Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 4022
Convocatòria de subvencions per al foment de la reutilització de llibres de text als centres educatius de Sa Pobla sufragats amb fons públics. Curs escolar període 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament de Sa Pobla, en execució de les competències que li són pròpies, convoca la concessió de subvencions amb l’aprovació de les bases de la convocatòria per decret de l’alcaldia numero 2019-0355 de les subvencions per al  foment de la reutilització de llibres de text als centres educatius de Sa Pobla sufragats amb fons públics. Curs escolar període 2018-2019.

1. OBJECTE

L’objecte d’aquesta convocatòria específiques és la regulació del procediment de concessió de subvencions als centres educatius de SA POBLA sostinguts amb fons públics, per al foment de la reutilització de llibres de text en els ensenyaments obligatoris durant el curs escolar inclòs en el període 2018-2019.

Serà d'aplicació la normativa general, i en concret la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desenvolupament, RD  887/2006, i la resta de disposicions legals aplicables en matèria de règim local pel que fa al procediment per a la concessió de subvencions públiques.

2. FINALITAT

Les finalitats d’aquesta subvenció són, entre d’altres, compensar les desigualtats econòmiques i socials, incentivar l'estudi i la cura de llibres, procurar la participació de les famílies en el procés educatiu i impulsar aquelles iniciatives que afavoreixin la innovació pedagògica i curricular.

3. BENEFICIARIS

Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius públics i privats sostinguts amb fons públics de SA POBLA que imparteixen ensenyaments d'educació primària, i que compleixin els següents requisits:

a. Estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Estat, la CAIB i l’Ajuntament i de les obligacions davant la Hisenda pública i la Seguretat Social.

b. No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impossibiliten per ser beneficiari de la subvenció.

c. Estar al corrent de pagament d'obligacions de reintegrament i justificació de subvencions anteriorment atorgades per l’Ajuntament.

4. ACTIVITATS  SUBVENCIONABLES

Serà subvencionable el cost parcial de llibres de text per als centres educatius de SA POBLA sostinguts amb fons públics per a la reutilització de llibres de text en els ensenyaments obligatoris (Educació Primària), durant el curs escolar del període 2018-2019, mitjançant un sistema d’ús racional dels recursos educatius, basat en l’educació per a la conservació i la reutilització dels llibres de text, que garanteixi a les famílies un estalvi econòmic important mitjançant el sistema de préstec.

Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per llibre de text aquell que té caràcter durador, amb la finalitat que l'alumnat el faci servir i que desenvolupi, atenent les orientacions metodològiques i els criteris d'avaluació corresponents, els continguts establerts pels diferents currículums vigents en les àrees, matèries o assignatures i els cicles o cursos de què es tracti. Queda exclòs el material escolar.

5. CONVOCATÒRIA

La convocatòria serà aprovada d’ofici, essent l’òrgan competent per la seva aprovació el Batle.

6. SOL·LICITUD I  DOCUMENTACIÓ

1. Els centres educatius interessats a acollir-se a aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds en l’ imprès normalitzat.

 

2. A la sol·licitud tramesa pels centres s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Compromís del consell escolar de participar en el projecte de reutilització de llibres de text durant un mínim de quatre cursos escolars, tal i com s’estableix a l’apartat 20 d’aquesta convocatòria.

b. Projecte on constin els objectius, procediments, nivells educatius i el nombre d'alumnes que es preveu que hi participi.

c. Relació dels llibres de text.

d. Pressupost de la despesa prevista i de l'aportació corresponent a les famílies per a aquesta finalitat.

e. Relació dels integrants de la comissió de seguiment i gestió de llibres de text que s’haurà de constituir al centre per tal de participar en el projecte que dóna lloc a la subvenció, tal i com s’estableix a l’apartat 7 d’aquesta convocatòria.

3. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases.

4. Qualsevol falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud comporta l'exclusió del sol·licitant.

7. COMISSIÓ DE SEGUIMENT I GESTIÓ DE LLIBRES DE TEXT

A cada centre educatiu, i en el si del consell escolar, es constituirà una comissió de seguiment i gestió de llibres de text que s'encarregarà de la gestió i la supervisió del projecte.

Aquesta comissió estarà integrada, com a mínim, pels membres següents:

  • El/la president/a del consell escolar, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a.
  • Un/a professor/a.
  • Dos pares o mares d'alumnat, dels quals com a mínim un/a serà membre de l'associació de mares i pares d'alumnes, en el cas que estigui constituïda.
  • El/la secretari/ària del centre educatiu, que actuarà com a secretari/ària.

8. LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada a l’apartat 6.2 de la convocatòria, seran presentades pels representants dels centres, dins els quinze dies posteriors a la publicació de la present convocatòria al BOIB a les oficines de l’OAC de l’Ajuntament de Sa Pobla.

2. Si en la presentació de la sol·licitud s’observa alguna deficiència, incoherència o hi manca algun dels documents necessaris per la valoració de l’ajut, l’Ajuntament ho notificarà directament a l’interessat/da per tal que en el termini de 10 dies pugui esmenar la falta. Si en aquest termini no es produeix l’esmena i/o no s’aporta la documentació sol·licitada, s’entendrà que es desisteix de la petició i prèvia resolució, s’arxivarà sense més tràmits.

9. ADQUISICIÓ  I  VIGÈNCIA DELS LLIBRES DE TEXT

1. Els centres educatius podran adquirir els llibres de text en els proveïdors que lliurement hagin triat. Un cop adquirits, els centres educatius donaran d'alta aquests llibres en l'inventari del centre i duran a terme el préstec, que es farà de la manera que la comissió de seguiment i gestió de llibres de text consideri més adient per al bon funcionament del projecte, d'acord amb les directrius del consell escolar.

2.  Els centres educatius han de diversificar els llibres de text que s'adquireixin amb aquestes dotacions per tal d'avançar progressivament cap a la gratuïtat dels llibres de text.

3.  Els llibres de text adquirits amb càrrec als fons públics seran propietat del centre educatiu corresponent. L'alumnat restarà obligat al seu bon ús i conservació, i a tornar-los al centre en finalitzar el curs, per tal que siguin revisats amb l'objecte de determinar-ne el grau de conservació i la reutilització en cursos següents.

4. Els llibres de text tindran una vigència d'utilització mínima de quatre cursos escolars.

10. CONSERVACIÓ I REPOSICIÓ DELS LLIBRES DE TEXT

En el supòsit que s'incompleixi l'obligació de conservació per part de l’alumne/a, la comissió de seguiment i gestió de llibres de text adoptarà les mesures oportunes per exigir la restitució dels llibres de text deteriorats o extraviats sense causa que ho justifiqui. En el cas que no es reposi, suposarà la renúncia de l'alumne/a a participar en el projecte de reutilització per al curs següent, i s'exigirà el reintegrament del cost d'aquest material als pares, mares o tutors/es legals.

 

11. CRITERIS DE VALORACIÓ

Els imports atorgats als centres sol·licitants que compleixin els requisits establerts en aquestes convocatòria es determinaran en funció:

a. Del nombre d'alumnes participants, havent-se de distribuir la quantitat màxima prevista, de forma proporcional entre els centres que hi participin.

12. CONCESSIÓ D’AJUTS

La quantitat que s’atorgarà a cada centre es determinarà en funció del nombre de sol·licituds i dels criteris d’ordenació establerts a l’apartat anterior. L’import màxim que es concedirà a cada centre en cap cas superarà l’import de la despesa que realitzarà el centre per desenvolupar el projecte.

13. PUBLICACIÓ

Es procedirà a la publicació a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i  resta de mitjans que indiqui la normativa de referència.

14. ACCEPTACIÓ

Per a l’efectivitat de la subvenció serà necessari que aquesta i les condicions amb les quals s’han concedit siguin acceptades per escrit.

15. PAGAMENT

L’Ajuntament ingressarà els imports d’aquestes subvencions als centres en un pagament únic, en un termini màxim de trenta dies des de la data d’acord de concessió de la subvenció.

16. JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS

1. Els centres educatius han de justificar la despesa realitzada en l'adquisició de llibres de text davant de l’Ajuntament, com a data límit el 31 de desembre de 2019, aportant la documentació següent:

a. Relació de despeses, la qual ha d’indicar la relació de factures a càrrec del centre, on s'especifiquin el número, la data, la identificació fiscal del proveïdor, el concepte, l'import i la data de pagament respectius.

b. Original o fotocòpia compulsada de les factures incloses a la relació indicada al punt anterior d’aquest apartat.

c. Memòria explicativa i valorativa del funcionament del projecte de reutilització de llibres de text al centre durant el  curs escolar 2018-2019.

d. Certificat de l'acord del consell escolar on s'aprovin els comptes respecte de la quantitat percebuda de l'Ajuntament per aquest concepte.

e. Original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’ha fet arribar a les famílies, on s’ha fet constar que el projecte ha estat subvencionat per l’Ajuntament de SA POBLA.

2. Els beneficiaris han de conservar durant quatre anys a disposició de l’Ajuntament, els documents de suport de la justificació de les subvencions als quals fan referència aquestes bases.

17. COMPLEMENTARIETAT DELS AJUTS

Els centres beneficiaris i el seu alumnat podran participar en les convocatòries de subvencions que, amb la mateixa finalitat (adquisició de llibres de text), convoquin altres administracions públiques o ens públics o privats, sempre que l’import de les subvencions concurrents no superi el cost de l’activitat subvencionada.

18. CONTROL

1. Els beneficiaris estan obligats a facilitar tota la informació i la documentació que, si s'escau, els requereixi l’Ajuntament.

2. L’Ajuntament pot inspeccionar el desenvolupament dels programes i les actuacions subvencionades per tal de comprovar el compliment de l'objecte de la subvenció.

19. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els centres que resultin ser beneficiàries de la subvenció, queden obligats a:

  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l’Ajuntament, amb altres Administracions públiques, així com amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social.
  • Destinar íntegrament els imports rebuts a les actuacions que són objecte d’aquesta subvenció.
  • Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que siguin realitzades pels òrgans municipals, aportant quanta informació li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions i que estiguin relacionades amb la concessió de la subvenció.
  • La participació en aquest projecte ha de suposar un estalvi per a les famílies en el cost per aquest concepte. En aquest sentit, els centres educatius els han de comunicar la relació de llibres de text adquirits amb la dotació del projecte, i que han minorat el cost que suposa per a elles.
  • Fer constar a la documentació informativa que es faci arribar a les famílies referida al projecte, el següent: “Projecte subvencionat per l’Ajuntament de SA POBLA”. En el cas d’aparèixer en aquest material gràfic la imatge corporativa d’altres col·laboradors (el seu imagotip o logotip), l’Ajuntament de SA POBLA haurà d’aparèixer amb l’escut oficial i la tipografia que marquen la seva imatge corporativa. Aquesta presència gràfica haurà de ser proporcional a l’aportació econòmica de cada col·laborador, de forma que quan l’Ajuntament sigui l’entitat que fa la major aportació econòmica a l’activitat la seva imatge corporativa apareixerà a l’esquerra de la resta d’imatges corporatives de col·laboradors i, com a mínim, amb les mateixes dimensions gràfiques.

 

20. COMPROMÍS DE PARTICIPACIÓ DELS CENTRES EDUCATIUS

La sol·licitud i acceptació d’aquesta subvenció ha de suposar, per als centres beneficiaris, el compromís explícit del consell escolar del centre de participar-hi en el programa d e  reutilització  de  l libres  per període mínim de quatre  cursos escolars. No obstant això, els centres hauran de presentar anualment, en cada convocatòria la sol·licitud corresponent, en el cas que aquesta convocatòria es dugui a terme.

 

21. REINTEGRAMENT DELS IMPORTS

Els centres procediran a reintegrar total o parcialment els imports rebuts per part de l’Ajuntament en el cas de no donar compliment a algunes de les obligacions o compromisos indicats als apartats 18 i 19 d’aquestes bases.

 

22. DOCUMENTACIÓ A  APORTAR

Per sol·licitar la subvenció caldrà aportar:

  • Sol·licitud emplenada amb la documentació requerida en aquestes bases.

 

23. IMPORT ECONÒMIC DESTINAT A LA SUBVENCIÓ PER AL FOMENT DE LA REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT ALS CENTRES EDUCATIUS DE SA POBLA SUFRAGATS AMB FONS PÚBLICS, CURS ESCOLAR PERÍODE 2018-2019

L’import destinat a aquesta subvenció és de 12.000,00 euros, que actuarà com a límit global de la despesa, prevista  a l’aplicació pressupostària següent:

01 3231 48919 01 «Aportacions programa reutilització llibres de Text»

 

24. LLEI ORGÀNICA 15/99, DE 13 DE DESEMBRE, DE PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

D’acord amb la Llei orgànica 15/99, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, de 13 de desembre de 1999 i la legislació aplicable, la informació facilitada pels/les sol·licitants serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquesta subvenció, complint-se diligentment les obligacions d’obtenció dels oportuns consentiments i d’informació en la recollida de dades.

En cap cas es produirà cessió, comunicació o accés de qualsevol tipus de dada personal continguda en els fitxers a tercers, excepte accessos necessaris per al compliment dels tràmits vinculats amb l’atorgament de la subvenció, davant d’autorització legal, o autorització expressa de les persones afectades.

Els/les interessats/es podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

 

​​​​​​​ANNEX 1

Centre Educatiu:

 

CIF

 

 

CURSOS

NRO.TOTAL D’AL·LUMNES

NRO. D’AL·LUMNES QUE PARTICIPEN AL PROGRAMA

PERCENTATGE  D’ AL·LUMNES PARTICIPANTS SOBRE EL TORAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.........................................................................., ........... de.................................... de 20........

[El director/La directora]

[Signatura]

...............................................

[Nom i cognoms]

​​​​​​​ANNEX 2

RELACIÓ DE LLIBRE DE TEXT D’ EDITORIAL REUTILITZABLES

CURS

TÍTOL

AUTOR

EDITORIAL

ISBN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RELACIÓ DE MATERIAL DIDÀCTIC REUTILITZABLES USATS QUAN NO S’UTILITZEN LLIBRES DE TEXT D’EDITORIAL

CURS

NOM

ISBN ​​​​​​​(o descripció si ho ha elaborat el centre)

RELACIÓ AMB EL CURRICULUM