Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3472
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 25.3.2019, relatiu a l'aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la pràctica esportiva en la infància i la joventut (de 3 a 30 anys) i de la convocatòria corresponent a la temporada 2018-2019 (Exp. 2720-2019-000001)
La finalitat d’aquests ajuts és ajudar les famílies dels infants i joves amb dificultats econòmiques a fi de fer-los possible l'accés a la pràctica esportiva a través dels clubs esportius o altres entitats que tenguin com a objectiu el foment de la pràctica esportiva, sempre dintre d'un marc de formació integral, així com el foment dels valors socials i educatius.
L'any 2018 es van convocar els ajuts per a la pràctica esportiva en la infància i joventut i dintre d'aquesta convocatòria es van presentar peticions per un valor major del previst en el pressupost corresponent, mentre que les bases no preveien criteris d'exclusió i tampoc de minoració. A més, les Bases d'execució del pressupost especificaven que no es podia augmentar l'import màxim establert, i la base d'execució 22a establia que es podien donar ajuts directes quan els ajuts individuals fossin inferiors a 600 €.
Per tots aquests motius es va anul·lar la convocatòria d'ajuts de 2018 i es va concedir un ajut directe a cadascun dels sol·licitants que s'especificaven en la proposta, ajuts que van permetre que un total de 226 infants tinguessin accés a la pràctica esportiva durant la temporada 2017-2018.
D'altra banda, una mostra més de la idoneïtat d'aquesta convocatòria és el gran interès mostrat pels clubs esportius i les famílies que demanen informació sobre la convocatòria.
Per tots aquests motius el Consell Insular de Menorca té la intenció d'obrir novament la convocatòria d'ajuts a la pràctica esportiva en la infància i la joventut amb l'objectiu d'ajudar les famílies amb dificultats econòmiques.
D'acord amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d’execució del pressupost d’aquesta administració;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Económica, Joventut i Esports;
ACORD
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca per a la pràctica esportiva a la infància i joventut ( 3-30 anys)
Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria per a la concessió d'ajuts per a la pràctica esportiva a la infància i joventut (3-30 anys) corresponent a la temporada 2018/19, d’acord amb les condicions següents:
a) Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall.
Es destinarà la quantitat màxima de vint mil euros (20.000 euros) amb càrrec a la partida 34100.4890088 i vint mil euros (20.000 €) més amb càrrec a la partida 33450 4890000 de l'exercici pressupostari de l'any 2019.
Aquesta quantitat es desglossa en els apartats següents:
- Línia 1. Ajuts per a infants i joves de 3 a 16 anys: vint mil euros (20.000 €)
- Línia 2. Ajuts per a joves de 17 a 30 anys: vint mil euros (20.000 €)
Línia |
Partida |
Quantia màxima |
Línia 1: Ajuts per a infants i joves de 3 a 16 anys |
34100 4890088 |
20.000 € |
Línia 2: Ajuts per a joves de 17 a 30 anys |
33450 4890000 |
20.000 € |
b) L’ajut màxim individual per sol·licitud per a la present convocatòria és el següent:
Línia 1: la quantitat màxima de la subvenció s'estableix en 325 €
Línia 2: la quantitat màxima de la subvenció s'estableix en 325 €
c) El termini de presentació de sol·licituds és de 60 dies des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
d) La Instrucció del procediment correspon a Josep Juaneda Mercadal, tècnic d'Esports.
Tercer.- Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA PRÀCTICA ESPORTIVA A LA INFÀNCIA I JOVENTUT ( DE 3 A 30 ANYS)
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
La importància de l'esport es recull en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l'educació física i l'esport, i facilitar l'adequada utilització del lleure. Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, ja en la seva exposició de motius, destaca que "L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat".
Així mateix, el seu article 3 diu que "L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida"; i l'article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és “definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”. D’altra banda, l’article 16 disposa que, en l’àmbit de les seves competències, les administracions esportives han d’impulsar els mecanismes més apropiats per a promoure la pràctica de l’activitat física i l’esport entre els sectors socials més vulnerables.
Per tot això, el Consell Insular de Menorca, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d'ajudes la finalitat de la qual és la concessió de beques per al foment de la pràctica esportiva dels infants i joves amb menys recursos econòmics, a través de la subvenció en un percentatge de les quotes dels clubs esportius i altres centres esportius
La finalitat d’aquests ajuts és ajudar les famílies dels infants i joves amb dificultats econòmiques a fi de fer-los possible l'accés a la pràctica esportiva a través dels clubs esportius o altres centres esportius que tenguin com objectiu el foment de la pràctica esportiva, sempre dintre d'un marc de formació integral, i el foment dels valors socials i educatius.
Es destinen dues línies d'ajuts amb partides diferents:
- Línia 1: per a infants i joves de 3 a 16 anys
- Línia 2: per a joves de 17 a 30 anys
SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L’import màxim i les partides a les qual s’aplicaran els ajuts (línia 1 i línia 2) que s’atorguin en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixen en la convocatòria.
Es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Poden ser objecte de subvenció les despeses de matrícula i quotes de les activitats següents:
- La pràctica esportiva a través d'un club esportiu durant la temporada corresponent (setembre-juny).
- La pràctica esportiva a través d'un centre esportiu durant la temporada corresponent (setembre-juny).
Les activitats han de tenir un caràcter continu, el període de les quals s'especifica en la convocatòria corresponent.
2. Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:
a) Activitats dirigides a fillets i filletes d'entre 3-6 anys, fora de l’horari lectiu
Han de tenir un caràcter psicomotriu i tenir com a principal objectiu la millora dels diferents aspectes perceptius implicats en l’execució motriu.
Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:
b) Activitats dirigides a al·lots i al·lotes d'entre 7-18 anys: fora de l’horari lectiu
Han de tenir caràcter multiesportiu i formatiu de l’esport escolar, com marca el Decret 38/2015 de l’esport escolar. A més, han de complir les condicions que proporcionin una formació integral de l'al·lot/a i, al mateix temps, han de tenir com a objectius principals: aconseguir una base motriu i cognitiva sòlides que afavoreixin la pràctica posterior de qualsevol esport; adquirir una bona consciència de si mateix explorant les pròpies possibilitats i limitacions, així com el propi cos, i fomentar la pràctica esportiva basada en l’adquisició de valors educatius i formatius i valors socials i solidaris.
Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:
c) Activitats dirigides a joves de entre 16 i 30 anys. En el cas de la pràctica esportiva a través d'un centre esportiu, han d'estar dirigides a joves d'entre 16 i 30 anys i han de tenir com a principal objectiu la millora de salut.
Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:
3. Les activitats esportives objecte de subvenció s’han d’efectuar a Menorca.
4. Només se subvencionarà una activitat esportiva per infant o jove.
5. Les activitats esportives subvencionades s'han de dur a terme a instal·lacions amb les corresponents autoritzacions de dites activitats
QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. En poden ser beneficiaris els/les fillets i filletes i joves que tenguin entre 3 i 30 anys (a la data de finalització de presentació de sol·licituds) i que practiquin algun tipus d'activitat física o esportiva, com estableix la base tercera.
2. Per poder atorgar-se la subvenció és condició imprescindible que la unitat familiar compleixi els requisits que es detallen en aquestes bases i en la convocatòria corresponent.
3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Només poden ser-ne beneficiàries les persones que estiguin empadronades a Menorca, sempre que l’empadronament s’hagi produït abans de la publicació de la convocatòria.
SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, el qual es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella i que també es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.
2. El període per presentació de sol·licituds s'especificarà en la corresponent convocatòria.
A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a) Còpia del DNI del sol·licitant.
b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre, i DNI del representant.
c) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i que no té obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).
e) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat mitjançant els corresponents certificats, que es podrà substituir per una declaració responsable d’acord amb l’article 11 f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, per tractar-se de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I). També es podrà autoritzar el Consell Insular de Menorca perquè comprovi directament el compliment de les esmentades obligacions (es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).
f) Document de designació de compte bancari segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, en el supòsit qur no s’hagi cedit el dret de cobrament de subvenció al club o centre esportiu (aquesta cessió es pot realitzar emplenant l’apartat corresponent de l’annex III).
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
g) Certificat de convivència, emès per l'ajuntament de Menorca corresponent, en el qual figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.
h) En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o, si no existeixen els esmentats documents, una declaració jurada del sol·licitant en què s’indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.
i) Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF presentada l’any 2018, referida als ingressos de l’any 2017 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2017. En el cas que algun d’aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l’AEAT www.agenciatributaria.es o bé directament a l'enllaç https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml).
j) Resolució o certificat que acrediti el reconeixement de grau de discapacitat emès per l'òrgan públic competent (només en el cas que a la unitat familiar hi hagi algun membre amb discapacitat), si n’és el cas.
k) En el cas de família monoparental, s’haurà d’aportar còpia del llibre de família i així mateix prestar declaració responsable de què es compleixen les condicions previstes a la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (annex IV)
l) Imprès de justificació de plaça del club o centre esportiu de l'activitat esportiva objecte de subvenció (annex III).
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, f i j en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i es declari que continua vigent. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
3. D’acord amb l’article 28.3 i 53 c de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades no tenen l’obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada la compulsa/autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat, principalment mitjançant les plataformes d'intolerabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades, que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar, acollint-se al dret de no fer-ho, pel fet que s'hagin elaborat per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no en consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas, en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics o presencialment:
a) Per mitjans electrònics, d'acord amb allò establert en l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
b) Pesencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, per tal de preservar el dret les persones físiques de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, en el Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre Registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l'LPACAP.
SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Par a la concessió dels ajuts es tindrà en compte la renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/de la sol·licitant.
Restaran exclosos els sol·licitants que formin part d’un nucli familiar que tengui uns ingressos que superin una renda per càpita mitjana de 10.000 €.
2. Es consideren membres computables de la unitat familiar:
- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o relació anàloga) dels anteriors
- Sol·licitant
- Germans menors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017
- Germans majors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017 i que compleixin els requisits següents:
a) Conviure en el domicili familiar (amb excepció dels que resideixin fora de l'illa durant el curs escolar per estudis).
b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2017 inferiors a 9.172,80 euros (salari mínim interprofessional per a l’any 2017).
- Ascendents que convisquin en el domicili familiar i depenguin econòmicament d’altres membres de la unitat familiar.
En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, en són membres computables el seu cònjuge (o anàloga relació) i els fills.
En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, no es considera membre computable aquell que no convisqui amb el/la sol·licitant. En canvi, sí que n’és membre computable el nou cònjuge o la persona unida per una relació anàloga. Si el pare/mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/a també s’ha de comunicar i es tindrà en compte a l’hora de calcular la renda familiar.
3. En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics durant l’any 2017 no van superar l’import de 9.172,80 euros (salari mínim interprofessional per a l’any 2017).
4. La renda familiar a l'efecte de subvenció s’obtindrà per agregació de les rendes de l’exercici 2017 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa calculats segons s’indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
4.1 Per determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF presentada l’any 2018 referida als ingressos de l’any 2017) es farà de la manera següent:
- Primer. Se sumaran la base imposable general i la base imposable de l’estalvi (caselles 415 i 435)
- Segon. D’aquest resultat, se'n restarà la quota resultant de l’autoliquidació (casella 557)
4.2 Per determinar la renda dels membres computables que obtenguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat d'imputacions de l'IRPF de 2017 emès per l'Agència Tributària):
- Primer. Se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.
- Segon. D’aquest resultat, se'n restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.
5. La renda per càpita mitjana de la unitat familiar es calcularà dividint els ingressos anuals declarats de tota la unitat familiar entre el nombre total de membres que formen aquesta unitat familiar, tenint en compte que se suma un membre més en els casos següents:
- Quan un membre de la unitat familiar tengui una discapacitat, reconeguda oficialment pel Govern de les Illes Balears, amb un mínim del 33%.
- En el cas de família monoparental.
- Quan el sol·licitant sigui jove d'entre 18 i 30 anys sense tenir cap tipus de ingrés
VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Es subvencionarà un percentatge de les despeses de l’activitat (preu anual de l'activitat esportiva) en funció de la renda per càpita mitjana.
El percentatge s'establirà com un màxim de la despesa subvencionable d’acord amb la taula següent:
RENDA PER CÀPITA MITJANA |
% subvencionable de la despesa |
De 0 a 3.000,00 € |
Fins a un màxim del 75 % |
De 3.001,00 € a 6.000,00 € |
Fins a un màxim del 50 % |
De 6.001,00 € a 10.000,00 € |
Fins a un màxim del 30 % |
Si la quantitat global de la convocatòria destinada a aquests ajuts no és suficient per satisfer totes les peticions, s'establirà el procediment següent per minoritzar l'aportació per cada ajut:
- Es reduirà el percentatge de cada ajut aplicant un mateix percentatge en cadascun dels tres trams de renda per càpita mitjana, per tal que la quantitat total concedida no excedeixi la quantitat econòmica establerta en la convocatòria.
Les despeses de l'activitat que es tindran en compte són el cost de la matrícula i/o les quotes.
Anirà a càrrec de la persona física sol·licitant l'aportació de la resta del cost, directament o bé per cofinançament de tercers (ens públics o privats).
La quantitat màxima individual de la subvenció, per a cada línia, que s'atorgarà per a cada sol·licitant serà:
- Línia 1 (infants i joves de 3 a 16 anys): la quantitat individual màxima de la subvenció serà de 325€.
- Línia 2 (joves de 17 a 30 anys): la quantitat individual màxima de la subvenció serà de 325€.
NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i s'ha de publicar l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà a tècnic d’esports del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora, si n’és obligatòria la constitució.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposada per la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.
9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, publicació que servirà al mateix temps de notificació per als sol·licitants. Així mateix, es publicarà en la web del Consell Insular de Menorca www.cime.es, on figuraran les dades identificatives dels interessats.
La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinin els drets i les obligacions de les parts.
DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA
1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.
2. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:
- President/a: conseller/a del Departament d'Ocupació, Projecció econòmica, Joventut i Esports
- Secretari/ària: un auxiliar administratiu del departament
- Vocals (un nombre no inferior a tres):
3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior a 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.
4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS
1. La presentació de la sol·licitud pot dur implícita la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor del club o centre esportiu que imparteixi l’activitat subvencionada, que s'ha de indicar en l'annex III. Quan correspongui, l’abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà directament al club o centre esportiu corresponent.
2. Els ajuts s’abonaran, per norma general, contra la justificació prèvia de la realització de la totalitat de l’activitat subvencionada.
No obstant, el pagament de l’ajut es podrà fer efectiu en pagaments fraccionats en funció de les justificacions parcials que es presentin (com a mínim mensuals) relatives a la participació del beneficiari en l’activitat subvencionada.
3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de persones físiques.
DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I CONTROL
1. S'ha de justificar la realització de l’activitat subvencionada i acreditar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut concedit abans del 30 de juny de la temporada corresponent, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que s’han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. La documentació acreditativa que s'ha de presentar és la següent:
- Justificant de pagament de la inscripció o matrícula i les quotes corresponents (transferència bancaria o rebut). En els casos de cessió de cobrament a favor del club o centre esportiu, s’aportarà d’ofici a l’expedient pel Consell Insular.
- Justificant d’assistència que acrediti haver assistit com a mínim al 80 % de les sessions.
3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec del beneficiari. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS I PERCEPTORS DE L'AJUT
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció dintre de la temporada corresponent (de setembre a juny).
c) Dur a terme les activitats que fonamentin la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
j) Destinar l’import de la beca a la finalitat per a la qual s’ha concedit, entenent que això es compleix quan l’esportista s’ha matriculat i assisteix als entrenaments o les sessions. Per tant, es considerarà que no han destinat la beca a la finalitat per a la qual s’ha concedit, i hauran de reintegrar l’import de la beca concedida que ja hagi estat abonada, les persones que hagin incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
- Haver anul·lat la matrícula.
- No haver participar en els entrenaments/sessions i/o competicions en un percentatge igual o superior a un 20%.
CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon.
Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.
Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és d’aplicació la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que són aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)
Interposició de recursos
Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma
Maó, 5 d'abril de 2019
El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón