concessió s’ha de dictar i notificar en el termini de sis mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en el punt 8 d’aquesta convocatòria. La notificació es farà mitjançant la publicació en el BOIB o bé de manera individual quan així ho permeti el nombre de persones interessades.

15.4. Contra la resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de notificació.

16. Justificació i pagament de la subvenció

16.1. Les empreses i les entitats beneficiàries de les subvencions han d’aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 7 dins el termini següent:

a) En el cas de les televisions i ràdios que hagin emès en català durant el 2018 (línies A i B), 15 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la resolució de concessió.

b) En el cas de les televisions i ràdios que hagin incrementat les seves emissions en català durant el 2019 (línies C i D), de l’1 al 15 de novembre de 2019.

16.2. Els beneficiaris de les subvencions han d’aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 7 degudament emplenat. En el cas dels beneficiaris que han sol-licitat més d’una subvenció per línia, han de presentar un compte justificatiu per emissora o canal de televisió. El compte justificatiu ha d’incloure una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció i una memòria econòmica, en els termes i continguts que preveu l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura.

16.3. La memòria d’actuació ha de permetre comprendre les actuacions efectivament duites a terme i el compliment de l’activitat subvencionada d’acord amb els requisits establerts, amb tota la informació necessària per interpretar correctament la justificació de despeses presentada i la imputació de les despeses a cada concepte.

En el cas dels beneficiaris de les línies A i B, si la informació s’ajusta a la que ja es va presentar en la sol·licitud de la subvenció, no és necessari tornar-la presentar, i serà suficient indicar aquesta circumstància en l’apartat reservat a la memòria d’actuació de l’annex 7.

En el cas dels beneficiaris de les línies C i D, a més de la memòria d’actuació, han d’aportar un certificat de la direcció de l’emissora que indiqui el percentatge d’ús de la llengua catalana assolit, acompanyat de la graella de programació del mes anterior a la presentació de la justificació de la subvenció, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa, i l’enregistrament de la programació emesa al llarg d’un dia per a cada setmana d’aquest període, que s’ha de correspondre a diferents dies de la setmana.

16.4. La memòria econòmica ha d’abastar l’import total de l’activitat que ha servit de base per a la concessió de la subvenció, i ha d’anar acompanyada de la documentació acreditativa de la despesa realitzada juntament amb la documentació acreditativa del pagament. La documentació s’ha de presentar ordenada i numerada seguint la numeració atorgada a la memòria econòmica.

16.5. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de còpia o duplicat de:

- Factures que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre), i justificants de pagament.

- Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.

- Documents TC1 i TC2, juntament amb una llista en què figurin de manera detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina i justificants de pagament.

- Document IRPF i justificant de pagament.

16.6. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingrés en un compte bancari:

- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

c) Pagament mitjançant pagaré, lletra de canvi o similar:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.

- Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec.

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl-lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.

16.7. Quan els beneficiaris siguin entitats locals, no cal que presentin compte justificatiu. Han de justificar el compliment de la finalitat de la subvenció, la realització de l’activitat objecte de subvenció i el cost real mitjançant un certificat detallat de les despeses imputables a la subvenció, que ha d’emetre l’òrgan interventor de l’entitat local.

El certificat de despeses ha d’incloure la declaració de les activitats fetes finançades amb la subvenció i el cost desglossat de cadascuna de les despeses.

16.8. D’acord amb l’article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per als contractes menors (15.000 €), l’entitat ha de sol-licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé.

L’elecció entre les tres ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficàcia i economia. En cas que l’elecció no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa, s’ha de justificar expressament en una memòria.

No és necessari sol-licitar les tres ofertes quan, per les característiques especials, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que prestin el servei o subministrin el bé, o quan la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

16.9. En el cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s’ha de requerir els beneficiaris que els esmenin. Aquests disposen de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la recepció del requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.

16.10. L’import de la subvenció només s’ha d’abonar una vegada que el beneficiari hagi justificat les actuacions que fonamenten la concessió de l’ajut i les despeses d’acord amb l’apartat 16.1.

17. Control

17.1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització i control i al deure de col-laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

17.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de les publicacions o el compliment de les obligacions dels beneficiaris dona lloc a la revocació de la subvenció concedida en els termes prevists en el punt 18.

17.3. Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de les administracions públiques.

18. Revocació de la subvenció concedida

D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament de les subvencions concedides

19.1. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l’obligació de reintegrar, de manera total o parcial, les quantitats percebudes, juntament amb l’interès de demora calculat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.

19.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. Règim d’infraccions i sancions

Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, s’han d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i les normes que la despleguen.

 

 

ANNEX 2 sol·licitud d’ajuts als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears

Dades del sol-licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població:                                                                                                                               Codi postal:

Adreça electrònica:                                                                                                               Telèfon:

EXPÒS:

1. Que som titular / Que el meu representat és titular de l’emissora de □ televisió / □ ràdio denominada ____________________________

2. Que aquesta emissora emet per

□ televisió al canal ___________

□ ràdio al dial ____________

□ Internet a la pàgina ________________________

3. Que tant el titular com el mitjà compleixen els requisits prevists en la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 8 de maig de 2019, per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.

SOL·LICIT:

La concessió d’un ajut d’acord amb la Resolució esmentada per a la línia:

□ A. Televisions que han emès en català durant l’any 2018.

□ B. Ràdios que han emès en català durant l’any 2018.

□ C. Televisions que incrementen les emissions en català durant el 2019.

□ D. Ràdios que incrementen les emissions en català durant el 2019.

D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Direcció General de Política Lingüística comprovarà d’ofici les dades d’identitat del sol-licitant i/o representant i obtindrà els certificats telemàtics d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat que el sol-licitant manifesti expressament la seva negativa.

□ M’opòs expressament que la Direcció General de Política Lingüística consulti les dades d’identitat i que obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, per tant, adjunt aquesta documentació.

___________, ____ d________________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

Documentació adjunta d’acord amb el punt 9 (indicau amb una X la documentació presentada):*

— Documentació necessària per identificar el sol-licitant:

□ Aquesta documentació ja es va presentar en la convocatòria d’ajuts anterior.

 

Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal.

 

Fotocòpia de l’escriptura de constitució de l’empresa o dels estatuts reguladors de l’entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas.

 

Fotocòpia de la inscripció de l’escriptura o dels estatuts i de les modificacions posteriors, si és el cas, als registres corresponents.

 

Fotocòpia del document que acredita la persona física que n’exerceix la representació.

 

Fotocòpia del DNI del representant (només en el cas que s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives).

Si el sol-licitant és un ajuntament:

 

Un certificat, signat pel secretari, conforme l’òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

 

Un certificat, signat pel secretari, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l’entitat local.

 

Fotocòpia del DNI del representant (només en el cas que s’oposi expressament que l’Administració consulti les dades identificatives).

— Documentació relativa al mitjà:

 

Fitxa tècnica del mitjà (annex 3), acompanyada amb la documentació acreditativa.

 

Altres dades del mitjà que no figuren en l’annex 3 que es considerin d’interès (fundació, direcció...).

— Documentació de caràcter econòmic:

 

Una declaració dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol-licitats per a la mateixa finalitat durant aquest període (annex 4).

 

Una declaració responsable, d’acord amb el model D-52, de la veracitat de les dades bancàries del compte en el qual s’ha de fer el pagament en el cas de concessió de l’ajut. [Si s’ha presentat anteriorment, no cal tornar-la a presentar.]

 

Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol-licitant (annex 5).

— Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

 

Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6).

 

En el cas que el sol-licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents, o bé una declaració responsable si el beneficiari és una entitat pública.

— Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:

 

Relació de les despeses imputables a l’activitat, desglossades per conceptes, amb una descripció detallada de cadascun dels conceptes i amb tota la informació necessària per interpretar correctament la relació presentada. Aquestes despeses són l’import màxim que el sol-licitant pot percebre si se li concedeix la subvenció. Addicionalment, s’ha d’especificar el cost total de l’activitat, import que inclou les despeses subvencionables i les no subvencionables, si n’hi ha.

*Si se sol-licita ajuda per a més d’un mitjà, la documentació relativa al sol-licitant només s’ha de presentar una vegada.

 

 

​​​​​​​ANNEX 3 Fitxa tècnica de l’emissora. sol·licituds de les línies A i B

_________________________________________, amb document d’identitat núm._______________, en representació de l’emissora ___________________________________________________________,

DECLAR:

1. Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 i en aquest moment continua l’emissió.

2. Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de _______ hores setmanals, excloent-ne la ràdio fórmula musical, l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

3. Que almenys el 80 % de l’emissió s’ha fet en llengua catalana.

4. Que em compromet a mantenir almenys aquest percentatge durant els dotze mesos posteriors a la concessió de la subvenció.

5. Que les emissions s’han ajustat a les normes de correcció lingüística.

6. Que l’emissora compleix la normativa sobre la propietat intel-lectual.

7. Que el nombre de treballadors en nòmina a temps complet de l’emissora durant l’any 2018 ha estat de __________ (els treballadors a temps parcial es compten proporcionalment).

8. Que el nombre total de certificats de català del personal periodista en nòmina és de (només es valora un certificat per treballador, els certificats dels treballadors a temps parcial es compten proporcionalment):

- B1: ______

- B2: ______

- C1: ______

- C2: ______

9. Que el nombre total de certificats de coneixements específics de català als mitjans de comunicació del personal periodista en nòmina és de ______ (els certificats dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

10. Que el nombre total d’hores de formació lingüística específica en català del personal periodista en nòmina es de ______ (les hores de formació dels treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment).

11. Que l’abast territorial de les emissions és:

- □ Municipal (municipi: ______________________________________________)

- □ Comarcal (municipis: _____________________________________________)

- □ Insular (illa: _____________________________________________________)

- □ Suprainsular (illes:________________________________________________)

- □ Conjunt de l’arxipèlag

12. [Només televisions] Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de __________ hores setmanals de programació en català (exclosa l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de programació).

13. [Només televisions] Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de __________ hores setmanals de repetició de programació en català (exclosa l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà).

14. [Només ràdios] Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de __________ hores setmanals de programació en català (exclosa la ràdio fórmula musical i la repetició de programació).

15. [Només ràdios] Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de __________ hores setmanals de repetició de programació en català (exclosa la ràdio fórmula musical).

16. [Només ràdios] Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de __________ hores setmanals de ràdio fórmula musical en català (exclosa la repetició de programació).

17. [Només ràdios] Que el percentatge de cançons interpretades en llengua catalana per hora de ràdio fórmula durant l’any 2018 ha estat de __________.

18. Que el percentatge de publicitat emesa en llengua catalana durant l’any 2018 ha estat de __________.

19. Que durant l’any 2018 l’emissora □ disposava / □ no disposava de pàgina web en català.

20. Que durant l’any 2018 l’emissora □ emetia / □ no emetia en directe a través d’Internet.

21. Que durant l’any 2018 l’emissora □ oferia / □ no oferia continguts a la carta per Internet.

22. Que aquestes informacions s’acrediten mitjançant la documentació que s’indica al dors.

___________, ____ d_____________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

​​​​​​​

​​​​​​​Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):

 

Una declaració responsable en què el director o el representant legal detalli els treballadors (nom i document d’identitat) en nòmina a temps complet i a temps parcial que ha tingut l’emissora durant l’any 2018, distingint entre personal periodista i la resta de personal.

 

Còpia dels certificats de català del personal periodista en nòmina.

 

Còpia dels certificats de coneixements específics de català als mitjans de comunicació del personal periodista en nòmina.

 

Còpia dels certificats que acreditin les hores de formació lingüística específica del personal periodista en nòmina.

 

[Només televisions]

Un certificat de la direcció de l’emissora amb la graella de programació corresponent a tot l’any 2018, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa, amb indicació dels programes que són repeticions.

 

[Només ràdios]

Un certificat de la direcció de l’emissora amb la graella de programació corresponent a tot l’any 2018, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa, amb indicació dels programes que són repeticions i els programes de ràdio fórmula.

 

Una mostra de cada un dels programes emesos en català al llarg del 2018.

 

Una captura de pantalla de la pàgina web en català de l’emissora.

 

Una captura de pantalla de la pàgina web des d’on es poden seguir les emissions en directe.

 

Una captura de pantalla de la pàgina web des d’on es poden visualitzar els continguts a la carta.

 

 

ANNEX 3 Fitxa tècnica de l’emissora. sol·licituds de les línies C i D

_________________________________________, amb document d’identitat núm._______________, en representació de l’emissora ___________________________________________________________,

DECLAR:

1. Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 i en aquest moment continua l’emissió.

2. Que l’emissora ha emès durant l’any 2018 una mitjana de _______ hores setmanals, excloent-ne la ràdio fórmula musical, l’emissió de programes que s’hagin realitzat o s’estiguin realitzant per un altre mitjà i la repetició de continguts.

3. Que el percentatge d’emissions en llengua catalana corresponent al mes immediatament anterior a la publicació de la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 8 de maig de 2019, per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears ha estat del _______ %.

4. Que em compromet assolir en el mes anterior a la presentació de la justificació de la subvenció un percentatge d’emissions en llengua catalana del _______ %, i a mantenir almenys aquest percentatge durant els dotze mesos posteriors a la concessió de la subvenció.

5. Que les emissions s’ajusten a les normes de correcció lingüística.

6. Que l’emissora compleix la normativa sobre la propietat intel-lectual.

7. Que aquestes informacions s’acrediten mitjançant la documentació que s’indica al dors.

___________, ____ d_____________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):

 

Un certificat de la direcció de l’emissora amb la graella de programació del mes complet anterior a la publicació de la convocatòria de subvencions, en la qual s’ha de visibilitzar detalladament la programació i la llengua d’emissió de cada programa.

 

L’enregistrament de la programació emesa al llarg de quatre dies d’aquest període, un dia per a cada setmana, que s’han de correspondre a diferents dies de la setmana.

 

 

ANNEX 4 Declaració d’altres subvencions rebudes o sol-licitades

Dades del sol-licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població:                                                                                                                  Codi postal:

Adreça electrònica:                                                                                                  Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 8 de maig de 2019, per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears,

DECLAR:

1. Que, a més d’aquesta subvenció,

□ No he sol-licitat ni he rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats.

□ He sol-licitat / rebut els ajuts per a la mateixa finalitat següents:

Organisme

Tipus d’ajut

Data

Sol-licitat

Concedit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Que, si se’m concedeix cap subvenció en aquesta convocatòria, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports qualsevol altre ajut sol-licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de la subvenció.

___________, ____ d_________________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

 

ANNEX 5 Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA de l’entitat

Dades del sol-licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població:                                                                                                                           Codi postal:

Adreça electrònica:                                                                                                           Telèfon:

DECLAR:

Que, respecte de l’IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l’entitat beneficiària és la següent:

Exercici 2018. Per a les línies A i B

□ Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.

□ No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].

Exercici 2019. Per a les línies C i D

□ Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.

□ No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].

___________, ____ d _____________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

 

​​​​​​​ANNEX 6 Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció

Dades del sol-licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població:                                                                                                            Codi postal:

Adreça electrònica:                                                                                            Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 8 de maig de 2019, per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació audiovisual que emeten en llengua catalana a les Illes Balears,

DECLAR:

— Que no estic sotmès/sotmesa o que l’empresa/entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm.196/2005, de 31 de desembre), i l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99/2016, de 4 d’agost).

— Que, si es dona cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.

___________, ____ d__________________ de 2019

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596 ​​​​​​​

Documents adjunts