Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4227
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 3 de maig de 2019 per la qual s’aprova el model de conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i les entitats privades interessades per millorar l’oferta de places de primer cicle d’educació infantil i les condicions educatives de la primera infància

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Als efectes del que estableixen els punts 1 i 3 de la disposició addicional segona del Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, després de la modificació establerta mitjançant el Decret 16/2019, de 15 de març (BOIB núm. 35, de 16 de març), el conseller d’Educació i Universitat ha d’aprovar, mitjançant una resolució, el model o, si escau, els models de convenis que podran subscriure les entitats privades que siguin titulars de centres d’educació infantil privats autoritzats, prioritàriament les entitats privades sense ànim de lucre i les cooperatives de treball associat.

Aquests centres constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d’escoletes públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a fi de poder obtenir els ajuts corresponents en aquesta matèria mitjançant les convocatòries que es publiquin amb aquesta finalitat.

Per tot això, atesos els informes favorables del Departament dels Serveis Jurídics de la Conselleria d’Educació i Universitat i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques i a l’empara del que estableix l’article 11 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar el model de conveni de col·laboració, que s’adjunta com a annex a aquesta Resolució, entre el Govern de les Illes Balears i les entitats privades interessades per millorar l’oferta de places de primer cicle d’educació infantil i les condicions educatives de la primera infància, amb l’objectiu que aquestes entitats, que constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d’escoletes públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, puguin optar als ajuts que convoqui la Conselleria d’Educació i Universitat amb aquesta finalitat i, si escau, els puguin percebre.

2. Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 de maig de 2019

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

 

 

Conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i el centre d’educació infantil privat __________________ per millorar l’oferta de places de primer cicle d’educació infantil i les condicions educatives de la primera infància

Parts

Martí X. March Cerdà, conseller d’Educació i Universitat, nomenat pel Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears, en l’exercici de les facultats que li atribueix l’article 11 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

___________, titular del centre ___________ i en representació d_________ en data ______ de _____ de ___.

Antecedents

1. El Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil, disposa que la Conselleria d’Educació i Universitat, en coordinació, si escau, amb els consells insulars, ha de configurar un mapa escolar de l’educació infantil de primer cicle a les Illes Balears.

2. Mitjançant el Decret 131/2008, de 28 de novembre, s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, al qual correspon l’elaboració del mapa escolar de l’educació infantil de primer cicle a les Illes Balears abans esmentat.

La xarxa d’escoles infantils públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears està formada pels centres educatius de primer cicle d’educació infantil dels quals és titular la Comunitat Autònoma, així com pels centres la titularitat dels quals correspon als consells insulars, als municipis i a les institucions o organismes que formen part del sector públic de les esmentades entitats que, de manera voluntària, s’integrin a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni corresponent.

3. Així mateix, tal com estableix la disposició addicional segona del Decret 131/2008, després de la modificació establerta mitjançant el Decret 16/2019, de 15 de març (BOIB núm. 35, de 16 de març), també poden subscriure convenis amb la Conselleria d’Educació i Universitat les entitats privades, prioritàriament les entitats privades sense ànim de lucre i les cooperatives de treball associat.

4. D’acord amb el que s’ha exposat, en data ___________ el titular del centre d’educació infantil de primer cicle (escoleta) ___________, de___________, va adreçar un escrit a la directora de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància mitjançant el qual sol·licitava que l’escoleta de la qual és titular s’incorporàs a la xarxa educativa complementària de la xarxa d’escoles infantils públiques.

5. És la voluntat del titular del centre donar compliment a la normativa vigent i, en especial, adaptar-se a la normativa en matèria de centres de primer cicle d’educació infantil i atenció educativa a la primera infància.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb el que preveu l’article 78 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d’acord amb les següents

Clàusules

Primera

Objecte del Conveni

Aquest Conveni té per objecte fixar la col·laboració entre el Govern de les Illes Balears, a través de la Conselleria d’Educació i Universitat, i el titular del centre d’educació infantil (escoleta) ___________ per millorar l’oferta de places de primer cicle d’educació infantil i afavorir la qualitat educativa dels centres. Amb aquest objectiu, ambdues parts es comprometen a dur a terme les actuacions següents:

a) Consolidar les places de primer cicle d’educació infantil.

b) Millorar l’organització i el funcionament dels centres que integrin la xarxa i la col·laboració en matèria d’assessorament psicopedagògic als centres i als serveis per a les famílies.

c) Oferir activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, tenguin o no el seu fill escolaritzat.

d) Detectar, diagnosticar i integrar els infants amb necessitats específiques de suport educatiu i el suport que han de rebre aquests infants i, si escau, les seves famílies.

e) Promoure l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment; especialment, de les famílies en risc d’exclusió social.

f) Facilitar l’accés als ajuts individuals de menjador als alumnes que compleixin les condicions que prevegin les convocatòries.

Mitjançant la subscripció d’aquest Conveni, el centre d’educació infantil del qual és titular ___________, ubicat al municipi de ___________, formarà part de la xarxa educativa complementària de la xarxa d’escoles infantils públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona

Centres i serveis educatius

El senyor / La senyora ___________ és titular del centre d’educació infantil següent:

[Nom del centre]

C. de ___________, núm. __, [Codi postal] [Municipi]

Els serveis educatius que desenvolupa el centre d’educació infantil ___________, tenint en compte els apartats b, c i d de la clàusula primera d’aquest Conveni, són els següents:

- Activitats per a la millora de l’assessorament psicopedagògic als centres i als serveis per a les famílies (espai de família, tallers, etc.).

- Activitats per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, tenguin o no el seu fill escolaritzat.

- Activitats conjuntes amb altres organismes per detectar, diagnosticar i integrar els infants amb necessitats específiques de suport educatiu i per donar suport a aquests infants i a les seves famílies.

Tercera

Compromisos i drets del titular del centre

1.  En el marc dels objectius fixats en la clàusula primera, amb la subscripció d’aquest Conveni el titular del centre adquireix els compromisos següents:

a) Participar en els programes de col·laboració entre administracions inclosos en els plans biennals d’actuació per a l’educació de la primera infància, així com en els plans i els programes que elabori l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, a fi de millorar les condicions educatives de la primera infància i les capacitats educatives de les famílies als centre de què és titular.

b) Facilitar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància la supervisió del centre de què és titular i dels serveis i els programes relatius a l’educació de la primera infància en les qüestions que tenguin a veure amb el Decret 131/2008 i, especialment, amb aquest Conveni.

Amb aquesta finalitat, també ha de posar a disposició de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància la informació que li sigui requerida en els terminis que s’estableixin i a través de les eines que se li indiquin, d’acord amb el que s’estableix en la disposició addicional segona del Decret 131/2008.

c) Dur a terme el procés d’escolarització d’acord amb la normativa que estableixi el règim d’admissió d’alumnes a les escoles infantils públiques.

d) Mantenir al dia els procediments informàtics que estableixi la Conselleria d’Educació i Universitat (GestIB 2.0) en tot el que tengui a veure amb el registre d’altes i baixes, l’avaluació dels alumnes, la documentació curricular, l’organització del centre i les fitxes dels professors.

e) Fer arribar a totes les famílies dels alumnes la informació de la Conselleria d’Educació i Universitat respecte a les convocatòries d’ajuts econòmics o d’altres tipus, recollir les seves sol·licituds i tramitar-les davant la Conselleria d’acord amb els procediments que l’Administració determini en relació amb els ajuts que es preveuen en el Decret 131/2008 i amb altres ajuts que puguin estar adreçats als alumnes d’aquest centre i a les seves famílies, com són els ajuts individuals de menjador escolar.

f) Regir-se per la normativa educativa estatal i autonòmica que els sigui aplicable al centre  en relació amb l’educació infantil.

g)  Donar la informació necessària a la conselleria d’Educació i Universitat perquè aquesta conselleria tengui constància que el cost dels serveis d’ensenyament i de menjador al centre no supera els imports màxims que es determinen en la convocatòria corresponent.

h) Fer constar en la retolació, la informació, les comunicacions i la publicitat referides al centre la col·laboració de la Conselleria d’Educació i Universitat i que el centre pertany a la xarxa educativa complementària de la xarxa d’escoles infantils públiques mitjançant els logotips corresponents i d’acord amb les instruccions que es dictin.

2. La subscripció d’aquest Conveni permet al titular del centre participar en les convocatòries d’ajuts que convoqui la Conselleria d’Educació i Universitat per a la consolidació de places de primer cicle d’educació infantil; per a l’oferta d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, tenguin o no el seu fill escolaritzat; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, i per a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment. Els criteris de distribució dels ajuts són els establerts en els articles 5 a 7 del Decret 131/2008.

3. La subscripció d’aquest Conveni també permet a les famílies dels infants escolaritzats en aquest centre ser receptores dels ajuts, les beques i les bonificacions de les quotes d’escolarització prevists en l’article 8, punt 1.f), del decret 131/2008, així com d’altres ajuts individuals, com són els ajuts individuals de menjador escolar, dels quals poden ser beneficiàries les famílies dels centres de la xarxa educativa complementària de la xarxa d’escoles infantils públiques.

4.  A més, el titular del centre disposarà de la informació i l’assessorament de la Conselleria per a tot el que fa referència al que es preveu en aquest Conveni.

Quarta

Compromisos de la Conselleria d’Educació i Universitat

Amb la subscripció d’aquest Conveni, la Conselleria d’Educació i Universitat adquireix els compromisos següents:

a) Aprovar dins el primer trimestre de cada any, d’acord amb les seves disponibilitats pressupostàries i mitjançant una ordre, la quantia dels mòduls a partir dels quals es faran les convocatòries dels ajuts corresponents per a la creació, la consolidació i el sosteniment de centres de primer cicle d’educació infantil, així com per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, per al funcionament de serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, d’acord amb el que estableix l’article 8 del Decret 131/2008.

b) Tenir en compte les necessitats en els diferents municipis i illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears en el pla biennal i en els programes que elabori l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

c) Facilitar al titular del centre les eines perquè aquest pugui oferir la informació en relació amb l’organització i el funcionament dels centres que integren la xarxa i els serveis per a les famílies a què fa referència la clàusula anterior.

d) Comunicar al titular del centre les actuacions que es duguin a terme en el si de l’Administració autonòmica relacionades, en concret, amb l’objectiu de la xarxa i la millora de l’atenció educativa de la primera infància en general i posar a disposició seva tota la informació que hi estigui relacionada.

Cinquena

Participació de les famílies

Ambdues parts es comprometen a col·laborar per a la utilització dels centres educatius com a espais de serveis integrals per a totes les famílies amb infants d’edats corresponents a l’educació infantil, de manera que puguin esdevenir, de mica en mica, espais on les famílies de l’entorn puguin trobar referents d’informació, d’assessorament, de documentació, de formació i de diàleg amb altres famílies, i, en general, espais per a tot el que els pugui suposar un acompanyament positiu en el procés de configuració de les seves capacitats i el seu projecte parentals, així com per a l’acollida de les famílies més vulnerables socialment.

Sisena

Seguiment del Conveni

S’ha de constituir una comissió mixta de seguiment d’aquest Conveni, que ha d’estar formada pels membres següents:

- Tres membres en representació de la Conselleria d’Educació i Universitat. Un dels membres ha de ser la directora de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, o la persona que delegui. Els altres dos membres han de ser nomenats pel conseller d’Educació i Universitat a proposta de la directora de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

- Tres membres en representació del titular del centre.

Aquesta comissió s’ha de reunir a petició de qualsevol de les parts, que ho ha de sol·licitar amb una antelació mínima de cinc dies.

Setena

Vigència

Aquest Conveni té una durada de quatre anys, prorrogable per quatre anys més, llevat que hi hagi una denúncia d’alguna de les parts, que s’ha de produir amb una antelació mínima d’un mes respecte a la data en què es vulgui rescindir. Ara bé, ambdues parts hauran de complir els objectius i els compromisos derivats de la signatura d’aquest Conveni i del que estableix el Decret 131/2008, així com les obligacions que estableix la normativa de subvencions, en el cas que s’hagin percebut ajuts d’acord amb el que s’estableix en la clàusula tercera.

 Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

Palma, .... de ..... de 2019

Pel Govern de les Illes Balears

 

Pel centre [Nom del centre]