Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 3364
Bases reguladores d’ajudes per al desenvolupament de programes de seguiment esportiu i per a la realització d'activitats de perfeccionament esportiu a l’illa d’Eivissa durant les temporades esportives 2017-18 i 2018-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de la convocatòria per al desenvolupament de programes de seguiment esportiu i per a la realització d'activitats de perfeccionament esportiu a l’illa d’Eivissa durant les temporades esportives 2017-18 i 2018-19, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 22 de març de 2019, següents

1. Justificació

La importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.

La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d’animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d’esports, estableix al seu article 6 que els consells insulars assumiran, “.../... totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports.../...” i entre aquestes “.../... 3. Les que determini la llei balear de l'esport..../...”.

Per la seua banda, la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, ja en la seua exposició de motius, destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat”.

Així mateix, el seu article 3 diu que “L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seua qualitat de vida”.

I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”.

A l’any 2017, el Consell d’Eivissa, mitjançant el seu Departament de Presidència, va realitzar una convocatòria d’ajudes dirigida a les federacions esportives per seleccionar els millors projectes de programes de seguiment esportiu per desenvolupar a l’illa d’Eivissa a mig i llarg termini. Els programes de seguiment esportiu seleccionats varen ser: atletisme, tir amb arc, karate, piragüisme, bàsquet, handbol, tennis taula, motociclisme, bàdminton, gimnàstica i kickboxing. És intenció del Consell d'Eivissa continuar amb aquestes ajudes per fomentar el desenvolupament d’aquests programes de seguiment esportiu.

Igualment, i per aquelles modalitats esportives que no disposen de programes de seguiment esportiu i amb la intenció de motivar per a la seua realització, també es vol fomentar la realització, per part de les federacions esportives, d'activitats de perfeccionament esportiu fora del marc d'un programa de seguiment esportiu.

En aquest sentit al pressupost per a l’any 2019 i al Pla estratègic de subvencions per als anys 2018 i 2019 (BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018) es varen preveure aquesta línia d’ajudes.

2. Objecte

2.1. L’objecte d’aquestes bases és la concessió d’ajudes econòmiques als programes de seguiment esportiu (a partir d'ara PSE) o d'activitats de perfeccionament esportiu (a partir d'ara APE) organitzats per les federacions esportives de les Illes Balears entre l'1 d'octubre de 2017 i el 30 de setembre de 2019.

Els PSE són plans executats per les federacions esportives per millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes joves, fent-los un seguiment que permeti la detecció precoç de talents a la pràctica d’una modalitat esportiva específica.

Les APE són accions puntuals (cursets, «stages», clinics, concentracions, etc.) organitzats  per les federacions esportives per millorar tècnica, física i psicològicament als i a les esportistes.

2.2. Els PSE desenvolupats han de complir els següents requisits:

2.2.1. Els PSE han d’estar dirigits als esportistes que, en els seus clubs, comencen a destacar i encara no tenen el nivell suficient per integrar-se en centres de tecnificació, especialitzats o d’alt rendiment, facilitant-los mitjans per formar-se. Els seus tècnics i tècniques, igualment, podran millorar el seu nivell formatiu mitjançant la realització de cursos de perfeccionament o reciclatge.

2.2.2. Els PSE han de complir, com a mínim, els següents objectius:

2.2.2.1. Formar esportistes per accedir a centres de tecnificació o d’alt rendiment.

2.2.2.2. Millorar el nivell tècnic dels entrenadors i les entrenadores.

2.2.2.3. Millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes joves.

2.2.2.4. Detectar esportistes amb talent per a la pràctica d’una modalitat esportiva específica.

2.2.3. Els/les esportistes que formen part dels PSE han de complir els requisits següents:

- Ser menor de 18 anys.

- Ser resident a l’illa d’Eivissa amb un mínim d’antiguitat de dos anys.

- Complir els criteris tècnics que determini el director tècnic o la directora tècnica de cada PSE.

- Tenir, com a mínim, la qualitat esportiva suficient per poder participar al Campionat de Balears corresponent a la seua categoria.

- Sotmetre's a les proves fisioterapèutiques, mèdiques i psicològiques que, en el seu cas, determini l’equip tècnic, incloent una revisió mèdica anual.

2.2.3.1. Excepcionalment, si un esportista no figura des del principi al PSE i la direcció tècnica ho creu convenient, podran integrar-s’hi posteriorment.

2.2.3.2. No podran formar part dels PSE aquells esportistes que estiguin integrats en qualsevol centre de tecnificació, seguiment o alt rendiment.

2.2.3.3. El nombre d’esportistes integrats al PSE ha de ser entre sis i dotze per a esports individuals i entre sis i vint per a esports d’equip.

2.2.4. El director tècnic o la directora tècnica de cada PSE ha d’estar en possessió del títol de llicenciat/ada en educació física o llicenciat/ada en ciències de l’activitat física i l’esport o grau en gestió esportiva o grau en ciències de l’activitat física i l’esport o la màxima titulació tècnica de l’esport corresponent. La falta de la titulació requerida podrà ser suplerta per un certificat federatiu en què s’indiqui que el director tècnic o la directora tècnica té una experiència igual o superior a deu anys com a tècnic/a de l’esport corresponent.

2.2.4.1. La direcció tècnica determinarà els criteris de selecció d’esportistes a   partir dels requisits establerts als requisits 2.2.3.

2.2.4.2. El director tècnic o la directora tècnica podrà disposar d’un grup d’esportistes que, sense complir els criteris de selecció, entrenin amb els esportistes del PSE i així ajudin a la millora dels integrants en els programes de seguiment. Aquests esportistes no tendran dret als beneficis de pertànyer als PSE.

2.2.4.3. El personal que formi part de l'equip tècnic del PSE ha de tenir la titulació oficial requerida en la seua especialitat  i disposar del certificat de no-inclusió al registre central de delinqüents sexuals.

2.2.5. El pressupost presentat per a la sol·licitud d'ajuda per al desenvolupament del PSE haurà d'estar integrat per la relació d’ingressos i despeses i ha de contemplar els següents apartats:

- Participació en competicions i concentracions:

Les competicions seran aquelles que serveixin per preparar la futura participació en competicions oficials, per la qual cosa queden excloses les participacions en competicions oficials de campionats d’Europa, d’Espanya i de Balears

- Honoraris del personal tècnic:

Els honoraris del personal tècnic no podran superar el 60 % del pressupost presentat, ni de l’ajuda rebuda.

- Formació tècnica.

Es podran incloure concentracions i cursos de reciclatge i/o perfeccionament, però en cap cas pot incloure cursos per a l'obtenció de titulacions oficials.

- Material esportiu.

- Gestió administrativa.

3. Entitats beneficiàries i obligacions de les entitats beneficiàries

3.1. Podran beneficiar-se d'aquestes ajudes les federacions esportives constituïdes i inscrites legalment al registre d’entitats esportives del Govern de les Illes Balears, que hagin desenvolupat PSE o APE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019 o/i que tinguin previst desenvolupar PSE o APE entre l'1 de febrer i el 30 de setembre de 2019 a l’illa d’Eivissa i que compleixin els següents requisits:

Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb el Consell d’Eivissa.

No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.2. Obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Comunicar al Consell d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, de seguiment i d’inspecció que pugui efectuar el Consell d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell d'Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda, fent constar que l’activitat està subvencionada pel Consell d'Eivissa.

h) I, en qualsevol cas, complir amb el disposat a l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora), i a l’article 11 Decret legislatiu 2/2005, en relació amb l’article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003.

4. Modalitats i dotació econòmica

4.1. La quantitat total destinada a aquestes ajudes és de 300.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410 48900 dels pressupostos de l’exercici 2019 distribuïts en les següents modalitats:

Modalitat A: ajudes econòmiques pel desenvolupament de PSE en les següents modalitats esportives: atletisme, tir amb arc, karate, piragüisme, tennis taula, motociclisme, bàdminton, gimnàstica, kickboxing, handbol i bàsquet.

Modalitat A1: ajudes econòmiques pel desenvolupament de PSE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019: 160.000 €, distribuïts de la següent manera:

Per als esports individuals (atletisme, tir amb arc, karate, piragüisme, tennis taula, motociclisme, bàdminton, gimnàstica i kickboxing): 128.000 €

Per als esports d'equip (handbol i bàsquet): 32.000 €

Modalitat A2: ajudes econòmiques pel desenvolupament de PSE entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019: 80.000 €, distribuïts de la següent manera:

Per als esports individuals (atletisme, tir amb arc, karate, piragüisme, tennis taula, motociclisme, bàdminton, gimnàstica i kickboxing): 64.000 €

Pels esports d'equip (handbol i bàsquet): 16.000 €

Modalitat B: ajudes econòmiques per la realització d'APE en la resta de modalitats esportives no contemplades a la Modalitat A.

Modalitat B1: ajudes econòmiques per la realització d'APE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019: 40.000 €

Modalitat B2: ajudes econòmiques per la realització d'APE entre l'1 de febrer i el 30 de setembre de 2019: 20.000 €

 

5. Règim de les ajudes i compatibilitat

5.1. El procediment de concessió d’aquestes ajudes s’ha de tramitar d’acord amb els principis de publicitat, d’objectivitat, de transparència, d’igualtat i de no-discriminació.

5.2. El règim per la concessió d’aquestes ajudes serà el de concurrència competitiva. S’entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre si d’acord amb els criteris de valoració fixats a cadascuna de les línies d’ajuda i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.

5.3. Les federacions que sol·licitin ajudes per la Modalitat A no podran fer-ho per la Modalitat B.

5.4. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

5.5. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. A tal efecte, el/la beneficiari/ària haurà de comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat.

5.6. En cap cas la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.

5.7. En el cas que les entitats que resultin beneficiàries d’aquestes ajudes n’hagin rebut altres d’altres administracions o d’altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en cas que no siguin compatibles, haurien d’optar per l’ajuda que considerin més adient, i si escau, renunciar a alguna d’aquestes.

6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l’annex 1 d’aquestes bases, degudament emplenat.

Les sol·licituds i tota la documentació indicada a continuació s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Documentació a presentar

7.1. La documentació genèrica que s'ha de presentar per qualsevol modalitat és la següent:

a) Imprès de sol·licitud segons el model de l’annex 1.

b) Certificat de nomenament de la persona representant legal de l’entitat sol·licitant de l’ajuda.

c) Certificat acreditatiu de la inscripció de l’entitat al Registre d’Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears.

d) Còpia dels estatuts de l’entitat esportiva.

e) Còpia del NIF de l’entitat.

f) Si és el cas que a la sol·licitud no s’autoritza el Consell d’Eivissa a consultar si  l’entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol i amb la Seguretat Social. Si la petició d’ajuda és igual o inferior a 3.000 €, aquesta documentació acreditativa podrà substituir-se per una declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol i amb la Seguretat Social, segons el model que figura com a annex 3 d’aquestes bases, tot de conformitat amb l’article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

g) Declaració responsable segons el model de l’annex 3 sobre el compliment de les condicions dels articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i sobre haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció.

h) Imprès de transferència bancària del Consell d’Eivissa degudament emplenat, signat i segellat per l’entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell d’Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. Només s’haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s’ha produït alguna modificació en el que ja consta al Consell.

No caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, b, c, d, e, i h, quan aquesta documentació ja consti al Consell d’Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s’indiqui segons el model de l’annex 5 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar.

7.2. A més a més, les entitats sol·licitants hauran de presentar la següent documentació segons la modalitat:

Modalitat A1: ajudes econòmiques pel desenvolupament de PSE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019

- Declaració responsable de haver acomplit amb els requisits establerts al punt 2.2 d’aquestes bases signada pel director tècnic del PSE corresponent (annex 6).

- Compte justificatiu simplificat que constarà de:

a) Relació total de despeses de l’activitat subvencionada entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019, on ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import,  la data d’emissió i la data de pagament de la despesa (annex 4).

b) Documentació justificativa d'un 30% de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d’impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. S’ha d’acreditar el pagament de les despeses subvencionades.

c) Relació d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seua procedència (annex 4).

d) Memòria esportiva del desenvolupament del PSE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019. La memòria ha de recollir com a mínim la següent informació:

- Nombre d’esportistes federats a l’illa d’Eivissa, de la modalitat esportiva que es desenvolupa al PSE.

- Relació d’esportistes participants i la seva edat.

- Relació persones integrants del cos tècnic i la seva titulació.

- Relació de stage, clínics i concentracions d’esportistes organitzats dins i fora de l’illa d’Eivissa.

- Realització de cursets de formació de tècnics organitzats  a l’illa d’Eivissa.

- Desplaçaments a competicions realitzats.

- Resultats esportius aconseguits per a les persones integrants de cada PSE durant l’any 2018.

Modalitat A2: ajudes econòmiques pel desenvolupament de PSE entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019.

- Memòria esportiva del desenvolupament del PSE entre l'1 de febrer i el 30 de setembre de 2019. La memòria ha de recollir com a mínim la següent informació:

- Nombre d’esportistes federats a l’illa d’Eivissa, de la modalitat esportiva que es desenvolupa al PSE.

- Relació d’esportistes participants i la seva edat.

- Relació persones integrants del cos tècnic i la seva titulació.

- Relació de stage, clinics i concentracions d’esportistes prevists organitzar dins i fora de l’illa d’Eivissa.

- Relació de cursets de formació de tècnics previstos organitzar  a l’illa d’Eivissa.

- Desplaçaments a competicions previstos.

- Resultats esportius aconseguits per a les persones integrants de cada PSE durant l’any 2018.

- Pressupost d’ingressos i despeses del PSE entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019.

Modalitat B1: ajudes econòmiques per la realització d'APE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019.

- Compte justificatiu simplificat que constarà de:

a) Relació total de despeses de l’activitat subvencionada entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019, on ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import,  la data d’emissió i la data de pagament de la despesa (annex 4).

b) Documentació justificativa d'un 30% de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d’impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. S’ha d’acreditar el pagament de les despeses subvencionades.

c) Relació d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seua procedència (annex 4).

d) Memòria esportiva del desenvolupament de l’APE entre l'1 d'octubre de 2017 i el 31 de gener de 2019. La memòria ha de recollir com a mínim la següent informació:

- Nombre d’esportistes federats a l’illa d’Eivissa, de la modalitat esportiva que es desenvolupa al PSE.

- Relació d’esportistes participants i la seva edat.

- Relació del personal tècnic responsable i la seva titulació.

- Relació de stages, clínics i concentracions d’esportistes organitzats dins i fora de l’illa d’Eivissa.

- Relació de cursets de formació de tècnics organitzats  a l’illa d’Eivissa.

- Desplaçaments a competicions realitzats.

- Resultats esportius aconseguits per a les persones integrants de cada APE durant l’any 2018.

Modalitat B2: ajudes econòmiques per la realització d'APE entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019

- Memòria esportiva de les APE previstes entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019. La memòria ha de recollir com a mínim la següent informació:

- Nombre d’esportistes federats a l’illa d’Eivissa, de la modalitat esportiva que es desenvolupa al APE.

- Relació d’esportistes participants i la seva edat.

- Relació persones integrants del cos tècnic i la seva titulació.

- Programació d’APE previstes, amb indicació del lloc i data de realització.

- Cursos de formació tècnica programats.

- Previsió de desplaçaments a competicions.

- Resultats esportius aconseguits a la darrera temporada.

- Pressupost d’ingressos i despeses de l’APE corresponent.

7.3. El Consell d’Eivissa podrà sol·licitar, en qualsevol moment, la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria.

8.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu (10) dies hàbils, que s’inicia l’endemà de la data publicació de l’extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

9. Esmena i millora de la sol·licitud.

9.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l’esmenin.

Aquesta llista d’esmenes, que contendrà les dades identificatives de l’entitat sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d’anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).

D’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de DEU (10) DIES hàbils, comptadors des del dia després d’haver publicat la llista d’esmenes.

Si en el termini de deu dies hàbils l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell d’Eivissa, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que l’entitat interessada desisteix de la seua petició.

10. Procediment de concessió de les ajudes.

10.1. Les ajudes es concediran per concurrència competitiva entre totes les entitats sol·licitants, de cada modalitat, que acompleixin amb l’objecte d'aquestes ajudes.

10.2. Les subvencions concedides per a cada entitat no podrà superar les següents quantitats: 

Modalitat A1: 24.000 euros o la quantitat sol·licitada.

Modalitat A2: 12.000 euros o la quantitat sol·licitada.

Modalitat B1: 16.000 euros o la quantitat sol·licitada.

Modalitat B2: 8.000 euros o la quantitat sol·licitada.

10.3. En el cas que la concessió de les ajudes d’una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l’import podrà incorporar-se a la quantitat de l’altra modalitat.

 

10.4. El càlcul de l’import de l’ajuda a concedir s’obtendrà de l’aplicació de la següent fórmula:               

    A =      DT       x PI

    PT

On:

A =      Import de l’ajuda a concedir.

DT =    Dotació econòmica de la modalitat.

PT =    Suma del total de les puntuacions individuals.

PI =     Puntuació individual de cada sol·licitud.

Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d’acord amb els criteris de valoració fixats a les bases, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb el límit establert a la base 10.2). D’aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.

11. Comissió avaluadora

11.1. La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en aquestes bases per a cadascuna de les modalitats de subvenció.

Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió avaluadora pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

La comissió estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11.2. La comissió avaluadora estarà constituïda per:

President/a:

- Titular: Ricardo Gómez Romero, tècnic superior d’esports del Consell d'Eivissa. 

- Suplent: Belén Planells Tur, cap de Secció de Medi Ambient.

 

Secretari/ària (amb veu i sense vot):

- Titular: Miguel Ángel Costa Torres, auxiliar administratiu del Departament de Presidència.

- Suplent: María José Cardona Muñoz, tècnica d'administració general del Consell  d'Eivissa.

 

Vocal 1:

- Titular: Francesc Costa García, gerent del campament de cala Jondal del Consell d'Eivissa.

- Suplent: Santiago Camarero Gómez, entrenador de les instal·lacions esportives del Consell d’Eivissa.

 

Vocal 2:

- Titular: Antoni Suñer Torres, coordinador d’esports del Consell d'Eivissa.

- Suplent: Antoni Roig Serra, encarregat d’Instal·lacions esportives del Consell d'Eivissa.

 

Vocal 3:

- Titular: Diana Masip Cervantes, auxiliar administrativa del Departament de Presidència.

- Suplent:  Jaume Planells Roig, auxiliar administratiu de les instal·lacions esportives del Consell d’Eivissa.

12.1. Criteris de valoració.

Els ajuts de cada modalitat es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

- Nombre de llicències federatives a l’illa d’Eivissa de l’esport per al qual sol·licita ajuda: 0,05 punt per cada esportista masculí i 0,07 per cada esportista femenina. El màxim de punt d’aquest  apartat serà de 10 punts.

- Realització de stages, clinics i concentracions d’esportistes a l’illa d’Eivissa durant el període de l'activitat subvencionada: 0,5 punt per concentració. El màxim de punt d’aquest  apartat serà de 10 punts.

- Realització de stage, clinics i concentracions d’esportistes fora de l’illa d’Eivissa durant el període de l'activitat subvencionada: 2 punt per activitat. El màxim de punt d’aquest  apartat serà de 10 punts.

- Realització de cursets de formació de tècnics a l’illa d’Eivissa durant el període de l'activitat subvencionada : 2 punts per cada curset. El màxim de punt d’aquest  apartat serà de 15 punts.

- Resultats esportius obtinguts per a les persones integrants de cada PSE/APE durant l’any 2018:

Per cada esportista entre els 3 primers a campionats del món: ......... 10 punts.

Per cada esportista entre el 4t i el 8è aa campionats del món : .........   8 punts.

Per cada esportista entre els 3 primers a campionats d’Europa: .......   7 punts.

Per cada esportista entre el 4t i el 8è a campionats d’Europa: ..........   5 punts.

Per cada esportista campió/ona d’Espanya: ......................................   6 punts.

Per cada esportista subcampió/ona d’Espanya: ................................   5 punts.

Per cada esportista tercer/a d’Espanya: ............................................   4 punts.

Per cada esportista entre el 4t i el 8è d’Espanya: .............................   2 punts.

Per cada esportista campió/ona de la Copa d’Espanya.....................   2 punts.

Per cada esportista campió/ona de Lliga nacional............................   2 punts.

Per cada esportista campió/ona de Balears: .....................................    1 punt.

Es valorara el millor resultat de cada esportista. 

El màxim de punt d’aquest  apartat serà de 30 punts.

13. Instrucció i resolució

13.1 El Departament de Presidència és l’òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds.

13.2. L’òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d’entitats beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la denegació, s’indicarà la causa d’exclusió o denegació. Aquesta proposta de resolució provisional s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell d’Eivissa i a la pàgina web www.conselldeivissa.es, i s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.

Si alguna de les entitats sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, l’òrgan instructor les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

Si no hi ha cap al·legació, l’òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.

Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant decret de President del Consell d’Eivissa i expressarà la relació d’entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades, s’indicarà la causa d’exclusió i de denegació.

13.3. D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB.

13.4. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

14. Forma de pagament i justificació de les ajudes

14.1. El pagament de l’ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a l’imprès de sol·licitud de transferència bancària.

14.2. El pagament de les ajudes es realitzarà segons la modalitat d'ajuda sol·licitada:

Modalitat A1 i modalitat B1: El pagament de les ajudes concedides per aquestes modalitats es farà juntament amb la concessió.

Modalitat A2  i modalitat B2: l’import de l’ajuda concedida per aquestes modalitats s’abonarà a les entitats beneficiàries una vegada justificada correctament l’ajuda concedida.

El termini de temps màxim previst per a la justificació  de l’ajuda concedida serà el 15 d'octubre de 2019. La justificació es realitzarà mitjançant la presentació d’un compte justificatiu simplificat que contendrà:

a) Memòria de l'activitat realitzada.

b) Liquidació detallada d’ingressos i despeses de l’activitat subvencionada (en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), signada pel responsable de l’associació, segons el model que figura a l’annex 4 d’aquestes bases.

c) Relació total de despeses de l’activitat subvencionada entre entre l'1 de febrer  i el 30 de setembre de 2019, on ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import,  la data d’emissió i la data de pagament de la despesa (annex 4).

d) Documentació justificativa d'un 30% de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d’impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l’acreditació del pagament de les despeses subvencionades.

14.3. La data d’emissió de les factures de la modalitat  A1 i B1 serà del 15 de setembre de 2017 al 31 de gener de 2019.

14.4. La data d’emissió de les factures de la modalitat A2 i B2 serà de l’1 de gener al 15 d’octubre  de 2019.

14.5. L’acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats per les entitats beneficiàries s’ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s’indica, depenent dels mitjans de pagament que s’hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l’expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l’expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

14.6. Amb la documentació presentada amb l’informe tècnic favorable del departament sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció i amb el vistiplau de la secretària tècnica de Presidència, per delegació del Consell Executiu, es farà efectiu el pagament de l'ajuda concedida, mitjançant decret del President del Consell d’Eivissa.

14.7. Si amb la documentació presentada no s’arriba a justificar el 100 % de l’activitat per la qual es va sol·licitar l’ajuda, la quantitat d’ajuda concedida es reduiria proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses justificades.

15. Despeses subvencionables

15.1. Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l’activitat subvencionada:

- Honoraris del personal tècnic (fins a un límit del 60 % del total justificat).

- Desplaçaments per participar en concentracions esportives o competicions que no siguin campionats oficials: transports (avió, vaixell, taxi, cotxe de lloguer, gasolina, peatges), allotjament, manutenció i quota d’inscripció.

- Roba esportiva i material fungible necessari per al desenvolupament dels entrenaments.

- Lloguer d’instal·lacions esportives.

- Assegurances.

- Organització de cursets de formació i concentracions a l’illa d’Eivissa.

- Desplaçaments per participar en cursets de formació.

- Gestió administrativa, fins a un màxim de 3.000 euros.

16. Règim de recursos

16.1. El decret de President del Consell d’Eivissa per a la concessió de les ajudes, dictada per delegació, i que s’ha de considerar dictada per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureix la via administrativa.

16.2. Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les bases reguladores de les ajudes i el decret de President del Consell d’Eivissa, dictada per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació al BOIB núm. 48, de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

17. Règim jurídic

17.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

17.2. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d’aquesta convocatòria s’han d’observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d’aplicació.

18. Gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades per motiu de la concessió de les ajudes

18.1. De conformitat amb l’article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l’article 37.2 de la mateixa llei, s’estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l’activitat objecte d’aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau d’incompliment material

Percentatge de reducció

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L’òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l’entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l’import a reintegrar. 

19. Revocació i reintegrament de les ajudes

19.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant el decret de President del Consell d’Eivissa.

D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, com a conseqüència de la revocació pertocarà reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos previstos en l’article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

20. Règim d’infraccions i sancions

20.1.- El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

 

DECLAR QUE:

- El programa de seguiment esportiu organitzat per aquesta federació a l’illa d’Eivissa s’ha desenvolupat complint els requisits establerts al punt 2.2 de les Bases reguladores d’ajudes per al desenvolupament de programes de seguiment esportiu i per a la realització d'activitats de perfeccionament esportiu a l’illa d’Eivissa durant les temporades esportives 2017-18 i 2018-19.

 

Eivissa, 8 d'abril de 2019

La secretaria técnica de Turismo, Interior, Territorio y Mobilidad

(en sustitución de la ST de Presidencia DP 20190000237, de 26-03-2019)

Margarita Planells Torres

Documents adjunts