Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 4323
Convocatòria Borsa d'Educadors/es Infantils, mitjançant sistema de concurs oposició lliure (Exp. núm. 577/2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de Junta de Govern Local de data 30 d'abril 2019 s'han aprovat les Bases, que es detallen a continuació, que han de regir la formació d'una borsa de treball d'Educadors/as Infantils per a posteriors contractacions laborals temporals:

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA FORMACIÓ D'UNA BORSA D'EDUCADORS/ES INFANTILS, PER A POSTERIORS CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ LLIURE.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la creació d'una borsa de treball, pel sistema de concurs oposició, per a posteriors contractacions laborals temporals, com a Educadores Infantils, dotades amb les retribucions que corresponguin conformement a la legislació vigent, conveni col·lectiu d'aquest Ajuntament, relació de llocs de treball i Pressupost General Municipal.

Aquesta borsa de treball substituirà a qualsevol altra existent.

La convocatòria i les bases es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, a la seu lloc web i en el BOIB.

Els successius anuncis es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seu electrònica.

SEGONA.- NORMATIVA D'APLICACIÓ

El procés selectiu se subjectarà, en tot el no expressament previst en les presents Bases, al regulat en les següents normes jurídiques:

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL-.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-.

- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic -LRJSP-.

- Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018 -LPGE2018-.

- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les Disposicions Legals vigents en matèria de Règim Local -TRRL-

- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic -TREBEP-.

TERCERA.- REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS ASPIRANTS

Per a poder prendre part en la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir, en la data en què conclogui el termini de presentació d'instàncies, els següents requisits en la data en què acabi el termini de la presentació d'instàncies (art. 56 TREBEP):

a) Tenir residència legal a Espanya.

b) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

c) Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) Estar en possessió del títol de Tècnic Superior d'Educació o equivalent, o en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies. L'equivalència haurà de ser aportada per l'aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent.

e) No trobar-se inhabilitat/per sentència ferma o com a conseqüència d'haver estat acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

f) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per a ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o ben expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Aquests requisits s'hauran de tenir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu.

QUARTA.- IGUALTAT DE CONDICIONS

D'acord amb el que s'estableix en l'article 59 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en concordança amb el que es preveu en el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seva Inclusió Social, en les presents proves seran admeses les persones amb discapacitat en igualtat de condicions que els altres aspirants. Els aspirants discapacitats hauran de presentar certificació expedida per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma o de l'Administració de l'Estat, que acreditin tal condició, així com la seva capacitat per a exercir les tasques corresponents a la plaça objecte de la present convocatòria.

El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que així ho sol·licitin, les adaptacions possibles, de temps i mitjans, per a la realització de prova. A aquest efecte els interessats hauran de presentar la petició corresponent en la sol·licitud de participació en la convocatòria.

CINQUENA.- INSTÀNCIES I ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

5.1.- Les instàncies sol·licitant prendre part en el present procés selectiu deuran estar degudament emplenades. Els aspirants manifestaran que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en les Base Tercera, referides al dia en què conclogui el termini de presentació d'instàncies, es dirigiran a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, i es presentaran en el Registre General del mateix o en els llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-, dins del termini de 10 dies naturals, comptats a partir del següent de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

5.2.- A la instància s'acompanyarà justificant de l'abonament dels drets d'examen i formació de l'expedient, de conformitat amb l'Ordenança Fiscal Reguladora de les Taxa que per concurrència a les proves selectives per a l'ingrés de personal, es troba en vigor. Els aspirants inscrits en les oficines d'ocupació com a demandants d'ocupació, que ho acreditin degudament quedaran exempts d'abonar la taxa corresponent per drets d'examen.

Els drets d'examen seran retornats, únicament prèvia petició de l'interessat, en el cas de ser exclòs del procés selectiu, per falta d'algun dels requisits exigits per a prendre part en aquest. No procedirà la devolució en els supòsits d'exclusió per causa imputable als aspirants.

A la sol·licitud s'ha d'acompanyar necessàriament:

• Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat. Els aspirants no espanyols inclosos dins de l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, hauran de presentar un document que acrediti que és nacional de la Unió Europea o d'algun Estat, al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. Tots els documents hauran d'estar oficialment traduïts al castellà o al català.

• Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana exigit en la base tercera d'aquesta convocatòria.

• Justificant original d'haver satisfet els drets d'examen.

5.3.- Acabat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seu electrònica, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de cinc dies naturals.

Si es formulessin reclamacions, seran resoltes en el mateix acte administratiu que aprovi la llista definitiva, que es farà pública, així mateix, en la forma indicada per a la llista provisional. A la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici.

De no presentar-se reclamacions la llista provisional s'entendrà elevada automàticament a definitiva, fent-se constar tal circumstància en l'anunci  indicat en el paràgraf anterior.

5.4.- Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els interessats interposar el recurs potestatiu de reposició previst en l'article 123de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-, o alternativament recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

5.5.- Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

SEXTA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

6.1.- El Tribunal Qualificador estarà compost pels següents membres, tots ells amb veu i vot.

-President: Jesús Ruiz Ruiz (Secretari de l'Ajuntament)

-Suplent: Félix R. Dafauce Otheo de Tejada.

-Secretària: Joana Palau (Auxiliar Administratiu).

-Suplent, Isabel Rosa Torres Roig 

-María Teresa Elias Lascano (Directora Escoleta)

-Suplent, María del Carmen García Ortiz

-Marilina Mari Mari (Educadora Escoleta)

-Suplent: Patricia Escandell Vidal

-Carolina Torres-Torres (Educadora Escoleta)

-Suplent Ángeles Gómez Sánchez

3 Vocals, funcionaris de carrera o laborals fixos, amb igual o superior titulació acadèmica que l'exigida en la convocatòria.

La composició del tribunal inclourà també la dels respectius suplents, que seran designats conjuntament amb els titulars.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents, indistintament.

6.2.- A l'efecte del que es disposa en l'article 30 i en l'Annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre Indemnitzacions per Raó del Servei, el tribunal que actuï en aquesta prova selectiva tindrà la categoria segona.

6.3.- A la mateixa resolució en la qual s'aprovi definitivament la llista d'aspirants admesos i exclosos, es fixarà la composició del tribunal qualificador a l'efecte de poder promoure, en cas que procedeixi, la recusació dels seus membres. La resolució s'anunciarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en el seu lloc web.

6.4.- Per a aquelles proves que ho requereixin, el tribunal podrà nomenar col·laboradors, especialistes i ajudants, que estaran sempre sota la seva direcció i control directes, limitant-se a l'exercici de les seves especialitats tècniques sobre la base de les quals col·laboraran amb el tribunal amb veu, però sense vot. Els assessors i especialistes estaran sotmesos a les mateixes causes d'abstenció i recusació que els membres del tribunal.

6.5.- No podran formar part del tribunal els qui hagin impartit cursos o treballs per a la preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

L'Alcaldia podrà requerir als membres del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmesos a cap de les causes d'abstenció legalment previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic -LRJSP-. Igualment, els qui incorreguessin en causa d'abstenció hauran de comunicar-ho a l'Alcaldia en el termini màxim de 5 dies hàbils.

SETENA.- DEL CALENDARI DEL PROCÉS SELECTIU

7.1.- La data de celebració del primer exercici es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seu electrònica.

7.2.- Una vegada començades les proves selectives els anuncis respecte del lloc i hora on hagin de celebrar-se les restants, es publicaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a la seu electrònica, i en els locals on s'hagin celebrat les proves. Aquests anuncis hauran de publicar-se com a mínim amb 12 hores d'antelació quan es tracti del mateix exercici i de 48 quan es tracti d'un nou exercici.

7.3.- Els aspirants que seran convocats en “llamamiento único” perdrán el dret quan es personin en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara quan es degui a causes justificades. Tractant-se de proves de caràcter individual i successiu, el tribunal podrà apreciar les causes al·legades i admetre a l'aspirant, sempre que les mateixes no hagin finalitzat i aquesta admissió no menyscabi el principi d'igualtat amb la resta d'aspirants.

7.4.- L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis en els quals no puguin actuar conjuntament començarà per aquells el primer cognom dels quals comenci per la lletra “ñ”, de conformitat amb l'últim sorteig publicat en el BOE núm. 91 de 14 d'abril de 2018.

7.5.- El tribunal podrà requerir als aspirants en qualsevol moment perquè acreditin la seva personalitat, a la fi de la qual hauran d'anar proveïts del DNI o, a falta d'aquest, d'un altre document oficial que acrediti la seva identitat.

OCTAVA.- FASE D'OPOSICIÓ

BASE VUITENA.- OPOSICIÓ

Realització d'una prova pràctica, obligatòria i eliminatòria per a totes les persones aspirants, en el temps que determini el tribunal, que consistirà en un supòsit pràctic o en l'execució d'un treball vinculat a les funcions pròpies de la plaça, en relació amb el temari següent:

1.- L'organització dels espais i els materials en una escola infantil de 0 a 3 anys.

2.- L'organització del temps en una escola infantil de 0 a 3 anys: les rutines.

3.- El joc com a element de desenvolupament dels nens de 0 a 3 anys.

4.- La interacció amb l'entorn: utilització d'elements naturals a la pràctica educativa amb els nens de 0 a 3 anys.

5.- Escola i família: l'educador/a infantil i la seva relació amb les famílies.

La prova pràctica es puntuarà de 0 a 50 punts i serà requisit per a superar-la obtenir una puntuació mínima de 25 punts. Es valorarà la capacitat de raciocini, la sistemàtica en el plantejament i l'aplicació correcta dels coneixements en la matèria.

La qualificació final serà la puntuació obtinguda en l'únic exercici de la primera fase.

En qualsevol moment el tribunal pot requerir a les persones aspirants que acreditin la seva identitat.

Les persones aspirants seran convocades en una trucada única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al desenvolupament de la prova pràctica, i perdran el dret les que no compareguin a la seva realització, excepte els casos de força major, degudament justificats i considerats pel tribunal.

El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per a garantir que la prova pràctica es corregeixi sense que es conegui la identitat de les persones que participin.

El tribunal ha d'excloure a les persones en les fulles d'examen de les quals figurin noms, traços o signes que permetin conèixer la seva identitat, excepte en el cas que el tribunal prèviament hagi acordat que la correcció de la prova pràctica es faci de manera que cada aspirant llegeixi el seu exercici en veu alta davant els membres del tribunal.

NOVENA.- FASE DE CONCURS

A la llista de persones aprovades en la 1a fase de la selecció, el tribunal haurà d'incloure una diligència en què es farà constar la data en la qual les persones que han superat l'exercici pràctic hauran de presentar les certificacions, els justificants originals o les còpies compulsades dels mèrits a valorar en aquesta fase. No es valoraran els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada.

Aquesta fase únicament serà aplicable a aquelles persones aspirants que superin la fase anterior.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulaciones académicas. Puntuación máxima: 6 puntos

  • Títol de doctor: 3 punts
  • Títol de màster: 2 punts
  • Graus universitaris o equivalent: 3 punts.
  • Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts.
  • Títol inferior als anteriors: 1 punt.

No es valoraran els títols acadèmics que s'han utilitzat per a obtenir una titulació acadèmica superior o s'hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d'Administració Pública, IBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d'Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats pel EBAP amb una durada mínima de 10 hores cadascun. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

b.1) Cursos específics relacionats amb el perfil de la bossa que es convoca. Puntuació màxima, 5 punts:

Núm. hores lectives Crèdits Punts aprofitament Punts assistència

Núm. de hores lectives crèdits Punts aprofitament Punts assistència

10

1

0,050

0,025

20

2

0,100

0,050

30

3

0,150

0,075

40

4

0,200

0,100

50

5

0,250

0,125

100

10

0,500

0,250

150

15

0,750

0,375

200

20

1,000

0,500

250

25

1,250

0,625

Más de 300

Más de 30

1,500

0,750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per a valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s'opta.

b.2) Cursos generals no relacionats amb el perfil de la bossa que es convoca (en aquest apartat es valoraran també els cursos d'informàtica). Puntuació màxima, 3 punts.

Núm hores lectives

crèdits

Punts aprofitament

Punts assistència

10

1

0,025

0,0125

20

2

0,050

0,0250

30

3

0,075

0,0375

40

4

0,100

0,0500

50

5

0,125

0,625

100

10

0,250

0,1250

150

15

0,375

0,1875

200

20

0,500

0,2500

250

25

0,625

0,3125

300 o más

Más de 30

0,750

0,3750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per a valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s'opta.

c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell C1 o equivalència reconeguda: 2,25 punts
  • Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • Nivell LA equivalència reconeguda: 0,25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

d) Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc comú europeu de referència per a les llengües, MCER). Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell A1 (accés): 0,5 punts
  • Nivell A2 (plataforma): 1 punt
  • Nivell B1 (llindar): 1,5 punts
  • Nivell B2 (avançat): 2,25 punts
  • Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 2,75 punts
  • Nivell C2 (mestratge): 3,00 punts

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 20 punts.

1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a qualsevol administració pública de la mateixa categoria que es convoca: 0,25 punts/mes.

2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament superior, que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,18 punts/mes.

3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no hi hagi, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,11 punts/mes.

4 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1, 2 i 3: 0,06 punts/mes.

A aquest efecte de valorar aquest mèrit (punts 1, 2, 3 i 4) s'inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública i sector públic instrumental de l'administració.

5. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,12 punts/mes.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o estricta confiança política constituirà mèrit per a accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, solament es computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquests mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

- Treballs realitzats en l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).

- Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per a acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

A l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg als de la categoria professional per a la qual s'opta. Solament es podrà valorar l'experiència laboral quan en la documentació aportada es desprengui clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

6.3. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies per a efectuar les reclamacions oportunes o per a sol·licitar la revisió de la prova pràctica i dels mèrits davant el tribunal. A aquesta revisió, podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

El tribunal tindrà un termini de tres dies per a resoldre les reclamacions.

DÈCIMA.- QUALIFICACIÓ DE LA FASE D'OPOSICIÓ

La qualificació de la fase d'oposició vindrà determinada per la qualificacions obtingudes pels aspirants en aquesta fase que consta d'un sol exercici.

La prova pràctica es puntuarà de 0 a 50 punts i serà requisit per a superar-la obtenir una puntuació mínima de 25 punts. 

Es valorarà la capacitat de raciocino, la sistemàtica en el plantejament i l'aplicació correcta dels coneixements en la matèria

La correcció i qualificació d'aquest exercici escrit, sempre que sigui possible, es farà de forma anònima, utilitzant-se per a ells sistemes que garanteixin l'objectivitat de les puntuacions atorgades i l'anonimat dels aspirants.

ONZENA.- QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS

Solament es procedirà a puntuar la fase de concurs als aspirants que hagin superat la fase d'oposició.

Amb independència dels límits parcials establerts, la puntuació total de la fase de concurs no podrà superar els 40 punts.

Baremats els mèrits, el tribunal exposarà al públic la llista dels aspirants amb la puntuació obtinguda en aquesta fase, així com la d'aprovats per ordre de puntuació total, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulin les reclamacions i al·legacions que estimin pertinents en relació a la baremació.

La puntuació final vindrà determinada per la suma de la puntuació de la fase d'oposició i la de concurs. En cas d'empat es decidirà a favor de l'aspirant que hagi obtingut més puntuació en la fase d'oposició, i en cas de persistir l'empat es decidirà per sorteig. La llista es farà pública, en el tauló anuncis d'aquest Ajuntament i a la seu electrònica.

DOTZENA.- RELACIÓ D'APROVATS

El tribunal elevarà la llista a l'Alcaldia juntament amb l'acta de l'última sessió, en la qual hauran de figurar els aspirants que havent superat les proves quedin inclosos en la borsa de treball per a posteriors contractacions laborals temporals.

Els qui no reuneixin els requisits exigits, no podran ser contractats i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat en la seva instància.

TRETZENA.- BORSA DE TREBALL

L'Alcaldia dictarà Resolució formant la borsa de treball, de conformitat amb la llista elevada pel tribunal. Aquesta borsa de treball, a la qual podrà acudir-se directament quan resulti necessària la contractació laboral d'Educadors/as Infantils.

Aquesta bossa romandrà vigent fins que es derogui o se substitueixi per una nova Borsa. 

CATORZENA.- CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS

Les diverses necessitats que sigui necessari cobrir a través d'aquesta Borsa, es notificaran als aspirants seleccionats per a ser contractats temporalment com a Educadors/as Infantils, mitjançant qualsevol de les modalitats de contractació de personal previstes en la legislació laboral.

La borsa de treball, es subjectarà a les següents regles:

1.- L'aspirant disposarà d'un termini màxim de cinc dies hàbils des de la crida per a presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la Base Tercera. En el supòsit de no presentar-la en l'indicat termini, s'entendrà que rebutja l'oferta i se situarà al final de la llista d'inscrits. Si el rebuig s'efectua dues vegades consecutives, serà exclòs de la bossa.

2.- En aquells casos en què es rebutgi l'oferta al·legant incapacitat laboral transitòria o maternitat, se'ls mantindrà l'ordre que originalment ocupaven en la bossa. La concurrència de tals causes haurà de quedar prou acreditada per qualsevol mitjà admissible en Dret.

 3.- Els qui hagin estat contractats, una vegada cessats, tornaran a ocupar el mateix lloc que tenien en la bossa.

QUINZENA- CONTRACTE DE TREBALL: PERÍODE DE PROVA

La durada del període de prova serà de sis mesos per als tècnics titulats i de dos mesos per als altres treballadors.

En el supòsit de contractes temporals d'una durada de fins a sis mesos, el període de prova no podrà excedir d'un mes.

Al final d'aquest període, el/la treballador/a haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per a la qual es tindrà com a referència l'informe la Direcció del Centre.

La no superació del període de prova suposarà l'extinció de la seva relació laboral amb l'Ajuntament i deixarà de formar part de la bossa, la qual cosa serà resolt per l'autoritat competent de la Corporació.

Així mateix, en qualsevol moment del període de pràctiques podrà ser determinada l'eliminació d'una persona aspirant per motius disciplinaris. 

SETZENA.- INCIDÈNCIES

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presentin, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.

DISSETENA.- VINCULACIÓ DE LES BASES

Les presents Bases vinculen a l'Ajuntament, al tribunal i als qui participin en les proves selectives. Tant les Bases, com quants actes administratius derivin de la convocatòria i de l'actuació del tribunal podran ser impugnats pels interessats en els casos, terminis i forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-.

Contra aquestes Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se, alternativament, o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la recepció d'aquesta notificació, davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-, o recurs contenciós administratiu, davant els Jutjats contenciosos administratius de Balears en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Així mateix podrà exercitar qualsevol altre recurs que consideri pertinent.

  

 

ANNEX I

Dades personals:

Primer cognom:

Segon cognom:

Nom:

DNI núm.:

Telèfon:

 Telèfon mòbil:

Correu electrònic:

Domicili:

Localitat

EXPOSO que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en la Base Segona per a la creació d'una bossa d'educadors/as infantils, per a cobrir, interinament o temporalment, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de treball que siguin necessaris a l'Ajuntament de Sant Joan de Sant Joan de Labritja, 

S'adjunten a la present sol·licitud els documents exigits en el punt 3.6 de les bases d'aquesta convocatòria.

SOL·LICITO ser admès/a en el procés selectiu per a la creació d'una bossa d'educadors/as infantils, per a cobrir, interina o temporalment, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de treball que siguin necessaris a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.

AUTORITZO la publicació a la web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja d'aquelles dades personals relatives a la meva identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.

 Sant Joan, ……… de……………………..……………… de 2019

Les bases de selecció es publiquen íntegrament en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la seu electrònica.

 

Sant Joan de Labritja, 8 de maig de 2019

L’alcalde

Antoni Marí Marí