Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME
Núm. 3816
Resolució de la presidenta del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per la qual s’ordena la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la modificació dels Estatuts del Consorci
Fets
En data 9 d’abril de 2019 la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics va adoptar, per unanimitat, aprovar la modificació dels Estatuts del Consorci, prèvia autorització del Consell de Govern, d’acord amb l’article 60.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Fonaments jurídics
1. L’Article 13.1.e) del Estatuts del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics preveu que correspon a la presidència del consorci coordinar l’execució de les directrius, decisions i acords de la Junta.
2. Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot l’anterior, dict la següent
RESOLUCIÓ
Únic. Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució es pot interposar recurs d’alçada davant la Junta Rectora dins els terminis establerts en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.
Palma, 15 d’abril de 2019
La presidenta del Consorci
Isabel Mª Busquets Hidalgo
ANNEX
Estatuts del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics
Capítol I
Definició i naturalesa
Article 1. Definició
1. El Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i y per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l'Illa de Mallorca canvia la seva denominació per la de Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, d'ara endavant El Consorci. És una entitat de dret públic, creada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell de Mallorca, per a la consecució de les finalitats i l'objecte que preveuen aquests Estatuts.
2. El Consorci es regeix per aquests Estatuts, està adscrit a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i podrà utilitzar l’acrònim CBAT com a denominació abreujada.
Article 2. Naturalesa
1. El Consorci té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar i pot adquirir, posseir, gravar i alienar béns de tota classe, contreure obligacions, adquirir drets i exercitar tot tipus d'accions civils, administratives i laborals, en general, en qualsevol jurisdicció.
2. La representació del Consorci com a persona jurídica, l’han d'exercir les persones i els òrgans que aquests Estatuts determinen.
3. El Consorci no té finalitats lucratives.
Article 3. Objecte i finalitats.
1. L'objecte del Consorci és el següent:
La creació i gestió d'una borsa o bosses de places que, d'acord amb l'article 91.2 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears, han d'estar integrades per l'adquisició de les següents:
- Les places corresponents a establiments o habitatges residencials objecte de comercialització turística donades de baixa definitiva per les persones titulars voluntàriament i no transmeses a un tercer, de conformitat amb la disposició addicional catorzena de la Llei 8/2012.
- Les places corresponents a establiments turístics o habitatges residencials objecte de comercialització turística donades de baixa definitiva d'ofici per l'administració competent.
- Les places corresponents a establiments turístics o a habitatges objecte de comercialització turística donades de baixa definitiva i no utilitzades en la totalitat per les persones interessades que presentin la declaració responsable d'inici d'activitat turística corresponent a un establiment d'allotjament turístic o un habitatge objecte de comercialització turística.
- Les places adquirides a particulars, si les administracions turístiques o els organismes gestors decideixen adquirir-les exercint el dret de tempteig o retracte, de conformitat amb la disposició addicional catorzena de la Llei 8/2012.
2. Les places turístiques s'han d'integrar en la borsa o bosses de manera automàtica, individualment i des de l'inici.
3. En compliment de les seves finalitats, el Consorci ha d'emetre, quan correspongui, el certificat a què es refereix article 91.3 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears.
4. Els ingressos obtinguts amb la gestió de la borsa o borses de places s'han de destinar en exclusiva a fer, de manera total o parcial, sempre en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, alguna de les activitats següents:
a) Rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d'esponjament, entre d'altres.
b) Incentivar la reconversió d'establiments d'allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tot cas, ha de preservar el medi ambient.
c) Fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que persegueixi la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l'oferta turística de l'illa de Mallorca.
d) Desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l'oferta turística.
e) Impulsar projectes d'investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (R+D+I) que tinguin relació amb l'àmbit turístic.
f) Dur a efecte qualssevol altres activitats amb els objectius de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la seva competitivitat, de diversificar i desestacionalitzar l'oferta i de consolidar la posició de lideratge en matèria turística.
La Junta Rectora ha de seleccionar les activitats i els projectes que vulguin desenvolupar-se i pot sol·licitar l'opinió de les entitats, les persones i els organismes assessors i/o tècnics que consideri oportú.
El Consorci ha de vigilar que totes les activitats i projectes que directament o indirectament dugui a terme compleixin la normativa vigent i respectin els legítims drets socials i laborals dels treballadors.
Article 4. Funcions
El Consorci ha d'exercir les següents funcions:
a) Seleccionar les activitats i els projectes que vulguin desenvolupar-se per al compliment dels seus fins, sol·licitant, si escau, l'opinió de les entitats, les persones i els organismes assessors i/o tècnics que consideri oportú.
b) Vigilar que totes les activitats i projectes que, directament o indirectament, dugui a terme compleixin la normativa vigent i respectin els legítims drets socials i laborals dels treballadors.
c) Emetre, quan correspongui, el certificat a què es refereix article 91.3 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears.
d) El Consorci exercirà les funcions i actuacions que li siguin encomanades per la entitats que l'integren directament, o bé, mitjançant les entitats o organismes dependents, amb competències i funcions en la matèria, en el marc de l'article 11 de la Llei 40 / 2015, comandes que no podran tenir per objecte prestacions pròpies dels contractes regulats en la legislació de contractes de sector públic.
Article 5. Domicili
1. L'àmbit territorial del Consorci és l'illa de Mallorca. Té la seu a les dependències de la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme, al carrer Montenegro, 5, de Palma.
2. Per acord de la Junta Rectora es pot variar el domicili oficial esmentat.
Article 6. Dissolució
1. El Consorci es pot dissoldre:
a) Per acord del Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell de Mallorca.
b) Pel compliment de les finalitats per les quals va ser creat.
c) Per impossibilitat legal o material d'assolir els seus objectius.
d) Per transformació del Consorci en una altra entitat, després de l'acord previ unànime dels seus membres.
2. Pel que fa al procediment de dissolució, s'estarà al que disposa l'article 127 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
3. La Junta Rectora del Consorci podrá acordar, amb el vot favorable de dos terços dels seus membres, la cessió global d’actius i passius a una altra entitat ja existent del sector públic jurídicament adequada amb la finalitat de mantener la continuïtat de l’activitat i assolir els objectius del consorci que s’extingeix. La cessió global d’actius i passius implicarà l’extinció sense liquidació del consorci.
Capítol II
Membres del Consorci
Article 7. Membres del Consorci
Són membres del Consorci l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Consell Insular de Mallorca, la Federació Hotelera de Mallorca (FEHM), l'Agrupació de Cadenes Hoteleres de Balears (ACH), l'Associació d'Apartaments i Habitatges de Lloguer de Temporada d'Balears (HABTUR), la Federació Estatal de Treballadors de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la Unió General de Treballadors (UGT) i la Federació Estatal de Comerç, Hostaleria i Turisme de Comissions Obreres (CCOO).
Article 8. Separació dels membres
1. Els membres del Consorci podran separar-se'n en qualsevol moment. El dret de separació s'ha d'exercir mitjançant escrit adreçat a la Junta Rectora.
2. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci llevat que la resta dels seus membres acordin la seva continuïtat i segueixin romanent en el consorci, almenys, dues administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents de més d'una Administració.
3. Quan l'exercici del dret de separació no comporti la dissolució del consorci s'aplicaran les següents regles:
Es calcularà la quota de separació que correspongui a qui exerceixi el seu dret de separació, d'acord amb la participació que li hagués correspost en el saldo resultant del patrimoni net, d'haver tingut lloc la liquidació, tenint en compte el criteri de repartiment que disposen els Estatuts.
Es considera quota de separació la que li hauria correspost en la liquidació. En defecte de determinació de la quota de liquidació s'han de tenir en compte, tant el percentatge de les aportacions al fons patrimonial del consorci que hagi efectuat qui exerceix el dret de separació, com el finançament concedit cada any. Els membres de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que se separin del Consorci, únicament podran rebre quotes de separació que estiguin integrades per part dels recursos aportats por ells al Consorci.
Si el membre del Consorci que se separa no ha realitzat aportacions per no estar obligat a això, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, si és el cas, hagués rebut durant el temps que ha pertangut al consorci.
S'ha d'acordar pel Consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa.
L'efectiva separació del Consorci es produirà una vegada determinada la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, o un cop s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa.
Capítol III
organització
Article 9. Òrgans
El Consorci té els òrgans de direcció següents:
a) Òrgan de govern de caràcter col·legiat:
- La Junta Rectora
b) Òrgans de govern de caràcter unipersonal
- La Presidència
- La Vicepresidència
- La Secretaria
Article 10. Composició de la Junta Rectora
1. La Junta Rectora és l'òrgan superior del Consorci i està formada per:
- La persona que ocupa la Presidència, amb veu i vot, que és la persona titular de la Conselleria competent en matèria de Turisme, o la persona que aquesta designi d'entre els òrgans directius de la conselleria competent en matèria de Turisme.
- La persona que ocupa la Vicepresidència, amb veu i vot, que és la persona titular de la direcció general competent en matèria de Turisme.
Els vocals, amb veu i vot, els quals exerceixen les representacions següents:
- Quatre en representació de la conselleria competent en matèria de Turisme, designats per la persona titular.
- Un en representació de la conselleria competent en matèria d'Hisenda i Pressuposts, designats per la persona titular.
- Un en representació de la conselleria competent en matèria d’Ordenació del Territori, designats per la persona titular.
- Un en representació del Consell Insular de Mallorca, designat per la persona que ocupa la presidència.
- Dos en representació de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM).
- Un en representació de l'Agrupació de Cadenes Hoteleres (ACH).
- Un en representació de l'Associació d'Apartaments i Habitatges de Lloguer de Temporada de Balears (HABTUR).
- Un en representació de la Federació Estatal de Treballadors de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la Unió General de Treballadors (UGT).
- Un en representació de la Federació Estatal de Comerç, Hostaleria i Turisme de Comissions Obreres (CCOO).
- Un en representació de la Direcció de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb veu i sense vot.
2. La persona que ocupa la Presidència de la Junta Rectora, a més de nomenar els vocals, ha de designar i nomenar la persona que assistirà a les reunions de la Junta Rectora com a persona responsable de la secretaria del Consorci d'entre tècnics de la conselleria competent en matèria de Turisme o dels seus ens adscrits amb competències en matèria de Turisme. La persona titular de la Secretaria haurà fer les convocatòries d'aquest òrgan seguint les instruccions de la persona titular de la Presidència, preparar les sessions, aixecar acta i donar fe dels acords que es prenguin.
3. La Junta Rectora del Consorci pot acordar la presència en les seves reunions dels ajuntaments, amb veu i vot, i sense que això signifiqui que es consideren membres de la mateixa, però únicament en relació amb els projectes o actuacions que es desenvolupin en el àmbit territorial del municipi corresponent.
Article 11. Funcions de la Junta Rectora
1. Correspon a la Junta Rectora, a més de la resta de funcions establertes en aquests Estatuts:
a) Aprovar el pla anual d'actuació.
b) Aprovar l’avanprojecte de pressupost anual.
c) Aprovar la memòria anual d'activitats.
d) Aprovar la liquidació de comptes i el compte general.
e) Aprovar la censura de comptes.
f) Aprovar el dret de separació dels membres y acordar l'expulsió dels membres que contradiguin els objectius i els interessos del Consorci.
g) Desenvolupar la gestió econòmica i administrativa del Consorci.
h) Modificar els Estatuts.
i) Transformar el Consorci en una altra entitat.
j) Dissoldre el Consorci amb la consegüent liquidació, si escau.
k) Acordar les mesures pertinents per a l'administració dels béns i els drets del Consorci, així com l'adquisició, la venda, la permuta, l'arrendament, la cessió, gratuïta o onerosa, i el gravamen d'aquests i, en general, tots aquells negocis jurídics que siguin convenients per a la realització dels seus objectius i sempre que es refereixin a actes de disposició del patrimoni del Consorci, en els termes que preveu la normativa que sigui aplicable.
l) Exercitar les accions judicials o administratives que corresponguin al Consorci.
m) Aprovar la plantilla del personal del Consorci, com també els criteris de selecció, admissió i retribució d'aquest, de conformitat amb la legislació aplicable en la matèria.
n) Acordar la formalització d'operacions de crèdit i endeutament, tant en títols com en operacions de crèdit, i altres operacions financeres per al finançament adequat de les seves activitats.
o) Acordar la cessió de l'actiu i passiu del consorci a una altra entitat del sector públic.
p) Aprovar la convocatòria de selecció de projectes a finançar amb càrrec als fons del consorci i seleccionar els projectes.
q) Resoldre els recursos potestatius de reposició contra els seus propis actes i els recursos d’alçada contra els actes del vicepresident.
r) Modificar el domicili del Consorci.
2.La junta Rectora pot delegar les seves funcions en la presidència, llevat de les corresponents als apartats f, h, i, j i o.
Article 12. Funcions de la persona que ocupa la Presidència
1. Correspon a la persona que ocupa la Presidència del Consorci:
a) Exercir la més alta representació del Consorci en tots els àmbits, amb els poders més amplis i amb la possibilitat d'emprendre, en circumstàncies especials o per raons d'urgència, accions legals en defensa dels drets o dels interessos del Consorci. La persona que ocupa la presidència, posteriorment, ha de retre comptes a la Junta Rectora dels actes realitzats en virtut d'aquesta facultat, perquè aquesta els ratifiqui. No pot prendre decisions de les quals es puguin derivar conseqüències econòmiques sense el consentiment exprés de la Junta Rectora.
b) Organitzar els serveis i l'alta direcció i inspecció del funcionament del Consorci.
c) Convocar les reunions de la Junta Rectora, fixar l'ordre del dia i presidir, dirigir, aixecar les sessions i dirimir els empats amb el vot de qualitat.
d) Donar el vistiplau als actes i als certificats dels acords adoptats per la Junta Rectora.
e) Coordinar l'execució de les directrius, decisions i acords adoptats per la Junta.
f) Aprovar i firmar en nom del Consorci qualsevol tipus d'acte, contracte o conveni que formalitzi el Consorci per al desenvolupament de les seves activitats.
g) En general, totes les altres funcions i responsabilitats que es corresponguin amb la gestió del Consorci o que estiguin atribuïdes al gerent per la legislació del sector públic.
h) Exercir aquelles funcions que li delegui la Junta Rectora, llevat de les corresponents als apartats f, h, i, j i o de l’article 11.
i) Ser l'òrgan de contractació del Consorci i signar els contractes derivats de procediments de licitació.
j) Autoritzar i disposar les despeses, reconèixer l'obligació i proposar els pagaments de l'ens, prèvia autorització dels òrgans competents per raó de la quantia.
k) Dirigir, si escau, al personal de l'ens.
l) Exercir la potestat de revisió d’ofici del acords del Consorci
m) Aprovar els plecs que han de regir la contractació.
2. En cas de malaltia, absència, vacant o qualsevol altra impossibilitat, la persona que ocupa la Vicepresidència, o un representant en el Consorci de la conselleria competent en matèria de Turisme ha de substituir la persona que ocupa la Presidència.
3. La persona que ocupa la Presidència pot delegar les seves funcions, en tot o en part, amb caràcter permanent o temporal, en la persona que ocupa la Vicepresidència o a les persones que designi d'entre els vocals representants de la Conselleria d'Innovació, Investigació i Turisme, llevat d'aquelles a les quals es refereix l'apartat h del punt 1 d'aquest article, i les que l'apartat a, també del punt 1, estableix per circumstàncies especials o per raons d'urgència.
Capítol IV
Règim funcional
Article 13 Funcions de la persona que ocupa la vicepresidència.
1. El vicepresident assumeix les funcions que, en el seu cas, li delegui el president, llevat d’aquelles a les quals es refereix l’apartat h) del punt 1 de l’article 12 y les que l’apartat a) del punt 1 del mateix article estableix per circumstàncies especials o per raons d’urgència.
2. Els actes administratius del vicepresident no exhaureixen la via administrativa, i són susceptibles de recurs d’alçada davant de la Junta Rectora en el termini i forma prevists en la legislació vigent.
Article 14 Funcions de la persona que ocupa la Secretaria
La persona titular de la secretaria exerceix les funcions que la legislació vigent atribueix als Secretaris dels òrgans col·legiats, entre elles, fer les convocatòries de la Junta Rectora seguint les instruccions de la persona titular de la Presidència, preparar les sessions, aixecar acta i donar fe dels acords que es prenguin.
Article 15. Règim jurídic
1. Aquest Consorci és una entitat de dret públic que pot exercir les potestats necessàries per al compliment dels seus fins, excepte la potestat expropiatòria, i es regeix pel que estableixen la llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per la resta de normativa estatal i autonòmica que li sigui d'aplicació.
2. Posaran fi a la via administrativa els actes dictats per la Junta Rectora i la Presidència del Consorci.
Article 16. Règim de personal
El personal al servei del Consorci podrà ser funcionari o laboral i hi haurà de procedir exclusivament de les administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella.
Excepcionalment, quan no sigui possible comptar amb personal procedent de les administracions participants en el consorci en atenció a la singularitat de les funcions a exercir, l'òrgan competent de l'Administració a la qual s'adscrigui el Consorci, podrà autoritzar la contractació directa de personal per part del Consorci per a l’exercici d'aquestes funcions, tenint en compte la legislació vigent en la matèria i els informes exigits per aquesta.
Article 17. Règim de contractació
1. El règim de contractació del Consorci és el que preveu la legislació de contractació pública vigent.
2. La composició de la Mesa de Contractació es determinarà per acord de la Junta Rectora.
Article 18. Sessions de la Junta Rectora
1. La Junta Rectora s'ha de reunir en sessió ordinària tres cops l'any.
2. També s'ha de reunir, amb caràcter extraordinari, sempre que sigui convocada a iniciativa de la persona que ocupa la Presidència o a petició de, com a mínim, la meitat dels representants dels membres que tenen dret a vot.
Article 19. Convocatòria, funcionament i adopció d'acords
1. El règim de convocatòria, funcionament i adopció d'acords és el que estableixen amb caràcter general per als òrgans col·legiats els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Això no obstant, cal el vot favorable de la meitat més un dels membres amb dret a vot perquè siguin vàlids els acords que s'adoptin sobre les matèries següents:
a) Modificació dels Estatuts.
b) Integració, adhesió o separació dels membres del Consorci.
c) Aprovació del pressupost anual.
d) Operacions d'endeutament.
En el no previst respecte al règim de convocatòria, funcionament i adopció d'acords en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, és aplicable, amb caràcter supletori, el règim que estableix l'article 19 de l'esmentada Llei.
2. La modificació d'aquests Estatuts que impliqui una alteració substancial dels mateixos, entenent com a tal aquella que afecti a l'article 2 (Naturalesa) o a l'article 3 (Objecte), així com els acords a què es refereixen les lletres b i c de l'apartat anterior, requerirà, a més, la ratificació de les entitats que siguin membres del Consorci amb dret a vot a la Junta Rectora que hagin votat a favor.
3. Per als acords de la Junta Rectora relatius a la liquidació del Consorci, serà necessari el vot favorable de tots els membres representants d’administracions públiques amb dret a vot en aquesta Junta i la ratificació d’aquestes. Pel que fa a la dissolució, s'estarà al que estableix l'article 6 d'aquests Estatuts i també serà necessària la ratificació de les entitats abans esmentades.
Article 20. Mitjans per a la gestió del Consorci
Qualsevol de les entitats consorciades, així com els seus ens adscrits, pot dur a terme, mitjançant conveni signat a l'efecte, la gestió humana, tècnica, econòmica i administrativa necessària per al desenvolupament de les activitats del Consorci i el compliment dels seus objectius, sense perjudici que aquest pugui desenvolupar la gestió a través de mitjans propis.
En el marc de les seves finalitats, el Consorci pot rebre encàrrecs per a activitats de prestació, gestió de serveis o producció de béns d'interès públic susceptibles de contraprestació.
El Consorci pot rebre encomanes de gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma o de la resta d'administracions públiques, així com de tots els ens instrumentals d'aquestes administracions, per raons d'eficàcia o quan qui fa l'encàrrec no té els mitjans necessaris per dur-les a terme, a fi de dur a terme prestacions o activitats de caràcter material, tècnic o de serveis, alienes a l'àmbit de la legislació de contractes, relacionats amb les funcions pròpies del Consorci, d'acord amb l'article 11 de la Llei 40/2015 i l'article 30 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Capítol V
Règim financer
Article 21. Recursos del Consorci
1. Per a la realització dels seus objectius i la finalitat institucional el Consorci disposa dels recursos següents:
a) Les aportacions dels seus membres.
b) Les subvencions, aportacions, ajudes o donacions de qualsevol tipus que concedeixin a favor seu organismes, entitats, empreses o persones, físiques o jurídiques, públiques o privades.
c) Els productes, les vendes o els increments derivats de la gestió patrimonial.
d) Els ingressos procedents d'activitats i dels preus, les tarifes o els cànons que s'estableixin per la prestació dels seus serveis.
e) Les participacions o ingressos que procedeixin dels convenis o concerts que estableixin amb qualssevol organismes, entitats, empreses o persones, físiques o jurídiques, públiques o privades.
f) Els productes que obtenguin de les transaccions que el Consorci realitzi en l'exercici de les seves funcions, així com de les operacions econòmiques i financeres de qualsevol tipus en què intervingui.
g) Els emprèstits i deutes que pugui emetre, així com els crèdits i altres operacions financeres d'endeutament de qualsevol tipus que pugui concertar amb entitats financeres, bancàries i, en general, de crèdit, tant nacionals com estrangeres, d'acord amb les Lleis 7/2010, de 21 de juliol i 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma.
h) Qualssevol altres recursos no establerts en els paràgrafs anteriors.
2. En el cas que les entitats consorciades incompleixin els seus compromisos de finançament o de qualsevol altre tipus, el Consorci ha de revisar el pla anual d'actuació per ajustar-lo, d'acord amb els recursos efectius de l'entitat.
Així mateix, d'acord amb el que preveu l'article 58.5 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no està obligada a fer l'aportació al finançament a què es va comprometre en relació amb l'exercici en curs si qualsevol de la resta de membres del Consorci no efectua totes les seves aportacions dineràries corresponents als exercicis anteriors a què venien obligats.
3. Amb caràcter previ a la realització d'activitats pressupostades, el Consorci ha de comptar amb les aportacions compromeses per a la seva execució, acreditant degudament en el procediment corresponent.
Article 22. Patrimoni assignat i règim patrimonial
1. El patrimoni del Consorci està constituït pels béns de qualsevol tipus que adquireixi en el curs de la seva gestió o que li adscriguin els seus membres o qualsevol organisme, entitat, empresa o, en general, persona física o jurídica, pública o privada.
2. El règim patrimonial del Consorci és, d'acord amb l'article 25.1 de la Llei 7/2010, el qual es preveu en la legislació sobre patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com la seva normativa de desenvolupament
Article 23. Règim pressupostari, de control i de comptabilitat
El règim pressupostari, econòmic i financer, de comptabilitat, intervenció i control del Consorci és el que preveu la Llei 7/2010, de 21 de juliol, de sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la Llei 14/2014 , de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Disposició final
Traspàs de les funcions i serveis per a l'exercici de les competències en matèria d'ordenació turística al Consell de Mallorca
En el decret de traspàs de funcions i serveis al Consell de Mallorca per a l'exercici de les competències en matèria d'ordenació turística que estableix l'article 70.3 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, ha de fixar-se la nova composició de la Junta Rectora de l Consorci i aquesta ha de dur a terme, amb els tràmits que siguin procedents, la modificació dels Estatuts corresponent a la nova situació competencial.