Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 4059
Bases de la convocatòria per formar part d'una borsa de bombers voluntaris
Les següents bases, van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 10/04/2019:
"BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER FORMAR PART D'UNA BORSA DE BOMBERS VOLUNTARIS.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte d'aquesta convocatòria la formació d'una borsa de bombers voluntaris pel procediment de concurs de mèrits.
SEGONA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS
a) Ser contractat laboral fix de l'Ajuntament de Ciutadella.
b) Estar en possessió del carnet de conduir de camió (permís C)
c) Quan es troba de retén de setmana estar permanentment localitzable i disposar de plena disponibilitat per incorporar-se en un màxim de 15' al Servei de bombers en qualsevol moment del dia o la nit en el cas de ser requerit. Durant el seu horari de treball ha de disposar de plena autonomia i recursos per incorporar-se immediatament al servei de bombers quan sigui activada la seva presencia.
d) Quan no es troba de retén de setmana igualment podrà ser requerit per incorporar-se al parc de bombers.
e) Mantenir una bona actitud i aptitud, tant física com de comportament i coneixements que el facin apte pel desenvolupament de les funcions pròpies de la feina de bomber/a.
f) Assistir a les pràctiques i formació organitzades i destinades al personal voluntari.
g) Acceptació de la jerarquia interna del Servei de bombers de Menorca, de la qual els bombers voluntaris formen part de l'estructura organitzativa juntament amb els bombers professionals.
TERCERA.- SOL·LICITUDS I ADMISSIÓ:
Es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Ciutadella, directament, o bé per qualsevol altre mitjà dels prevists en la normativa vigent,, en el termini dels 15 dies hàbils següents a la data de publicació del corresponent anunci al BOIB.
S'indicarà que es concursa per formar part de la borsa de bombers voluntaris i s'acompanyarà amb els justificants acreditatius de les circumstàncies personals exigides en la base segona i dels mèrits al legats. Els mèrits no justificats documentalment no seran valorats.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament la llista d'admesos i exclosos, juntament amb el dia, hora i lloc de constitució del tribunal de valoració i per a la realització, si fos el cas, de les entrevistes personals. Els exclosos disposaran d'un termini de 5 dies per reclamar i, si és el cas, subsanar les faltes o omissions que hagin causat l'exclusió. La llista definitiva es publicarà en el Tauler d'Edictes.
QUARTA.- BAREM DE MÈRITS
a) Experiència exercint activitats de manobre, fontaneria, electricitat, jardineria, monitor d'esports, submarinisme o en l’àmbit agrícola, forestal, medi ambient i primers auxilis.
- Per serveis prestats en l'empresa privada, 0.05 punts per mes, amb un màxim de 3 punts.
- Per serveis prestats en qualsevol Administració Pública, 0.06 punts per mes, amb un màxim de 3 punts.
- Per serveis prestats a l'Administració Local, 0.10 punts per mes, amb un màxim de 6 punts
Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat que obtingui la major puntuació. En tots els anteriors apartats es valoraran igualment tant els serveis prestats a l'Administració com a funcionari o com a personal laboral amb funcions equivalents a les que s'assenyalen. L'experiència laboral s'acreditarà mitjançant certificat d'empresa, contracte o document que l'òrgan de selecció consideri suficient i on constin data d'inici, data de finalització de la relació laboral, categoria i/o lloc de treball, i acompanyat en tot cas de vida laboral expedida per la Seguretat Social.
b) Coneixements que tenguin relació amb les funcions de bomber o les relacionades en la lletra anterior: 0,02 punts per hora de curs, fins a un màxim de 5 punts. S'acreditarà mitjançant diploma, títol o certificació expedida pel centre impartidor.
Per l’assistència a cursos, seminaris i jornades, etc. sobre matèries que tenguin relació amb les funcions de bomber o les relacionades en la lletra anterior, sense còmput d’hores i no valorats en altres apartats, a valorar a raó de 0,05 punts per certificat presentat fins a un màxim d’1 punt. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
c) Entrevista personal. El tribunal realitzarà una entrevista personal amb els aspirants, en relació a les tasques de bomber, per a valorar els seus coneixements, el seu perfil professional, així com altres mèrits aportats i no valorats en els apartats anteriors, que puguin considerar-se d'interès per al desenvolupament de les funcions de bomber. La puntuació serà de 0 a 5 punts.
CINQUENA.- PUNTUACIÓ FINAL
Serà la suma del resultat de la valoració dels mèrits i, en el seu cas, de la prova pràctica que determini el tribunal d'acord amb el punt següent..
SISENA.- ÒRGAN DE SELECCIÓ
PRESIDENT: Un funcionari designat per l'Ajuntament.
VOCALS: El cap dels bombers de Ciutadella.
Dos tècnics designats per l'Ajuntament
SECRETARI: Un funcionari designat per l'Ajuntament.
Adoptarà les seves decisions per majoria simple; resoldrà les incidències i reclamacions que es puguin produir; podrà convocar els aspirants a la realització d’un exercici pràctic, relacionat amb les funcions a desenvolupar, que es puntuarà amb un màxim de 2 punts; proposarà a l'òrgan competent la designació de l'aspirant amb millor puntuació o, si així ho considera, declararà deserta la convocatòria.
Quan el procediment selectiu així ho aconselli, el Tribunal, mitjançant el seu president, podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes, amb veu i sense vot, com a col·laboradors per a tots o alguns dels exercicis assenyalats.
SETENA.- NOMENAMENT:
El Tribunal proposarà la designació de l'aspirant que hagi quedat en primer lloc com a bomber voluntari, que serà nomenat per l'Alcaldia. La resta d'aspirants formaran part de la borsa de bombers voluntaris de l'Ajuntament de Ciutadella.
VUITENA.- RECURSOS
Contra el present acte administratiu podeu interposar els següents recursos:
a) Potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat l'acte, a presentar en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució al tauler d'edictes de l'Ajuntament.
b) Recurs contenciós administratiu, a presentar en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució al tauler d'edictes de l'Ajuntament, davant del Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca.
Tanmateix, podeu interposar qualsevol altre recurs o reclamació que estimeu oportuns. Si decidiu interposar recurs de reposició, no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell es resolgui, expressament o presumptament
Si escau, l’Administració també podrà procedir a la revisió de les resolucions del Tribunal, conformement amb el que preveu la Llei de procediment administratiu."
Ciutadella de Menorca, 25 d'abril de 2019
L’alcaldessa Joana Maria Gomila Lluch