Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3359
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 9 d’abril de 2019, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, dissenya un model educatiu d’acord amb els valors constitucionals, basat en el respecte als drets i llibertats que s’hi reconeixen i inspirat en principis com ara la qualitat de l’educació, la garantia en la igualtat de drets i oportunitats, l’equitat, la no discriminació, la inclusió educativa o la flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat d’aptituds, interessos, expectatives i necessitats de l’alumnat, entre d’altres.

L’article 71.1, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, estableix que les administracions educatives han de disposar dels mitjans necessaris perquè tot l’alumnat arribi al màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius establerts amb caràcter general per la Llei, i també estableix que l’Administració educativa podrà establir plans de centres prioritaris per donar suport, especialment, als centres que escolaritzin alumnes en situació de desavantatge social.

El capítol I del títol II de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació fa referència a l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu i, a l’article 71.2, modificat per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que correspon a les administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), així com aquell que requereixi una atenció educativa diferent de l’ordinària per presentar necessitats educatives especials (NEE), per dificultats específiques d’aprenentatge (DEA), per trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH), per altes capacitats intel·lectuals (AC), per haver-se incorporat tard al sistema educatiu (IT) o per condicions personals o d’història escolar (CP/HE), puguin arribar al màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, als objectius establerts amb caràcter general per a tot l’alumnat.

L’article 71.3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix que les administracions educatives establiran el procediments i recursos necessaris per identificar de forma primerenca les necessitats educatives específiques dels alumnes esmentats al paràgraf anterior. L’atenció integral a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu s’ha d’iniciar des del mateix moment en què la necessitat sigui identificada i s’ha de regir pels principis de normalització i inclusió.

L’article 72.1 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació estableix que les administracions educatives han de disposar del professorat de les especialitats corresponents i dels professionals qualificats, així com dels mitjans i materials necessaris per a l’atenció adequada de l’alumnat.

L’article 157.1 h de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, respon a l’obligació de proveir l’existència de serveis o professionals especialitzats.

Mitjançant el Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, es traspassaren funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari.

L’Ordre conjunta del conseller d’Educació i Cultura i del conseller d’Interior de dia 27 de juny de 2000 per la qual es modifica l’Ordre de 16 de juliol de 1997, sobre la relació de funcions dels llocs de feina del personal funcionari de la Conselleria d’Educació i Cultura, estableix la funció de la coordinació i gestió dels serveis educatius especialitzats al cap de servei d’Atenció a la Diversitat.

El Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent. Regulació que es concreta a l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (BOIB núm. 53, de 19 d’abril).

El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics, estableix a l’article 19 que d’acord amb l’article 13 del Decret 67/2008, es consideren alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu els que requereixen una intervenció educativa que transcendeix l’atenció ordinària perquè presenten:

  • Necessitats educatives especials derivades d’una discapacitat, de trastorns greus de conducta o emocionals o de trastorns generalitzats de desenvolupament que requereixen, durant un període d’escolarització o durant tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques.
  • Dificultats específiques d’aprenentatge causades per trastorns de l’aprenentatge, trastorns per dèficit d’atenció, amb hiperactivitat o sense, i trastorns greus del llenguatge oral.
  • Altes capacitats intel·lectuals.
  • Un desfasament curricular de dos cursos o més per condicions personals greus de salut o derivades de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics o ètnics.
  • Una incorporació tardana al sistema educatiu.

L’article 38.11 del Decret 39/2011 especifica que la Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat ha de possibilitar, dins els serveis d’orientació educativa, l’especialització en la identificació de determinades necessitats específiques de suport educatiu i en l’assessorament sobre la resposta educativa més adequada i que, quan sigui necessari, ha de requerir la col·laboració i la coordinació d’altres administracions per constituir equips interdisciplinaris.

L’article 38.12 del Decret 39/2011 estableix que la Conselleria d’Educació i Cultura, juntament amb les administracions amb competències sanitàries, socials i d’altres que puguin ser necessàries, poden crear serveis d’atenció integral per als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu que necessitin la intervenció especialitzada de professionals, tant docents com no docents. Aquests serveis han d’intervenir en el context escolar ordinari i han d’establir la coordinació necessària amb el centre educatiu on està matriculat l’alumne.

L’article 38.13 del Decret 39/2011 considera que aquests serveis d’atenció integral s’han d’entendre com una mesura de suport específica i molt especialitzada, que inclou tot l’entorn de l’alumne. Aquests han d’estar formats per equips interdisciplinaris i tenen la funció d’assessorar i intervenir amb relació a l’alumne, els professors i les famílies a fi d’establir la pauta per millorar l’atenció en tots els aspectes.

Dins la mobilitat voluntària dels funcionaris, un dels sistemes de provisió és la comissió de serveis. D’acord amb l’article 78.1 del text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre), els procediments de provisió de llocs de feina s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General de Personal Docent la competència en matèria de gestió de personal docent, i a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa l’impuls i el foment de l’atenció a la diversitat.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 (BOIB núm. 163, de 5 de novembre) delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de resoldre les comissions de servei per ocupar llocs de feina docent.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en els serveis educatius especialitzats de les Illes Balears de l’Aula Hospitalària (AH), el Servei d’Assistència Educativa Domiciliària (SAED), l’Equip d’Alteració del Comportament (EAC), l’Equip d’Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC), l’IES Can Balo, l’Equip d’Atenció a la Discapacitat Visual (EADIVI), l’Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA) i els centres d’acolliment temporal (CAT), les bases de la qual figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar l’annex 2 (Relació de places de docents en els serveis educatius especialitzats), l’annex 3 (Model de sol·licitud) i l’annex 4 (Barem dels mèrits al·legats).

Tercer

Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 d’abril de 2019

La directora general Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte adjudicar de forma individual, en comissió de serveis, places per a funcionaris de carrera del cos de mestres, places del cos de professors de secundària i places del cos tècnic de formació professional en els serveis educatius especialitzats, d’acord a la relació de places de l’annex 2, en horari de matí i horabaixa, si s’escau, i/o itinerants mitjançant un concurs públic de mèrits.

2. Funcions dels docents

Els docents que siguin adjudicataris de la comissió de servei tenen les funcions següents:

a)  Elaborar la proposta educativa pròpia del servei educatiu al qual s’opta (objectius que es volen desenvolupar, programes que es pretenen implementar i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre que rep l’atenció del servei especialitzat).

b) Elaborar materials didàctics i de divulgació de cada servei especialitzat, adaptats a la seva realitat i àmbit de treball propi de la plaça, relacionats amb els destinataris de cada servei i el seu entorn i que siguin útils per a tota la comunitat educativa, els quals es difondran al web del Servei d’Atenció a la Diversitat i a la del servei especialitzat.

c) Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del servei, entre les quals: divulgació de l’oferta educativa, comunicació i coordinació amb els centres educatius, gestió de les sol·licituds rebudes, coordinació amb els serveis externs directament implicats en l’atenció de la població atesa per cada servei, elaboració de la documentació pròpia, tenir cura de les instal·lacions i dur els comptes de gestió econòmica.

d) Altres funcions que els atribueixi la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa en relació amb la gestió de cada servei educatiu especialitzat.

3. Requisits dels candidats

1. Poden participar en aquest concurs els funcionaris docents que reuneixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

2. Els requisits generals són els següents:

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres, del cos de secundària o del cos tècnic de formació professional.

b) Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu del cos al qual fa referència el punt anterior.

c) Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.

d) Tenir una destinació definitiva en centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de docents dels serveis educatius especialitzats.

e) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.

f) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d’éssers humans.

3. Els requisits els comprovarà d’ofici l’Administració a través del portal del personal. Si no hi consten, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d’aquests requisits.

4. Aquells funcionaris de carrera docents que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d’Educació i Universitat perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no han estat condemnats per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d’acord amb la instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, ha d’aportar aquest certificat juntament amb la instància.

4. Presentació sol·licituds, documentació i projecte de treball

1. La sol·licitud de participació i la documentació que s’hi adjunti es pot registrar:

a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació i Universitat a Menorca i a Eivissa i Formentera.

b) A qualsevol dels llocs que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que la sol·licitud es presenti en una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.

2. Un cop registrada la sol·licitud, cal trametre’n una còpia i el projecte de treball a l’adreça electrònica sad@dgice.caib.es.

3. A aquesta sol·licitud s’hi han d’adjuntar, amb l’índex corresponent:

a) Els documents justificatius del compliment dels requisits generals. No cal que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal de Serveis al Personal.

b) Els documents justificatius dels mèrits al·legats a l’annex 4. No cal que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal de Serveis al Personal.

c) El projecte de treball sobre l’organització i gestió del servei especialitzat al qual s’opta, d’acord amb el que s’indica a l’apartat 6.3.

4. Es poden sol·licitar un màxim de dos llocs de feina entre els que s’assenyalen a l’annex 2 d’aquesta convocatòria, sempre que es reuneixin els requisits exigits.

5. Els requisits i mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

6. La presentació de la sol·licitud (que ha de fer-se d’acord amb el model que figura en l’annex 3), el projecte i la documentació justificativa s’ha de fer en el termini de quinze dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.

5. Comissions de valoració

1. S’ha de constituir una comissió de valoració per a Mallorca, per a Menorca i per a Eivissa i Formentera, formada pels membres següents:

a) El director general d’Innovació i Comunitat Educativa, o la persona que designi, que la presideix i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b) La cap del Servei d’Atenció a la Diversitat, o persona en qui delegui.

c) El cap del Servei d’Educació Primària o el cap del Servei d’Educació Secundària de la Direcció General de Personal Docent, o persona en qui delegui.

d) Un inspector del Departament d’Inspecció Educativa, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa.

e)Un funcionari de carrera adscrit al Servei d’Atenció a la Diversitat, que actua com a secretari, amb veu i sense vot, designat pel director general d’Innovació i Comunitat Educativa.

f) Una persona de cadascuna de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sindical de les Illes Balears pot assistir, amb veu però sense vot, a les sessions de les comissions.

2. Per a la constitució i el funcionament de les comissions és imprescindible la presència d’un mínim de quatre dels membres, entre els quals hi ha d’haver el president i el secretari.

3. Una vegada constituïda cada comissió es publicarà a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) la relació dels seus integrants. Mitjançant la publicació en aquesta pàgina web es considera efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

4. Les funcions de cada comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals de les persones sol·licitants.

b) Valorar els mèrits al·legats pels candidats, segons el barem de l’annex 4.

c) Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés, segons el barem de l’annex 5.

d) Fer i valorar l’entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procediment de concurs.

e) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

f) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

g) Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).

h) Proposar les persones a qui s’adjudiquen, en comissió de serveis, les places convocades.

5. Els membres de les comissions s’han d’abstenir d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants poden recusar els membres de les comissions quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

6. Procediment de concurs

1. El procediment de concurs consta de dues fases. Una primera fase en la qual es valoren els mèrits al·legats, i una segona en la qual es valora el projecte o projectes presentats i es fa una entrevista als aspirants que compleixin els requisits de la primera fase.

2. Primera fase: comprovació i valoració de mèrits.

a) Cada comissió de valoració ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts al punt 3 d’aquest annex.

b) Cada comissió ha de revisar i puntuar, d’acord amb l’annex 4, els mèrits al·legats.

c) Cada comissió ha d’aprovar i publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) una relació provisional d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d’aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

d) Els aspirants poden presentar una reclamació contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, adreçada a la comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà que es faci pública.

e) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, les comissions han de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d’aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

3. Segona fase: projecte i entrevista.

a) Cada comissió ha de valorar en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses a la primera fase.

b) Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte sobre l’organització i gestió del servei educatiu al qual opten per al període de quatre cursos escolars. En el cas d’optar a dues places s’ha de presentar un projecte diferenciat per a cadascuna, i la planificació i metodologia dels objectius i activitats que s’hi poden dur a terme (annex 5).

c) El projecte per als quatre cursos escolars ha d’incloure les actuacions anuals  dels apartats següents:

  • Objectius a desenvolupar dins el servei educatiu especialitzat.
  • Proposta d’organització i funcionament del servei educatiu especialitzat al qual s’opta.
  • Proposta d’activitats, amb la temporalització corresponent, i relació de programes d’intervenció adients al servei al qual s’opta, si escau.
  • Proposta de materials per difondre entre els centres educatius.
  • Coordinacions que s’establiran entre les famílies i els diferents serveis per a una actuació millor.
  • Avaluació del servei educatiu i indicadors d’avaluació dels programes d’intervenció.

d) Requisits del document:

  • Extensió màxima: 10 pàgines DIN A4, sense comptar la portada ni l’índex.
  • Tipus de lletra: Arial 12, sense comprimir, a tot el document.
  • Interlineat: doble a tot el document.

e) Les comissions han de convocar els aspirants que hagin superat la primera fase mitjançant una notificació a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, amb un mínim 48 hores d’antelació, a una entrevista amb la finalitat de defensar el projecte (o projectes) presentats. L’entrevista serà presencial al lloc que la Conselleria d’Educació designi.

f) Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 3 punts sobre 6 a la valoració del projecte, i una puntuació de 2 punts sobre 4 a l’entrevista. Si l’aspirant no es presenta a l’entrevista, aquesta es puntuarà amb 0 punts.

g) Les comissions han de publicar una relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la puntuació total, que serà la suma de la del projecte i la de l’entrevista. Aquesta informació es farà pública al web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).

h) Els aspirants poden presentar una reclamació als registres oficials prevists a l’apartat 4.1 d’aquesta convocatòria, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, contra les puntuacions provisionals, adreçada a la comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà que es facin públiques.

i) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, les comissions han de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es), la relació definitiva d’aspirants amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la suma d’ambdues puntuacions per a cadascuna de les places a les quals es presenten. Així mateix, han d’indicar la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de mèrits i la suma de la puntuació obtinguda en la fase de projecte i entrevista.

7. Adjudicació de les places

1. Les places convocades s’han d’adjudicar d’acord amb la major puntuació total obtinguda per l’aspirant i respectant l’ordre de prelació de les places seleccionades. En cas d’empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants de la mateixa plaça, s’ha d’adjudicar la plaça a la persona o persones que hagin obtingut més puntuació en la segona fase de concurs. Si l’empat continua, s’ha d’adjudicar a la persona que hagi obtingut més puntuació a l’apartat 2 (formació) del barem de mèrits al·legats.

2. Les comissions han de publicar la relació provisional de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).

3. A partir de l’endemà de la publicació de l’adjudicació provisional de places s’obre un termini de quatre dies naturals perquè les persones interessades puguin reclamar, mitjançant un escrit presentat als registres establerts a l’apartat 4.1 d’aquesta convocatòria.

4. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, les comissions han de publicar la relació definitiva de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).

5. En cas que un docent renunciï a la plaça adjudicada, ho ha de fer mitjançant escrit presentat als registres establerts a l’apartat 4.1 d’aquesta convocatòria, abans del 28 de juny de 2019. En aquest cas, ocuparà la plaça la persona o persones següents segons la puntuació.

6. Els aspirants als quals, per la seva puntuació, no se’ls hagi adjudicat la plaça sol·licitada en comissió de serveis passen a formar part d’un borsí per a substitucions durant el curs escolar. Quan la durada de l’absència de l’adjudicatari de la comissió de serveis ho aconselli, amb l’informe previ justificatiu del Servei d’Atenció a la Diversitat i del coordinador del Servei Específic, s’ha d’oferir la plaça en comissió de serveis a l’aspirant que figuri en el borsí, per ordre de puntuació. El substitut cessa en la comissió de serveis quan s’incorpori la persona a qui substitueix.

8. Proposta, nomenament i presa de possessió

1. Un cop publicada l’adjudicació definitiva de les places, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa proposarà a la directora general de Personal Docent que nomeni, en comissió de serveis, les persones adjudicatàries en les places corresponents.

2. La comissió de serveis té una durada de quatres cursos escolars i, durant el segon curs escolar, una Comissió de Seguiment avaluarà el docent. El docent ha de redactar i lliurar una memòria que descrigui el desenvolupament de les actuacions duites a terme sobre el projecte presentat fins a la data de lliurament de la memòria. Si aquesta és positiva, es pot prorrogar fins a dos cursos més. La Comissió de Seguiment farà servir una rúbrica per a l’avaluació:

  • La Comissió aprovarà i publicarà a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) una relació provisional dels participants amb la qualificació de l’avaluació de la memòria presentada.
  • Els participants poden presentar una reclamació contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà que es faci pública.
  • Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) la relació definitiva dels participants amb el resultat de les memòries.

3. La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al servei respectiu s’ha de produir l’1 de setembre de 2019.

4. Les persones a les quals se’ls adjudiqui una plaça en comissió de serveis han de participar en les activitats formatives i de difusió relacionades amb el servei especialitzat.

5. La Comissió de Seguiment per a l’avaluació de la continuïtat del funcionari al servei especialitzat la formen:

  • El director general d’Innovació i Comunitat Educativa, que la presidirà, o la persona en qui delegui.
  • La cap del Servei d’Atenció a la Diversitat
  • Un inspector del Departament d’Inspecció Educativa, designat pel cap d’aquest departament.
  • Un funcionari de carrera adscrit al Servei d’Atenció a la Diversitat, que actuarà com a secretari.
  • Una persona en representació de cada organització sindical amb representació a la Mesa Sectorial de les Illes Balears pot assistir-hi com a observadora.

6. Per a la constitució i funcionament de la Comissió de Seguiment és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels quatre membres.

9. Proposta i nomenament extraordinari

1. En el cas que no s’hagin cobert la totalitat de les places convocades, la persona titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta de la persona titular de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, nomenarà un docent per un període d’un any, en règim de comissió de serveis, per a la qual cosa seleccionarà, en primer lloc, un funcionari de carrera que compleixi els criteris de la convocatòria o, si no és possible, seguirà el procés ordinari d’adjudicació de funcionaris docents interins, per al període comprés entre l’1 de setembre de 2019 al 31 d’agost de 2020.

 

ANNEX 2 Relació de places

Mallorca

- Servei d’Assistència Educativa Domiciliària (SAED): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa

- Aula Hospitalària de Son Espases. Àrea de Psiquiatria (AH): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa

- Equip d’Alteració del Comportament (EAC): 5 places

  • 3 places del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa
  • 2 places del cos de mestres (PT)

- Equip d’Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació de Mallorca (EADISOC): 3 places

  • 3 places del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa

- IES Can Balo: 15 places

  • 6 places del cos de mestres (PT/AL)
  • 2 professors d’anglès
  • 1 professor d’FP de cuina i pastisseria
  • 1 professor d’FP de sistemes i aplicacions informàtiques
  • 1 professor d’FP d’operacions de produccions agràries
  • 1 professor d’àmbit de suport a l’àrea lingüística i social
  • 3 professors d’àmbit de suport a l’àrea cientificotecnològica

- Centres d’acolliment temporal (CAT): 2 places

  • CAT Tramuntana: 1 plaça del cos de mestres
  • CAT Puig des Bous: 1 plaça del cos de mestres (PT)

- Equip d’Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres (PT)

- Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA): 3 places

  • 3 places del cos de mestres  (PT-AL) i/o del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa.

Menorca

- Servei d’Assistència Educativa Domiciliària* (SAED): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres

- Equip d’Alteració del Comportament (EAC): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa

- Equip d’Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC): 1plaça

  • 1 plaça del cos de secundària de l’especialitat d’orientació educativa

- Equip d’Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres

* La persona que obtengui la comissió de serveis en aquesta plaça farà feina de forma prioritària al SAED, però en el cas que el nombre d’alumnes no sigui elevat durant el curs escolar, haurà de compartir funcions amb els equips especialitzats (EAC-EADISOC).

Eivissa i Formentera

- Equip d’Alteració del Comportament (EAC): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres (PT)

- Equip d’Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres (PT)

- Equip d’Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI): 1 plaça

  • 1 plaça del cos de mestres

 

 

​​​​​​​ANNEX 3 Model de sol·licitud de participació en la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents dels serveis especialitzats de les Illes Balears

DADES PERSONALS

Nom i llinatges .............................................................................................

Data de naixement ............................................ DNI ...................................

Adreça particular (carrer i núm.) ...................................................................

Codi postal ........................................ Localitat ...........................................

Telèfon de contacte .........................................

Correu electrònic .............................................

SITUACIÓ I DESTINACIÓ

Cos ..............................................................................................................

Situació administrativa actual........................................................................

Destinació actual .........................................................................................

Centre de destinació. Localitat.......................................................................

PLACES QUE SOL·LICIT:                                                    Illa: .................

1a. Servei educatiu …………..............................….

2a. Servei educatiu ……..............................……….

 

……………………, ………………… de……………… de 2019

[rúbrica]

 

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

DIRECCIÓ GENERAL DE PERSONAL DOCENT

(Podeu descarregar aquest model des de la pàgina <http://dgice.caib.es>)

 

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 4 Barem dels mèrits al·legats

1. Experiència professional

Fins a 6 punts

Documentació justificativa (no cal presentar cap justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l’expedient personal que es pot consultar al Portal de Serveis al Personal).

1.1 Per cada any complet d’experiència docent directa (que superi els cinc exigits com a requisit) com a funcionari de carrera

0,25 punts

(màxim 2 punts)

No és necessari aportar cap document.

1.2 Per cada any complet com a docent en un servei educatiu especialitzat igual al que s’opta

0,5 punts

(màxim 3 punts)

Fotocòpia compulsada del nomenament amb la diligència de presa de possessió i de cessament, o certificat en què s’indiqui el temps durant el qual s’ha ocupat aquest lloc de feina o, si s’escau, en què consti que encara s’està ocupant durant aquest curs.

1.3 Per cada mes complet com a docent en un servei educatiu especialitzat igual al que s’opta

0,05 punts

(màxim 1 punt)

Fotocòpia compulsada del nomenament amb la diligència de presa de possessió i de cessament, o certificat en què s’indiqui el temps durant el qual s’ha ocupat aquest lloc de feina o, si s’escau, en què consti que encara s’està ocupant durant aquest curs.

2. Formació

Fins a 4 punts

Documentació justificativa (no cal presentar cap justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l’expedient personal que es pot consultar al Portal de Serveis al Personal).

2.1 Per l’assistència a activitats de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat. Per cada 10 hores completes

0,1 punts (màxim 2 punts)

No és necessari aportar cap document (només es comptabilitzaran aquelles activitats amb dret a certificació que estiguin a l’expedient personal que es pot consultar al Portal de Serveis al Personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds).

2.2 Titulacions universitàries:

 

- Títol de doctor:

 

 

- Títol en Logopèdia (només per a l'ECLA)

 

- Títol de màster, per a l’obtenció del qual s’hagin exigit, almenys, 60 crèdits ECTS

- Títol d’especialista, per a l’obtenció del qual s’hagin exigit, almenys, 30 crèdits ECTS

- Títol d’expert, per a l’obtenció del qual s’hagin exigit, almenys, 15 crèdits ECTS

 

Màxim 1 punt

 

0,75 punts

 

0,75 punts

 

 

0,75 punts

 

 

 

0,5 punts

 

 

 

0,25 punts

Fotocòpia compulsada del títol o certificació de l’abonament dels drets d’expedició d’acord amb el previst a l’OM de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol).

En el cas d’estudis corresponents a primers cicles, certificat acadèmic que acrediti que s’han superat. No es valoraran les titulacions obtingudes mitjançant la convalidació del 50 % o més de les matèries que donen dret a l’obtenció del títol.

2.3 Publicacions

 

 

Per cada publicació amb ISBN o ISSN

Màxim 1 punt

 

0,5 punts

 

Les publicacions podran acreditar-se amb l’original o fotocòpia completa corresponent, amb la compulsa com a mínim de les pàgines acreditatives de l’autoria, el dipòsit legal i de l’ISBN o, si n’és el cas, de l’ISSN. Les publicacions obligades a consignar l’ISBN o l’ISSN i no el presentin, no seran valorades. En el cas de més d’un autor, la distribució dels punts es farà en proporció al nombre d’aquests.

(Podeu descarregar aquesta informació des de la pàgina <http://dgice.caib.es>)

 

 

​​​​​​​ANNEX 5 Barem del projecte

Valoració del projecte (màxim de 6 punts)

En la valoració del projecte s’ha de tenir en compte:

  • Adequació dels objectius a desenvolupar a les funcions del servei educatiu especialitzat. (1 punt)

  • Proposta d’organització i funcionament del servei educatiu especialitzat al qual s’opta. (1 punt)

  • Coherència entre la proposta d’activitats, amb la temporalització corresponent, i relació de programes d’intervenció adients al servei que s’opta i els objectius proposats. (1 punt)

  • Proposta de materials per difondre entre els centres educatius. (1 punt)

  • Coneixement de la realitat on s’insereix el servei educatiu i relació amb les coordinacions que s’establiran entre les famílies i els diferents serveis externs per a una millor actuació. (1 punt)

  • Avaluació del servei educatiu i indicadors d’avaluació dels programes d’intervenció. (1 punt)

Entrevista personal (màxim de 4 punts)

En l’entrevista personal es valorarà:

  • L’experiència en projectes que hagin implicat la capacitat de treball i d’adaptació dins un entorn multidisciplinari, que pot implicar àmbits no educatius.

  • La flexibilitat per atendre situacions sobtades que requereixen prendre decisions ràpidament, la gestió d’emocions i situacions de dol.

  • La experiència en el maneig de les tecnologies de la informació i la comunicació adaptades a l’educació.

  • El coneixement del currículum d’educació primària i secundària, per tal de prioritzar continguts acadèmics, socials, emocionals i actitudinals, adaptats a cada servei educatiu especialitzat.

  • La capacitat de coordinar actuacions entre el propi servei i serveis externs.

  • Capacitat de transmetre informació i coordinació entre centres educatius i amb les famílies.

(Podeu descarregar aquesta informació des de la pàgina <http://dgice.caib.es>)