Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME

Núm. 3550
Resolució de la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme de 8 d’abril de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts destinats a promoure la implantació d’eines TIC i processos basats en TIC per a la millora de la gestió empresarial de les pimes i asals de les Illes Balears mitjançant l’instrument de bons tecnològics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 449032

CONVO 2019 210

L’Agenda Digital Espanyola, en adaptació de l’Agenda Digital Europea, estableix en l'objectiu 2 millorar la competitivitat del teixit productiu espanyol i fomentar el seu creixement, l’expansió internacional i la creació d’ocupació de qualitat mitjançant un millor aprofitament de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (en endavant, TIC) i el desenvolupament de l’economia digital. La utilització eficient i intensiva de les TIC a les empreses és un factor imprescindible per millorar la productivitat de la nostra economia. El comerç electrònic és un altre dels indicadors que assenyalen el nivell de desenvolupament tecnològic d’una societat. Per al seu impuls l’Agenda Digital Espanyola estableix el desenvolupament d’un Pla de TIC a les pimes i al comerç electrònic amb mesures integrals en col·laboració amb agents econòmics i socials i altres nivells de l’Administració.

Dintre el Programa Operatiu FEDER de les Illes Balears (2014-2020), a l’eix prioritari 3: Millora de la competitivitat de les pimes hi ha l’objectiu específic: OE 3.4.1. de promoure el creixement i la consolidació de les pimes a les Illes Balears, millorant el finançament, la tecnologia i l’accés a serveis avançats de suport, dintre aquest, una de les actuacions previstes és la de bons tecnològics.

Mitjançant el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (DOUE núm. 347, de 20 de desembre), s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. Així mateix, mitjançant aquest Reglament també s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca per al període 2014-2020, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

El Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (DOUE núm. 347, de 20 de desembre), regula l’aplicació del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), tracta sobre disposicions específiques relatives a l’objectiu d’inversió en creixement i ocupació, i deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006.

Segons la consideració núm. 5 del Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, el FEDER ha de contribuir a l’estratègia de la Unió per a un creixement intel·ligent sostenible i integrador, que permeti garantir una major concentració de l’ajuda del FEDER en les prioritats de la Unió. Depenent de la categoria de les regions beneficiàries, l’ajuda del FEDER, d’acord amb l’objectiu d’inversió en creixement i ocupació, ha de concentrar-se en la recerca i la innovació, les tecnologies de la informació i de la comunicació, les petites i mitjanes empreses (pimes) i el foment d’una economia de baix nivell d’emissió de carboni.

D’altra banda, l’Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s’aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al termini 2014-2020 (BOE nº 315, de 30 de desembre de 2016). Les actuacions subvencionables previstes en aquesta convocatòria estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears.

Els ajuts concedits a empreses mitjançant aquesta Resolució tenen caràcter de minimis i, en virtut de la seva naturalesa  específica, queden sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis. Això implica, entre d’altres coses, que l’entitat beneficiària no pot percebre, en l’exercici fiscal en el qual es concedeix l’ajut i en els dos exercicis fiscals anteriors, ajuts públics o d’entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000,00 euros.

L’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, estableix les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer). L’article 2.d) d’aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció el suport a la innovació i a la creació d’empreses innovadores i de base tecnològica.

D’acord amb l’article 6 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquesta convocatòria estava inclosa dins el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per als exercicis 2018-2020.

Dia 10 de març de 2018 es va publicar (BOIB núm. 31) l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 que va aprovar el Pla estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020. Entre les subvencions recollides en el Pla Estratègic es troba la convocatòria d’ajuts destinats a promoure la implantació d’eines TIC i processos basats en TIC per a la millora de la gestió empresarial de les pimes balears mitjançant l’instrument de bons tecnològics.

Mitjançant el Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura orgànica bàsica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 12/2015, de 2 de juliol, modificat pel Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix les competències en matèria d'innovació, recerca, desenvolupament i transferència del coneixement a la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme

El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.

El Consell de Govern, en la sessió de 22 de març de 2019, va atorgar l’autorització prèvia per tramitar l’expedient d’aquesta convocatòria de subvencions.

El  28 de març de 2019 l’interventor general va emetre informe de fiscalització prèvia limitada de conformitat de la Resolució de Convocatòria.

Per tot això, el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, havent considerat la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2019 i els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposen l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 5 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions per al període 2019-2020, destinades a promoure la implantació d’eines TIC i processos basats en TIC per a la millora de la gestió empresarial de les pimes de les Illes Balears mitjançant l’instrument de bons tecnològics segons les especificacions i els requisits que preveuen els annexos d’aquesta Resolució.

2. Aprovar els termes de la convocatòria que consta en l’annex 1, d’acord amb les bases reguladores que estableix l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

3. Publicar aquesta Resolució, que tindrà efectes l’endemà d’haver estat publicada, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la persona titular de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 123 i 124 de la llei 39/2015, de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 8 d’abril de 2019

La consellera d’Innovació, Recerca i Turisme

Isabel Maria Busquets i Hidalgo

 

ANNEX 1

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

 

1. Objecte

1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria per concedir ajuts destinats a promoure la implantació d’eines de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (en endavant, TIC) i processos basats en TIC per a la millora de la gestió empresarial de les pimes balears mitjançant l’instrument de bons tecnològics. Aquests bons consistiran fonamentalment en fons per a promoure la implantació i adaptació de pàgines web, comerç electrònic i programari de gestió d’empreses, en pimes de les Illes Balears. És una actuació que es troba dintre el Programa Operatiu FEDER de les Illes Balears (2014-2020), a l’eix prioritari 3: Millora de la competitivitat de les pimes.

2. Les subvencions es divideixen en dos programes i cada beneficiari només en podrà sol·licitar un:

a) Programa I: implantació o millora de Pàgina web i/o comerç electrònic (que ha d’estar optimitzat per Search Engine Optimization (SEO) i per Responsive Web Design); i/o aplicacions i utilitzar un gestor de continguts perquè la PIME el pugui anar actualitzant i modificar la informació quan ho consideri oportú.

b) Programa II: implantació i/o millora de processos de gestió empresarial basats en la utilització dels Programaris de gestió Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) o Business Process Management (BPM).

2. Actuacions subvencionables

1. Els costos subvencionables, respecte dels Programes I i II són els següents:

a) L’assessoria, implantació, adaptació, configuració de funcionalitats i el disseny de l'aplicació.

b) Ensinistrament per a l’ús de l’aplicació per al personal propi del beneficiari.

c) La utilització de mòduls en el núvol prèvia assessoria i configuració durant el primer any d’utilització.

2. El termini executiu de les actuacions objecte d'aquesta subvenció comprendrà des de la data de publicació de la convocatòria fins a la data d’acabament prevista a la resolució de concessió, que no podrà ser superior a quatre mesos des de la data de concessió ni superior al 30 de setembre de 2020. Seran subvencionables les despeses derivades de l’execució de l’actuació subvencionada realitzades en aquest període executiu i pagades abans de la data màxima de justificació.

3. El període de justificació serà de quinze dies des de la finalització del període d'execució de l’actuació, que serà establert en la Resolució de concessió.

4. La data d’inici de les activitats no pot ser anterior a la data de publicació de la convocatòria.

5. Les empreses proveïdores han de tenir un CNAE que correspongui amb els serveis detallats a l’apartat 1 anterior i tenir una antiguitat de funcionament d’ almenys 3 anys.

6.  No seran subvencionables les despeses següents:

a. L’IVA recuperable, així com els impostos de naturalesa similar que siguin recuperables.

b. Els interessos deutors

c. Els interessos, recàrrecs i les sancions administratives i penals.

d. Les despeses de procediment judicial.

e. Despeses de garanties bancàries o d’altre tipus, excepte per a bonificacions del cost de l’aval recollides en regim d’ajuda

f. Les demés despeses previstes al punt 2 de les Normes sobre les despeses subvencionables del programes operatius finançats pel FEDER i el Fons de Cohesió aprovada per Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, en el període de programació 2014-2020.

h. Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500 euros

i. Les actualitzacions d’equips i/o de programes informàtics, ni el seu manteniment

j. Totes aquelles que no tinguin la condició de despesa elegible conforme a la normativa vigent.

7.En qualsevol cas s’han d’aplicar les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

8. Els beneficiaris seran responsables de què en l'execució de l'activitat subvencionada concertada amb tercers es respectin els límits que s'estableixin en la normativa reguladora de la subvenció quant a la naturalesa i quantia de despeses subvencionables. D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic. Els contractistes estaran subjectes al deure de col·laboració previst a l'article 46 de la Llei 38/2003 per permetre l'adequada verificació.

9. L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se amb la justificació, o, en el seu cas, amb la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, i s’haurà de justificar expressament a la memòria justificativa i/o al model corresponent del compte justificatiu l’elecció no recaiguda en la proposta econòmica més avantatjosa.

En cap cas podrà concertar-se per part del beneficiari la contractació com a  empreses proveïdores a:

a. Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003.

b. Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c. Mitjancers o assessors en qui els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat o els serveis prestats.

d. Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no hagin obtingut subvenció per no reunir els requisits.

e. Els altres aspectes de la subcontractació s'estarà al que es disposa en l'article 29 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, i l’article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 juliol.

3. Bases reguladores

Els ajuts concedits com a conseqüència de l’aprovació d’aquesta convocatòria es regeixen per l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, estableix les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

4. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s’imputa

1. El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria pluriennal (2019-2020) és de 800.000,00 euros, amb càrrec als pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden augmentar els imports d’aquesta convocatòria.

L’assignació pressupostària té caràcter pluriennal i la distribució màxima per anualitats és la següent:

- 2019: 400.000,00 euros distribuïts de la següent manera:

- 300.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 12501 542A01 47000 00 FF 31110

-100.000,00 a càrrec de la partida pressupostària 12501 542A01 48000 00 FF 31110 sempre que hi hagi crèdit suficient

2020: 400.000,00 euros distribuïts de la següent manera:

- 300.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 12501 542A01 47000 00 FF 31110

-100.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 12501 542A01 48000 00 FF 31110 sempre que hi hagi crèdit suficient

2. Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que estableixen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

3. Les subvencions esmentades seran cofinançades amb càrrec al Programa Operatiu dels Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears en un 50%.

4. Els recursos econòmics es concediran per ordre d’entrada (data i hora) de les sol·licituds que reuneixin els requisits d’aquesta convocatòria fins a l’esgotament del crèdit disponible, independentment del programa.

5. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme.

5. Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions les pimes i les agrupacions empresarials sense ànim de lucre que, a més de dur a terme l’activitat que fomenti la concessió de la subvenció, compleixin els requisits següents:

a) Tenir la seva seu social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

b) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el Registre corresponent, així com, disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’objecte de la subvenció.

c) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social, així com, de les seves obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

d) No incorre en alguna de les prohibicions que s’estableixen en l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions

2. A efectes d’aquesta convocatòria s’entén per pime l’empresa que compleix els requisits següents:

a) Que el volum de negocis anual no sigui superior a 50 milions d’euros o que el volum d’actius que consti en el darrer balanç de situació no excedeixi de 43 milions d’euros.

b) Que la plantilla sigui inferior a 250 treballadors, tot tenint en compte els criteris per al seu còmput que estableix l’article 5 de la Recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 (Recomanació 2003/361/CE) sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.

c) Que no es tracti d’una empresa associada o vinculada amb cap altra empresa que no verifiqui els límits a què es refereixen les lletres anteriors, en els termes que s’han esmentat abans.

3. En cap cas podrà concertar el beneficiari l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell.

A efectes del que disposa l'article 38.7.d) de la Text refós de la Llei de subvencions es considera que existeix vinculació amb aquelles persones físiques o jurídiques en qui es presenti alguna de les circumstàncies enumerades a continuació, d’acord amb l'article 68.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions:

a) Persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat, parentiu de consanguinitat fins a quart grau o d'afinitat fins a segon grau.

b) Les persones físiques i jurídiques que tinguin una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.

c) Ser membres associats del beneficiari segons es refereix l'apartat 2 i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica segons es refereix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei General de Subvencions.

d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat i familiars fins a quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins a segon grau.

e) Les societats que, d'acord amb l'article 4 de la Llei 24/1988, de 28 de juliol, reguladora del Mercat de Valors, reuneixin les circumstàncies requerides per formar part del mateix grup.

f) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o els qui exerceixin la seva administració, així com els cònjuges o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.

g) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i les persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat, en base a les normes legals, estatutàries o acords contractuals tinguin dret a participar en més d'un 50 per cent en el benefici de les primeres.

4. No poden ser beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que puguin ser considerades en crisi d’acord amb l’establert a les Directrius comunitàries sobre ajudes estatals a salvament i de reestructuració d’empreses en (2004/C 244/02) ni les que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú.

5. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà de quedar acreditada amb la sol·licitud i també en el moment del pagament.

6. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol altre tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.

7. Les condicions per ser beneficiaris d'aquests ajuts s'hauran de mantenir tant en la presentació de la sol·licitud, com en el moment de la concessió, com en el del pagament i, en general, durant tot el procés de tramitació de l'ajuda fins a la seva justificació.

6. Quantia i acumulació dels ajuts.

1. Programa I: 5.000,00 euros de subvenció per cada projecte.

2. Programa II: 10.000,00 euros de subvenció per cada projecte

En ambdós casos, s’ha d’entendre que és a compte de l’entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l’activitat subvencionada, i s’ha de revocar, si escau, la subvenció concedida tan sols per l’import que excedeixi del cost total final de l’activitat d’acord amb la justificació aportada per l’entitat beneficiària.

En cap cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat objecte de subvenció.

En cas que el finançament de la Unió Europea estigui gestionada centralment per les institucions, agències, empreses comuns, o altres organismes de la Unió, que no estigui directa o indirectament baix el control de l’Estat Membre, es combini amb ajudes estatals, únicament es tindrà en consideració aquestes darreres per determinar si es respecten els llindars de notificació i les intensitats d’ajudes màximes, sempre que l’import total del finançament públic no excedeixi els percentatges màxims de finançament establerts en la normativa europea aplicable.

La percepció d'aquests incentius és compatible amb la percepció d'altres incentius, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol ens públics o privats, nacionals, o dels organismes internacionals, sempre que no tinguin procedència d’instruments de fons estructurals de finançament comunitaris ni sigui per a les mateixes despeses i es compleixin les especificacions de l’apartat anterior. En tot cas, l'acumulació dels incentius concedits en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència, superi el cost de l'actuació a desenvolupar pel beneficiari.

7. Sol·licitud i terminis

1. Els terminis per presentar les sol·licituds comença deu dies hàbils després de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins exhaurir els crèdits disponibles i en cap cas més enllà del 30 de març de 2020.

2. Les sol·licituds s’han de presentar, d’acord amb el models inclosos als annexos d’aquesta Resolució, disponibles a la pàgina web <http://dgrdi.caib.es>, adreçades al director general d’Innovació i Recerca, correctament emplenades, en el registre de la Direcció General d’Innovació i Recerca (ubicada al Parc BIT, Edifici Naorte, Bloc A, 2n Porta 8 de 07121 Palma), en el registre de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme o a qualsevol dels registres prevists a la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu.

3. La documentació de la sol·licitud, a més d’en paper, es lliurarà en format digital.

4. La presentació de la sol·licitud suposa per a cada interessat que:

a. Accepta el contingut d’aquesta convocatòria, així com les bases reguladores establertes en l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

b. Autoritza la Direcció General d’Innovació i Recerca perquè, si és procedent, comprovi directament que està al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant la l’Administració de l’Estat.

5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l’Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, es requerirà l’entitat interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix la Llei 39/2015.

6. El sol·licitant haurà de presentar en termini, a més dels annexos degudament emplenats, la documentació següent:

a) Còpia de l’escriptura pública de constitució de l’entitat o el certificat d’inscripció registral del document esmentat.

b) Document acreditatiu de la identificació fiscal del representant del sol·licitant, (NIF), que, a més, haurà d’aportar els documents necessaris per acreditar el poder de representació, d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú.

c) Respecte de l’acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè l’òrgan instructor pugui obtenir de manera directa l’acreditació d’estar al corrent dels pagaments de la Seguretat Social i tributàries davant la i l’Administració de l’Estat, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l’entitat sol·licitant haurà d’aportar els certificats vigents corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

d) Memòria del projecte i cronograma de execució (segons model Annex 8), factura proforma, desglossada en els conceptes detallats a la base 2.1.  emesa per una empresa amb el CNAE corresponent a aquesta activitat i una antiguitat d’almenys 3 anys. El beneficiari sempre ha de sol·licitar i aportar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents no vinculats.

e) CNAE de l’empresa proveïdora dels serveis informàtics i justificant de tenir, dita empresa proveïdora, almenys 3 anys de funcionament.

f) Si els estatus socials del beneficiari no ho especifiquen, fotocòpia del document acreditatiu de residència o l’existència d’una seu a l’àmbit de les Illes Balears.

g) Les declaracions responsables incloses en els annexes 2, 3, 4, 5, 6 i 7:

I. De compliment:

- De les obligacions previstes en l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació; i

- De no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.

- De no haver iniciat l’execució de l’actuació per la qual se sol·licita la subvenció amb anterioritat a la data de publicació de la convocatòria.

II. De tots els ajuts i les subvencions, sol·licitats o concedits, de qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionats amb l’actuació de la sol·licitud, i aquelles no relacionats amb la sol·licitud, però subjectes a l’aplicació de la normativa de minimis.

III. De no vinculació amb les entitats en qui pensa contractar.

IV. De complir, en el cas de les empreses, les condicions per considerar-se PIME i de ser una entitat amb autonomia que no està associada o vinculada a una altra entitat o societat.

V.  De veracitat de les dades bancàries aportades

VI. De comptabilitat separada.

h. Models d’informació sobre l’activitat inclosos als annexes 8, 9 i 10:

I.  Informe de l’entitat

II. Memòria del projecte

III. Dades de l'Empresa de desenvolupament contractada per a implementar el projecte TIC

i. En el cas que la persona sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix l’apartat 4.7. un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social i un de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària en què s’indiqui que està al corrent dels pagaments de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat.

j. En el cas que l’entitat no sigui perceptora de la Comunitat Autònoma, la declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, de conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius (Annex 6).

k. Si és pertinent, un pla d’actuació per a la igualtat efectiva de dones i homes.

m. Fotocòpia compulsada del document acreditatiu de l’exempció de l’IVA, si escau.

n. Qualsevol altre documentació que s’estimi necessari

7. En qualsevol moment, l’òrgan gestor podrà sol·licitar els originals d’aquesta documentació per a la seva validació i compulsa.

8. Els sol·licitants han de comunicar immediatament qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades en els punts anteriors a l’òrgan competent per resoldre, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sense perjudici que també es puguin incorporar d’ofici a l’expedient.

9. Si la sol·licitud té algun defecte, no té els requisits legals o no va acompanyada de tota la documentació assenyalada, es requerirà el peticionari per tal que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb l’advertència que si transcorregut aquest temps no ho fa, s’entendrà desistida la petició i, amb la resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.

10. Quan qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenti esmenes o ratllades, serà considerat com a no presentat, i es procedirà en aquest cas segons indica l’article 68 de la Llei 39/2015, de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

11. En el cas que, amb ocasió de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, ja s’hagi presentat algun dels documents esmentats anteriorment, no serà necessari aportar-los de bell nou, n’hi haurà prou indicant l’expedient on consten. No obstant això, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data de presentació de la sol·licitud.

12. D’ofici, l’òrgan instructor ha d’adjuntar a la sol·licitud l’acreditació que l’entitat està al corrent de les obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableix l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat Autònoma de les Illes Balears

13. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.

8. Criteri per seleccionar els beneficiàries

1. Una vegada comprovat que les sol·licituds reuneixen tots els requisits, se seleccionaran els beneficiaris per ordre d’entrada i hora.

2. Atesa la naturalesa dels ajuts objecte d’aquesta convocatòria, s’exceptua la selecció dels beneficiaris de la regla general que estableix l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, atès que no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si.

3. Les sol·licituds s’han d'avaluar i resoldre individualment per rigorós ordre d’entrada en el Registre de la Direcció General d’Innovació i Recerca fins que es cobreixi la disponibilitat pressupostària, encara que no hagi acabat el termini d’admissió de sol·licituds.

4. Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria, s’ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s’ha de publicar en l’adreça http://dgrdi.caib.es.

5. La Direcció General d’Innovació i Recerca com a òrgan instructor, en l’exercici de les seves funcions, pot demanar un informe tècnic a experts independents sobre l’adequació a preus de mercat de les propostes i dels resultats.

6. L’òrgan instructor ha d'emetre un informe d’acord amb la selecció i adequació de les sol·licituds, perquè el director general d’Innovació i Recerca elabori la Proposta de resolució.

9. Òrgans competents

1. La consellera d’Innovació, Recerca i Turisme és l’òrgan competent per iniciar el procediment mitjançant la resolució de convocatòria de la subvenció al qual es refereix l’article 5 de les bases reguladores.

2. La direcció general d’Innovació i Recerca és l’òrgan competent per instruir i tramitar el procediment, en els termes que s’estableixen en l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i en l’article 11 de les bases reguladores, com també per comprovar la justificació i l’aplicació efectiva de la subvenció concedida de conformitat amb el que disposa l’article 42 del Text refós esmentat i l’article 22 de les bases. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les qual s’ha de dictar la resolució.

3. La consellera d’Innovació, Recerca i Turisme és l’òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d’ inadmissió de la sol·licitud, com també, si n’és el cas, les resolucions de modificacions a què es refereixen els articles 23 i 24 de les bases reguladores.

4. Les persones que instrueixen, així com la persona que dicta la Resolució, declaren no tenir conflicte d’interessos respecte a l’objecte de la present convocatòria ni als possibles sol·licitants que, a priori, pogueren concórrer a l’esmentada convocatòria.

10. Instrucció

1. Correspon a l’òrgan instructor dur a terme d’ofici les actuacions previstes en l’article 16.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada rebuda tota la documentació, la Direcció General d’Innovació i Recerca ha de comprovar que les actuacions compleixen els requisits exigits i les condicions que estableix la convocatòria per admetre-les. Només si superen aquesta comprovació han de ser sotmeses al procés de selecció per ordre d’entrada. Sinó proposarà la desestimació de la sol·licitud.

3.Se subvencionaran les actuacions sol·licitades ordenant-les segons l’ordre cronològic de les sol·licituds que reuneixen els requisits.

4. L’òrgan instructor, d’acord amb l’expedient, ha de formular les propostes de resolució provisional, que han de contenir tots els aspectes que preveu els articles 11.5 i 12 de l’ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010) i, a més, el pressupost desglossat per conceptes, que serà objecte de justificació, i la subvenció concedida, així com dels períodes d’execució i justificació, l’exclusió de l’IVA suportat, les obligacions de l’entitat beneficiària, la forma de pagament i la forma de justificació de l’aplicació dels fons percebuts.

5. El contingut d’aquesta s’ha de notificar als interessats perquè, en un termini de deu dies, formulin les al·legacions que considerin convenients o comuniquin la seva decisió d’acceptar o renunciar a l’ajuda.

6. La resolució dels expedients serà dictada per la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, a proposta del director general d’Innovació i Recerca.

7. Per assegurar l’eficàcia dels fons atorgats i segons el pressupost presentat, es pot considerar que alguna part del pressupost no és necessària per a la realització de l’actuació o no se adequa en els preus de mercat. Aquest fet es comunicarà a l’entitat sol·licitant a la proposta de resolució per a la seva acceptació o  renúncia.

11.Resolució i notificació

1 L’òrgan instructor, d’acord amb la revisió de ’expedient ha de formular les propostes de resolució provisional, que han de contenir tots els aspectes que preveu els articles 11.5 i 12 de l’ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010) i, a més, el pressupost desglossat per conceptes, que serà objecte de justificació, i la subvenció concedida, així com dels períodes d’execució i justificació. El contingut d’aquesta s’ha de notificar als interessats perquè, en un termini de deu dies, formulin les al·legacions que considerin convenients o comuniquin la seva decisió d’acceptar o renunciar a l’ajuda.

2 En el cas de concessió, el representant legal de l’entitat beneficiària ha de manifestar l’acceptació de l’ajuda amb la quantitat total concedida, del pressupost a justificar, i del desglossament per conceptes  de les despeses, en els termes establert al model inclòs com a annex 10, disponible a la pàgina web de la Direcció General de Innovació i Recerca <http://dgrdi.caib.es>.

En absència de resposta del beneficiari en el termini esmentat s’entendrà que l’ajuda no ha estat acceptada i per tant es renuncia a la mateixa, aleshores es procedirà a finalitzar el procediment amb la corresponent resolució definitiva.

3.En el cas que els interessats presentin al·legacions, l’òrgan instructor les ha d’examinar, i ha de formular una proposta de resolució definitiva, que ha de notificar als interessats. A partir de la notificació, els interessats disposen de deu dies per comunicar si accepten la proposta o hi renuncien.

4 La resolució expressa de la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució ha de ser motivada i inclourà els aspectes esmentats a la proposta de resolució i farà constar: el finançament per part de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el finançament del fons europeu al qual s’imputa la despesa; el Programa Operatiu FEDER Balears 2014-2020 i l’enquadrament del projecte en aquest Programa Operatiu (objectiu temàtic, prioritat d’inversió, objectiu específic, camp d’intervenció, organisme amb senda financera); el beneficiari de l’ajuda; els productes o serveis que hagin d’obtenir-se de l’ajuda; el pla financer; el calendari d’execució i el finançament per al desenvolupament del projecte.

5. Correspon a l’òrgan instructor la notificació individual de les resolucions de concessió de la subvenció, en la forma prevista en els articles 40, 41, 42, 43 i 44 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El llistat de sol·licituds denegades definitives es publicarà a l’adreça https://dgrdi.caib.es.

6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa del procediment, d’acord amb el que estableix l’article 14.1 e) de l’ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010), és de sis mesos a comptar des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest temps sense haver-se notificat la resolució expressa, la persona interessada podrà entendre com a desestimada la seva sol·licitud.

7. La llista de beneficiaris de les subvencions que es concedeixin en el marc d’aquesta convocatòria s’ha de publicar amb caràcter informatiu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que la resolució de concessió es notifiqui d’acord amb el que estableixen els punts anteriors.

12. Modificació de les condicions de la Resolució

1 Les actuacions subvencionables hauran d’executar-les en el temps i en la forma que s’estableixi en les resolucions de concessió. No obstant això, el beneficiari pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament d’execució de l’actuació, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada, d’acord amb l’article 23 de l’ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010).

2 Els entitats beneficiàries han de comunicar immediatament qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades (pressupost, conceptes de despeses, canvis de titularitat mitjançant fusió, absorció, transformació, segregació, o ubicació, etc) a la sol·licitud i documentació annexa a l’òrgan gestor, amb les conseqüències que en cada cas correspongui, inclosa la reducció proporcional de la subvenció en el cas de reduccions del pressupost corresponent, sense perjudici que també es puguin incorporar d’ofici a l’expedient.

3. En el cas que les modificacions suposin una alteració de les condicions de concessió, es tornarà a sotmetre l’actuació a revisió per par de l’òrgan instructor.

4 En cas d'incompliment de l’obligació de comunicació i les modificacions es posin de manifest a la justificació, s'estarà al disposat a l'article 86 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.

5 L’autorització d’aquestes modificacions correspon a la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme. Les modificacions només es poden autoritzar si no impliquen un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni cap perjudici a tercers, ni desvirtua l’objecte pel qual es va concedir l’ajuda. Si escau, s’han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l’article 24 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

6 Quan la subvenció s’hagi concedit per finançar despeses de diferent concepte subvencionable, l’execució s’ha d’ajustar a la distribució aprovada per la resolució de concessió i no es poden compensar uns conceptes amb uns altres. No obstant això, s’accepta fins a un 10 % en la desviació d’aquesta distribució sense la prèvia comunicació i aprovació per part de la direcció general d’Innovació i Recerca a què fa referència el paràgraf anterior, sempre que estigui degudament justificada.

13.Justificació

1. L’import de la subvenció s’ha d’abonar una vegada que s’hagi justificat el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir.

2. L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament per concedir la subvenció en els termes que disposa l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions.

L’activitat subvencionada s’ha d’entendre justificada amb l’acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s’ha concedit.

Es consideren despeses subvencionables les que responguin, sens dubte, a la naturalesa de l’activitat objecte de subvenció i es desenvolupin en els terminis d’execució que fixa la resolució de concessió. A aquest efecte, s’ha de considerar com a despesa efectuada la que s’hagi pagat efectivament entre la data d’entrada en vigor d’aquesta convocatòria i amb anterioritat a la finalització del període de justificació sempre que es correspongui amb factures de les quals la data es trobi compresa en el període d'execució de l’actuació.

La presentació de la documentació acreditativa del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius prevists s'ha de fer en un termini de quinze dies des de l'acabament del termini establert per a l'execució de l’actuació, que serà establert en la resolució de concessió.

En cap cas es consideraran despeses elegibles l’IVA i la resta d’imposts lligades a la inversió.

3. Els beneficiaris han de presentar el compte justificatiu, signat pel representant de l’entitat beneficiària, d’acord amb els models que s’adjunten a l’annex 12, (que estan disponibles a la web disponible de la Direcció General de Innovació i Recerca http://dgrdi.caib.es) i la documentació justificativa de les despeses efectuades, que ha d’incloure una còpia de les factures, els rebuts i altres documents de valor probatori equivalent,  que s’ha d’ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació  (BOE núm. 289, d’1 de desembre), i documents justificatius dels pagaments efectuats, així com:

a. una memòria justificativa (annex 13) del projecte d'acord a la sol·licitud presentada amb imatges del backoffice de l'aplicació que s'ha posat en marxa (captures de pantalla).

b. Declaració expressa d’altres ajudes sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, si s’han rebut durant el procés d’execució i no s’han comunicat amb anterioritat.

c. Declaració que no ha contractat amb persones o entitats vinculades.

d. Documentació comptable (còpia dels comptes de major dels proveïdors de les factures justificatives i comptabilitat separada de l'actuació) i, si es tracta d'empreses (persones físiques) no obligades a portar comptabilitat, còpia dels llibres de registre de vendes i ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d'inversió.

e. Els tres pressuposts que, si n’és el cas, i en aplicació de l’article 31.3  del Text refós de la Llei de subvencions, ha d’haver sol·licitat l’entitat beneficiària.

f. A partir de 15 de maig de 2021, i en el termini de tres mesos, presentació dels comptes de major dels proveïdors de les dues anualitats del projecte (2019 i 2020) de la inversió realitzada, i si es tracta d'empreses (persones físiques) no obligades a portar comptabilitat, còpia dels llibres registre de vendes i ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d'inversió d’aquest mateix període de la inversió realitzada.

g. Qualsevol altra documentació establerta a la base sobre justificacions de cada títol en funció del tipus d’ajuda.

4. La memòria de justificació i el compte justificatiu, a més d’en paper, es lliurarà en format digital

5. Tota la documentació ha d’incloure els logotips de la Direcció General d’Innovació i Recerca del Govern de les Illes Balears, de la Unió Europea i dels Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (FEDER) i el lema “Una manera de fer Europa”, segons les obligacions detallades en el l’apartat 17 d’aquesta convocatòria.

6. El compte justificatiu (annex 12) que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d’emissió i la de pagament, així com la indicació del percentatge d’imputació. Les despeses aniran ordenades segons els conceptes del pressupost presentat amb la sol·licitud.

7. S’han de presentar les factures originals i fotocòpia de les mateixes, o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que serveixin per justificar les despeses, per tal d’estampillar-les amb l’especificació del percentatge d’imputació. Les factures originals, una vegada estampillades, s’han de retornar al beneficiari. Aquests documents aniran acompanyats de la justificació del seu pagament

8. Totes les factures per justificació de despeses han d’anar a nom del/s beneficiari/s, i han d’estar directament relacionades amb l’objecte de la concessió de l’ajuda.

9. Per acreditar el pagament de les factures presentades es presentarà una copia acarada del document d’abonament que doni fe del pagament, en el qual figurin la data de la transferència, l’import transferit, la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l’ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d’un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Tan sols s’accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100 euros. Per als pagaments en efectiu d’imports inferiors a 500 euros, s’ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor.

10. La presentació de les factures no implica l’acceptació de les mateixes per l’òrgan de gestió i control econòmic.

11.Si la documentació justificativa té algun defecte, no té els requisits legals o no va acompanyada de tota la documentació assenyalada, es requerirà al beneficiari per tal que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb l’advertència que si transcorregut aquest temps no ho fa, s’entendrà que no disposa de les despeses i informació requerida.

12. Quan qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenti esmenes o ratllades, serà considerat com a no presentat, i es procedirà en aquest cas segons indica l’article 68 de la Llei 39/2015, de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

13. Per considerar l'lVA com a subvencionable, s’haurà d’acreditar, mitjançant un certificat d’exempció d’IVA de l’Agència Tributària, en el qual es demostri que l'entitat, amb identificació de la raó social d’aquesta, està exempta del seu pagament. Si no es presenta aquesta documentació, es llevarà la quantitat corresponent de l’IVA de les despeses justificables.

14. Ja que aquesta convocatòria conté finançament de Fons FEDER, com a part de la justificació, l’òrgan gestor de la convocatòria podrà realitzar visites in situ per tal de comprovar l’efectiu ús de la subvenció i desenvolupament de les activitats. Aquestes visites constaran de la personificació en el lloc de l’actuació objecte de subvenció, compliment del qüestionari associat a la visita i la realització de fotografies com a comprovació de l’aplicació de les obligacions del beneficiari d’informació i publicitat que s’especifiquen a la base 17 d’aquesta convocatòria.

15.La justificació de les despeses ha de cobrir el 100% del pressupost aprovat a la Resolució de concessió, independentment de la quantitat subvencionada, i segons la distribució aprovada a la mateixa. No obstant això, s’acceptarà fins un màxim de 10% en la desviació d’aquesta distribució entre conceptes o categories de despesa subvencionable.

14. Pagament

1. Una vegada acreditat, en el termini corresponent, el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció en els termes que s’estableixen en aquesta convocatòria i a l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, es reconeixerà l’obligació i es proposarà el pagament de l’import concedit en la Resolució.

2 Amb caràcter general, les subvencions es faran efectives al beneficiari en un únic pagament, mitjançant transferència bancària al compte designat pel beneficiari.

3. El beneficiari en el model de sol·licitud, comunicarà el cronograma d’actuacions i indicarà, si escau, les distribució temporal de les activitats que executarà,

15. Control, revocació i reintegrament

1. La Direcció General d’Innovació i Recerca ha d’establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els experts que consideri necessaris per dur a terme les oportunes actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajuda.

2. Si en el seguiment s’observa l’ incompliment o desviacions, per raons imputables als beneficiaris, dels termes establerts als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió; de les obligacions del beneficiari; la falsedat, la inexactitud o l’omissió de dades; una desviació clara pel que fa a la qualitat tecnològica de les aplicacions implementades i dels resultats esperats; l’aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents a aquelles per les quals fou concedida l’ajuda inicialment; o l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades que, en conjunt, superin el cost de l'actuació, la conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme acordarà la modificació de la resolució de concessió i/o la revocació de les subvencions atorgades d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, sense perjudici que s’apliqui el règim sancionador que preveu el títol V del Text refós.

3. En els casos en què el beneficiari hagi incomplert parcialment la justificació, però l’execució sigui d’un 60% o percentatge superior del pressupost i s’acrediti que aquesta inequívocament tendeix a la satisfacció dels compromisos i condicions de concessió i que no desvirtua la finalitat de l’ajuda, suposarà la reducció proporcional de l’ajuda, segons els criteris i condicions que estableix l’article 24 de l’ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010)

4. Les ajudes concedides d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria s'han de sotmetre al règim de fiscalització, de control i d’inspecció que preveu l’article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Les entitats beneficiàries de les ajudes resten obligades a comunicar a l’òrgan gestor d’aquesta convocatòria qualsevol eventualitat en l’actuació subvencionada quan n’afecti el compliment segons els termes de la concessió de l’ajuda.

16. Responsabilitat, règim sancionador i obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris d'aquestes subvencions estaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador que sobre infraccions en aquesta matèria s'estableix en el Títol IV, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el Títol IV del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de l'esmentada Llei General de subvencions.

Sense perjudici de les obligacions que s’inclouen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, els beneficiaris han de complir les següents obligacions:

a. Acreditar davant la Direcció General d’Innovació i Recerca que l’activitat o la inversió s’ha dut a terme en termini i que s’han complert de manera efectiva els requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió de les ajudes, així com justificar les ajudes en la forma i amb la documentació que es detalla en aquesta convocatòria.

b. Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció, perquè s’autoritzi o es denegui, si cal, en el termini màxim de 30 dies naturals des de la data en què es produeixin.

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció general de Fons Europeus com a organisme intermedi del Programa Operatiu FEDER 2014-2020, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la Sindicatura de Comptes, i qualsevol altra autoritat de control. En cas que es detectin irregularitats s'hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

d. Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica, aplicable en l'àmbit de: contractació, subvencions, ajudes d'Estat [Reglament (UE) 651/2014;], normes sobre les despeses subvencionables del FEDER [Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s’aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020 (BOE nº 315, de 30 de desembre de 2016)], comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.

e. Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat [article 125.4 b del Reglament (UE) 1303/2013].

f. Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per comptar amb una pista d'auditoria apropiada [article 125.4 d del Reglament (UE) 1303/2013].

g. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació [article 140 del Reglament (UE) 1303/2013].

h. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o tres anys en el cas de pimes [article 71 del Reglament (UE) 1303/2013].

i. Assegurar les mesures d'informació i publicitat [article 115 i annex XII del Reglament (UE) 1303/2013; Reglament (UE) 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat; i Estratègia de Comunicació del Programa Operatiu FEDER/FSE], especialment:

            1.  

- Fent una breu descripció en el seu lloc d’Internet, en cas que en disposi d'un, de l'operació, de manera proporcionada al nivell de suport -prestat, amb els seus objectius i resultats, i destacant l'ajuda financera de la UE.

            1.  

​​​​​​​- Col.locant almenys un cartell amb informació sobre el projecte (d'una grandària mínima A3), en el qual esmentarà l'ajuda financera de la UE, en un lloc ben visible per al públic, per exemple l'entrada d'un edifici.

-Mostrant en qualsevol document, acte o activitat que es destini al públic (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartells...) relacionat amb l'execució de l’operació una declaració de l'ajuda financera de la UE i s’inclourà l'emblema de la UE i la referència del FEDER.

La resolució de l'aprovació de l'operació cofinançada i les publicacions realitzades en el DOUE/BOE/BOIB recolliran expressament el següent esment: “Aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears”.

j. Adoptar mesures antifrau eficaces i proporcionades en l’àmbit de la gestió administrativa que correspongui a fi d’evitar: sobre finançament o doble finançament amb altres subvencions comunitàries, estatals o autonòmiques, o altres programes o períodes de programació; fraccionament de la despesa, etc. (article 125.4 c) del Reglament (UE) 1303/2013). Es poden denunciar fets constitutius de frau o irregularitat a través del canal informatiu SNCA (Servicio Nacional de Coordinación Antifraude) a la següent direcció: http://www.igae.pap.minhaft.gob.es. La pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus inclou un accés directe per a la comunicació de possibles casos de frau o irregularitat. (http://www.caib.es/sites/fonseuropeus/ca/portada).

k. Observar el sistema de gestió i control del PO FEDER: Manual de Procediments de Gestió i Control, Criteris de Selecció d’Operacions, i Estratègia de Comunicació (http://fonseuropeus.caib.es)

l. El beneficiari haurà d’introduir les dades i els documents dels quals sigui responsable, així com totes les actualitzacions, en els sistemes d’intercanvi electrònic de dades, en compliment de l’article 122, apart. 3, paràgraf primer, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 i l’article 10.1 del reglament 1011/2014 de 22 de setembre de 2014

m. Reintegrar els fons rebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació realitzades pels òrgans de control competents, i segons l'establert en l'article 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de Subvencions.

n. Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.

o. Avisar la Direcció General d’Innovació i Recerca, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada que tingui previst dur a terme.

p. Les actuacions subvencionades han de ser respectuosos amb la protecció i conservació del medi ambient i compatibles amb un desenvolupament sostenible i han de respectar la normativa mediambiental vigent.

q. Utilitzar un llenguatge no sexista i transmetre missatges on el paper d’ambdós sexes no estigui estereotipat.

r. Comunicar l’obtenció d’altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

2. Els beneficiaris de les subvencions hauran de respondre de la veracitat dels documents aportats.

3. L’acceptació de la subvenció, i per tant del finançament FEDER, comporta el consentiment del beneficiari per a la seva inclusió en la llista d’operacions a publicar via Internet, a que es refereix l’article 115 apartat 2 i l’annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

4. El règim jurídic aplicable per l’ incompliment d’aquestes obligacions serà el derivat de l’aplicació del que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

5. Aquestes obligacions s’entendran sense perjudici de l’obligació de complir-se la resta que preveu l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 15 de l’ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació

17. Cessió de dades

1. La presentació de la sol·licitud de subvenció implicarà l'acceptació de la cessió de les dades contingudes en la mateixa, així com les relatives a la subvenció que, a efectes d'estadística, avaluació i seguiment es realitzi a favor d'altres administracions publiques.

2. En virtut del que estableix l'article 13 apartat d) de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques,  pel bé de la necessitat de protegir el secret comercial o industrial dels beneficiaris del ajuts regulats en aquesta convocatòria, s'entendrà exclòs del dret d'accés a arxius i registres administratius, documents relacionats amb el diagnòstic empresarial.

3. Amb la finalitat d’avaluar l'impacte dels diferents programes d'ajuts que gestiona la Direcció General d’Innovació i Recerca, de manera que aquesta Direcció General pugui redissenyar les diferents línies d'ajudes que promou, els beneficiaris de les subvencions que regula aquesta convocatòria facilitaran, si són requerides, les dades corresponents als resultats obtinguts per l’actuació subvencionada mitjançant el compliment d’un qüestionari que els trametran per a aquest efecte.

4. Totes les dades subministrades a l'empara de la present quedaran sotmeses a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal

18.Interpretació i execució

La consellera d’Innovació i Turisme pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

29. Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions de les entitats beneficiàries de les ajudes, ni dels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir com a conseqüència de l’execució de les actuacions beneficiaries d’aquesta convocatòria.

20. Efectes

Aquesta Resolució comença a produir efectes l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

21. Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la consellera d’Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.