Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 3761
Resolució en relació amb la modificació de la convocatòria d’ajuts de minimis al fons d’activitats musicals 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.):  428305

El 15 d’abril de 2019, el vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports ha dictat la resolució que transcric, literalment, a continuació:

«Antecedents

1. El vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports aprovà mitjançant resolució de dia 11 de desembre de 2018 la convocatòria d’ajuts de minimis al fons d’activitats musicals 2019, la qual fou publicada al BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2019.

2. El director insular de Cultura, mitjançant memòria justificativa de data 8 d’abril de 2019, ha posat de manifest la necessitat de modificar diversos aspectes en relació a la convocatòria abans esmentada, concretament del punt “tretzè” relatiu a la documentació necessària per a justificar el compliment de la finalitat de la subvenció, així com l’annex 6 de la convocatòria.

3. En data 8 d’abril de 2019, s’ha emès informe jurídic favorable respecte de la modificació de la convocatòria.

4. Dia 11 d’abril de 2019, la Intervenció delegada del Centre Cultural La Misericòrdia, ha emès informe favorable de fiscalització prèvia.

Fonaments de dret

1. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

2. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).

3. Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca i dels organismes autònoms que en depenen (BOIB núm. 21 de 18 de febrer de 2017).

4. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017); correcció d’errors de 15 de juny de 2017 (BOIB núm. 74, de 17 de juny de 2017); modificat per decret de 20 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny de 2017); correcció d’errors (BOIB núm. 82, de 6 de juliol de 2017); modificat per decret de 24 de juliol de 2017 (BOIB núm. 92 de 29 de juliol de 2017); modificat per decret de 16 de gener de 2018 (BOIB núm. 12 de 25 de gener de 2018) i per decret de 7 de febrer de 2018 (BOIB núm. 20 de 13 de febrer de 2018).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la modificació i donar nova redacció al punt tretzè de les normes que regeixen la convocatòria d’ajuts de minimis al fons d’activitats musicals 2019 (exp. 7/2019), en el següent sentit:

El punt tretzè de la convocatòria queda redactat de la manera següent:

“Tretzè. Documentació necessària per a justificar el compliment de la finalitat de la subvenció.

D’acord amb l’article 38 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM, la modalitat de justificació d’aquesta convocatòria és la prevista en l’apartat c) compte justificatiu simplificat.

Modalitat c) Compte justificatiu simplificat:

El compte justificatiu de la despesa es durà a terme, segons el regulat en l’article 41 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM, amb les especificitats següents:

A) MEMÒRIA TÈCNICA:

És la documentació amb la qual l’entitat beneficiària demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que s’han d’haver comunicat al departament i que aquest hagi autoritzat.

La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:

ANNEX 5

1. Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants, amb indicació de la data de finalització de l’activitat. Si no s’ha executat la totalitat del projecte o hi ha hagut modificacions per causes alienes o de força major, la memòria n’ha d’exposar les causes i ha d’explicar la resta del projecte realitzat (annex 5).

2. Un exemplar de la publicitat original, escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o, simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució sempre que la concessió hagi estat anterior a la realització de l’activitat. Els esmentats logotips es poden trobar en el següent enllaç web: www.conselldemallorca.cat

3.Un mínim de dues fotografies/imatges realitzades durant l'activitat objecte dels ajuts o subvenció i que tinguin un plànol general per tal de poder comprovar la realització del projecte cultural subvencionat, en format paper o en digital.

4. Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.

B) MEMÒRIA ECONÒMICA:

És la documentació que dóna compte de les despeses d’execució del projecte subvencionat realitzat i de les distintes fons per finançar-lo.

Aquesta memòria consta dels documents que es regulen en l’article 41 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM, tenint en compte:

ANNEX 6

5.   Declaració responsable de la realització del projecte cultural subvencionat i del seu pressupost d’execució.

6.   Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no te un valor superior al de mercat.

7.   Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet de si recupera i/o compensa l’IVA (si es fan declaracions d’IVA es recupera, si no es fan no es recupera).

8.   Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que han de suposar, per import agregat, un mínim del 30% de les despeses totals de l’activitat subvencionada del pressupost executat, que han d’estar expedits a nom de l’entitat beneficiària i han de complir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:

  •  
  • Dades fiscals identificatives de proveïdor i del destinatari
  • Data i número de factura
  • Concepte de la despesa
  • Retenció fiscal i/o IVA (si correspon)
  • El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.

Quan l’operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecta a l’impost o quan el subjecte passiu de l’impost sigui el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar.

O s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.

ANNEX 7

9.   Relació de la totalitat de les despeses i dels ingressos del projecte cultural subvencionat. (annexes 7A i 7B).

La relació de la totalitat de les despeses s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost del projecte presentat i ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: número d’ordre, número de factura, data d’emissió de la factura, proveïdor, NIF, concepte de la factura, import total imputat de la factura i la data de pagament. (annexes 7A)

La relació de la totalitat dels ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència.  (Si no hi ha hagut altres ingressos per finançar el projecte tret de la subvenció, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància (annex 7B).

Aquesta informació també caldrà enviar-la, degudament identificada, a la Unitat Jurídica Administrativa per correu electrònic i amb format full de càlcul (OpenOffice, excel), a la següent adreça: sjacultura@conselldemallorca.net

10.  En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament del justificant en qüestió.

11.  Si el pagament es fa en divises, l’entitat beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.

12. En el cas que s'imputin despeses de la seguretat social de les nòmines, s'han d'adjuntar les corresponents RLC i RNT (antics documents TCs), amb el pagament i el resum comptable de nòmines.

13. Les factures o els justificants del pressupost subvencionable executat s'han de presentar  de forma ordenada i numerada, és a dir, s'han d'agrupar amb el mateix ordre establert en la relació de despeses que ha de presentar amb l'annex 7-A.

14.  Qualsevol altra documentació que es derivi d’aquesta convocatòria o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica del projecte cultural.

ANNEX 8

15.  Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions» 

2. Aprovar la modificació de l’annex 6 dels annexes de les normes que regeixen la convocatòria d’ajuts de minimis al fons d’activitats musicals 2019 (exp. 7/2019), el contingut del qual s’adjunta com a part d’aquesta resolució.

3. Ordenar la publicació en el BOIB de la modificació de les normes que regeixen l’esmentada convocatòria.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada, dins el termini d’un mes, davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència, comptador a partir de l’endemà al de la recepció d’aquesta notificació.

Contra la desestimació expressa dels recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del  procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

 

​​​​​​​Palma, 16 d’abril de 2019

El secretari tècnic del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports (Resolució de delegació de competències del vicepresident primer i  conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports de 15/03/2016; BOIB núm. 37, de 22/03/2016) Francesc Ramis Oliver

 

ANNEX 6

(Aquest annex només s’ha d’emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL SUBVENCIONAT I DEL SEU PRESSUPOST

____________________________________ , com a representant de l’entitat _________________________________________, amb NIF / NIE _________________, en relació amb la subvenció concedida pel Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca per dur a terme el projecte ____________________________________________________________

 Declaro sota la meva responsabilitat :

1. Que l’esmentat projecte s’ha realitzat.

2. Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat ha estat la que s'hi adjunta (Annexos 7-A i 7-B)

3. Que l’import total de les despeses relacionades, corresponen sense cap dubte al pressupost del projecte cultural subvencionat, i que no tenen un valor superior al de mercat.

4. Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació amb l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte:

(    ) No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

       (en el cas de no fer declaracions d’IVA)

(    ) Sí recupera i/o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

       (en el cas de fer declaracions d’IVA)

5. Que l’ajut de minimis atorgada pel Consell Insular de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat.

6. Que s’adjunten, com a mínim, el 30% dels justificants originals de les despeses totals del projecte cultural subvencionat.

(   ) No sol·licita la devolució de les factures originals

(   ) Sí sol·licita la devolució de les factures originals

I, perquè consti, signo aquesta declaració a ____________ , el ___, d _________de 201 ____

(Signatura)