Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 4080
Expedient 1818/2018. Aprovació definitiva de la modificació puntual 1/2018 de les NNSS de Capdepera en relació amb l’àmbit del Port de Cala Rajada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la sessió ordinària del dia 5 de juliol de 2018 el Ple de l’Ajuntament va aprovar inicialment la modificació puntual 1/2018 de les NNSS de Capdepera en relació amb l’àmbit del Port de Cala Rajada, continguda en la documental i en els plànols redactats per l’arquitecte assessor municipal Mateu Carrió següents:

- Resum executiu i plànols d’informació 19,3 i 19,4 i plànols d’ordenació 19,3 i 19,4, lliurats a l’Ajuntament mitjançant la instància amb RE: 2336, de 26/04/18.

- Memòria descriptiva, presentada mitjançant instància amb RE: 2752, de 18/05/18.

L’esmentada modificació de les NNSS va ser sotmesa al tràmit d’informació pública mitjançant anuncis en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 89, de dia 19 de juliol de 2018; al Diario de Mallorca de 19 de juliol de 2018 i a la web municipal.

Dins aquest termini d’informació pública no s'hi varen formular al·legacions.

El procediment seguit en la tramitació d’aquest expedient ha estat el que disposa la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Durant la tramitació de l’expedient s’han sol·licitat els informes als organismes afectats següents:

1.- COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IB, RE: 3433, de 19/06/18. La resolució estima que la modificació 1/2018 de les NNSS no està subjecta a tramitació ambiental estratègica, de conformitat amb el que disposa l’art. 9,5 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les IB.

2.- PORTS IB, RE: 5616, de 9/10/18. Informe favorable.

3.- MINISTERI DE DEFENSA, RE: 5758, de 16/10/18. Informe favorable, atès que la modificació 1/2018 no es troba afectada per les servituds aeronàutiques de les instal·lacions de l’exèrcit de l’aire, ni incideix en les propietats afectades a la Defensa Nacional ni en les seves zones de seguretat.

4.- INSTITUT BALEAR DE LA DONA, RE: 5936, de 24/10/18. Informe favorable, atès que no s’ha detectat cap situació de desigualtat per qüestió de gènere.

5.- DIRECCIÓ GENERAL D’EMERGÈNCIES I INTERIOR, RE: 6738, DE 27/11/18, Informe favorable, atès que la modificació 1/2018 no incrementa el risc per a les persones del municipi.

6.- DIRECCIÓ GENERAL D’AVIACIÓ CIVIL. MINISTERI DE FOMENT AESA, RE: 674, de 29/01/19, Informe favorable amb condicions, amb relació a les servitud aeronàutiques.

7.- Informe previ del Consell Insular del Departament del Territori, en relació amb les consideracions oportunes per motius d’interès supramunicipal, de legalitat i d’adequació als instruments urbanístics de rang superior, RE: 1434, de 28/02/19. Favorable.

8.- Sol·licitud d’informe a la Demarcació de Costes de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117.2 de la Llei de costes, el qual disposa que abans de l’aprovació definitiva de la modificació de les NNSS caldrà que l’Ajuntament el remeti a l’Administració de l’Estat per tal que en el termini de DOS MESOS s'hi pronunciï.

Atès que es va sol·licitar el referit informe a Demarcació de Costes de les Illes Balears mitjançant l'ofici amb RS: 2559, de 14/09/18, i ha transcorregut amb escreix el termini de dos mesos que disposa la Llei de costes.

Atès, a més, que la modificació no té com a conseqüència que es transfereixin a l’Ajuntament o a tercers facultats relatives al domini públic.

Atès que la modificació 18/2018 de les NNSS únicament recull el sistema general existent aprovat, a l’empara del RD 450/1985, de 20 de febrer.

Atès que no s’ha rebut l’informe de Costes en el termini determinat legalment, qui subscriu entén que es pot continuar amb la tramitació del procediment.

Atès que mitjançant RE 1716 de 13/03/19 el redactor de la modificació 1/2018 va presentar el plànol d’ordenació 19,4 amb les modificacions exigides a l’informe del Consell Insular.

Atès el que disposa l’article 54.1.b de la LUIB, en els municipis de més de 10.000 habitants, l’Ajuntament té competència per aprovar definitivament la modificació de les NNSS, donat que no conté determinacions estructurals del planejament general.

En relació amb el que disposa l’article 54.2 de la LUIB, una vegada l’Ajuntament hagi aprovat de forma definitiva la modificació, se n’ha de trametre un exemplar degudament diligenciat al Consell Insular i a l'Arxiu d’Urbanisme de les Illes Balears.

Així mateix, l’aprovació definitiva de l’instrument de planejament en tràmit suposarà per si sola l’aixecament de les suspensions d’atorgament i autoritzacions de llicències, d’acord amb el que disposa l’article 51.2 de la LUIB.

Per tot això, es fa constar que se sol·licitarà un informe a la Secretaria General, en virtut de les seves funcions d’assessorament legal del Ple atribuïdes en l’article 122.5e) apartat 2n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en relació amb l’article 123.2 del mateix text legal, que tindrà caràcter preceptiu, perquè es tracta d’assumptes que exigeixen una majoria especial. Dit informe es preveu també a l’article 85 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Per tot l'anterior, es considera que el batle pot proposar al Ple de l’Ajuntament de Capdepera l’aprovació definitiva del projecte de modificació de les normes subsidiàries 1/2018 en relació amb l’àmbit del Port de Cala Rajada, redactat per Mateu Carrió, per tal que sigui elevat al Ple de l'Ajuntament, amb el dictamen previ de la Comissió Informativa mitjançant l’adopció del següent:

ACORD

Primer.- Aprovar definitivament la modificació puntual 1/2018 de les NNSS de Capdepera, en relació amb l’àmbit del Port de Cala Rajada continguda en la documental i els plànols següents:

- Resum executiu i plànols d’informació 19,3 i 19,4 i plànols d’ordenació 19,3 lliurats a l’Ajuntament mitjançant la instància amb RE: 2336, de 26/04/18.

- Memòria descriptiva, presentada mitjançant instància amb RE: 2752, de 18/05/18.

- Plànol d’ordenació 19.4, presentat mitjançant RE: 1716, de 13/03/19.

Segon.- Donar trasllat del present acord al Consell Insular de Mallorca i a l’Arxiu d’Urbanisme de les Illes Balears, dins el termini de quinze dies posterior a la seva adopció, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada.

Tercer.- Publicar el present acord, juntament amb la normativa adient, al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aleshores quedaria aleshores aixecada la suspensió de l’atorgament de llicències a les àrees del territori objecte d’aquest acord.

Es publica el text de les ordenances d’aquesta modificació de les normes subsidiàries.

Modificació Primera. Sistema General Portuari

Aquesta modificació en realitat tracta únicament de reflectir en el plànol corresponent l’àmbit del Sistema General Portuari, terrestre i marítim.

No es tracta, per tant, d’una modificació estructural de les Normes Subsidiàries, ja que no es defineixen noves determinacions al planejament general municipal, sinó que únicament es recull la delimitació d’un sistema general existent, competència d’una Administració aliena a l’Ajuntament.

Modificació Segona. Canvi de qualificació d’una parcel·la, de Zona 23·14 a Espai Lliure Públic

L’objecte d’aquesta Modificació Primera és canviar la qualificació urbanística de la parcel·la cadastral 0075303, de titularitat municipal, ubicada en el carrer Torre Cega núm. 4, a l’extrem oest del Passeig de ses Àmfores, contigua a la zona portuària de Cala Rajada.

Cal assenyalar que dita parcel·la es troba íntegrament ubicada en Zona de Servitud de Protecció definida i delimitada per la Llei de costes, per la qual cosa és inedificable.

L’Ajuntament considera convenient modificar la qualificació actual de Zona 23·14 per passar a tenir la qualificació d’Espai Lliure Públic.

Aquest canvi de qualificació no modifica les condicions reals d’edificabilitat de la parcel·la municipal, que segueixen essent zero, però sí possibilita la utilització de la parcel·la de forma adequada al lloc on està ubicada, segons s’estableix a la normativa urbanística de les NS vigents.

Contra el present acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del TSJ en el termini de 2 mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat el present acord. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Capdepera, 30 d’abril de 2019

El Batle, Rafel Fernández Mallol