Secció I. Disposicions generals
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
PORTS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 4169
Acord de 25 d’abril de 2019, pel que es modifica l’Ordenança per a l’ordenació i regulació de l’estacionament tarifat amb horari limitat (ORA), en els ports d’Andratx, Pollença, Porto Cristo i Sant Antoni de Portmany
El Consell d’Administració de Ports de les Illes Balears en sessió ordinària de 25 d’abril de 2019 ha aprovat la següent proposta d’acord:
«Primer. Aprovar la modificació dels articles 6, 7.2, 11 d, 15.2, 16 i 17 de l'Ordenança per a l'ordenació i regulació de l'estacionament tarifat amb horari limitat (ORA), als ports d'Andratx, Pollença, Porto Cristo i Sant Antoni de Portmany (publicada en el BOIB núm. 20 de 13/02/18), que quedarà redactada tal i com s'adjunta en l'annex 1, previs el tràmits corresponents.
Segon. Contra aquest acord que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el Consell d’Administració de Ports de les Illes Balears en el termini d’un mes, d’acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent d’haver-se publicat, d’acord amb el que preveu l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tercer. Publicar la present modificació assenyalada en l'ordinal primer en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 30 d’abril de 2019
El vicepresident de Ports de les Illes Balears Xavier Ramis Otazua
Annex
Es modifica l'Ordenança per a l'ordenació i regulació de l'estacionament tarifat amb horari limitat (ORA), als ports d'Andratx, Pollença, Porto Cristo i Sant Antoni de Portmany (publicada en el BOIB núm. 20 de 13/02/18)
1. Es modifica el quadre de les tarifes aplicables en l'article 6, que passa a tenir la redacció següent:
Durada de l'estacionament (minuts) |
Tarifa (€) |
---|---|
30 |
0,50 |
45 |
0,75 |
60 |
1,00 |
75 |
1,25 |
90 |
1,50 |
105 |
1,75 |
120 |
2,00 |
Anul·lació de la denúncia |
4,00 (infracció article 16.1 a, b i c) i 10,00 (infracció article 16.1 d) |
2. Es modifica l'article 7.2, que queda redactat de la manera següent:
“2. La tarifa d’anul·lació de denúncia s'abona mitjançant l'adquisició del butlletí en les màquines expenedores habilitades a aquest efecte. Aquests butlletins no suposen en cap cas l'habilitació per continuar estacionant en el mateix lloc. Perquè l’anul·lació de la denúncia sorgeixi efecte cal que no hagin transcorregut més de trenta (30) minuts des de l'emissió de la denúncia i s'ha de lliurar el butlletí amb el tiquet d'estacionament al controlador de la zona o dipositar-ho en la bústia situada a aquest efecte en la màquina expenedora.
La tarifa d’anul·lació de 4 euros només es podrà lliurar en cas de cometre la infracció per, depassar el temps màxim d'estacionament autoritzat i assenyalat en el tiquet horari d'aparcament, tornar a estacionar una vegada finalitzat el període màxim d'estacionament en un radi inferior a 200 metres del lloc últim d'estacionament abans de transcorregudes quatre hores des de l'hora límit de finalització de l'estacionament anterior que figuri en el tiquet d'estacionament.
En cas, d’estacionar sense tiquet o targeta especial la tarifa d’anul·lació és de 10 euros.”
3. Es modifica l'article 11 d, que passa a tenir la redacció següent:
“d) Permís de circulació del vehicle en el qual ha de figurar la condició de l'interessat com a propietari del vehicle. Si no disposa de vehicle el seu nom, permís de circulaciódel vehicle que assenyali en la sol·licitud d'autorització de targeta d'usuari per a un vehicle.
di. En el supòsit de persones físiques que tinguin la disponibilitat del vehicle, mitjançant contracte de “leasing” o “renting” subscrit al seu nom, han d'aportar còpia del contracte.
dii. En el supòsit de persones que tinguin la disponibilitat del vehicle mitjançant contracte de “leasing” o “renting” subscrit a nom d'una empresa, hauran d'aportar el contracte i l'assegurança del vehicle, havent de constar en tots dos documents com a conductor habitual el sol·licitant, i declaració subscrita pel representant legal de l'empresa en què presti els seus serveis i en la qual es manifesti l'adscripció del vehicle a la seva persona.
diii. En el cas que el vehicle fos propietat d'una empresa, i no estigués adquirit pels sistemes referits en el paràgraf anterior, hauran d'aportar l'assegurança del vehicle en el qual consti el sol·licitant com a conductor habitual i certificació de l'empresa propietària en la qual presti els seus serveis, on consti l'adscripció del vehicle al referit sol·licitant, i la seva utilització com a percepció en espècie.
div. En tot cas, l'empresa arrendadora haurà d'acreditar la seva facultat per realitzar aquest tipus de contractes, mitjançant l'exhibició de les escriptures de constitució de la societat, on consti, en el seu objecte social, el lloguer de vehicles o l'arrendament financer, així com l'exhibició de l'impost d'activitats econòmiques o certificat de la tributació fiscal per un d'aquestes conceptes.
A més de realitzar les comprovacions que Ports de les Illes Balears consideri necessàries, l'ens públic podrà exigir als interessats que aportin quants documents complementaris estimi convenients per acreditar qualsevol extrem que no quedi degudament justificat.
En el supòsit d'aportar-se fotocòpia dels documents exigits, aquestes han d'estar degudament compulsades, acarats els documents originals per notari, organisme públic o gestor administratiu, constant el segell identificatiu de l'òrgan i la identificació de la persona que la va practicar, així com la data de compulsa, la validesa màxima de la qual és d'un any a partir de la data de la seva expedició.”
4. Es modifica l'article 15.2, que queda redactat de la manera següent:
“Els agents guardamolls i el personal de l'entitat vetllaran pel compliment de les presents normes, comptant per a això, en cas que així s'estableixi, amb el suport de personal assignat específicament per al control de l'estacionament, que tindran plena capacitat d'obrar en tot el relatiu al funcionament del servei.
Les persones encarregades de la vigilància i inspecció denunciaran mitjançant la interposició de butlletí de denúncia les infraccions generals de l'estacionament i qualsevol altre tipificada en la present Ordenança, així com, l'incompliment de les condicions regulades en la mateixa, amb el contingut mínim següent:
1. Logotip de Ports
2. Nom del port
3. nº de butlletí
4. Data
5. Hora
6. nº de matricula del vehicle
7. Marca, model i color
8. Lloc de la infracció
9. Precepte infringit
10. Descripció
11. Agent denunciant
12. Signatura del controlador
13. Import de la sanció
14. Import de la sanció amb l'aplicació de la reducció corresponent
15. Termini de 20 dies hàbils per realitzar el pagament de la sanció amb import reduït
16. Anul·lació del butlletí si procedeix, l'import d’anul·lació, i el termini per fer-la efectiva
17. Forma de pagament
18. nº de compte bancària (IBAN i SWIFT), indicant com a concepte el nº de butlletí
19. Possibilitat de pagament en la seu electrònica de Ports de les Illes Balears”
Així mateix, podran adoptar-se les mesures necessàries per a la restitució del domini públic portuari, en el termes prevists en la Llei 10/2005, de Ports de les Illes Balears; podent ordenar la immobilització o retirada d'un vehicle quan es trobi estacionat en zona prohibida, entorpeixi el normal funcionament del servei, romangui estacionat a la zona ORA sense col·locar el distintiu que ho autoritzi o pel triple de temps permès conforme a l'anteriorment establert.”
5. Es modifica l'article 16, que passa a tenir la redacció següent:
“1. L'article 97 b de la Llei 10/2005, de Ports de les Illes Balears tipifica com a infracció lleu, l'estacionament de vehicles fora dels espais destinats per a aquest ús o amb infracció de les condicions o de la senyalització que ho regula. A aquests efectes es considerarà infracció:
a) Depassar el temps màxim d'estacionament autoritzat.
b) Depassar el temps màxim d'estacionament assenyalat en el tiquet horari d'aparcament.
c) Tornar a estacionar una vegada finalitzat el període màxim d'estacionament en un radi inferior a 200 metres del lloc últim d'estacionament abans de transcorregudes quatre (4) hores des de l'hora límit de finalització de l'estacionament anterior que figuri en el tiquet corresponent.
d) Estacionar sense tiquet o targeta especial.
L'article 97 h de la Llei 10/2005, de Ports de les Illes Balears tipifica com a infracció lleu l'omissió o l'aportació de forma defectuosa, voluntàriament o per negligència inexcusable, de qualsevol informació que s'hagi de subministrar a l'administració portuària per prescripció legal o reglamentària. A aquests efectes es considerarà infracció:
e) No utilitzar degudament qualsevol de les targetes contemplades en les presents regles.
f) Incomplir els titulars de les targetes l'obligació de comunicar la transferència del vehicle.
g) Incompliment d'algun dels requisits en virtut dels quals es va concedir la targeta.
L'article 98 e de la Llei 10/2005, de Ports de les Illes Balears tipifica com a infracció greu el falsejament de qualsevol informació aportada a l'administració portuària en compliment d'una obligació legal o requeriment d'aquesta. A aquests efectes es considerarà infracció:
h) Utilitzar un tiquet, targeta d'usuari o targeta especial manipulats o falsificats.
i) Utilitzar un tiquet, targeta d'usuari o targeta especial anul·lada, caducada o invàlida.
j) Utilitzar la targeta d'usuari o targeta especial una vegada transferida la propietat del vehicle pel qual es va atorgar.”
6. Es modifica l'article 17, que queda redactat de la manera següent:
“1. Per al règim d'infraccions, responsabilitat, prescripció, graduació, imposició de sancions accessòries s'estarà amb allò establert en el Títol V de la Llei 10/2005, de 21 de juny, de Ports de les Illes Balears.
2. Les infraccions tipificades en l'article 16 a, b, c i d, d'aquesta Ordenança es sancionaran amb multa de 60€, les infraccions tipificades en l'article 16 e, f i g, es sancionaran amb una multa de 150€, amb una reducció general del 40% prevista per a les infraccions lleus, les infraccions tipificades en l'article 16 h, i, i j, es sancionaran amb una multa de 250€, amb una reducció del 30% prevista per a les infraccions greus.
Les reduccions esmentades en el paràgraf anterior s'aplicaran, en el cas de reconeixement voluntari de la pròpia responsabilitat per part de l'infractor, sempre que ho comuniqui a Ports de les Illes Balears abans de la iniciació del procediment sancionador o en qualsevol moment de la seva tramitació anterior a la notificació de la proposta de resolució.
3. En el cas de la comissió d'una infracció tipificada com a greu, pot anar acompanyada entre d'altres sancions accessòries, a la inhabilitació de l'infractor per ser titular d'autoritzacions d'estacionament en el termini de dos anys.
4. A més de la imposició de multes i altres sancions accessòries, es podran imposar multes coercitives per a l'execució del actes derivats dels procediments sancionadors.
5. Quan les conductes a que es refereix aquesta Ordenança puguin constituir infracció penal, es remetrà al Ministeri Fiscal o a l'autoritat judicial que correspongui els antecedents necessaris de les actuacions practicades.
6. En el cas d'identitat de subjecte, fet i fonament de les conductes il·lícites, la incoació d'un procés penal no impedirà la tramitació d'expedients sancionadors pels mateixos fets, però la resolució definitiva de l'expedient només podrà produir-se quan sigui ferma la resolució recaiguda en l'àmbit penal, i fins en aquest moment quedarà interromput el termini de prescripció. Els fets declarats provats en via judicial vincularan a l’autoritat competent per a imposar la sanció administrativa.”