Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 3818
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera una plaça vacant de la categoria de subinspector o subinspectora de l'Ajuntament de Felanitx per promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 775/2019

Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 9 d’abril de 2019, es publiquen íntegrament les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera una plaça vacant de la categoria de subinspector o subinspectora de l'Ajuntament de Felanitx per promoció interna, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA UNA PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA DE SUBINSPECTOR O SUBINSPECTORA DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX PER PROMOCIÓ INTERNA

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa.

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de subinspector o subinspectora de la policia local, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2018, pel sistema de promoció interna mitjançant concurs oposició. Aquesta plaça, correspon a l'escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe subinspector/a de policia local, subgrup de classificació A2, de l'Ajuntament de Felanitx.

S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui o sigui incompatible amb la Llei 4/2013 modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de 17 de juliol, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que resulten de l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local així i la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria les ha d'aprovar l'òrgan competent segons la legislació de règim local i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol universitari de grau, diplomatura o equivalent, o haver superat tres cursos complets o el primer cicle d'una llicenciatura, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l’antiguitat que s’especifica a continuació en relació a la categoria d’origen: haver estat, com a mínim, dos anys en situació de servei actiu en la categoria d’Oficial com a funcionari de carrera de l’Ajuntament de Felanitx.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) Presentar un certificat mèdic que acrediti l’aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s’accedeixi.

f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

k) Haver abonat la taxa per drets d’examen.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 1) s’hauran d’adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.felanitx.org, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, fins que, d’acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, punt d’accés general electrònic de l’Administració i arxiu únic electrònic.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci en extracte d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat, prèvia publicació íntegra d’aquestes Bases en el BOIB. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, en la qual s’inclou una declaració responsable de que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, les persones aspirants han d’adjuntar :

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquesta base.

d) Certificat mèdic que acrediti l’aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria de subinspector o subinspectora.

e) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l’aportació del certificat de nivell __B2___ de coneixements de català.

En el cas de tenir el certificat en vigor d’aptitud física de la EBAP indicat a l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril s'haurà de presentar a l'efecte de quedar exempts de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat comptador des de la data de finalització del curs.

4. No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l’interessat ha d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d’una consulta a les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l’efecte.

El compliment dels requisits que no constin en l’expedient personal de l'ajuntament convocant hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades que s'han d'adjuntar a la sol·licitud.

5. La data de referència per complir els requisits exigits és el dia en què finalitza el termini per presentar sol·licituds.

6. Els drets d'examen per aquesta convocatòria es fixa en 15 €, d’acord amb el que preveu l’apartat “Drets d’examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l’Ajuntament de Felanitx, que s'hauran de fer efectius en el compte IBAN: ES9404872050179000022800.

7. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

8. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de la seu electrònica de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web de l’Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s’han de dur a terme en una o més sessions, i amb l’interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s’esmenin, dins d’aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/batlessa dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d’aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se’ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. El tribunal qualificador.

1. L’òrgan col·legiat de selecció és el Tribunal qualificador, i la composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s’ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

2. El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

3. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d’altri.

4. El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta:

- Titular: Sr. Joan Garcia Cortès (secretari de la Coporació)

- Suplent: Sr. Sebastià Galmés Verger (interventor municipal)

b) Vocals:

- Titular proposat per la Direcció General d’Emergències i Interior:

Sr. Miquel Quetglas Morey

- Suplent proposat per la Direcció General d’Emergències i Interior:

Sra. María Paloma Salas Garijo

- Titular proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública:

Sr. Manuel Cano Aranda

- Suplent proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública:

Sr. Manuel Prieto Jiménez

- Titular designat per l’Ajuntament:

Sr. Jaume Pericás Franco

- Suplent designat per l’Ajuntament:

Sr. Miquel Soler Cerdá

c) Un secretari o secretària:

- Titular: Sra. Francisca Xamena Nadal (funcionària de carrera)

- Suplent: Sr. Miquel Vidal Artigues (funcionari de carrera)

La vàlida constitució del Tribunal a efectes de la celebració de sessions, deliberacions i acords, requerirà l'assistència de la persona presidenta i de la persona secretària, o dels respectius suplents, i de la meitat dels seus membres.

5.El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

6. Els membres del Tribunal i els assessors s’han d’abstenir d’intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l’autoritat que els va nomenar.

L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició constarà, per aquest ordre, de les fases d'oposició i de concurs, les quals es descriuen a continuació. La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

SETENA. Proves de la fase d’oposició:

La fase d’oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.

Pel que fa a l'ordre d'actuació dels aspirants, l’Ajuntament de Felanitx s’adhereix al sorteig realitzat per la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques dia 11 d'abril de 2018, publicat en el BOE núm. 91, de 14 d'abril, d’acord amb el qual l’ordre d’actuació dels aspirants en les proves selectives de realització no conjunta s’iniciarà amb l’aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra “Ñ”. En el supòsit que no n’hi hagi cap, l’ordre d’actuació s’iniciarà per aquell aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra “O”, i així successivament.

Totes les proves d'aquesta fase són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d’ésser nomenats funcionaris en pràctiques.

Primer exercici: prova d’aptitud física

Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex 2 d’aquestes Bases). Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de la EBAP indicat a l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril resten exemptes de fer les proves físiques.

Segon exercici: prova de coneixements tipus test

Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal qualificador entre els temes que figuren en la convocatòria com a annex 3.

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

             {A-(E/4)} x 20

Q = -------------------------

                     P

  

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

Temps: 60 minuts

En cas que el Tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

Tercer exercici: prova de desenvolupament

Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria (annex 3). El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 5. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 120 minuts

Quart exercici: prova d’aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac. Aquesta prova constarà de dues parts:

  • La primera consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

  • La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics que es corresponen amb les funcions pròpies de la categoria de subinspector/a i que consistirà en respondre un test. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Cinquè exercici: prova pràctica

Consisteix a resoldre un cas pràctic d’entre els dos proposats pel Tribunal relacionat/s amb les matèries que figuren en el temari de la convocatòria (annex 3). La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 90 minuts.

VUITENA. Qualificació dels exercicis.

La qualificacions dels exercicis s’haurà de fer pública el dia que s’acordin i s’hauran de publicar en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic (ajfelanitx.eadministracio.cat) així com a la pàgina web www.felanitx.org. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Les qualificacions s’atorgaran de forma consensuada entre els membres del tribunal qualificador. En cas de no haver-hi consens en algun dels exercicis, aquest es qualificarà pels membres del tribunal qualificador en base als següents criteris:

1. Se sumaran totes les qualificacions aportades per cada membre del tribunal, després d’excloure la nota més alta i la més baixa.

2. Es calcularà la mitjana aritmètica de la suma anterior, que haurà de ser la qualificació final de l’exercici.

Relació provisional de persones aprovades i revisió d’exàmens

Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web www.felanitx.org la llista provisional de persones que l’hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de 10 dies hàbils per resoldre’n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d’oposició

Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de l'Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web www.felanitx.org la llista definitiva de persones aprovades en la fase d’oposició.

NOVENA. Fase de concurs.

La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu.

Els mèrits que s’han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l’annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex 4 d’aquestes Bases).

La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

             60            40

Pt = ——— o + ——— c

             O               C

  

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d’oposició

o: punts obtinguts en la fase d’oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d’oposició, les persones aspirants que en formin part han d’al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, segons el model de l’annex 5, els mèrits que s’indiquin en l’annex 4, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s’han d’acreditar i s’han de valorar sempre amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l’expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

DESENA. Relació d'aprovats.

Llistes d’aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web www.felanitx.org les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d’aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d’aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d’anuncis de l'Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web www.felanitx.org.

La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen Aquesta relació serà elevada a l'òrgan competent perquè l'aprovi.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'ajuntament www.felanitx.org.

Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l’òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu

Les persones aspirants disposen d’un termini de vint dies naturals des de la data de publicació de l’aprovació de la relació d’aspirants que han superat el procés selectiu per presentar en l'ajuntament els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s’han acreditat i que exigeix la convocatòria.

Concretament, han d’aportar:

- Una fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.

- Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A2 i B en vigor.

- Un certificat d’antecedents penals.

- Certificat mèdic que acrediti l’aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s’accedeixi.

- Dues fotografies mida carnet.

- Declaració jurada de no haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

- Declaració jurada del compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

- Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

L’incompliment d’aquest termini o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

ONZENA. Personal funcionari en pràctiques.

1.Els procediments selectius es completen amb la superació d’un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de subinspector o subinspectora com de la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de subinspector o subinspectora.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de subinspector o subinspectora i el tenguin degudament actualitzat, restaran exemptes de realitzar-lo.

La persona que superi el procés selectiu i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionària en pràctiques de la categoria de subinspector o subinspectora pel batle/batlessa a l'inici d'aquest període. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenat funcionari o funcionària de carrera, si escau, o obtengui la qualificació de no apte.

2. En cap cas no pot ser nomenat funcionari en pràctiques un nombre d’aspirants superior al de places convocades.

3.La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de sis mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d’acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria corresponent, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l’autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l’òrgan responsable de l’avaluació del període de pràctiques.

4. Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.

5. El tribunal qualificador elevarà al batle/batlessa la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

6. En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi.

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de subinspector o subinspectora. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

  

Felanitx, 15 d'abril de 2019

El batle

Jaume Monserrat Vaquer

  

ANNEX 1

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA

_____________________________________________, DNI núm. _______________

(nom i llinatges)

amb domicili a _______________, ___________________________________, núm.__

                    (localitat)                            (carrer, avinguda, plaça, etc.)

codi postal ________, telèfon ___________, i adreça electrònica _________________________,

respectuosament vos

E X P Ò S:

Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir com a personal funcionari de carrera una plaça vacant de la categoria de subinspector o subinspectora, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s’adjunta.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

Felanitx, ____ d___________________ de 20__

(signatura)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX

 

ANNEX 2

PROVES FÍSIQUES

Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s’indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

1. Prova d’aptitud física

Per fer aquesta prova, l’aspirant ha de lliurar al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Proves que s’han de fer:

1.1 Resistència (1.000 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Només es pot fer un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10’

-4,00’

-4,50’

-6,10’

9

-3,20’

-4,10’

-5,00’

-6,20’

8

-3,30’

-4,20’

-5,10’

-6,30’

7

-3,40’

-4,30’

-5,20’

-6,40’

6

-3,50’

-4,50’

-5,35’

-6,50’

5

-4,10’

-5,00’

-5,50’

-7,10’

3

-4,25’

-5,15’

-6,00’

-7,25’

Eliminat

+4,25’

+5,15’

+6,00’

+7,25’

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25’

-4,15’

-5,00’

-6,25’

9

-3,35’

-4,25’

-5,05’

-6,35’

8

-3,45’

-4,35’

-5,10’

-6,45’

7

-3,55’

-4,45’

-5,35’

-6,55’

6

-4,10’

-5,00’

-5,50’

-7,10’

5

-4,25’

-5,15’

-6,05’

-7,25’

3

-4,40’

-5,30’

-6,20’

-7,40’

Eliminada

+4,40’

+5,30’

+6,20’

+7,40’

1.2 Velocitat (50 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminat

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

1.3 Natació (50 m) estil lliure

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d’estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60"

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

-1,07"

Eliminada

+52’’

+1"

+1,02’’

+1,07’’

1.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg — Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

1.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

  

ANNEX 3

TEMARI

Tema 1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

Tema 4. L'acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La validesa de l'acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

Tema 5. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

Tema 6. Aspectes bàsics de la Llei de contractes del sector públic: òrgans de contractació, tipus de contractes i contractes menors. El procediment administratiu de contractació i les seves fases. Els expedients de contractació: contingut i documentació. La contractació centralitzada: la Central de Compres de la CAIB.

Tema 7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

Tema 9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 11. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 12. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.

Tema 15. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 16. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 17. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 18. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d'incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l'elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d'agents per elaborar dispositius per incidents imprevists.

Tema 19. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 20. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 21. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 22. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

Tema 24. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

Tema 26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.

Tema 27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 28. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

Tema 29. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

Tema 30. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la Seguretat Viària.

Tema 31. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l'ordenació del territori i l'urbanisme.

Tema 32. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

Tema 33. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

Tema 34. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

Tema 35. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

Tema 36. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

Tema 37. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d'una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L'avaluació de les polítiques. La metodologia de l'avaluació.

Tema 38. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l'Administració i a les policies locals. Processos de millora contínua. Sistemes de mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap a resultats.

Tema 39. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

Tema 40. La comunicació com a eina de feina. La comunicació eficaç a les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç adreçat al canvi de conductes.

  

ANNEX 4

MÈRITS

1. Valoració del curs de capacitació

1.1 Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l’accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. A la resta de categories que els sigui exigible el curs de capacitació per a l’accés és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.

1.2 Valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix només s’ha de valorar en els procediments de promoció interna, externa, mobilitat i de provisió de llocs de treball.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració per la possessió del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

2.1 Concurs per a l’ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts a) per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

2.2 Concurs en el sistema d’accés per promoció, borsí extraordinari, provisions de llocs de treball i concurs de mèrits de mobilitat d’altres categories

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0,083 punts.

3. Antiguitat

L’antiguitat com a funcionari de carrera no es valora en els procediments d’accés a la categoria de policia.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

c) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

d) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

e) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Només s’han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix .

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

5.2 Coneixements d’altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

 

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalent als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional

6.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt.

Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional

6.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora

6.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, a) ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

7. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

− Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

− Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

− Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

− Felicitacions públiques: 0,01 punts

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s’han de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.

8. Valoració de les proves físiques de la part d’oposició del concurs oposició per a l’accés

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d’1 punt.

9. Acreditació de mèrits

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta o una de superior.

b) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les g) policies locals o l’ajuntament corresponent.

  

ANNEX 5

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

 

ASPIRANT (Llinatges, nom)

NIF

CURSOS DE CAPACITACIÓ (indicar categoria i la impartició)

-

-

-

SERVEIS PRESTATS (indicar Ajuntament i mesos complets)

Ajuntaments Illes Balears:

-

-

-

-

-

Categories, cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres CCAA, policies autonòmiques o exèrcit professional:

-

-

ANTIGUITAT (indicar Ajuntament i anys complets)

Ajuntaments Illes Balears:

-

-

-

-

-

 

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS (indicar títol)

-

-

-

CONEIXEMENTS DE LLENGÜES (indicar idioma i nivell)

-

-

-

CURSOS DE FORMACIÓ (indicar la impartició, títol, hores o crèdits i el contingut de la formació)

Accions formatives relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

-

-

-

Accions formatives no relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

Formació universitària no oficial no relacionada amb l’àrea professional

-

-

-

RECONEIXEMENTS HONORÍFICS (indicar condecoració i Administració Pública que l’ha concedida)

-

-

-

-

-