Secció III. Altres disposicions i actes administratius
SINDICATURA DE COMPTES
Núm. 3952
Acord del Consell de la Sindicatura pel qual s’aprova la Instrucció que regula el tràmit telemàtic de la informació o la documentació que, d’una banda, tramet la Universitat de les Illes Balears i que, de l’altra, trameten els consells insulars quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes
Antecedents
1. L’article 1 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, disposa que aquest és l’òrgan al qual correspon la fiscalització externa de l’activitat econòmica, financera i comptable del sector públic de les Illes Balears.
2. D’acord amb el que estableix l’article 2.1 de la Llei 4/2004, l’àmbit subjectiu d’actuació de l’SCIB s’estén al sector públic de les Illes Balears, que, a efectes d’aquesta llei, integren, entre d’altres, els consells insulars i la Universitat de les Illes Balears.
3. L’article 3 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, disposa que les administracions públiques s’han de relacionar entre si a través de mitjans electrònics.
4. Mitjançant l’Acord del Consell de la Sindicatura de 30 d’octubre de 2015 (BOIB núm. 164, de 7 de novembre de 2015) es va regular el Registre Electrònic de la institució i se’n va ampliar l’ús a nous tràmits, com ara el tràmit de la informació i la documentació que, d’una banda, tramet la Universitat de les Illes Balears, i que, de l’altra, trameten els consells insulars quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes.
5. Es fa necessari regular el tràmit esmentat.
Fonaments de dret
1. L’article 5.1 de la Llei 4/2004 estableix que la Sindicatura de Comptes, per complir amb més eficàcia les seves funcions, està facultada per exigir de tots els qui estan subjectes a la seva acció fiscalitzadora que proporcionin els antecedents, les dades, els informes i els documents, sigui quin sigui el suport, que consideri necessaris per al coneixement i la comprovació deguts de l’acte fiscalitzable. La Sindicatura pot establir, amb caràcter general, el format en què s’ha de facilitar aquesta informació.
2. L’article 8 del Reglament de règim interior de l’SCIB disposa que la Sindicatura de Comptes pot establir, amb caràcter general, el format i els mitjans de comunicació i transmissió en què ha de ser facilitada la informació; a aquest efecte, els comptedants l’han d’entregar en suport informàtic o telemàtic, a requeriment de la Sindicatura, d’acord amb els requisits i les especificacions tècniques que s’estableixin en cada cas.
3. L’article 16.b de la Llei 4/2004 disposa que correspon al Consell de la Sindicatura adoptar les mesures i aprovar les disposicions que siguin necessàries per a l’exercici de les comeses i el compliment de les finalitats que la llei assigna a la Sindicatura.
Per tot això, el Consell de la Sindicatura
Acorda
1. Aprovar la Instrucció que regula el tràmit telemàtic de la informació o la documentació que, d’una banda, tramet la Universitat de les Illes Balears i que, de l’altra, trameten els consells insulars quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes
2. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 16 d’abril de 2019
El síndic major
Joan Rosselló Villalonga
Instrucció que regula el tràmit de la informació o la documentació que, d’una banda, tramet la Universitat de les Illes Balears i que, de l’altra, trameten els consells insulars quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes
Article 1. Objecte
Aquesta Instrucció té per objecte regular el tràmit telemàtic de la informació o la documentació que, d’una banda, tramet la Universitat de les Illes Balears i que, de l’altra, trameten els consells insulars quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes
Article 2. Àmbit d’aplicació
Aquesta Instrucció és aplicable als consells insulars i a la Universitat de les Illes Balears.
Article 3. Accés al tràmit
Les entitats incloses dins l’àmbit d’aplicació d’aquesta Instrucció poden accedir al tràmit telemàtic mitjançant el portal web de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, <www.sindicaturaib.org>.
Article 4. Informació i documentació que poden trametre
1. La Universitat de les Illes Balears ha de trametre, a través d’aquest tràmit, la informació i la documentació següents:
2. Els consells insulars han de trametre, a través d’aquest tràmit, la informació i la documentació que s’indica a continuació, quan no tenen habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de rendició telemàtica de comptes:
Article 5. Identificació, autenticació i signatura electrònica dels interessats
Per trametre la informació i la documentació, és necessari disposar del document nacional d’identitat electrònic o d’un certificat digital de persona física admès per la plataforma @firma, que s’ha d’utilitzar d’acord amb les condicions d’ús corresponents. Amb el DNI electrònic o amb aquest certificat, els usuaris poden autenticar i signar la tramesa telemàtica d’informació o documentació.
Article 6. Autorització i habilitació
El representant de l’entitat pot emplenar el tràmit i realitzar la tramesa d’informació i de documentació o pot delegar aquestes tasques en la persona o les persones de l’entitat que consideri oportú.
Per donar-se d’alta com a usuari del sistema de tramitació electrònica, el representant o la persona autoritzada s’ha de registrar com a usuari amb l’activació de la zona personal del portal web de l’SCIB. D’aquesta manera, ha de signar el formulari de tramesa i registrar l’enviament, i és responsable de l’autenticitat i la veracitat de la informació i de la documentació adjunta que tramet.
Pot donar d’alta en el sistema altres persones de l’entitat habilitades, que poden intervenir en la tramitació telemàtica i emplenar formularis i adjuntar documents. La validació d’aquesta habilitació s’ha de realitzar des del sistema de tramitació telemàtica mitjançant la signatura electrònica amb el document nacional d’identitat electrònic o un certificat digital de persona física admès per la plataforma @firma.
Article 7. Requisits tècnics de la documentació
La documentació tramesa ha de complir els requisits tècnics que s’assenyalen en l’aplicació de tramesa telemàtica. En cas que els documents no compleixin aquests requisits, l’aplicació de tramesa telemàtica ho indicarà.
Així mateix, els fitxers tramesos s’han de denominar de la manera següent, en funció de l’entitat:
UIB_descripció del contingut
CIMA_descripció del contingut
IMAS_descripció del contingut
CIME_descripció del contingut
CIEI_descripció del contingut
CIFO_descripció del contingut
Article 8. Entrada en vigor
Aquesta Instrucció entra en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.