Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 4565
Agència Menorca Reserva de Biosfera. Aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts per a estudis i investigacions ambientals a la Reserva de Biosfera de Menorca i de la convocatòria per a l’any 2019
El Consell d’Administració de l’Agència Menorca Reserva de Biosfera, en sessió de caràcter ordinari de 29 d’abril de 2019, va aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts per a estudis i investigacions ambientals a la Reserva de Biosfera de Menorca de la convocatòria per a l’any 2019 .
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A ESTUDIS I INVESTIGACIONS AMBIENTALS A LA RESERVA DE BIOSFERA DE MENORCA
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L’objecte d’aquestes bases es donar ajuts a estudis i a l’activitat investigadora que contribueixin a ampliar i millorar el coneixement en l'àmbit de la reserva debiosfera de Menorca, fomentar la recerca i la difusió del patrimoni natural, històric i cultural en l'àmbit de la reserva de biosfera, així com dels principals valors que van sustentar la declaració, i altres aspectes relacionats amb la sostenibilitat.
Els presents ajuts s'emmarquen en les finalitats que corresponen a l'Agència Menorca Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca establertes al seuestatut (article 5), on s’estableixen, entre altres, les següents finalitats:conservar el patrimoni natural i recuperar els nivells de qualitat ambiental allà on s’ha perdut, gestionar el patrimoni natural, gestionar els recursos naturals, i fomentar la cooperació, formació i investigació científica.
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides, i per l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.
Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris objectius previstos a la base setena.
3. REQUISITS I CONDICIONS DE L’ACTIVITAT SUBVENCIONADA
1. Malgrat que la matèria de la investigació es lliure, te com a requisit aquelles propostes que millorin el coneixement del medi ambient a l’illa de Menorca mitjançant projectes d'investigació en temàtiques relacionades amb la Reserva de Biosfera de Menorca.
2. Tindran preferència les propostes que s’ajustin a les línies prioritàries d'investigació en matèria mediambiental que s’estableixen a cada convocatòria.
3. El termini màxim per a realitzar l'activitat subvencionada serà d’un any a comptar des de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit o en format electrònic. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat i de la seva justificació per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de notificació de l'acord d'ampliació.
4. REGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases son compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiaries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases. En aquests casos, l’informe final serà de la totalitat del projecte.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden ser-ne beneficiaries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de bens, o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que presenti un projecte signat per una persona amb titulació superior universitària, relacionada amb la temàtica del projecte, responsable de la realització de la investigació.
2. També hi poden optar les entitats associatives el l’objecte de les quals sigui compatible amb l’objecte de les ajudes.
3. Els sol·licitants de l’ajut únicament poden presentar un projecte per convocatòria.
4. Els beneficiaris que hagin obtingut un ajut anterior del Consell Insular de Menorca per a investigacions hauran de justificar la finalització dels treballs.
Si encara no ha transcorregut un any d'ençà que es va concedir l'ajut s'haurà de fer constar aquesta circumstancia i presentar el compromís a que fa referencia la base 6.2 B lletra g).
5. No poden ser-ne beneficiaries dels ajuts les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunten com a annex 1 d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general:
a) Si el sol·licitant es persona física, copia del DNI.
b) Si el sol·licitant es persona jurídica, copia de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l'òrgan de govern de l’entitat per sol・licitar l’ajuda i designar representant.
c) Si es una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de bens o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cadascun dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.
d) Acreditació de la representació si la sol・licitud es presenta en nom d’una altra persona.
e) Copia del document d'identificació fiscal de sol·licitant (NIF o CIF) així com copia del DNI del representant, si escau.
f) Declaració responsable signada pel sol・licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstancies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions publiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions publiques o privades per realitzar la mateixa activitat.
Aquesta declaració es pot fer complimentant l’apartat corresponent del model de sol・licitud recollit a l’annex 1.
h) Certificat en que consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributaries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Aquesta autorització es pot fer emplenant l’apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l’annex 1.
D’acord amb l’establert en el segon paràgraf de l’article 11 f) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquesta acreditació pot substituir-se per la presentació d’una declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant quan es tracti d’ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 euros. Aquesta declaració es pot fer emplenant l’apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l’annex 1
i) En el cas que el/s sol·licitant/s es una persona o equip de recerca pertanyent a una Universitat o Centre de Recerca, o una entitat dependent o vinculada a aquestes, les sol·licituds han de ser formalitzades per la persona responsable del projecte, amb el vistiplau del vicerector/a competent per raó de la matèria o del director/a del departament, la institució universitària o centre de recerca
j) Document de designació de compte bancari del sol·licitant o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
S’eximeix de presentar la documentació a que fan referencia les lletres a, b, d,e, j, quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
B) Documentació especifica requerida per a la concessió dels ajuts:
a) Un projecte d'investigació, signat pel tècnic/a responsable de la investigació, que haurà de tenir titulació superior universitària l'execució del qual no pot superar, temporalment, un any a partir de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut. El projecte deu constar com a mínim:
a. Títol
b.Descripció completa de les característiques del projecte
c. Metodologia
d. Format i extensiu prevists
e.Especificar l’eventual necessitat de compra de material
f.Calendari de feina
g.Un pressupost detallat de les despeses previstes, especificant, si es el cas: remuneració del treball (responsable i col·laboradors/es), despeses corrents, despeses de viatges, material inventariable i altres conceptes significatius per al desenvolupament del projecte d'investigació.
h. Import que se sol·licita, amb indicació d’altres ajuts demanats o concedits per al mateix projecte, si es el cas.
b) Curriculum vitae de l’investigador principal i de l’equip
c) En el cas d’haver obtingut ajuda del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats durant l’any anterior, han d'incorporar a la sol・licitud el justificant d’haver presentat la memòria de l’activitat que va ser objecte de l’ajuda o el compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini per justificar les despeses d’acord amb la base 12a.
d) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7 per a la valoració dels ajuts.
3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de l’LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari.
En qualsevol cas, les persones interessades son responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la copia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les copies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions publiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportu no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions publiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l’apartat 2 d'aquesta base s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò que estableix en l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò que estableix en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració publica també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
Si algun dels subjectes obligats als quals fa referencia l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerira per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allo que estableix en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerara com a data de presentació de la sol·licitud aquella en que hagi tingut lloc l'esmena.
6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerira la rectificació o el complement necessaris.
Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol・licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva peticio de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.
7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els criteris objectius i la puntuació que s’han de tenir en compte per a la concessió de l’ajut es valoraran en cada cas per aquest ordre:
1) Projectes ajustats a les línies prioritàries esmentades en cada convocatòria, tal com s’estableix a la base tercera: 25 punts. S’atorgaran 25 punts als projectes inclosos en alguna de les línies prioritàries d'actuació recollides a la convocatòria.
2) La qualitat del projecte i el rigor científic: fins a 25 punts. Es valoraran els següents continguts: antecedents de la investigació, justificació de l'interès del tema d'estudi, metodologia, objectius, proposta de difusió dels resultats, bibliografia.
3) Previsible incidència dels resultats obtinguts en la salvaguarda i protecció en la gestió de la Reserva de Biosfera: fins a 10 punts.
4) Previsible incidència dels resultats obtinguts en el coneixement i la difusio dels valors de la Reserva de Biosfera, fins a 10 punts.
5) Recursos propis invertits en la investigació: fins a 10 punts
6) Curriculum de la persona o persones responsables del projecte: fins a 20 punts. Si d'un mateix treball en son coautors/res dos o mes dels responsables del projecte, es comptabilitzara una sola vegada. Amb la següent distribució:
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
L’ajut serà acordada en relació amb el projecte presentat i la puntuacio obtinguda d'acord amb els criteris establerts en la base anterior, que diferenciara el pressupost total per a la seva realització i l’ajut demanat al Consell insular de Menorca, sense que, en cap cas, aquest pugui superar la quantitat de 5.000 € per sol·licitud.
9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitja del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuara per mitja de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicara a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS) i es publicara l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà al tècnic que s’indiqui en la convocatòria corresponent, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la instructora de l’expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s’acordi la seva constitució en la corresponent convocatòria.
5. Una vegada examinades les sol・licituds per la instructora o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emes el seu informe, el conseller executiu del Departament responsable en matèria de Medi Ambient del Consell Insular de Menorca n'elevara la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas es el Consell d'Administració de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca, que dictara resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol・licitud per ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia especifica de cada una de les subvencions concedides.
8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a que s’aplicara la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.
9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol・licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicara en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. COMISSIÓ AVALUADORA
La comissió avaluadora es l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l'òrgan competent.
La comissió avaluadora està integrada pels membres següents
President: |
el conseller executiu responsable en matèria de medi ambient |
Vocals:
|
el director insular responsable en matèria de medi ambient el cap del Servei de Medi Ambient el tècnic en biodiversitat del Servei de Medi Ambient |
Secretari: |
un funcionari de l’Àrea de Gestió Administrativa del Departament de Medi Ambient |
La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.
Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s’ha de fixar en tot cas quin es l'òrgan que ha d’examinar les sol・licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució.
11. ABONAMENT DELS AJUTS
Els ajuts s’abonaran, per norma general, prèvia la justificació per part del beneficiari de la realització del projecte d'investigació.
Les subvencions a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord ambla normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuara en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
El pagament de l’ajut es podrà fer efectiu en dos pagaments fraccionats en funció del ritme d'execució del projecte d'investigació. En particular, es podrà abonar el 30% de l'import total de l'ajut concedit quan l’autor/a lliuri un informe que garanteixi que s’ha dut a terme la tercera part de la feina prevista al calendari, i la resta, un cop es rebi el treball acabat. La sol・licitud de pagament fraccionat podrà formular-la el responsable del projecte juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, la seva aprovació es resoldrà en el mateix acord de concessió dels ajuts.
12. JUSTIFICACIÓ DE L'APLICACIÓ DEL FONS
La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:
1. La memòria del treball i la resta de documentació presentada. La memòria en format digital serà revisat per un instructor, que n'haurà d'emetre un informe. Si la qualitat científica del treball no s’ajusta al projecte aprovat i/o la documentació presentada es incompleta o incorrecta, el instructor demanara per als beneficiaris que en facin la rectificació o esmena de deficiències corresponent en el termini màxim que s'estableixi a l'efecte. Transcorregut el termini per esmenar les deficiències detectades sense que es presenti cap documentació, o si, presentada la documentació requerida, es conclou que aquesta es incorrecta, s'iniciara el corresponent expedient de revocació i, en el seu cas, el reintegrament de l'ajut concedit, de conformitat amb allò establert en la base 14.1. i la normativa aplicable en matèria de subvencions.
2. S'admetrà com a justificant del temps dedicat pels investigadors un document en el qual s'especifiquin el nombre d'hores realitzades amb la seva valoració econòmica, el viatges necessaris, les dietes i altres despeses necessaris per realitzar l’ investigació.
3. Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin financat les actuacions amb indicació de l’import i de la seva procedència.
4. El CIM podrà exigir altres documents i fer les comprovacions que consideri necessàries, fins i tot dels llibres de comptabilitat de l’entitat si es el cas
5. Si la documentació presentada es incompleta o incorrecta, el servei responsable demanara al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
6. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviacio pressupostaria anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.
7. Si, al contrari, la despesa justificada es inferior a l’import del pressupost sol・licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
8. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentaria, a altres organismes o institucions.
9. Si un cop transcorregut el termini establert a les bases per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir al beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Son obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en que aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Dur a terme les activitats objecte de subvenció i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions que s'estableixen en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts. L’incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d’un procediment sancionador i el responsable arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions en els termes prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol・liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributaries i de la Seguretat Social. L'acreditació d’estar al corrent no sera necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades a traves de l'Agència Tributaria.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol・licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g) Sol·licitar les autoritzacions i permisos pertinents per fer d'investigació. h) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a traves dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport de la Agencia Menorca Reserva de Biosfera del Consell Insular Menorca, i el logotip de la Agencia Menorca Reserva de Biosfera i del CIM. Els documents que es difonguin en format digital també hauran d'incloure els logotips del Consell Insular de Menorca i de la Agencia Menorca Reserva de Biosfera. En el cas de les publicacions monogràfiques, els dos logos hauran d'aparèixer a un lloc visible de la publicació.
i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol・licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda.
Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l'aparició de les circumstancies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostaries que impliquin.
j) Tota la documentació generada per l’activitat subvencionada s'ha de presentar en format digital (pdf). Si hi ha bases de dades estaran en format obert, i en cas de cartografia estarà també en format GIS (shape).
El Consell Insular farà la màxima difusió de tots els treballs científics fruit d'aquests ajuts, per la qual cosa posara les investigacions a l'abast dels usuaris a traves de la propia web de la Agencia Menorca Reserva de Biosfera o be a traves de plataformes de difusió científica amb les quals pugui establir convenis amb aquest objectiu. L'acceptació de la ajuda i el lliurament de l’estudi comportaran l'autorització de l'autor per poder realitzar aquesta difusió.
El treball d'investigació quedara dipositat en el fons documental de la Reserva de Biosfera, Centre de Documentació Reserva de Biosfera, y l’autor autoritza a la Agencia Menorca Reserva de Biosfera que publiqui un resumen a la web.
Quan el Consell Insular ho consideri convenient, podrà demanar a l’autor/a que faci dues conferencies sobre l’estudi en qüestió. Les despeses de viatge, si es el cas, aniran a càrrec del Consell.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS.
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciara el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.
Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en que no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiaria ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes mes l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjanant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret public i els hi es aplicable la via de constrenyiment.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
El regim d’infraccions i sancions administratives aplicables es el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions es la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells Insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i son susceptibles de rebre recurs d'alada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refos de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD
ANNEX 2: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE
(Es facilitaran al Servei d'Atenció al Ciutadà de la seu del CIM a Mao i Ciutadella i en la pagina web del CIM)
Maó, 9 de maig de 2019
President de l’Agència Menorca Reserva de Biosfera Aram Ortega Adzerías