Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

Núm. 3911
Bases selecció socorrista Piscina Municipal i Borsa de Treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Maria de la Salut, en sessió ordinària celebrada dia 16 d’abril de 2019, aprova les bases que es transcriuen a continuació:

BASES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS PER UNA PLAÇA DE SOCORRISTA DE LA PISCINA MUNICIPAL I LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL LABORAL

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.-

L’objecte de la present convocatòria és la contractació d’1 socorrista i la creació, pel procediment de CONCURS, d’un borsa de treball de SOCORRISTA, en règim de personal laboral.

El motiu de la provisió d’una plaça de socorrista és la necessitat de tenir aquest servei coberts a la piscina municipal i el motiu de la creació d’aquesta borsa de treball és la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances que puguin produir-se a la plantilla de l’Ajuntament.

La durada del contracte, que és de jornada parcial, així com les retribucions dels socorristes apareixen especificades en l’Oferta Pública numero 04/2019/002138, del SOIB d’Inca.

Es regiran de conformitat amb els termes establerts al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refós de l’Estatut Bàsic de l’ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprovà el text refós de la llei de l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.

La present convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web d’aquest Ajuntament (www.ajmariadelasalut.net).

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.-

Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:

a) Ser espanyol o ciutadà d’un dels restants estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els que sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l’accés als aspirants de nacionalitat espanyola.

En virtut de la Llei Orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i del RD 864/2001 del Reglament d’execució, tenen dret d’accés a l’administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.

b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d’admissió de sol·licituds.

c) Estar en possessió d’una titulació de formació de: Socorrista.

d) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’establert a l’article 56. 1 d) del TREBEP

f) Acreditar documentalment el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia compulsada del certificat nivell B1 de coneixements de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

g) Amb caràcter previ a la presa de possessió, l’interessat haurà d’aportar la certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals que acrediti que no ha estat condemnat per sentència ferma per qualque delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, ni per tràfic de sers humans (article 13.5 de la LO 1/1996, de 15 de gener modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació dels sistema de protecció de l’infància i l’adolescència).

Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA.- FUNCIONS:

a. Les funcions pròpies de socorrisme en el recinte de la piscina municipal de Maria de la Salut.

b. Preparar i controlar el material necessari per dur a terme les funcions de socorrista

c. Vetllar en tot moment pel compliment de les normes d’ús i de seguretat.

d. Donar compte dels desperfectes de material i instal·lacions i qualsevol altre incidència, i trametre la informació al regidor responsable.

e. Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament maquinària i eines relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d’acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

QUARTA.- SOL·LICITUDS: FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ.-

Les sol·licituds per participar en les proves de selecció s’hauran de presentar a traves del SOIB, d’acord amb l’establert a l’oferta numero 04/2019/002138

Les persones interessades que compleixin tots els requisits han d’enviar la SOL·LICITUT DE PARTICIPACIÓ EN EL PROCÉS SELECTIU DE L’OFERTA PÚBLICA que es troba disponible per a la seva descàrrega a la pàgina web del SOIB (www.soib.es), degudament complimentada i signada, a la direcció de correu electrònic ofertes-of.inca@soib.caib.es indicant a l’assumpte del correu: OFERTA PÚBLIC SOCORRISTA .

També poden recollir i presentar la sol·licitud a l’oficina del SOIB de Inca (Av. Raiguer, 99) en horari de 12 a 13:30h, de dilluns a divendres. El termini màxim per presentar les sol·licituds acaba de 15/05/2019

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS:

Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu (10) dies hàbils màxim aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, i s’atorgarà un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió.

Un cop transcorregut el termini establert s’aprovarà el llistat definitiu d’admesos i exclosos; a la mateixa resolució s’indicarà el lloc, dia i hora de la constitució del Tribunal, per poder fer valoració dels mèrits aportats pels aspirants admesos.

SISENA.- TRIBUNAL.-

1.- El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l’article 60 del TREBEP, i, supletòriament, l’article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB i l’article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny.

Els membres del Tribunal han de ser personal laboral o funcionaris de carrera d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o superior nivell a l’exigit per a la plaça convocada. Estarà format per:

- Un president,

- dos vocals,

- Secretari/a, el qual actuarà amb veu i sense vot.

Així mateix es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal qualificador.

Podrà assistir-hi un representant sindical designat de personal laboral de l’Ajuntament de Maria de la Salut.

2.- La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.

En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d’especialitat i d’idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides dels aspirants.

3.- Els membres del Tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir, per la qual cosa ho notificaran a l’autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic.

Igualment els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’apartat anterior.

4.- El/la President/a convocarà als membres titulars i suplents per tal de constituir el Tribunal.

La constitució i l’actuació del Tribunal s’ajustarà al que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del Sector Públic.

Els acords s’adoptaran per majoria d’assistents i el vot del President dirimirà els empats.

5.- Correspon al Tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l’aplicació d’aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.

SETENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ:

El procés de selecció consistirà en CONCURS de mèrits, per això es realitzarà la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 100 punts.

Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex I, i que s’estructura en tres blocs: experiència professional, accions formatives i entrevista personal.

El tribunal només valorarà els mèrits efectivament acreditats dins el termini de presentació d’instàncies.

La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts per cada un dels aspirants en els tres apartats.

En cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte, en primer lloc la major puntuació obtinguda a l’apartat d’experiència, en segon lloc la major puntuació a l’apartat de coneixements.

VUITENA.- FORMA D’ACREDITAR ELS MÈRITS:

Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:

Experiència Professional:

  • Serveis prestats a l’Administració pública (incloent-hi entitats autònomes), mitjançant una Certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l’entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d’alta i baixa de la mateixa.
  • Serveis prestats a entitats de dret públic sotmeses a dret privat (consorcis, fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental) i empreses privades: a través d’un certificat de vida laboral i l’acreditació de la categoria i de les funcions realitzades mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’entitat corresponent.

Accions formatives:

  • Títol o certificació expedida per les Institucions públiques oficials corresponents.

No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.

NOVENA.- LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE:

Acabada la qualificació, el tribunal elevarà al Batlle la proposta de selecció definitiva, el qual dictarà el Decret de configuració de Borsa de Treball i és publicarà la relació d’aprovats al Tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament en ordre de major a menor puntuació.

En el moment de fer ús d’aquesta borsa de treball, l’aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Maria de la Salut, dins el dos (2) dies hàbils següents a l’oferiment del lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, no podran ésser contractats i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància.

En el seu lloc es contractarà la persona que hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.

La borsa té una durada de tres (3) anys, llevat que quedi obsolet o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.

DESENA.- GESTIÓ DE LA BORSA.

En el moment de fer ús de la borsa de l’Ajuntament es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l’ordre establert al termini del procés de provisió d’aquesta borsa.

Si no s’ha pogut contactar amb aquesta persona es cridarà al següent candidat i aquest perdrà el seu ordre de prelació.

En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de l’Ajuntament de Maria de la Salut no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l’escrit de renúncia, i sempre que justifiqui trobar-se en alguna de les següents situacions:

- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.

- Raons de força major, apreciades per l’Administració.

- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració o empresa privada.

La justificació, mitjançant escrit de renúncia, d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini d’un dia.

En cas de no trobar-se en cap d’aquestes situacions, i sempre presentant l’escrit de renúncia, perdrà el seu ordre de prelació essent relegat a l’últim lloc de la mateixa.

Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclòs.

ONZENA.- INCIDÈNCIES:

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se’n derivin i també els que es derivin de l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerta per la normativa vigent.

 

Maria de la Salut, 24 d’abril de 2019.

 El batle-president ​​​​​​​Guillem Jordà Bauzà

 

 

​​​​​​​ANNEX I Barem concurs de mèrits

El barem de mèrits s’estructura en quatre blocs:

- Experiència professional

- Accions formatives

- Entrevista personal

1. Experiència professional

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 60 punts

Per prestació de serveis en empreses publiques o privades per funcions anàlogues el lloc de feina requerit en aquestes bases: 1 punt per setmana, amb un màxim de 30 punts.

Per prestació de serveis en empreses publiques o privades per funcions anàlogues el lloc de feina requerit en aquestes bases, en les instal.lacions de la piscina de Maria de la Salut: 1 punt per setmana, amb un màxim de 30 punts.

La puntuació s’entén per a jornades completes 37,5 hores mensuals, en cas de jornades inferiors se imputarà una puntuació proporcional.

En qualsevol cas, l’experiència s’acreditarà amb el corresponent informe de vida laboral o bé mitjançant un certificat que acrediti fefaentment el temps real dels serveis prestats i la naturalesa dels mateixos, emès per l’òrgan competent de l’administració pública o per l’entitat privada on s’han prestat.

2. Accions formatives

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 10 punts

Per cursos/ jornades realitzades en organismes oficials relacionats amb el manteniment de piscines, 0,20 per hora fins un màxim de 5 punts.

Per cursos/ jornades realitzades en organismes oficials relacionats amb practiques de primers auxilis, 0,25 per hora fins un màxim de 5 punts.

3. Entrevista Personal

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 30 punts

Amb caràcter obligatori, es realitzarà una entrevista personal als aspirants, per tal de determinar la capacitat i idoneïtat dels les aspirants i que tractarà sobre qüestions relacionades amb el lloc de treball i les funcions a desenvolupar, així com amb l’experiència professional de la persona aspirant i la seva actitud envers el lloc de feina. ​​​​​​​