Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 4170
Informació pública i obertura del tràmit per a formular al·legacions al Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus Urbans no Perillosos de l’illa d’Eivissa, aprovat inicialment per acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa de 30 d’abril de 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Es fa públic que el Ple del Consell Insular d’Eivissa, en la sessió de dia 30 d’abril de 2019, ha adoptat l’acord següent:

«PRIMER.- APROVAR inicialment el Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus No Perillosos de l’illa d’Eivissa (PDSPIGRE), conformement amb el que estableix l’article 13.1.b) de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial, en connexió amb l’article 1, apartat 2.b) de la Llei 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori, en la redacció proporcionada per la disposició final segona apartat 2 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears i l’article 70.13 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Els documents que integren el PDSPIGRE, apareixen íntegrament recollits en 5 annexos d’aquest acord.

SEGON.- AprovaR l’aplicació de la tramitació d’urgència al procediment d’aprovació del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus No Perillosos de l’illa d’Eivissa, a l’empar del que disposen els articles 22 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d’avaluació ambiental i 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la conseqüent reducció a la meitat dels terminis previstos, tret dels previstos per a la presentació de sol·licituds i recursos, per la qual cosa el període d’informació pública i emissió d’informes a que fan referència els dos apartats següents serà de trenta dies hàbils.

TERCER.- DISPOSAR LA TRAMITACIÓ de l’aprovació del PDSGPIGRE conforme a l’apartat 1 de l’article 10 de la Llei 14/2000, per remissió del seu article 13.1.c i article 18 de la Llei 8/2019, i en conseqüència, de conformitat amb l’apartat 1.c) i 2 de l’article 10 LOT, article 83.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, articles 21 i 22 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, i article 10 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears, disposar l’obertura d’un termini d’informació pública i consultes a les administracions afectades i persones interessades de l’aprovació del PDSPIGRE, acompanyat del seu Estudi Ambiental Estratègic, per un termini de trenta (30) dies hàbils, i als efectes anteriors determinar:

1r.- L’obertura del tràmit s’anunciarà mitjançant la publicació d’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d’edictes de la corporació, en dos dels diaris de major circulació de l’illa d’Eivissa i a la corresponent seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es/), per tal que qualsevol persona pugui formular les al·legacions que consideri pertinents.

L’inici del còmput del termini esmentat es produirà a partir de l’endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)

La documentació sotmesa a informació pública inclou, així mateix, un resum no tècnic de l’estudi ambiental estratègic de l’aprovació del PDSPIGRE.

Aquest acord i la documentació integrant de la present aprovació inicial podrà ser consultada en horari d’oficina del Consell Insular, de dilluns a divendres (de 09:00 hores fins a les 14:00 hores), en els serveis del Departament de Medi Ambient del Consell Insular d’Eivissa, ubicats a la seu del Consell Insular d’Eivissa, avinguda d’Espanya, núm. 49, tercera planta, CP.- 07800 Eivissa.

La documentació podrà ser consultada a través d’internet, accedint a la següent pàgina web:  https://seu.conselldeivissa.es/

2n.- Sol·licitar, amb relació a l’àmbit de les competències respectives, informe a les administracions, organismes i entitats que figuren detallades en l’informe emès pel departament de medi ambient en data 2 de març de 2019, i concretament al Govern de les Illes Balears, a través dels diferents serveis i departaments afectats; a tots els ajuntaments de l’illa d’Eivissa, a la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars de l’illa d’Eivissa, al Consell Insular de Formentera, i a tots els organismes de l’administració de l’Estat, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma o bé directament, quan així sigui procedent en aplicació de la legislació sectorial vigent. Així mateix, realitzar la consulta als organismes i entitats assenyalades en el document d'abast formulat per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears a les quals es refereix l’article 22.1 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.

En les sol·licituds d’informe s’haurà de fer expressa referència de l’aplicació de la tramitació d’urgència a l’expedient, motiu pel qual es disposa d’un termini de 30 dies hàbils des de l’endemà de la recepció per a evacuar el tràmit de consulta.

Es faculta als serveis tècnics del Consell per tal que, amb caràcter previ a l’obertura del període d’informació pública i consultes, esmenin els errors gramaticals i/o aritmètics que es detectin a la documentació escrita i gràfica.

QUART.- remetre a la comissió de medi ambient de les illes balears, a la finalització del tràmit d’informació pública i consultes, els documents que integren el PDSPIGRE que s’aprova inicialment i el resultat de la informació pública, en la forma establerta pels articles 24 i 26 de la Llei 21/2013; tot això als efectes de l’anàlisi tècnic de l’expedient per part de l’òrgan ambiental i emissió, en el seu cas, de la Declaració ambiental Estratègica (DAE) per a la seua posterior incorporació en el text del PDSPIGRE que, prèvia la realització de la resta de tràmits establerts, haurà de ser sotmès a consideració del Ple del Consell Insular per a la seua aprovació definitiva.

Documents annexos:

Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus no Perillosos de l’illa d’Eivissa integrat pels següents documents:

DESCRIPCIÓ

CSV

Edició en Català

DOCUMENT 1. TEXT NORMATIU.

12433364577601124320

DOCUMENT 2. MEMÒRIA.

12433364421677366644

DOCUMENT 3. DOCUMENTACIÓ CARTOGRÀFICA.

12433422015122214737

DOCUMENT 4. PLA PREVENCIÓ

12433364366660562375

DOCUMENT 5. ESTUDI AMBIENTAL ESTRATÈGIC. (Inclou resum no tècnic)

12433364215337352557

Edició en Castellà

DOCUMENTO 1. TEXTO NORMATIVO.

12433364272126370152

DOCUMENTO 2. MEMORIA.

12433364213207576055

DOCUMENTO 3. DOCUMENTACIÓN CARTOGRÁFICA.

12433420674507727671

DOCUMENTO 4. PLAN DE PREVENCIÓN DE RESIDUOS.

12433364441701003276

DOCUMENTO 5. ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO. (Incluye resumen no técnico)

12433364610713105466

2. En compliment amb el que disposen els punts segon i tercer de l’acord del Ple, mitjançant la publicació d’aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) es disposa l’obertura d’un termini d’informació pública de l’aprovació inicial del PDSPIGRE per un termini de trenta (30) dies hàbils. L’anunci d’obertura del període d’informació pública també es publicarà al tauler d’edictes de la corporació, en dos dels diaris de major circulació de l’illa d’Eivissa i a la corresponent seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa.

L’inici del còmput del termini esmentat es produirà a partir de l’endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Els interessats poden accedir als documents que conformen el Pla en format electrònic al taulell d’anuncis i edictes de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa, en aquesta adreça

https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_TABLON i, en format paper, en el Departament de Medi Ambient del Consell Insular d’Eivissa, ubicats a la seu del Consell Insular d’Eivissa, avinguda d’Espanya, núm. 49, tercera planta, CP.- 07800 Eivissa, en horari d’oficina del Consell Insular, de dilluns a divendres (de 09:00 hores fins a les 14:00 hores). La documentació sotmesa a informació pública inclou, així mateix, un resum no tècnic de l’estudi ambiental estratègic del PDSPIGRE.

 

Eivissa, 3 de maig de 2019

La Secretària Tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni i y Juventut

Marilina Tur Torres