Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 3880
Bases i convocatòria del procediment selectiu per a cobrir, com a funcionari de carrera i mitjançant el torn restringit de promoció interna, un lloc de feina d’oficial de la Policia local (escala bàsica) vacant a la plantilla municipal de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa públic que en data 16 d´abril de 2018 s´ha dictat la següent resolució de Batlia:

“Aprovació de les bases i convocatòria del procediment selectiu per a cobrir, com a funcionari de carrera i mitjançant el torn restringit de promoció interna, un lloc de feina d’oficial de la Policia local (escala bàsica) vacant a la plantilla municipal de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

Atesa l´existència d´una plaça d’oficial de la Policia local (escala bàsica) vacant a la plantilla municipal de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar la cobertura de la qual és necessària.

Atesa la negociació de les bases que han de regir el procediment selectiu per cobrir la referida plaça la qual va tenir lloc en sessió de la Mesa de Negociació de data 11 d´abril de 2019.

Per tot el que s´ha exposat i en virtut de les facultats que em confereix l´article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, RESOLC:

Primer. Aprovar les bases i convocatòria del procediment selectiu per a cobrir, com a funcionari de carrera i mitjançant el torn restringit de promoció interna, un lloc de feina d’oficial de la Policia local (escala bàsica) vacant a la plantilla municipal de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, bases les quals es transcriuran a continuació.

Segon. Publicar la present convocatòria i bases als corresponents butlletins oficials i a la seu electrònica de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

“AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Bases i convocatòria promoció interna oficial de la policia local

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARI DE CARRERA I PEL TORN RESTRINGIT DE PROMOCIÓ INTERNA, UN LLOC DE FEINA D’OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR, MITJANÇANT EL TORN RESTRINGIT DE PROMOCIÓ INTERNA.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L’objecte de les presents bases es regular el procediment per a cobrir, com a funcionari de carrera i mitjançant el torn restringit de promoció interna, un (1) lloc de feina d’oficial de la Policia local (escala bàsica) vacant a la plantilla municipal d’aquest Ajuntament.

Característiques del llocs de feina:

· Escala: Administració especial. Subescala serveis especials.

· Classe: Policia local. Categoria oficial.

· Grup C1.

· Número de llocs de feina: 1 pel torn restringit de promoció interna.

· Titulació mínima exigida:

a) Batxiller superior o qualsevol de les equivalències amb aquest títol establertes per l’Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, pel qual s’estableixen equivalències amb els títols de batxiller regulats a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació.

b) Diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria d’oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública en vigor o actualitzat.

· Coneixements de la llengua catalana: Nivell C1.

· Procediment selectiu: concurs oposició.

SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.

Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

· Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de la policia local de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar a la categoria d’agent de la policia local.

· Haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu en la categoria d’agent de la policia local de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar com a funcionari de carrera.

· Tenir acomplerts 18 anys d’edat.

· Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies, del títol acadèmic exigit. Als únics efectes de poder concórrer a aquest procés selectiu es considerarà requisit suficient haver superat les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys.

· Estar en possessió del Diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria d’oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública en vigor o actualitzat.

· Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.

· Reunir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions competents.

· No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions de càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés als cossos o escales de personal funcionari, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el que la persona hagués estat separada o inhabilitada.

· No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

· Compromís, mitjançant declaració jurada, de portar armes i, si escau, utilitzar-les. En aquest supòsit serà d’aplicació l’establert a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Policia local de les Illes Balears i el Reglament de desplegament vigent.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l’Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de l’Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s’indica a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs, d’una fotocòpia del document nacional d’identitat i del justificant d’haver satisfet els drets d’examen que es fixen en 30 €. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista inicial dels aspirants admesos i exclosos la qual es publicarà a la seu electrònica de la web de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ella hi figurarà el núm. de DNI de les persones aspirants i, en el seu cas, la causa d’exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. Posteriorment es publicarà a la seu electrònica de la web de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la llista definitiva d´admesos i exclosos amb indicació de la causa d´exclusió. A l’esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà el lloc, data i hora de l’inici dels exercicis. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d’ofici o a petició de la part interessada.

Si algun aspirant no figurés a la llista d’admesos i exclosos, haurà de presentar-se davant del Tribunal qualificador amb la còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora per a que sigui admès provisionalment per a la realització del corresponent exercici. Amb aquest fi, el Tribunal qualificador es constituirà en sessió especial, abans de donar inici a l’exercici i en el lloc on hagi de realitzar-se el mateix, per a resoldre provisionalment les reclamacions, que mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies assenyalades. De l’acta corresponent a l’esmentada sessió es donarà compte immediata a l’Alcaldia, que resoldrà sobre l’admissió o exclusió de l’aspirant afectat, comunicant-ho al Tribunal qualificador pel seu coneixement i efectes i, si procedeix, a la persona afectada.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:

President: Un funcionari de carrera designat pel senyor Batle.

Vocal 1: Un funcionari de carrera de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar pertanyent a la policia local de les categories professionals oficial, subinspector o inspector designat pel senyor Batle.

Vocal 2: Proposat per la Direcció General d’Interior, Emergència i Justícia del Govern Balear.

Vocal 3: Proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública.

Secretari: El de la Corporació o persona en qui delegui.

Així mateix es permetrà l’assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d’un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

El Tribunal qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d’aquests no podrà ser superior al número de membres de la mateixa.

Els membres del Tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades anteriorment.

Els vocals del Tribunal hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.

Categoria del tribunal: segona.

SISENA. Inici i desenvolupament del exercicis.

Els exercicis de la fase d’oposició seran els que se detallen a les presents bases.

L’ordre d’actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure de la prova a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.

El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.

Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis a la seu electrònica de la web de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d’un exercici fins a l’inici del següent haurà de transcórrer un mínim de setanta-dues hores i un màxim de 45 dies naturals.

Els exercicis podran realitzar-se, a elecció de cada aspirant, en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.

SETENA. Fase de concurs.

La fase de concurs serà prèvia a la fase d’oposició i en cap supòsit servirà per a superar la fase d’oposició.

S’estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.

Puntuació màxima assolible: 66,40 punts

1. Curs de capacitació. Puntuació màxima: 9 punts

Només es valoraran els cursos expedits u homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), per a la qual cosa s’haurà de presentar el corresponent certificat en vigor. Es multiplicarà la puntuació del curs pel coeficient que s’indica a continuació, segons el cas:

a) Curs d’aptitud per a l’accés a la categoria d’oficial. Es valorarà multiplicant a la nota obtinguda en aquest curs el coeficient 0,5 fins a un màxim de 5 punts.

b) Curs de capacitació o aptitud d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix. Es valorarà multiplicant a la nota obtinguda en el curs el coeficient 0,4 fins a un màxim de 4 punts.

2. Valoració dels serveis prestats. Puntuació màxima: 8 punts.

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts per mes.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts per mes.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,050 punts per mes.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts per mes.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant certificació emesa pels Ajuntaments o Administracions públiques corresponents.

3. Antiguitat. Puntuació màxima: 4 punts

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant certificació emesa pels Ajuntaments o Administracions públiques corresponents.

4. Estudis acadèmics oficials. Puntuació màxima 21 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents i s’acreditarà mitjançant títol o resguard acreditatiu en anvers i revers (original o còpia acarada) o document d’homologació del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport per titulacions cursades a l’estranger.

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts fins a un màxim de 1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts fins a un màxim de 4,5 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d’1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,5 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

f) Per cada títol de doctorat: 1,5 punts fins a un màxim de 4,5 punts.

Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix, o d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per a obtenir-lo, llevat del cas del títol de doctorat, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

5. Coneixement de llengües. Puntuació màxima: 7,90 punts.

5.1. Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima 2,50 punts.

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica.

a) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2,00 punts.

b) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

Es valorarà únicament un certificat, excepció feta en el supòsit de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.

5.2. Coneixement d’altres llengües. Puntuació màxima 5,40 punts.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

 

Nivell Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Punts

 

 

 

1r curs nivell inicial

0.10

 

 

 

2n curs nivell inicial

0.20

A1

0.40

0.30

1r curs nivell elemental

0.30

A2

0.60

0.40

2n curs nivell elemental

0.40

B1

0.80

0.60

1r curs nivell mitjà

0.60

B1+

1.00

0.80

2n curs nivell mitjà

0.80

B2

1.20

1.00

1r curs nivell superior

1.00

B2+

1.40

1.20

2n curs nivell superior

1.20

C1

1.60

1.40

 

 

C2

1.80

1.60

 

 

 

Altres certificats equivalents al Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

Per un mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Cursos de formació. Puntuació màxima 12 punts.

Només es valoraran els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits i expedits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol en centres de formació acreditats i els plans de formació continua.

Respecte a la formació en línia i a distància no reglada, només serà valorada la impartida o homologada per l’EBAP o per les universitats de l’àmbit de la Unió Europea, i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears també es valoren.

Pel que fa a la valoració de la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, haurà de ser acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i els cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

6.1.1 Formació relacionada amb l’àrea professional. Puntuació màxima 4,5 punts.

Es valoren, per a cada lloc de feina, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit, ni tampoc la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

6.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de feina convocat. Puntuació màxima: 3,50 punts.

a) Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. El títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.2.1 Accions formatives no relacionades amb l’àrea professional. Puntuació màxima: 2 punts.

S’han de valorar les accions formatives que es consideren d’interès general, en concret les que estiguin relacionades amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

6.2.2 Accions formatives universitàries no oficials no relacionades amb l’àrea professional. Puntuació màxima: 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament,

ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 punts per crèdit, fins a un màxim d’1 punt. El títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

7. Reconeixements honorífics. Puntuació màxima: 3,5 punts.

Els reconeixements honorífics s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

En el supòsit de concessió d’una medalla de la comunitat autònoma i una altra de l’Ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.

Els reconeixements honorífics i les medalles concedides per un ajuntament (vàlides únicament les atorgades per l’Ajuntament ple en virtut del disposat a l’article 130.2 Decret 28/2015, de 30 d’abril) únicament es valoraran en els procediments per a accedir a un de lloc de feina  d’aquest mateix ajuntament.

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques: 0,01 punts.

8. Valoració de les proves físiques de la part d’oposició del procés selectiu per a l’accés. Puntuació màxima: 1 punt.

Només es valorarà en la fase de concurs la superació de les proves físiques d’aquells aspirants que hagin obtingut una nota igual o superior, en conjunt, a 7. A la nota obtinguda li serà multiplicat el coeficient 0,1 fins a un màxim d’1 punt.

VUITENA. Proves a realitzar a la fase d’oposició.

a) Prova d’aptitud física (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova té per objecte comprovar les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants mitjançant la realització de les proves físiques determinades a l’annex II d’aquestes bases i es qualificarà com a apte o no apte. Per a la realització d’aquesta prova, l’aspirant haurà de lliurar al Tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. La no presentació comportarà l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.

Les proves físiques s’han de superar globalment d’acord amb els barems i criteris establerts per edat i sexe a l’annex II de les bases. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; mentre que si és inferior a 5, la qualificació serà de no apte i comportarà l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.

Quedaran exempts de realització de la prova d’aptitud física aquelles persones que acreditin disposar del certificat d’aptitud física de l’EBAP en vigor.

b) Prova d’aptitud psicològica i de personalitat. (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova, que es qualificarà com a apte o no apte, consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar els nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actitud dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.

Aquesta prova constarà de dues parts:

1. Test d’aptitud. Consistirà en resoldre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que actuarà com a assessor del Tribunal qualificador. Aquest test es valorarà amb un màxim de 10 punts i la nota d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; mentre que si és inferior a 5, la qualificació serà de no apte i comportarà l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.

2. Test d’aptitud o entrevista personal amb els continguts que determini un professional de la psicologia a l’efecte d’avaluar els perfils generals i específics dels aspirants. Aquesta part (test o entrevista personal) es valorarà amb un màxim de 10 punts i la nota d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; mentre que si és inferior a 5, la qualificació serà de no apte i comportarà l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.

c) Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova, que també es qualificarà com a apte o no apte, consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) sobre coneixements del terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar i les seves ordenances La prova tindrà 20 preguntes amb quatre respostes alternatives i es realitzarà en un temps màxim de 30 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 10 punts. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; mentre que si és inferior a 5, la qualificació serà de no apte i comportarà l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.

Criteris específics de correcció:

· La prova constarà de 20 preguntes amb quatre respostes alternatives tipus test.

· Cada pregunta tindrà un valor inicial de 0,5 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (10) pel nombre total de preguntes vàlides (20).

· Les respostes incorrectes descomptaran 0,125 punts, resultat de dividir la puntuació per resposta correcta (0,50) per quatre.

· Les respostes en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

d) Prova de coneixements tipus test (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova consistirà en respondre per escrit un qüestionari amb respostes alternatives (tipus test) proposat pel tribunal qualificador en relació als temes que figuren a l’annex I de la convocatòria.

La prova tindrà 50 preguntes amb quatre respostes alternatives i es realitzarà en un temps màxim de 45 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 10 punts.

Criteris específics de correcció:

· La prova constarà de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives tipus test.

· Cada pregunta tindrà un valor inicial de 0,40 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (20) pel nombre total de preguntes vàlides (50).

· Les respostes incorrectes descomptaran 0,10 punts, resultat de dividir la puntuació per resposta correcta (0,40) per quatre.

· Les respostes en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

· Fórmula de valoració de la nota obtinguda: Q = [{A – (E/4)} * 20] / 50

Q: Nota obtinguda

A: Número de respostes encertades

E: Número de respostes incorrectes

e) Prova a desenvolupar (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova consistirà en respondre per escrit les 5 preguntes que es formulin pel Tribunal qualificador entre els temes que figuren a l’annex I de la convocatòria. Aquest exercici es realitzarà en un temps màxim de 60 minuts i es qualificarà amb un màxim de 20 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 10 punts.

Per a la correcció de la prova es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l’adequada interpretació de la normativa aplicable.

f) Prova pràctica (obligatòria i eliminatòria).

Aquesta prova consistirà en respondre per escrit (i si escau gràficament) un o més supòsits pràctics relacionats amb les matèries que figuren a l’annex I de la convocatòria. Aquest exercici es realitzarà en un temps màxim de 75 minuts i es qualificarà amb un màxim de 20 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 10 punts.

Per a la correcció de la prova es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l’adequada interpretació de la normativa aplicable.

Per a la realització d’aquesta prova els aspirants podran, en tot moment, fer ús dels textos legals, col·leccions de jurisprudència i libres de consulta dels quals vinguin proveïts (no es permetrà l’ús d’aparells electrònics per a la consulta de normativa com tablets, libres electrònics, ...). No obstant això, el Tribunal queda autoritzat per retirar als opositors els textos quan consideri que no compleixen les característiques de textos de normativa legal.

S’estableix, respecte de cada prova, un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació de les corresponents qualificacions provisionals per a presentar reclamacions respecte de les mateixes, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar les qualificacions definitives.

NOVENA. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes a la fase d’oposició i a la fase de concurs segons la següent fórmula:

Fórmula: PT = {(60/60)*o} + {(40/66,40)*c}

PT: Puntuació total.

o: Puntuació obtinguda per l’aspirant a la fase d’oposició

C: Puntuació obtinguda per l’aspirant a la fase de concurs

Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor de l´aspirant que hagi obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l’acta a la seu electrònica de la web de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d’aspirants igual al de llocs de feina convocats.

En el supòsit d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit del “curs de capacitació” i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.

Una vegada publicats els resultats definitius els aspirants proposats pel seu nomenament com a funcionaris en pràctiques disposaran de vint dies naturals, a partir de l’endemà de l’esmentada publicació a la seu electrònica de la web de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, per a presentar en el Registre general de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions exigides a la base segona per a participar a la convocatòria.

Els aspirants, que ateses les circumstàncies de la convocatòria tindran la condició de funcionari públic, estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament i únicament hauran de presentar certificació de l’Administració d’origen que acrediti la seva condició de policia local funcionari de carrera i demés  circumstàncies que constin al seu expedient personal.

Aquells aspirants que en el terme indicat, excepció feta dels casos de força major, no presentessin la documentació assenyalada no podran ser nomenats i totes les actuacions envers ells quedaran anul·lades, tenint-los per desistits al procediment selectiu, sense perjudici de la responsabilitat en que pugi haver incorregut en el supòsit de falsedat a les instàncies presentades.

DESENA. Nomenament i pressa de possessió.

Una vegada finalitzat el procés selectiu el Tribunal qualificador elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut la major puntuació i, una vegada presentada la documentació prevista a la base anterior, el Batle nomenarà a l´aspirant proposat com a oficial de policia, funcionari en pràctiques.

Una vegada realitzat el nomenament per l’òrgan competent, l´aspirant nomenat haurà de prendre possessió en el termini de trenta dies, a comptar des de el dia següent al de la notificació del nomenament. Si no pren possessió en el termini indicat sense causa justificada, quedarà en la situació administrativa de cessant.

En el supòsit de que es desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d’obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deus dies primers del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l’activitat privada abans d’iniciar l’exercici de funcions públiques.

ONZENA. Període pràctiques.

L´aspirant proposat pel tribunal un cop hagi acreditat els requisits exigits a la base segona de la convocatòria serà nomenat funcionari en pràctiques en la categoria d’oficial de policia durant un període de sis mesos, període durant el qual percebrà les retribucions corresponents a aquesta categoria.

Durant el període de pràctiques l´aspirant serà valorat mensualment per un equip tècnic de valoració integrat per l’inspector cap, un subinspector i un oficial de policia funcionaris de carrera designats per l’Alcaldia (si bé cada un puntuarà de forma independent en virtut del disposat a l’article 159.1.a del Decret 28/2015), d’acord amb els ítems relacionats a l’annex III i amb una puntuació sobre una escala de 0 a 5 punts per a cada ítem. Per obtenir la qualificació d’apte, l’aspirant haurà d’haver obtingut una puntuació igual o superior a 3 punts en cada un dels 15 ítems i una puntuació igual o superior a 2 punts en cada un dels 4 ítems restants.

Finalitzat el període de pràctiques, el cap de la policia local remetrà al president del tribunal qualificador l’informe final de valoració de l´aspirant en pràctiques, al qual s’hauran de sumar les puntuacions obtingudes per cada avaluador i es dividiran pel nombre de persones que han valorat, amb la qual cosa s’obtindrà una puntuació única que serà la nota que haurà obtingut l’aspirant.

Un cop el president del tribunal qualificador hagi obtingut l’informe final de valoració convocarà els membres del tribunal a efectes d’avaluar el resultat de les valoracions rebudes i elevarà a l’autoritat competent la llista definitiva dels aspirants declarats aptes i no aptes, el qual resoldrà i n’ordenarà la publicació.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà al següent aspirant aprovat sense plaça per ordre de puntuació per ser nomenat funcionari en pràctiques.

Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats com a funcionaris de carrera, mentre que aquells aspirants que no superin l’esmentat període perdran mitjançant resolució motivada de l’Alcaldia el dret al seu nomenament com oficials de policia funcionaris de carrera.

L’esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, podrà ser impugnada en els termes establerts a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú.

DOTZENA. Normativa aplicable.

S’aplicaran a aquestes proves selectives, d’entre d’altres, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Policia local de les Illes Balears; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refús de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la

Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de les Policies locals de les Illes i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta, els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per executar-les i els actes derivats del procés de selecció, en la forma i terminis establerts a Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú i la resta de normativa de dret administratiu que pugui resultar aplicable.

TRETZENA. Borsa de treball.

Els aspirants que hagin aprovat dues o més proves d’aquest procés selectiu sense obtenir plaça passaran a constituir, per estricte ordre de puntuació, un borsí de treball en aquest Ajuntament per cobrir, en règim interí per aplicació de l’article 41.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Policia local de les Illes Balears, les vacants, excedències i altres incidències que puguin sorgir en relació amb els llocs de feina de categoria oficial de policia, sempre que l’Ajuntament acordi aquesta cobertura per necessitats urgents del servei.

CATORZENA. Protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s’informa que les dades de caràcter personal que s’obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d’aquest Ajuntament.

Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzades, salvaguardant la identitat dels aspirants, per elaborar estadístiques internes.

 

ANNEX I. Programa de temes.

Tema 1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats: drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

Tema 4. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.

Tema 5. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d’aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

Tema 7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d’enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 11. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

Tema 12. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 13. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

Tema 17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.

Tema 18. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d’execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificadores de la responsabilitat penal.

Tema 19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L’homicidi i les formes. Les lesions.

Tema 20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l’administració pública. Delictes contra l’administració de Justicia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

Tema 21. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

Tema 22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l’ordenació del territori i l’urbanisme.

Tema 24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

Tema 25. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

Tema 26. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

Tema 27. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

Tema 28. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.

Tema 29. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

Tema 30. Lideratge d’equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l’acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

ANNEX II. Proves físiques.

Les proves físiques, seran exclusivament les que s’indiquen en aquest annex d’acord amb l’establert al Reglament de policies locals de les Illes Balears (Decret 28/2015).

1. Resistència (1.000 metres). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.

Barem homes (minuts):

Punts

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’10”

-4’00”

-4’50”

-6’10”

9

-3’20”

-4’10”

-5’00”

-6’20”

8

-3’30”

-4’20”

-5’10”

-6’30”

7

-3’40”

-4’30”

-5’20”

-6’40”

6

-3’50’’

-4’50’’

-5’35”

-6’50”

5

-4’10”

-5’00”

-5’50”

-7’10”

3

-4’25”

-5’15”

-6’00”

-7’25”

Eliminat

+4’25”

+5’15”

+6’00”

+7’25”

 

 Barem dones (minuts):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’25”

-4’15”

-5’00”

-6’25”

9

-3’35”

-4’25”

-5’05”

-6’35”

8

-3’45”

-4’35”

-5’10”

-6’45”

7

-3’55”

-4’45”

-5’35”

-6’55”

6

-4’10”

-5’00”

-5’50”

-7’10”

5

-4’25”

-5’15”

-6’05”

-7’25”

3

-4’40”

-5’30”

-6’20”

-7’40”

Eliminat

+4’40”

+5’30”

+6’20”

+7’40”

 

2. Velocitat (50 metres). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.

Barem homes (segons):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-7,50

-8,00

-8,20

-9,50

9

7,55

-8,15

-8,35

-10,00

8

-8,00

-8,30

-8,50

-10,20

7

-8,05

-8,45

-9,00

-10,30

6

-8,25

-9,00

-9,20

-10,55

5

-8,50

-9,20

-9,40

-11,05

3

-9,10

-9,40

-10,00

-11,15

Eliminat

+9,10

+9,40

+10,00

+11,15

 

Barem dones (segons):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-8,00

-8,20

-9,00

-10,00

9

-8,20

-8,35

-9,15

-10,20

8

-8,30

-8,50

-9,30

-10,50

7

-8,50

-9,00

-9,50

-11,10

6

-9,00

-9,30

-10,10

-11,45

5

-9,10

-9,50

-10,50

-12,00

3

-9,15

-10,10

-11,10

-12,15

Eliminat

+9,15

+10,10

+11,10

+12,15

 

3. Natació (50 metres) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Barem homes (segons):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-35”

-40”

-45”

-50”

9

-37”

-42”

-47”

-52”

8

-39”

-44”

-49”

-54”

7

-41”

-46”

-51”

-56”

6

-43”

-48”

-53”

-58”

5

-45”

-50”

-55”

-60”

3

-47”

-55”

-57”

-1’02”

Eliminat

+47”

+55”

+57”

+1’02”

 

Barem dones (segons):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

-40”

-45”

-50”

-55”

9

-42”

-47”

-52”

-57”

8

-44”

-49”

-54”

-59”

7

-46”

-51”

-56”

-1’01”

6

-48”

-53”

-58”

-1’03”

5

-50”

-55”

-60”

-1’05”

3

-52”

-60”

-1’02”

-1’07”

Eliminat

+52”

+60”

+1’02”

+1’07”

 

4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents.

 

Barem (homes pilota de 5 kg i dones pilota de 2 kg) (metres):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

 

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distancia amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Barem homes (metres):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

 

Barem dones (metres):

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminat

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

 

 

ANNEX III. Ítems valoració període de pràctiques.

ÍTEMS DE VALORACIÓ DEL PERÍODE DE PRÀCTIQUES

1

2

3

4

5

NA

Assistència i puntualitat

 

 

 

 

 

 

Grau d’implicació personal en la gestió del servei diari

 

 

 

 

 

 

Adequació en el tracte amb els ciutadans

 

 

 

 

 

 

Adequació en el tracte amb els comandaments superiors i altres agents

 

 

 

 

 

 

Adequació en el tracte amb els comandaments superiors i altres agents

 

 

 

 

 

 

Adequació en el tracte amb els comandaments superiors i altres agents

 

 

 

 

 

 

Coneixement demostrat de les bases teòriques, metodològiques i tècniques per l’actuació policial

 

 

 

 

 

 

Respecte als principis deontològics i d’ètica professional, com ara el respecte en el tracte, la confidencialitat, l’absència de conductes discriminatòries, etc.

 

 

 

 

 

 

Autonomia en la realització de tasques i treballs

 

 

 

 

 

 

Capacitat d’autocrítica i valoració dels propis aprenentatges

 

 

 

 

 

 

Iniciativa personal en el servei

 

 

 

 

 

 

Implicació amb els òrgans de direcció

 

 

 

 

 

 

Participació en el disseny i desenvolupament d’activitats pròpies del servei

 

 

 

 

 

 

Ajust del treball realitzat a les necessitats i realitat del Cos i a las característiques del lloc d’oficial

 

 

 

 

 

 

Utilització adequada de recursos didàctics, metodològics i normatius

 

 

 

 

 

 

Originalitat i innovació en el disseny i posada en pràctica de les activitats pròpies del lloc de treball

 

 

 

 

 

 

Capacitat de comunicació amb els agents a les seves ordres

 

 

 

 

 

 

Gestió i control del grup de treball assignat al seu comandament

 

 

 

 

 

 

Flexibilitat en l’aplicació i ajust de les intervencions realitzades

 

 

 

 

 

 

Domini dels coneixements teòrics propis de la funció policial

 

 

 

 

 

 

Observacions:

 

 

 

 

 

 

 

L’escala de valoració es situa entre la puntuació mínima d’1 (negativa) i de 5 (més positiva). En alguns casos es pot considerar que el criteri és “no avaluable” o “no aplicable”, bé perquè no hagi tingut ocasió d’observar aquesta acció o perquè no sigui aplicable en aquell moment a la funció duta a terme durant el mes. En aquest cas correspon assenyalar la columna NA. De la mateixa manera, en l’apartat d’observacions es poden incloure criteris o incidències no previstos a la taula per considerar-ho l’avaluador d’inclusió necessària.”

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i per la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Sant Llorenç des Cardassar, 17 d´abril de 2019

El batle,

Mateu Puigròs Sureda