Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 3572
Extracte de la Convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres
Codi: BDNS 449761 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
1.- Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar amb els ajuntaments de Mallorca en l'execució d'obres d'inversió de competència municipal i en l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal.
2.- Beneficiaris
Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.
No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
3.- Actuacions subvencionables
Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d’aquesta convocatòria seran obres d’inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local. També es podrà finançar amb aquestes subvencions l'adquisició de vehicles i de bens immobles per a la prestació de serveis de competència municipal.
Un mínim d’un 20% de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament ha d'anar destinada a millorar i complimentar les condicions d’accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics, així com dels espais d’ús públic de titularitat municipal, d’acord amb allò previst a la Llei 8/2017, de 3 d’agost, d’accessibilitat universal de les Illes Balears, i concretament amb allò establert a l’article 6. El percentatge destinat per a cada ajuntament a la millora i compliment de l’accessibilitat universal haurà de ser plenament identificable en la documentació tècnica aportada, tant si es tracta d’un sol projecte o de més projectes independents destinats íntegrament a tal finalitat o per formar part d’un projecte més extens. En aquest darrer cas, les partides destinades a la millora i compliment de l’accessibilitat universal s’agruparan en un capítol exclusiu i independent formant part del projecte més ampli.
Amb els projectes s’adjuntarà un informe tècnic de l’Ajuntament que acrediti que el mínim establert del 20% de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d’accessibilitat universal.
Si no es destina el 20 % de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament a la finalitat abans esmentada no es podrà obtenir la subvenció, i s'entendrà que s'ha desistit de sol·licitar tota la subvenció que li correspongui a l'ajuntament d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria.
Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria, comptant obres, vehicles i immobles.
Totes les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria (obres, vehicles i immobles) han de ser d’un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs.
Les subvencions d'aquesta convocatòria es podran destinar a sufragar despeses compreses des de dia 1 de gener de 2018 a dia 30 de desembre de 2019.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
4.- Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de deu milions d'euros (10.000.000,00 €), RC núm. 220180012822, aplicació pressupostària 2018: 65.94310.76202, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria.
5.- Naturalesa de la subvenció i límits
1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.
6.- Règim de concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, si el crèdit consignat en la convocatòria és suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.
En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments i entitats locals menors que es presentin a la convocatòria:
Municipis fins a 3.000 habitants: 240.000 euros.
Municipis de 3.001 a 5.000 habitants: 195.000 euros.
Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 150.000 euros.
Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 120.000 euros.
Municipis de més de 20.000 habitants: 85.800 euros.
A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s’incrementarà amb la quantitat de 3.381 euros per cada nucli.
Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de la dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.
D'acord amb el punt 12.2 de l'acord del Ple del Consell de dia 8 de juny de 2017 d'aprovació definitiva del Pla Especial d'ajudes 2017-2018 per a obres i serveis de competència municipal, per a cada obra d'aquest Pla Especial 2017-2018 que no s'hagi adjudicat en el termini establert l'ajuntament infractor tendrà com a penalització una reducció de l'ajuda global que li correspongui segons les normes d'aquest punt d'un 10 %.
Les diferents actuacions sol·licitades se subvencionaran segons l'ordre de preferència determinat a la sol·licitud. Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.
7.- Presentació de sol·licituds
El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5); i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l’entitat sol·licitant, d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
8.- Formalització de sol·licituds
1.- Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).
Amb la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:
- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).
- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).
- Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).
2.- En el cas de sol·licitar obres d'inversió de competència municipal, a més de la documentació del punt 8.1 s'ha de presentar la documentació següent:
- Dos exemplars en paper del projecte o projectes tècnics amb el contingut que es fa constar al punt 9 d'aquesta convocatòria.
- Informe d'un tècnic de l’ajuntament que acrediti que el mínim establert del 20% de l’ajuda total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d’accessibilitat universal.
Per a cada projecte que es presenti:
- Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex VI).
- Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex VII).
- Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VIII).
- Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex IX).
3.- En el cas de sol·licitar l'adquisició de vehicles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:
- Pressupost del vehicle o vehicles a adquirir. No de cap marca de vehicle en concret, sinó un pressupost genèric.
- Memòria explicativa per a cada vehicle de la finalitat per a la qual s'emprarà.
4.- En el cas de sol·licitar l'adquisició d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:
- Informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es farà constar el preu de l'immoble a adquirir.
- Compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret concret per al qual s'ha de concedir la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura públic.
Palma, 11 d’abril de 2019
La secretària delegada Per delegació del secretari general (Decret de 12 de novembre de 2018, BOIB núm. 143, de 15 de novembre de 2018) Nieves Rodríguez Verdú