Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 3875
Aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística (i resolució de reclamacions formulades)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera, en la sessió extraordinària i urgent que ha tengut lloc el dia 23 d’abril de 2019, ha adoptat entre d’altres, el següent acord.

3.- PRP 2019/278. PROPOSTA DE RESOLUCIÓ DE RECLAMACIONS I APROVACIÓ DEFINITIVA DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS ADMINISTRATIUS EN MATÈRIA TURÍSTICA.

...

Sotmès a votació dels 14 membres presents (dels 17 que formen Ple de la corporació), per unanimitat, amb la següent composició i votació: el vot a favor dels 9 representants del grup polític Gent x Formentera, que formen l’equip de Govern; dels 3 representants presents del grup polític PP Formentera i dels 2 representants del grup polític Socialistes de Formentera; i sense que siguin presents els 2 representants del grup polític Compromís amb Formentera, adopta, sobre la base de la proposta transcrita, el següent

PRIMER.- INADMETRE LES RECLAMACIONS DEL GRUP POLÍTIC PP Formentera de data 1 d’abril, sobre la base de l’argumentació exposada a l’informe dels Serveis Jurídics de 12 d’abril de 2019.

SEGON- DESESTIMAR, amb caràcter principal, les al·legacions presentades per ANNA N... C.. el dia 1 d’abril de 2019 i, amb caràcter subsidiari, les del partit popular de mateixa data, en base a l’argumentació de l’informe dels Serveis Jurídics de data 12 d’abril, tot donant trasllat del resultat d'aquest acord.

TERCER.- APROVAR DEFINITIVAMENT L´ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS ADMINISTRATIUS EN MATÈRIA TURÍSTICA, amb el contingut íntegre que figura a l'annex.

QUART.- PUBLICAR L’ESMENTAT ACORD DEFINITIU AMB EL TEXT ÍNTEGRE L´ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS ADMINISTRATIUS EN MATÈRIA TURÍSTICA, al tauler d’anuncis i pàgina web de la corporació, tot entrant en vigor segons el que preveu l’article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears.

 

ANNEX

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ SERVEIS ADMINISTRATIUS EN MATÈRIA TURÍSTICA

Article 1

Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Consell estableix la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística i expedició de documents administratius, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmentat Text refós.

Article 2

Fet imposable

1.- Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa:

1. La tramitació de la declaració responsable d’inici d’activitat turística relativa a l’obertura d’establiments turístics i de comunicacions relatives a canvis de titularitat, variacions, baixes temporals, tancament i canvi d’ús, canvis de categoria d’establiments turístics i qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics, com també l’habilitació i l’expedició dels carnets i el reconeixement de qualificacions professionals de les professions turístiques reglades.

2. L’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’Administració.

3. L’emissió d’informes tècnics i l’expedició de certificats en matèria de turisme.

2.- A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.

3.- No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions de la Corporació de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realitzacions d’activitats de competència de la Corporació i la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns de domini públic del Consell, que estiguin gravades per una altra taxa o pels que exigeixi un preu públic aquest Consell Insular.

Article 3

Exempcions

La taxa s’ha d’exigir sempre que es verifiqui el fet imposable, sense cap tipus d’exempcions objectives ni subjectives.

Article 4

Subjecte passiu

Són subjectes passius d’aquesta taxa els que sol·licitin la realització d’una activitat administrativa de les descrites en el fet imposable i prestada per la conselleria competent en matèria turística o qualsevol ens dependent, o bé els que en siguin afectats o beneficiats.

Article 5

Quantia

La quota tributària d’aquesta taxa es determina per l’aplicació de les tarifes següents:

hostals, hostals residència, pensions, posades, cases d’hostes, albergs, refugis i hostatgeries

A) Allotjaments

A1.- Obertura d’establiments, variació del nombre de places, canvi de grup i/o categoria:

1. Hotels, hotel apartaments, apartaments, hostals, hostals residència, posades, pensions i establiments d’aprofitament per torns de béns immobles:750 euros fins a 30 places i 24,84 euros per cada plaça addicional.

2. Hotels rurals, albergs, refugis i hostatgeries, agroturismes i turisme d’interior, 750 euros.

3. Inici d´activitat estades turístiques en habitatges i habitatges turístics vacacionals: 300 euros.

4. Renovació d´estades turístiques a habitatges i habitatges turístics vacacionals: 150 euros

A2.- Comunicació de baixes temporals, inscripció comercialitzadors i successives modificacions, canvi d’explotadors i/o propietaris i tancaments definitius: el 30 % de la taxa prevista en el supòsit A1.

A3.- Canvi d’ús de l’establiment : el 50 % de la taxa prevista en el supòsit A1.

A4.- Canvi de denominació: 159,27 euros.

A5.- Informes de viabilitat, per establiment: 1.500 euros.

A6.- Altres informes tècnics: 41,40 euros.

A7.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

A8.- Inserció en catàleg anual i al web de promoció turística de Formentera: 101,22 euros.

B) Agències de viatges, empreses de mediació turística: agències de viatges, mediadors turístics i central de reserves

B1.- Obertura d’establiment: 414,10 euros.

B2.- Obertura d’un segon establiment i els següents, inclosos els establiments virtuals, per unitat: 152,36 euros.

B3.- Comunicació de canvi de titularitat, canvi de local o oficines: 207,05 euros.

B4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71.

B5.- Canvi de denominació: 41,40 euros.

C) Guies turístics

C1.- Habilitació i expedició del carnet, renovació i reconeixement de qualificacions professionals: 41,40 euros.

D) Oferta de restauració (restaurants, cafeteries i bars)

D1.- Obertura:

Restaurants, cafeteries i bars: 414,10 euros.

D2.- Comunicació de canvi de titularitat, o de categoria, per establiment: el 30 % de la taxa d’obertura prevista en l’apartat D1.

D3.- Informes tècnics: 41,41 euros.

D4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

D5.- Segellat de preus: 3,19 euros.

D6.- Canvi de denominació: 90,71 euros.

E) Empreses que tenen per objecte activitats d’entreteniment, recreatives, esportives, culturals o lúdiques, o totes les que tenguin una naturalesa complementària en el sector turístic

E1.- Obertura:: 414,10 euros.

E2.- Comunicació de canvi de titularitat, o de categoria, per establiment: el 30 % de la taxa d’obertura prevista en l’apartat E1.

E3.- Informes tècnics: 41,41 euros.

E4.- Visita d’inspecció a fi de comprovar el compliment de requisits turístics i/o correcció de deficiències, per establiment: 90,71 euros.

E5.- Canvi de denominació: 90,71 euros.

F) Serveis administratius en general

F1.- Expedició de certificats, informes o similars, per expedient consultat: 8,28 euros.

F2.- Qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics diferents de les exposades en els punts anteriors: 8,28 euros.

F3.- Per fotocòpia d’un plànol DIN A1: 2,05 euros.

F4.- Per fotocòpia d’un plànol DIN A0: 2,85 euros.

F5.- Models oficials d’impresos de la Conselleria de Turisme:

1. Instància de declaració responsable i/o modificació de dades:0,36 euros.

2. Relació d’habitacions: 0,36 euros.

3. Instància per a apartaments turístics: 0,36 euros.

4. Enumeració d’allotjaments: 0,36 euros.

5. Cartell de recepció per a establiments hotelers: 0,36 euros.

6. Cartell de recepció per a apartaments turístics: 0,36 euros.

7. Cartell d’habitacions per a establiments hotelers: 0,36 euros.

8. Cartell d’apartaments turístics/ques: 0,36 euros.

9. Instància per a guies turístics/ques: 0,36 euros.

10. Llibre d’Inspecció: 3,10 euros.

11. Full de Reclamació: 0,36 euros.

12. Llista oficial de preus hostaleria : 0,36 euros.

13. Carta de begudes: 0,24 euros.

14. Carta per a restaurants, cafeteries, bars, de menús, vins, tapes, gelats, entrepans, i pastisseria: 0,24 euros.

F6.- Altres documents administratius de caràcter general:

Les tarifes establertes en punt seran d’aplicació als documents administratius emesos per l’àrea de Turisme del Consell Insular de Formentera i no regulats a cap altre epígraf específic.

1. Per cada full útil, certificat emès per a qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat inferior a cinc anys: 3,56.- euros.

2. Per cada full útil, certificat, emès per qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat superior a cinc anys: 6,56.- euros.

3. Per diligència o per compulsar documents, per full: 1,24.- euros.

4. Per validació de poders: 13,28.- euros.

5. Per la consulta d’expedients a l’arxiu general, amb antiguitat inferior a cinc anys: 2,49.- euros.

6. Per la consulta d’expedients a l’arxiu general, amb antiguitat superior a cinc anys: 4,53.-euros.

7. Per fotocòpia realitzada pel Departament de l’àrea de Turisme: 0,30.- euros

Article 6

Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.

Article 7

Meritació

La taxa es merita en el moment de presentar la declaració responsable o comunicació, quan se sol·licita el servei a què es refereix el fet imposable o quan el servei es presta en els casos en què l’activitat administrativa sigui d’ofici.

Article 8

Declaració i ingrés

1.- La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació, mitjançant la fixació en el document d’una impressió, produïda per qualsevol mitjà, que permeti a la intervenció controlar en tot moment els imports cobrats.

2.- Les certificacions o documents que expedeixi l’administració del Consell en virtut d’ofici de jutjats o tribunal per tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 9

Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al disposat en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

Disposició addicional

L’actualització de les tarifes, sempre que no superin la variació de l’índex de preus al consum, s’efectuarà mitjançant els pressupostos generals anuals.

Disposició final

La present Ordenança fiscal entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i estarà en vigor fins la seva modificació o derogació expressa.

Contra l’acord present, es podrà interposar, des de l’endemà d’aquesta publicació en el BOIB, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma (Mallorca), sobre la base de l’establert en els articles 10.1.b i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa

 

Formentera, 24 d’abril de 2019.

El president del Consell Insular de Formentera

Jaume Ferrer Ribas