Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 4568
Aprovació de les Bases reguladores que han de regir la convocatòria pública d’ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Muro, en sessió ordinària en sessió ordinària celebrada el dia 13 de maig de 2019, va adoptar el següent acord:

PRIMER. Aprovar les bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2018-2019 en els termes següents:

SEGON. Autoritzar la despesa de 30.000,00€, amb càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48907 del pressupost de despeses.

TERCER. Publicar les Bases al BOIB, al tauler d’edictes i a la pàgina web de la Corporació.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDA A ESTUDIS SUPERIORS (GRAUS I CARRERES UNIVERSITÀRIES, MÀSTERS UNIVERSITARIS, PROJECTES FINAL DE GRAU I CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR DE FORMACIÓ PROFESSIONAL)

D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les bases d’execució del pressupost de l’Ajuntament de Muro per a l’exercici 2019, es convoca la concessió de subvencions relatives a estudis superiors ( estudis de grau, estudis universitaris, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) per al curs 2018-2019.

1. OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ

L'Ajuntament de Muro dintre del pressupost per a l'exercici 2019, convoca la concessió de subvencions per ajudar als estudiants a paliar les despeses dels estudis superiors, que no hagin obtingut cap tipus de subvenció o ajuda d'altres administracions per la mateixa finalitat durant el curs escolar 2018-2019, en cas que l'hagin rebuda l'import d'ambdues no podem superar l'import total de la despesa. L'objecte es evitar incòrrer en un supost de subvenció simultànea de la mateixa despesa amb una altre administració Pública, tal i com disposa la llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a la partida de l’any 2019: a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48907 la quantia total màxima de les subvencions convocades és de 30.000€.

3. BENEFICIARIS I REQUISITS

Els alumnes que sol.licitin l'ajuda han de reunir els següents requisits:

a) Estar matriculats al curs acadèmic 2018-2019.

b) Presentar les notes corresponents al curs acadèmic 2017-2018 i haver superat el 30% dels crèdits.

En cas que l’any anterior l’estudiant no hagi cursat estudis, les notes a aportar són les de l’últim any cursat.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i la seguretat social.

d) No ser perceptor de cap altre ajuda pública per la mateixa finalitat ( en cas que l'hagin rebuda l'import d'ambdues no podem superar l'import total de la despesa).

e) Els sol.licitants hauran de ser residents al municipi de Muro abans del 30 de juny 2018.

4. QUANTIA DE LES AJUDES:

Ajudes

Estudiants universitaris que cursin els estudis a les Illes Balears o estudis a distància: import màxim ajuda 200 €

Estudiants universitaris que cursin els estudis fora de les Illes : import màxim ajuda 400 €

Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional a les Illes Balears: import màxim ajuda 100 €

Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional a fora: import màxim ajuda 200 €

A més de la quantitat assignada segons els estudis que realitzin, s’incrementarà en la quantitat de 50 €, en el cas de famílies nombroses (presentar justificació de família nombrosa).

5. DOCUMENTACIÓ

La documentació requerida per optar a la concesió de l'ajuda es la següent:

a) Model sol·licitud (Annex I).

b) Declaració jurada d’acceptació de les bases de la convocatòria (Annex II).

c) Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat.

d) Certificació d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i la seguretat social(Annex III).

e) Fotocòpia validada del comprovant d’haver quedat matriculat per cursar estudis a universitats públiques o privades, a centres de titularitat pública adscrits a universitats públiques o centres adscrits a la Universitat on s'imparteixi, durant el curs 2018-2019.

f) Certificació de les qualificacions obtingudes del darrer curs acadèmic realitzat, expedida pel centre en què el sol·licitant hagi cursat els seus estudis.

g) Fotocòpia compte bancari interessat.

h) Altres documents que el sol·licitant cregui que ha d’aportar perquè es tenguin en compte i puguin acreditar la seva situació en els punts descrits en la fase de les situacions familiars (ex. Família nombrosa).

i) Certificat d'empadronament.

j ) Justificant de les despeses (Lloguer vivienda, tases acadèmiques, desplaçaments, material escolar)

k) Declaració responsable que indiqui si ha sol.licitat alguna altre ajuda pel mateix concepte a altres administracions.

6. ÒRGANS COMPETENTS PER INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

L’òrgan instructor són els serveis administratius municipals encarregats de l’Àrea d’Educació.

L’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern Local.

7. TRAMITACIÓ

Si la sol.licitud no reuneix algun dels requisits establert a la convocatòria, l'àrea que tramita, requerirà als sol.licitants perquè subsanin en el plaç de 10 dies hàbils, en cas que no ho facin es tindrà per desistida la sol.licitud, de conformitat el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en referència a subsanació i millora de la sol.licitud.

8. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

a) Aportació de la documentació pertinent que sol.liciti l'Ajuntament, per poder dur a terme les pertinents comprovacions que consideri.

b) Destinar les ajudes a les despeses subvencionables:

  • Lloguer vivienda.
  • Tases acadèmiques.
  • Desplaçaments.
  • Material escolar.

9. JUSTIFICACIÓ AJUDES

  • Lloguer vivienda: contracte arrendament i justificants bancaris de pagament lloguer mensual o rebuts de pagament.
  • Tases acadèmiques: documentació bancària acreditant el pagament de les tases i justificant o resguard matrícula.
  • Material Escolar: factures i resguard bancari pagament.
  • Desplaçaments: factura dels desplaçaments.

10. TERMINI PRESENTACIÓ DE SOL.LICITUDS

Les sol·licituds es podran presentar al registre d'entrada de l'Ajuntament de Muro, en la seva corresponent instància normalitzada que podrà recollir-se en el registre d'entrada, a la pàgina web de l'Ajuntament: https://www.ajmuro.net, o bé utilitzant qualsevol dels mitjans establerts a l'article 16.4 de la llei 39/2015 de 1 d'octubre, de Procediment d'Administratiu Comú a les Administracions Públiques.

El plaç de presentació de sol.licituds serà de vint dies hàbils, el qual contarà a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB, estant publicades les mateixes a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

  

Muro,

La regidora d’educació

Margalida Forteza Bennàssar

 

 

ANNEX I

DADES PERSONALS DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Nom i llinatges:_____________________________________________________

Adreça:____________________________________________________________

Telèfon fix:___________________Telèfon mòbil:__________________________

Data de naixement:________________DNI/NIF:___________________________

IBAN

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

DADES PERSONALS ALUMNE/A

Nom i llinatges:____________________________________________________

DNI/NIF_________________________________________________________

DADES ACADÈMIQUES

Estudis que realitza (2018-2019):________________________________________

Curs:____________________ Centre on estudia i localitat:_____________________________________________________

Muro,________d____________ de 2019

Signatura

DOCUMENTACIÓ QUE APORTA

  1. DNI sol·licitant.
  2. Fotocòpia compulsada d’haver quedat matriculat per cursar els estudis de grau i carreres universitàries, Màsters universitaris, projectes final de grau i cicle formatiu de grau superior, durant el curs 2018-2019.
  3. Certificació de les qualificacions obtingudes el darrer curs acadèmic.

Compte bancari en què s’ha de realitzar la transferència de l’ajuda.

Model sol·licitud (Annex I).

Declaració jurada d’acceptació de les bases de la convocatòria, declaració que no ha sol.licitat beca a cap altre administració pública pel mateix concepte durant el curs 2018/2019, declaració que ha sol.licitat una beca a altres administracions públiques pel mateix concepte durant el curs 2018/2019 i que hem compromoto a aportar l'acord de resolución de concessió de la mateixa (Annex II).

Certificat d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i la seguretat social (Annex III).

Certificat d'empadronament

Justificants de despeses

  

ANNEX II

DECLARACIÓ JURADA

En/na__________________________________sol·licitant d’aquesta ajuda, declara que accepta les bases de la convocatòria, que les dades que aporta s’ajusten a la realitat i que autoritza l’Ajuntament de Muro a fer les comprovacions que consideri oportunes.

En/na__________________________________sol·licitant d’aquesta ajuda, declara que no ha sol.licitat beca a cap altre administració pública pel mateix concepte durant el curs 2018/2019.

En/na__________________________________sol·licitant d’aquesta ajuda, declara que ha sol.licitat una beca a altres administracions públiques pel mateix concepte durant el curs 2018/2019 i que hem compromoto a aportar l'acord de resolución de concessió de la mateixa.

Muro,________d____________ de 2019

Signatura

AL SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE MURO (ILLES BALEARS)

De conformitat amb l’establert en la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, es posa en coneixement que l’Ajuntament de Muro tractarà, mitjançant fitxers informatitzats les dades facilitades. En qualsevol moment podrà exercitar el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició d’aquestes dades, segons estableix la mencionada Llei

  

ANNEX III

DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL I DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS

SOL·LICITANT

Nom i llinatges:_____________________________________________________

Adreça:____________________________________________________________

Telèfon fix:___________________Telèfon mòbil:__________________________

DNI/NIF:__________________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

A) Que estic al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

B) Que no incorr en cap de les prohibicions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

□ Autoritzo a l’Ajuntament de Muro a fer les comprovacions que consideri oportunes.

□ Autoritzo expressament a l’Ajuntament de Muro per què obtingui de forma directa el certificat d’estar al corrent d’obligacions amb la Seguretat Social.

Muro, ..... de ................................. de 2019

Signatura

SR BATLE DE L’AJUNTAMENT DE MURO

 

Muro, 13 de maig de 2019

El batle

Martí Fornés Carbonell