Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 4459
Àrea delegada de Seguretat Ciutadana. Tria i nomenament del candidat seleccionat per a l’adscripció definitiva per Lliure Designació al lloc de treball de Cap del Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana
Dia 09.05.2019 s’ha resolt per part de la Regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana mitjançant Decret AJT 201909221 el següent:
Fets
Primer. Antecedents: Provisió provisional, per Comissió de Serveis, mitjançant lliure designació, del lloc de treball Cap de Departament de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana (F30170026–1)
1. Dia 19.10.2018, mitjançant Decret registrat amb núm. AJT 201821206 dia 23.10.2018, es va resoldre la Convocatòria de Comissió de Serveis, mitjançant Lliure Designació, del lloc de treball de Cap de Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana (F30170026–1).
2. Dia 14.11.2018, mitjançant Decret registrat amb núm. AJT 2018231111 dia 18.11.2018, es va resoldre el nomenament del senyor José Manuel Carrillo Martínez per la Comissió de Serveis, mitjançant Lliure Designació, del lloc de treball de Cap de Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana (F30170026–1).
Segon. Provisió definitiva, mitjançant Lliure Designació, del lloc de treball Cap de Departament de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana (F30170026–1)
1. Dia 14.2.2019, mitjançant Decret registrat amb núm. AJT 201902837 dia 13.2.2019, es va acordar la Convocatòria de Provisió Definitiva pel Sistema de Lliure Designació del lloc de treball de Cap de Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana (F30170026–1).
2. Dia 19.2.2019, a l’edicte núm. 1336 del BOIB núm. 22, es va publicar la Convocatòria.
3. Dia 7.3.2019, amb núm. 24.961 el senyor José Manuel Carrillo Martínez va presentar instància.
4. Dia 20.3.2019 es va fer efectiu el requeriment d’informe a la OAC Sant Ferran demanant quins aspirants s’havien presentat.
5. Dia 26.3.2019 amb núm. 10463 d’ordre del Registre de la Policia Local és registrat d’entrada informe de la cap de Negociat de l’OAC a la qual informava només de la presentació referida abans.
6. Vista la sol·licitud i l’extracte de l’expedient personal adjunt, es constata el següent:
1. QUE la seva Relació de Servei és de Funcionari de Carrera.
2. QUE pertany al cos de TAG’s
3. QUE pertany al Grup de Classificació A; Subgrup de Classificació A1.
4. QUE els seus coneixement de Català són B, C2, C1
7. Dia 16.4.2019 es va fer la publicació a la intranet de l’ajuntament del llistat provisional d’admesos i exclosos
8. Dia 7.5.2019 s’ha produït la preclusió del termini esmentat sense que al Departament de RRHH de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana consti la presentació de cap al·legació o impugnació.
I considerant els següents
Fonaments de Dret
COMPETÈNCIA
1. Atès l’establert a l’article 1r.VI.1, del Decret 201510931, de 15 de juny de 2015, de l’estructura de les àrees i àrees delegades de l’ajuntament de Palma i l’assignació dels regidors titulars respectius, la regidora de l’Àrea de Seguretat Ciutadana és la senyora Angélica Pastor Montero.
2. Atès l’establert a l’article I.5.3.a, j i k de l’Acord, de 28 d’octubre de 2015, de delegació de competències de la Junta de Govern de les àrees i àrees delegades (Acord’28.10.2015 d’ara a davant).
3. Atès l’establert a l’article II.a.1.b del Decret de batlia núm. 201713051, de 5.7.2001, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma (Decret’5.7.2017 d’ara a davant), per la qual la Regidora de l’Àrea de Seguretat Ciutadana, quant al personal assignat a dita àrea, té delegat:
[…] Exercir les competències en matèria de personal delegades per la Junta de Govern a la titular de l’Àrea. [...]
4. Atès les Competències Generals ex Decret’5.7.2017.2.1 i les matèries específiques de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana ex Decret’5.7.2017.12.VII.1.
5. Atès l’establert a Acord.28.10.2015.5.1.e) correspon a la Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior la gestió de les nòmines del personal.
6. Atès l’establert a Acord’28.10.2015.I.5.4 correspon al Registre de Personal, depenent de la Secretaria de la Junta de Govern, “la inscripció de tots els actes administratius dictats en matèria de personal que d’acord amb la legislació s’hagin d’inscriure“: La qual cosa concorda amb l’establert a l’article 90.3 [B] de la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local (LRBRL d’ara a davant).
7. Atès la competència de l’Interventor quant a la “Fiscalització Prèvia Limitada” acordada per l’Acord de Ple de 31.1.2019, registrat amb núm. PLE_20190131_01_06 el mateix diai, abans, per l’Acord de Ple de 26.1.2017, registrat amb núm. PLE_20170126_01_U40, en l’exercici de la potestat establerta a l’article.219.2 dels actes l’àmbit dels quals estableix l’article 214.1, ambdós articles del Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales. (TRLHL’2004 d’ara a davant).
RÈGIM JURÍDIC DE LA LLIURE DESIGNACIÓ
Atès els Fonaments de Drets recollit a l’Informe del Cap de Departament de RRHH de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana, de dia d’avui, assumit íntegrament per aquesta Regidora com a Fonaments de Dret d’aquest Decret.
ACUMULACIÓ
Atès l’establert a LPACAP.57.1p(1). quant a la institució jurídic–procedimental de l’acumulació.
Atès que les Administracions Públiques han d’actuar d’acord amb el Principi d’Eficàcia ex LRJSP.3.1.1p.
Considerant l’existència d’una íntima connexió entre els diferents expedients referits als antecedents primer, segon i tercer.
Consideram que esdevé adient i procedent l’acumulació dels procediments abans esmentats.
LPACAP’2015.57 Acumulación
El órgano administrativo que inicie o tramite un procedimiento, cualquiera que haya sido la forma de su iniciación, podrá disponer, de oficio o a instancia de parte, su acumulación a otros con los que guarde identidad sustancial o íntima conexión, siempre que sea el mismo órgano quien deba tramitar y resolver el procedimiento.
Contra el acuerdo de acumulación no procederá recurso alguno.
Per tot això,
Decret
1r. TRIAR, sense necessitat d’entrevista, al senyor JMCM pel lloc de treball de Cap de Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana (F30170026–1) per a la seva provisió definitiva mitjançant el Sistema de Lliure Designació.
2n. ACUMULAR els expedients referits als expositius fàctics primer i segon.
3r. ATRIBUÏT, amb efectes de data de la seva presa de possessió, amb caràcter definitiu al senyor JMCM el lloc de treball de Cap de Departament de l’Àrea de Seguretat Ciutadana (F30170026–1) obtingut pel Sistema de Lliure Designació.
4t. DECLARAR acabada, amb efectes del dia abans al de la presa de possessió referida a l’apartat resolutori anterior, la Comissió de Serveis, mitjançant lliure designació, del senyor JMCM, al lloc de treball Cap de Departament de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana (F30170026–1).
5è. NOTIFICAR aquest decret a l’interessat
6è. COMUNICAR aquest decret a la Cap de Servei de Prestacions i Nòmines perquè en faci l’execució que legalment li correspongui a efectes de retribucions i cotitzacions.
7è. COMUNICAR aquest decret al Registre de Personal perquè facin les preceptives inscripcions i anotacions registrals.
8è. COMUNICAR aquest decret a l’Interventor General a efectes de dur a terme la Fiscalització Prèvia Preceptiva Limitada.
9è. PEU DE RECURS:
Contra la resolució d’acumulació, d’acord amb l’article 57.2p de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (LPACAP d’ara a davant) no pot interposar-se cap recurs.Tot això sense perjudici d’interposar-ne qualsevol altre recurs o acció que estimeu oportú en defensa dels vostres drets i/o interessos.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, set de maig de dos mil dinou.
Que es decreti La regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana Acord de Junta de Govern de 28.10.2015 (BOIB núm.161 de 3.11.2015) Decret de Batlia núm. 201713051 de 5.7.2017 (BOIB núm. 83 de 8.7.2017). Angélica Pastor Montero Decret de Batlia núm. 10931, de 15.6.2015 (BOIB núm. 92, de 23.6.2015)