Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 3836
Convocatòria d’ajuts per a inversió per a premsa impresa o digital en llengua catalana 2019
Edicte del Consell de Mallorca d’aprovació de la convocatòria d’ajuts per a inversió per a premsa impresa o digital en llengua catalana 2019
El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència, en data d’avui, ha dictat la resolució que transcric literalment a continuació:
Antecedents
1.En data 17 de gener de 2019, la directora insular de Política Lingüística va emetre l’informe justificatiu sobre la convocatòria d’ajuts per a inversió per a premsa impresa o digital en llengua catalana 2019
2.En data 17 de gener de 2019, el cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència va emetre l’informe jurídic favorable.
3.En la partida pressupostària 00.33400.78901 hi ha de crèdit pressupostari adequat i suficient per dur a terme la convocatòria esmentada, segons la RC amb el núm. de referència 22019003277 per un import total de 38.000,00 €.
4.En data 4 d’abril de 2019, la Intervenció General del Consell de Mallorca va emetre informe de fiscalització prèvia de conformitat.
Resolc:
1.Aprovar la convocatòria d’ajuts per a inversió per a premsa impresa o digital en llengua catalana 2019 que s’annexa a aquesta resolució.
2.Autoritzar una despesa de 38.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 00.33400.78901 (RC núm. de referència 22019003277) per atendre les subvencions de la convocatòria esmentada.
3.Ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Interposició de recursos
Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria així com contra la resolució de concessió que se’n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada, dins el termini d’un mes, davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència, comptador a partir de l’endemà al de la recepció d’aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa dels recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 9 d’abril de 2019
El secretari tècnic de Participació Ciutadana i Presidència,
per delegació del conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència
(Decret de dia 22 de juliol de 2015, BOIB núm. 116, d'1 d'agost)
Jaume Andreu Sabater Malondra
CONVOCATÒRIA D’AJUTS PER A INVERSIÓ PER A PREMSA IMPRESA O DIGITAL EN LLENGUA CATALANA 2019 (CODI BDNS 450527)
PRIMER. Normativa
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposa l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i, supletòriament, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per la resta de normativa que hi sigui aplicable.
SEGON. Finalitats
D’acord amb el Decret de la Presidència del Consell de dia 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017), el Departament de Participació Ciutadana i Presidència té entre els seus objectius planificar i executar programes de normalització i dinamització lingüística.
La Direcció Insular de Política Lingüística, per mitjà del Servei de Normalització Lingüística, s’encarrega d’acomplir aquest objectiu tant per mitjans propis com mitjançant les figures de la contractació o la subvenció.
El paper impulsor i planificador de les institucions públiques és essencial per assegurar l’èxit del procés de normalització lingüística, però també ho és donar suport als sectors socials compromesos amb aquest procés.
La premsa escrita en català palesa el seu compromís amb la llengua i la cultura de Mallorca, tant els nous mitjans digitals com la tradicional premsa forana, majoritàriament agrupada en l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, que actualment té 39 publicacions d’arreu de l’illa, de les quals sis són de periodicitat setmanal, cinc són quinzenaris, quinze són mensuals, set bimestrals, cinc trimestrals i una revista digital. Tot aquest moviment, sustentat per més de 1.100 persones, representa un volum anual d’unes 30.000 pàgines de continguts, repartides en 780 edicions. El tiratge global relatiu d’aquestes publicacions —considerant-hi un sol número de cada publicació— és de 52.000 exemplars. El tiratge global real —considerant-hi tots els números que surten a l’any— és de més d’1.400.000 exemplars. Per tant, d’acord amb aquesta dada, la difusió periòdica, en relació amb la població dels municipis on s’edita, passa el 60 %.
Les publicacions de premsa forana tenen una incidència extraordinària en els seus àmbits de difusió respectius. L’àmplia difusió, la seva gran popularitat i la seva proximitat i accessibilitat fan que siguin mitjans molt llegits, molt tenguts en compte i fins i tot estimats per les poblacions locals.
D’altra banda, la popularització de l’accés a Internet ha fet sorgir publicacions periòdiques que han optat també per la llengua catalana com a mitjà d’expressió, fet que contribueix notablement a la normalització de l’accés a la informació i la navegació per la xarxa en català.
TERCER. Objecte i condicions
Són objecte d’aquesta convocatòria d’ajuts l’equipament i el material periodístic, com ara ordinadors, càmeres de fotografia o vídeo, flaixos, tauletes digitals, targetes de memòria, impressores, mobiliari necessari per desenvolupar l’activitat, etc.
Condicions:
-La publicació ha de tenir un mínim d’un 80 % del seu contingut en llengua catalana.
-L’entitat es compromet a continuar l’edició de la publicació per un termini no inferior a un any.
-L’entitat es compromet a fer difusió del finançament públic rebut amb menció de la Direcció Insular de Política Lingüística del Consell de Mallorca.
QUART. Beneficiaris
Poden ser-ne beneficiàries les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre, de Mallorca, inscrites de manera definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, que editin premsa escrita o digital en llengua catalana.
No obstant això, no en poden ser beneficiàries:
-Les entitats associatives o organitzatives que incorrin en les circumstàncies previstes a l’article 8.2 de l’Ordenança general de subvencions del CIM.
CINQUÈ. Dotació pressupostària
Durant l’exercici pressupostari de 2019 s’hi destina la quantitat de 38.000 €, que corresponen a la partida pressupostària 00.33400.78901.
SISÈ. Despeses subvencionables
D’acord amb el que estableix l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, és despesa subvencionable la que respon a la naturalesa de l’activitat subvencionada i s’efectua en el termini establert en la convocatòria respectiva.
El període subvencionable és el comprès entre el 2 de juny de 2018 i l’1 de juny de 2019.
SETÈ. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució
En compliment del que preveu l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, el Consell de Mallorca ha de trametre a la Base de dades nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria i sobre l’acord de concessió que se’n derivi, i publicar en el BOIB la convocatòria i l’acord de concessió esmentats, a més d’exposar-los en el tauler d’anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i penjar-los al web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
VUITÈ. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució
La concessió d’aquestes subvencions se subjecta als principis que s’enumeren en l’article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de selecció de les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència competitiva. Així, una vegada puntuades les sol·licituds, en virtut dels criteris d’avaluació establerts al punt dotzè d’aquesta convocatòria, es determina l’import de les ajudes, d’acord amb el punt onzè, dins els límits recollits en aquest darrer punt i fins a l’import del crèdit pressupostari establert a la convocatòria.
No obstant això, no cal aplicar els criteris d’avaluació de la base dotzena entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits de la convocatòria, si el crèdit pressupostari és suficient per satisfer-ne la totalitat.
La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les ajudes.
El conseller executiu és l’òrgan encarregat d’aprovar la convocatòria i de resoldre-la.
La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
El termini màxim de resolució i notificació d’aquest procediment és de sis mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat la resolució, s’entenen desestimades totes les sol·licituds.
NOVÈ. Sol·licitud i documentació adjunta
Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita el Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca en aquesta convocatòria, però, en tot cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l’entitat i la persona que la representa.
L’entitat associativa o organitzativa sense ànim de lucre ha d’adjuntar la documentació següent:
1.Model de sol·licitud (annex 1).
2.Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar la sol·licitud.
3.Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.
4.Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat sense ànim de lucre i dels seus estatuts degudament registrats en els casos necessaris.
5.Certificats administratius d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.
6.Declaració responsable davant d’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del CIM (annex 2).
7.Declaració responsable de no trobar-se en la situació que preveu l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 2).
8.Declaració responsable de totes les ajudes que ha rebut o de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a la inversió objecte de la sol·licitud, i, si escau, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2).
9.Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s’ha de finançar. El pressupost ha de ser amb desglossament de la base imposable i de l’IVA i no s’han d’indicar altres imposts no subvencionables. En el cas que l’IVA suportat no fos susceptible de recuperació o compensació, s’hauria d’acreditar aquest fet mitjançant una declaració responsable amb indicació de l’import de l’IVA.
10.Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de l’ajuda (annex 3).
11.Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 5).
12.Una fotocòpia de cada número de la publicació de l’any 2018 i/o l’adreça web on s’allotgen.
DESÈ. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cal presentar-les a qualsevol terminal del Registre General del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111; Llar de la Infància: General Riera, 113. Palma). Es poden presentar, també, en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015).
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert, perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat a la convocatòria. No obstant això, si la documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admetrà.
ONZÈ. Import de l’ajut
La determinació de l’import de l’ajut es fixa en virtut de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris d’avaluació del punt dotzè i del valor del punt. En aquest sentit, s’ha d’indicar que el valor del punt es calcula dividint la quantitat destinada als ajuts pel total de les puntuacions obtingudes per les sol·licituds admeses en la línia corresponent. L’import resultant (que s’ha de fixar amb dos decimals sense arrodonir) es multiplica per la puntuació individual de cada projecte i, en cap cas, la quantitat resultant no pot ser superior als límits que s’indiquen a continuació:
1.No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.
2.No pot ser superior a l’import del pressupost inicial subvencionable (s’entén com a pressupost subvencionable el conjunt de les partides que compleixen els requisits recollits al punt sisè).
3.En tot cas, l’import de l’ajut no pot ultrapassar, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el preu del material subvencionat.
Si, una vegada aplicat el valor del punt, hi hagués crèdit sobrant, aquest crèdit s’hauria de repartir, proporcionalment segons la puntuació obtinguda, entre els beneficiaris les sol·licituds dels quals no haguessin arribat a l’import total sol·licitat.
DOTZÈ. Criteris d’avaluació
El procediment d’aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació següents:
Antiguitat de la publicació impresa o web:
-Més de 10 anys: 10 punts
-Entre 5 i 10 anys: 8 punts
-Menys de 5 anys: 6 punts
Per a premsa impresa, nombre de números publicats dins els darrers 12 mesos:
-Més de 20 publicacions: 10 punts
-Entre 10 i 20 publicacions: 8 punts
-Menys de 10 publicacions: 6 punts
Té versió digital:
-Sí: 10 punts
Si només és digital, mitjana d’articles penjats mensualment (els darrers 12 mesos):
-Més de 20: 10 punts
-Entre 20 i 10: 8 punts
-Menys de 10: 6 punts
Té pla d’igualtat de gènere visat per l’Institut Balear de la Dona:
-Sí: 2 punts
TRETZÈ. Comissió d’avaluació
Per estudiar i avaluar les sol·licituds, i per fixar l’import de les ajudes, es constitueix la Comissió Tècnica d’Avaluació següent:
Presidència: el/la cap del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Secretaria: Sra. Caterina Canyelles Marquès, cap de la Secció de Dinamització del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Vocalia
Sra. Margalida Segura Portas, tècnica de la Secció de Dinamització del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Sra. Antònia Rullan Coll, administrativa del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Tots els membres d’aquesta Comissió hi tenen veu i vot.
Per poder adjudicar la subvenció, l’entitat beneficiària ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, fet que haurà d’acreditar la Tresoreria del Consell de Mallorca. Així mateix, ha d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
CATORZÈ. Justificació i pagament de l’ajuda
D’acord amb l’article 38 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, la modalitat de justificació d’aquesta convocatòria és la prevista en l’apartat a), és a dir, amb el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.
El fet que l’entitat beneficiària no sigui deutora per una resolució de reintegrament s’ha d’acreditar mitjançant una declaració responsable (annex 5).
La subvenció es farà efectiva després d’haver justificat la realització de l’activitat per a la qual se sol·licita l’ajut. Les factures justificatives han de tenir data d’emissió entre el 2 de juny de 2018 i l’1 de juny de 2019.
La justificació de l’activitat s’ha de fer amb la modalitat de compte justificatiu de la despesa, segons el que regula l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, amb les especificitats següents:
A) Memòria tècnica
És la documentació amb la qual la persona física o jurídica beneficiària demostra que ha realitzat la inversió subvencionada:
-Declaració justificativa de l’adquisició del material i d’haver-se complit les condicions imposades en la concessió de la subvenció, signada pel beneficiari.
B) Memòria econòmica
És la documentació que dona compte de les despeses d’adquisició del material i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents:
Annex 4. Declaració responsable d’haver adquirit el material, a la qual s’ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte a la inversió subvencionada (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius); sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat, i sobre el fet de si recupera o compensa l’IVA.
Relació de les despeses i dels ingressos de la inversió subvencionada, degudament signada per la persona física o jurídica beneficiària. La relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d’emissió i la de pagament dels justificants exigits en aquesta base, i el concepte de la factura o del document similar. La relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat la inversió subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència. Si no hi ha altres ingressos que financin el projecte, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància.
Les factures o els documents justificatius de les despeses del pressupost subvencionable executat, que han d’estar expedides a nom de la persona física o jurídica beneficiària i, a més, han de tenir tots els requisits que s’exigeixen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden esmentar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:
-Dades fiscals del proveïdor i del destinatari.
-Data i número de factura.
-Concepte de la despesa.
-Retenció fiscal i/o IVA (si correspon).
-El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.
Quan l’operació documentada a la factura està exempta o no subjecta a l’impost sobre el valor afegit o quan el subjecte passiu de l’impost és el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar o s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.
Si s’han de tornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona física o jurídica beneficiària, s’hi han d’estampillar la data de concessió de l’ajuda i l’import del justificant que s’imputa a l’ajuda.
Justificant del pagament de la factura.
Una mostra relativa a l’activitat subvencionada: una fotocòpia o impressió de la pàgina on apareix la menció de la subvenció rebuda per la Direcció Insular de Política Lingüística del Consell de Mallorca i/o l’enllaç web on s’ha publicat.
Notes:
1.L’import de les subvencions s’abonarà un cop comprovat que s’ha fet la inversió i que s’han complert els objectius i la finalitat per a la qual es concediren.
2.Els justificants de les despeses del projecte s’han de presentar de forma ordenada, és a dir, agrupats en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s’adjunta a l’annex 4.
3.El pagament dels justificants s’ha de dur a terme a través dels mitjans que s’indiquen a l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del CIM.
QUINZÈ. Termini de presentació de la justificació
Cal presentar la documentació justificativa a qualsevol terminal del Registre General del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111, i Llar de la Infància: General Riera, 113. Palma), com també en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015), tot d’una que sigui possible i, en tot cas, en el termini de 20 dies, comptadors des de l’endemà de la publicació de la concessió de les subvencions.
Si la documentació s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert, perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat a la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies següents a l’acabament del termini de presentació dels justificants, no es podrà admetre.
Si la resolució de la convocatòria es produeix abans d’acabar la temporalització establerta en el punt sisè, la persona física o jurídica beneficiària ha de presentar la documentació justificativa tot d’una que sigui possible i, en tot cas, el darrer dia per presentar-la és l’1 de juliol de 2019.
Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor ha de requerir l’entitat beneficiària perquè les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació del requeriment (art. 71.2 del RLGS).
SETZÈ. Revocació i reintegrament de l’ajut
1.Si la persona física o jurídica beneficiària incompleix les obligacions establertes a l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, o incorre en alguna de les causes que s’hi estableixen a l’article 56, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, la persona física o jurídica beneficiària perd el dret a cobrar l’ajuda o, si ja l’ha cobrada, l’ha de reintegrar, d’acord amb els articles 57 i 58 de l’esmentada Ordenança.
2.Si la persona física o jurídica beneficiària ha complert parcialment però de forma significativa les seves obligacions, i de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’han assolit les finalitats de l’ajuda, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de l’ajuda i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar-la parcialment, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:
3.En el cas d’execució parcial de la inversió, que ha de suposar, com a mínim, l’execució del 50 % d’aquesta o del seu pressupost, l’import de la revocació parcial ha de ser el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no executada envers el pressupost inicial.
4.En el cas que s’hagi executat íntegrament la inversió, però la justificació presentada fos inadequada, perquè no s’ajusta als requisits de la convocatòria, o insuficient, per no haver-se executat la totalitat del pressupost, l’import de la revocació parcial, ha de ser:
-En el primer supòsit, el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa l’import total dels justificants inadequats envers el pressupost inicial.
-En el segon supòsit, el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no justificada envers el pressupost inicial.
5.En el cas que l’import total de la suma de la subvenció més la resta d’altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis, amb què es finança la inversió, superi el pressupost d’execució del projecte, l’import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat.
6.En el cas d’incompliment de l’obligació de prendre les mesures de difusió adients per fer constar el finançament públic del projecte subvencionat, i sens perjudici de les responsabilitats que puguin correspondre, s’apliquen les regles següents:
a)Si encara n’és possible el compliment en els termes establerts, l’òrgan que concedeix la subvenció ha de requerir la persona beneficiària, en un termini no superior a quinze dies, perquè adopti les mesures de difusió establertes, amb advertència expressa de les conseqüències que poden derivar de l’incompliment per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.
b)Si no n’és possible el compliment en els termes establerts, pel fet d’haver-se duit a terme les activitats afectades per aquestes mesures, l’òrgan que concedeix la subvenció pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin fer difusió del finançament públic rebut amb el mateix abast de les inicialment acordades. En el requeriment que l’òrgan que concedeix la subvenció fa a la persona beneficiària, s’hi ha de fixar un termini no superior a quinze dies perquè adopti aquestes mesures alternatives, amb l’advertència expressa de les conseqüències que puguin derivar de l’incompliment esmentat per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.
DESSETÈ. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan que la va aprovar l’ha de deixar sense efectes, amb un informe previ justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
DEVUITÈ. Recursos
En compliment del que estableix l’article 19.1.o) de l’Ordenança general de subvencions del CIM:
Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria, com també contra la resolució de concessió que se’n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució o d’haver-ne rebut la notificació corresponent. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà d’haver rebut la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.