Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 3810
Aprovació de les bases i convocatòria per a la concessió de subvencions de comerç en el municipi de Santa Eulària des Riu per a l'any 2019
EXTRACTE DE L'ACORD DE JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU DE DATA 12 D’ABRIL DE 2019, PEL QUAL S'APROVEN LES BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE COMERÇ EN EL MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA DES RIU PER A L'ANY 2019.
BDNS (Identif.): 450464
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index).
Primer. Beneficiaris i requisits.
Els beneficiaris poden ser persones físiques o jurídiques amb activitat mercantil que iniciïn o siguin titulars d'una activitat comercial a peu de carrer, situats en els centres urbans del municipi de Santa Eulària des Riu.
1. Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites.
2. Que la seva activitat se circumscrigui al municipi de Santa Eulària des Riu.
3. No tenir deutes en període executiu de pagament amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, tret que les mateixes estiguessin degudament garantides.
4. Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
5. Que no estiguin culpables en alguna de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els establerts en l'article 10 del Text Refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
6. Les persones físiques o jurídiques que iniciïn una activitat comercial, sempre que prèviament a la resolució de la subvenció hagin comunicat a l'Ajuntament l'alta de l'activitat econòmica en aquest municipi.
7. Que els establiments estiguin situats a peu de carrer.
8. Que els establiments estiguin oberts almenys durant 9 mesos a l'any.
9. Que siguin microempreses i petites empreses comercials:
a. Microempreses: entenem com a tal la que ocupi a menys de 10 persones i el volum de les quals de negoci anual o el balanç general dels quals anual no superi els 2 milions d'euros.
b. Petites empreses comercials: entenem com a tal la que ocupi menys de 50 persones i el volum de les quals de negoci anual o el balanç general dels quals anual no superi els 10 milions d'euros.
c. Que la superfície comercial de l'establiment no superi els 500 metres quadrats de superfície de venda.
d. Que no estigui vinculada o participada en més d'un 25% per empreses que no reuneixin algun dels requisits anteriorment exposat.
10. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d'aquestes denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Queden exclosos:
Segon. Objecte i àmbit de l’aplicació.
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a fomentar la implantació, la modernització, i la innovació de les microempreses i petites empreses comercials, situades en el terme municipal de Santa Eulària des Riu, dins dels límits pressupostaris previstos, en règim de concurrència competitiva, segons estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tercer. Bases reguladores.
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2019, aprovats inicialment pel ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 3 de desembre de 2018 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.004 del 08/01/2019.
Quart. Crèdits pressupostaris.
El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 50.000 € que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària: 4331-77000 Transferències a Empreses Privades del pressupost 2019.
L'import màxim de subvenció que es pot atorgar per a cada sol·licitud és del 80% del cost total de l'actuació subvencionada amb un màxim de 2.300,00 € (IVA no inclòs).
Cinquè. Termes i lloc de presentació.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà des de l'endemà a la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria per part de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) fins al 30 de setembre de 2019.
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, o bé a través d'alguna de les formes autoritzades en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària.
Les sol·licituds es formularan mitjançant un model de sol·licitud d'ajuda econòmica (document model d'instància general de l'Ajuntament, disponible en la pàgina web municipal) i memòria descriptiva del projecte.
El model de sol·licitud es pot descarregar en el següent enllaç:
http://www.santaeulalia.net/images/impresos/modelo_instancia_ayto.pdf.
La sol·licitud podrà incloure una o més despeses subvencionables per a un o més locals propietat del beneficiari. Només s'admetrà una sol·licitud per beneficiari, no se subvencionarà la mateixa despesa per a un mateix local, encara que la presentin dos beneficiaris diferents.
Cada sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
1. Acreditació de la identitat del sol·licitant:
a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia compulsada del seu DNI/NIF.
b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia compulsada del Número d'Identificació Fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. El representant aportarà còpia compulsada del seu DNI/NIF.
2. Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que poguessin existir, si escau.
3. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per a acreditar aquesta situació presentar model 036, 037 Hisenda.
4. ANNEX I. Certificacions originals de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, expedides per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i la Tresoreria de la Seguretat Social o autorització expressa per a sol·licitar els certificats tributaris i de Seguretat Social en nom del sol·licitant.
5. ANNEX II. Certificat que no ser culpables en alguna de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els establerts en l'article 10 del Text Refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
6. ANNEX III. Declaració responsable de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les obtingudes en un futur.
7. Per a acreditar que l'empresa sigui microempresa o petita empresa (punt 6.9) és necessari aportar TC2 i còpia compulsada dels últims comptes anuals presentades al registre mercantil i/o impost de societats per a les entitats amb personalitat jurídica, última declaració de la renda per als autònoms.
8. Que els establiments estiguin oberts almenys 9 mesos a l'any. Per a acreditar aquest punt és necessari aportar un certificat Hisenda model 036, 037 de l'any 2019.
9. Compte justificatiu de la inversió realitzada:
a. ANNEX IV. Model de declaració de l'exactitud de les dades i compromís de tenir a la disposició de l'ajuntament la documentació necessària.
b. ANNEX V. Declaració responsable de veracitat de dades i relació detallada de les factures aportades, amb identificació del número de factura, nom fiscal i número d'identificació fiscal (NIF) del creditor, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament.
c. Factures originals o còpia compulsada de la inversió realitzada. Les factures hauran de reunir els següents requisits: número de la factura, data, dades identificatives de l'expedidor (nom, cognoms, denominació o raó social), dades identificatives del destinatari (l'entitat executant del projecte al qual s'imputa la despesa), descripció detallada, preu sense IVA, IVA corresponent i preu amb IVA, lloc i data d'emissió i pagament, signatura i segell de l'emissor de la factura en la qual figuri la recepció dels fons i forma de pagament de la factura (comptat, xec o transferència). La descripció dels béns o serveis que es facturen ha de ser clara i precisa i ha de permetre apreciar la vinculació al projecte.
No s'admetran factures que no s'ajustin als requisits establerts en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s'admetran factures justificatives inferiors a 50 € (IVA inclòs).
Es considerarà despesa subvencionable aquella que hagi estat efectivament realitzada i pagada en el període subvencionable comprès entre el 01 de novembre de 2018 i el 30 de setembre de 2019.
d. Justificació de pagament:
Cada factura anirà unida al seu corresponent justificant de pagament. Totes les factures aniran degudament ordenades.
El pagament de les factures s'acreditarà mitjançant justificants de pagament realitzats a través d'entitat financera. Aquests documents contindran:
Data del pagament.
Identificació del beneficiari del pagament i del ordenant d'aquest. L'ordenant del pagament ha de ser el beneficiari de l'ajuda (coincidència del NIF i denominació social).
Concepte en què s'ordena el pagament, amb remissió al número o números de factura que correspon.
Si el document de pagament com a tal no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació completaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
No s'admetran com a justificants els obtinguts a través d'Internet si no estan validats per l'entitat bancària o disposen de codis per a la seva verificació per tercers en el portal d'aquesta entitat bancària.
En el cas que el pagament es realitzi a través d'un document de gir haurà de presentar-se, a més de fotocòpia d'aquest, l'extracte de moviments bancaris acreditatiu de la sortida material de fons.
En cap cas s'acceptaran com a documents justificatius xecs al portador.
No obstant això, si l'import de la factura, o l'import de diverses factures d'un mateix proveïdor, no supera els 1000 € (IVA inclòs), el pagament es podrà justificar amb l'expressió “Rebut” o “Pagat” inserida en la mateixa factura i el segell o signatura de l'expenedor de la factura.
En totes les línies, no s'admetrà com a forma de pagament de la inversió la realitzada a través de contracte d'arrendament financer, lísing, renting o qualsevol altre de naturalesa anàloga.
10. Per a acreditar la ubicació de l'establiment a peu de carrer (Punt 6.7) adjuntar fotografies de la façana del comerç.
11. Memòria descriptiva i memòria gràfica (fotografies de les inversions realitzades).
12. Certificat en el cas de tenir implantada la norma UNEIX 175001.
13. En el cas de comercialitzar productes de “comerç just” presentar memòria gràfica (fotografies) d'aquells productes amb etiquetatge visible de “comerç just” o factura de compra de productes en la qual s'indiqui que s'acrediten com a “comerç just”.
14. Per a acreditar el temps que una empresa o comerç que estigui implantada/o de forma ininterrompuda i amb la mateixa activitat es justificarà mitjançant l'aportació de fotocòpia de llicència d'obertura, alta IAE, una altra documentació que ho acredita de forma fefaent per als casos de locals amb implantació igual o superior als 15 anys.
15. En el cas de ser un comerç de nova creació, s'acreditarà mitjançant la presentació de la data d'alta IAE i que la sol·licitud de la llicència d'obertura sigui dins de l'any 2018 (inici de facturació).
16. En el cas de tenir un o més treballadors amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% aportar contracte de treball.
17. Els comerços que pertanyin a una associació de comerciants poden acreditar-ho mitjançant certificat expedit pel president/a de l'associació en el qual consti pertànyer a aquesta associació i estar al corrent del pagament de les quotes.
18. ANNEX II. Declaració responsable del sol·licitant de no haver estat mai sancionat o condemnat en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
19. Certificat de dades bancàries del sol·licitant emès per l'entitat bancària.
Amb independència de la documentació assenyalada, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en tot moment la documentació original o informació complementària que es consideri per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases reguladores.
Ajuntament de Santa Eulària des Riu (data signatura electrònica: 24.04.19)
L’Alcalde
Vicente Marí Torres