Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
Núm. 4142
Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 16 d’abril de 2019, per la qual s’atorga a Gas y Electricidad Generación, SA, l’autorització administrativa prèvia i l’autorització administrativa de construcció, i es declara, en concret, la utilitat pública d’una instal·lació de conducció d’aigua per alimentar la central elèctrica de Maó
Fets
1. El 30 de novembre de 2018 i amb registre d’entrada núm. 27117, i el 21 de desembre de 2018 i amb registre d’entrada núm. 28515, Gas y Electricidad Generación, SA, presentà l'autorització administrativa prèvia, l'autorització administrativa de construcció i la declaració d’utilitat pública del projecte “Conducció d’aigua entre la central tèrmica de Maó i l’EDAR Maó-es Castell”, les característiques principals de la qual s’assenyalen a continuació:
— Expedient: RO 1/2018 (Ext.).
— Denominació del projecte: Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la central tèrmica de Maó i l’EDAR Maó-es Castell.
— Peticionari: Gas y Electricidad Generación, SA.
— Domicili: c/ de Sant Joan de Déu, 1, de Palma.
— Situació de la instal·lació: EDAR de Maó-es Castell a la central tèrmica de Maó, terme municipal des Castell i Maó, a Menorca.
— Finalitat de la instal·lació: l'objecte d'aquest projecte és definir les actuacions per alimentar mitjançant una conducció hidràulica d’aigua regenerada la central tèrmica de Maó per adequar les emissions atmosfèriques de les turbines de gas número 3, 4 i 5 a la nova normativa d'emissions industrials.
— Dades tècniques: inclou la instal·lació d'una conducció hidràulica per abastir la central tèrmica de Maó provinent de l’EDAR de Maó-es Castell, de 5,9 km de longitud, i una altra conducció de rebuig, de la mateixa longitud, de tornada novament a l’EDAR. El grup de bombeig se situa a una parcel·la adjacent a l’EDAR propietat de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, i el grup de bombeig de retorn se situa a les instal·lacions de la central elèctrica de Maó.
— Pressupost: 2.053.940 €.
S'adjunta la documentació següent:
— El projecte tècnic redactat pel senyor Manuel Quintana Lopez, enginyer tècnic industrial amb els documents Addenda al Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (novembre de 2018), Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (abril de 2018) i Béns i drets afectats pel Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (desembre de 2018).
2. El 9 de gener de 2019, es va iniciar el tràmit d’informació pública d’autorització administrativa prèvia, d'autorització administrativa de construcció i de declaració, en concret, d’utilitat pública d’una instal·lació de conducció d’aigua per alimentar la central elèctrica de Maó (BOIB núm. 18, de 9 de febrer de 2019 i BOE núm. 43, de 19 de febrer de 2019). El projecte es va publicar a la web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic i als diaris El Mundo de 21 de febrer de 2019 i Es Diari de Menorca de 21 de febrer de 2019.
3. Paral·lelament a aquest tràmit, el Subcomitè d'Avaluació Ambiental Integrada de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de 28 de gener de 2019 va aprovar la modificació no substancial de l’autorització ambiental integrada de la central tèrmica de Maó, consistent en actuacions per a l’adequació de les turbines 3, 4 i 5 de la central de Maó a la nova normativa mediambiental (IPPC M 17/2018).
4. El 9 de gener de 2019, es va traslladar a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca l’obertura del tràmit i de petició d’informe determinant. El 29 de gener de 2019, el director gerent de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental va trametre l’informe sol·licitat, en el qual indica com a conclusions:
En qualsevol cas, és necessari disposar d’analítiques periòdiques de tots els paràmetres que poden condicionar el tractament de depuració.
El desenvolupament del projecte no pot afectar, de cap forma, les infraestructures existents de la depuradora de Maó-es Castell, ni condicionar actuacions futures.
Conclusions
Abans de l’inici efectiu de les obres s'ha de convocar una reunió per al replantejament. El tècnic de l’Agència designat per al seguiment del compliment de les condicions establertes en aquest document, així com per interpretar i resoldre les circumstàncies esdevingudes durant l’execució de les obres, és el responsable del contracte d’explotació de la zona ME-1. Els acords s’han d'adoptar prèviament a les actuacions i s'han de reflectir en el llibre d’ordres del servei d’explotació de l’EDAR.
Durant el termini d’execució de les obres, i seguint les indicacions del tècnic designat per l’Agència, el promotor s’ha d'encarregar de dur a terme les accions i les actuacions necessàries amb relació a:
— Detecció, protecció i/o desviament dels serveis afectats gestionats per l’Agència.
— Seguretat i salut. Mesures necessàries per fer compatibles les obres i el servei d’explotació, manteniment i conservació de l’EDAR.
— Assegurar en tot moment l’accés a l’EDAR de les persones i vehicles autoritzats.
— Assegurar en tot moment que l’EDAR queda tancada en tot el seu perímetre.
Per a la captació de l’aigua depurada/serveis s'han de fer les actuacions adequades per no afectar el funcionament normal de l’EDAR.
La disponibilitat de l’aigua depurada ha d'estar condicionada, en tot moment, al funcionament normal de l’EDAR de Maó-es Castell (s’adjunta l'Informe de disponibilitat nominal d’aigua depurada EDAR Maó-es Castell emès per ABAQUA, de 9 de juny de 2017, amb registre de sortida núm. 621, de 12 de juny).
Per garantir que el rebuig no afectarà significativament el funcionament del sistema general de sanejament i depuració d’aigües residuals de l’EDAR de Maó-es Castell gestionat per l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental, el cabal màxim instantani del rebuig no ha de superar els 38 m3/hora i els 380 m3/dia; mentre que les característiques químiques d'aquest no poden condicionar el tractament de depuració (pH, conductivitat, DBO, DQO, SS, Ntotal i Ptotal) i ha de complir en tot moment els límits exigibles als abocaments a la xarxa de clavegueram, per la qual cosa s’han d'aportar mensualment les analítiques pertinents previstes en la concessió de reutilització corresponent.
S'han de tramitar adequadament les autoritzacions administratives amb relació a les afeccions sobre els béns demanials titularitat d’ABAQUA (descrites a la pàgina 3), així com les llicències, autoritzacions i/o permisos preceptius per a la implantació i el funcionament de les instal·lacions d’ENDESA, tot això amb caràcter previ a l’inici de les obres.
5. El 9 de gener de 2019, es va traslladar a l'Autoritat Portuària de Balears l’obertura del tràmit i de petició d’informe determinant. El 4 de febrer de 2019 es va fer un informe favorable i es va indicar que l’ocupació del domini públic portuari, amb obres o instal·lacions no desmuntables, requereix l'atorgament de la concessió demanial corresponent.
6. El 9 de gener de 2019, es va traslladar a l’Ajuntament des Castell l’obertura del tràmit d’informació pública i de petició d’informe determinant. El 4 de març es va reiterar i en data 28 de març l’Ajuntament va certificar que no s’han presentat al·legacions a l’exposició pública i que no s'oposa al projecte.
7. El 9 de gener de 2019, es va traslladar a l’Ajuntament de Maó l’obertura del tràmit d’informació pública i de petició d’informe determinant. El 4 de març es va reiterar. Amb relació al tràmit d’informació pública es varen presentar dues al·legacions:
— El 14 de febrer de 2019, els senyors Emilio Cabiró Villalonga, Francisco Vidal Cabiró i Roger Cabiró Vidal sol·licitaven el següent:
Que per tot l’exposat, el càlcul i la valoració de l’ocupació temporal es realitzin considerant la catalogació correcta de la parcel·la (URBANA) i els metres quadrats d’ocupació reals i necessaris per a l’execució de la pretesa rasa.
Que per tot l’exposat el càlcul i la valoració de la servitud de aqüeducte es realitzin considerant la catalogació correcta de la parcel·la (URBANA).
— El 14 de febrer de 2019, el senyor Enric Taltavull Femenias, en qualitat de president de la Demarcació de Menorca del Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears, sol·licitava altres sistemes d’aportació d’aigua. Indica com a impactes negatius els següents:
No planteja una recuperació del balanç hídric amb un tractament de l’aigua que permeti la seva reinfiltració, tot i agafar-la de l'EDAR.
Requereix afectacions a molts vials urbans i expropiació de terrenys que en fan dificultosa l'execució i allarguen el temps de disponibilitat del sistema de reducció d’emissions.
No avalua correctament el consum d’aigua generat, ja que si el cabal de funcionament és de 30 m3/h, donat que l’aigua recircula, el consum real és irrellevant i requeriria només una petita aportació del sistema hídric, com ja s’ha publicat en premsa per part d’especialistes en la matèria.
En conclusió, la canalització prevista, una part d’ella en situació exterior en una llargada de 105 m, sobre suports metàl·lics a la zona del port de Maó, té un important impacte no solament durant la construcció sinó també permanent sobre el territori del port i allarga el termini per disposar del sistema de reducció d’emissions enfront d’altres solucions més sostenibles, i no millora el balanç hidràulic de la part oriental de Menorca.
Planteja com a solució un sistema mixt de captació d’aigües d’escorrentia o de pou, localitzat aprofitant un antic dipòsit existent al Pla de Sant Joan per a les instal·lacions i el reservori, situat a 1,4 km de la central, amb el mateix criteri de recirculació d’aigua del projecte, i amb la conducció que passa sempre per terrenys públics i mai en situació aèria sobre suports. Proposa mantenir i reforçar el tractament a l'EDAR i incorporar el sistema de tractament terciari per tal que es pugui reinfiltrar l’aigua efluent de l'EDAR al sistema hídric, en comptes d’abocar-la a la mar. Indica que amb l’estalvi obtingut en la reducció de 5 km de conducció es pot aplicar al tractament terciari de l'EDAR.
El 4 d’abril de 2019, amb registre de sortida 5955, d’acord amb l’article 147.1 del Reial decret 1955/2000, es varen traslladar al promotor aquestes al·legacions. El promotor presenta informe de resposta de les al·legacions en data 11 d’abril de 2019.
L’Ajuntament de Maó va rebre un escrit que reiterava l’informe determinant el 14 de març de 2019. En aquest segon termini s’indicava que el nou termini per emetre l'informe era de deu dies. En data 28 de març, sol·licità una pròrroga per emetre'l.
8. El 9 de gener de 2019, es va traslladar al Consell Insular de Menorca la petició de l'informe determinant. El 4 de març es va reiterar i el Consell Insular de Menorca va rebre l’escrit el 14 de març. En data 3 d’abril de 2019, una vegada finalitzat el termini, aportà el Decret 2019/PRES/0000099 de 5 de març de 2019, que resol:
PRIMER. Declarar l’ interès general per al projecte de conducció d’aigua des de l’estació depuradora d’aigües residuals de Maó-es castell fins a la central tèrmica de Maó [...]. (Expedient núm. NUI 13-2018).
Així com el Decret 2019/PRES/0000152 d’esmena d’errada material de 26 de març de 2019, pel qual es modifica el Decret 2019/PRES/0000099 en la condició núm. 20.
Aquesta declaració d’interès general favorable estableix unes condicions del Departament de Mobilitat (1 a 12), del Departament de Cultura i Educació-Patrimoni (13 a 15), de l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental (16 a 21) i de la Direcció General de Recursos Hídrics (22 a 23), les quals es varen notificar al promotor.
9. El 27 de febrer de 2019, es va rebre una al·legació al projecte en exposició pública per part del senyor Roger Vidal Cabiró (ja mencionada anteriorment en el tràmit d’exposició pública de l’Ajuntament de Maó). Aquestes al·legacions varen ser remeses a Gas y Electricidad Generación, SA, en data 12 de març de 2019, d’acord amb l’article 145 del Reial decret 1955/2000.
10. El 11 d’abril de 2019, es va fer un informe que desestimava les al·legacions de la Demarcació de Menorca del Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears, pels motius següents:
En primer lloc, quan s’avaluen alternatives per donar solucions a una problemàtica concreta, s’han de posar damunt la taula aquelles alternatives que siguin viables i conforme a norma. En aquest cas la proposta tècnica de Gas y Electricidad Generación, SA, ve avalada per l’empresa pública ABAQUA. Com a concepte, les solucions tècniques per implementar han de ser tècnicament viables i responsables amb el medi ambient, entre d’altres.
Al contrari del que expressen les al·legacions, la solució de Gas y Electricidad Generación, SA, sí que recupera el balanç hídric, ja que l’excedent utilitzat d’aigua es retorna a l’EDAR, on és tractat l’efluent resultant. És a dir, aigua depurada que tanmateix s’haurà d’abocar a la mar, se li dona ús, i la seva resultant, una vegada tractada a l'EDAR, anirà a la mar. Per tant, el resultat serà el mateix. No se li pot aplicar a aquesta instal·lació condicions més restrictives que les que s’apliquen a altres reaprofitaments d’aigües regenerades en què si s’aplicassin les condicions proposades pel Col·legi d’Arquitectes implicaria que tots els reaprofitaments en rústic haurien d’infiltrar al terreny l’aigua depurada, inclús la mateixa EDAR.
La infiltració després d’incorporar un sistema de tractament terciari a l’EDAR és una bona alternativa per tenir en compte, però és necessària una avaluació més acurada dels riscos que comporta, inclosos els sanitaris, de l’efluent i del medi receptor, per tal d’evitar danys irreparables a l’aqüífer. A més a més, quant a la inversió al tractament terciari a l’EDAR, és un tema que no és objecte ni d’aquest projecte, ni competència del promotor de l’actuació. És competència de l’empresa pública ABAQUA, qui ha considerat com a millor solució la presentada per Gas y Electricidad Generación, SA.
No es pot donar com a vàlida l’afirmació sobre que el consum d’aigua real és irrellevant. El consum d’aigua desmineralitzada màxim previst per la central és de 15,6 m³/h, i el consum mitjà de 9,6 m³/h als mesos més desfavorables, que el sistema d’aigua de pou proposat pel Col·legi d’Arquitectes hauria de ser capaç d’aportar. Sí que es produeix, per tant, una pèrdua d’aigua que s’evapora a l’interior dels skids d’injecció d’aigua a la cambra de combustió de la central. La part no aprofitada és una aigua amb alta concentració de sals (salmorra) que, d’acord amb el projecte presentat, s’estima en un cabal entre 9 i 14 m³/h que es recircula altra vegada cap a l’EDAR. D’acord amb l’informe d’ABAQUA de 28 de gener de 2019, l’EDAR de Maó-es Castell presenta un cabal de disseny d'11.250 m³/dia i una capacitat per a 65.625 h.e. Els paràmetres de funcionament actual presenten mitjanes de cabal diari i població equivalent de 4.159,4 m³/dia (173 m³/h) i 21.480 h.e. respectivament, durant el 2017.
El sistema que proposa el Col·legi d’Arquitectes no assegura el cabal de 15,6 m3/h i implicaria un consum industrial molt important d’aigua de pou, que en principi podria ser destinada al consum humà. Aquesta utilització de l’aigua de pou incrementa la sobreexplotació de l’aqüífer. En el cas de l’aprofitament de l’aigua d’escorrentia, que es produeix quan hi ha més pluges a l’hivern, no s’adapta a la demanda contínua de la central, ja que és irregular i no coincideix amb el moment de màxima demanda d’aigua. A l’estiu és quan es produeix la punta de demanda elèctrica, que és quan menor és el volum d’aigua d’escorrentia. D'altra banda, el moment de major funcionament de l’EDAR és a l’estiu, quan hi ha més habitants a Maó-es Castell, que coincideix amb la major demanda energètica de la central i la major demanda hídrica dels usos de la població i altres usos.
Quant a l’impacte de les obres, s’estima que són les necessàries per dur a terme l’actuació. No es demostra de cap de les maneres la viabilitat de la infraestructura proposada per la delegació de Menorca del Col·legi d’Arquitectes.
Amb relació a la canalització prevista exterior de 105 m a la zona del port de Maó, finalment s’ha descartat subjectar-les mitjançant suports metàl·lics a l’escala de baixada al port. S’ha consensuat amb l’Ajuntament que es farà el traçat pel tram del penya-segat sota un calaix d’obra que es folrarà amb pedres, de manera que l’obra final quedarà totalment integrada en el paisatge de la zona.
Tant el segon com el quart impacte negatiu especificats en les al·legacions fan referència al fet que el projecte en tramitació allarga el temps de disponibilitat del sistema de reducció d’emissions. Tenint en compte que la sol·licitud d’autorització administrativa del projecte es va iniciar el desembre de 2018 (per tant, han transcorregut quatre mesos sense tenir en compte els terminis per a la concessió de l’interès general per part del Consell Insular de Menorca), la solució proposada per tal d’evitar allargar el temps de disponibilitat de reducció d’emissions no passa per la nova redacció d’un projecte tècnic i novament sol·licitar informes determinants als organismes afectats, i un nou tràmit d’interès general, ja que això suposaria que l’inici de les obres fos com a molt prest per a setembre de 2019, i això sí que implicaria allargar el temps de disponibilitat del sistema de reducció d’emissions molt més enllà de l'1 de gener de 2020.
Per tot això, les al·legacions del Col·legi d’Arquitectes es desestimen.
11. El 11 d’abril de 2019, el Servei de Transport, Distribució d’Energia i Generació Tèrmica de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic va fer un informe favorable sobre l’autorització administrativa d’aquesta instal·lació, que indicava:
Inform favorablement sobre la sol·licitud d’autorització administrativa prèvia, l'autorització administrativa de construcció i la declaració d’utilitat pública de la instal·lació a què es fa referència.
S’han de complir els diferents condicionants establerts pels organismes afectats, concretament, els indicats per l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental, Autoritat Portuària amb relació a l’atorgament de la concessió demanial corresponent, i els fixats a la declaració d’interès general del Consell Insular de Menorca.
Aquesta autorització administrativa s’atorga sens perjudici de les concessions i autoritzacions que siguin necessàries d’acord amb altres disposicions que resultin aplicables i en especial les relatives a l’ordenació del territori i al medi ambient.
Es fixa com a termini màxim per a la realització d'aquestes actuacions dos anys des de la data de concessió d’aquesta autorització administrativa, sens perjudici que altres disposicions puguin establir un termini inferior.
Amb relació a la pròrroga sol·licitada per l’Ajuntament de Maó per emetre un informe determinant, el 28 de març de 2019 (darrer dia del segon termini establert), s'informa desfavorablement, ja que d’acord amb l’article 32.3 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació s'han de produir, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracti. Per tant, encara que la sol·licitud està feta en termini, la resolució sobre l’ampliació es produiria en tot cas posteriorment al venciment del termini. D’acord amb el segon termini de deu dies concedit per a l’emissió de l’informe, i d’acord amb l’article 146 del Reial decret 1955/2000, s’entén que no hi ha cap objecció al projecte quan, passats vint dies i reiterada la petició, transcorrin deu dies més sense rebre resposta. A més a més, en data 19/06/18 GS/2018/008788, dins el procediment de tràmit d’interès general, el Consell Insular de Menorca va fer una petició d’informe amb relació a aquest projecte de conducció d’aigua, i l’Ajuntament de Maó tampoc no va fer cap informe. Per tant, des de juny de 2018 l’Ajuntament de Maó coneix les característiques d’aquest projecte. Per tots aquests motius exposats, s’informa desfavorablement sobre la sol·licitud de pròrroga sol·licitada.
12. El 11 d’abril de 2019, el promotor va aportar la resposta a les al·legacions del Col·legi d’Arquitectes de Menorca.
Fonaments de dret
1. El Decret 99/1997, d’11 de juliol, modificat pel Decret 36/2003, d’11 d’abril, que regula el procediment administratiu aplicable a la tramitació de les instal·lacions elèctriques de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.
3. La Llei d’expropiació forçosa de 16 de desembre de 1954.
4. El Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d’autorització d’instal·lacions d’energia elèctrica.
5. La disposició final vint-i-vuisena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l’Estat per a l'any 2018.
6. L'Ordre TEC/1158/2018 de 29 d’octubre (BOE núm. 266, de 3 de novembre de 2018), per la qual s’atorga el règim retributiu addicional a instal·lacions de producció d’energia elèctrica existents als territoris no peninsulars de Menorca, Gran Canària i Tenerife que han de dur a terme inversions addicionals derivades del compliment de la normativa comunitària o estatal per continuar en funcionament.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar i declarar, en concret, la utilitat pública de la instal·lació, promoguda per Gas y Electricidad Generación, SA, als efectes prevists en el Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, i que es detalla a continuació:
— Expedient: RO 1/2018 (Ext.)
— Denominació del projecte: Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la Central Tèrmica de Maó i l’EDAR Maó-es Castell.
— Peticionari: Gas y Electricidad Generación, SA.
— Domicili: c/ de Sant Joan de Déu, 1, de Palma.
— Situació de la instal·lació: EDAR de Maó-es Castell a central tèrmica de Maó, terme municipal des Castell i Maó, Menorca.
— Finalitat de la instal·lació: l'objecte d'aquest projecte és definir les actuacions per alimentar mitjançant una conducció hidràulica d’aigua regenerada la central tèrmica de Maó per adequar les emissions atmosfèriques de les turbines de gas número 3, 4 i 5 a la nova normativa d'emissions industrials.
— Dades tècniques: inclou la instal·lació d'una conducció hidràulica per abastir la central tèrmica de Maó provinent de l’EDAR de Maó-es Castell, de 5,9 km de longitud i una altra conducció de rebuig, de la mateixa longitud, de tornada novament a l’EDAR. El grup de bombeig se situa a una parcel·la adjacent a l’EDAR propietat de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, i el grup de bombeig de retorn se situa a les instal·lacions de la central elèctrica de Maó.
— Pressupost: 2.053.940 €.
2. Aprovar el projecte d’execució de la instal·lació esmentada, redactat pel senyor Manuel Quintana López, enginyer tècnic industrial, amb els documents Addenda al Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (novembre de 2018), Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (abril de 2018) i Béns i drets afectats pel Projecte bàsic de conducció d’aigua entre la CT de Maó i l’EDAR de Maó (desembre de 2018).
3. Desestimar les al·legacions presentades pel Col·legi d’Arquitectes, d’acord amb l’Informe de 11 d’abril de 2019 i l’apartat 10 dels antecedents d’aquesta Resolució. Desestimar la sol·licitud de pròrroga per a la redacció de l’informe determinant de l’Ajuntament de Maó, d’acord amb l’apartat 11 dels antecedents d’aquesta Resolució. Amb relació a les al·legacions presentades pel senyor Roger Vidal Cabiró, per tractar-se d'aspectes econòmics, s'han de dilucidar en la fase d'expropiació.
4. Fixar com a termini màxim per a la realització de aquestes actuacions dos anys des de la data de concessió d’aquesta autorització administrativa, sens perjudici que altres disposicions puguin establir un termini inferior.
5. Establir que el titular de la instal·lació ha de tenir en compte per a l'execució les condicions imposades pels organismes que les han establert, concretament les indicades per l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental, Autoritat Portuària de Balears,amb relació a l’atorgament de la concessió demanial corresponent, i les fixades a la declaració d’interès general del Consell Insular de Menorca.
6. Informar que, d’acord amb l’article 53 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, aquesta autorització administrativa s’atorga sens perjudici de les concessions i autoritzacions que siguin necessàries d’acord amb altres disposicions que resultin aplicables i en especial les relatives a l’ordenació del territori i al medi ambient.
7. Notificar aquesta Resolució al promotor, als ajuntaments des Castell i Maó, al Consell Insular de Menorca, a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, a ABAQUA, a la delegació de Menorca del Col·legi d’Arquitectes, a Autoritat Portuària de Balears, a Silarmax S.L., a Roger Vidal Cabiró, a Francisco Vidal Cabiró i a Emilio Cabiró Villalonga i ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Territori, Energia i Mobilitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 16 d’abril de 2019
El director general d'Energia i Canvi Climàtic Per delegació del conseller de Territori, Energia i Mobilitat (BOIB núm. 50 de 21/04/2016) Ferran Rosa Gaspar