Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 4194
Proposta de resolució que esdevé Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d’intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l’àmbit de les Illes Balears, corresponents a l’exercici 2019
Fets
1. En data de 16 de gener de 2019, el director general d’Esports i Joventut va emetre un informe justificatiu en què es va concloure la necessitat de convocar una línia de subvencions per dur a terme projectes d’intervenció, de recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l’àmbit de les Illes Balears, corresponents a 2019. En aquest informe, el director general emmarcava aquesta convocatòria en la necessitat de cercar noves formes de resposta als problemes socials i els interessos que afecten la gent jove.
2. Per Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de dia 17 de gener de 2019 s’ordenà l’inici del procediment per elaborar i aprovar una convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d’intervenció, de recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l’àmbit de les Illes Balears, corresponents a 2019.
3. Per l’Acord del Consell de Govern de data 8 de febrer de 2019, a proposta de la consellera de Cultura, Participació i Esports, prèvia acreditació de raons d’interès públic, es va autoritzar el pagament anticipat del 100 % de l’import de les ajudes que s’atorguin en aquesta convocatòria de subvencions, d’acord amb l’article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
4. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al període 2018-2020 preveu aquesta línia de subvencions, en l'objectiu VI.5.6.
Fonaments de dret
1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen.
2. L’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), estableix les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports, llavors competent en matèria de joventut i lleure. L’article 1.2 a disposa que un dels objectes de les subvencions és la creació, reforma, dotació i manteniment d’infraestructures i programes que donin suport a les activitats o als beneficiaris de l’acció de la Conselleria i els ens instrumentals que en depenen, i l’article 1.2 c recull, com un altre objecte de subvenció, el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.
3. L’article 8 de la Llei 10/2006 disposa, en l’apartat g, que correspon a l’Administració autonòmica dur a terme els estudis, les investigacions, les publicacions, els congressos, els plans de formació dels professionals i els programes experimentals de joventut i lleure d’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i, en general, tot allò que sigui d’interès que contribueixi a la formació integral dels joves i de les joves o que serveixi per conèixer la realitat juvenil, en col·laboració, si escau, amb les entitats i les administracions competents.
4. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes estableix, en l’article 11, les mesures de foment de la igualtat que han d’introduir les bases reguladores de les subvencions i també les convocatòries corresponents.
5. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les funcions relatives a la promoció de les activitats juvenils, el turisme juvenil i de temps lliure, i la participació i l’associacionisme juvenils, de conformitat amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 9/2017, de 7 d’abril (BOIB núm. 42, de 8 d’abril), en relació amb el Decret 5/2016, de 6 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 7 d’abril).
6. L’àmbit territorial i personal d’aquests ajuts són les Illes Balears, atès l'interès suprainsular de la convocatòria, de conformitat amb el que preveu l’article 16, apartat 7, de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23 de desembre) i a l'apartat C, punt 1.11, de l'annex del Decret 26/2018, de 3 d'agost, de traspàs al Consell de Mallorca de les funcions i serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular que exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest sentit, l'article 86 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears disposa que correspon al Govern l'exercici de l'activitat de foment en les matèries de la seva competència.
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut, de conformitat amb l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; atès l’informe sobre l’adequació de la convocatòria a la normativa aplicable i a les bases reguladores, i de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, propòs a la consellera de Cultura, Participació i Esports la següent
Proposta de resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d’intervenció, de recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut, en l'àmbit de les Illes Balears, corresponents a l’exercici 2019 (annex)
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació.
Palma, 2 de maig de 2019
El director general d’Esports i Joventut Carles Gonyalons Sureda
Conforme amb la proposta. En dict Resolució.
La consellera de Cultura, Participació i Esports Francesca Tur Riera
Annex Convocatòria
1. Objecte i límits
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les subvencions destinades a fomentar la realització de projectes d’intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
La finalitat és impulsar la posada en marxa de projectes creatius i de qualitat, amb un impacte social rellevant, que permetin conèixer millor la situació dels joves, fomentar la seva participació i/o augmentar les seves possibilitats d’emancipació, entre altres objectius d’interès per al col·lectiu.
Als efectes d’aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d’una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d’innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.
Els projectes han d’afectar joves d’entre 14 i 30 anys, ambdues edats incloses, sens perjudici que també es puguin referir a persones de menys edat (a partir de 12 anys) o de més edat (fins a 40 anys), si l’interès de l’acció ho justifica.
1.2. Els projectes que es presentin poden tenir àmbit local, insular i/o autonòmic, o afectar majoritàriament joves de les Illes Balears.
1.3. La convocatòria permet subvencionar les despeses corresponents a algun dels tipus de projectes en les modalitats següents:
— Modalitat A: projectes d’intervenció que incloguin metodologies i continguts innovadors, i que puguin suposar un avanç en les estratègies d’intervenció en o amb la joventut, en l’àmbit de les Illes Balears.
S’entenen com a projectes d’intervenció aquells que es duguin a la pràctica en relació amb joves, o bé amb agents que afecten o intervenen en la vida de les persones joves, de manera que en siguin usuàries o beneficiàries, d’una manera directa o mitjançada.
— Modalitat B: projectes de recerca relatius a l’estudi o l’anàlisi que tenguin per finalitat contribuir al coneixement de la realitat actual en matèria de joventut a les Illes Balears, preferentment de la població de 14 a 30 anys, ambdues edats incloses.
— Modalitat C: publicacions puntuals o periòdiques, en paper i/o en suport digital, que estiguin especialitzades o tenguin com a eix principal aspectes relacionats amb la joventut, de nova creació o que s’estiguin publicant en l’àmbit temporal al qual afecta aquesta convocatòria, i que s’ajustin a la normativa sobre propietat intel·lectual.
— Modalitat D: altres projectes en matèria de joventut que, tot i no correspondre’s amb cap de les definicions anteriors, es considerin d’interès pel seu caràcter innovador o la seva rellevància.
1.4. Queden exclosos d’aquesta convocatòria els projectes següents:
— Els projectes habituals i puntuals corresponents al funcionament normal de les entitats (campaments, colònies, escoles d’estiu, etc.), llevat que tenguin un component molt innovador, que els distingeixi clarament dels habituals.
— Els projectes que no tenguin un impacte social rellevant i que no incideixin de manera important i directa en el desenvolupament social, cultural o econòmic de les persones joves.
— Els projectes que tenguin una finalitat lucrativa o un vessant mercantil.
— Els projectes que repercuteixin de forma gairebé exclusiva en l'entitat o en la persona sol·licitant.
— Els projectes que no tenguin una qualitat suficient, o els objectius i el plantejament dels quals no quedin ben definits.
— La reedició de publicacions.
— Les publicacions periodístiques de premsa diària; les publicacions de caràcter institucional o corporatiu editades o coeditades per entitats públiques, per entitats privades amb participació majoritària d’institucions públiques en el finançament o en el govern de l’entitat, o per entitats privades per encàrrec d’institucions públiques; els butlletins d’entitats el contingut dels quals s’adreça principalment als membres d’aquesta entitat; les publicacions editades per partits polítics, coalicions electorals, sindicats, organitzacions empresarials, col·legis professionals i associacions professionals que s’adrecen als seus socis; les revistes escolars; els reclams publicitaris i, en general, totes les publicacions el contingut de les quals sobrepassi el 50 % de publicitat pròpia o aliena; les cartelleres de ràdio i de televisió; les publicacions editades per proveïdors d’Internet, organitzacions que tenen com a activitat principal oferir serveis d’Internet a tercers (connectivitat, allotjament, disseny de webs i d’aplicacions, etc.), conegudes generalment com a ISP (Internet service provider), en el desenvolupament d’aquesta activitat: els suplements, és a dir, les publicacions que es distribueixen d’una manera conjunta amb una altra, encara que tenguin preu, numeració, data i capçalera propis; i les publicacions que tenguin continguts violents o discriminatoris.
— Els projectes de recerca que no compleixin amb els mínims exigibles de rigor científic o metodològic, d'interès o de viabilitat.
1.5. Únicament es poden subvencionar els projectes que
- es desenvolupin o s'iniciïn a partir de l'1 de gener de 2019 i que hagin acabat, com a molt tard, el 30 de març de 2020, en el cas de les entitats que rebin bestreta de la subvenció;
- es desenvolupin o s'iniciïn l'1 d’octubre de 2018 i hagin acabat, com a molt tard, el 20 de setembre de 2019.
Només es poden subvencionar projectes completats, no fases del mateix projecte.
1.6. Cada persona física o jurídica només pot presentar una sol·licitud a la convocatòria, la qual ha d’incloure el projecte i les despeses, així com la quantia de la subvenció sol·licitada. Una persona física que formi part d'una agrupació de persones físiques o de la junta directiva, patronal o gerència d'una persona jurídica no pot demanar individualment una altra subvenció en el marc d'aquesta convocatòria.
La subvenció sol·licitada ha de ser en tot cas de quantia igual o inferior a la del cost de l’activitat. En cas que el projecte disposi d’altres recursos assegurats, es pot sol·licitar una subvenció per la diferència. En cap cas una mateixa despesa no pot ser subvencionada dues vegades, a través de línies d’ajuda diferents.
1.7. Els ajuts econòmics que s’obtinguin s’han de destinar a cobrir les despeses necessàries per dur a terme les finalitats per a les quals es concedeixin.
En aquest sentit, es consideren subvencionables les despeses que estiguin relacionades directament amb el projecte i que s’hagin produït durant el període en què s’hagi dut a terme l’activitat subvencionable, i que hagin estat pagades.
1.8. Les persones i entitats participants autoritzen la Direcció General d’Esports i Joventut i l’Institut Balear de la Joventut (entitat pública adscrita a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports) a publicar la totalitat dels projectes presentats en els mitjans de difusió propis, si es considera oportú, per a la promoció del projecte i dels autors i autores presentats.
Així mateix, també autoritzen la Direcció General d’Esports i Joventut i l’Institut Balear de la Joventut perquè puguin difondre els projectes, sense ànim de lucre, en àmbits tant físics com virtuals, sempre indicant-ne l’autoria.
Igualment, donen el seu consentiment perquè, durant un període de cinc anys, la Direcció General d’Esports i Joventut i el Govern de les Illes Balears puguin publicar els projectes presentats amb l’únic objectiu de promoure i difondre les iniciatives i els seus autors, així com difondre i recopilar els materials de les diverses convocatòries. En tot cas ha de ser un ús no lucratiu d’aquestes obres, se n’ha d’indicar sempre l’autoria, i l’autor o autora ha de rebre la informació corresponent abans de la utilització de la seva creació.
Transcorreguts cinc anys des de la presentació dels treballs, qualsevol utilització dels treballs presentats per part de la Direcció General d’Esports i Joventut i del Govern de les Illes Balears requereix el consentiment exprés previ dels autors o autores.
La participació en aquesta convocatòria suposa cedir a la Direcció General d’Esports i Joventut i a l’Institut Balear de la Joventut el dret de difondre i d’emprar, totalment o en part, els resultats o el contingut dels projectes subvencionats, amb finalitats d’interès general; i de disposar de franc d’un mínim de 30 exemplars de les publicacions subvencionades i/o de distribuir les publicacions electròniques subvencionades, així com de disposar d’una còpia de qualitat de l’arxiu original, el qual es difondrà a través del web del Servei de Joventut i de l’Observatori de la Joventut de les Illes Balears.
El director general d’Esports i Joventut pot establir un acte de presentació pública dels projectes subvencionats, a fi de donar-los la màxima difusió.
Les entitats i persones participants que no hagin estat subvencionades han de retirar els projectes i, en general, qualsevol documentació que hagin aportat en el termini de vint-i-cinc dies naturals comptadors des del moment en què es faci públic el nom de les entitats i persones beneficiàries i, en qualsevol cas, abans de les 14.00 hores del 29 de desembre de 2019. A partir d’aquest moment, el material lliurat quedarà a disposició de la Direcció General d’Esports i Joventut, la qual, fins i tot, pot destruir-lo, i el participant perd el dret de reclamar-lo.
2. Normativa d’aplicació
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució, l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa d’aplicació.
3. Import i crèdit pressupostari
3.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat màxima de 150.000,00 €, distribuïda en la quantitat de 37.500,00 € per a cadascuna de les quatre modalitats previstes en aquesta convocatòria, amb càrrec a les següents partides pressupostàries del pressupost general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2019:
— 130.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre)
— 5.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 46001 00 (ajuntaments)
— 5.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 46101 00 (consells insulars)
— 5.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals)
— 5.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 46901 00 (altres ens territorials)
Aquesta distribució inicial de 37.500 € per a cadascuna de les quatre modalitats és orientativa i, a l’efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades, de manera que si no s’exhaureix el crèdit d’una modalitat pot passar a una altra, en l’ordre que s’estableix en el punt 10 d’aquesta convocatòria.
A l’efecte de la concessió de subvencions, les partides pressupostàries esmentades estan també vinculades entre si i se’n pot redistribuir el crèdit en funció de les sol·licituds que es presentin, sense necessitat de modificar la convocatòria.
3.2. Cada projecte de qualsevol de les quatre modalitats pot rebre una subvenció màxima de 7.500,00 €. Aquestes subvencions són compatibles amb altres, sens perjudici del que estableixen el punt 1.6 i el punt 4.4 d’aquesta convocatòria.
L’import de les subvencions regulades en aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que d’una manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes superi el cost de l’activitat subvencionada.
4. Persones i entitats beneficiàries, i activitats, entitats i persones no incloses
4.1. Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones i entitats que s’indiquen a continuació:
4.1.2. Les persones físiques, individualment o en grup, residents a les Illes Balears.
4.1.3. Les persones jurídiques següents:
a) Associacions, federacions d’associacions, organitzacions, fundacions públiques i privades, col·legis professionals i altres entitats privades sense ànim de lucre, amb domicili social a les Illes Balears.
b) Els ajuntaments, les mancomunitats de municipis i les entitats locals menors, i les seves entitats locals dependents de les Illes Balears.
c) Els consells insulars i les seves entitats dependents.
Quan la beneficiària sigui una persona jurídica, han de tenir la consideració de beneficiàries les persones que en formin part com a membres que es comprometin a dur a terme la totalitat o una part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte de la primera, d’acord amb l’article 2.2 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, modificat per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005.
Quan es tracti d’agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, s’han de fer constar d’una manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, com també l’import de la subvenció que hi ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s’ha de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l’agrupació. Així mateix, l’agrupació no s’entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists en l’article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4.2. No poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions:
▪ Les persones o entitats que incompleixin alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
▪ Les persones o entitats que hagin estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, mitjançant una resolució administrativa o una sentència judicial fermes. Les entitats i empreses que estiguin en aquesta situació es poden tornar a presentar a les convocatòries sempre que hagin complert amb la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d’igualtat en les condicions previstes en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
▪ Les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d’ensenyament reglat, i les entitats de tipus polític o sindical.
4.3. No es consideren activitats subvencionables: els projectes amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els de caràcter exclusivament esportiu, i els de caràcter docent i/o d’ensenyament reglat.
4.4. Els projectes que se subvencionin mitjançant aquesta convocatòria queden exclosos de les altres convocatòries de subvencions de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en l’àmbit de la Direcció General d’Esports i Joventut i, a la vegada, no es poden subvencionar dins aquesta línia els projectes que s’hagin beneficiat d’altres convocatòries durant l’exercici 2018 de la mateixa Direcció General.
5. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries
Són obligacions de les persones i entitats beneficiàries, a més de les que estableixen amb caràcter general l’article 10 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 i l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, les establertes amb caràcter específic que s’indiquen a continuació:
a) Acreditar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajut corresponent.
b) Justificar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en el termini establerts en el punt 13 d’aquesta convocatòria. No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.
En tot cas, la forma d’acreditar l’aplicació dels fons s’ha de regir per l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la normativa reglamentària que la desplega i aquesta convocatòria.
c) Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut l’acceptació de la proposta de resolució. En tot cas, l’acceptació de la proposta s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals, comptadors des que es publiqui, no s’expressa el contrari, d’acord amb el que estableix l’apartat 11.5 d’aquesta convocatòria.
d) Comunicar a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, estatal o internacional. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.
Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent d’ajuts atorgats per altres administracions o ens poden donar lloc a modificar la resolució de la concessió.
e) Acreditar, abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que s’està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
f) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. Fer constar en un lloc destacat dels elements publicitaris i de difusió (llocs web inclosos) del projecte, publicació o activitat subvencionats, que han de ser com a mínim en català, la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, incloent-hi el logotip (model 3) i indicant-hi que la Conselleria de Cultura, Participació i Esports ha subvencionat l’activitat o que s’ha fet amb el seu suport. En cas que l’activitat o el projecte ja s’haguin realitzat, s’haurà de fer constar, al lloc web corresponent, o a través d’altres mitjans de difusió, que l’activitat va ser subvencionada amb la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut.
g) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable, i en el cas de no tenir obligació de dur-ne, en la documentació que la substitueixi.
h) Conservar els documents justificatius de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control per part dels òrgans competents; posar-los a disposició de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears quan els sol·liciti, i facilitar tota la informació que requereixi la Sindicatura de Comptes i la que sol·licitin altres òrgans de control.
i) Reintegrar els fons percebuts en els casos que estableix l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
6. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
6.1. Les persones i entitats interessades que compleixin els requisits que determina aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds en el termini de 15 dies a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els models disponibles en el web http://joventut.caib.es.
En tot cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el representant legal d’aquesta, en el cas de les persones jurídiques, i el representant de les sol·licituds fetes en grup.
6.2. El model oficial de sol·licitud i tots els models de documents que s’enuncien en aquesta convocatòria estan a disposició de les persones interessades a les oficines de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n, Palma Arena) i en el web http://joventut.caib.es.
6.3. Les sol·licituds de subvenció s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n, Palma Arena), als registres de la Comunitat Autònoma o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d’estar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut (Conselleria de Cultura, Participació i Esports).
En cas que l’Administració en què es presenti la sol·licitud no hagi signat el conveni per formar part de l’Oficina de Xarxes Integrades d’Atenció al Ciutadà en l’àmbit territorial de les Illes Balears, la data que es tendrà en compte pel que fa a la presentació de documents serà la d’entrada a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
6.4. Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a la Direcció General d’Esports i Joventut es dati i segelli abans que es certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).
En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tengui entrada al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
6.5. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut, indicada en l’apartat 6.3, s’ha d’enviar a l’adreça electrònica activitatstll@dgjovent.caib.es el full amb segell d’entrada dins termini a la Direcció General d’Esports i Joventut, durant les 24 hores següents a la seva presentació. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també s’ha de trametre a l’adreça electrònica activitatstll@dgjovent.caib.es el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.
7. Documentació general i específica que s’ha de presentar
7.1. Amb la sol·licitud (Model 1), s’ha de presentar la següent documentació necessària per identificar el sol·licitant:
7.1.1. Documentació de caràcter general:
a) En el cas de persones físiques:
▪ DNI o document equivalent de la persona que fa la sol·licitud. La presentació de la sol·licitud porta implícita l’autorització perquè la Conselleria de Cultura, Participació i Esports obtingui, respecte de la persona interessada, les seves dades del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat. No obstant això, la persona interessada pot manifestar la voluntat expressa contrària a l’autorització esmentada, cas en què ha d’aportar una còpia acarada del document corresponent.
▪ Certificat de residència a les Illes Balears (en cas d’agrupació, aquest certificat l’han d’aportar cada una de les persones que en són integrants). La presentació de la sol·licitud porta implícita l’autorització perquè la Conselleria de Cultura, Participació i Esports obtingui, respecte de la persona interessada, les seves dades del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat. No obstant això, la persona interessada pot manifestar la voluntat expressa contrària a l’autorització esmentada, cas en què ha d’aportar una còpia acarada del document corresponent.
b) En el cas de persones jurídiques de caràcter privat o agrupacions:
▪ Fotocòpia del NIF de l’entitat, si s’escau
▪ Fotocòpia compulsada dels estatuts de l’entitat, si escau.
▪ Acreditació de la inscripció de l’entitat i dels estatuts actualitzats en el registre corresponents, si escau.
▪ Document que acrediti que la persona física exerceix la representació de l’entitat, si escau.
▪ DNI o document equivalent de totes les persones que formen part de les agrupacions de persones físiques o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, es trobi en la situació que motiva la concessió d’aquestes subvencions. La presentació de la sol·licitud porta implícita l’autorització perquè la Conselleria de Cultura, Participació i Esports obtingui, respecte de totes les persones interessades, les seves dades del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat. No obstant això, les persones interessades poden manifestar la voluntat expressa contrària a l’autorització esmentada, cas en què ha d’aportar una fotocòpia acarada del document corresponent.
▪ En el cas d’agrupacions de persones, document que designi la persona representant i els compromisos que acorda establir. (model 6).
c) En el cas de consells insulars, ajuntaments, mancomunitats de municipis i entitats locals menors, i les seves entitats dependents de les Illes Balears.
▪ Fotocòpia del NIF de l’entitat, si escau
▪ Indicació de la publicació de la norma de creació, o fotòcopia compulsada dels estatuts o l’escriptura de constitució, si escau.
▪ Acreditació de la inscripció en el registre corresponents, si escau.
▪ Un certificat, signat pel secretari de l’entitat pública, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud n’exerceix la representació.
7.1.2. Documentació de caràcter econòmic:
- Declaració expressa de no haver rebut ni sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat o, si escau, relació d’entitats a les quals s’ha demanat o de les quals s’ha obtingut una subvenció per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (model 4).
- Certificat d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Administració de l’Estat i amb la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud porta implícita l’autorització perquè la Conselleria de Cultura, Participació i Esports obtingui, respecte de la persona interessada, els certificats corresponents de l’Agència Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, la persona interessada pot manifestar la voluntat expressa contrària a l’autorització esmentada, cas en què ha d’aportar una còpia acarada del document corresponent.
- Declaració responsable que indiqui la veracitat de les dades bancàries (model 9).
D’acord amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’Administració de la Comunitat Autònoma comprovarà d’ofici, prèviament a la concessió de les subvencions, que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma.
7.1.3. Documentació relativa al compliment dels requisits establerts per altres normatives:
— Declaració responsable de les empreses i les entitats sol·licitants relativa al fet de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l’entitat compleix amb els principis de l’article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat d’homes i dones (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) (model 5).
— Declaració responsable relativa al fet que el personal que realitza el projecte i que participa en les seves activitats, inclòs el personal voluntari, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d’acord amb l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor i l’article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d’octubre, de voluntariat (model 7)
7.2. Amb la sol·licitud (model 1), s’ha de presentar, a més, la documentació específica següent, per a cadascuna de les modalitats següents:
7.2.1. Modalitats A i D (projectes d’intervenció i altres projectes), segons el model 2A i el model 2D, respectivament, disponibles a http://joventut.caib.es, els quals han d’incloure:
a) Presentació de l’entitat, institució o persones que impulsen el projecte. Cal aportar informació relativa a l’experiència, l’estructura, l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament.
b) Memòria del projecte amb les seves fases, que ha d’incloure:
◦ Nom del projecte.
◦ Responsable del projecte.
◦ Objectius que persegueix.
◦ Justificació i adequació del projecte a les necessitats de les persones joves a les quals està dirigit.
◦ Descripció del projecte (amb el detall de les activitats que comporta).
◦ Nombre de persones joves d’edat compresa entre 14 i 30 anys a les quals es dirigeix el programa o projecte, amb el detall del sexe i l’illa de procedència o residència. S’ha de justificar l’adequació de les activitats al col·lectiu de persones destinatàries.
◦ Metodologia de treball (programació de les activitats, participació de persones joves en la programació, col·laboració d’altres entitats...).
◦ Cronograma del projecte: data d’inici, data de finalització i horaris de les activitats proposades.
◦ Descripció de recursos humans (persones contractades i voluntàries), detallant-ne el sexe i edat, i mitjans materials amb què es compta per al desenvolupament de l’esdeveniment o projecte.
◦ Seguiment i criteris d’avaluació del projecte i de les activitats.
◦ Tots aquells aspectes que en facilitin la comprensió i valoració.
◦ Valoració de les DAFO del projecte.
c) Motivació de la rellevància i del caràcter innovador del projecte.
d) Tractament de la igualtat entre homes i dones en el desenvolupament del projecte, amb indicació i descripció de les mesures.
e) Formes de difusió del projecte.
f) Pressupost detallat del projecte, amb indicació dels conceptes de despesa i de les fonts de finançament.
7.2.2. Modalitat B (projectes de recerca), segons el model 2B disponible a http://joventut.caib.es, el qual ha d’incloure:
a) Curriculum vitae de la persona al capdavant de la recerca.
b) Resum del projecte, d’un màxim de 150 paraules, en què s’han d’assenyalar entre 3 i 5 paraules clau o descriptors.
c) Proposta del projecte de recerca, que inclogui:
◦ Objectius.
◦ Metodologia.
◦ Cronograma.
◦ Població objecte de la recerca, disgregada per sexes.
◦ Sistema d’avaluació.
◦ Referències bibliogràfiques.
d) Motivació de la rellevància i del caràcter innovador del projecte.
e) Tractament de la igualtat entre homes i dones en el desenvolupament del projecte, amb indicació i descripció de les mesures.
f) Curriculum vitae dels restants membres del seu equip, si escau.
g) Qualsevol altre document que la persona al capdavant de la recerca consideri rellevant per avaluar el projecte.
h) Autorització, si escau, de la persona responsable del centre o centres on es durà a terme el projecte de recerca.
i) Pressupost detallat del projecte, amb indicació dels conceptes de despesa i de les fonts de finançament.
7.2.3. Modalitat C (publicacions), segons el model 2C de sol·licitud disponible a http://joventut.caib.es, el qual ha d’incloure:
a) Explicació de la trajectòria de la persona o entitat responsable de la publicació.
b) Fitxa tècnica detallada de la publicació d’acord amb el model que es proporciona en el model de sol·licitud, en el qual ha de figurar, com a mínim:
◦ Nom de la publicació.
◦ Data de creació.
◦ Objectius.
◦ Periodicitat.
◦ Població destinatària.
◦ Contingut.
◦ Nombre d’exemplars editats.
c) Altres dades d’interès de la publicació que no figurin en el model corresponent (edició, direcció, consell de redacció, impressió o distribució, entre d’altres).
d) Motivació de la rellevància i del caràcter innovador de la publicació.
e) Tractament de la igualtat entre homes i dones en el desenvolupament del projecte, amb indicació i descripció de les mesures.
f) Declaració responsable de complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
g) Pressupost detallat del projecte, amb indicació dels conceptes de despesa i de les fonts de finançament.
8. Instrucció del procediment
L’òrgan instructor és el director general d’Esports i Joventut, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució, d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, en concordança amb l’article 6 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003.
En concret, ha de determinar els participants admesos a la convocatòria, avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria i formular la proposta de resolució, la qual ha d’expressar, com a mínim, el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa l’atorgament de la subvenció i la quantia d’aquesta.
La proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari que es proposi, davant l’Administració, mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.
9. Comissió Avaluadora
9.1. D’acord amb el que disposa l’article 19.2 del Decret legislatiu 2/2005, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:
a) President: el director general d’Esports i Joventut.
b) Vicepresident: el director de l’Institut Balear de la Joventut.
c) Secretari: el cap de la Secció de Subvencions de la Direcció General d’Esports i Joventut (amb veu, però sense vot).
d) Vocals:
◦ La cap del Servei de Joventut.
◦ La responsable de l’Observatori Balear de la Joventut.
◦ Un membre de la Comissió Permanent o de l’equip tècnic del Consell de la Joventut de les Illes Balears.
◦ Una persona representant de l'Associació de Professionals de la Joventut de les Illes Balears (Aprojib).
◦ Dues persones, com a màxim, del personal tècnic de l’Institut Balear de la Joventut.
◦ Dues persones, com a màxim, del Servei de Joventut de la Direcció General d’Esports i Joventut.
9.2. En cas d’absència, vacant o malaltia del president, l’ha de suplir el vicepresident. En cas d’absència, vacant o malaltia del secretari, l’ha de suplir un funcionari de la Direcció General d’Esports i Joventut que es designi.
9.3. La Comissió Avaluadora és l’òrgan col·legiat encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds presentades que prèviament ha admès a tràmit l’òrgan instructor, i d’emetre l’informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.
En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir com a mínim la relació de persones i entitats beneficiàries que compleixen els requisits que estableix la convocatòria, amb la quantia sol·licitada per cadascuna, i la relació de persones i entitats sol·licitants que no compleixen els requisits que estableix la convocatòria.
El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d’òrgan col·legiat, s’ha d’ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en relació amb els articles 15 i seg. de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
La Comissió es considerà vàlidament constituïda quan hi estiguin presents, de manera presencial o per mitjans electrònics, la meitat, com a mínim, dels seus integrants, entre ells les persones que ocupen la presidència i la secretària. Si no s’adquireix aquest quòrum en primera convocatòria, se’n celebrarà una segona passats 15 minuts, en la qual es considerarà que està vàlidament constituïda si hi ha, al menys, tres membres, entre ells les persones que ocupen la presidència i la secretaria.
Per assegurar l’eficàcia dels ajuts atorgats, l’òrgan instructor, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, pot proposar, sempre que es tracti de projectes que ha de dur a terme la persona o l’entitat sol·licitant, que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s’hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. Així mateix, i també a proposta de la Comissió Avaluadora, pot rebutjar part o la totalitat del pressupost, si considera que no es troba justificada la despesa o que aquesta no és subvencionable.
En aquests supòsits, i dins el termini establert al punt 11.3, s’ha de donar audiència a l’entitat interessada perquè pugui al·legar el que consideri convenient.
La Comissió Avaluadora pot comptar amb el personal assessor que consideri.
10. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, pels quals s’ha de regir la concessió de la subvenció
10.1. La concessió de les diferents ajudes que preveu aquesta convocatòria s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat i concurrència.
Els projectes presentats s’han d’avaluar segons el barem indicat en el punt 10.3 d’aquesta convocatòria, de conformitat amb el sistema següent:
a) Exclusió, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, i d’una manera motivada, d’aquelles sol·licituds admeses els projectes de les quals no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria o els mínims de qualitat, de rellevància, d’interès o de viabilitat.
b) Adjudicació de crèdits a cadascuna de les modalitats de les sol·licituds admeses, de conformitat amb l’apartat 10.3.
c) Exclusió d'aquells projectes que no arribin al 40% de la puntuació màxima que es pot obtenir per a cada modalitat.
10.2. La concessió de les subvencions s’ha de fer a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds admeses, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració fixats prèviament en el punt 10.3.
S’ha d’atorgar la subvenció als projectes que presentin una valoració més alta per modalitat, fins que s’exhaureixi el crèdit assignat a cadascuna.
Es pot proposar la concessió d’una subvenció inferior a la sol·licitada en cas que a la modalitat corresponent quedi un romanent insuficient per atendre l’import sol·licitat per al darrer projecte seleccionat. Aquest import proposat haurà de ser acceptat per la persona o entitat interessada en els termes establerts al punt 11.5 d’aquesta convocatòria.
Si no s’exhaureix el crèdit assignat a alguna de les modalitats, el crèdit sobrant s’ha de destinar a subvencionar projectes de les altres modalitats, d’acord amb l’ordre de puntuació obtinguda per cadascun dels projectes.
En cas d’empat en les puntuacions, i no hi ha hagi crèdit per subvencionar tots els projectes, s’han d’aplicar els criteris següents:
a) Tendran prioritat les sol·licituds provinents de persones o entitats d'illes diferents a la de Mallorca, per aquest ordre: Formentera, Menorca i Eivissa.
b) En cas que l'empat es produeixi entre sol·licituds presentades per entitats o persones de la mateixa illa, es tendrà en compte el número de registre d'entrada a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
Si després d’aquesta distribució queda un romanent inferior a la quantia sol·licitada per al darrer projecte seleccionat, la persona o entitat sol·licitant ha d’acceptar-la expressament.
10.3. Puntuació
Els criteris de valoració d’acord amb els quals s’han de puntuar els projectes admesos són els següents:
Per als projectes de les modalitats A i D (projectes d’intervenció i altres projectes):
Per als projectes de les modalitats A i D (projectes d’intervenció i altres projectes):
Aspectes a avaluar |
Rellevància del projecte (màxim 40 punts) |
Puntuació |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rellevància de la proposta en relació amb la finalitat de la convocatòria |
— El projecte es justifica en la inexistència de cobertura pública i/o privada, o bé en que la mateixa és insuficient. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— El projecte té caràcter transformador: té la voluntat explícita d’incidir i aconseguir canvis en la societat (La voluntat de transformació fa referència a les condicions de vida de les persones joves, però també a aquells aspectes de l’entorn que hi influeixen. Implica coneixement dels factors que afecten a la vulnerabilitat dels i de les joves i sobre els quals el projecte es proposa incidir). |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El projecte implica a més d’una entitat, associació, institució, municipi, col·lectiu del barri o zona on es desenvolupa (treball en xarxa) |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El projecte té incidència en la lluita contra la pobresa o l’exclusió social |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— El projecte afecta a persones en situació de dependència |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— El funcionament del projecte i la seva naturalesa pública permet la visibilitat social de les polítiques de joventut. més enllà del coneixement que en puguin tenir els propis joves o els agents que hi estiguin implicats. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
L’anàlisi prèvia de les necessitats socials |
— S’aborden i s'analitzen els problemes, les necessitats o interessos de les persones beneficiàries o usuàries. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— Es tenen en compte, es fa referència i/o s’aporten dades, estudis o informes tècnics que emmarquen o fonamenten la necessitat del programa. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— És un projecte contextualitzat: ha estat específicament dissenyat per a un context i s’adapta a la realitat en la qual vol intervenir. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El projecte identifica possibles recursos interessants per al seu desenvolupament i el treball en xarxa (infraestructures, equipaments, entitats, associacions, institucions, col·lectius del barri o zona on es desenvolupa. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— La valoració DAFO del projecte és complerta. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
La mesura en què la proposta és adequada per aconseguir els objectius establerts |
— Eficiència: el projecte presenta una bona relació entre l’esforç realitzat i el resultat obtingut (recursos personals i econòmics, temporalització, nombre de beneficiaris). |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— Entre les persones que duen a terme el projecte hi ha professionals relacionats o que treballen en l’àmbit de les polítiques de joventut (dinamitzadors, informadors, tècnics, monitors o directors de temps lliure) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— L’experiència, l’estructura, l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament de l’entitat, institució o persones que impulsen el projecte sembla adient. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
El nivell de participació de joves en l’elaboració del projecte |
— Les persones joves no són exclusivament beneficiàries sinó que participen a les diferents fases del projecte, inclosa la planificació. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— El nombre d'usuaris o beneficiaris sembla adequat en relació amb l’objecte del projecte. |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
Caràcter innovador del projecte |
— El projecte aporta alguna millora respecte dels que són d’una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat esperat. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
— El projecte comporta noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Qualitat del disseny i de l’execució del projecte (màxim 40 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Claredat, aplicabilitat, la coherència de totes les fases del projecte |
— La justificació del projecte és correcta i està correctament plantejada. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— Objectius: Els objectius apareixen clarament definits. A més a més de l’objectiu general es concreten objectius específics. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— Activitats: les activitats semblen coherents amb els objectius plantejats |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— Cronograma: sembla coherent amb els objectius plantejats |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— La població usuària o beneficiària sembla ben determinada. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— El conjunt d’instruments metodològics prevists per a la consecució dels objectius del programa semblen adients. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— La metodologia prevista contempla els recursos materials i els personals necessaris d’acord amb els objectius del programa. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
|
— El projecte té possibilitat de continuïtat (rellevància) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
Transferibilitat (entesa com la possibilitat de dur a terme el projecte en unes altres circumstàncies) |
— Es pot aplicar amb èxit en un altre context |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— L’estructura és senzilla |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— Els elements necessaris del projecte són presents en qualsevol altre context |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— La problemàtica, necessitat o interès atès té un caràcter universal |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Adequació del pressupost al projecte |
— El pressupost apareix detallat amb indicació de les despeses i les fonts de finançament previstes. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— El cost previst en el pressupost del projecte sembla coherent en relació amb el nombre d’activitats i el nombre total d’usuaris prevists. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El cost per als usuaris, si escau, és coherent. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— Cofinançament i/o previsió d’altres fonts de finançament. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Mesures per a la consecució efectiva de la igualtat de gènere |
— El projecte contempla mesures per garantir la igualtat de gènere. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
Impacte i difusió (màxim 20 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Mesures de seguiment i d’avaluació del projecte |
— El projecte inclou un pla d’avaluació clar |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— S’assenyalen indicadors d’avaluació respecte a la seva implementació: (beneficiaris, recursos, activitats...) tant quantitatius com qualitatius. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
Impacte del projecte en la població jove |
— El projecte detalla l’impacte esperat relacionat amb els objectius plantejats. (S’inclou un sistema d’indicadors que permetrà mesurar l’assoliment de l’objectiu previst i els resultats obtinguts a la població beneficiària i en un període de temps determinat) |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
Mesures dirigides a la difusió del projecte |
— El projecte inclou un pla de difusió clar |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— Es contempla activitats de difusió a les diferents fases del projecte. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— S’utilitzen diversos canals de difusió. (web; xarxes socials; cartells, fulletons...) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
Per als projectes de la modalitat B (projectes de recerca)
Aspectes a avaluar |
Rellevància del projecte (màxim 40 punts) |
Puntuació |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rellevància de la proposta de recerca en relació amb la finalitat de la convocatòria |
— El projecte es justifica en la inexistència d'estudis actuals sobre la matèria, o bé en que la mateixa és insuficient. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
— El projecte té caràcter transformador: té la voluntat explícita d’incidir i aconseguir canvis en la societat. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— El projecte de recerca implica o afecte a més d’una entitat, associació, institució, municipi, col·lectiu del barri o zona on es desenvolupa (treball en xarxa) |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El projecte de recerca pot tenir incidència en la lluita contra la pobresa o l’exclusió social |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— El projecte de recerca pot tenir incidència en persones joves en situació de dependència |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— La recerca facilita la visibilitat social de les polítiques de joventut. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
|
— El projecte de recerca té possibilitat de continuïtat (rellevància) |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
L’anàlisi prèvia de les necessitats socials |
— S'aborden i s'analitzen problemes, necessitats o interessos dels joves i les joves de les Illes Balears. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— És un projecte contextualitzat: ha estat específicament dissenyat per a un context i s’adapta a la realitat que vol estudiar. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El projecte identifica possibles recursos interessants per al desenvolupament de polítiques de joventut i el treball en xarxa (infraestructures, equipaments, entitats, associacions, institucions, col·lectius). |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
La mesura en què la proposta de recerca és adequada per aconseguir els objectius establerts |
— Eficiència: el projecte presenta una bona relació entre l’esforç realitzat i el resultat obtingut (recursos personals i econòmics, temporalització, nombre de beneficiaris). |
De 0 a 3 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— Entre les persones que duen a terme el projecte de recerca hi ha professionals relacionats o que treballen en l’àmbit de les polítiques de joventut (dinamitzadors, informadors, tècnics, monitors o directors de temps lliure) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— L’experiència, l’estructura, l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament de l'equip investigador sembla adient. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
El nivell de participació de joves en l’elaboració del projecte |
— L'investigador o investigadora principal té menys de 35 anys. O bé, la meitat del grup de recerca té menys de 30 anys. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
Caràcter innovador del projecte |
— El projecte de recerca aporta alguna millora respecte dels que són d’una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els objectius, sia en els procediments o metodologia, sia en la temàtica, sia en la formulació de les propostes . |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
— El projecte comporta noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Qualitat científica de la proposta (màxim 40 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Rigurositat científica del projecte de recerca |
— La justificació del projecte és correcta i està correctament plantejat. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
El projecte demostra coneixement dels antecedents i de l'estat actual de la temàtica abordada. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
— Objectius: Els objectius apareixen clarament definits |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
— Hi ha rigor metodològic: la proposta és clara i detallada. El conjunt d’instruments metodològics prevists per a la consecució dels objectius semblen adients. |
De 0 a 5 |
0 |
2,5 |
4 |
5 |
|||||||||||||
— La metodologia prevista contempla els recursos materials i els personals necessaris d’acord amb els objectius del programa. |
De 0 a 4 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
En els casos que la metodologia prevegi la realitazació de treball de camp, s'indica el nombre de grups de discussió, entrevistes, qüestionaris, estudis de cas, etc., que s'han de dur a terme , així com el lloc previst de realització. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
— Es recull un pla de treball que inclou un cronograma que sembla coherent amb els objectius plantejats |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Equip investigador |
La persona investigadora principali les persones membres del grup de recerca tenen una formació acadèmica i/o una experiència professional relacionada amb les ciències socials i especialment en matèria de joventut |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
Adequació del pressupost al projecte |
— El pressupost apareix detallat amb indicació de les despeses i les fonts de finançament previstes. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— El cost previst en el pressupost del projecte sembla coherent en relació amb el pla de treball plantejat |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— Cofinançament i/o previsió d’altres fonts de finançament. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Recerca i innovació responsables |
— El projecte de recerca contempla mesures per garantir la igualtat de gènere, així com l'ús d'un llenguatge respectuós, inclusiu i no sexista. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
Impacte i difusió (màxim 20 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Mesures de seguiment i d’avaluació del projecte |
— El projecte preveu un pla d’avaluació del procés de recerca. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— S’assenyalen indicadors de seguiment del projecte de reserca. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
Impacte del projecte en la població jove |
— La temàtica estudiada té interés a nivell científic i els resultats poden tenir impacte i aplicabilitat a l'àmbit de treball amb joventut, des d'una perspectiva de gènere, si s'escau. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
Mesures dirigides a la difusió del projecte |
— El projecte inclou un pla de difusió clar |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— Es contempla activitats de difusió a les diferents fases del projecte de recerca. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— S’utilitzen diversos canals de difusió. (web; xarxes socials; cartells, fulletons...) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
Per als projectes de la modalitat C (publicacions)
Aspectes a avaluar |
Rellevància del projecte (màxim 40 punts) |
Puntuació |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rellevància de la proposta de recerca en relació amb la finalitat de la convocatòria |
— El projecte es justifica en la inexistència de publicacions actuals sobre la matèria, o temàtica tractada, o bé en que la mateixa és insuficient. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— El projecte té caràcter transformador: té la voluntat explícita d’incidir i aconseguir canvis en la societat. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— La publicació implica treball en xarxa amb professionals de les polítiques de joventut, investigadors o investigadores o entitats, associacions, institucions, municipis, col·lectiu del barri... |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El publicació pot tenir incidència en la lluita contra la pobresa o l’exclusió social |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— El publicació pot tenir incidència en persones joves en situació de dependència |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
|||||||||||||
— La publicació facilita la visibilitat social de les polítiques de joventut. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— La publicació te un caràcter de publicació periòdica (s'edita un mínim de tres vegades l'any. Si és en suport de paper s'utilitza mitjans d'impremta, sota un mateix títol i en sèrie contínua, amb numeració correlativa i data de publicació, que apareix amb propòsit de durada indefinida i inclou el peu d'impremta amb les dades que estableix la legislació vigent.) |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— S'aborden i s'analitzen problemes, necessitats o interessos dels joves i les joves de les Illes Balears. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— És un projecte contextualitzat: ha estat específicament dissenyat per a un context i s’adapta a la realitat que vol reflectir. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— El publicació identifica possibles recursos interessants per al desenvolupament de polítiques de joventut i el treball en xarxa (infraestructures, equipaments, entitats, associacions, institucions, col·lectius). |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
És una publicació especialitzada: publicació que centra els seus continguts principalment amb les polítiques de joventut. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
La mesura en què la proposta de recerca és adequada per aconseguir els objectius establerts |
— Eficiència: la publicació presenta una bona relació entre l’esforç realitzat i el resultat que s'espera obtinir (recursos personals i econòmics, temporalització, nombre de destinataris). |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
— Entre les persones que duen a terme la publicació hi ha professionals relacionats o que treballen en l’àmbit de les polítiques de joventut (dinamitzadors, informadors, tècnics, monitors o directors de temps lliure) |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— L’experiència, l’estructura, l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament de l’entitat, institució o persones que impulsen la publicació sembla adient. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
El nivell de participació de joves en l’elaboració del projecte |
La meitat de l'equip o comité editorial i del consell de redacció té menys de 35 anys. |
De 0 a 1 |
0 |
0,5 |
|
1 |
||||||||||||
La publicació es fa amb participació de joves a fi d'incorporar les seves opinions. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Caràcter innovador del projecte |
— La publicació aporta alguna millora respecte dels que són d’una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els objectius, sia en els procediments o metodologia, sia en les temàtiques, sia en la formulació de propostes. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
Qualitat del disseny i del contingut de la publicació (màxim 30 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Qualitat del disseny del projecte de publicació |
La definició de la publicació és clara i complerta: es mencionen l'objectius, la cobertura temàtica i el públic al qual es dirigeix. |
De 0 a 4 |
0 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
L'estructuració dels continguts és clara i coherent |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
El currículum de la persona responsable o de les persones responsables de la publicació està relacionat amb les ciències socials, i prioritàriament en l'àmbit de les polítiques de joventut. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Es presenta un llistat dels treballs publicats o en preparació |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Es menciona el nom de l'equip o comitè editorial i del consell de redacció. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Es fa constar el sistema de selecció dels articles a publicar |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
|
Es contempla l'obligatorietat d'aportar les referències bibliogràfiques, documentals i webgrafia, i en aquest sentit s'indiquen les normes d'elaboració d'aquestes referències. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
Adequació del pressupost al projecte |
— El pressupost apareix detallat amb indicació de les despeses i les fonts de finançament previstes. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
El pressupost total de la publicació inclou global o desglossament els següents conceptes: o Cost de la redacció o Cost del disseny o Cost de la maquetació o Cost de la impressió o Cost de la correcció o Cost de l’enquadernació |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— El cost previst en el pressupost del projecte sembla coherent en relació amb el pla de treball plantejat |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
— Cofinançament i/o previsió d’altres fonts de finançament. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
|||||||||||||
Recerca i innovació responsables |
El publicació contempla mesures per garantir la igualtat de gènere, així com el compromís d'usar un llenguatge respectuós, inclusiu i no sexista. |
De 0 a 2 |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
||||||||||||
Impacte i difusió (màxim 30 punts) |
En desacord |
Ni d'acord ni en desacord |
D'acord |
Totalment d¡acord |
||||||||||||||
Mesures de seguiment i d’avaluació del projecte |
— El projecte inclou un pla de seguiment i avaluació |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
||||||||||||
— S’assenyalen indicadors d’avaluació respecte a la seva implementació: (nombre de subscriptors, canals de difusió, nombre de visites web...) tant quantitatius com qualitatius. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
Impacte del projecte en la població jove |
— La publicació té interés per a les polítiques de joventut i aplicabilitat a l'àmbit de treball amb joventut. |
De 0 a 6 |
0 |
3 |
3,5 |
6 |
||||||||||||
Mesures dirigides a la difusió del projecte |
— El projecte inclou un pla de difusió clar |
De 0 a 5 |
0 |
2,5 |
4 |
5 |
||||||||||||
— L'abast de la publicació es preveu que sigui de tot el territori de les Illes Balears. |
De 0 a 5 |
0 |
2,5 |
4 |
5 |
|||||||||||||
— Es contempla activitats de difusió a les diferents fases de la publicació. |
De 0 a 3 |
0 |
1,5 |
2 |
3 |
|||||||||||||
— S’utilitzen diversos canals de difusió. (web; xarxes socials; cartells, fulletons...) Si és en suport de paper també es disposa de la versió en pdf. |
De 0 a 5 |
0 |
2, |
|
|
11. Procediment
11.1. En haver finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar la resolució mitjançant la qual aprova i fa pública la llista provisional de participants admesos i exclosos a la convocatòria, amb expressió de la causa d’exclusió per a cada cas.
Aquesta resolució s’ha de publicar en el web http://joventut.caib.es. Les persones i entitats amb la sol·licitud exclosa disposen d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fan, se’ls exclourà de manera definitiva.
En haver finalitzat el termini indicat, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar una resolució per la qual s’aprova la llista definitiva dels participants admesos i exclosos, amb expressió de les causes d’exclusió. Aquesta Resolució s’ha de notificar mitjançant la publicació en el web http://joventut.caib.es
11.2. El director general d’Esports i Joventut, ateses les sol·licituds admeses i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació de subvencions. Aquesta proposta de resolució s’ha de publicar a http://joventut.caib.es.
S’hi ha d’incloure la llista de persones i d’entitats beneficiàries proposades per atorgar-los la subvenció i la quantia, amb el pressupost aprovat, com també la llista de les persones i entitats sol·licitants a les quals se’ls proposa la denegació de la subvenció, amb indicació de la causa.
Si el volum de les sol·licituds ho permet, la consellera de Cultura, Participació i Esports pot establir, mitjançant una resolució, que els aspirants a la subvenció facin una lectura pública dels seus projectes.
11.3. La publicació de la proposta de resolució provisional obre el tràmit d’audiència, i es concedeix un termini de deu dies hàbils des del dia de la publicació per poder examinar l’expedient a la seu de la Secció de Subvencions de la Direcció General d’Esports i Joventut, presentar-hi al·legacions i, si s’escau.
Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons el que indiquen els apartats 3, 4 i 5 del punt 6 d’aquesta convocatòria, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.
Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe previ de la Comissió Avaluadora, que ha de servir de base a la proposta de resolució, sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària pot, dins el tràmit d’audiència, modificar la sol·licitud i el pressupost inicial per tal d’ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament, mitjançant la realització de menys elements —quan tenguin una naturalesa essencialment divisible, sempre que no es desvirtuï la viabilitat del projecte— o mitjançant elements de la mateixa naturalesa però de menys preu o qualitat, sempre que això sigui possible.
En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts.
Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan en el procediment no hi constin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixin les persones interessades. En aquests casos, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Igualment, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva.
11.4. Una vegada conclòs el tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, les persones interessades, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva.
En el cas que, d’acord amb l’apartat 11.3, l’entitat interessada hagi modificat la sol·licitud, amb l’informe previ de la Comissió Avaluadora que valori si la reformulació respecta l’objecte de la convocatòria, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts, o si, per contra, cal reduir la quantia de la subvenció, l’instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva corresponent, d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005.
11.5. La proposta de resolució definitiva ha de contenir, entre d’altres, les dades següents: identificació del beneficiari; identificació del perceptor quan sigui una persona distinta del beneficiari perquè així ho estableixen les bases reguladores o resulti de les relacions jurídiques existents entre el perceptor i el beneficiari; descripció de l’activitat a subvencionar; pressupost total de l’activitat subvencionada; import de la subvenció concedida; partida pressupostària a què aquesta s’aplica i forma de pagament. Ha d’incloure també la llista de les persones i entitats amb la sol·licitud denegada, amb indicació de la causa de denegació.
Aquesta proposta s’ha de publicar en el web http://joventut.caib.es.
Una vegada publicada la proposta, les persones i entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació de la proposta de resolució, d’acord amb l’article 10.1 a de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, modificada per l’Ordre de 8 de març de 2005 (model 8).
En tot cas, l’acceptació de la proposta de resolució s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals que es publiqui no es fa constar el contrari.
11.6. Resolució i notificació
L’òrgan competent per resoldre la concessió de les subvencions és la consellera de Cultura, Participació i Esports.
La resolució expressa que exhaureix el procediment de concessió de subvencions ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides.
El termini màxim per resoldre i notificar o publicar la resolució expressa de concessió de les subvencions és de quatre mesos a partir de la data de publicació de la convocatòria corresponent.
El venciment del termini màxim sense que es dicti i es publiqui la resolució expressa faculta la persona interessada, en tots els casos, perquè entengui desestimada la sol·licitud.
Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions, que posen fi a la via administrativa, i que seran col·lectives, han de ser motivades i s’han de notificar mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11.7 En qualsevol moment del procediment, l’òrgan instructor pot dur a terme comprovacions materials sobre la veracitat de les dades de la sol·licitud i del compte justificatiu, així com sobre la realització de les activitats objecte de la subvenció.
12. Pagament
12.1 Les ajudes es pagaran una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100%, vista l’autorització del Consell de Govern de dia 8 de febrer de 2019, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, d’acord amb el que determinen l’article 11.2 de l’Ordre de 15 de setembre de 2003, l’article 37, apartat 2, del Decret legislatiu 2/2005 i l’article 25.3, apartat b), del Decret 75/2004.
12.2. No obstant l’anterior, en cas que el projecte ja s’hagi acabat en el moment de fer la sol·licitud, el pagament es pot dur a terme una vegada que s’hagi justificat l’import del pressupost aprovat. En aquest cas, la justificació s’haurà de realitzar en el termini establert en el punt 13.3.
12.3. Tots els pagaments s’han de fer mitjançant una transferència bancària.
12.4. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, d’una manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.
12.5. Així mateix, l’import de l’ajut concedit en cap cas no pot ser superior a la quantia que hagin sol·licitat les persones o les entitats beneficiàries per dur a terme l’activitat.
13. Justificació i comprovació (compte justificatiu)
13.1. Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan que concedeix la subvenció, l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.
13.2. Seran despeses objecte de subvenció els que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin entre els períodes indicats al punt 1.5.
No són subvencionables, en cap cas, les despeses següents:
- Els interessos deutors dels comptes bancaris
- Els càrrecs i comissions de comptes i targetes bancaris
- Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals
- Les despeses de procediments judicials
- Les despeses notarials i/o registrals
- Les despeses d’indemnització per acomiadaments (incloses les pactades) ni les bestretes al personal
- Les referents a begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, menjars de treball, banquets, gales, actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, etc.
- Els impostos, els tributs i les taxes
- Les participacions a loteria i/o jocs d’atzar
- Les donacions i les aportacions de solidaritat
- Les considerades “autofactures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat receptora de l’ajut o de tercer participants de la mateixa) i les despeses objecte de la subvenció quan el proveïdor sigui soci, membre, parent, partícip o empresa vinculada amb l'entitat o persona beneficiària, o quan es doni algun altre supòsit anàleg del que pogués derivar autofacturació.
- Les que ja es cobreixin amb altres ajudes o amb les aportacions, preus o quotes de les persones participants en els projectes. En cas que aquestes altres ajudes o altres aportacions només cobreixin part de l’activitat, només es pot demanar subvenció per a la part restant.
- Les adquisicions de material inventariable, de nous equips (ordinadors, impressores, equips de so, etc) i l’obra nova. A efectes d’aquesta convocatòria, es consideren béns mobles inventariables la maquinària, eines, mobiliari i equips d'oficina, ordinadors, calefactors, equips per a la docència i la investigació, aparells portàtils d'aire condicionat, elements de transport, etc., que reuneixin les següents característiques:
- Que no siguin béns fungibles (que s’exhaureixin amb l’ús).
- Que el seu període de vida útil sigui superior a un any.
- Que produeixin un increment del patrimoni.
- Que el seu preu d'adquisició sigui superior a 150 € (IVA inclòs).
No obstant l’anterior, es consideraran inventariables, els següents béns, encara que el seu preu sigui inferior a 150 €: Mobiliari: taules, cadires, armaris no encastats, taquilles, arxivadors i calaixeres registrades independentment.
També es consideren inventariables les adquisicions de béns no fungibles que, presos individualment, no arribin a l'import mínim inventariable però que, en conjunt, suposin una inversió significativa.
A més, es consideren inventariables les aplicacions informàtiques el valor sigui superior a 3.000 € (IVA inclòs).
El preu d'adquisició inclou totes les despeses que figuren a la factura: transport, impostos, assegurances, instal.lacions, muntatges, etc.
13.3. El termini màxim per presentar la documentació justificativa de la realització del projecte subvencionat, mitjançant el compte justificatiu que estarà disponible a http://joventut.caib.es (model 10), és l'1 d’octubre de 2019, en el cas que el projecte ja s’hagi acabat una vegada notificada la concessió; i el 30 de juny de 2020, per a les entitats i persones que hagin rebut bestreta, d’acord amb el que es preveu en el punt 12 d’aquesta convocatòria.
Si la documentació justificativa no compleix els requisits regulats en la convocatòria, es requerirà la persona interessada per correu electrònic perquè, en un termini de tres dies hàbils, esmeni les deficiències o acompanyi els documents preceptius. Si passat aquest termini la deficiència no ha estat esmenada, es tendrà per no justificada la despesa corresponent i se li minorarà la subvenció en la proporció que pertoqui.
13.4. Juntament amb el compte justificatiu, s’ha d’incloure la declaració de les activitats duites a terme i el seu cost, amb el desglossament de cada una de les despeses, segons el model 10. En concret, s’hi ha d’adjuntar:
a) Una memòria descriptiva que permeti comprendre les actuacions efectivament duites a terme, amb tota la informació necessària per interpretar correctament la justificació de despeses presentada i la imputació de les despeses a cada concepte.
b) Els documents justificatius de les despeses han de ser originals. Aquesta documentació s’ha d’ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l’impost sobre el valor afegit. Si el beneficiari està exempt d’aquest impost, d’acord amb els articles 13, 14, 18 i 20 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l’impost sobre el valor afegit, ha de presentar el certificat que ho acrediti de la secció corresponent de l’Agència Tributària.
c) Una explicació detallada de cada justificant sobre la despesa realitzada i sobre el percentatge d’imputació al projecte, a fi que l’òrgan instructor pugui entendre el destí de les despeses al projecte subvencionat.
d) Els elements de difusió o publicitaris (cartells, fullets, etc.), que han de ser preferentment en català, en què aparegui la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.
13.5. L’òrgan que concedeix la subvenció ha de comprovar la justificació adequada de la subvenció, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció, d’acord amb la documentació aportada a aquest efecte pels interessats.
Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i s’hi ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció.
El pagament de les factures s’ha d’acreditar mitjançant un document, extracte o certificat bancari pel qual quedi provat que el beneficiari ha pagat efectivament les despeses justificades.
Concretament, la justificació del pagament de les factures s’ha de dur a terme a través dels mitjans que s’indiquen a continuació, i la documentació que l’acredita ha de presentar les característiques següents:
a) Pagament mitjançant una transferència bancària o ingressos en un compte bancari
- Ordre de transferència bancària o del document d’ingrés bancari. Aquests documents han de recollir les dades següents: el concepte de la transferència o l’ingrés, que ha de permetre identificar el justificant a què s’imputa el pagament; la data del document; l’import, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
- Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
b) Pagament mitjançant un xec o pagaré nominatiu:
- Còpia del xec o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura, sempre que estigui vençut.
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
- Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
En aquest supòsit, l’acreditació del pagament s’ha de fer a través d’aquest document:
- Certificat o document de l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta:
Aquest tipus de pagament s’ha d’acreditar amb els documents següents:
- Resguard del pagament amb targeta, la qual ha de ser de titularitat de la persona beneficiària.
- Certificat o document de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació. El compte bancari en el qual es carregui el pagament ha de ser de titularitat de la persona o entitat beneficiària.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec.
- Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.
f) Si el pagament es fa en divises, l’entitat beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
g) Si el pagament es fa en efectiu, s’ha d’acreditar mitjançant un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic» o “rebut en efectiu”. Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. No podran pagar-se en efectiu les operacions amb un import igual o superior al límit establert per la normativa estatal aplicable per realitzar els pagaments per aquesta via. A l'efecte del càlcul de les quanties assenyalades en l'apartat anterior, se sumaran els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
13.6. En les factures i en aquests altres documents hi ha de constar el nom de la persona i/o entitat a la qual s’ha concedit la subvenció, i s’han d’ajustar a les previsions que conté el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el reglament de l’IVA.
Si el cost final de l’activitat no s’ajusta a l’import del pressupost presentat amb la sol·licitud, el cost final s’ha d’admetre com a justificació de la subvenció sempre que es justifiqui la totalitat de l’import del pressupost aprovat amb la subvenció i s’hagi complert la finalitat per a la qual es concedeix.
La quantia corresponent a l’impost sobre el valor afegit suportat pel beneficiari no és subvencionable, excepte en el cas que tengui el caràcter de consumidor final.
13.7. Si la despesa justificada excedeix l’import concedit, la diferència ha de ser a càrrec de la persona o entitat subvencionada. Si, al contrari, la despesa justificada és inferior a l’import subvencionat s’ha de minorar l’import de la subvenció en la proporció de la quantia no justificada.
13.8. La manca de presentació de la justificació en el termini establert comporta l’exigència del reintegrament. La presentació de la justificació en el termini addicional no eximeix el beneficiari de les sancions que, d’acord amb la normativa vigent, corresponguin.
14. Revocació
14.1. D’acord amb l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
14.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
15. Reintegrament
15.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l’article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005.
A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d’anul·labilitat establertes en l’ordenament jurídic aplicable, l’òrgan competent ha d’iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.
15.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15.3. En cas d’incompliment parcial o de justificació parcial, s’ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l’incompliment.
15.4 En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a la Direcció General d’Esports i Joventut perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.
16. Règim d’infraccions i sancions
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, essent d’aplicació el títol V d’aquesta norma.