Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4510
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 9 de maig de 2019 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció del director del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears, centre docent públic no universitari de les Illes Balears, i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb el que disposen, en matèria d’ensenyament, l’article 27 i el punt 30 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució espanyola i l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió i en tots els nivells i graus, modalitats i especialitats.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (d’ara endavant, LOE), d’acord amb la redacció establerta per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (d’ara endavant, LOMCE), regula els ensenyaments artístics superiors en els articles 54 a 57.

La LOMCE estableix que els títols d’ensenyaments artístics superiors resten inclosos en el nivell 2 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior i són equivalents, a tots els efectes, a un títol universitari de grau.

Pel que fa a l’organització dels centres que imparteixen els ensenyaments artístics superiors, l’article 107.3 de la LOE estableix que correspon a les comunitats autònomes regular-ne l’organització.

D’acord amb això, la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears (FESMAE-IB) és l’encarregada de gestionar els estudis superiors de música i d’arts escèniques a les Illes Balears.

El 31 d’agost de 2019 acaba l’exercici de la funció directiva del director del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears, per la qual cosa és necessari seleccionar el director que ha de desenvolupar aquesta tasca a partir de l’1 de setembre de 2019.

L’article 20 dels Estatuts de la FESMAE-IB (BOIB núm. 33, de 18 de març de 2017) estableix que, sense perjudici que el Patronat de la Fundació sigui l’encarregat de nomenar els directors acadèmics dels centres que en depenen, a proposta del president, la selecció s’ha de dur a terme segons el que disposa l’article 133 de la LOE, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat. Alhora, permet al Patronat articular formes abreujades per agilitar la selecció de càrrecs directius docents de manera provisional, respectant els principis i els procediments fixats en l’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, amb correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) es varen aprovar les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

Actualment, aquestes bases s’han d’ajustar al que disposa la LOE segons la redacció fixada LOMCE.

Els punts 82 a 85 de l’article únic de la LOMCE modifiquen, respectivament, els articles 133 a 136 de la LOE.

Així, s’inclouen en aquesta Resolució els canvis introduïts per la LOMCE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial, en els aspectes que fan referència a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament, així com l’adequació del barem dels mèrits dels candidats.

D’acord amb l’article 133 de la LOE, els directors s’han de seleccionar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la comunitat educativa i l’Administració educativa.

Segons el Reial decret 894/2014, de 17 d’octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva que estableix l’article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, així com dels corresponents cursos d’actualització de competències directives, els candidats han d’haver superat un curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva, impartit pel Ministeri d’Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes. Si ha transcorregut un termini de vuit anys des de l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat aquest curs, s’ha de tenir, a més a més, un certificat acreditatiu d’haver superat un curs d’actualització de continguts.

D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), corresponen a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de la Conselleria d’Educació i Universitat les competències en matèria d’organització dels ensenyaments artístics superiors no universitaris.

Tenint en compte el que s’ha exposat, és necessari convocar un procés que té per finalitat seleccionar el director del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears, centre docent públic no universitari, i aprovar les bases que l’han de regir. El director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de resoldre el que es preveu en aquesta Resolució.

Per tot això, i en virtut de les competències que tenc conferides, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar un concurs de mèrits per seleccionar el director del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears, de conformitat amb el calendari establert en l’annex 2 i amb el barem de mèrits previst en l’annex 3 i els criteris de valoració del projecte de direcció prevists en l’annex 4 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l’annex 5, i el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l’annex 6.

Quart

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 9 de maig de 2019

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

   

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primera. Requisits dels candidats

1.1. Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

a) Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a professor titular del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears.

b) Haver impartit docència directa com a professor titular durant un període d’almenys cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears.

c) Prestar serveis, en publicar-se la convocatòria, com a professor titular al Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix aquest centre. La dedicació ha de ser a jornada completa.

d) Tenir el certificat acreditatiu d’haver superat un curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva, impartit pel Ministeri d’Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes. Si ha transcorregut un termini de vuit anys des de l’expedició del certificat que acredita haver superat aquest curs, s’ha de tenir, a més a més, un certificat acreditatiu d’haver superat un curs d’actualització de continguts.

e) Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març).

f) Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest projecte.

1.2. Els requisits esmentats en el punt anterior d’aquesta base s’han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds. Així i tot, pel que fa a l’apartat d), en el cas que en el moment de presentar la sol·licitud el candidat estigui encara pendent de completar el curs de formació Desenvolupament de la funció directiva, o Actualització de la funció directiva, organitzats per la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, l’acceptació serà condicionada fins al moment en què l’Administració pugui comprovar d’ofici que ha superat aquesta activitat de formació.

1.3. En el cas que cap dels sol·licitants compleixi els requisits dels apartats d) o e), se seleccionarà provisionalment un director d’acord amb els criteris i les normes descrits en els apartats següents. El nomenament provisional es farà per un termini màxim de dos anys.

Segona. Presentació de les sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats és fins al 3 de juny de 2019.

2.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura en l’annex 5 d’aquesta Resolució, que està disponible a la web http://dguni.caib.es.

2.3. La persona interessada ha de presentar la sol·licitud, juntament amb el projecte de direcció i els documents que acreditin el compliment dels requisits i els mèrits al·legats, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s’ha d’adreçar a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de la Conselleria d’Educació i Universitat.

Tercera. Projecte de direcció

3.1. El projecte de direcció dels candidats s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del centre i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació del projecte mateix, des de la perspectiva d’un pla estratègic.

El director del centre ha de garantir que tots els aspirants a candidat a director tenguin accés als documents institucionals del centre.

3.2. El projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai (interlineat 1,5). El tipus de lletra ha de ser Times New Roman, cos 12, escala 100 %. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum o gràfics, que han de complir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.

3.3. El projecte de direcció ha d’incloure el següent:

a) Una introducció, en la qual s’ha de reflectir:

- L’anàlisi de l’espai físic i de l’entorn social del centre.

- L’anàlisi i la valoració del projecte educatiu i de l’organització i el funcionament del centre.

- L’anàlisi i la valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

b) Un projecte estratègic, amb el contingut següent:

- Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.

- Objectius que s’han d’haver assolit al final dels quatre anys de mandat com a director.

- Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.

- Línies d’actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats.

- Recursos humans, materials i econòmics.

- Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la implicació d’aquesta en el projecte de direcció.

- Sistema d’avaluació del projecte.

- Nom de les persones que es proposen per formar part de l’equip directiu, amb indicació de la formació i l’experiència en gestió de centres que tenen.

El nombre de membres que han de configurar l’equip directiu s’ha d’adequar al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura relativa al nou Reglament d’organització i funcionament del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (BOIB núm. 22, de 14 de febrer de 2006).

Els membres proposats han de ser professors titulars contractats per la FESMAE-IB.

En qualsevol cas, el fet que alguns professors del Conservatori hagin d’exercir funcions com a membres de l’equip directiu no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre.

3.4. Els candidats han de presentar el projecte de direcció al lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d’acord amb el calendari establert en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

Quarta. Comissió de selecció

4.1. S’ha de constituir una comissió de selecció, que ha d’estar formada per tres representants de l’Administració educativa i dos representants del centre, un dels quals ha de ser un membre del Claustre de Professors i l’altre, un membre del Consell Executiu.

El representant del Consell Executiu no pot ser un membre del Claustre de Professors.

4.2. La comissió ha d’estar formada pels membres següents:

a) Representants de l’Administració educativa: tres representants designats pel director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, un dels quals ha d’actuar de president de la comissió i un altre, de secretari.

b) Representants del centre:

- Un membre del Claustre de Professors del centre, elegit en una sessió extraordinària del Claustre convocada a aquest efecte. Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membres de la comissió.

- Un membre del Consell Executiu del centre, elegit en una sessió extraordinària del Consell Executiu convocada a aquest efecte. No es pot elegir un membre que també ho sigui del Claustre de Professors.

4.3. En el cas que el director del Conservatori es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del Claustre de Professors ni del Consell Executiu esmentades en la base 4.2.b), i ha de ser substituït pel cap d’estudis.

En el cas que el cap d’estudis també es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, ha de presidir el Claustre el professor amb més antiguitat al centre i ha de presidir el Consell Executiu el professor, membre d’aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.

Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l’equip directiu i els professors representants del Claustre al Consell Executiu tindran veu però no vot en la sessió extraordinària del Consell Executiu esmentada en la base 4.1.b).

4.4. El Claustre de Professors i el Consell Executiu han d’elegir el seu representant per votació secreta i segons els criteris següents:

a) Per elegir el representant del Claustre de Professors, cada membre pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats: el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, se seleccionarà com a representant el professor amb més antiguitat al centre docent, i, si l’empat continua, el professor de més edat. Si així i tot persisteix l’empat, se seleccionarà per sorteig.

b) Per elegir el representant del Consell Executiu, cada membre, excepte els que s’indiquen en l’apartat 4.2, pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats: el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, se seleccionarà el membre del Consell Executiu de més edat, i, si continua l’empat, l’elecció es decidirà per sorteig.

4.5. Les funcions de la comissió de selecció són les següents:

a) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris i les orientacions establerts en l’annex 4 d’aquesta Resolució.

b) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l’annex 3 d’aquesta Resolució.

c) Proposar al director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior el candidat seleccionat.

Cinquena. Procediment

A. Terminis

5.1. Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d’aquest procediment, que són els que s’expliquen a continuació, són les establertes en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

B. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos

5.2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de fer públiques les llistes provisionals de precandidats amb els admesos i els exclosos, amb indicació dels motius de l’exclusió. Aquesta llista s’ha de publicar el 7 de juny de 2019 a la pàgina web http://dguni.caib.es i se n’ha d’enviar una còpia per correu electrònic a cada un dels candidats que han participat en la convocatòria. Amb la publicació i l’enviament de la còpia per correu electrònic, es considera realitzada la notificació als interessats.

5.3. Els precandidats exclosos disposen d’un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar davant la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat l’exclusió. Les al·legacions s’han d’enviar a l’adreça electrònica dguniversitat@dguni.caib.es dins el termini esmentat.

5.4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de dictar la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de precandidats admesos i exclosos, que s’ha de publicar a la pàgina web http://dguni.caib.es. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

C. Formació de la comissió de selecció

5.5. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos (14 de juny de 2019), la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de comunicar, per correu electrònic, al director del Conservatori l’existència de precandidats admesos.

5.6. Una vegada efectuada aquesta comunicació, s’han de dur a terme les actuacions següents:

a) El director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de nomenar els representants de l’Administració educativa a la comissió de selecció: un inspector d’educació a proposta del cap del Departament d’Inspecció Educativa, que hi ha d’actuar de president; un director del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció, o parcialment semblant, i un membre de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, que hi ha d’actuar de secretari.

b) El director del Conservatori ha de convocar les sessions extraordinàries del Claustre de Professors i del Consell Executiu en què s’han d’elegir els representants del centre a la comissió de selecció. La convocatòria ha d’incloure una relació dels candidats a director.

Una vegada elegits, el secretari del centre ha de comunicar els noms dels representants del centre a la comissió de selecció a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior per correu electrònic a l’adreça dguniversitat@dguni.caib.es, d’acord amb el model que figura en l’annex 6 d’aquesta Resolució, que es trobarà a la pàgina web http://dguni.caib.es.

5.7. El director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de dictar una resolució per nomenar els membres de la comissió de selecció. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web http://dguni.caib.es.

D. Presentació del projecte de direcció

5.8. Els candidats han de presentar, juntament amb la sol·licitud, una còpia del projecte de direcció en paper i una altra de digital en un llapis de memòria USB o en un CD al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. del Ter, 16, ed. Alexandre Rosselló i Pastors), dins un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior. A l’anvers del sobre hi ha de figurar el nom del centre i l’adreça. El darrer dia per presentar el projecte de direcció és el 3 de juny de 2019.

També se n’ha d’enviar una còpia a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, a l’adreça dguniversitat@dguni.caib.es, en format .doc, .docx o .odt, dins el termini establert per presentar els projectes.

5.9. Un cop rebuts els projectes, la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior els revisarà i, si no compleixen els requisits formals, avisarà els candidats i els donarà un termini de dos dies per refer el projecte i ajustar-lo als requisits.

5.10. Posteriorment, es publicarà a la pàgina web http://dguni.caib.es la llista definitiva de candidats admesos i exclosos. Hi han de figurar com a exclosos els precandidats que no hagin presentat el projecte de direcció o que hagin presentat un projecte que no s’ajusta als requisits formals exigits. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

5.11. Una vegada s’hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i el secretari del centre n’hagi rebut la comunicació, la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de publicar en el GestIB, a l’apartat de projectes institucionals, els projectes de direcció dels candidats perquè estiguin a l’abast de la comunitat educativa.

El director ha de convocar el Claustre de Professors i el Consell Executiu per informar-los de les candidatures.

E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

5.12. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les funcions que la comissió té encomanades.

Perquè la comissió de selecció es pugui constituir i pugui funcionar vàlidament, als efectes de dur a terme les sessions i les deliberacions i prendre acords, es requereix la presència, com a mínim, de tres membres: el president, el secretari i un vocal, o les persones que els supleixin.

5.13. La Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de trametre al president de la comissió de selecció les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d’acord amb el que es preveu en l’annex 4 d’aquesta Resolució, i ha de publicar en el GestIB els projectes de direcció que s’hagin presentat.

5.14. Els projectes s’han de valorar de la manera següent:

El secretari de la comissió de selecció ha de convocar els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte de direcció davant la comissió. Al final de la seva exposició, els membres de la comissió els poden fer preguntes sobre el projecte presentat.

La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte el grau d’adequació del projecte al que disposa la base tercera de l’annex 1 i d’acord amb els criteris i les orientacions de l’annex 4 d’aquesta Resolució.

Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La puntuació màxima són deu punts. La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres assistents, excloses les que difereixin de tres punts o més entre si.

La mitjana aritmètica s’ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).

Les mitjanes aritmètiques abans esmentades s’han de calcular amb una aproximació de tres decimals.

Els candidats que no obtinguin un mínim de cinc punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats. En conseqüència, no se n’han de tenir en compte els mèrits.

5.15. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits dels candidats a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

5.16. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels candidats, la comissió de selecció ha de proposar un director, d’acord amb el procediment següent:

a) La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.

b) En cas d’empat, s’ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració del projecte de direcció. Si es manté l’empat, té prioritat el candidat que desenvolupi o hagi desenvolupat la tasca docent o directiva al Conservatori i, després, el que hagi obtingut la puntuació més alta en els apartats a), b) i c) del barem de l’annex 3 d’aquesta Resolució. Si així i tot es manté l’empat, s’ha de fer un sorteig públic entre els candidats empatats.

5.17. La comissió de selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom del candidat proposat com a director.

En l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l’annex 4, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l’annex 3 i la puntuació final global.

La comissió de selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent-hi la valoració i la qualificació del projecte de direcció i la valoració i la validació dels mèrits acadèmics i professionals, a la pàgina web i al tauler d’anuncis del centre. Amb aquesta publicació s’entén que s’han notificat les puntuacions als candidats.

Si els interessats no hi estan conformes, poden presentar un escrit d’al·legacions adreçat al president de la comissió de selecció en un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació.

La comissió ha de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions en un termini de tres dies naturals.

La puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés, s’han de remetre a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

F. Proposta d’equip directiu

5.18. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de comunicar al candidat que ha estat proposat com a director del centre i que ha d’introduir al GestIB, si s’escau, la proposta d’equip directiu que figura en el projecte de direcció.

G. Nomenament del director proposat

5.19. El director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior ha de proposar al president del Patronat de la FESMAE que nomeni director el candidat seleccionat amb efectes des de l’1 de setembre de 2019 i per un període de quatre anys.

Correspon al Patronat de la FESMAE nomenar el director i, si escau, dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament, que posa fi al procediment.

5.20. En el cas que la persona seleccionada com a director tingui una vinculació de caràcter temporal o interí amb la FESMAE, l’eficàcia del nomenament restarà condicionada anualment a la condició de prestar serveis actius com a docent al centre.

Sisena. Absència de candidats

6.1. En el cas que cap dels candidats compleixi els requisits establerts en l’apartat d) o e) del punt 1.1 d’aquest annex, es podrà dur a terme una selecció extraordinària d’acord amb els criteris descrits en els apartats anteriors. El nomenament extraordinari serà per un període de 2 anys.

Si la persona seleccionada com a director té una vinculació de caràcter temporal o interí amb la FESMAE, l’eficàcia del nomenament restarà condicionada anualment a la condició de prestar serveis actius com a docent al centre.

6.2. En el cas que no hi hagi cap candidat, o si la comissió de selecció no en selecciona cap, la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, amb l’informe previ del Departament d’Inspecció Educativa, si escau, ha de proposar al Patronat el nomenament d’un director amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys i amb efectes des de l’1 de setembre de 2019.

Correspon al Patronat de la FESMAE nomenar el director i, si escau, dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament, que posa fi al procediment.

Setena. Protecció de dades

D’acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament d’aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer del qual és titular la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, de Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei —en particular, els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició— adreçant-se per escrit a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior a l’adreça postal abans indicada o mitjançant un missatge electrònic enviat a l’adreça lopd@dguni.caib.es.

  

ANNEX 2

Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

14/05/2019 Publicació de la Resolució de convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció del director del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears.

03/06/2019 Darrer dia per presentar les sol·licituds.

06/06/2019 Darrer dia per presentar els projectes esmenats en el cas que s’hi hagin detectat errors formals.

07/06/2019 Publicació de les llistes provisionals d’admesos i exclosos a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

12/06/2019 Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals d’admesos i exclosos. S’han de presentar per escrit i registrades i, a més, se n’ha d’enviar una còpia a l’adreça dguniversitat@dguni.caib.es dins el termini establert.

14/06/2019 Resolució per la qual s’aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos. Tramesa d’un missatge electrònic al centre per comunicar-li l’existència de precandidats.

17/06/2019 Publicació de les llistes definitives de candidats admesos i exclosos.

17/06/2019 Resolució de nomenament dels membres de la comissió de selecció.

19/06/2019 Darrer dia per fer les sessions extraordinàries del Claustre i del Consell Executiu per elegir els membres de la comissió de selecció del director i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior. Darrer dia també per comunicar el nom dels candidats al Claustre i al Consell Executiu.

21/06/2019 Sessió de constitució i de funcionament de la comissió de selecció i valoració dels projectes de direcció del centre.

17/07/2019 Data límit perquè la comissió presenti el candidat seleccionat a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

31/07/2019 Data límit perquè, si s’escau, es nomenin els membres de l’equip directiu.

  

 

ANNEX 3

Barem del concurs de mèrits acadèmics i professionals per a la selecció dels candidats a director, amb un màxim total de 16 punts

a) Per haver exercit el càrrec de director:

- 5 punts per cada mandat complet (4 anys) exercit amb valoració positiva del Departament d’Inspecció Educativa.

- 1,50 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

- 1 punt per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

b) Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:

- 1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

- 0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

- 0,25 punts per cada any d’exercici com a cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts.

La puntuació dels apartats anteriors s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs s’han exercit al centre la direcció del qual se sol·licita.

En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima de cada apartat.

c) Per cada any d’haver exercit la funció d’inspector d’educació accidental:

- 1,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.

La puntuació màxima acumulada dels apartats a), b) i c) és de 5 punts.

d) Pels anys d’experiència docent a ensenyaments superiors:

- 1 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

- 0,50 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

e) Per cada any d’haver exercit el càrrec de cap de departament o cap d’àrea:

- 0,25 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

La puntuació d’aquest apartat s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs o la representació s’han exercit al centre la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima d’aquest apartat.

f) Per cada titulació universitària o títol superior d’ensenyaments artístics diferent dels exigits per a l’ingrés al cos de la funció pública docent o al contracte de professorat amb la FESMAE des del qual es concursa:

- 0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer.

- 0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent.

- 0,50 punts per cada títol de doctor.

- 0,25 punts per cada màster universitari oficial.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

g) Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent:

- 0,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

h) Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos en la relació de llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual a 26 o superior:

- 0,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

i) Per la formació específica addicional per a l’exercici de la direcció:

- 0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos de formació relatius a la funció directiva diferents de la formació inicial per a directors, organitzats o validats per la Conselleria d’Educació i Universitat.

- 0,02 punts per cada hora impartida d’activitats de formació directiva reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

j) Per altres activitats de formació específica vinculades a la gestió organitzativa i a la gestió pedagògica i per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents:

- 0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

- 0,02 punts per cada hora impartida de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

- Fins a 0,75 punts per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

  

ANNEX 4

Criteris i orientacions per a la valoració i l’avaluació del projecte de direcció

 

Apartats

Puntuació màxima

Criteris per a la valoració

1. Fonamentació

1,0

Estructuració del projecte:

- Proposta amb visió del que ha de ser el centre.

- Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre.

- Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

2. Context

1,5

- Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del centre: entorn, població que atén, professorat, etc.

- Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.

- Diagnòstic de les necessitats de millora del centre.

3. Objectius

1,5

- Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre.

- Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

4. Indicadors

1,0

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es

retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

5. Línies d’actuació

2,0

- Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.

- Coherència amb els objectius proposats.

- Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

- Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

6. Avaluació

2,0

- Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

- Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

7. Altres

1,0

- Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat.

  

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,0 punt

Estructuració del projecte:

- Proposta amb visió del que ha de ser el centre.

- Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre.

- Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

De 0 a 0,5 punts

Fonamentació

No es defineixen ni el marc pedagògic i organitzatiu ni els valors del centre.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma genèrica i sense contextualització.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa i contextualitzada.

Es defineixen i es descriuen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa, contextualitzada.

La visió recull una descripció metodològica, curricular i organitzativa al cap de 4 anys.

De 0 a 0,5 punts

No té equip directiu.

Té equip de circumstàncies i/o incomplet.

Té un equip experimentat.

Té un equip experimentat, equilibrat pel que fa a les competències dels seus membres.

    

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,5 punts

Anàlisi del context: entorn, població que atén, professorat, etc.

- Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.

- Diagnòstic de les necessitats de millora del centre. Un diagnòstic inicial elaborat a partir de les valoracions de les dades de tots els àmbits del centre i dels resultats de les avaluacions externes. Com a part d’aquest diagnòstic, hi han de figurar específicament els àmbits en els quals es detecta una necessitat de millora, de tal manera que s’adeqüi al projecte de direcció.

De 0 a 1,5 punts

Context

Es fa una anàlisi del context merament descriptiva, sense basar-se en dades internes ni externes. No es fa cap esment als àmbits de millora.

Es fa una anàlisi general i es tenen en compte dades només respecte d’alguns àmbits. S’identifiquen punts febles i els recursos dels centres.

Es fa una anàlisi precisa de les dades dels darrers 4 anys i de la majoria d’àmbits (resultats educatius interns i externs, aspectes contextuals del centre -alumnat i famílies, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora prenent com a base els punts forts i els febles.

Es fa una anàlisi precisa de les dades dels darrers 4 anys i de tots els àmbits (resultats educatius interns i externs, aspectes contextuals del centre –alumnat i famílies, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora de manera precisa i alineada amb les mancances detectades i la fonamentació del projecte.

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,5 punts

Idoneïtat dels objectius que es proposen.

Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre.

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

Concreció dels objectius que el centre vol assolir, gradualment, dins el període previst en la convocatòria, relacionats amb els àmbits de millora esmentats en l’apartat anterior. Aquests objectius han de ser específics, assolibles, mesurables, rellevants i temporitzats i hi ha d’haver indicadors d’avaluació que permetin comprovar en quina mesura s’assoleixen. Han d’estar enfocats a la transformació i han de ser coherents amb la visió del centre.

De 0 a 1,5 punts

Objectius

No n’hi ha. Tenen poca qualitat tècnica. No hi ha coherència amb el context ni amb la diagnosi del centre.

N’hi ha, però són poc precisos i/o poc adequats. Tenen poca qualitat tècnica, poca coherència amb el context i amb la diagnosi del centre. Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió. Tenen qualitat tècnica, força coherència amb el context i amb la diagnosi del centre. Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió i alta qualitat tècnica. Tenen molta coherència amb el context i amb la diagnosi del centre. Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

  

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,0 punt

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

Els indicadors han de ser viables, mesurables amb un valor de referència i coherents amb l’assoliment de l’objectiu.

Els indicadors han de tenir un termini d’assoliment.

Els indicadors quantitatius han de fer referència a un valor, que pot ser una mitjana o una relació de dades (%).

Els indicadors qualitatius fan referència al seguiment d’accions i processos.

De 0 a 1,0 punts

Indicadors

No disposa d’indicadors que avaluïn la consecució dels objectius. Fan referència únicament a l’avaluació d’accions.

Disposa d’indicadors, però són poc consistents, imprecisos, no mesurables. Avaluen poc adequadament els objectius. Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de qualitat, són consistents, mesurables i precisos, i avaluen adequadament els objectius.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de molta qualitat, molt consistents i mesurables, i avaluen molt

adequadament els objectius.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

2,0 punts

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.

- Coherència amb els objectius proposats.

- Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

- Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre

De 0 a 2,0 punts

Línies d’actuació

Sense coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los.

Sense capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació.

Poca coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los, poc pertinents. Poca capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació. Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

  

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

2,0 punts

 

De 0 a 2,0 punts

Avaluació

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre

No queda definit com es farà el seguiment i l’avaluació del projecte.

Preveu l’avaluació de forma genèrica del conjunt d’objectius, plans i programes del projecte. No es preveu fer-ne un seguiment.

Preveu l’avaluació de cada un dels objectius, els plans i els programes proposats i la forma de fer el seguiment dels objectius i de les accions.

Preveu l’avaluació dels objectius, els plans, els programes i els indicadors, les accions i la temporització d’aquestes. Es preveu el seguiment específic de cada àmbit, la gestió de millores i la participació dels agents implicats (docents, famílies, alumnat, serveis, associacions, etc.).

   

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,0 punt

Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat

0

 

 

1,0

Altres

No té cap projecte.

 

 

Preveu el compromís de tenir-ne un.

 

Àmbits d’intervenció educativa

Les actuacions per assolir aquests objectius s’han d’agrupar a l’entorn dels àmbits triats pel centre basant-se en les necessitats de canvi detectades en l’anàlisi de la situació inicial del centre i la realitat d’aquest. En qualsevol cas, han de fer referència a algun o alguns dels àmbits d’intervenció que s’indiquen a continuació:

Organització pedagògica: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques que permetin la interdisciplinarietat i la globalització dels aprenentatges i l’enfocament cap a les competències, a partir d’una gestió flexible dels horaris i noves formes de coordinació interdepartamental.

Inclusió: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques enfocades a l’atenció educativa de tots els alumnes de manera inclusiva.

Gestió: gestió eficient dels recursos humans, basada en la feina coordinada i en equip dels professors i l’assignació clara de responsabilitats dins l’estructura organitzativa, amb especial esment als criteris de confecció d’equips de professors.

Formació: implantació d’un pla de formació dels professors lligat al projecte del centre.

Convivència: creació d’un clima de convivència positiva al centre, a partir d’activitats encaminades a la prevenció dels conflictes que fomentin la creació de vincles positius entre els membres de la comunitat escolar i que dotin els alumnes d’eines per millorar la seva autonomia i competència social.

Famílies: participació de les famílies en processos decisoris, avaluadors i educatius i relació i cooperació amb els serveis educatius i socials, d’acord amb els procediments de participació prevists en el pla.

Autoavaluació: disseny i posada en pràctica de mecanismes d’autoavaluació del centre, dels seus projectes i dels seus responsables, així com assessorament entre iguals, tant entre els professors com entre els centres, en el cas de plans de zona, per facilitar la reflexió sobre el procés educatiu i la millora de la qualitat educativa.

Documents adjunts