Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 3611
Proposta de resolució del director general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus i Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de convocatòria de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per a l’any 2019-2020
Fets
L’exposició de motius del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, reconeix que la concessió d’ajudes o de subvencions és la principal o més important de les activitats de foment que desenvolupen totes les administracions públiques.
Actualment és vigent l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 123/2017, de 7 d’octubre), que estableix les bases reguladores de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.
En aquesta Ordre de bases de subvencions, a l’article 2, es defineixen les actuacions subvencionables, que són actuacions i projectes que tenguin l’objectiu de fomentar una activitat d’utilitat pública o d’interès social o de promocionar una finalitat pública encaminada a la prevenció, reducció i gestió de residus.
L’objectiu d’aquesta proposta de convocatòria de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per a l’any 2019-2020, és finançar actuacions que impliquin implementar, ampliar o millorar instal·lacions per a la prevenció, la reparació, la preparació per a la reutilització de residus i la recollida selectiva de residus (art. 2.d)); reduir la quantitat i la perillositat dels residus generats al territori balear mitjançant inversions destinades a la millora d’instal·lacions (2.c)), i elaborar o redactar instruments de planificació en matèria de residus (2.g)), entre d’altres.
Fonaments de dret
En virtut del que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l’article 5 de l’Ordre esmentada, i atesa la disponibilitat pressupostària per a 2019 i la subjecció de la disponibilitat pressupostària per a l’any 2020.
Proposta de resolució
Propòs al conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca que dicti una resolució en els termes següents:
Aprovar la convocatòria de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears de les entitats locals i empreses públiques dedicades a la gestió de residus per a l’any 2019-2020, que es regiran per les clàusules següents:
1. Anunci
S’anuncia l’obertura de la convocatòria pública per presentar sol·licituds de subvenció per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per a l’any 2019-2020 que preveu l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d’octubre de 2017, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d’octubre de 2017).
2. Objecte
Aquesta convocatòria té per objecte establir la convocatòria de subvencions per millorar les deixalleries de les Illes Balears i adequar-les a la normativa vigent, construir-ne de noves i adquirir deixalleries mòbils; així mateix, té per objecte finançar campanyes de sensibilització de residus i la redacció de plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals.
3. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s’imputa
1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d’1.405.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
---|---|---|
2019 |
405.000 € |
15601 G/571A01 46001/00 S’imputaran a càrrec d’aquesta partida les actuacions objecte de subvenció previstes a l’article 5.1 i 5.4 d’aquesta convocatòria. |
2020 |
1.000.000 € |
15601 G/571A01 76001/00 S’imputaran a càrrec d’aquesta partida les actuacions objecte de subvenció previstes a l’article 5.2 i 5.3 d’aquesta convocatòria. |
4. Entitats beneficiàries i requisits
1. Poden ser beneficiàries dels ajuts per a les actuacions objecte de subvencions previstes en els punts 5.1, 5.2, 5.3 i 5.4 d’aquesta convocatòria les entitats locals i les empreses públiques que es dediquin a la gestió de residus en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
2. Cada municipi podrà sol·licitar subvenció per a un màxim de 4 actuacions, seleccionades entre el total de 15 actuacions objecte de finançament definides en els articles 5.1, 5.2, 5.3 i 5.4 d’aquesta convocatòria (annex 1). D’aquestes quatre actuacions, la sol·licitud pot ser presentada per l’entitat local i/o empresa pública depenent de quina sigui l’entitat encarregada d’executar l’actuació.
3. No poden concórrer en la convocatòria simultàniament i per a les mateixes actuacions les entitats locals i les empreses públiques. Cada actuació només podrà ser subvencionada una vegada.
4. A més dels requisits establerts en el punt anterior, hauran de complir tots els requisits previstos en l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d’octubre de 2017, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d’octubre de 2017), així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
5. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts entitats o empreses públiques que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s’efectuarà de la manera prevista en l’apartat 6 de l’article 10 esmentat del Text refós de la Llei de subvencions.
6. No es podran concedir subvencions a les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons que s’indica a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes. Les entitats locals i empreses públiques sol·licitants de la subvenció han de presentar una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
7. Serà condició indispensable per accedir al finançament d’aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l’Administració General de l’Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. Per poder acreditar aquest compliment, s’haurà de presentar un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries esmentades i de la Seguretat Social o s’autoritzarà l’administració competent emplenant les caselles corresponents de l’annex 1 perquè l’òrgan que trameti aquesta subvenció en faci una comprovació d’ofici. Quan la quantia a atorgar sigui igual o inferior a 3.000 €, se’n podrà acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.
5. Actuacions objecte de subvencions
Seran objecte de finançament les 15 actuacions que es detallen a continuació i que s’hagin iniciat a partir del dia 1 de gener de 2018. Se subvencionarà com a màxim un 80 % del total del cost de les actuacions.
5.1. Redacció del projecte de la deixalleria, segons la Llei 22/2011 i el Reial decret 110/2015, i altres normatives aplicables
Es destina una partida de 150.000 € per subvencionar la redacció de projectes de deixalleries tant per nova instal·lació com per reformes i/o ampliació de la instal·lació, així com també la redacció del document ambiental per tramitació d’avaluació d’impacte ambiental en compliment de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d’aparells elèctrics i electrònics, la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears i altra normativa aplicable. Es finançaran per un import de fins a 5.000 €.
5.2. Actuacions per a la nova construcció, millores o ampliacions de les deixalleries
Es destina una primera partida de 850.000 € per realitzar obres i/o adquirir equipaments per a les deixalleries de nova construcció i/o ampliacions i millores en les deixalleries existents. S’han dividit 11 actuacions, que es finançaran per ordre de prioritat i d’acord amb el que s’estableix a l’article 9 d’aquesta convocatòria, fins que quedi pressupost romanent:
1. Magatzem de residus perillosos: fins a 200 €/m2 o 12.000 € en total.
2. Impermeabilització i recollida de lixiviats del magatzem de residus perillosos: fins a 200 €/m2 o 7.200 € en total.
3. Pavimentació de la deixalleria: 120 €/m2 o 7.200 € en total.
4. Cobertura de la zona d’emmagatzematge de RAEE: 200 €/m2 o 12.000 € en total.
5. Impermeabilització i recollida de lixiviats de la zona d’emmagatzematge de RAEE: fins a 200 €/m2 o 7.200 € en total.
6. Oficina de recepció: fins a 200 €/m2 o 5.000 € en total.
7. Instal·lacions destinades a la preparació per a la reutilització, ja sigui per a l’emmagatzematge separat de RAEE susceptibles de ser preparats tant per a la reutilització com per a la comprovació o el tractament: fins a 20.000 €.
8. Elements d’informació, com cartells, panells o senyalització, inclosa la identificativa per a les instal·lacions de gestió de residus prevista a l’annex 8 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears: fins a 4.000 €.
9. Millores en el control d’accés a la zona d’emmagatzematge de residus, com ara tanques, sistemes de control d’accés, tancaments de zones d’emmagatzematge, sistemes de videovigilància, alarmes, etc.: fins a 8.000 €.
10. Espai habilitat dins la instal·lació de gestió de residus destinat a tasques d’educació ambiental: fins a 200 €/m2 o 12.000 € en total.
11. Equipaments homologats per a la gestió correcta dels residus destinats a donar operativitat a la instal·lació (cubetes de retenció, gàbies d’emmagatzematge, contenidors, compactadores, trituradores, etc.): fins a 8.000 €.
5.3. Deixalleries mòbils i minideixalleries
Es destina una segona partida de 150.000 € per al finançament de millores en la recollida itinerant de residus, com ara deixalleries mòbils i minideixalleries, que doni servei principalment a habitants que actualment puguin no tenir aquest servei o que els permeti una millora i aproximació del servei existent: fins a 25.000 € per unitat de deixalleria mòbil i fins a 2.000 € per unitat de mini-deixalleria. S’hi podrà incloure material de segona mà o reciclat.
5.4. Plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals i campanyes de sensibilització de residus
Es destina una tercera partida de 255.000 € per dur a terme campanyes de sensibilització de residus, plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals, amb l’ordre de prioritat següent:
1. Plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals.
2. Campanyes de sensibilització de residus, comunicació i informació: entre 1 i 5 euros per habitant.
Els imports màxims que es finançaran tindran en compte el número d’habitants atesos considerant un màxim de 5 euros per habitant, fins a 16.000, en cas que la població sigui inferior a 5.000 habitants; un màxim de 3,5 euros, en el cas de poblacions entre 5.000 i 45.000 habitants, fins a 50.000 €; i 2 euros per habitant, fins a 100.000 €, en el cas que la població sigui superior a quaranta-cinc mil habitants.
Es fixarà com a referència de població el valor publicat a l’IBESTAT en la data límit de presentació de sol·licituds.
En cas que la sol·licitud de subvenció per a plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals i campanyes de sensibilització de residus sigui d’una associació de municipis a través d’una mancomunitat o consorci, aquesta actuarà com una entitat territorial única, a efectes del càlcul de població, per determinar l’import de la subvenció.
6. Presentació de sol·licituds i termini
1. Les entitats locals i/o empreses públiques interessades han de presentar la sol·licitud d’acord amb el model que s’adjunta a l’annex 1, que està disponible a la pàgina web <http://residus.caib.es >.
2. Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’aportar la documentació següent:
L’Administració autonòmica comprovarà d’ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma d’acord amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació indicada és de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La presentació s’ha de fer en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o per les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’ha de requerir la persona o entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, d’acord amb l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
5. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.
7. Comissió avaluadora
1. S’ha de constituir una comissió avaluadora, que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n’ha d’emetre un informe que ha de servir de base a la persona titular de l’òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.
2. La comissió avaluadora està composta pels membres següents:
8. Instrucció del procediment
1. L’òrgan instructor d’aquest procediment és la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, mitjançant el Servei de Residus i Sòls Contaminats.
2. L’òrgan instructor ha de dur a terme totes les actuacions establertes en el marc del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.
9. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que han de regir en la concessió dels ajuts
Les subvencions previstes en aquesta convocatòria s’atorguen per concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades.
1. En el cas del punt 5.1, s’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la redacció del projecte de la deixalleria, tant per nova instal·lació com per reformes i/o ampliació de la instal·lació, així com també la redacció del document ambiental per tramitació d’avaluació d’impacte ambiental en compliment de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d’aparells elèctrics i electrònics, la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears i altra normativa aplicable, fins als màxims establerts en el punt 5.1 d’aquest document.
2. En el cas del punt 5.2, de nova construcció de deixalleries i adequació i millora de les existents, l’adjudicació de crèdit disponible es farà en l’ordre de categories següent, per a cada una de les sol·licituds presentades, fins que s’esgoti el crèdit:
1. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la construcció o ampliació del magatzem de residus perillosos, fins als màxims establerts en el punt 5.2.1 d’aquest document.
2. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la impermeabilització i recollida de lixiviats del magatzem de residus perillosos, fins als màxims establerts en el punt 5.2.2 d’aquest document.
3. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la pavimentació de la deixalleria, fins als màxims establerts en el punt 5.2.3 d’aquest document.
4. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la construcció o ampliació d’un magatzem o zona coberta destinada a l’emmagatzematge de RAEE, fins als màxims establerts en el punt 5.2.4 d’aquest document.
5. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la impermeabilització i recollida de lixiviats del magatzem o zona coberta de RAEE, fins als màxims establerts en el punt 5.2.5 d’aquest document.
6. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin construcció de l’oficina de recepció, fins als màxims establerts en el punt 5.2.6 d’aquest document.
7. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la creació d’una zona destinada a la classificació dels residus susceptibles de ser preparats per a la reutilització, fins als màxims establerts en el punt 5.2.7 d’aquest document.
8. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin elements d’informació en la deixalleria, fins als màxims establerts en el punt 5.2.8 d’aquest document.
9. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin la millora dels sistemes de control d’accés a la zona d’emmagatzematge de residus, fins als màxims establerts en el punt 5.2.9 d’aquest document.
10. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin un espai habilitat dins la instal·lació de gestió de residus destinat a tasques d’educació ambiental, fins als màxims establerts en el punt 5.2.10 d’aquest document.
11. S’adjudicarà a tots els projectes que incloguin equipaments homologats per a la gestió correcta dels residus destinats a donar operativitat a la instal·lació (cubetes de retenció, gàbies d’emmagatzematge, contenidors, compactadores, trituradores, etc.), fins als màxims establerts en el punt 5.2.11 d’aquest document.
En el cas que el crèdit no sigui suficient per atorgar l’ajut a totes les actuacions subvencionables compreses en una mateixa categoria, es prorratejarà l’import que quedi disponible amb tots els municipis que presentin una sol·licitud per a la mateixa actuació i compleixin els requisits d’aquesta convocatòria.
En el cas del punt 5.3, de deixalleries mòbils i minideixalleries, l’adjudicació de crèdit disponible es farà segons la ràtio de població atesa per la deixalleria mòbil i/o minideixalleria. És a dir, tindran prioritat les sol·licituds presentades que atenguin una major ràtio de població. Els municipis que presentin sol·licitud per a aquest punt hauran de disposar, com a mínim, d’una deixalleria fixa amb la corresponent autorització on poder emmagatzemar els residus recollits a la deixalleria mòbil.
En el cas del punt 5.4, de campanyes de sensibilització de residus i plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals, en primer lloc se subvencionaran totes les sol·licituds que es presentin per executar plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals i, en segon lloc, per realitzar campanyes de sensibilització de residus, comunicació i informació. Es prorratejarà l’import d’aquesta partida amb tots els municipis que presentin una sol·licitud i compleixin els requisits d’aquesta convocatòria.
10. Tràmit d’audiència prèvia a la proposta de resolució
1. L’òrgan instructor, abans de redactar la proposta de resolució, ha d’obrir el tràmit d’audiència prèvia a les persones interessades perquè hi puguin formular al·legacions.
2. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’instructor pot instar el sol·licitant a modificar-ne la sol·licitud, en el termini corresponent al tràmit d’audiència, a fi d’ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament.
11. Resolució i notificació
1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la comissió avaluadora, ha de formular la proposta de resolució al conseller perquè en dicti una resolució d’adjudicació o denegació.
El termini màxim per resoldre i notificar la Resolució a la persona o entitat interessada és de sis mesos, comptadors a partir de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop transcorregut aquest termini sense que s’hagi notificat una resolució expressa, es pot entendre desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 25.1.a) de la Llei 39/2015.
2. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa.
12. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts
1. Les entitats beneficiàries han de justificar davant la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta d’obligacions imposades en la resolució de concessió, com també les despeses en què han incorregut.
2. La data límit d’execució de les actuacions de la tipologia 5.1 i 5.4 objecte de finançament serà dia 14 d’octubre de 2019. El termini per a la justificació de les despeses serà dia 28 d’octubre de 2019. No es preveuen pròrrogues per a aquesta convocatòria.
3. La data límit d’execució de les actuacions de les tipologies 5.2 i 5.3 objecte de finançament serà dia 26 de agost de 2020. El termini per a la justificació de les despeses serà dia 2 de setembre de 2020. No es preveuen pròrrogues per a aquesta convocatòria.
4. La justificació s’ha de fer d’acord amb el compte justificatiu que s’adjunta a l’annex 4.
5. Les entitats beneficiàries han de presentar la documentació que acrediti la realització de l’activitat i de la despesa mitjançant un compte justificatiu, subscrit per l’entitat beneficiària o per la persona que actuï en representació, amb el contingut següent:
a. Memòria de l’activitat subvencionada amb indicació, com a mínim, de les activitats duites a terme i informe tècnic i econòmic sobre els resultats obtinguts o previsibles del projecte subvencionat.
b. Certificació acreditativa que s’ha efectuat l’activitat objecte de la subvenció firmada pel peticionari.
c. Factures o rebuts originals, o fotocòpies compulsades de les factures o dels rebuts, a nom de la persona o l’entitat beneficiària, que justifiquin totes les despeses corresponents a les activitats i als conceptes subvencionats, o acreditació per un mitjà escaient i informe del personal instructor del procediment. Les factures han de concretar suficientment els conceptes inclosos i les característiques de manera que es pugui comprovar que s’ajusten als requisits de la convocatòria i als conceptes subvencionats.
d. Atès que l’article 40.2 de la Llei de Subvencions estableix que es considera despesa efectuada la que s’hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació, els beneficiaris hauran de presentar, amb les factures o documents justificatius, els documents que acreditin el seu pagament efectiu.
e. Relació detallada d’altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la seva procedència.
f. Certificació que la quantia de l’aportació efectuada per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, conjuntament amb les altres fonts específiques de finançament de l’actuació, no supera el cost total de l’actuació.
13. Publicitat dels ajuts
Les entitats beneficiàries han d’indicar en totes les actuacions d’informació i publicitat que duguin a terme el cofinançament de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.
14. Pagament
El pagament de la subvenció aprovada únicament es podrà fer efectiu una vegada que s’hagi dictat la resolució corresponent i s’hagi acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i s’hagi justificada la realització de l’activitat, amb la presentació de la documentació requerida i, si escau, amb les inspeccions corresponents.
15. Compatibilitat
1. Les subvencions atorgades d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals.
2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que la beneficiària ha de fer o del valor de la situació objecte de subvenció.
16. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també les que s’indiquen a continuació:
a. Per sol·licitar la subvenció per a les actuacions previstes a l’article 5.2 i 5.3 serà necessari haver sol·licitat l’autorització prevista per la normativa sectorial en matèria de residus i per obtenir l’ajuda és necessari haver obtingut aquesta autorització.
b. Adquirir el compromís de finançar la part del pressupost que no cobreixi la subvenció sol·licitada.
c. Fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en les publicacions, els elements de difusió, informació i publicitat.
d. Han de col·laborar i facilitar tota la informació i documentació que els requereixi la Intervenció General de la CAIB.
e. Facilitar la inspecció i les comprovacions necessàries pel que fa a la destinació i a l’aplicació de les ajudes concedides, tant a càrrec dels serveis de la direcció general competent per a la gestió de la subvenció com a càrrec dels òrgans de control intern o extern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
f. En el cas d’adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, el termini que la persona beneficiària haurà de destinar els béns al fi concret per al qual s’hagi concedit la subvenció serà de cinc anys en el cas dels béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns.
L’incompliment total o parcial d’aquestes obligacions dona lloc a la modificació de la resolució de concessió, amb la conseqüent revocació total o parcial de la subvenció concedida o, en el cas que aquesta s’hagi abonat a la persona o entitat beneficiària, a la iniciació del procediment de reintegrament corresponent, d’acord amb el que estableixen, respectivament, els articles 20 i 21 de l’Ordre de subvencions corresponent a aquesta convocatòria.
17. Avaluació i control
1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.
18. Revocació i reintegrament
1. En el cas que l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió, pertoca la revocació de les subvencions atorgades d’acord amb aquesta Resolució. El reintegrament parcial de la subvenció a conseqüència del compliment parcial de l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció s’ha de regir pels criteris que estableix l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, per la qual es determinen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus i, en tot cas, pel principi de proporcionalitat, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial.
Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes en els casos que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
Palma, 12 d’abril de 2019
El director general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus Sebastià Sansó i Jaume
Conforme amb la proposta, i vist l’informe favorable de la Intervenció General, en data 11 d'abril de 2019.
En dict Resolució.
Palma, 12 d’abril de 2019
El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca Vicenç Vidal Matas