Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 3879
Bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions per al foment de la millora de l'estètica interior i exterior dels locals comercials del municipi de Calvià 2019-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament de Calvià, conscient de la importància que té l'existència d'un teixit comercial competitiu per a l'economia del municipi, està compromès amb la realització d'actuacions que contribueixin a la modernització d'aquests locals.

D'altra banda, la recent entrada en vigor de la modificació de l'Ordenança reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visible des de la via pública en el municipi de Calvià, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears de data 20 de juliol de 2017, pot suposar per a aquest tipus de locals, la realització d'inversions per poder adaptar-se a les prescripcions previstes en la mateixa, com ara, l'adquisició d'elements que permetin la separació de les begudes alcohòliques de la resta d'articles o de cartells indicatius de l'horari de venda de les mateixes, entre d'altres.

És per tot el que hem apuntat i en desenvolupament del Pla Estratègic de Subvencions, que aquest consistori ha decidit aprovar una línia d'ajudes per subvencionar la compra d'elements que contribueixin a millorar l'estètica dels locals comercials, modernitzant, sense que perdin l'essència del negoci, així com per donar suport a l'adaptació d'aquest tipus d'establiments a l'esmentada Ordenança, el procediment de concessió és el regulat per les següents bases:

ARTICLE 1. Objecte.

1.- Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per a l'adquisició d'elements i la realització d'actuacions que contribueixin a millorar l'estètica interior i exterior dels locals comercials del terme municipal de Calvià, així com per fer front a aquelles inversions necessàries per adaptar-se a l'estipulat en la modificació de l'Ordenança reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visible des de la via pública en el municipi de Calvià, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears de data 20 de juliol de 2017, sempre que es duguin a terme en locals comercials amb una superfície màxima de 150m2, excloent les zones d'emmagatzematge.

Totes les actuacions subvencionables han de complir el que preveu la citada Ordenança, en l'Ordenança de Publicitat, així com en la resta de normativa que sigui aplicable.

2.- S'entén per elements i activitats que contribueixin a millorar l'estètica interior, entre d'altres, l'adquisició de mobiliari, expositors, pintura del local, il·luminació etc.

3.- S'entén per elements i activitats que contribueixin a millorar l'estètica exterior, entre d'altres, l'adquisició de tendals, marquesines, paravents, suports publicitaris, rètols, pintura del local, il·luminació etc.

4.- Per a l'adquisició d'elements externs o la realització d'activitats que afectin l'estètica exterior d'un edifici o unitat d'edificació, de la qual formen part diversos titulars de locals comercials, es requerirà que en el projecte hi siguin presents tots aquests locals, amb la finalitat d'aconseguir una millora de la qualitat i uniformitat dels espais exteriors.

ARTICLE 2.- Beneficiaris.

Poden ser beneficiaris les persones físiques o jurídiques titulars de la llicència d'activitat del local comercial ubicat al terme municipal de Calvià, que estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Calvià i amb la Hisenda Pública.

ARTICLE 3.- Característiques de la subvenció i crèdit pressupostari.

1.- Les ajudes econòmiques previstes tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà del 60% del Pressupost presentat (IVA exclòs), amb un màxim de sis mil euros (6.000 euros). Així mateix es considerarà subvencionable fins al 90% de l'import pagat en concepte de Taxa per a l'atorgament de llicències urbanístiques.

2.- L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria serà de setanta-cinc mil euros (75.000 €), per a les anualitats 2019-2020 corresponents a la partida pressupostària 602-43100-7700000, Pla de rehabilitació de Comerç, i es distribuirà a raó de 25.000 € per a l'anualitat 2019 i 50.000 € per a l'anualitat 2020, sense perjudici de les possibles modificacions d'anualitats que, si s'escau, puguin ser aprovades. Per tant, les anualitats quedarien distribuïdes de la següent manera:

2019

25.000,00 €

2020

50.000,00 €

ARTICLE 4. Presentació de sol·licituds.

1.- Les sol·licituds, que aniran dirigides al Departament de Comerç, podran presentar-se des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de juny de 2019, en el model normalitzat degudament emplenat previst en aquestes bases com a Annex I, en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i a través del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat, accedint des de la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do o des de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Calvià. Per a la presentació de la sol·licitud per aquest sistema l'interessat haurà de disposar de certificat digital o de sistema Cl@ve. A les sol·licituds s'adjuntarà la següent documentació:

  • Document que acrediti la identitat del sol·licitant: DNI o NIF.
  • Memòria descriptiva de les característiques dels elements o de les activitats objecte de la subvenció.
  • Documentació acreditativa de la ubicació dels elements a adquirir o de l'activitat a realitzar (pla detallat d'emplaçament, fotografies ...)
  • Pressupost detallat dels mateixos.
  • Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte bancari del sol·licitant en la qual, si escau, s'ha d'ingressar la quantitat subvencionada, que figura com a Annex II.
  • Documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les obligacions econòmiques amb la Hisenda Pública.

2.- Les sol·licituds s'han de referir a actuacions que no s'hagin executat amb anterioritat a la presentació d'aquestes sol·licituds.

3.- Per a la realització d'aquelles actuacions que requereixin llicència d'obra o comunicació prèvia hauran d'acreditar que s'han iniciat els tràmits per obtenir-la.

ARTICLE 5.- Procediment de Concessió.

1.- El procediment de concessió serà de concurrència no competitiva.

Els expedients es tramitaran atenent a l'estricte ordre de presentació de les sol·licituds i documentació completa prevista en l'article 4, fins a esgotar el crèdit pressupostari, sent l'òrgan instructor del procediment el Servei de Comerç.

Únicament es tindrà en compte la data de presentació de les sol·licituds a l'efecte de la determinació del seu ordre de tramitació, quan la documentació presentada estigui completa segons l'estipulat en l'article 4. A aquests efectes, es considerarà com a data d'entrada de l'expedient, la de l'última documentació presentada per poder considerar complet a l'efecte del citat article 4.

2.- Rebudes les sol·licituds, acompanyades de la documentació descrita a l'article 4, seran estudiades per una comissió de valoració que estarà composta pels següents membres de l'Ajuntament de Calvià i que comptaran amb veu i vot.

  • President: El Tinent de batle delegat d'Urbanisme, Economia i Comerç.
  • Secretari: El secretari de l'Ajuntament o persona en qui delegui.
  • 4 Vocals: Director general de Turisme i Comerç, el Coordinador de Comerç, un Tècnic del Servei de Comerç i un Tècnic del Servei d'Urbanisme.

3.- Un cop examinades les sol·licituds per la comissió de valoració, l'òrgan competent en matèria de Comerç emetrà una proposta de resolució, a la vista del que s'ha acordat per la mateixa, que s'elevarà a la Junta de Govern Local que acordarà la concessió de les subvencions, per a això es podran demanar tots els informes es considerin necessaris d'altres organismes, així com documentació o aclariments de la persona sol·licitant.

4.- Si la Comissió de Valoració adverteix que la sol·licitud o la documentació exigides no reuneixen els requisits que preveu l'article 4 d'aquestes bases, es requerirà als interessats perquè en el termini de 10 dies esmenin la falta o acompanyin els documents preceptius, amb indicació de que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5.- Les resolucions que acordin la concessió de la subvenció, seran notificades a les persones interessades comunicant-los el termini per a la realització de l'objecte de la subvenció així com la seva justificació.

6.- Un cop comunicat al Servei de Comerç la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació, en els termes que preveu l'article següent, la Comissió de Valoració comprovarà la seva procedència. L'òrgan competent en matèria de Comerç resoldrà sobre el pagament de la quantitat corresponent a la vista del que s'ha acordat per la Comissió de Valoració.

ARTICLE 6. Justificació de les subvencions i pagament.

La justificació de la realització de l'objecte de la subvenció s'ha de fer, per a aquelles actuacions que es realitzin durant l'any 2019, abans del dia 30 de novembre de 2019, i per a aquelles que es realitzin en l'any 2020, abans del dia 30 d'abril de 2020, mitjançant la presentació de la següent documentació:

  • Còpia de les factures expedides a nom del sol·licitant de la subvenció. L'import de les factures s'ajustarà al pressupost presentat amb la sol·licitud.
  • Fotografies i plànols, si s'escau, dels elements adquirits o de la realització de l'activitat objecte de la subvenció.
  • Qualsevol altra que el Servei de Comerç consideri necessària sol·licitar per a la correcta justificació de l'objecte de la subvenció.

ARTICLE 7. Obligacions del beneficiari.

Són obligacions del beneficiari de la subvenció:

  • Disposar dels permisos i autoritzacions que, si escau, siguin exigibles per la legislació vigent per a la realització de l'objecte de la subvenció.
  • Adquirir els elements o realitzar les activitats que van fonamentar l'atorgament de l'ajuda de conformitat amb el descrit en la memòria presentada amb la sol·licitud.
  • Destinar l'import íntegre de la subvenció a l'adquisició dels elements o a la realització de les activitats objecte de la subvenció, d'acord amb les factures presentades.
  • Aportar els documents requerits per a la seva justificació.
  • Comunicar al Servei de Comerç qualsevol variació de les condicions que van motivar la concessió de la subvenció.
  • Sotmetre a les actuacions de comprovació i inspecció que el Servei de Comerç consideri pertinents durant la tramitació del procediment.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, en tant puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
  • Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora meritat des del moment del pagament de la subvenció fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament dels mateixos, en els supòsits previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en la seva normativa de desenvolupament.

ARTICLE 8. Incompliment.

Si la documentació justificativa prevista a l'article 6 està incompleta o no compleix amb els requisits previstos en aquestes bases i en la resta de normativa aplicable o es comprova la inexactitud o falsedat dels documents aportats que van servir de base per a la concessió de la subvenció, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies aporti els documents requerits o esmeni les deficiències comunicades, assenyalant que en cas contrari, s'acordarà el reintegrament de la subvenció concedida, així com l'interès de demora corresponent.

ARTICLE 9.- Publicació i Recursos.

1.- Aquestes Bases seran publicades en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià, al web municipal, així com en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.- Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, en els termes que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o directament, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu, en els termes que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

ARTICLE 10. Normativa Aplicable.

  • Pla estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en els Pressupostos Generals de l'exercici 2019.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

ANNEX I. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L'ADQUISICIÓ D'ELEMENTS I LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS QUE CONTRIBUEIXIN A LA MILLORA DE L'ESTÈTICA INTERIOR I EXTERIOR DELS LOCALS COMERCIALS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ.

DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT

Nom o raó social:

NIF / CIF:

Domicili:

Telèfon / Fax / Direcció electrònica:

Representant:

Establiment:

CONCEPTE PEL QUAL ES SOL·LICITA LA SUBVENCIÓ

 

 

 

 

 

PRESSUPOST:

[Nom i llinatges] _________________________________________ , amb NIF ___________, que actúo en representació de _________________________________________________.

DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT,

1. La veracitat de totes les dades aportades en la sol·licitud,

2. Que el local objecte de la subvenció disposa de llicència d'activitat, de la qual sóc titular, i que disposo, si escau de la llicència d'obra o comunicació prèvia o he iniciat els tràmits oportuns per a la seva obtenció.

3. Que compleixo els requisits establerts en la normativa vigent i en la convocatòria per ser beneficiari d'aquesta subvenció i disposo de la documentació que així ho acredita.

4. Que disposo dels permisos i autoritzacions que, si escau, siguin exigibles per la legislació vigent per a la realització de l'objecte de la subvenció.

5. Que em trobo al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions i no estic sotmès a la resta de prohibicions regulades en la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa aplicable.

* Es pot comprovar la veracitat dels extrems declarats, especialment, existència de la llicència d'activitat dels locals comercials objecte de la subvenció, de la llicència d'obra o comunicació prèvia, que en el seu cas sigui exigible, així com el compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià.

De conformitat amb el que disposa el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, posem en el seu coneixement que:

1.-El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Ajuntament de Calvià, titular del CIF P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1.

2.- Les dades de contacte del delegat de protecció de dades de l'Ajuntament són: dpd@calvia.com

3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és el desenvolupament activitats per al desenvolupament comercial del municipi, concessió de subvencions , informació i estadística.

4.- La base legal per al tractament de les seves dades és el desenvolupament de les competències municipals conferides per la legislació estatal i autonòmica reguladora del règim local.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

6.- Cessions de les dades previstes: les publicacions de les concessions de subvencions previstes a la normativa d'aplicació.

7.- Podrà exercir, en els casos i forma prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat en el Servei d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans , Batle, núm. 1 (Calvià).

8.- En tot cas, pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Podeu trobar més informació al respecte a la seva pàgina web: www.aepd.es

Calvià, _____ de _____________ de 2019.

 

[signatura]

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

  • Memòria descriptiva de les característiques dels elements o de les activitats objecte de la subvenció.
  • Documentació acreditativa de la ubicació dels elements a adquirir o de l'activitat a realitzar (pla detallat d'emplaçament, fotografies ...)
  • Pressupost detallat dels mateixos.
  • DNI o NIF.
  • Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte bancari del sol·licitant en la qual, si escau, s'ha d'ingressar la quantitat subvencionada, que figura com a Annex II.
  • Documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les obligacions econòmiques amb la Hisenda Pública

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ

 

 

ANNEX II. ACREDITACIÓ DEL COMPTE BANCARI

DADES PERSONALS

 

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

 

 

 

DNI

 

 

 

VIA PÚBLICA

 

CODI POSTAL

POBLACIÓ

 

 

 

 

TELÈFON

FAX

CORREU ELECTRÒNIC

 

 

 

 

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA

 

CODI IBAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________, _____ , de _______________ de 2019.

 

DILIGÈNCIA DE CONFORMITAT

Les dades antecedentes coincideixen amb les que consten en aquesta oficina

 

Signatura de

la persona interessada

 

El director/a,

 

 

[Firma i segell]

 

 

 

 

 

De conformitat amb el que disposa el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, posem en el seu coneixement que:

1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Ajuntament de Calvià, titular del CIF P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1.

2.- Les dades de contacte del delegat de protecció de dades de l'Ajuntament són: dpd@calvia.com

3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la gestió de la comptabilitat municipal; gestió d'ingressos i despeses; gestió de proveïdors i creditors.

4.- La base legal per al tractament de les seves dades és el desenvolupament de les competències municipals conferides per la legislació estatal i autonòmica reguladora del règim local.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

6.- Cessions de les dades previstes: a la Hisenda Pública i Sindicatura de Comptes, així com a aquelles entitats bancàries o caixes d'estalvi a través de les quals la Corporació gestiona els seus pagaments.

7.- Podrà exercir, en els casos i forma prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat al Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle, núm. 1 (Calvià).

8.- En tot cas, pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Podeu trobar més informació al respecte a la seva pàgina web: www.agpd.es.

(Marqui el que correspongui)

 

EXEMPLAR PER A LA TESORERIA

 

EXEMPLAR PER A LA PERSONA INTERESSADA

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ