Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 4223
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 25 d’abril de 2019 per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn de promoció interna, al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports, de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2018, es va aprovar l’oferta d’ocupació pública per a l’any 2018 corresponent al personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 157, de 15 de desembre). En els annexos d’aquest acord hi figuren les places que constitueixen l’oferta ordinària i les incloses en el procés d’estabilització de l’ocupació temporal, amb indicació dels cossos i de les escales i les destinacions, i s’hi diferencien les places que s’han de cobrir pel torn lliure de les places que s’han de cobrir pel torn de promoció interna.

2. Mitjançant la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de març de 2019 (BOIB núm. 33, de 12 de març), es varen aprovar les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes d’ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses en les ofertes d’ocupació pública aprovades per acord del Consell de Govern per a l’any 2018.

3. El punt 5 de les bases generals fixa les modalitats, els requisits d’accés i les condicions de la promoció interna, i el punt 1 d’aquesta Resolució preveu els percentatges de places per a les modalitats d’aquest torn. Així, en aplicació de l’article 68 de la Llei 3/2007 i, amb la finalitat de facilitar la promoció interna del personal funcionari mitjançant l’accés als cossos, escales o especialitats del grup immediatament superior al propi, o al mateix grup, per al supòsit de la promoció interna creuada, s’ha de reservar un mínim d’un 30 % global de les places de l’oferta pública que es convoquen.

Les convocatòries específiques han d’establir la reserva de places per a les diferents modalitats del torn de promoció interna, sempre que sigui factible pel nombre i per les característiques de les places que es convoquen.

Per accedir al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals  ports pel torn de promoció interna, entre les modalitats previstes, es considera que la més adequada és la denominada vertical, tenint en compte el personal funcionari que compleix els requisits i, per tant, que pot ingressar al cos per aquest torn.

El procés selectiu per cobrir les places del torn de promoció interna, es durà a terme pel sistema de concurs oposició, d’acord amb l’annex 3 («Exercicis i temari per a l’accés al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals  ports ») i l’annex 5 («Barem de mèrits de la fase de concurs del torn de promoció interna»).

4. La plaça del  cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears objecte d’aquesta convocatòria corresponen a l’oferta pública de l’any 2018, i es distribueixen per illes, en els torns corresponents, inclosa la reserva de persones amb discapacitat, si n’hi ha.

Per tot això, una vegada practicada i conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals més representatives de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i fent ús de les competències que m’atorga de l’article 6.3.c) de la Llei 3/2007, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de proves selectives per cobrir 1 plaça de personal funcionari de carrera del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports ,de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,  pel torn de promoció interna vertical,  d’acord amb la distribució següent:

 

a) Mallorca

— 1 plaça del torn de promoció interna vertical.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.

3. Designar el Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

4. Aprovar els exercicis i el temari que s’exigiran en les proves selectives per a l’ingrés en el cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2018, els quals consten en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

5. Aprovar el barem de mèrits de la fase de concurs per a l’accés, pel torn de promoció interna, al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports ,de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució.

6. Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés selectiu, i les recomanacions per tramitar-la, que figuren en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

7. Fer públic el model de relació de mèrits al·legats per a la fase de concurs, que figura en l’annex 6.

8. Fer públic el model de la documentació que han de presentar les persones que han superat el procés selectiu, que figura en l’annex 7.

9. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l’annex 8.

10. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 d’abril de 2019

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí

 

ANNEX 1

Bases específiques de la convocatòria

1. Normativa reguladora

Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:

a) Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, de 30 d’octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre (en endavant, TREBEP).

b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d) Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

f) Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2018.

h) Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d’11 de març.

i) Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l’Administració, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.

j) Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

k) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

l) Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

m) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de març de 2019 per la qual s’aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes d’ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, inclosa l’oferta d’ocupació pública aprovada per acord del Consell de Govern el 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 33, de 12 de març) (en endavant, bases generals).

2. Places i procediment selectiu

2.1. L’objecte de la convocatòria és la provisió d'1 plaça del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears  pel torn de promoció interna, amb la distribució següent:

a) Mallorca

— 1 plaça del torn de promoció interna vertical.

2.2. S’estableix com a procediment selectiu el de concurs oposició.

3. Requisits i condicions generals de les persones interessades

Per a l’admissió a aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits generals establerts en el punt 3 de les bases generals («Requisits i condicions generals dels aspirants»), amb les especificacions següents:

a) La titulació exigida per a l’accés al cos facultatiu superior de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports, és qualsevol de les següents:

- Títol d’enginyer de camins, canals i ports (pre-Bolonya) o títol que habiliti per a l’exercici d’aquesta professió regulada, segons estableixen les directives comunitàries

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent credencial d’homologació o reconeixement del Ministeri d’Educació i Formació Professional. Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigible per a l’accés al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports ,és el corresponent al certificat de nivell B2 (nivell de domini funcional efectiu), de conformitat amb el que estableix l’article 3.a) del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).

Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

4. Reserva per a persones amb discapacitat i adaptació de les proves

En aquesta convocatòria no hi ha reserva per persones amb discapacitat.

 

5. Condicions i requisits específics per als aspirants del torn de promoció interna

5.1. Requisits

El personal funcionari que accedeixi al procés selectiu pel torn de promoció interna ha de complir, a més de les condicions generals dels aspirants, els requisits específics que estableix el punt 5.4 de les bases generals. Així mateix, ha de complir els requisits que s’indiquen a continuació.

Aspirants del torn de promoció interna vertical

— Tenir el títol d’enginyer de camins, canals i ports (pre-Bolonya) o títol que habiliti per a l’exercici d’aquesta professió regulada, segons estableixen les directives comunitàries

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent credencial d’homologació o reconeixement del Ministeri d’Educació i Formació Professional. Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

— Pertànyer al cos facultatiu tècnic, escala enginyeria tècnica, especialitat enginyer tècnic d’obres públiques, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.

5.2. Condicions d’accés

Les condicions d’accés a la promoció interna són les que s’estableixen en l’annex 3 («Exercicis i temaris del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports »).

6. Sol·licituds

6.1. Procediment

El procediment per a la presentació de sol·licituds i els documents que s’hi han d’adjuntar es detallen en l’annex 5.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l’acceptació inequívocs de l’aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l’òrgan competent i únicament per a les finalitats establerts. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Els aspirants han d’indicar en la sol·licitud el torn a les places del qual opten. Són incompatibles entre si el torn lliure , la reserva de persones amb discapacitat o una de les modalitats del torn de promoció interna. Així mateix, han d’indicar l’illa a la qual opten.

Si algun aspirant és nomenat personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o especialitat a què opti durant el transcurs d’aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs, amb la corresponent devolució de taxes.

Els aspirants han de fer constar en la sol·licitud, si escau, la disposició a prestar serveis com a personal interí en una illa diferent de l’illa a les places de la qual opten, sempre que aprovin com a mínim un exercici de les proves selectives corresponents.

6.2. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la Resolució d’aprovació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6.3. Quantia

La taxa dels drets d’examen per a aquesta convocatòria és  de 14,16 euros per als aspirants del torn de promoció interna.

Queden exemptes del pagament de la taxa les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

7. Tribunal Qualificador. Adaptació de les proves

7.1. Composició de l’òrgan de selecció

El Tribunal Qualificador està constituït per les persones que figuren en l’annex 2 de la Resolució.

El Tribunal ha d’actuar d’acord amb els principis d’objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. També ha de vetlar pel compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre ambdós sexes.

La pertinença al Tribunal ho és sempre a títol individual, motiu pel qual els membres són personalment responsables de complir estrictament les bases de la convocatòria i de subjectar-se als terminis establerts per a la realització i la valoració dels exercicis del procés selectiu, com també de complir el deure de sigil professional.

Els membres del Tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l’acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L’abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l’acta corresponent quan estigui degudament justificada. El Tribunal ha de considerar i tenir en compte aquests motius.

Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d’igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d’ordre i les incidències que sorgeixin en el desenvolupament dels exercicis o altres qüestions, com ara horaris, calendari, procediment de crida o desenvolupament dels exercicis. Així mateix, el Tribunal pot adoptar les decisions motivades que consideri pertinents.

De conformitat amb el punt 8.6.5 de les bases generals que regeixen els processos selectius, el Tribunal ha d’observar les directrius orientatives que dicti la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques sobre el funcionament dels òrgans de selecció.

Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb formes que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si en qualsevol moment el Tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits, o si en el moment de revisar la documentació es detecten errades o falsedats en la sol·licitud que impossibilitin l’accés al cos, escala o especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l’exclusió a la consellera d’Hisenda i Administració Pública. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l’aspirant en la sol·licitud.

El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes que permetin als aspirants amb discapacitat que així ho hagin indicat en la sol·licitud poder participar en les proves selectives en igualtat de condicions que la resta de participants.

Durant el desenvolupament dels exercicis, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre d’aspirants o l’extensió o el tipus de proves, els membres titulars i suplents del Tribunal poden actuar de forma conjunta.

El Tribunal pot sol·licitar a l’òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament dels exercicis. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d’abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Durant el desenvolupament de les proves selectives, el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les bases de la convocatòria, i també com s’hagi d’actuar en els casos no prevists.

A l’efecte de comunicacions i de la resta d’incidències, el Tribunal té la seu a l’Escola Balear d’Administració Pública (c. del Gremi de Corredors, 10, 3r, pol. de Son Rossinyol, 07009 Palma).

7.2. Adaptacions de les proves

El Tribunal Qualificador ha de fixar les adaptacions de temps i de mitjans sol·licitades per les persones amb discapacitat i que consideri necessàries per realitzar els exercicis del procés selectiu, d’acord amb el que disposa el punt 8.4 de les bases generals. El Tribunal ha de tenir en compte el certificat expedit per l’equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o l’organisme equivalent a què fa referència l’apartat 4.3 de les bases generals.

7.3. Declaració d’aspirants aprovats

El Tribunal Qualificador no pot aprovar ni declarar que ha superat l’oposició un nombre de persones superior al de places convocades per a cada una de les illes, d’acord amb l’article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l’article 61.8 del TREBEP.

Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament o presa de possessió, el Tribunal ha d’elevar a l’òrgan convocant una relació complementària dels aspirants que estiguin situats a continuació de les persones proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera en substitució de les qui hi renunciïn.

8. Relacions amb els ciutadans

Al llarg del procés selectiu es publicarà al Portal de l’Opositor (http://oposicions.caib.es) tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés.

Addicionalment, les persones interessades podran accedir a la informació a través de la pàgina web de l’Escola Balear d’Administració Pública (www.ebap.caib.es i https://oposicionscaib2019.caib.es).

En tot cas, només tindran efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de notificació i publicitat prevists en les bases generals i en aquesta convocatòria.

9. Fase d’oposició

9.1. Torn de promoció interna

La fase d’oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix com a màxim el 70 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.

9.2. Exercicis del torn de promoció interna

Els exercicis per a l’ingrés al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports ,de l’Administració especial corresponents a l’oposició del torn de promoció interna vertical , són els que s’indiquen en l’annex 3.

El desenvolupament dels exercicis d’aquest procés selectiu s’ha d’ajustar a la normativa publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o en el Diari Oficial de la Unió Europea, en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

9.3. Ordre d’actuació de les persones que participen en l’oposició

En el cas que s’hagin d’organitzar torns per dur a terme els exercicis, els torns han de començar per les lletres NS corresponents al primer llinatge de la primera persona admesa, segons el resultat del sorteig duit a terme en la sessió de la Mesa Sectorial de Serveis Generals del dia 29 d’abril de 2016.

9.4. Qualificació dels exercicis

La qualificació dels exercicis, llevat dels casos de qüestionaris amb respostes alternatives de tipus test —que tenen una correcció mecanitzada—, és a càrrec el Tribunal Qualificador, d’acord amb els criteris que s’estableixen en l’annex 3.

10. Fase de concurs. Valoració de mèrits

10.1. Torn de promoció interna

La fase de concurs constitueix com a màxim un 30 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.

El barem de mèrits de la fase de concurs del torn lliure és el que figura en l’annex 4.

L’al·legació i acreditació dels mèrits s’ha de fer en la forma que estableix l’apartat 11.2.1 de les bases generals.

Els mèrits s’han d’acreditar i valorar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

11. Calendari i desenvolupament dels exercicis

Els exercicis s’han de desenvolupar d’acord amb el calendari següent:

— Primer exercici ( promoció interna vertical ): de l’1 al 30 de juny de 2020.

— Segon exercici ( promoció interna vertical) : del 16 de setembre al 31 d’octubre de 2020.

 

​​​​​​​12. Resultat del concurs oposició i ordre de prelació final de les persones aspirants del torn promoció interna

12.1. Resultat del concurs oposició

La relació d’aspirants que hagin superat el concurs oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades per a cada una de les illes i per a cada torn, quedarà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de la fase d’oposició i de la valoració dels mèrits corresponents a la fase de concurs.

En el cas del torn de promoció interna, la puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

70 x

Nota de l’aspirant a l’oposició

+ 30 x

Mèrits de l’aspirant en el concurs

Nota màxima de l’oposició

Puntuació màxima en el concurs

12.2. Ordre de prelació final

L’ordre de prelació final dels aspirants que resultin seleccionats en el concurs oposició, referent a cada una de les illes, es determina per la suma de la puntuació de la fase d’oposició i de la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

13. Desempats

En cas d’empat, l’ordre de prelació s’ha d’establir tenint en compte la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si l’empat continua, s’ha de resoldre amb els criteris de l’apartat 10.3 de les bases generals («Resolució d’empats»).

14. Acumulació de places dels diferents torns

En cas que quedin places no cobertes s’han de tenir en compte els criteris d’aquest apartat 14.

Les places que no es cobreixin pel torn lliure s’han d’acumular a les places del torn de promoció interna.

En canvi, les places que no es cobreixin pel torn de promoció interna, si n’hi ha, no es poden acumular a les del torn lliure, atès que no computen dins el límit màxim derivat de la taxa de reposició i per complir la regla general, establerta amb caràcter bàsic, en la Llei de pressuposts de l’Estat de l’any 2018, de no incorporació de nou personal al sector públic.

Les places no cobertes en els torns de promoció interna creuada i promoció interna horitzontal i del personal laboral fix, si n’hi ha, de cada una de les modalitats esmentades, s’acumulen al torn de promoció interna vertical, si n’hi ha.

Les places no cobertes en els torns de promoció interna vertical, si n’hi ha, s’han d’acumular als torns de promoció interna horitzontal i creuada i de personal laboral fix, per aquest ordre, si n’hi ha de cada una de les modalitats esmentades.

Així mateix, les places de reserva per a persones amb discapacitat del torn de promoció interna no cobertes, si n’hi ha, només es poden acumular a les places de reserva per a persones amb discapacitat del torn lliure, si n’hi ha.

D’altra banda, les places de reserva per a persones amb discapacitat, si n’hi ha, no s’acumulen a les places que no són d’aquesta reserva, sinó que s’acumulen al torn de reserva per a persones amb discapacitat de la següent oferta d’ocupació pública.

15. Publicació de la llista d’aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació de llocs de treball

15.1. Publicació de la llista d’aspirants seleccionats i presentació de documents

La resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que ordeni la publicació de les llistes d’aspirants que hagin superat les proves selectives per a l’ingrés al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , separades per torns i per illes, contindrà la relació de llocs de treball que s’ofereixin.

En el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es faci pública la relació d’aspirants que superin el procés selectiu, les persones seleccionades han de presentar en el Registre general de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents indicats en l’apartat 13.1 de les bases generals, i han de comunicar l’ordre de preferència dels llocs de treball oferts.

 

​​​​​​​15.2. Incompliment dels requisits

Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l’Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d’examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal funcionari de carrera i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

15.3. Adjudicació dels llocs de treball

L’adjudicació es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

Les persones seleccionades que hagin accedit al procés selectiu mitjançant el sistema de promoció interna tindran preferència per cobrir els llocs de treball vacants que s’ofereixin respecte de les persones que no procedeixin d’aquest torn, en la forma que estableix el punt 14.2 de les bases generals.

Les persones seleccionades de la reserva per a persones amb discapacitat elegiran segons l’ordre de prelació que els correspongui en la llista general del torn lliure o del torn de promoció interna.

Això no obstant, d’acord amb el que disposa l’article 5 del Decret 36/2004, s’han d’oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat les proves selectives llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.

16. Nomenament i presa de possessió

16.1. Nomenament

Una vegada revisada de conformitat la documentació a què fa referència l’apartat anterior, les persones que hagin superat les proves selectives seran nomenades, per resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, personal funcionari de carrera del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

16.2. Presa de possessió

La presa de possessió s’efectuarà en la forma establerta en l’apartat 14.3 de les bases generals, en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució esmentada, sens perjudici de l’aplicació del que disposa el paràgraf segon de l’article 37 del Decret 27/1994.

17. Permanència en la destinació

El personal funcionari que obtengui una destinació definitiva no podrà participar en els procediments de provisió de llocs de treball durant un termini mínim de dos anys, comptadors des del dia en què prengui possessió del lloc de treball, de conformitat amb l’article 3.7 del Decret 33/1994.

Tampoc no podrà participar, durant el període d’un any, en les convocatòries per atorgar comissions de serveis, excepte si hi ha hagut una primera convocatòria de la comissió de serveis corresponent a un lloc de prefectura orgànica que hagi quedat desert perquè no hi hagi personal funcionari de carrera que compleixi els requisits establerts.

Al personal funcionari que accedeixi al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , per promoció interna, que exerceixi el dret d’opció establert en l’article 41.8 del Decret 33/1994 i que romangui en el lloc de treball que ocupava, se li computarà el temps de serveis prestats en aquest mateix lloc en el cos, escala o especialitat de procedència.

 

ANNEX 2 ​​​​​​​Tribunal qualificador de les proves selectives per a l’ingrés al cos facultatiu superior, escala enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports

President: designat per la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

Titular:  Juan Mas Mesquida

Suplent:  Mateo Eduardo Barceló Vogt

Vocals:

– Primer. Designat per sorteig d'entre els funcionaris de carrera del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria,  de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Titular:  José Morell Fernández

Suplent:  Juan Manuel Pérez Ribas

– Segon. Designat per sorteig d'entre els funcionaris de carrera del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de mines, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Titular:  Luis Vicente Vizcaino Pérez

Suplent:  Daniel Ramis Melero

– Tercera. Designada per sorteig d'entre les funcionàries de carrera del cos superior de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Titular:  Ana Cristina Gallardo Nielsen

Suplent:  Maria Florit Lladó

– Quarta. Designada per sorteig d'entre les funcionàries de carrera del cos superior de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Titular:  Francisca Ibáñez Ripoll

Suplent: Marta Gil de Sola Rullán 

Secretari o secretària: designat pels membres del Tribunal entre els vocals.

 

ANNEX 3

Exercicis i temari del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports

1.1. Torn de promoció interna vertical

1.1.1. Primer exercici

És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre amb ordinador, durant un temps màxim de tres hores, cinc qüestions de tipus teòric d’un model a escollir entre dos models elegits per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre tres models de cinc qüestions preparats pel Tribunal d’entre el temari de matèries específiques corresponents al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports .

Aquestes qüestions no han de ser obligatòriament una transcripció literal de l’enunciat o de part de l’enunciat d’un tema i poden interrelacionar diferents epígrafs del temari.

Es valoraran els coneixements exposats sobre les qüestions que corresponguin, la precisió terminològica, el rigor conceptual, l’actualització i la innovació del contingut, la claredat i l’ordre d’idees, la qualitat de l’expressió escrita, la capacitat de síntesi i relacional, i els aspectes relacionats amb el temari comú de matèries d’ofimàtica.

En el cas que el Tribunal Qualificador acordi altres criteris en desenvolupament dels criteris de valoració anteriors, els haurà de publicar abans de la realització de l’exercici.

La qualificació de l’exercici es farà de la manera següent: cada qüestió es qualificarà de 0 a 10 punts, dels quals 1 punt correspondrà a la valoració dels aspectes relacionats amb el temari comú de matèries d’ofimàtica; la qualificació final de l’exercici serà la mitjana de la nota obtinguda en cada una de les cinc qüestions. Per superar aquesta prova serà necessari obtenir la nota mínima de 3 punts en cada qüestió, i que la nota mitjana de les cinc qüestions sigui igual o superior a 5 punts, dels quals 0,5 correspondran a la valoració dels aspectes relacionats amb el temari comú de les matèries d’ofimàtica.

1.1.2. Segon exercici

És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a resoldre per escrit dos casos pràctics a escollir entre quatre opcions elegides per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de cinc alternatives diferents, referits al temari de matèries comunes específiques i a les funcions del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports , l’escala o l’especialitat de què es tracti.

El temps per resoldre aquest exercici serà de quatre hores.

Si el nombre d’aspirants presentats i els mitjans tècnics ho permeten, el Tribunal posarà a disposició dels examinands les normes legals en format electrònic, per garantir-ne, en tot cas, l’autenticitat, la integritat i la conservació, la qual cosa serà comunicada oportunament al Portal de l’Opositor (http://oposicions.caib.es).

Es valoraran la capacitat d’anàlisi i de raciocini, la sistemàtica i la claredat d’idees, la interpretació correcta de la normativa aplicable als casos plantejats, l’actualització i la innovació del contingut, i la seva contribució al desenvolupament de les àrees amb les quals es relacionen.

En el cas que el Tribunal acordi altres criteris en desenvolupament dels criteris de valoració anteriors, els haurà de publicar abans de la realització de l’exercici.

La qualificació de l’exercici es farà de la manera següent: cada cas pràctic es qualificarà de 0 a 10 punts i la qualificació final d’aquest tercer exercici serà la mitjana de la nota obtinguda en cada cas pràctic. Per superar aquesta prova serà necessari obtenir la nota mínima en cada cas pràctic de 3 punts i que la nota mitjana dels dos casos pràctics sigui igual o superior a 5 punts.

2. Temari

 Temari comú de matèries d’ofimàtica

Editor de texts LibreOffice (versió 5 o posterior)

Tema 1. Conceptes bàsics d’edició de texts.

Tema 2. Format de caràcters.

Tema 3. Format de paràgrafs.

Tema 4. Estils de paràgrafs.

Tema 5. Tabuladors.

Tema 6. Pics i numeració.

Tema 7. Format de pàgina. Estil de pàgina. Numeració de pàgines.

Tema 8. Taules.

Tema 9. Numeració d’esquemes.

Tema 10. Imatges: inserció, definició de mida, posició i ajustament.

Tema 11. Inserció de notes al peu.

Tema 12. Creació d’índexs. Generació d’un índex automàticament. Modificació del format d’un índex.

 

Temari de matèries específiques corresponents al cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports.

Grup: aigua i obres hidràuliques, ports i costes

Subgrup 1: aigua i obres hidràuliques

Tema 1. El Text refós de la Llei d’aigües i el Reglament del domini públic hidràulic. domini públic hidràulic: aigües públiques i privades. Utilització del domini públic hidràulic: serveis, usos comuns i privatius, concessions i autoritzacions, registre d’aigües i règim jurídic de les comunitats d’usuaris. Reconeixement de drets anteriors a 1986. Protecció del domini públic hidràulic: zones de servei i de policia, fitació i delimitació.

Tema 2. La Directiva 2000/60/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d’octubre del 2000, per la qual s’estableix un marc comunitari d’actuació en l’àmbit de la política d’aigües. Objectius mediambientals. Caracterització de masses d’aigua, pressions i impactes. Estat ecològic, potencial ecològic i designació de masses artificials i molt modificades. Característiques de la demarcació hidrogràfica. Recuperació de costs. Programa de mesures. Plans hidrològics de conca. Directives relacionades.

Tema 3. Legislació d’aigües en relació amb la qualitat de l’aigua. La Directiva 91/271/CEE del Consell, de 21 de maig de 1991, sobre el tractament de les aigües residuals urbanes. El Reial Decret Llei 11/1995, de 28 de desembre, pel qual s’estableixen les normes aplicables al tractament de les aigües residuals urbanes, i el Reial Decret 509/1996, de 15 de març. Les zones sensibles: la Resolució de 25 de maig de 1998, de la Secretaria d’Estat d’Aigües i Costes, per la qual es declaren les «zones sensibles» a les conques hidrogràfiques intercomunitàries. Abocaments. Declaració d’abocaments. Autoritzacions d’abocament.

Tema 4. El medi ambient en l’explotació dels recursos hídrics. Eutrofització de les masses d’aigua. Riquesa faunística. Índexs de diversitat. Cabals ecològics. Les zones humides. Inventari. La delimitació de zones humides. Mecanismes de protecció i conservació de les zones humides. Rehabilitació o restauració. Directives d’hàbitats i d’aus.

Tema 5. El règim econòmic financer de la Llei d’aigües. Cànon d’ocupació o utilització. El cànon de control d’abocaments. Cànon de regulació i tarifa d’utilització de l’aigua. Distribució entre els beneficiaris. Cànon per utilització de les aigües continentals per a la producció d’energia elèctrica.

Tema 6. Principis generals de l’administració pública de l’aigua. El Consell Nacional de l’Aigua. Els organismes de conca: configuració i funcions. Atribucions i funcions. Òrgans de govern i administració i cooperació. Comitè d’autoritats competents de les demarcacions hidrogràfiques amb conques intercomunitàries. Hisenda i patrimoni. Règim jurídic de les comunitats d’usuaris. Drets i obligacions. Repartiment i distribució de l’aigua.

Tema 7. Objectius generals de la planificació hidrològica. La Llei d’aigües i els seus reglaments en relació amb la planificació hidrològica. Instrucció de planificació hidrològica. El procés de planificació hidrològica i el disseny del programa de mesures. Programes de mesures en la planificació hidrològica: Criteris per a la selecció de les mesures. Finançament. Coordinació amb altres plans i programes.

Temi 8. El Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears.

Tema 9. Avaluació de recursos existents: recursos en règim natural, recursos disponibles i recursos lliures. Les demandes. La demanda mediambiental. Balanços hidràulics. Els sistemes d’explotació de recursos: models d’optimització i de simulació de recursos. Trets del balanç hidràulic.

Tema 10. Hidrologia. Cicle hidrològic. La xarxa d’aforaments i la xarxa de control de les aigües subterrànies. Els sistemes d’informació geogràfica i la seva aplicació a la gestió dels recursos hidràulics.

Tema 11. Regulació. Garantia de la regulació. Criteris de garantia. Models matemàtics de regulació. Lleis de distribució d’aportacions.

Tema 12. Hidrologia de les aigües subterrànies. Utilització i aprofitament de les aigües subterrànies: règim d’explotació. Tècniques d’investigació hidrogeològica i avaluació de recursos.

Tema 13. Usos d’aigua en proveïment a poblacions. Estimació de la demanda de proveïment. Dotacions. Pèrdues a la xarxa de distribució. Captacions d’aigües superficials i subterrànies: tipus. Perímetres de protecció de captacions.

Tema 14. Tècniques especials i indirectes per incrementar l’eficàcia dels recursos de l’aigua. Actuacions sobre l’oferta de recursos. Dessalinització d’aigua del mar i salabrosa. Reutilització d’aigües residuals. El Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s’estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades. Prevenció d’evaporació d’embassaments. Actuacions sobre la demanda: solucions legals, tècniques i de gestió.

Tema 15. Condicions de potabilitat de l’aigua. Tècniques de potabilització, dessalinització i tècniques de tractament d’aigües industrials. Pretractaments i posttractaments necessaris. Obres de proveïment i sanejament en general.

Tema 16. Depuració d’aigües residuals. Control i índexs de contaminació. Autodepuració en cursos naturals. Tecnologia de la depuració fisicoquímica: Pretractament i tractaments primaris. Tecnologia d’eliminació biològica de nutrients: tractaments secundaris. Tecnologia del tractament terciari: filtració i esterilització. Tractaments avançats d’eliminació de nutrients: fòsfor i nitrogen.

Tema 17. Problemes de contaminació en relació amb els efluents industrials. Reutilització d’efluents industrials. Avaluació de la càrrega contaminant per sector industrial. Categorització del sector industrial. Característiques dels efluents. Selecció de paràmetres contaminants a l’efecte d’establiment de nivells d’emissió. Tecnologies disponibles per reduir la contaminació d’efluents: mesures internes i tractament d’efluents.

Tema 18. Ús de l’aigua per a regadiu. L’aigua en la fisiologia vegetal. Tècniques d’aplicació de l’aigua al terreny i obres de reg en general. Dotacions, garantia i qualitat de l’aigua. Reutilització de cabals de reg. Els fertilitzants i els productes fitosanitaris com a potencials agents contaminants. La contaminació difusa. Problemes de salinitat. Gestió sostenible de regadius.

Tema 19. Energia. Aprofitaments hidràulics convencionals. Centrals d’acumulació o de bombatge i d’usos múltiples. Obres civils de caràcter hidroelèctric.

Tema 20. Les obres hidràuliques. Concepte i naturalesa jurídica de les obres hidràuliques: competències per a l’execució, la gestió i l’explotació de les obres hidràuliques públiques; prerrogatives de les obres hidràuliques d’interès general; coordinació de competències concurrents; declaració d’utilitat pública i declaració d’interès general. Contracte de concessió d’obres hidràuliques.

Tema 21. Preses: generalitats. Avingudes i altres criteris de projecte. Criteris generals de predimensionament. Classificació tipològica de les preses. Preses de formigó i de materials solts: tipologies, elements funcionals i materials. Construcció de preses. Òrgans de desguàs de la presa.

Tema 22. Normativa de seguretat de preses, embassaments i basses. Gestió de seguretat de les preses. Inventari de preses d’embassaments. Plans d’emergència i revisions de seguretat de les preses.

Tema 23. Canals i conduccions en càrrega. Revestiments, juntes i obres singulars. Xarxes de distribució d’aigua potable. Xarxes de sanejament. Emissaris submarins. Dipòsits: construcció, explotació i conservació.

Tema 24. Avingudes i sequeres. Previsió i càlcul de màximes crescudes. Caracterització de sequeres. La sequera meteorològica, hidrològica i operacional. Plans especials d’alerta i sequera eventual. Avingudes: la Directiva d’avaluació i gestió de riscs d’inundació i el Reial decret 903/2010, de 9 de juliol, d’avaluació i gestió de riscs d’inundació. Mapes de perillositat i de risc d’inundació i plans de gestió de risc d’inundació. Obres fluvials en general. Bases teòriques i principals actuacions de la restauració fluvial. Protecció, correcció i regularització de cursos. Canalitzacions. Defensa de poblacions.

Tema 25. El Reial decret 159/2016, de 15 d’abril, pel qual s’aprova el Pla de Gestió del Risc d’Inundació de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears. El Decret 40/2005, de 22 d’abril, pel qual s’aprova el Pla Especial per fer front al risc d’inundacions.

Tema 26. Estacions de bombatge. Conceptes bàsics. Tipus de bombes: característiques, selecció i transitoris. Protecció i tipus d’estacions. Estacions de sobrepressió. Elements constructius. Enginyeria d’impulsions: traçat, tipus i càlcul.

Subgrup 2: ports i costes

Tema 27. La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes, i la Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la Llei 22/1988, de Costes. El Reial decret 876/2014, de 10 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de costes. Evolució i objectius de la legislació de costes.

Tema 28. Competències de l’Administració general de l’Estat segons la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes. Obres d’interès general. Informes preceptius i vinculants. Competències de les comunitats autònomes, dels consells insulars i competències municipals. L’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de juny de 2013 per la qual s’aproven els criteris generals de distribució d’instal·lacions de servei de temporada en el domini públic maritimoterrestre balear.

Tema 29. Biodiversitat i conservació en el medi marí. Els efectes del canvi climàtic sobre el litoral, les dinàmiques oceàniques, els ecosistemes i els recursos marins. Factors de degradació del litoral. Avaluació del risc d’inundació en zones costaneres. Ecosistemes costaners. Les zones humides costaneres. Les zones dunars costaneres. Les zones de fanerògames marines: importància i tractament. La gestió integrada de zones costaneres (GIZC).

Tema 30. La protecció del medi marí. La Llei 41/2010, de 29 de desembre, sobre Protecció del Medi Marí. El Conveni de Barcelona i altres convenis de protecció del medi marí. El Reial decret 1695/2012, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Sistema Nacional de Resposta davant la contaminació marina. El Decret 126/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Pla Especial de Contingència per Contaminació Accidental d’Aigües Marines de les Illes Balears (CAMBAL).

Tema 31. Les diferents teories d’ones. La propagació de l’onatge. Els fenòmens de refracció, difracció, transmissió i reflexió de l’onatge.

Tema 32. El transport sòlid litoral. Diferents formulacions. Evolució de la línia de costa. Models. El perfil de platja. Diferents formulacions teòriques. Variacions del perfil. La profunditat del tancament.

Tema 33. L’erosió en els diferents tipus de platges. Causes de l’erosió. Efectes de les infraestructures litorals sobre les platges. Mesures correctores i actuacions.

Tema 34. Projecte de platges artificials. Formes de platja en planta. L’espiral logarítmica i les solucions parabòliques. La granulometria de la sorra com a condicionant del disseny. Les zones de préstec per a alimentació artificial. Aspectes ambientals de la regeneració de platges. Efectes sobre les comunitats pelàgiques i bentòniques.

Tema 35. La Llei 10/2005, de 21 de juny, de Ports de les Illes Balears. El Decret 11/2011, de 18 de febrer, d’aprovació del Reglament de desenvolupament i execució de la Llei de ports. El Decret 134/2005, de 28 de desembre, d’aprovació dels Estatuts de Ports de les Illes Balears.

Tema 36. Obres d’abric i portuàries (I). Definició i caracterització de la situació i factors de projecte. Caràcter de les obres. Estats límit últims. Períodes de retorn. Bases de dades. Clima marítim: caracterització estadística de l’onatge i paràmetres (Hs, Hmax, Tm, Tp, Ǿ, etc.). Anàlisi estadística de l’onatge en aigües profundes i poc profundes: règim extremal i règim mitjà.

Tema 37. Obres d’abric i portuàries (II). Dissenys i dimensionament. Disseny en planta. Obres exteriors: dics verticals, dics en talús i dics ultrapassables. Obres interiors: molls, dàrsenes, amarraments i fondeig. Superfícies portuàries. Profunditats accessòries i maniobrabilitat de vaixells.

Tema 38. Obres de dragatge: objectius, mètodes i tipus de dragues. Criteris de selecció. Directrius per a la caracterització del material dragat i la seva reubicació en aigües del domini públic maritimoterrestre. Mètodes de prospecció submarina. Aspectes ambientals de l’extracció de materials del fons marí. Les fonts naturals de sediments.

Tema 39. Operacions portuàries. Taxes portuàries. Economia portuària. Concessions. Inversions portuàries. Equips de càrrega, descàrrega i manipulació de mercaderies. Models de gestió. Planificació portuària. Fonaments i plans. Previsions de trànsit. Estudis de capacitat. Ordenació de terminals.

Tema 40. El programa ROM (Recomanacions d’Obres Marítimes). La ROM 5.1-13: qualitat de les aigües litorals en àrees portuàries.

 Tema 41. Normativa de protecció portuària i de mercaderies perilloses. El Reial decret 1617/2007, de 7 de desembre, pel qual s’estableixen mesures per a la millora de la protecció dels ports i del transport marítim. El Reglament (CE) núm. 725/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 31 de març de 2004, relatiu a la millora de la protecció dels vaixells i les instal·lacions portuàries. El Reial decret 145/1989, de 20 de gener, pel qual s’aprova el Reglament nacional d’admissió, manipulació i emmagatzemament de mercaderies perilloses als ports.

Grup: infraestructures de transport

Subgrup 1: carreteres

Tema 42. La legislació de carreteres. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres a les Illes Balears. El Reglament general de carreteres.

Tema 43. Planificació i programació d’infraestructures viàries. Indicadors econòmics, socioeconòmics i territorials.

Tema 44. Estudis de carreteres (I). Cartografia i topografia. Estudis geològics, geotècnics i de procedència de materials. Estudis climatològics i hidrològics. Estudis sísmics. Normativa sísmica d’aplicació a projectes i obres d’enginyeria civil.

Tema 45. Estudis de carreteres (II). Estudis de trànsit. Mètodes de previsió de la demanda. Dades i mapes de trànsit.

Tema 46. Traçat de carreteres (I). La norma 3.1-IC de traçat. Traçat en planta. Traçat en alçat. Secció transversal.

Tema 47. Traçat de carreteres (II). Nusos. Enllaços i interseccions. L’Ordre circular 32/2012: guia de nusos viaris.

Tema 48. Drenatge superficial i subterrani. La norma 5.2-IC. Drenatge superficial. L’Ordre circular 17/2003: recomanacions per al projecte i construcció del drenatge subterrani en obres de carretera.

Tema 49. Moviment de terres. Classificació i característiques dels terres segons el PG-3. Compactació. Construcció d’explanacions. Construcció de terraplens, pedraplens i rebliments. Capacitat de suport de les esplanades. Normes i especificacions.

Tema 50. Fonamentacions. Tècniques de millora del terreny. Talussos. Protecció de la infraestructura davant la caiguda de roques.

Tema 51. Ferms (I). Constitució i conceptes generals. Materials de ferms. Barreges bituminoses. Paviments de formigó. La norma 6.1-IC. Seccions de ferm.

Tema 52. Ferms (II). Característiques superficials i estructurals dels ferms. Auscultació. Conservació i rehabilitació de ferms. La norma 6.3-IC. Rehabilitació de ferms.

Tema 53. Obres de pas. Conceptes generals. Tipologies i materials. Mètodes constructius i mitjans auxiliars. Conservació i inspecció. Normativa aplicable.

Tema 54. Túnels en carreteres. Mètodes constructius. Maquinària i mitjans auxiliars. Sosteniment. Revestiment. Drenatge. Explotació de túnels de carreteres. Equipament i instal·lacions. Seguretat als túnels de carreteres. Normativa aplicable. El Reial decret 635/2006, de 26 de maig, sobre requisits mínims de seguretat als túnels de carreteres de l’Estat.

Tema 55. Senyalització, abalisament i sistemes de contenció. Conceptes. Tipologies. Característiques. Criteris d’ocupació. La norma 8.1-IC: senyalització vertical. La norma 8.2-IC: marques viàries.

Tema 56. L’Ordre circular 35/2014, sobre criteris d’aplicació de sistemes de contenció de vehicles. Altra normativa aplicable.

Tema 57. El Plec de prescripcions tècniques generals per a obres de carreteres i ponts (PG-3).

Tema 58. Autopistes de peatge. Legislació vigent. Estudis previs. Avantprojecte. Contractació. Seguiment i inspecció. Accessos a la Xarxa de Carreteres. Vies de servei i construcció d’instal·lacions de servei: normativa aplicable. Procediment d’autoritzacions. Cessió de trams urbans.

Tema 59. Conservació de carreteres. Reconeixements sistemàtics. Inspeccions especials. Sistemes de gestió de ferms, túnels, obres de pas i senyalització. Projectes de conservació i rehabilitació i particularitats de l’aplicació de la normativa. Operacions bàsiques de vialitat. Vialitat hivernal. Organització de la conservació. Contractes de conservació integral.

Tema 60. Explotació de carreteres. Transports especials. Àrees i estacions de servei. Telemàtica i sistemes intel·ligents d’explotació de carreteres. L’inventari de la Xarxa de Carreteres.

Tema 61. La seguretat viària. Indicadors de seguretat viària. Aspectes de la infraestructura que més incidència tenen sobre la seguretat viària. Auditories de seguretat viària.

Subgrup 2: ferrocarrils

Tema 62. La Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears. La Llei 38/2015, de 29 de setembre, del sector ferroviari, i el Reial decret 2387/2004, de 30 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament del sector ferroviari.

Tema 63. El ferrocarril en les Illes Balears. El Decret 44/2015, de 22 de maig, pel qual s’aproven els nous Estatuts de l’entitat pública empresarial Serveis Ferroviaris de Mallorca. Tipologia de la xarxa i material rodant.

Tema 64. Infraestructura ferroviària: traçat i geometria. Definició dels paràmetres bàsics en planta i alçat. Valors recomanats i límit. Seccions transversals. Gàlibs. Entreeixos.

Tema 65. Les capes d’assentament ferroviari. Plataforma: capes constitutives, característiques dels materials. El balast: funcions i característiques dels materials. Dimensionament.

Tema 66. La via i els seus elements constitutius. Tipologia i materials. Aparells de via. La via en placa. Execució d’obres ferroviàries. Muntatge de via nova i duplicacions. Procediments constructius, condicionants i maquinària.

Tema 67. Túnels de ferrocarril. Normativa tècnica, seccions, mètodes constructius, efectes dinàmics i seguretat. Estructures ferroviàries: instrucció sobre les accions a considerar en el projecte de ponts de ferrocarril (IAPF). Singularitat dels efectes dinàmics.

Tema 68. El manteniment de la xarxa. Operacions d’auscultació de la via en servei. Renovacions i altres operacions. Procediments constructius. Inspeccions tècniques en els ponts de ferrocarril.

Tema 69. Passos a nivell. Marc legal i plans de supressió. Definició i classificació. Tipologia de proteccions. Alternatives de supressió. Procediments constructius singulars.

Tema 70. Electrificació ferroviària. Sistemes de sustentació. Tipologies de catenàries. Tensions de funcionament. Altres sistemes d’alimentació.

Tema 71. Senyalització i instal·lacions de seguretat ferroviària. Conceptes generals. Sistemes tradicionals i noves tendències. Explotació ferroviària: estudis de capacitat i de demanda i sistemes de gestió de capacitat.

 

​​​​​​​Subgrup 3: transports i medi ambient

Tema 72. Política de transports. Demanda del transport. Adaptació de les infraestructures a l’augment o disminució de la demanda. Estudis de transport. El mètode dels escenaris i la planificació territorial. Models de trànsit.

Tema 73. L’elasticitat i els factors qualitatius. Models de previsió i resposta. Ordenació territorial i demanda del transport. El transport interurbà per carretera versus el ferrocarril.

Tema 74. El cost del transport. Costs des del punt de vista econòmic privat (costs directes). Costs des del punt de vista economicosocial (costs externs). Internalització de costs externs.

Tema 75. Planificació del sistema d’infraestructures i transport. Objectius. Desenvolupament. Planificació estratègica. Planificació sectorial. El transport en el medi urbà: mobilitat sostenible. Transport públic i privat. Repartiment competencial, organització i gestió.

Tema 76. El transport de viatgers i mercaderies. Característiques, repartiment modal, estructura i evolució. La intermodalitat en el transport de viatgers i mercaderies. Principals objectius. Corredors i nodes intermodals.

Tema 77. Expropiació forçosa: concepte i fonaments. Nocions bàsiques sobre el procediment general i els procediments especials. El procediment expropiatori per a la construcció d’obres públiques. Els plans parcel·laris.

Tema 78. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. El Reial decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de contractes.

Tema 79. Execució del contracte d’obres. Règim de relacions amb el contractista. Modificació del contracte. Suspensió d’obres. Revisió de preus. Recepcions i liquidacions. Projectes complementaris i projectes modificats.

Tema 80. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial. La Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les Directrius d’Ordenació Territorial. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears. Règim urbanístic del sòl. Classificació del sòl. Execució dels plans d’ordenació. Sistemes d’actuació. Programes d’actuació urbanística.

Tema 81. Projectes d’obres. Documents del projecte: memòria i annexos, plec de prescripcions tècniques particulars, mesuraments i pressuposts. Direcció del projecte. Supervisió. Plec de clàusules administratives particulars.

Tema 82. Construcció. Direcció d’obres. Pla d’obra. Organització de les obres. Assegurament de la qualitat. Pla de seguretat i salut. Pla de vigilància mediambiental. Serveis afectats. Incidències en les obres. Certificacions d’obres i relacions valorades. La certificació final i la liquidació.

Tema 83. L’avaluació ambiental de projectes i l’avaluació ambiental estratègica de plans i programes. Principis. El marc jurídic de l’avaluació d’impacte ambiental: la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.

Tema 84. La Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears. El Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s’aproven l’organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.

Tema 85. La contaminació acústica. Normativa comunitària i espanyola sobre soroll. La Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll. Efectes sobre la salut i el medi ambient. L’avaluació, la prevenció i la reducció del soroll ambiental. Mesures correctores.

Tema 86. La Llei de residus i sòls contaminats de les Illes Balears. La Directiva 2008/98/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 19 de novembre de 2008, sobre els residus i pel qual es deroguen determinades directives . La Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. Principis. La planificació en matèria de residus. Contaminació del sòl. El Reial decret 9/2005, de 14 de gener, pel qual s’estableix la relació d’activitats potencialment contaminants del terra i els criteris i estàndards per a la declaració de terres contaminats. Tipus de contaminants. Usos del sòl. Avaluació del risc. Nivells genèrics de referència. Tècniques de recuperació de sòls.

Tema 87. Producció i gestió de residus de construcció i demolició. Alternatives d’ús (el Reial decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició). Utilització de residus en obra pública. Pneumàtics fora d’ús, escòries d’incineradors urbans i materials de dragatge.

Tema 88. Tractament de residus sòlids urbans. Incineració. Abocadors controlats. La selecció i el reciclatge. Normativa. El Reial decret 1481/2001, de 27 de desembre, pel qual es regula l’eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador.

Tema 89. Normativa de responsabilitat mediambiental. La Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de responsabilitat mediambiental. Accés a la informació en matèria de medi ambient. El Conveni d’Aarhus. La participació en la gestió ambiental. Normativa de la Unió Europea. La Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d’accés a la informació, de participació pública i d’accés a la justícia en matèria de medi ambient.

Tema 90. Normativa en matèria d’emergències. El Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s’aprova la Norma Bàsica d’Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats activitats que puguin donar origen a situacions d’emergència. El Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei d’ordenació d’emergències a les Illes Balears. El Decret 40/2014, de 29 d’agost, pel qual s’aprova el Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL).

 

ANNEX 4

Barem de mèrits de la fase de concurs del torn de promoció interna

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 13 punts.

1. Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima: 6,75 punts

a) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el cos, escala o especialitat des del qual es promociona o en l’equivalent d’altres administracions públiques: 0,025 punts per mes, fins a un màxim de 4,5 punts.

A aquest efecte, s’ha de computar l’experiència professional en una categoria laboral equivalent en qualsevol administració pública, segons el nivell de titulació i les funcions.

b) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats, si n’hi ha, de qualsevol administració pública, diferents del cos, escala o especialitat des del qual es promociona: 0,013 punts, fins a un màxim d’1,55 punts.

A aquest efecte, s’ha de computar l’experiència professional en altres categories laborals no equivalents a les del cos, escala o especialitat des del qual es promociona, segons el nivell de titulació i les funcions.

c) Grau personal consolidat i reconegut. Es valorarà, segons el nivell de què es tracti, amb la puntuació següent:

Promoció interna al grup A1

— Graus 18, 19 i 20: 0,5 punts

— Graus 21, 22 i 23: 0,6 punts

— Graus 24, 25 i 26: 0,7 punts

2. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 0,85 punts

a) Certificat de nivell C1 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 0,5 punts.

b) Certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 0,65 punts.

c) Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 0,2 punts.

Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.

3. Estudis acadèmics. Puntuació màxima: 2,5 punts

a) Per cada títol de màster oficial distint al que habiliti per a la professió regulada:  1,5 punts.

No es valoraran com a mèrit els estudis que siguin un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valorin. A aquest efecte, es considerarà un requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

b) Pel títol de doctor: 2,5 punts.

4. Superació d’exercicis. Puntuació màxima: 0,6 punts

Per cada exercici superat en les tres darreres convocatòries de proves selectives per ingressar, pel torn de promoció interna, en el cos facultatiu superior, escala escala d'enginyeria, especialitat enginyeria de camins, canals i ports de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,2 punts, fins a un màxim de 0,6 punts.

D’acord amb el paràgraf anterior, llevat que l’aspirant manifesti expressament la seva negativa, l’EBAP ho comprovarà d’ofici, de conformitat amb els articles 28 i 53 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A aquest efecte, l’aspirant haurà d’al·legar aquesta circumstància.

 

​​​​​​​5. Formació. Puntuació màxima: 2,3 punts

Es valoraran tots els cursos i les accions les formatives impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, universitats, escoles d’administració pública,  altres centres oficials i col.legis professionals.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d’administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l’Administració, i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació d’ensenyaments propis.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l’acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d’assignatures d’un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

La valoració dels cursos es farà de la manera següent:

a) Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,04 punts per cada 10 hores o 0,1 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,4 punts per curs.

b) Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de 0,02 punts per cada 10 hores o 0,05 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,2 punts per curs.

c) Els cursos impartits es valoraran amb 0,08 punts per cada 10 hores o 0,2 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,8 punts per curs.

Si no s’indica el tipus de crèdit, s’entendrà que són crèdits de l’anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d’una acció formativa, prevaldran les hores.

La fracció es valorarà proporcionalment.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n’hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d’hores d’entre els referits a una mateixa aplicació d’ofimàtica a nivell d’usuari.

6. Acreditació dels mèrits.

Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:

a) Serveis prestats: certificat expedit per les administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri competent en matèria d’educació.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts com a equivalents d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Cursos de formació: certificats d’aprofitament.

 

 

ANNEX 5

Instruccions per tramitar les sol·licituds

1. Formalització de la sol·licitud

1.1. Els aspirants als processos selectius poden presentar la sol·licitud per participar en les proves selectives sempre que compleixin els requisits per participar-hi que estableix la base 3.1 de les bases generals (BOIB núm. 33, de 12 de març de 2019). En la sol·licitud s’han de consignar, en les caselles que s’indiquin, les dades següents:

a) El cos, l’escala o l’especialitat a la qual es presenten.

b) L’illa a la qual opten (només poden presentar-se a les places d’una illa).

c) El torn pel qual opten (lliure o de promoció interna) i, si escau, si es presenten pel torn de reserva per a persones amb discapacitat. Els aspirants que es presentin pel torn de reserva per a persones amb discapacitat no poden participar en cap dels altres torns de la convocatòria general. El torn lliure és incompatible amb qualsevol de les modalitats del torn de promoció interna.

d) La titulació acadèmica que posseeixen per accedir-hi (en cas d’ésser un títol universitari, s’ha d’assenyalar la universitat d’expedició).

e) El nivell de coneixements de llengua catalana i el tipus de certificat que l’acredita entre els següents:

— certificat expedit per l’òrgan competent del Govern de les Illes Balears

 — certificat expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública

— certificat homologat per l’òrgan competent del Govern de les Illes Balears (s’ha de disposar de la corresponent resolució d’homologació del certificat)

— certificat equivalent segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

1.2. Amb la sol·licitud de participació no cal aportar la titulació exigida per a l’accés al cos, l’escala o l’especialitat. L’aspirant ha de declarar, sota la seva responsabilitat, que disposa d’aquesta titulació, cosa que l’EBAP només comprovarà d’ofici un cop superades les proves selectives, tret que l’aspirant s’hi oposi expressament, supòsit en el qual haurà d’aportar una còpia autèntica d’aquesta titulació un cop superades les proves selectives.

1.3. A l’efecte de millorar l’agilitat de les borses d’interins, els aspirants han de fer constar en la sol·licitud, si escau, la seva disponibilitat per prestar serveis com a personal interí en una illa diferent de l’illa a les places de la qual opten, sempre que aprovin, com a mínim, un exercici de l’oposició de les proves selectives corresponents.

També la poden fer constar amb posterioritat, abans que s’exhaureixi la borsa corresponent, i en aquest cas passaran a ocupar el darrer lloc de la llista.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili que hi figuri es considerarà vàlid a efectes de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

La sol·licitud s’ha de signar. Quedaran exclosos del procediment els aspirants que no signin les seves sol·licituds o que no esmenin la manca de signatura en el termini que s’hi concedeixi en la publicació de les llistes provisionals de persones admeses.

2. Torn de reserva per a persones amb discapacitat

Els aspirants que participin pel torn de reserva de persones amb discapacitat no poden participar en cap dels altres torns de la convocatòria general.

Les persones que optin per aquest torn han de fer constar en la sol·licitud, mitjançant una declaració responsable, el percentatge de discapacitat que tenen reconegut i les adaptacions de temps o mitjans que necessiten per realitzar les proves.

Aquests aspirants han d’aportar, juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives, la documentació que acrediti que han sol·licitat l’informe d’aptitud o adaptació de l’equip multiprofessional de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual aspirin i, si escau, sobre les adaptacions del lloc de treball i de realització de l’examen.

Aquest informe s’ha d’emetre abans del començament de les proves selectives i l’EBAP l’aportarà d’ofici al procés selectiu, llevat que l’aspirant hi manifesti expressament la seva negativa. En aquest darrer cas, l’aspirant ha d’aportar l’informe amb quinze dies d’antelació al començament de les proves selectives.

3. Documentació que cal presentar

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’aportar els documents següents:

1-Una fotocòpia del document nacional d’identitat en vigor o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació. No obstant això, no cal presentar cap d’aquests documents si l’aspirant no s’oposa al fet que l’Administració els comprovi d’ofici mitjançant la plataforma d’intermediació de dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.

2- El resguard acreditatiu de l’abonament de la taxa de drets d’examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud de participació en les proves selectives en el termini i en la forma prevists en aquesta Resolució.

3- La sol·licitud registrada d’entrada de l’emissió de l’informe d’aptitud o adaptació de l’equip multiprofessional de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent (només per al torn de reserva de persones amb discapacitat).

4- Una còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana. No cal presentar aquest document si l’aspirant no s’oposa que l’EBAP el comprovi d’ofici mitjançant la plataforma d’intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte, amb l’excepció dels certificats de coneixement de català declarats equivalents que no es trobin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública. En aquest darrer cas, l’EBAP comprovarà d’ofici el certificat sense que sigui necessari que l’aspirant n’aporti una còpia autèntica, sempre que manifesti que n’ha aportada una en algun altre procediment tramitat per l’EBAP, tot indicant el procediment concret i si no han transcorregut més de cinc anys des que finalitzà.

 Els aspirants han de presentar tota la documentació per acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria mitjançant l’original o una còpia autèntica.

4. Declaració responsable

El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits per participar en les proves selectives convocades. No és necessari aportar cap document addicional per acreditar els aspectes declarats. En particular, l’aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits dels apartats c), e) i f) de la base 3.1 de les bases generals:

- No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

-Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del cos, l’escala o l’especialitat en què s’inclouen les places que s’ofereixen.

-Estar en possessió del títol acadèmic exigit o del nivell de titulació exigit en la convocatòria específica, o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

En el cas de titulacions expedides a l’estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l’homologació o reconeixement corresponent del Ministeri d’Educació i Formació Professional.

No obstant tot l’anterior, l’Administració pot requerir a l’aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti que compleix els requisits anteriors.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s’incorpori o la no presentació davant l’Administració competent de la documentació que, si escau, es requereix per acreditar el compliment del que s’ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d’aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

5. Consentiment

D’acord amb el que estableix l’article 28 de la Llei 39/2015, l’EBAP ha de comprovar d’ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d’intermediació de dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.

D’acord amb l’anterior, llevat que l’aspirant hi manifesti expressament la seva negativa, l’EBAP verificarà les dades relatives al document nacional d’identitat, la titulació acadèmica que consti al registre del Ministeri d’Educació i Formació Professional, els mèrits, els certificats acreditatius de la condició legal de discapacitat i els certificats de coneixement de llengua catalana següents:

els certificats expedits per l’òrgan competent del Govern de les Illes Balears

els certificats homologats que constin en la base de dades de l’òrgan competent del Govern de les Illes Balears

els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

Així mateix, l’EBAP ha de comprovar d’ofici que els aspirants del torn de promoció interna compleixen el requisit d’haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual promocionen.

Excepcionalment, si l’EBAP no pot comprovar aquests documents podrà requerir a la persona interessada que els aporti.

Si l’aspirant s’oposa expressament que l’Administració comprovi els documents mitjançant la plataforma d’intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte, haurà d’aportar juntament amb la sol·licitud els documents següents:

a) Una còpia autèntica del document nacional d’identitat, del certificat de coneixements de llengua catalana i del certificat de serveis prestats (per al torn de promoció interna).

b) Una còpia autèntica de la titulació acadèmica exigida per participar en el procés selectiu o de la certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol, així com la del certificat de reconeixement de la condició legal de discapacitat, una vegada superat el procés selectiu.

Si l’aspirant vol rebre les notificacions o comunicacions a través de mitjans electrònics, d’acord amb el que estableix l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha de donar el seu consentiment exprés. En el cas de no donar aquest consentiment, les notificacions i comunicacions amb la persona interessada es realitzaran en paper, sens perjudici que la notificació o comunicació es posi a disposició de la persona interessada en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui accedir al contingut de manera voluntària.

6. Formularis de sol·licitud

Els impresos de les sol·licituds per participar en les proves selectives estaran a disposició de les persones interessades a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars i al web del Govern (http://oposicionscaib2019.caib.es).

Atès que es preveu una participació elevada en els diferents processos selectius, es recomana emplenar les sol·licituds a través d’Internet, a l’efecte d’agilitar-ne la gestió, d’acord amb les instruccions següents:

-La pàgina web http://oposicions.caib.es ofereix la possibilitat d’emplenar i imprimir les sol·licituds a través d’Internet.

-La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions que s’indiquen en el formulari. El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes, per a la qual cosa indicarà els errors amb relació a la convocatòria corresponent.

7. Presentació de la sol·licitud

Les sol·licituds per participar en les proves selectives s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquestes sol·licituds s’han d’ajustar al model oficial que s’estableix en l’annex 5. S’ha de presentar la sol·licitud en una de les tres modalitats alternatives següents:

7.1. Sol·licitud telemàtica

La persona interessada que tengui DNI electrònic, certificat digital vàlid, usuari corporatiu o estigui donat d’alta a Cl@ve, té la possibilitat d’emplenar la sol·licitud, pagar la taxa i registrar-la de forma telemàtica.

Per a això, la persona interessada ha d’accedir al Portal de l’Opositor (http://oposicions.caib.es) i crear una sol·licitud. A continuació ha d’emplenar el formulari de dades del sol·licitant i l’apartat de documentació al·legada. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. El sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament, sempre que no s’hagi de presentar la documentació esmentada a l’apartat 3 d’aquest annex.

7.2. Sol·licitud semitelemàtica

L’aspirant pot avançar la sol·licitud manual per via telemàtica. En aquest cas, l’aspirant ha d’emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica i pagar la taxa. Un cop finalitzat el procés en el web (http://oposicions.caib.es), el sistema li assignarà un número de preregistre. A continuació la persona interessada ha d’imprimir la sol·licitud, signar-la i presentar-la, juntament amb la documentació requerida (vegeu l’apartat 3 d’aquest annex), en el Registre de l’EBAP o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud no serà vàlida fins que no s’hagi presentat degudament.

En cas que la sol·licitud es presenti en algun registre diferent del Registre de l’EBAP, és convenient que s’avanci la sol·licitud registrada al número de fax 971 17 76 20.

7.3. Sol·licitud manual

Si la persona interessada no pot emplenar ni avançar la sol·licitud per via telemàtica, els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estan a la seva disposició a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars i al web del Govern http://oposicionscaib2019.caib.es.

La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, ha de signar-lo i presentar-lo, juntament amb la documentació requerida (vegeu l'apartat 3 d’aquest annex), en el Registre de l’EBAP o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que la sol·licitud es presenti en algun registre diferent del Registre de l’EBAP, és convenient que s’avanci la sol·licitud registrada al número de fax 971 17 76 20.

La no presentació de la sol·licitud dins el termini establert i en alguna de les modalitats esmentades suposarà l’exclusió de l’aspirant. Així mateix, la manca de justificació de l’abonament dels drets d’examen també en determinarà l’exclusió.

Per pagar la taxa dels drets d’examen, en el cas de les sol·licituds manuals, la persona interessada ha d’entrar al web de l’Agència Tributària de les Illes Balears, imprimir el model 046, emplenar-lo degudament i pagar la taxa en qualsevol de les entitats col·laboradores que figuren en el model. També pot fer el pagament telemàtic mitjançant banca electrònica, sempre que la persona interessada tengui un compte operatiu per via telemàtica en una de les entitats bancàries els anagrames de les quals apareixen en la pantalla, o mitjançant targeta bancària, amb independència de l’entitat emissora de la targeta. L’aplicació indicarà la forma de dur a terme aquest pagament electrònic. Una vegada que el pagament s’hagi fet correctament, cal incorporar el justificant del pagament efectuat a la sol·licitud de participació en les proves selectives. El nom del pagador ha de coincidir amb el de l’aspirant a participar en les proves.

Al web http://oposicionscaib2019.caib.es es publicaran les instruccions per accedir al model 046.

8. Informació estadística del Pla d'Igualtat del Personal de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i enquesta de satisfacció

Tots els aspirants que emplenin la sol·licitud rebran un missatge que els remetrà a una adreça electrònica en què se'ls demanarà que emplenin un formulari anònim amb informació estadística exigida en el Pla d'Igualtat del Personal de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La contestació d'aquest qüestionari és voluntària, i les dades que se n'obtenguin seran tractades de forma anònima i només a efectes estadístics. La informació obtinguda en aquest qüestionari es destinarà a millorar els processos selectius de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a complir els objectius del Pla d'Igualtat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També està previst fer una enquesta de satisfacció sobre el procés de selecció entre totes les persones que presentin una sol·licitud i participin en la convocatòria. Per a això s'utilitzarà el correu electrònic que facilitin les persones interessades. Aquesta enquesta és de participació voluntària i té la finalitat de recopilar informació per millorar futurs processos d'aquestes característiques.

Documents adjunts