Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 3440
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d’ajudes als titulars d’explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2019)
Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 449757
Per resolució de la batlia de l’Ajuntament de Santanyí de data 9 d’abril de 2019, s’han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir les ajudes per a titulars d’explotacions de ramat oví i caprí ubicades al terme de Santanyí:
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d’ajudes als titulars d’explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2019)
1. Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació
1. S’aprova la convocatòria d’ajudes, per a les persones titulars d’explotacions de bestiar caprí i oví ubicades al terme municipal de Santanyí, per mantenir aquesta part del subsector ramader en un municipi de caràcter eminentment dedicat al turisme, d’acord amb el que s’estableixen aquestes bases reguladores.
2. Amb la finalitat de conservar el sector ramader oví i caprí, s’estableixen ajudes consistents en 15 kg d’aliment per animal al preu de 0,130 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d’any per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear.
2. Finançament
L’import màxim d’aquest convocatòria és de 11.000,00 euros. Les subvencions s’han de concedir amb càrrec a l’aplicació pressupostària 11-41903-47900.
3. Quantia de les ajudes
1. Les ajudes que regula aquesta convocatòria s’han de concedir amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat.
2. L’import de les ajudes s’estableix en 15 kg d’aliment per animal adult, ja sigui mascle o femella, al preu de 0,130 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d’any per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear.
3. En el supòsit que l’import de les sol·licituds d’ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, el criteri que s’ha de seguir és el de l’ordre de presentació completa i conforme de la sol·licitud i de la documentació annexa.
4. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris de les ajudes objecte d’aquesta convocatòria durant l’any 2019, les persones físiques o jurídiques titulars d’explotacions de bestiar oví i caprí, registrades per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear, localitzades al municipi de Santanyí que acreditin:
- ser majors d’edat o en cas de ser menors estar degudament representats per qui pertoqui la seva representació legal, segons el que disposa l’apartat 2.B.a) de l’article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.
- disposar de cartilla ramadera actualitzada
- no estar incurses en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l’apartat 3 de l’article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 14 de desembre de 2018, i en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i especialment s’han de trobar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals.
- estar constituïdes legalment, en el cas de persones jurídiques, la qual cosa s’ha d’acreditar amb la corresponent inscripció al Registre Mercantil.
5. Actuacions subvencionables
Es considera despesa subvencionable l’adquisició d’aliment per al ramat oví i caprí, durant l’any 2019, des de l’1 de gener fins al 25 de setembre.
L’ajuda consistirà en 15 kg d’aliment per animal, adult ja sigui femella o mascle, al preu de 0,130 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d’any per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear.
6. Sol·licituds i documentació
1. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació.
2. Les sol·licituds, en model normalitzat (Annex I), han d’anar acompanyades de la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada del DNI o CIF de la persona sol·licitant.
b) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona representant, si n’és el cas.
c) En el cas d’agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s’ha d’aportar:
- Document en el qual constin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres. No serà necessari si ja consta a l’Ajuntament i no ha sofert modificacions.
- Fotocòpia del DNI o CIF de les persones associades i del CIF de l’agrupació, si en té.
- Nomenament d’una persona representant o apoderada única de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que corresponen a l’agrupació com a beneficiària.
d) En el cas de persones jurídiques s’haurà de presentar: l’acta de constitució, els Estatuts i el document acreditatiu del nomenament de la persona que ostenta la representació.
e) Sol·licitud de transferència bancària (Annex II).
f) Cartilla ramadera actualitzada aquest any 2019.
3. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també l’autorització a l’òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui de forma directa les dades relatives a l’acreditació de les obligacions tributàries i davant la Tresoreria General de la Seguretat Social.
En el supòsit que la persona sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix el paràgraf anterior, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
4. Si la sol·licitud té algun defecte o no va acompanyada de tota la documentació esmentada, s’ha de requerir la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que si no ho fa, de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.
7. Selecció de beneficiaris
Els beneficiaris dels ajuts s’han de seleccionar mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, s’han de seleccionar totes les persones sol·licitants que compleixin els requisits que s’estableixen en l’article 4 i presentin la sol·licitud acompanyada de la documentació indicada a l’article 6.
No obstant el que estableix el punt anterior, en el supòsit que l’import de les sol·licituds d’ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, com ja s’ha indicat a la base 3.3, el criteri que s’ha de seguir és el de l’ordre de presentació completa i conforme de la sol·licitud i de la documentació annexa.
8. Instrucció del procediment
1. La Batlia de l’Ajuntament de Santanyí és l’òrgan competent per tramitar les sol·licituds d’aquesta convocatòria. Una vegada que els serveis tècnics d’aquest Ajuntament hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquestes bases, el regidor d’Agricultura ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de publicar al tauló d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S’entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.
En tot cas, es notificarà la resolució provisional a aquelles persones interessades a les quals per alguna circumstància no se’ls atorgui la quantitat sol·licitada.
2. La resolució expressa del Batle finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució s’ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, els aspectes següents: beneficiaris, quanties individuals atorgades, aplicació pressupostària a la qual s’apliquen, forma de pagament, activitat objecte d’ajuda i termini per justificar. Es substituirà la seva notificació per la publicació a la pàgina web i al taulell d’anuncis de l’Ajuntament.
3. El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir del dia de la presentació de la sol·licitud.
9. Obligacions dels beneficiaris
1. Els beneficiaris d’aquest tipus d’ajuda queden obligats a:
- Comunicar a la batlia de l’Ajuntament de Santanyí l’acceptació de la subvenció (Annex III). En qualsevol cas s’entendrà acceptada definitivament si en el termini de 10 dies des de la notificació o publicació de la resolució definitiva no es manifesta el contrari.
- Complir la resta d’obligacions que estableix la Llei 38/2003 i les Bases reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí
- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control que efectuïn els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
2. D’altra banda, els beneficiaris estan obligats a dur a terme l’activitat ramadera en la qual es fonamenta la concessió de l’ajuda.
3. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveuen la Llei 38/2003, general de subvencions i les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí que determinen, en el seu cas, el reintegrament de l’ajuda.
10. Termini i forma de justificació i pagament
1. El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l’efecte per la persona beneficiària de la subvenció.
2. La justificació podrà presentar-se fins el 25 de setembre de 2019, adjuntant, en el seu cas, la documentació següent:
- Declaració de la despesa realitzada per l’activitat subvencionada (Annex IV).
- Factures o altres documents de valor equivalent per justificar la despesa realitzada, amb l’acreditació del seu pagament.
- Una llista detallada d’altres subvencions, si fos el cas, amb la indicació de l’import i la procedència.
3. En el cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment.
4. Si la persona beneficiària no justifica l’import total de l’actuació que hagi servit de base a la concessió de la subvenció, pertoca la revocació parcial, amb la reducció de l’import proporcionalment a la quantia no justificada.
11.Compatibilitat de les ajudes
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a aquest ajuntament.
2. L’import de les subvencions o ajuts que se concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
12. Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el següent:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions
- Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, aprovades en sessió de ple de data 14 de desembre de 2018.
(Els annexos es troben a la secretaria i a la pàgina web de l’Ajuntament)
Santanyí, 11 d’abril de 2019
El batle
Llorenç S Galmés Verger