Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 4277
Resolució de la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per la qual s’aprova la convocatòria pública de provisió pel sistema de lliure designació, del lloc de feina vacant de personal funcionari denominat cap de servei adscrit a la unitat administrativa Servei de Menors i Família de la direcció insular de Menors i Família de l’IMAS

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I. La normativa reguladora del proveïment de llocs de feina pel sistema de lliure designació es conté en els articles 101 i 102 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, l’article 168 i Disposició Final 7ª.1.b) del RDL 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, els articles 78 i 80 del Reial Decret Legislatiu 5/2015,de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; els articles 36 a 38, 51 i següents del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Feina i Promoció Professional del Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat; els articles 190 i 196 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; els articles 75, 79, 80 i 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; com també l’article 3.2, 3.6 i 3.7, els articles 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

II. Mitjançant la proposta de cobertura definitiva de la directora insular de Menors i Família, amb el vist i plau de la vicepresidenta 2ª de data 17 d'abril de 2019, es proposa la convocatòria pública de provisió de lloc de feina pel sistema de lliure designació del lloc de feina vacant de personal funcionari, codi F00520010 denominat cap de Servei, adscrit al Servei de Menors i Família de la direcció insular de Menors  i Família de l’IMAS.

III. La Resolució de la Presidenta de l’IMAS de dia 23 d'abril de 2019, ordena l’inici del procediment de convocatòria pública de provisió de lloc de feina pel sistema de lliure designació, del lloc de feina vacant de personal funcionari, codi F00520010 de cap de servei adscrit al Servei de Menors i Família de la direcció insular de Menors i Família de l’IMAS.

IV. Correspon a la Presidència de l’IMAS convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració, d’acord amb allò que disposa la lletra o) de l’apartat segon de l’article 7 del Text Consolidat dels Estatuts de l'IMAS, aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 13 d'octubre de 2016  (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016).

V. A la sessió de la Mesa Sectorial de Negociació de l’IMAS, de dia 26 d'abril de 2019, es va negociar la convocatòria, bases i model de sol·licitud per proveir, pel sistema de lliure designació del lloc de feina vacant de personal funcionari codi F00520010 denominat  denominat cap de Servei, adscrit al Servei de Menors i Família de la direcció insular de Menors  i Família de l’IMAS.

En l’exercici de les atribucions que em confereix la legislació vigent,

RESOLC

1. Aprovar la convocatòria per al proveïment, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina vacant de personal funcionari i del contingut funcional del mateix, de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), que es detalla a l’Annex I. 

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex II, i el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex III.

3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució i dels seus annexos en el  Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Contra aquesta Resolució – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat (o publicat), d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat el 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5-11-2016).

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.

 

Palma, 30 d'abril de 2019

La presidenta

Margalida Puigserver Servera

 

ANNEX I LLOCS DE FEINA

ORGANISME:

IMF

IMAS/VICEPRESIDÈNCIA 2/DIRECCIÓ INSULAR DE MENORS I FAMÍLIA

CENTRE DIRECTIU:

IMF001

SERVEI DE MENORS I FAMÍLIA

UNITAT:

IMF0010001

SERVEI DE MENORS I FAMÍLIA

 

CODI LLOC

LLOC DE FEINA

DESTINACIÓ

NL

TL

CD

CE

FP

ADM

GR

TH

ESCALES

ESCALA/ESP.

REQUISITS

N.CAT

OBS

F00520010

CAP DE SERVEI

PALMA

1

S

26

51

L

A3

A1, A2

07

3051, 3052, 3056, 3057

AG – TÈCNICA – TÈCNIC-A SUPERIOR/--, AG – GESTIÓ – TÈCNIC-A DE GRAU MITJÀ/--, AE – TÈCNICA – TÈCNIC-A SUPERIOR/--, AE – TÈCNICA – TÈCNIC-A MITJÀ/--

CARNET DE CONDUIR B

 

C1

 

TL-TIPUS DE LLOC : S-SINGULARITZAT

FP-FORMA DE PROVISIÓ: L-LLIURE DESIGNACIÓ

ADM-ADSCRIPCIÓ A ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES: A3-LLOCS OBERTS A PERSONAL D'ALTRES ADMINISTRACIONS LOCALS I DE LES ADMINISTRACIONS AUTONÒMIQUES

TH-TIPUS DE HORARI:07-JORNADA DE PLENA DISPONIBILITAT

CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA

a) Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes contemplades en el reglament d’organització del servei.

b) Assumir la tutela legal dels menors amb situació de desemparament.

c) Ostentar la representació del servei davant la comunitat i l’administració i coordinar el servei amb altres entitats públiques i privades.

d) Planificar, organitzar, coordinar i supervisar la feina de les seccions del servei.

e) Gestionar el pressupost incloent-hi els fons finalistes.

f) Col·laborar i coordinar-se amb els o les caps de Secció dins les activitats pròpies del Servei.

g) Elaborar, gestionar, establir i revisar convenis de qualsevol naturalesa amb entitats públiques i privades.

h) Dissenyar els projectes d’inversió immaterial i els documents de planificació i avaluació.

i) Fer el seguiment de la tramitació dels expedients de despesa.

j) Revisar i supervisar periòdicament els diferents programes o serveis.

k) Atendre les demandes derivades dels ciutadans.

l) Complir i aplicar les directrius dels manuals, protocols, reglaments i/o altres documents en matèria de protecció de menors aprovats pel Servei de Menors.

m) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos del servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i  transparència.

n) Qualsevol altra que li pugui ser encomanada pels superiors jeràrquics en relació amb les anteriors.

 

ANNEX II BASES

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L’objecte de la convocatòria és proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, el lloc de feina que figura a l’annex I.

SEGONA. PERSONES ASPIRANTS

Pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials i del Consell de Mallorca i també el personal  funcionari de carrera de les administracions autonòmiques, de les corporacions locals, sempre que compleixin els requisits exigits, amb les excepcions següents:

- Personal que es troba en situació de suspensió ferma.

- Personal declarat en situació d'excedència voluntària per interès particular que no hi hagi romàs un mínim de dos anys.   

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.

Les sol·licituds s’han de formalitzar d’acord amb el model que figura a l’annex III i s’han de presentar en el registre de l’IMAS (carrer del General Riera, 67, 07010, Palma; de dilluns a divendres, de les 9.00 a les 14.00 hores), als registres auxiliars de l'IMAS o en alguna altra de les formes que s'estableixen a  l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els registres auxiliars de l'IMAS es troben situats als centres següents:

- Residència de la Bonanova (c. Francesc Vidal i Sureda, 72, Palma, tel. 971 405 061)

- Llar dels Ancians (c. del General Riera, 115, Palma, tel. 971 760 301)

- Residència de Felanitx (ctra. Campos-Felanitx, s/n, Felanitx, tel. 971 584 187)

- Centre comarcal de Manacor (c. del Bonjesús, 1 i 2, Manacor, tel. 971 844 901)

- Centre comarcal d'Inca (c. del General Luque, 223, Inca, tel. 971 880216)

Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El termini per presentar sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE i finalitza en un termini de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà d'haver-se publicat la l'anunci de la convocatòria al BOE.

A la sol·licitud, s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Declaració de compliment dels requisits exigits per exercir les funcions del lloc de feina.

b) Currículum vitae en el qual han de constar les titulacions acadèmiques, els anys de serveis, els llocs de feina ocupats en les administracions públiques, els estudis i els cursos realitzats, i també els altres mèrits que se consideri oportú al·legar.

c) Documents acreditatius dels requisits que s’exigeixen i dels mèrits que s’al·leguen.

L’acreditació del requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell C1, exigit per al lloc de feina establert a l'annex 1, es durà a terme mitjançant la presentació d’algun dels títols, certificats o diplomes reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, així com els expedits pel Consell de Mallorca d’acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats per les persones aspirants serà el dia que finalitzi el termini de presentació d’instàncies.

 

QUARTA. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

La presidenta de l’IMAS disposa d’un termini d’un mes comptador des del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds per resoldre la convocatòria. La Presidència de l’IMAS podrà ampliar aquest termini fins a un mes més. La resolució d’adjudicació del lloc de feina es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

CINQUENA. PRESA DE POSSESSIÓ.

El termini per prendre possessió és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència del funcionari, o d’un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar a partir de l’endemà del cessament en el lloc de procedència, que s’haurà d’efectuar dins els tres dies hàbils següents al de la publicació de la resolució d’adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

SISENA. EFECTES DE L’ADJUDICACIÓ

L’adjudicació del lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui quina sigui la forma d’ocupació.

SETENA. TEMPS MÍNIM DE PERMANÈNCIA

Una vegada s'hagi adjudicat el lloc de feina d'aquesta convocatòria, el temps mínim de permanència en aquest lloc de feina serà com a mínim de dos anys. Durant aquest temps de permanència de dos anys, el funcionari/funcionària no podrà participar en els concursos de provisió de llocs de feina.

 

Documents adjunts