Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 3573
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme obres d'inversió de competència municipal, l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 449761 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 10 d'abril de 2019, ha aprovat el següent acord:

Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2019 per dur a terme obres d'inversió de competència municipal, l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres. 

Segon. Autoritzar una despesa per un import total de deu milions d'euros (10.000.000,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.76202 (RC núm.22019004269) del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’exercici 2019.

Tercer. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:

-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).

-Conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex II).

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable amb relació a la subvenció sol·licitada (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex VI).

-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex VII).

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VIII).

-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex IX).

-Certificat d’adjudicació de les actuacions (Annex X).

-Acta de comprovació del replanteig (Annex XI).

-Certificació d'obra (Annex XII).

-Certificat final d’obra (Annex XIII).

-Acta de recepció (Annex XIV).

-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex XV).

-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex XVI). 

-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui recavar dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions front la Seguretat Social (Annex XVII).

-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui recavar dades de l'Agència Tributària d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries (Annex XVIII).

Quart. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta. 

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.”

 

Palma, 11 d’abril de 2019

Per delegació del secretari general, la secretària delegada (Decret de 12 de novembre de 2018, BOIB núm. 143, de 15 de novembre de 2018) Nieves Rodríguez Verdú

Convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.

1.- Objecte i finalitat 

Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar amb els ajuntaments de Mallorca en l'execució d'obres d'inversió de competència municipal, en l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i en sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres. 

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d’aquesta convocatòria seran obres d’inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local. També es podrà finançar amb aquestes subvencions l'adquisició de vehicles i de bens immobles per a la prestació de serveis de competència municipal. Així mateix, pel que fa a les obres, també es subvencionaran els honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.

Un mínim de 15.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament ha d'anar destinada a millorar i complimentar les condicions d’accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics, preferentment dels parcs infantils, així com dels espais d’ús públic de titularitat municipal, d’acord amb allò previst a la Llei 8/2017, de 3 d’agost, d’accessibilitat universal de les Illes Balears, i concretament amb allò establert a l’article 6. La quantitat mínima de 15.000,00 euros destinats per cada ajuntament a la millora i compliment de l’accessibilitat universal haurà de ser plenament identificable en la documentació tècnica aportada, tant si es tracta d’un sol projecte o de més projectes independents destinats íntegrament a tal finalitat o per formar part d’un projecte més extens. En aquest darrer cas, les partides destinades a la millora i compliment de l’accessibilitat universal s’agruparan en un capítol exclusiu i independent formant part del projecte més ampli.

Amb els projectes s’adjuntarà un informe tècnic de l’Ajuntament que acrediti que el mínim establert de 15.000,00 euros de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d’accessibilitat universal.

Si no es destinen els 15.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament a la finalitat abans esmentada no es podrà obtenir la subvenció, i s'entendrà que s'ha desistit de sol·licitar tota la subvenció que li correspongui a l'ajuntament d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria. 

Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria, comptant obres, vehicles i immobles, i un màxim de cinc (5) actuacions d'honoraris de redacció de projectes i de cinc (5) actuacions d'honoraris de direcció d'obres. Els honoraris han de ser d'obres la subvenció de les quals s'ha d'haver sol·licitat en aquesta convocatòria. 

Les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria (obres, vehicles i immobles) han de ser d’un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, excepte pel que fa als honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, que no tenen un import mínim.

Les subvencions d'aquesta convocatòria es podran destinar a sufragar despeses (obres, vehicles, immobles i honoraris) compreses des de dia 1 de juliol de 2019 a dia 30 de desembre de 2020. 

En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

Els honoraris de redacció del projecte i de direcció de l’obra no podran figurar en el projecte tècnic i els professionals que duguin a terme aquestes actuacions han de ser tècnics externs a la Corporació Local. 

4.- Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat de deu milions d'euros (10.000.000,00 €), RC núm. 22019004269, aplicació pressupostària 2019: 65.94310.76202, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria. 

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.

6.- Règim de concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.

 En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments i entitats locals menors que es presentin a la convocatòria:

  • Municipis fins a 3.000 habitants: 240.000 euros.
  • Municipis de 3.001 a 5.000 habitants: 195.000 euros.
  • Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 150.000 euros.
  • Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 120.000 euros.
  • Municipis de més de 20.000 habitants: 85.800 euros.  

A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s’incrementarà amb la quantitat de 3.381 euros per cada nucli.

Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de les dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).

El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2018 pel que fa a les dades alfanumèriques.

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor. 

D'acord amb el punt 12.2 de l'acord del Ple del Consell de dia 8 de juny de 2017 d'aprovació definitiva del Pla Especial d'ajudes 2017-2018 per a obres i serveis de competència municipal, per a cada obra d'aquest Pla Especial 2017-2018 que no s'hagi adjudicat en el termini establert l'ajuntament infractor tendrà com a penalització una reducció de l'ajuda global que li correspongui segons les normes d'aquest punt d'un 10 %,  i una altra penalització del 10 % de reducció per a cada obra que no hagi finalitzat en el termini establert, sempre que ja no s'haguessin aplicat aquestes penalitzacions en la convocatòria de subvencions 2018-2019 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles).

Les diferents actuacions sol·licitades se subvencionaran segons l'ordre de preferència determinat a la sol·licitud. Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament. 

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (Plaça de l’Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca, 5); i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l’entitat sol·licitant, d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). 

Amb la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui recavar dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions front la Seguretat Social (Annex XVII).

-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui recavar dades de l'Agència Tributària d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries (Annex XVIII).

2.- En el cas de sol·licitar obres d'inversió de competència municipal, a més de la documentació del punt 8.1 s'ha de presentar la documentació següent:

-Dos exemplars en paper del projecte o projectes tècnics amb el contingut que es fa constar al punt 9 d'aquesta convocatòria.

-Informe d'un tècnic de l’ajuntament que acrediti que el mínim establert de 15.000,00 euros de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d’accessibilitat universal.

Per a cada projecte que es presenti:

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex VI).

-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic    vigent (Annex VII).

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VIII).

-Declaració responsable del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex IX).

3.- En el cas de sol·licitar l'adquisició de vehicles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:

-Pressupost del vehicle o vehicles a adquirir. No de cap marca de vehicle en concret, sinó un pressupost genèric.

-Memòria explicativa per a cada vehicle de la finalitat per a la qual s'emprarà.

4.- En el cas de sol·licitar l'adquisició d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:

-Informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es farà constar el preu de l'immoble a adquirir. 

-Compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret per al qual s'ha de concedir la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura pública. 

9.- Contingut dels projectes tècnics

El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d’aquesta convocatòria han de tenir el contingut que s’assenyala a l’article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic en relació a l’article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques. 

A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:

-Justificació del compliment de la normativa urbanística.

-Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l’illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).

-El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:

 

A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................

B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................

C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................

D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................

Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D)

.................................................................

Tota la documentació haurà d’estar signada pel tècnic redactor del projecte amb el vistiplau del President/a de l’entitat local promotora del projecte.

En el cas que el tècnic redactor no sigui tècnic municipal, el projecte tècnic haurà d’estar visat pel col·legi professional corresponent.

10.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions

L’òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l’Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. 

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2019.

El procediment de concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 6 d'aquesta convocatòria.

El pagament de la subvenció es farà mitjançant una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.

11.- Conveni de col·laboració

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per a la justificació de les despeses es signarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada entitat local beneficiària de les subvencions. Aquest model de conveni, que figura com Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada Entitat Local i s'ha de remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

12.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se’ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

12.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. La notificació de les adjudicacions de les actuacions subvencionades al Consell de Mallorca s'ha de fer en el termini d'un (1) mes comptador a partir de la data de l'adjudicació de l'actuació o actuacions subvencionades, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les actuacions (Annex X). Una vegada adjudicada l’actuació la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda respecte de la concedida de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, la subvenció del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà la subvenció del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada. 

Una vegada comunicat el certificat de l'adjudicació de l'obra, si s'escau els ajuntaments estaran obligats a reintegrar per cada actuació la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import finalment adjudicat, mitjançant la liquidació que practicarà el Departament de Desenvolupament Local. 

Després de l’adjudicació de cada obra s’ha de presentar la corresponent acta de comprovació del replanteig (Annex XI).

No es faran pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra. Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida i sempre dins l'exercici 2019.

En el cas d’adjudicar millores o que es facin modificacions en el projecte o projectes presentats, s’ha d’aportar en el transcurs de les obres la documentació tècnica adient que les descrigui.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí sense l'autorització del Consell de Mallorca serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble. Així mateix, els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a l'adquisició d'immobles queden subjectes al compliment de les regles previstes a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

12.2.- Remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d’aprovació per part de l’ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 11 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

12.3.- Acabar les actuacions fins dia 30 de desembre de 2020 i justificar les despeses al Consell fins dia 31 de gener de 2021. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex XV d'aquesta convocatòria.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex XVI d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura. 

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

  • Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
  • Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.  
  • Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat. 
  • Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. 
  • Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). 

En el cas de les obres, també s'ha de presentar a mesura que es vagin emetent en el transcurs de les obres i als únics efectes de les visites dels tècnics, els següents documents:

a) Model oficial de certificació d’obra (Annex XII) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.

b) Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.

En acabar l'obra, i també als únics efectes del control tècnic de les actuacions, s'ha de presentar:

a) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex XIII). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.

b) Acta de recepció de l'obra (Annex XIV) signada conjuntament pel director, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.

c) Plànols que recullin l’estat final de l’obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital. 

En el cas de l'adquisició d'immobles, també s'ha de presentar:

-Fotocòpia acarada de l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble degudament inscrita en el Registre de la Propietat.

Finalitzada l'activitat objecte de la subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria.

12.4.- Fer constar en els plecs de clàusules administratives particulars per a la contractació de cada obra els següents punts:

A.- Que les empreses que es presentin a la licitació amb més de 50 persones treballadores han de comptar amb un 2 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat.

B.- Que entre les condicions d’execució del contracte han de figurar, per tenir en compte els aspectes mediambientals, les següents: 

Bones pràctiques adreçades a minimitzar les emissions contaminants:  

- Utilització d'almenys un vehicle de baixes emissions adscrit a l’obra, entenent com a vehicle de baixes emissions aquell que empri com a font d’energia electricitat, GLP, gas natural o hidrogen o vehicles híbrids endollables i els vehicles que acompleixin com a mínim la normativa Euro 5 o Euro 6.

- Realització de revisions regulars dels equips i maquinària a fi d’optimitzar el consum d’energia i minimitzar l’emissió de fums i gasos. 

- Recs periòdics en àrees on es produeixen moviments de terra i trànsit de maquinària que poden generar pols.

- Protecció amb veles o lones de tots els materials que puguin generar pols.

- Inspecció diària del parc de maquinària de l’obra per identificar fuites visibles.

- Utilització de desencofrants que no perjudiquin el medi ambient.

- Impartició de formació al personal per tal de minimitzar les emissions contaminants.

Bones pràctiques adreçades a minimitzar la generació de residus: 

- Utilització preferentment d’elements prefabricats/reutilitzables. 

- Compra de materials a l’engròs amb envasos d’una grandària que permeti reduir la producció de residus d’embolcalls (els recipients/contenidors grans són preferibles als recipients/contenidors petits i és millor si estan fabricats amb material reciclat).

- Programar el volum de terres excavades per minimitzar els sobrants de terra i per utilitzar-los al mateix emplaçament. 

- Senyalització dels contenidors de residus, amb indicació del tipus de residu que poden admetre. 

- Impartició de formació al personal per minimitzar la generació de residus i assegurar la correcta gestió. 

Bones pràctiques adreçades a minimització de consum de recursos naturals:  

Mesures per reduir el consum d’aigua: 

 -Inspeccions periòdiques de la instal·lació per identificar fuites visibles i manteniments periòdics.

- Controls periòdics de la despesa d’aigua.

- Instal·lació de sistemes de regulació a les boques de les mànegues.

- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'aigua. 

Mesures per reduir el consum d’energia: 

- Controls periòdics de la despesa d’energia (energia elèctrica, gasoil...). 

- Planificar les activitats per tal d’optimitzar l’ús dels equips elèctrics de l’obra.

- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'energia. 

Mesures per reduir el consum de materials: 

- Ús de materials i/o productes ambientalment correctes com ara, preferentment: 

  • Àrids reciclats procedents de la runa d’enderrocs.
  • Utilització de fusta certificada amb alguns tipus de segell ambiental (FSC, PEFC, etc.).
  • Utilització de plàstics o acers amb contingut reciclat.
  • Utilització de pintures, adhesius, sellants amb baix contingut en compostos orgànics volàtils (COVs).

- Preferentment, ús de materials d'origen quilòmetre zero.

C.- Que entre les condicions d’execució del contracte ha de figurar que l’empresa adjudicatària, si ha de contractar personal per dur a terme l’obra, almenys una persona ha de trobar-se en situació o risc d’exclusió social. Aquesta persona serà derivada pels serveis socials municipals. 

Per acreditar el compliment d’aquesta obligació (A, B i C), el secretari de l’ajuntament ha de fer un certificat en el qual es faci constar que els plecs aprovats inclouen tots aquests punts. Aquest certificat s’ha de presentar al Consell de Mallorca (Departament de Desenvolupament local) en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia segúient al de l'aprovació dels placs de clàusulas admininistratives particulars. En el certificat també s'ha de fer constar la data de l'aprovació dels plecs.

12.5.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l’obligació d’adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d’una obra col·loqui un cartell, a peu d’obra, en un lloc visible des de la via pública, on s’indicarà l’organisme o organismes que ajuden en l’execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L’esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. 

Per a l’actuació d’adquisició de vehicles ha de figurar en un lloc visible del vehicle o vehicles que l’adquisició ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca, amb l’anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca.   

12.6.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

12.7.- Complir la resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d’agost de 2018).

13.- Import de la subvenció i reintegrament

La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l’import adjudicat de les obres d’acord amb el que s’indica el punt 12.1 d’aquesta convocatòria, l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l’aprovació d’una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l’import justificat sigui inferior a l’import subvencionat l’ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l’ajuntament interessat fins a la data en què s’acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació. 

 

14.- Ampliacions de terminis

Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’actuació o l’adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l’actuació per resoldre aquestes problemàtiques.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l’òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l’acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació de l’actuació objecte de l’ajuda, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

15.- Criteris objectius que han de regir l’atorgament i quantia de les subvencions

La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.

16.- Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Si s’incompleix el compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l’immoble al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l’escriptura pública sense l’autorització del Consell de Mallorca, aquest incompliment serà causa de revocació de la subvenció econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l’adquisició de l’immoble.

17.- Normativa supletòria

En tot el que no s’hagi previst en aquesta convocatòria seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d’agost de 2018); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

18.- Recursos

De conformitat amb l’article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l’acord d’aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s’entendrà desestimat si en el termini d’un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s’entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l’acord d’aprovació de la convocatòria en el BOIB.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

19.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.

 

 

ANNEX I

MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DUR A TERME ACTUACIONS D’INVERSIÓ DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES) I HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D’OBRES

Sr./Sra.________________________________________________________________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de __________ amb CIF_________________________

 EXPOSA:

Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions d’inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i per honoraris de redacció de projectes i de direcció d’obres.

 Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.

També declara que es compromet, si s’escau, al reintegrament de la diferència entre l’import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l’import adjudicat, i també a la diferència entre l’import subvencionat objecte d’adjudicació i l’import finalment justificat, més els interessos de demora en aquest darrer cas.

Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

A) Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria segons l’ordre la preferència següent:

ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES) A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

4. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

5. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES

1. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de:   ...........................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: .........................................................................................................

2. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

3. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

4. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

5. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE DIRECCIÓ DE PROJECTES

1. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................                  

2. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

3. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

4. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

5. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d’honoraris d’aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...................................................................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...........................................................................................................

B) Així mateix, també demana la bestreta del 100 % de la subvenció total concedida.

A ..............................., dia ................................. d ........................................ de ................

HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA

 

 

ANNEX II

MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS D’INVERSIÓ (OBRES, ADQUISICIÓ DE VEHICLES I D’IMMOBLES) I PER SUFRAGAR HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D’OBRES.

Palma, ___ de _______ de __________

REUNITS

D’una banda, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament a l’acord del Consell Executiu de dia __________ .

I d’altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de ____________________.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia ............... de .................................... de .........................., va aprovar la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions d’inversió de competència municipal (obres, vehicles, immobles i honoraris) i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.

Que en el marc d’aquesta convocatòria de subvencions, a l’Ajuntament de......................... se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions i per, si s’escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d’obres:

.............................................................................................................................................

Que l’Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ......de................. de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d’agost de 2018) diu:

‘En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d’un certificat emès pel titular de l’òrgan que l’ha percebuda, pel qual s’acrediti la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l’informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l’entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.’

Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l’objecte d’aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.

 Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l’Ajuntament de ........................ per actuacions d’inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 i per, si s’escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d’obres.

 Segona.- L’Ajuntament de....................ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Tercera.- L’Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca en els terminis establerts.

Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l’Ajuntament de ......................., d’acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l’entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l’entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l’activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.

b) Un informe emès per l’interventor/interventora de l’entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l’entitat local en els termes establerts en la convocatòria.

-Una relació de les factures de l’actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l’actuació subvencionada d’acord amb el que preveu l’article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s’ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

Que l’Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que, si s’escau, pel que fa a les factures d’honoraris de persones físiques l’Ajuntament ha ingressat les retencions d’IRPF a l’Agència Tributària.

Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d’aquest conveni i realitzats, si s’escau, els reintegraments de la subvenció per part de l’Ajuntament de .............................................

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.

 

Per part del Consell de Mallorca                                                              Per part de l’Ajuntament                                         

El conseller executiu   de Desenvolupament Local

Joan Font Massot

 

 

ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017 I NÚM. 96, DE 4 D’AGOST DE 2018)

El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d’agost de 2018).

I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.

A..................., dia............... d ............................. de ..................             

                                                                                   

                                                                                               Davant meu,

                                                                          El/La secretari/secretària de la Corporació

 

ANNEX IV

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D’OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L’ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

Sr./Sra.________________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).

2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.

4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l’efecte de ser beneficiari de les subvencions 2019 per actuacions d’inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) realitz la present declaració.

.................................., ........ d ....................... de ....................

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

 

 

 

ANNEX V

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L’ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D’IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).

 Sr./Sra.______________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

DECLAR

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat d’homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de ..........................

Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)

 

 

ANNEX VI

MODEL DE CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L’EXECUCIÓ DE L’OBRA O SERVEI

 

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l’Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l’Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l’obra anomenada ..........................................................................................................................................

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d’ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ... d................ de ......

 

                                                                                                 Vist-i-Plau

                                                                                  EL BATLE/LA BATLESSA                  

  

 

 

​​​​​​​ANNEX VII

MODEL D’INFORME ACREDITATIU DE L’ADAPTACIÓ DE L’OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT

 

Sr./ Sra. ..................................................................................................., secretari/ ària de l’Ajuntament d.............................................................................................................

INFORMA:

Que el projecte anomenat .............................................................................................., per al qual es demana una subvenció a la convocatòria de subvencions 2019 per actuacions d’inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Que es compta amb totes les autoritzacions, permisos, informes i similars prevists a la normativa vigent per a l’execució de l’obra abans esmentada.

I, perquè consti i tengui els efectes adients, s’emet aquest informe.

......................, ... d............. de ................

 

ANNEX VIII

MODEL DE CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL

 

Sr./Sra........................................................................................, tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ..................................................................................... per a l’Ajuntament de ...............................

CERTIFICA:

Que el  projecte de l’esmentada obra és viable.

I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat a ............................, dia ....... d.................de ...........

                                                                 Signat: El tècnic/ La tècnica municipal         

​​​​​​​

ANNEX IX

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL TÈCNIC/TÈCNICA REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D’INCOMPATIBILITAT AMB L’ADMINISTRACIÓ ACTUANT

 

Sr./ Sra. ..................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l’obra: ........................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara que no està sotmès a cap causa d’incompatibilitat amb l’Ajuntament d............................. o amb el Consell de Mallorca, manifestant ser competent per a la redacció del projecte de l’obra esmentada.

..................., .... d............... de .....

 

(1) Especificar si és o no tècnic municipal.

 

 

 

​​​​​​​ANNEX X

MODEL DE CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

                                                                                                                          Sr./Sra.:          

Secretari / a  de             

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

ACTUACIÓ:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ:

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L’ADJUDICACIÓ:

DATA D’INICI DE L’ACTUACIÓ:

DIRECTOR / A DE L’ACTUACIÓ:

TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ:

FINANÇAMENT

 

 

 

ENTITATS

PRESSUPOST  ACTUACIÓ 

SUBVENCIÓ APROVADA ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ 

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

 

 

 

AJUNTAMENT

 

 

 

TOTALS 

 

 

 

MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L’ACTUACIÓ

_______________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix aquest certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................                                                                        

                                                                                             VISTIPLAU                     

 EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA                 EL BATLE/LA BATLESSA

Sgt.:                                                                      Sgt.:

   

 

 

 ANNEX XI

MODEL D’ACTA DE COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG

OBRA:  .......................................................................

CONTRACTISTA:  ...................................................

A .............................., ......... d .......................... de .........

A les ......... hores, a (lloc) ......................... compareixen el representant de l’Administració contractant: Sr./Sra................................................................................; el Director de l’obra: Sr./Sra.............................................................  i el representant de l’empresa contractista: Sr./Sra................................................................

L’objecte d’aquest acte és procedir a comprovar el replanteig de l’obra de referència que s’ha realitzat amb anterioritat a la licitació, d’acord amb el que disposa l’article 237 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Es comprova la possessió i la disponibilitat real dels terrenys necessaris per a la realització  de l’obra, la seva idoneïtat i la viabilitat del projecte. Hi presta la seva conformitat el representant de l’Administració contractant i el facultatiu director de l’obra, sense reserves per part del contractista. El director autoritza l’inici de l’obra i comença a discórrer el termini d’execució.

El termini d’execució de l’obra fixat al plec de condicions és de ................ mesos.

Es deixen sobre el terreny totes les fites i els senyals que s’han considerat necessaris.

Igualment, s’ha fet lliurament al contractista dels plànols i documents necessaris per a l’execució de l’obra.

A les ......... hores es dóna per acabat l’acte i perquè consti el que s’ha acordat s’aixeca la present acta en quatre exemplars que subscriuen els assistents.

Sr./Sra. ..............................................                    Sr./Sra. ..............................................

en reprentació de l’Administració contractant.     director/a de l’obra.

Sr./Sra............................................................

en representació de l’empresa contractista.

 

 

 

​​​​​​​ANNEX XII

MODEL DE CERTIFICACIÓ D’OBRA

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS 2019 PER A OBRES DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL I ADQUISICIÓ DE VEHICLES I D’IMMOBLES          

AJUNTAMENT:                                                                                            

CERTIFICACIÓ NÚM.                                                                          OBRA:

DATA COMENÇAMENT OBRES:                                                       DATA ADJUDICACIÓ:

CONTRACTISTA                                                                                   TERMINI EXECUCIÓ:

PRESSUPOST APROVAT:                                                                     PRESSUPOST ADJUDICAT: 

BAIXA (%):

Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,

CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l’empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:

PRESSUPOST  IMPORT ADJUDICAT

 IMPORT  IMPORT DE LES OBRES 

Euros

EXECUTADES DURANT EL MES. 

 

 

EXEC. MESOS ANTERIORS.

PENDENT EXECUTAR

LIQUIDACIÓ

Import de la certificació                         .............…….  .-

Baixa obtinguda en la contracta            .............…….  .-

A deduir certificacions anteriors           ......................  .-

Líquid acreditat al contractista             ..............……  .-

% I.V.A. 21%                                           ...............…...  .-

TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-

I perquè consti, i es faci l’abonament, expedeix la present  certificació per import  de ..........................................................................................................................................

Palma,  ..  d  ............ de .........

El contractista                                                    El director de l’obra

Sr/Sra.        ...........................                                                    Sr./Sra. .................................

 

 

 

ANNEX XIII

MODEL DE CERTIFICAT FINAL D’OBRA

Sr./Sra..................................................................................,................(1).......................

i director de l’obra: ...........................................................................................................

CERTIFICA

Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................

.................,  ...... d........................ de .......

 

(1) Enginyer, arquitecte...

                                                          

ANNEX  XIV

MODEL D’ACTA DE RECEPCIÓ

A  ................................., dia ..............., reunits:

El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l’Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ‘.............................................................’, i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l’efecte de procedir a la recepció de les obres.

Conformement amb el que disposa l’article 243 de la vigent Llei de contractes del sector públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s’ha fet menció.

Després d’examinar atentament la totalitat de l’obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.

En conseqüència, en compliment de l’article 243 del vigent Llei de contractes del sector públic, es procedeix a la recepció de les obres de ..............................................................

i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.

I perquè consti s’estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se’n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l’obra, un altre al contractista, i arxivant-se l’altre en el corresponent expedient administratiu.

En prova de conformitat firmen les parts.

El representant de                      El representant del CIM

l’Ajuntament                      

El director de l’obra                      El contractista                                                                                             

 

 

 

​​​​​​​ANNEX XV

MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l’Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l’Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d’una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria 2019 per actuacions d’inversió de competència municipal per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:

.............................................................................................................................................

Que l’activitat subvencionada abans esmentada s’ha realitzat, s’ha complit la finalitat de la subvenció i s’ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d’ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ...... d................ de ......

                                                                                                  Vist-i-Plau

                                                                                  EL BATLE/LA BATLESSA                  

 

 

 

​​​​​​​ANNEX XVI

MODEL D’INFORME DE L’INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.

................................................, Interventor/a de l’Ajuntament de ..................................

D’acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d’agost de 2018),

INFORMA:

Que l’Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 per executar actuacions d’inversió de competència municipal:

..........................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l’anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s’han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:

Data factura 

Núm. Factura 

NIF Proveïdor 

 Proveïdor 

 Concepte  Import de la factura 

Data pagament de la factura

Data  reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA (1):

(   )  Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.

(   ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures:

......................................................................................................................

..............................................................................................................................

També DECLARA:

Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

Que, si s’escau, pel que fa a les factures d’honoraris de persones físiques l’Ajuntament ha ingressat les retencions d’IRPF a l’Agència Tributària.

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l’Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................

(1) Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.

 

 

​​​​​​​ANNEX XVII

MODEL D’AUTORITZACIÓ DE L’INTERESSAT PERQUÈ UNA ADMINISTRACIÓ PÚBLICA PUGUI RECAVAR DADES A LA TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL D’ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS FRONT LA SEGURITAT SOCIAL (CONCESSIÓ D’AJUDES I SUBVENCIONS).

Sr./Sra.______________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

AUTORITZA el Consell Insular de Mallorca a sol·licitar de la Tresoreria General de la Seguritat Social les dades relatives al compliment de les seves obligacions front la Seguritat Social per comprovar el compliment dels requisits establerts per percebre  subvencions i/o ajudes d’aquesta convocatòria o d’altres convocatòries en tramitació.

A........................., dia …… d.............................. de .................

Signat: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)

 

ANNEX XVIII

MODEL D’AUTORITZACIÓ DE L’INTERESSAT PERQUÈ UNA ADMINISTRACIÓ PÚBLICA PUGUI RECAVAR DADES A L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA D’ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES (CONCESSIÓ D’AJUDES I SUBVENCIONS)

Sr./Sra.______________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

AUTORITZA el Consell Insular de Mallorca, de conformitat amb l’article 95.1,k, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, a sol·licitar de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària les dades relatives al compliment de les seves obligacions tributàries per comprovar el compliment dels requisits establerts per percebre subvencions i/o ajudes d’aquesta convocatòria o d’altres convocatòries en tramitació.

A........................., dia …… d.............................. de .................

Signat: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)