Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 3409
Bases per a la provisió temporal en comissió de serveis de dos llocs de treball de Policia Local
Mitjançant Resolució de Batlia núm. 2019/PRE/0000327, de dia 09.04.2019, la batlessa va resoldre aprovar les bases que ha de regir la convocatòria per a la provisió temporal, mitjançant comissió de serveis, de dos llocs de treball amb la categoria de policia local.
A continuació, es transcriuen les bases indicades:
BASES PER A LA PROVISIÓ TEMPORAL EN COMISSIÓ DE SERVEIS DE DOS LLOCS DE TREBALL DE POLICIA LOCAL
1.- Objecte de la convocatòria
És objecte d’aquesta convocatòria la provisió temporal, mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, de dos llocs de treball de funcionari de carrera d’aquest Ajuntament, que pertany a l’Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, denominació «Policia Local, Grup C1».
La Comissió de serveis tindrà una durada de 12 mesos, sense perjudici que es pugui prorrogar d’acord amb allò que disposa a l’art. 178.4 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2.- Requisits de les persones aspirants
Les persones aspirants han de reunir, el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:
- Ser funcionari de carrera de qualsevol dels Cossos de Policia Local de les Illes Balears.
- Pertànyer a l’Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, categoria de Policia, Grup C1.
- Trobar-se en servei actiu
3.- Sol·licituds i admissió de les persones aspirants
3.1.- Les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud per prendre part en la convocatòria en el Registre General de l’Ajuntament (Pla de Sa Creu, s/n) o en els llocs que determina l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques en el termini de 7 dies hàbils comptats a partir de l'endemà a què es publiqui l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. L’anunci també es publicarà en el taulell d’edictes de l’Ajuntament i en la pàgina web. Els successius anuncis només es publicaran en el taulell d’anuncis i en la pàgina web municipal. Totes les notificacions referides a esmenes de documentació, recursos i d’altres incidències produïdes durant el procediment selectiu es faran mitjançant la publicació al taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal
Si les sol·licituds es presenten a les Oficines de Correus, s’hauran de lliurar en aquelles dependències abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per a ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així podran ser admeses a la convocatòria, sempre que s’enviï còpia segellada de la sol·licitud i del DNI mitjançant fax al núm. 971.15.05.34 en el mateix dia. Sense complir ambdós requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i hora de finalització del termini assenyalat. Si la documentació es rep amb posterioritat al termini de tres dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, aquesta no serà admesa en cap cas.
3.2.- En la instància sol·licitant prendre part en el procés selectiu, la persona interessada manifestarà que reuneix totes i cadascuna de les condicions i dels requisits establerts a la Base segona, referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies. Junt amb la sol·licitud, s’ha de presentar:
- Còpia del DNI
- Certificació lliurada per l’Ajuntament de procedència acreditativa de què la persona aspirant és funcionària del Cós de Policia Local de l’Ajuntament respectiu amb la categoria de Policia Local, grup C1, i que es troba en servei actiu.
- Documents acreditatius dels mèrits a valorar a l’apartat 4.
3.3.- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlessa dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils en la que constarà la llista provisional de persones admeses i excloses i que serà publicada al taulell d’edictes.
Les persones interessades disposaran d’un termini de tres dies hàbils per procedir a esmenar la seva documentació; en cas contrari, s’arxivarà la seva sol·licitud.
Només seran esmenables les errades de fet, com les dades personals, direcció, data, signatura. No seran esmenables per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud:
a) La presentació de la sol·licitud fora del termini.
b) La manca de compliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d’instàncies.
c) Els mèrits al·legats però no aportats.
Si no es presenten reclamacions a la llista provisional, aquesta es considerarà elevada a definitiva i no serà necessari tornar-la a publicar. Les reclamacions a la llista provisional de persones admeses i excloses es resoldrà mitjançant resolució d’Alcaldia en el termini màxim de deu dies hàbils i es penjarà en el taulell d’edictes municipal i en la pàgina web.
3.4.- En la mateixa Resolució en la qual s’aprovi la llista de persones aspirants admeses i excloses, es fixarà la composició de la Comissió de Valoració a efectes de poder promoure, en el cas que procedeixi, la recusació dels seus membres.
4.- Barem de mèrits
4.1. Antiguitat (fins a 4 punts)
- Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any. No seran objecte de valoració les fraccions.
L’antiguitat s’acreditarà mitjançant certificat expedit pels ajuntaments.
4.2. Cursos i accions formatives (fins a 12 punts)
Solament es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s'hagi de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es valoraran una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.
4.2.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
4.2.1.1. Accions formatives relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
4.2.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
4.2.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
4.2.2.1. Accions formatives no relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix, es considerin d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
4.2.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.
Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
4.3 Estudis Acadèmics Oficials (fins a 21 punts)
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-ho, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
Únicament es valoraran la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que se sumeixi a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.
4.4 Valoració dels coneixements de llengües (fins a 7,9 punts)
4.4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
Únicament es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.4.2 Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:
Nivells del marc comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2º curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2º curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2º curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2º curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.
5.- Persones aspirants seleccionades, nomenament i pressa de possessió
Finalitzada la qualificació de les persones aspirants, la Comissió de Valoració publicarà en el taulell d’edictes de l’Ajuntament i en la pàgina web la relació dels mateixos amb la puntuació total obtinguda per cadascun d’ells i l’elevarà a l’Alcaldia junt amb l’acta de la sessió o sessions celebrades.
L’Alcaldia procedirà, mitjançant Resolució motivada, als nomenaments per comissió de serveis de caràcter voluntari. En tot cas els nomenaments recauran sobre les persones aspirants que hagin obtingut la major puntuació.
Les persones funcionàries nomenades per cobrir els llocs de treball de Policia Local, prendran possessió en el termini de vuit dies naturals a comptar des del següent a aquell en què rebi la notificació de nomenament.
6.- Incidències
La Comissió de Valoració queda facultada per a interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per a assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tots els casos no prevists en les Bases.
7.- Impugnació.
Les presents bases i tots els actes administratius que se’n derivin o que derivin de les actuacions de la Comissió de Valoració, podran ser impugnades conforme al que s’estableix en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sant Lluís, 11 d'abril de 2019
La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís M. Montserrat Morlà Subirats