Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 3877
Convocatòria de subvencions per a la concessió d’ajudes per a lloguer d’habitatges al terme municipal d’Andratx 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 12 d’abril de 2019, la convocatòria per ajudes i subvencions, es fa públic la següent convocatòria:

«CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA CONCESSIÓ D’AJUDES PER A LLOGUER D’HABITATGES AL TERME MUNICIPAL D’ANDRATX 2019.

Capítol I Disposicions generals

Article 1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió d'ajuts al lloguer d'habitatges al terme municipal d'Andratx

Article 2. Actuació subvencionable

L'ajuda al lloguer d'habitatges té per objecte facilitar l'accés i la permanència en un habitatge en règim de lloguer a sectors de població amb recursos econòmics escassos, i consisteix en el finançament de part de la renda que han de satisfer els arrendataris dels habitatges llogats, sempre que es compleixin els requisits que exigeixen aquestes Bases.

Article 3. Normativa aplicable

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del TR de la llei de subvencions.

- Reglaments i altra normativa de desenvolupament de la llei i el decret legislatiu.

- Ordenança de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB núm 47 de 20 d'abril de 2017

Article 4. Òrgan competent per a la concessió d'ajudes

L'Òrgan competent per a la concessió de les ajudes al lloguer d'habitatges serà la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Andratx, a proposta del Departament d'urbanisme, que actuarà com a instructor del procediment.

Article 5. Requisits Beneficiaris

Poden sol·licitar els ajuts que preveuen aquestes bases les persones físiques majors d'edat residents al municipi d'Andratx, si es compleixen els requisits següents:

1. Que el sol·licitant sigui titular, en qualitat d'arrendatari, d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any o estigui en condicions de subscriure-ho. El contracte ha d'indicar expressament la referència cadastral de l'habitatge i estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

2. La condició d'arrendatari s'ha d'acreditar:

a) En cas de ser titular del contracte de lloguer d'habitatge, mitjançant la seva aportació.

b) En el cas de persones que vulguin accedir a un lloguer d'habitatge, el contracte s'ha de presentar en el termini de trenta dies des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajut, que quedarà condicionada a la presentació d'aquest document.

3. Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situada dins l'àmbit territorial del municipi d'Andratx.

4. Que l'habitatge llogat o per llogar constitueixi la residència habitual i permanent de l'arrendatari. aquesta circumstància s'ha d'acreditar:

a) En cas de ser titular del contracte de lloguer d'habitatge, amb un certificat de convivència que acrediti, en la data de la sol·licitud, les persones que tenen el domicili habitual a l'habitatge objecte del contracte de lloguer.

b) En el cas de persones que vulguin accedir a un lloguer d'habitatge, aquest certificat de convivència s'ha de presentar en el termini de trenta dies des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajut, que quedarà condicionada a la presentació d'aquest document.

5. Que la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer sigui igual o inferior a 900 euros mensuals.

6. Que totes les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat tinguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que tinguin la residència legal a Espanya.

7. Que els ingressos en conjunt de les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte de lloguer, determinats d'acord amb el que disposa l'article 8, siguin inferiors a 3 '5 vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) corresponent a l'any 2018. Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Si el sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat de convivència no ha presentat la declaració, l'Ajuntament d'Andratx pot sol·licitar altres informacions, fins i tot una declaració responsable sobre els ingressos o altres documents acreditatius oficials de l'Agència Tributària, als efectes de determinar els ingressos reals del sol·licitant o de la unitat de convivència.

8. Que s'hagi dipositat la fiança del contracte de lloguer davant l'organisme corresponent.

Article 6.Incompatibilitats

1.No pot ser beneficiari d'aquests ajuts que incorrin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No es pot concedir l'ajut quan el sol·licitant o algun dels que tenen la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobin en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:

a. Sigui propietari o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. S'exceptua d'aquest requisit qui sigui titular d'un habitatge i acrediti que no disposa per les causes següents:

1. Separació o divorci.

2. Trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora de les Illes Balears.

3. Qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat, degudament acreditada.

b. Tingui parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o afinitat amb l’arrendador.

c. Sigui soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.

Article 7. Finançament de les actuacions

Els ajuts regulats en aquestes bases s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica 2019-150-48000-100.000 € La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases està condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.

Article 8. Regles per a la determinació dels ingressos

Per a l'obtenció de l'ajuda, als efectes de determinar els ingressos de la persona física o la unitat de convivència que tingui o hagi de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, se segueixen els criteris següents:

1. S'ha de partir de les quanties de la base imposable general i de l'estalvi, regulades respectivament en els articles 48 i 49 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques, corresponents a la declaració o les declaracions presentades pel sol·licitant i per cada un dels membres de la unitat de convivència relatives a l'últim període impositiu amb termini de presentació vençut en el moment de la sol·licitud de l'ajut. Si el sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat no ha presentat la declaració, l'Ajuntament d'Andratx pot sol·licitar altres informacions, fins i tot una declaració responsable sobre els ingressos, als efectes de determinar els ingressos reals del sol·licitant o de la unitat.

2. La quantia resultant s'ha de convertir en un nombre de vegades l'IPREM en vigor durant el període al qual es refereixen els ingressos avaluats.

Article 9. Criteris de valoració

Les sol·licituds s'han de valorar d'acord amb els ingressos de la unitat de convivència d'acord amb els criteris i prioritat de valoració que s'indiquen a continuació: La prioritat dels sol·licitants s'ha de determinar amb el major resultat d'aplicar la fórmula següent, amb quatre decimals:

1-LMI / IUC

on:

LMI = límit màxim d'ingressos

IUC = ingressos de la unitat de convivència.

A aquesta puntuació se li ha d'afegir la puntuació que correspongui en aplicació dels següents criteris:

1. Per fills menors de 18 anys: 3 punts pel primer i 1 per cada un dels restants.

2. Persones amb discapacitat:

a. Grau de discapacitat entre 33 i 64: 1 punt

b. Grau de discapacitat entre 65 i 74: 2 punts

c. Grau de discapacitat entre 75 i 100: 3 punts

2. 3.Dones víctimes de violència de gènere: 2 punts

En cas d'empat, té prioritat la unitat de convivència amb major nombre de membres. Si persisteix l'empat, la preferència s'ha de determinar per ordre d'entrada de la sol·licitud.

Article 10. Quantia de l'ajuda

La quantia de l'ajut és de fins a un 40% de la renda anual que s'hagi de satisfer pel lloguer de l'habitatge habitual i permanent, amb un límit màxim de 4,320,00 euros anuals per habitatge (360 € mensuals). L'ajuda s'ha de calcular prenent com a referència l'import dels rebuts del lloguer corresponent al període des del 1 d'octubre 2018 al 30 setembre de 2019, llevat que es produeixi una disminució de la renda de lloguer.

Article 11. Compatibilitat amb altres subvencions

Els ajuts que regulen aquestes bases són incompatibles amb altres ajudes al lloguer per a arrendataris amb recursos econòmics escassos que concedeixi qualsevol altra administració o entitat pública. No es consideren afectats per aquesta incompatibilitat els supòsits excepcionals en què els serveis socials de l'Ajuntament d'Andratx aportin un complement per al pagament del lloguer a beneficiaris en situacions de vulnerabilitat especial.

Article 12. Àmbit temporal

L'ajuda comprendrà les mensualitats de rendes pagades i corresponents des l'1 d'octubre de 2018 al 30 de setembre de 2019.

L'ajuda de lloguer es pot atorgar a partir de l'1 d'octubre de 2018. En cas de contractes de durada superior a un any subscrits amb anterioritat a aquesta data, i que continuïn vigents a aquesta data, l'ajuda es reconeix a partir de l'1 de octubre de 2018, sempre que es compleixin els altres requisits exigits.

Els beneficiaris que tinguin contracte de lloguer amb data de finalització anterior al 30 de setembre de 2018 hauran d'aportar la pròrroga del contracte, i si no ho fan s'ha d'obrir l'expedient de revocació de la part concedida i no acreditada.

Aquest ajut es concedeix per un termini màxim a justificar de dotze mesos i, en tot cas, fins al 30 de setembre de el 2019.

Article 13. Obligacions de la persona beneficiària

1. Sense perjudici de les obligacions generals que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, el beneficiari ha de complir els requisits següents:

a. Domiciliar el pagament de l'ajuda en alguna entitat financera o de crèdit. Acreditar pagament de la renda per transferència bancària.

b. Tenir domiciliat el pagament de la renda de lloguer de l'habitatge en una entitat financera o de crèdit des l'1 d'octubre de 2018, en cas de contractes en vigor en aquesta data, o si són de vigència posterior, a partir de la mateixa .

c. En l'expedient s'ha de fer constar el número de compte bancari de l'arrendador i de l'arrendatari. A efectes d'aquest ajut, únicament s'admeten aquelles mensualitats de lloguer degudament domiciliades en una entitat financera o de crèdit. No s'admeten rebuts en mà o que no es corresponguin amb la mensualitat corresponent.

d. Estar a corrent de pagament de les rendes del contracte de lloguer. No presentar els justificants en el termini establert o el pagament parcial de la renda comporta la pèrdua de l'ajuda del pagament acreditat en el mes corresponent, sense perjudici que es pugui percebre l'import de la resta de mensualitats pendents si es compleixen els requisits establerts.

e. Estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament d'Andratx. A la sol·licitud d'ajuda s'ha d'incloure expressament l'autorització dels sol·licitants perquè l'Ajuntament d'Andratx pugui obtenir, de manera directa, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb l'Ajuntament d'Andratx i obtenir les dades d'identitat i cadastrals. En cas que el sol·licitant no ho autoritzi, ha d'aportar la documentació que acredita aquesta informació, a més d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social.

f. Justificar, en el termini establert i en la forma que correspongui, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

g. Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat.

h. Sotmetre a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida.

i. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció.

j. Quan l'agrupació de beneficiaris deixi de complir els requisits exigits, la responsabilitat ha de ser en proporció al benefici de l'ajuda i té l'obligació de comunicar-ho a l'Administració.

2. En el cas que es produeixi alguna modificació, el beneficiari ho ha de comunicar al Departament d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Andratx en el termini màxim de deu dies naturals comptadors a partir del dia següent de la modificació, llevat dels terminis específics que estableixi aquesta convocatòria. No comunicar qualsevol modificació comporta l'inici d'un procediment de reintegrament de les quanties que s'hagin cobrat indegudament.

Article 14. Modificacions en l'import de la renda

Quan les parts que hagin subscrit el contracte de lloguer acordin una disminució de l'import de la renda, el beneficiari no decau en el seu dret a la subvenció. Aquesta modificació s'ha de comunicar al Departament d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Andratx el mes anterior a la vigència de la nova renda. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ha d'ajustar a la del nou lloguer. Un increment de l'import de la renda no comporta, en cap cas, una modificació de l'ajuda concedida.

Article 15. Canvi de domicili de la persona beneficiària

Quan el beneficiari subscrigui un nou contracte de lloguer i canviï el seu domicili per un altre situat dins el municipi d'Andratx, està obligat a comunicar el canvi en el termini màxim de cinc dies des de la signatura del nou contracte de lloguer. El beneficiari no decau en el seu dret a la subvenció si el nou contracte de lloguer no suposa la interrupció temporal amb l'anterior contracte i compleix els requisits, límits i condicions que estableixen aquestes bases. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ha d'ajustar a la del nou lloguer, que ha de ser igual o inferior a l'anterior.

 

Capítol II Procediment de concessió

Article 16. Procediment

El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita pel sistema de concurrència competitiva mitjançant la comparació, en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació d'acord amb els criteris establerts.

Article 17. Sol·licituds i lloc de presentació

Les sol·licituds d'ajuda al lloguer es poden presentar de forma presencial o a través de la seu electrònica d'aquest Ajuntament, segons el model que figura a l'Annex 1, en qualsevol registre de l'Ajuntament d'Andratx o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds han d'adjuntar la documentació complementària que s'indica a l'article 19. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions que estableixen aquestes Bases i la resta de normativa aplicable. 

Article 18. Termini de presentació

Els interessats podran presentar les sol·licituds, en models normalitzats, a més de la documentació i informació requerides, de forma presencial a qualsevol registre de l'Ajuntament d'Andratx o en qualsevol dels llocs que estableix l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com per seu electrònica

(www.andratx.sedelectronica.es).

El termini de presentació de les sol·licituds és de quaranta (40) dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Article 19. Documentació necessària per a la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud d'ajuda de lloguer s'ha de presentar la documentació següent:

1. La sol·licitud en model oficial degudament emplenat. (Annex 1)

2. Documents d'identitat de cada un dels titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE, o document equivalent).

3. Documentació acreditativa d'estar a corrent de pagament de les obligacions tributàries (ATIB i AEAT), de les obligacions amb la Seguretat Social de tots els membres de la unitat de convivència. Aquesta comprovació es fa abans de dictar la resolució de concessió i, en el supòsit que hi hagi vençut el termini de validesa dels certificats expedits, en el moment en què es dicti la resolució per la qual s'ordena el pagament, serà necessari presentar novament certificat vàlid. Si de la comprovació resulta l'incompliment de les obligacions esmentades, sense més tràmits d'esmena, no es concedirà ni s'abonarà l'ajuda per incompliment dels requisits exigits.

4. Certificat del Registre de la Propietat, de cadascun dels arrendataris que figuren en el contracte de lloguer, de titularitats immobiliàries ubicades en territori espanyol. En cas de ser propietari o titular de qualsevol dret que permeti l'ús, la utilització o el gaudi d'algun habitatge a Espanya, cal acreditar la no disponibilitat per alguna de les causes que estableix l'article 6.2 a. La resta de membres de la unitat de convivència han de signar una declaració responsable que no són titulars de cap immoble ubicat en territori espanyol. (Annex 1).

5. Declaracions responsables de l'arrendatari del contracte de lloguer, que no incorre en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions; que ha de justificar en el termini establert i en la forma que correspongui; del compliment dels requisits i les condicions que van determinar la concessió de la subvenció; que ha de destinar l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual l'ha sol·licitat; que ha de comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció; que s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents; que ha d'aportar tota la informació que se li requereixi, i que no ha estat subjecte de revocació de cap dels ajuts que preveuen aquestes bases o altres plans estatals o autonòmics d'habitatge per causes imputables al sol·licitant. (Annex 2).

6. Declaracions responsables de tots els membres de la unitat de convivència que tenen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge llogat, que no tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador; que no són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador; que es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableixen les bases i la convocatòria, les quals coneixen i accepten íntegrament; i que saben que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i poden ser objecte de sanció ; així mateix, si escau, els fets s'han de posar en coneixement del Ministeri Fiscal per si poden ser constitutius d'il·lícit penal. (Annex 2).

7. Contracte de lloguer de l'habitatge:

a. En cas de contracte de lloguer en vigor, s'ha d'aportar el contracte d'arrendament on figuri expressament la referència cadastral.

b. En el cas de persones que vulguin accedir a un arrendament d'habitatge, en la sol·licitud ha de constar l'import mensual del lloguer previst i el contracte s'ha d'aportar en el termini de 30 dies des de la resolució definitiva de concessió de l'ajut, que quedarà condicionada a la seva aportació. En el cas que no ho facin, s'entén que desisteixen de la sol·licitud i es dictarà la resolució corresponent d'acord amb l'article article 21 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. Declaració responsable de veracitat de dades bancàries. (Annex 3).

8. Fotocòpia del llibre de família. (si ho hagués)

10. Fotocòpia de la Resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears, en el cas de persones amb discapacitat. (si ho hagués)

11. Documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, en el cas de dones víctimes de violència de gènere. (si ho hagués)

12. Còpia de l'IRPF de l'últim exercici de tots els membres de la unitat de convivència. Les persones que que no estiguin obligats a presentar la declaració hauran d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF, certificat de retencions i ingressos de l'empresa o empreses, i / o certificat de retencions i ingressos de l'INEM.

13. Document acreditatiu dipòsit fiança lloguer a IBAVI.

14. Model sol·licitud de transferència bancaria per a pagaments. (Annex 3).

Article 20. Esmena de la sol·licitud

D'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud presentada de l'ajuda, no reunís els requisits previstos o la documentació aportada és incompleta, s'hauria de requerir el sol·licitant perquè esmenés les deficiències detectades o presentara la documentació necessària en el termini de deu dies hàbils, i advertir que, si no complia aquest requeriment en els termes previstos, s'entendria que desisteix de la seva sol·licitud, amb una resolució prèvia, que hauria de ser dictada en els termes previstos a l'article 21 de l'esmentada llei.

Aquest requeriment d'esmena i els altres actes administratius de tràmit seran únicament objecte de publicació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.

Article 21. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajut de lloguer implica que la persona interessada autoritza l'Administració per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió dels ajuts, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i les normes que la despleguen

Article 22. Instrucció del procediment

Correspon a la Regidoria d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Andratx ser l'òrgan instructor del procediment de concessió dels ajuts que preveuen aquestes Bases. L’òrgan instructor durà a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. A aquest efecte, sense perjudici de què disposa l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'Ajuntament d'Andratx pot:

1. Requerir la persona interessada perquè aporti la documentació complementària que permeti acreditar el compliment dels requisits.

2. Dur a terme les verificacions i els controls que siguin necessaris.

Un cop transcorregut el termini per presentar les sol·licituds, esmenats els defectes i efectuades les comprovacions que es considerin necessàries, el Departament d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Andratx, a través de la Comissió Qualificadora, valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris i el procediment establert, i emetrà un informe sobre les qüestions que es deriven de les bases reguladores i de la convocatòria, on s'ha de fer constar la relació de totes les sol·licituds rebudes, amb indicació de quines s'han de concedir, denegar, no admetre a tràmit, o tenir per desistides.

Aquest informe, que incorporarà una proposta de resolució de concessió de subvencions que ha d'incloure la llista de les persones beneficiàries, la puntuació obtinguda i l'import de l'ajut, es traslladarà a la Junta de Govern Local, a efectes que aquesta resolgui el que estimi pertinent.

La proposta de resolució de concessió de la subvenció no crea cap dret a favor de la persona interessada que es proposi davant de l'Ajuntament d'Andratx, mentre no es dicti i notifiqui la resolució de concessió de l'ajut corresponent.

Comissió Qualificadora

La comissió Qualificadora estarà formada per les següents persones:

Presidència: Batlia o persona que la substitueixi

Secretari: El de la Corporació o persona que el substitueixi

Vocals:

1. Regidoria d'Urbanisme, o persona que el substitueixi

2. Cap de l’àrea d'urbanisme, o persona que la substitueixi

3. Arquitecte municipal, o persona que la substitueixi

4. Assessoria Jurídica municipal, o persona que la substitueixi

Aquesta Comissió examinarà i avaluarà les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la convocatòria, i emetrà l'informe que servirà de base a l'òrgan instructor, per elaborar la proposta de resolució provisional i definitiva

Article 23. Resolució de concessió

La Junta de Govern Local ha de dictar la resolució provisional o inicial de concessió, basant-se en la proposta de resolució.

La resolució inicial de concessió ha d'incloure tots els sol·licitants als quals s'ha concedit l'ajuda; la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i l'import que se'ls concedeix; els sol·licitants que es considera que desisteixen de la sol·licitud, i els sol·licitants als quals, tot i que compleixen les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de persona beneficiària, se'ls ha desestimat la sol·licitud perquè s'ha excedit la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria.

Si la persona interessada ha sol·licitat l'ajuda abans de signar el contracte de lloguer, s'ha de dictar una resolució condicionada a la signatura i notificar-la a la persona interessada, alhora que se li ha de requerir perquè presenti el contracte de lloguer i el certificat de convivència corresponent en el termini improrrogable de trenta dies. En el cas que no ho faci s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Període d'informació pública 10 dies i posterior resolució definitiva.

La proposta de resolució provisional serà notificada als sol·licitants atorgant un termini de deu dies per presentar al·legacions. En cas que no es presentin, la proposta de resolució provisional passarà a ser definitiva.

Examinades les al·legacions presentades per part de la comissió tècnica avaluadora, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, sent la Junta de Govern Local l'òrgan competent per resoldre-la.

La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx

Article 24. Termini i notificació

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució no pot excedir de cinc (5) mesos a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de subvenció.

Les resolucions adoptades per l'òrgan concedent s'han de notificar i publicar segons el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les disposicions concordants.

La resolució posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el plaç de dos mesos contats a partir de la publicació.

En cas de presentar recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva desestimació presumpta.

Article 25. Justificació i abonament de l'ajut

El període de justificació de l'ajuda concedida serà de l'1 al 15 d'octubre de 2019.

Durant el període de justificació de la subvenció, el beneficiari ha de presentar el justificant bancari de pagament de cada mensualitat de lloguer vençuda. En el document bancari ha de constar la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari) i de qui el rep (arrendador), l'import i el concepte, que ha d'incloure el mes a què correspon i l'habitatge objecte del lloguer.

Si el document bancari de pagament de cada mensualitat no es presenta en el termini assenyalat en l'apartat primer, el beneficiari decau en el seu dret a cobrar l'ajuda de la mensualitat no justificada, sense perjudici de percebre l'import corresponent a les mensualitats pendents que li hagin estat concedides, si compleix els requisits per al seu abonament.

La justificació parcial de la mensualitat de renda no dóna dret a cobrar l'import proporcional de la subvenció.

Article 26. Proposta i resolució de pagament

Una vegada que s'ha comprovat que el beneficiari compleix tots els requisits establerts, el tinent d'alcalde delegat d'Urbanisme previ informe tècnic emès pel Departament d'Urbanisme, ha de dictar, periòdicament, la resolució de reconeixement de l'obligació i proposta de pagament, que ha d'incloure la relació dels beneficiaris de l'ajut i l'import reconegut.

Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant els Jutjats del Contenciós-administratiu de Palma en el termini de dos mesos, ambdós comptadors des de l'endemà que es notifiqui la resolució.

Article 27. Revocació i reintegrament

L'incompliment de les obligacions que estableixen aquestes Bases o l'article 36 i 37 de la Llei 38/2003 dóna lloc a la revocació de l'ajuda i al reintegrament de les quanties percebudes pel beneficiari.

Article 28. Règim d'infraccions i sancions

Les accions i les omissions que constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions estan tipificades en els articles 56, 57 i 58 de la Llei 38/2003.

Article 29 . Impugnació

Contra aquestes bases es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant els Jutjats del Contenciós-administratiu de Palma en el termini de dos mesos, ambdós comptadors des de l'endemà que es publiquin.

Article 30. Forma de les notificacions

Les notificacions relatives a aquest procediment es duran a terme mitjançant la corresponent publicació en la seu electrònica d’aquest Ajuntament (www.andratx.sedelectronica.es) de conformitat amb l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu de les Administracions Públiques.»

 

Andratx, 24 d'abril de 2019

La Batlessa

Katia Rouarch

Documents adjunts