Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 3943
Aprovació definitiva de la modificació del reglament de subvencions de l’ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites en el registre municipal d’entitats
(Exp. núm. AE 274/2019)
Per acord del ple de l’ajuntament de 25 d’abril de 2019 s’han desestimat les al·legacions del partit “Ciudadanos, partido de la ciudadanía” i les del grup municipal Junts per Alaró, i s’ha aprovat definitivament la modificació del reglament per puntuar la igualtat de gènere, el comerç local i la llengua catalana.
Publicació íntegra del text refós del reglament (art. 103,1 Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre):
REGLAMENT DE SUBVENCIONS DE L’AJUNTAMENT D’ALARÓ A LES ASSOCIACIONS CULTURALS, SOCIALS I JUVENILS INSCRITES AL REGISTRE MUNICIPAL D'ENTITATS
1. OBJECTE
L’objectiu d’aquest reglament és:
2. DOTACIÓ ECONÒMICA
La dotació de les ajudes queda establerta en cada un dels exercicis en l’import corresponent a la partida/aplicació pressupostària que s'indiqui a la convocatòria anual.
3. BENEFICÀRIES
Poden sol·licitar les subvencions objecte de les convocatòries anuals, les associacions culturals, socials i juvenils del municipi d’Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.
4. REQUISITS DE LES BENEFICIÀRIES
5. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
Les entitats que es presentin a les convocatòries anuals ho poden fer mitjançant un projecte d’activitats. Els programes i actuacions subvencionables s’atendran als següents aspectes:
No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen a local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat. Tampoc ho seran els programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.
Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20 % del total de despeses justificables.
6. INCOMPATIBILITATS DE LES BENEFICIÀRIES
Serà motiu d’exclusió de la convocatòria aquells projectes en que es detecti duplicitat un cop valorades.
S’entén per duplicitat quan es produeixin simultàniament les següents circumstàncies:
Quan es consideri que hi ha hagut duplicitat ambdós projectes quedaran exclosos.
7. CRITERIS DE VALORACIÓ I CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS
Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 20 punts.
Complementàriament, en cada convocatòria anual es podrà afegir un criteri sempre que tingui relació amb l’objecte d’aquesta subvenció. La puntuació màxima d’aquest criteri serà de 5 punts.
El total de la subvenció resultarà de l’aplicació dels següents criteris:
1. La comissió tècnica d’avaluació valorarà cada projecte presentat conforme als criteris abans esmentats.
2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d’aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt anterior, així s’obtindrà el preu per punt.
3. L’import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.
4. Si de l’aplicació del punt tercer resulta que l’import obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.
5. En tot cas, l’import de la subvenció no pot superar el pressupost d’execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.
8. SOL·LICITUD
La sol·licitud de subvenció es formalitzarà mitjançant instància adreçada al batle/essa d’Alaró i serà presentada al registre de l’ajuntament, en horari d’atenció al públic. El model de sol·licitud consta annex a les presents bases. També es podrà presentar de forma electrònica des de la seu electrònica de l’ajuntament.
El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes des de la publicació en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament de la convocatòria anual.
A les sol·licituds s’acompanyarà la següent documentació:
- Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- Les subvencions rebudes i ingressos generats per l'activitat.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
9. COMISSIÓ TÈCNICA D’AVALUACIÓ
Estarà integrada com a mínim per dos membres del personal de l’ajuntament, nomenats anualment pel batle/essa.
10. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
La comissió tècnica d'avaluació valorarà les sol·licituds d'acord amb els criteris prevists a l'article 7 d'aquest reglament. En base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, el regidor delegat de l'àrea de cultura emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.
L’òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva que realitzarà el regidor delegat de l'àrea de cultura.
11. JUSTIFICACIÓ
Les associacions i entitats beneficiaris de les subvencions estaran obligades a justificar la realització de les activitats previstes i la destinació dels fons obtinguts, d’acord amb el següent procediments:
La justificació constarà de:
L’ajuntament d’Alaró podrà anul·lar totalment o parcialment la subvenció concedida quan les activitats realitzades no es corresponguin amb el projecte objecte de la subvenció.
12. PAGAMENT
Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l’aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l’obligació i es proposarà el pagament de l’import concedit, sense perjudici a la penalització del 10% per presentació en termini ampliat.
La proposta de la regidoria de cultura i/o d’educació podrà preveure la concessió de bestretes.
13. OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES
Les beneficiàries estan obligades a:
DISPOSICIÓ FINAL
Aquest reglament entrarà en vigor un cop transcorregut el termini de quinze dies hàbils, a partir del següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Al mateix moment es deroga el reglament anterior, de 13 de març de 2015 (BOIB núm. 37, de 17.03.2015)
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Alaró, 29 d’abril de 2019.
El batle,
Guillermo Claret Balboa Buika