Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 4023
Convocatòria d'una plaça d'arquitecte/a, funcionari de carrera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 29 d’abril de 2019, atès la delegació de competències per la batlia mitjançant Decret 53/2018, ACORDA:

Antecedents de fet

A la plantilla de personal de l’Ajuntament de Selva, aprovada definitivament per acord del Ple de data 22/01/2019 i publicada al BOIB núm. 12 de 26 de gener de 2019, hi figura una plaça d’arquitecte/a.

Per voluntat d’aquesta batlia fou elevada al Ple l’aprovació de l’oferta d’ocupació pública de l’Ajuntament de Selva per l’any 2019.

El Ple de l’Ajuntament de Selva, en sessió ordinària de data 16 d’abril de 2019, va acordar per unanimitat aprovar dita oferta d’ocupació pública, la qual fou objecte de publicació al BOIB núm. 52, de 23 d’abril de 2019.

En relació amb aquesta convocatòria per proveir, amb caràcter de funcionari de carrera, la plaça d’arquitecte municipal, adscrita al departament d’Urbanisme de la corporació, s'ha de destacar que la seva cobertura ve motivada perquè l’arquitecte el qual ocupava dita plaça ha renunciat a la seva ocupació de forma voluntària.

Davant aquesta situació resulta que la plaça d’arquitecte municipal és una plaça essencial per la gestió administrativa dels expedients urbanístics i sobretot per emetre els informes tècnics quant a sol·licituds de llicències d’obres.

En atenció al volum de feina, complexitat de la matèria i manca de titulacions tècniques específiques, no hi ha cap altra persona a l'Ajuntament la qual pugui assumir les tasques que fins ara ha desenvolupat l’arquitecte municipal.

Amb aquesta convocatòria també es pretén crear, en virtut del principi d’economia, una borsa per cobrir interinament la plaça d’arquitecte si concorren els requisits exigits per l’article 19.Dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018 i es dóna alguna de les circumstàncies previstes a l'article 12 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, segons el qual es podran nomenar funcionaris interins sempre i quan es doni alguna de les següents circumstàncies:

a. L'existència de places vacants quan no sigui possible la seva cobertura per funcionaris de carrera.

b. La substitució transitòria dels titulars.

c. L'execució de programes de caràcter temporal, que no podrà tenir una duració superior a tres anys, ampliable fins a 12 més per les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament d'aquest Estatut.

d. L'excés o acumulació de tasques per un termini màxim de 6 mesos dins un període de 12 mesos.

És per la qual cosa que es fa necessari que es procedeixi a proveir, amb caràcter de personal funcionari de carrera, pel sistema de torn lliure, mitjançant concurs oposició, el lloc de feina d’arquitecte/a municipal existent en la plantilla de personal de l’Ajuntament de Selva.

Fonaments de dret

1. Informe de la Secretaria de data 25/04/2019

2. D'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides d’acord amb el Decret de batlia 53/2018 de delegació de competències d’acord amb la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local.

En conseqüència, S’ACORDA:

Primer.- Aprovar la convocatòria i les bases que han de regir el procediment de selecció per proveir, amb caràcter de personal funcionari de carrera, mitjançant concurs oposició, pel sistema de torn lliure, el lloc de feina d’arquitecte/a de l'Ajuntament de Selva i que s’adjunten com annex I d’aquesta Resolució; plaça vacant la qual pertany a l’escala d’Administració especial, subescala tècnica superior, grup A, subgrup A1, 100% de jornada i nivell de destinació 24; i de formació de la corresponent borsa, per cobrir necessitats que puguin subvenir per raons del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, vacances.

Segon.- Ordenar la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler municipal d'anuncis de la seu electrònica i a la pàgina web de l'Ajuntament de Selva (www.ajselva.net).

Tercer.- Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de personal de l’Ajuntament de Selva.

Contra aquesta resolució que esgota la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

Directament el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.

El recurs de reposició potestatiu davant aquesta Batlia que ha dictat la present resolució en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, reguladora del procediment administratiu comú.

Ho mana i firma,

 

Selva, 30 d’abril de 2019

El batle

Antoni D. Frontera Borrueco

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE LA PLAÇA D’ARQUITECTE/A MUNICIPAL DE L’AJUNTAMENT DE SELVA, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ

Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria regular el procediment de selecció per la provisió, amb caràcter de funcionari de carrera, la plaça d’arquitecte/a municipal, adscrita al departament d’Urbanisme, mitjançant concurs oposició, pel sistema de torn lliure.

Les característiques de la plaça són: Escala d’Administració Especial, subescala tècnica superior, grup A, subgrup A1, 100% de jornada, nivell de destí 24.

Segona. NORMATIVA D’APLICACIÓ

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no s’hi prevegi, pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic i la Llei 3/2007, de la funció pública de les Illes Balears. Per allò no previst en aquestes normes, s’aplicarà el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat.

Tercera. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per la presentació de sol·licituds, les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l’art. 57 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

b) Tenir complerts 16 anys d’edat a la data de la convocatòria i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol d’Arquitecte superior o títol de grau en Arquitectura més el màster universitari que habiliti per exercir la professió d’arquitecte/a superior, d’acord amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació de l’ensenyament universitari oficial.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, l’aspirant haurà d’estar en possessió de la credencial que n’acrediti l’homologació o de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.

d) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell C1, d’acord amb la Relació de Llocs de Feina de l’Ajuntament de Selva.

Si no posseeix cap certificat expedit per la Junta Avaluadora de Català, l’Escola Balear d’Administració Pública, la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o un altre organisme reconegut a l’efecte a la legislació vigent, podrà demostrar el coneixement del català davant el Tribunal. En aquest cas haurà de sol·licitar la realització de la prova de català en el moment de la presentació de la instància.

e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

f) No haver estat separats ni acomiadats, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l’exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separats o inhabilitats. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés al servei públic.

g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Quarta. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds, dirigides al batle, s’han d’ajustar al model Annex I d’aquestes bases i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament, durant el termini de 20 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de dita convocatòria i bases al BOIB.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s’escaigués en dia inhàbil o dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent. Els anuncis successius es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament de selva (www.ajselva.net apartat «treball públic»).

La sol·licitud també pot presentar-se en la forma que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú. En aquest cas, abans de la finalització del termini per a presentar les sol·licituds, el sol·licitant haurà de remetre a l’adreça electrònica secretaria@ajselva.net, la sol·licitud tramesa amb el segell del registre de l’entitat a la qual s’ha presentat.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera. Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Fotocòpia compulsada del DNI o document que n’acrediti la nacionalitat.

- Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.

- Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana C1. En el cas de no poder acreditar aquests coneixements, s’ha de sol·licitar realitzar la prova de llengua catalana corresponent.

- El justificant d’haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 20’00 € (estaran exempts els aspirants a processos selectius que acreditin estar en situació d'atur, mitjançant la presentació de la fotocòpia compulsada de la targeta d'atur conjuntament amb la sol·licitud de participar en el procés selectiu).

La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.

Cinquena. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, amb la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos.

A la mateixa resolució s’inclourà la llista dels aspirants que hagin acreditat el requisit de coneixements de llengua catalana, conforme al que s’estableix a la base tercera, i la llista del aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, la data i l’hora d’inici de la prova prevista a l’esmentada base tercera, destinada a acreditar aquest requisit.

Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament de Selva i s’exposarà en el tauler d’anuncis de la seu electrònica d’aquest Ajuntament.

Es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim d’un mes, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública a la pàgina web de l’Ajuntament i en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament.

Un cop realitzada la prova específica de llengua catalana, el president de la corporació dictarà una nova resolució amb la qual declararà aptes o no aptes els aspirants que l’hagin realitzada, segons el resultat de la prova.

El president de la corporació dictarà una nova resolució per la qual designarà el tribunal qualificador i convocarà a tots els aspirants al lloc, data i hora d’inici del primer exercici de la fase d’oposició. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament de Selva i s’exposarà al públic al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament.

En el supòsit que tots els aspirants admesos hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, la designació del tribunal qualificador i la fixació del lloc, data i hora de realització del primer exercici de la fase d’oposició es realitzarà a la mateixa resolució que declari aprovada la llista d’aspirants admesos i exclosos, i quedaran convocats els aspirants per a la realització dels exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.

Sisena. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, l’article 4 e) del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny i el Reial Decret 364/1995, de 10 de març.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense president ni sense secretari, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

La composició del Tribunal haurà de ser predominantment tècnica i els vocals hauran de tenir titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades. La seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres i tendirà a la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no poden ocupar-se en representació o per compte de ningú.

Del Tribunal qualificador no hi podrà formar part el personal d’elecció o de designació política, els funcionaris i personal laboral interí i el personal eventual, i tindrà la següent composició:

- Un president/a, que serà un funcionari de carrera o personal laboral fix d’un Ajuntament, designat pel President de la corporació.

- Un secretari/ària, que serà un funcionari de carrera o personal laboral fix de l’Ajuntament de Selva amb veu i vot.

- Tres vocals designats pel president de la corporació que tinguin titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a la plaça que es convoca, que poden ser de l’entitat local o de qualsevol Administració pública.

Així mateix, es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal.

El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors o especialistes, per a totes o algunes de les proves, amb veu però sense vot.

Tots els membres del tribunal qualificador percebran els drets que corresponguin per a la seva assistència a les sessions conforme preveu la normativa estatal en aquesta matèria. Els assessors i col·laboradors del tribunal cobraran el mateixos drets.

Al tribunal de selecció podrà assistir, sense que en formi part, un representant sindical del personal funcionari municipal, que actuarà com a observador, amb funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els acords del Tribunal s’adoptaran per majoria d’assistents i dirimirà els empats el vot del president.

Setena. PROVA PER ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

Amb caràcter previ a l’inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de llengua catalana exigits hauran de realitzar una prova del nivell C1. Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el resultat serà d’apte o no apte. La qualificació de no apte o la no compareixença de l’aspirant donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.

La data i l’hora de la prova es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament de Selva i s’exposarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica d’aquest Ajuntament.

La durada de l’exercici serà determinat pel tècnic/a de Normalització Lingüística designat pel president de la Corporació per a la realització de la prova.

Vuitena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu s’iniciarà amb la fase d’oposició i continuarà amb la fase de concurs per als aspirants que hagin superat la fase d’oposició.

Els aspirants seran convocats per cada exercici en crida única i seran exclosos de les proves selectives els qui no hi compareguin.

Una vegada començades les proves selectives, els successius anuncis relatius a la realització de les proves restants es faran públics a la pàgina web de l’Ajuntament de Selva (seu electrònica; tauler d’anuncis).

Entre la finalització d’una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos, excepte si els candidats hi renuncien expressament. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal, aquest termini es podrà modificar.

La selecció constarà de les següents fases:

PRIMERA FASE: FASE D’OPOSICIÓ

La puntuació màxima d’aquesta fase és de 70 punts i constarà dels següents exercicis obligatoris i eliminatoris.

Primer exercici: Es qualificarà de 0 a 35 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 17,5 punts.

Consistirà en respondre durant un període màxim de noranta (90) minuts, un qüestionari de setanta (70) preguntes amb respostes alternatives sobre el contingut del programa que figura com a annex II. Respecte de la puntuació, es valorarà la resposta correcta amb 0'5 punts; la incorrecta, tant si ho és per haver deixat les quatre opcions en blanc com per haver assenyalat més d'una resposta, no tindrà valoració; i la pregunta amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta (0'16).

Segon exercici:

Es qualificarà de 0 a 35 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 17,5 punts.

De caràcter pràctic, consistirà en desenvolupar per escrit, durant un període màxim de dues (2) hores, dos supòsits pràctics plantejats pel Tribunal immediatament abans del començament, relacionats amb el temari i que permetin al Tribunal apreciar els coneixements tècnics requerits per exercir el lloc de feina d’arquitecte municipal i, en especial, el domini de l’aplicació pràctica de la normativa urbanística vigent d’utilització més habitual, la capacitat per emetre informes, raonar solucions i formular propostes, tot plegat ien relació amb les tasques tècniques pròpies de les funcions assignades a la plaça.

Cada cas pràctic es valorarà de 0 a 17,5 punts.

Durant la realització d'aquesta prova els aspirants podran en tot moment fer ús dels textos legals, col·leccions de jurisprudència i llibres de consulta dels quals venguin proveïts.

SEGONA FASE: FASE DE CONCURS

La puntuació màxima d’aquesta fase és de 30 punts.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de reclamacions de la fase d’oposició, o una vegada resoltes les reclamacions si n’hi hagués, començarà el termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició, perquè les persones que hi figurin puguin presentar els mèrits que s’hagin de valorar a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació de sol·licituds, mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades juntament amb una instància.

El Tribunal qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.

El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició.

Es valoraran els següents mèrits:

1. Per serveis prestats a l'Administració Pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0,50 punts per any treballat, amb un màxim de 10 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat.

Quant a l’experiència, es valorarà tant l’experiència adquirida amb convenis entre l’Administració pública i l’INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració Pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes.

Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Per serveis prestats fora de l'Administració Pública, tant per compte aliena com a autònom, relacionats en la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0'25 punts per any treballat, amb un màxim de 3 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà, segons el cas:

- justificant acreditatiu dels anys que ha estat donat d’alta de l’IAE o llicència fiscal, així com certificat del Col·legi Oficial d’Arquitectes acreditatiu dels anys que ha estat col·legiat i del tipus de treballs que ha realitzat. Així mateix, s’ha de demostrar l’experiència amb la presentació d’un mínim de 2 projectes visats en el col·legi per any treballat que tenguin un pressupost d’execució material igual o superior a 60.000 €, i realitzats dins els darrers 5 anys

- certificat de l’entitat o empresa en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s’especifiqui la data d’alta i baixa en l’activitat corresponent

3. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, organitzats per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), per la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), per Universitats, pels col·legis professionals i per l’Administració de l’Estat, Autonòmica o Local: de 0 a 8 punts.

Els punts d’aprofitament suposen els d’assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Per ser valorats aquests mèrits s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. Si no s’especifica el nombre d’hores o crèdits no es podrà valorar. Es valorarà en tot cas el curs bàsic de prevenció de riscs laborals amb un màxim de 60 hores.

La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació i només es valoraran els cursos amb una durada igual o superior a deu (10) hores:

- Per cada certificat d’aprofitament: 0,025 punts per hora.

- Per cada certificat d’assistència: 0,005 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat titulacions acadèmiques superiors a les exigides com a mínim a les bases ni assignatures encaminades a obtenir un títol, ni cursos d’idiomes.

4. Altres mèrits (puntuació màxima de 9 punts):

* Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l’EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

Nivell C2 (abans D): 2 punt

Nivell LA (abans E): 1 punt

Ambdós nivells es podran valorar de forma acumulativa. En el cas que es presentin dubte sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.

Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.

* Titulacions acadèmiques, amb una puntuació màxima de 6 punts:

- Títol de postgrau: 3 punts.

- Màster diferent al presentat com a requisit en aquestes bases, si n’és el cas: 3 punts.

Novena. ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

L’ordre de classificació definitiva el determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en les fases d’oposició i de concurs. En cas d’empat, l’ordre de prelació s’establirà atenent la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si l’empat continua, s’haurà de tenir en compte la major puntuació atorgada en la valoració del mèrit “serveis prestats a l’Administració pública” i, si continua, la major puntuació atorgada al mèrit “serveis prestats fora de l’Administració”. En el cas de persistir la igualtat es resoldrà per sorteig.

Desena. LLISTA D'APROVATS

Finalitzades i valorades les proves selectives, el Tribunal Qualificador farà públiques, a la pàgina web de l’Ajuntament de Selva i al tauler d’anuncis de la seu electrònica de la corporació, les qualificacions de cada un dels exercicis i la llista provisional d’aspirants que hagin superat les proves i formin la borsa, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació total obtinguda.

Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra cada un dels exercicis i també contra la relació provisional d’aspirants que formin la borsa o sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d’un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions, i en tot cas abans de l’inici de l’exercici següent. Resoltes les reclamacions, si escau, contra la llista provisional d’aspirants, el Tribunal farà pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre d’aprovats superior al de les places convocades. Això no obstant, de conformitat amb l’establert a l’article 61 de l’EBEP, quan es produesquin renúncies dels aspirants seleccionats, abans del nomenament o presa de possessió, l’òrgan convocant podrà requerir de l’òrgan de selecció la llista complementària dels aspirants que seguesquin als proposats, per al seu possible nomenament com a funcionaris de carrera o personal laboral fix.

Quedaran dins una borsa de treball els aspirants que hagin superats tots els exercicis d'acord amb l'exposat en la clàusula vuitena.

El Tribunal Qualificador elevarà a la Presidència de la corporació la llista d’aprovats i proposarà el corresponent nomenament.

Onzena. Borsa de treball

La borsa estarà formada pels aspirants que hagin superat totes les proves, a l’efecte de poder ser nomenats funcionaris interins o ser contractats temporalment per cobrir provisionalment les vacants que es produeixin, les absències del personal, les necessitats dels serveis, etc.

Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en la situació de no disponible, aquells integrants de la borsa de treball que es trobin en alguna de les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) més avall indicades, no haguent acceptat el lloc ofert.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

A aquest efecte, l’Ajuntament es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació.

Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, passarà al darrer lloc de la borsa de feina, i s’avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en una altra Administració Pública o ens públic

c) Patir malaltia o incapacitat temporal

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals

Aquestes persones estan obligades a comunicar a l’Ajuntament per escrit l’acabament de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent, i restaran en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renuncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

La posterior renuncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball.

Vigència d’aquesta borsa: aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

Dotzena. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Un cop publicada la llista d’aprovats, els aspirants que hi figurin, en el termini de tres dies hàbils comptats a partir del dia de la seva publicació, hauran de presentar a l’Ajuntament de Selva els documents exigits a la base tercera d’aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.

No es podran nomenar els qui no presentin la documentació en el termini indicat.

Tretzena. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

Una vegada conclòs el procediment selectiu, els aspirants que l’hagin superat seran nomenats fins el límit de les places anunciades i que estiguin dotades pressupostàriament.

Una vegada efectuats els nomenaments, els nomenats hauran de prendre possessió de la plaça en el termini de 5 dies naturals comptats a partir del dia següent a la notificació del nomenament. Els qui no prenguin possessió de la plaça en el termini indicat sense causa justificada no podran accedir a la condició de funcionari d’aquest Ajuntament.

Catorzena. RECURSOS I IMPUGNACIONS

Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD

NOM I LLINATGES:

DNI:

DOMICILI I CP:

TELÈFON:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

EXPÒS:

Que vull participar a la convocatòria de: ..................................................................................

.............................................................................................................................................

les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm. .............., de dia ..............................

Que reunesc tots els requisits exigits, i em compromet a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista i a provar documentalment les dades que figuren a aquesta sol·licitud.

FAIG CONSTAR :

Que, de conformitat amb el que disposa la convocatòria en relació amb el requisit del català, he optat per:

- Acreditar-lo documentalment:

- Realitzar la prova de català:

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

......................, ................... d .............................................. de 20........

(signatura)

SR. BATLE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SELVA

 

 

ANNEX II TEMARI

Temari general:

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Els drets fonamentals dels espanyols. Garantia dels drets i llibertats. La reforma de la Constitució. Poder legislatiu, executiu i judicial. L'organització de l'Estat a la Constitució. La Corona: funcions.

Tema 2. L'Administració Pública: concepte. El dret administratiu: concepte i continguts. L'Administració Pública i el Dret. El principi de legalitat en l'Administració. Potestats reglades i discrecionals. Límits a la discrecionalitat. La desviació de poder.

Tema 3. L'ordenament jurídic administratiu. Les lleis estatals i autonòmiques. Tipus de disposicions legals. Els tractats internacionals. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentaria de l'Administració Local. Procediments d'elaboració. Límits al control de la potestat reglamentària.

Tema 4. L'organització administrativa: concepte. Principis d'actuació de les administracions públiques. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret, formes de submissió. Fonts del dret públic: enumeració, jerarquia, fonts escrites: lleis, ordenances, reglaments i bans.

Tema 5. Els interessats en el procediment: concepte, capacitat i representació. Drets de les persones en les seves relacions amb l'Administració. Identificació i firma dels interessats.

Tema 6. L'acte administratiu: contingut, motivació, forma i eficàcia. La notificació, pràctica de notificacions. Notificacions en paper i electròniques. Notificacions infructuoses i publicació.

Tema 7. El procediment administratiu: garanties, formes d'inici, fases del procediment. Formes de terminació del procediment administratiu. La resolució: forma i contingut.

Tema 8. Procediments administratius amb especialitats. Còmput de terminis. Desistiment i renúncia. Caducitat. Tramitació simplificada del procediment administratiu comú. Obligacions i responsabilitats de l'Administració en la tramitació del procediment.

Tema 9. Revisió dels actes administratius. Nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu. Revisió d'ofici per la pròpia Administració: revisió de disposicions i actes nuls. Procediment de declaració de lesivitat dels actes anul·lables. Revocació d'actes i rectificació d'errors.

Tema 10. Recursos administratius: principis generals. Recurs extraordinari de revisió. Recurs d'alçada. Recurs potestatiu de reposició. Recurs extraordinari de revisió.

Tema 11. La responsabilitat patrimonial de l'Administració local: principis. Danys indemnitzables. El procediment administratiu en matèria de responsabilitat patrimonial. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

Tema 12. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relació entre ens territorials. L'autonomia local. La tutela administrativa de les entitats locals.

Tema 13. El municipi: concepte i elements. Les competències municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament. L'organització municipal.

Tema 14. Els contractes del sector públic: la Llei de contractes del sector públic: objecte i àmbit de la Llei. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i els de dret privat; els actes separables.

Tema 15. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim d’invalidesa dels contractes. Directives Europees d’aplicació. Normes específiques de contractació administrativa en l’Administració local.

Tema 16. Les parts en els contractes del sector públic. Els òrgans de contractació. La capacitat i solvència dels contractistes. Prohibicions. Classificació. La successió del contractista.

Tema 17. Preparació dels contractes per les administracions públiques. El preu i el valor estimat. La revisió de preus. Garanties en la contractació del sector públic. Classes d’expedients de contractació. Procediments i formes d’adjudicació dels contractes. Criteris d’adjudicació. Perfeccionament i formalització dels contractes administratius.

Tema 18. Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l’Administració. Extinció. La cessió dels contractes i la subcontractació.

Tema 19. Els contractes d’obres. Actuacions administratives preparatòries. Execució d’obres per la pròpia Administració. El contracte de subministraments. El contracte de serveis.

Tema 20. La iniciativa econòmica de les entitats locals i la reserva de serveis en favor de les entitats locals. El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics locals. Les formes de gestió directa. Gestió indirecta: la concessió de serveis públics. Concepte i naturalesa.

Tema 21. Les formes d’acció administrativa de les entitats locals. L’activitat de policia: la intervenció administrativa local en l’activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable. El patrimoni de les entitats locals: béns i drets que el conformen. Classes. Béns de domini públic. Béns patrimonials. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. Els béns comunals. L’inventari.

Tema 22. El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. Els instruments d’organització del personal: plantilles i relacions llocs de treball. Selecció, formació i avaluació de recursos humans. Drets, deures i situacions administratives dels empleats públics. El règim d’incompatibilitats. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes comesos pels funcionaris públics.

Tema 23. El domini públic local. Béns que l’integren i el seu règim jurídic. Els béns patrimonials de l’Administració Local.

Temari específic:

Tema 1. Principals trets i característiques de la Llei del sòl de 1956, del text refós de 1976, de la llei, i de la Llei del sòl de 1992.

Tema 2. La legislació urbanística actual: la situació de la legislació urbanística després de la sentència del Tribunal Constitucional de 1997. El Real Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.

Tema 3. Autonomia local i urbanisme. Incidència de l’autonomia local en el planejament urbanístic, a la gestió urbanística i a la disciplina urbanística.

Tema 4. L’organització administrativa de l’urbanisme. Competències de l’Administració de l’Estat, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, del Consell de Mallorca i de l’Administració local.

Tema 5. Incardinació de la potestat de planificació urbanística en el marc de l’ordenació territorial de la CAIB i de la legislació sectorial.

Tema 6. Règim urbanístic i classificació del sòl a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 7. Règim urbanístic i drets i deures de les persones propietàries de sòl urbà, urbanitzable i rústic a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 8. Instruments de planejament urbanístic a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 9. Determinacions, documentació, formació i aprovació dels plans generals i dels plans d’ordenació detallada a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 10. Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels plans parcials a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 11. Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels estudis de detall i plans especials a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears .

Tema 12. Situacions bàsiques del sòl al Real Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre que aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.

Tema 13. La forma urbana i l’espai públic. Trames urbanes i la seva evolució històrica en el nostre entorn.

Tema 14. El sòl rústic: règim jurídic a la legislació estatal i autonòmica.

Tema 15. Efectes de l’aprovació dels plans urbanístics a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 16. Execució del planejament urbanístic a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 17. Sistemes d’actuació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears. Sistema de reparcel·lació.

Tema 18. Modalitat de compensació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 19. Modalitat de cooperació i sistema d’expropiació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 20. L’equidistribució de beneficis i càrregues derivats del planejament urbanístic, instruments de distribució dels beneficis i càrregues, reparcel·lació i gestió.

Tema 21. El projecte d’urbanització. Obres que han d’incloure. Relació entre les obres d’urbanització i el planejament urbanístic que executa.

Tema 22. La recepció de les obres d’urbanització.

Tema 23. La llicència urbanística i la comunicació prèvia d’obra. Naturalesa jurídica. Acte reglat. Actes subjectes a llicència i actes subjectes a comunicació prèvia a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 24. La regulació de la llicència urbanística a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears i al Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl per a l’Illa de Mallorca (RLOUSM): competència, procediment, determinacions dels projectes tècnics.

Tema 25. Efectes generals, vigència i caducitat de les llicències urbanístiques. La normativa a aplicar en la concessió de llicències, la normativa aplicable a les modificacions en el transcurs de les obres. Regulació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears i al RLOUSM.

Tema 26. El deure d’ús, conservació i rehabilitació. L’ordre d’execució. L’avaluació d’edificis i inspeccions de construccions i edificacions a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 27. La ruïna. Concepte. Classes de ruïna i els requisits de cada una d’elles.

Tema 28. La protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l’ordre jurídic pertorbat.

Tema 29. Les infraccions urbanístiques: concepte i tipus generals i específics. Les sancions. La prescripció.

Tema 30. Els sistemes generals i locals: definició i distinció. La forma d’adquisició dels sistemes generals i locals.

Tema 31. Valoració dels terrenys al RDL 7/2015, 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del sòl. Valoració de terrenys en situació de sòl rural i en situació de sòl urbanitzat.

Tema 32. L’expropiació forçosa a l’àmbit urbanístic.

Tema 33. La segregació de terrenys en el sòl urbà, urbanitzable i en el sòl rústic; supòsits en que procedeix i requisits.

Tema 34. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial de les Illes Balears.

Tema 35. La Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears.

Tema 36. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. Incidència del règim jurídic de la declaració com a conjunt històric-artístic dins l’urbanisme, amb o sense Pla Especial de protecció. Els catàlegs.

Tema 37. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.

Tema 38. El contracte administratiu d’obres. Contingut del projecte tècnic d’obres públiques, segons la seva quantia. La supervisió del projecte tècnic i l’acta prèvia de replanteig.

Tema 39. La certificació administrativa d’obres. El llibre d’ordres. L’acta de comprovació del replanteig. El director d’obres.

Tema 40. La modificació del contracte d’obres. La recepció de les obres i termini de garantia. La liquidació de les obres.

Tema 41. Normativa sobre seguretat i salut en el treball i la seva incardinació en el contracte d’obres.

Tema 42. Mecànica del sòl. Estudi geotècnic i fonaments.

Tema 43. Les normes urbanístiques aplicables al municipi de Selva: la disposició transitòria 16ª de la Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears.

Tema 44. La Llei 5/1990 de carreteres de la CAIB. Zones de protecció i la seva incidència en els terrenys confrontants i en les obres a executar en les seves immediacions.

Tema 45. La Llei 1/1991, de 30 de gener, d’espais naturals. La Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental. El Pla d’ordenació de recursos naturals dels Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, aprovat pel Decret 19/2007 de 16 de març

Tema 46. La normativa sectorial en matèria d’aigües i recursos hídrics; les seves zones de protecció.

Tema 47. La Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears i la seva relació amb el planejament urbanístic i les obres municipals. Avaluacions ambientals estratègiques i estudis d’impacte ambiental.

Tema 48. Projectes d’intervenció en el patrimoni. Criteris generals d’intervenció i tècniques especifiques.

Tema 49. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears i la seva modificació aprovada per la Llei 6/2019, de 16 de febrer, àmbit d’aplicació, classificació de les activitats i competències d’intervenció. Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.

Tema 50. El Pla Territorial Insular de Mallorca: conceptes generals, normes d’ordenació de les àrees de desenvolupament urbà.

Tema 51. El Pla Territorial Insular de Mallorca: normes d’ordenació de les àrees sostretes al desenvolupament urbà, serra de Tramuntana, medi ambient i patrimoni.

Tema 52. Distints tipus d’usos i autoritzacions en el sòl rústic, amb el seu procediment a la Llei 6/1997, del sòl rústic de les Illes Balears. La Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears i la seva incidència en la concessió de llicències urbanístiques.

Tema 53. El codi tècnic de l’edificació. Disposicions generals, àmbit d’aplicació i contingut del projecte tècnic.

Tema 54. Exigències bàsiques d’estalvi d’energia en el codi tècnic i certificació energètica.

Tema 55. Exigències bàsiques de seguretat en cas d’incendi en el codi tècnic de l’edificació.

Tema 56. Exigències bàsiques de seguretat d’utilització i de salubritat en el codi tècnic de l’edificació.

Tema 57. Exigències bàsiques de seguretat estructural en el codi tècnic de l’edificació. La normativa sobre acer i formigó a la edificació.

Tema 58. Instal·lacions a la edificació.

Tema 59. Edificació sostenible i energies alternatives.

Tema 60. El control de qualitat de l’edificació. La realització d’assajos i altres mecanismes de verificació de qualitat

Tema 61. Accessibilitat. Principis generals i normativa vigent.

Tema 62. La Llei 5/2018, de 19 de juny, de l’habitatge de les Illes Balears.

Tema 63. Autoritzacions urbanístiques per a l’ocupació dels edificis i la contractació de serveis.

Tema 64. Habitabilitat. Cèdules d’habitabilitat. Nivells mínims d’habitabilitat.

Tema 65. La Llei 8/2012, de 24 de març, de turisme de les Illes Balears, i altra normativa en matèria turística d’aplicació.

Tema 66. Hotels d’interior, agroturismes i hotels rurals. Concepte i normativa aplicable.

Tema 67. Normativa en matèria de renou i contaminació acústica. Exigències bàsiques de protecció enfront del renou en el codi tècnic de l’edificació.

Tema 68. El Pla Director Sectorial de Pedreres. Pla director de residus de la construcció.

Tema 69. El cadastre de béns immobles de naturalesa urbana i rústica: concepte i normes reguladores.